Jij lijkt het instructieboekje wel...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:47 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik ben geen grootgebruiker nee. Maar het is wel de enige telefoon die ik heb, dus ik gebruik hem wel degelijk en draag hem altijd los in mijn broekzak.
Ik heb van geen van de problemen die je hier opnoemt last. Je moet gewoon een degelijke telefoon kopen en er niet mee gooien. En wat die accu betreft: alleen volledig opladen als hij echt helemaal leeg is doet wonderen.
Ik heb het ding 7 jaar lang elke dag in m'n broekzak bij me gedragen en gebruikt. Alleen het laatste (8-ste) jaar ligt ie in de kast (want ik werk niet meer en ik haat mobiele telefoons). Ik neem hem alleen soms mee voor noodgevallen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:37 schreef BeamofLight het volgende:
Serieus, mensen die langer dan 2 jaar met een telefoon kunnen doen gebruiken hem niet denk ik.
De accu's doen het niet meer, het display is een grote kras, middelste rij knopjes (4,5,6) doen het niet meer etc.
Of jullie hebben een Toyotagsm of jullie gebruiken hem < 1x/ week.
hahaha nouja blijkbaar werkt het.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:49 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Jij lijkt het instructieboekje wel...
Het heeft vooral te maken met het feit dat ik het gewoon leuk vind om dingen te meten en statistiekjes te maken. Het hoeft niet persé nuttig te zijn. Ik monitor ook radioactiviteits levels in huis, om maar iets te noemenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is altijd grappig om te zien hoe disciplinair SeLang omgaat met het verbruik van goederen en energie in en rondom zijn huis. Ik heb eigenlijk niet echt die discipline om dat zelf ook te doen.
Mja, iets wat ik zelf ook nog wel mag doen. Ik had afgelopen jaar 3 telefoons in gebruik, met 2 abbo's en 1 pre-paid. Het nadeel van veel internationaal reizen en een goede provider zoeken waar het goedkoopste is om mee te bellen. Plus dat ik voor mn familie en vrienden in Nederland niet een Engels nummer wou hebben, en vice versa. Uiteraard is dit alles behalve kostenbesparend en moet ik gewoon 2 foons wegmieteren en 1 abbonement nemen waar je gewoon goedkoop vanuit ieder land goedkoop naar het buitenland kunt bellen en smsen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:49 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Jij lijkt het instructieboekje wel...
Overigens zijn we het er allemaal wel over eens dat mobielen een besparingspost is (en dat de meesten dat al aangepakt hebben).
Nee, nee, stop stop.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:01 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
hahaha nouja blijkbaar werkt het.
Ik ga er helemaal niet zo voorzichtig mee om, dat ding boeit me gewoon niks en ik prop hem altijd in m'n broekzak. Maar ik heb gewoon geen last van die zaken die jij hierboven beschrijft. Sure, er zitten vast wat krasjes op m'n scherm, maar alles is nog goed te zien dus lekker belangrijk.
Dus ik ben wel benieuwd hoe jij het voor elkaar krijgt om zo'n ding in twee jaar te slopen. Werk je soms in de bouw ofzo? Zand is erg slecht voor mobiele telefoons, dus dan kan ik het me wel voorstellen.
die leg ik op de kast en gebruik ik als reserve of leen ik uit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:10 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Jij neemt elke 2 jaar een nieuwe foon? En wat doe je met die oude dan? Volgens mij krijg je daar geen ruk meer voor.
En je bent niet de enige, als ik zo eens rondkijk in mijn vriendenkring.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
die leg ik op de kast en gebruik ik als reserve of leen ik uit.
Ik heb nu 5 jaar een mobiel en heb er 3 versleten (en waarschijnlijk 4 wanneer mijn abbo afloopt, al is de huidige w880 echt een hele fijne).
Ik wil gewoon graag nieuwe gadgets hebben.
Één horloge is voor mij genoeg. Een Seiko uit de jaren '70, met een metalen bandje dat wel een keer vervangen is.quote:Overigens is het met horloges nog erger maar daar houdt de prijs me vaak wel in toom
Je meet echt alles hequote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:42 schreef SeLang het volgende:
Dialled calls duration: 73:46:09
Received calls duration: 77:45:18
Niet zoveel voor 8 jaar gebruik, maar toch.
Dit houdt mijn telefoon zelf bijquote:
Dat is best een goed idee! Ik heb vaak toch een GPS bij me om de gelopen afstand te meten. Ik loop enorm veel, dus 3 paar schoenen per jaar gaan er wel doorheen (=echt door de zool heen gesleten)quote:Heb je ook al eens uitgerekend hoeveel stappen je met je schoenen hebt gezet voor ze zijn afgesleten?
Ik heb nu een basic telefoon lekker klein en met een goede muziek afspeelmogelijkheid.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:43 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
En je bent niet de enige, als ik zo eens rondkijk in mijn vriendenkring.
Zelf heb ik daar totaal geen last van. Ik kijk alleen naar functionaliteit: heb ik iets daadwerkelijk nodig? Als het antwoord nee is, dan koop ik het gewoon niet.
[..]
ja ik heb er nu 2 een festina en een vrij recente (en te durequote:Één horloge is voor mij genoeg. Een Seiko uit de jaren '70, met een metalen bandje dat wel een keer vervangen is.
Wel een beetje een draak. Maar jeuzus...quote:
Wat een gedoe om een VISA kaart te krijgenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:28 schreef Poekieman het volgende:
Ik gebruik nog een oude Siemens M35, de originele blauwe Postbankofoon zeg maar. Er zit inmiddels de 3e accu in, maar daarvoor koop je goedkope Chinese lithium polymeer versies van. Die zijn niet alleen veel goedkoper, maar ook nog eens veel beter dan originele Siemens accu´s.
Verder doe ik m´n American Express blue card weg. Die kostte eerst EUR 35 / jaar, maar sinds 2 jaar ofzo EUR 50 / jaar en da's veel teveel. En je kunt AmEx op veel plekken niet eens gebruiken.
Probleem was dat de Postbank / ING denkt dat ik een pauper ben en mij geen Visa ofzo card wil geven. Nou ben ik ook een pauper, want ik moet werken voor m'n levensonderhoud, maar er zijn veel ergere paupers dan mij, maar die hebben vaste maandelijkse inkomsten.
Nu heb ik toch binnenkort een Visa card, maar via de Ohra. Die wilden wel eerst een IB aanslag zien, maar daarna was het geen probleem. Stelletje prutsers daar bij die ING, maar ach, ze betalen wel indirect de factuurtjes voor mijn uurtjes, dat dan weer wel.
Klopt ja je moet een historie hebbenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:50 schreef SeLang het volgende:
Ik heb een limiet van £1000 op m'n creditcard omdat ik een pauper ben die nooit in z'n leven schuld heeft gehad en dus geen trackrecord van op tijd schulden aflossen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |