abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71690632
Graag tips & trucs om zo voordelig mogelijk de crisis door te komen.
pi_71690665
Ik heb hier absoluut geen last van de 'crisis' jij wel?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71690683
Internet aansluiting
pi_71690799
vaag topic
pi_71690907
wat een kneus ben jij zeg. serieus
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71690942
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71690955
Verkapte spam
pi_71691163
Weinig humor hier
pi_71691290
-Krant : alleen weekeinde-editie
TV : eruit! Via D-TV ontvanger openbare netten, rest via uitzeng gemist, en zonder reclame...
Beleg van de aloude boterham: ban vleeswaren e.d. : Chocopasta, Sandwitchspread voor 50% op de bammetjes...
Kantine: zie voorgaand met bammetjes: brood meenemen, 1 dag in de week feestdag, lekker smikkelen in het bedrijfsrestaurant of het frietkot/surinaamse afhaal etc.
Fiestsuh! Sommigge werkgevers hebben een goede regeling voor als je naar het werk fietst.. bij het rijk tegen de 40ct de km!
Auto nodig? onder de 6k km is het goedkoper om te huren, zie de diverse providers (Greenwheels, connectcar etc), meer fietsen of ov scheelt ok (ok met een geizin kan een brik veel tijd schelen).
Spaarlampen! Ik heb mń hele huis volgehangen (al wordt alles weer opgesoupeerd door mń PC @ Rosetta)

Oh ja, zet de verwarming des winters een graad lager en draag een trui.....
Koop geen nieuwe consumenten-artikelen, maar ga een graadje ouder... (wat oudere gsm, na 1 jaar kost ie bijna nixs)

Hell, daar gaat de AEX....
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:06:58 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71705218
quote:
Auto nodig? onder de 6k km is het goedkoper om te huren, zie de diverse providers (Greenwheels, connectcar etc), meer fietsen of ov scheelt ok
Geweldige tip, auto's worden vaak als niet te schrappen vaste lasten gezien maar incl afschrijving en reparaties gaat er een enorme bult geld naartoe.
Vampire Romance O+
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:21:15 #12
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71705439
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:46 schreef Hobiedobie het volgende:
Auto nodig? onder de 6k km is het goedkoper om te huren, zie de diverse providers (Greenwheels, connectcar etc), meer fietsen of ov scheelt ok (ok met een geizin kan een brik veel tijd schelen).
Onder de 6 km loop ik wel gewoon.
pi_71810773
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:21 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Onder de 6 km loop ik wel gewoon.
pi_71810851
Internet, telefoon & tv pakketten zijn goedkoper geworden, even je abo erbij pakken kan wat schelen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_71811130
Energie kan vaak ook veel goedkoper, maar het is maar de vraag in hoeverre je zin hebt in de administratieve rompslomp.
pi_71819044
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:46 schreef Hobiedobie het volgende:
-Krant : alleen weekeinde-editie
TV : eruit! Via D-TV ontvanger openbare netten, rest via uitzeng gemist, en zonder reclame...
Beleg van de aloude boterham: ban vleeswaren e.d. : Chocopasta, Sandwitchspread voor 50% op de bammetjes...
Kantine: zie voorgaand met bammetjes: brood meenemen, 1 dag in de week feestdag, lekker smikkelen in het bedrijfsrestaurant of het frietkot/surinaamse afhaal etc.
Fiestsuh! Sommigge werkgevers hebben een goede regeling voor als je naar het werk fietst.. bij het rijk tegen de 40ct de km!
Spaarlampen! Ik heb mń hele huis volgehangen (al wordt alles weer opgesoupeerd door mń PC @ Rosetta)

Oh ja, zet de verwarming des winters een graad lager en draag een trui.....
Koop geen nieuwe consumenten-artikelen, maar ga een graadje ouder... (wat oudere gsm, na 1 jaar kost ie bijna nixs)

Hell, daar gaat de AEX....
Helemaal goed. Heb je al een baan? Zo nee, is werken bij het NIBUD niks voor jou?
75 topics = FIN
pi_71819151
Je moet ook gewoon altijd elke uitkering aanvragen waarvoor je ook maar eventueel enigszins in aanmerking zou kunnen komen, zelfs als je een hoog inkomen hebt. Je staat ervan te kijken hoe makkelijk de overheid is met het uitdelen van gratis geld.
pi_71819620
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Internet, telefoon & tv pakketten zijn goedkoper geworden, even je abo erbij pakken kan wat schelen .
Een beetje werkgever vergoed dit toch gewoon voor je? Helemaal met die all in 1 pakketen, waardoor het niet meer duidelijk is wat je precies alleen voor internet betaald is het goedkoop telefoneren, tv kijken en fokken.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:30:43 #19
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71822437
Koffie zwart leren drinken, scheelt suiker en melk
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71822511
Waarom sparen, het is crisis verdorie Uitgeven stimuleert onze neerlandse economie
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:34:25 #21
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71822554
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:51 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Een beetje werkgever vergoed dit toch gewoon voor je? Helemaal met die all in 1 pakketen, waardoor het niet meer duidelijk is wat je precies alleen voor internet betaald is het goedkoop telefoneren, tv kijken en fokken.
Ik denk dat het gros het echt niet vergoed krijgt hoor. Waarom zouden ze ook?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_71822649
ALDI

Omdat: Je geeft minder uit voor hetzelfde voedsel. Je helpt de Duitse economie en dus de Nederlandse ook.
Het was de zomer van 1969
Ik weet het nog zo goed
Het fietsenhok was leeg
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:39:25 #23
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71822685
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom sparen, het is crisis verdorie Uitgeven stimuleert onze neerlandse economie
Je wil verspillingstips?

Laat de douche 's ochtend alvast 10 minuten warmlopen voor je er onder stapt
Extra melk en suiker in het duurste merk koffie
Weg met die laffe verdeeldozen met schakelaar, alle apparaten 24/7 in standby is stoer en straalt welvaart uit
Vervang die trieste kleine koelkast door een Amerikaans monster
Je wil toch niet in het donker thuiskomen? Laat alle lampen overdag aan.
etc...
---
pi_71826190
Mensen die hun auto weg doen om te sparen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71826456
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:34 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Ik denk dat het gros het echt niet vergoed krijgt hoor. Waarom zouden ze ook?
Waarom niet? Het maakt bijvoorbeeld thuiswerken aantrekkelijker. Dit levert weer besparingen op voor de werkgever in de vorm van woon-werk verkeer (km vergoeding, danwel benzinekosten voor de leasebak), huisvestigingskosten; door thuiswerken is er geen 100% kantoordekking nodig wat scheelt in de huisvestigingskosten. En wat te denken van de filetijd, die is ook niet geheel gratis voor onze werkgevers...

Zo zijn er nog wel diverse redenen te bedenken om juist wel internetkosten o.i.d. te vergoeden. Vaak levert het toch weer het een en ander op.
pi_71826958
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:30 schreef FP128 het volgende:

[..]

Helemaal goed. Heb je al een baan? Zo nee, is werken bij het NIBUD niks voor jou?
Ik heb een baan, en een pittige hypotheek....
Bovendien ben ik aan het sparen.
En mogelijk volgend jaar minder uren werken.
pi_71827070
Alcohol en/of drugs . Kweek je eigen stekjes en gist je eigen fruit .
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:39:29 #28
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71829215
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:05 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Waarom niet? Het maakt bijvoorbeeld thuiswerken aantrekkelijker. Dit levert weer besparingen op voor de werkgever in de vorm van woon-werk verkeer (km vergoeding, danwel benzinekosten voor de leasebak), huisvestigingskosten; door thuiswerken is er geen 100% kantoordekking nodig wat scheelt in de huisvestigingskosten. En wat te denken van de filetijd, die is ook niet geheel gratis voor onze werkgevers...

Zo zijn er nog wel diverse redenen te bedenken om juist wel internetkosten o.i.d. te vergoeden. Vaak levert het toch weer het een en ander op.
Voor het gros wel, helaas..
Vampire Romance O+
pi_71878631
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:24 schreef Hobiedobie het volgende:

[..]

...En mogelijk volgend jaar minder uren werken.
Bespaart in ieder geval te betalen inkomstenbelasting. Dat schiet al op.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:47:46 #30
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71882401
Je kunt overal korting krijgen als je er maar om vraagt.

Ik heb telefoon/internet company opgebeld en gezegd dat ze te duur zijn --> 20% korting
Autoverzekering --> idem
Vakantie/ hotels --> altijd korting vragen (en meestal krijgen) als je meer dan één nacht blijft.
Winkels --> altijd korting vragen bij aankopen > ¤50. Meestal krijg je die korting gewoon.

Verder: het Fok spaartopic in de gaten houden ( Banken met dalende rente #24 ) zodat je altijd je geld op de spaarrekeningen met de hoogste rentes hebt.

Al die dingen bij elkaar tikt aardig aan zonder dat je ook maar enige luxe hoeft in te leveren. Daarnaast is het ook gewoon tof om minder voor hetzelfde te betalen dan andere mensen die hun bek niet durven open te trekken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71892777
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:47 schreef SeLang het volgende:
Je kunt overal korting krijgen als je er maar om vraagt.
en bereid bent meteen op te stappen en naar een ander te gaan als de korting niet wordt gegeven.
  Moderator zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:05:57 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_71896140
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die hun auto weg doen om te sparen
Want? Het zou geen zin hebben volgens jou?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:17:55 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71896988
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:41 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

en bereid bent meteen op te stappen en naar een ander te gaan als de korting niet wordt gegeven.
Precies, maar zelfs als je die bereidheid niet hebt: zij weten dat niet!
Bijvoorbeeld van mijn internetprovider weet ik dat die veel stabieler is dan die van een aantal goedkopere concurrenten, dus ik had nooit echt de intentie om over te stappen want ik ben gewoon tevreden. Dus korting vragen was gewoon een kwestie van niet geschoten is altijd mis.

In hotels, B&B etc weten ze ook niet of jij daadwerkelijk de deur uit gaat lopen en iets anders zoekt als ze hun prijs niet verlagen. Meestal nemen ze echter niet het risico om jou als klant te verliezen is mijn ervaring, zeker niet als je als tegenprestatie garandeert om langer dan 1 dag te blijven. Bij B&B's loop ik trouwens meestal wel daadwerkelijk weg als ik geen korting krijg. Dan ga ik gewoon eerst de buren uitproberen.

In bijvoorbeeld fotozaken weten ze ook wel hoe laat het is als je over de prijs begint, vooral als je de prijzen van webshops noemt. Vaak zullen ze jou een lens dan wel geven voor (bijna) dezelfde prijs. Maar uiteindelijk koop ik zoiets ook liever in een gewone winkel, waar je het eerst uitgebreid kunt testen en evt terugbrengen als je er niet helemaal tevreden over bent.
Mijn reisverslagen
pi_71903044
amigo ik weet niet in welke marktkoopplaatjes jij je kleding koopt maar in Utrecht in ieder geval word je uitgemaakt voor pauper als je je het durft te vragen.
live's a game...
pi_71904061
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:17 schreef Martinaz het volgende:
amigo ik weet niet in welke marktkoopplaatjes jij je kleding koopt maar in Utrecht in ieder geval word je uitgemaakt voor pauper als je je het durft te vragen.
Dus?

Als je de korting maar krijgt toch. Ik ga niet winkelen om vriendjes te worden met de winkeleigenaren.
pi_71904389
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:17 schreef Martinaz het volgende:
Hm, de kans om daadwerkelijk pauper te worden is natuurlijk groter als je geen korting vraagt.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_71904430
Opel heeft een GT fors in de deflatie.
Jammer dat 't zo'n onpraktische auto is met een stoffen dak en zo goed als geen opbergruimte. Anders had ik er een gekocht.

Goud kan je niet bijdrukken
  zondag 16 augustus 2009 @ 00:52:18 #38
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71912622
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies, maar zelfs als je die bereidheid niet hebt: zij weten dat niet!
Da's waar. Maar op de één of andere manier lukt het mij nooit als ik die bereidheid niet heb. Waarschijnlijk zien ze het dan toch aan me ofzo.
pi_71917868
Twee paar Uggs kopen in plaats van drie, heb ik van de week gedaan en 249 Euro in the pocket!
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:46:04 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71920495
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Koffie zwart leren drinken, scheelt suiker en melk
Drink water dan spaar je de koffie ook nog uit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71921295
Minder ''Fokken''
pi_71931805
Laptop kopen is veel zuiniger(of zo Atom pc maar dan heb je pc power van 10 jaar geleden)
Alles uitzetten als je weg gaat (dus ook niet in standby).
Warm eten overslaan.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71933746
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:10 schreef Slappy het volgende:
Laptop kopen is veel zuiniger(of zo Atom pc maar dan heb je pc power van 10 jaar geleden)
Alles uitzetten als je weg gaat (dus ook niet in standby).
Warm eten overslaan.
Jij verdient een ban.
Het was de zomer van 1969
Ik weet het nog zo goed
Het fietsenhok was leeg
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 22:05:43 #44
9859 crew  Karina
Woman
pi_71933835
Mobiel bellen, goed op de sim-only aanbiedingen letten, ik betaal nu maar 5 euro per maand voor 200 minuten. Ik betaalde eerst 20 euro. Nieuwe telefoon interesseert me niet, dat scheelt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:07:38 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71933929
Mijn reisverslagen
pi_71934102
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:46 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Drink water dan spaar je de koffie ook nog uit
Bouw afweer op en zuip daarna uit de sloot. Dat kost NOG minder.
pi_71934114
Je Senseo de deur uit te doen...je inrichting te minimaliseren en te verkopen wat je niet nodig hebt..en wat heb je eigenlijk nodig? ...Je was ophangen ipv de droger. Een volkstuintje beginnen! Onnodige lidmaatschappen de deur uit te doen. Het leven kan zo simpel zijn!
pi_71934318
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:11 schreef SilkSpectre het volgende:
Je Senseo de deur uit te doen...je inrichting te minimaliseren en te verkopen wat je niet nodig hebt..en wat heb je eigenlijk nodig? ...Je was ophangen ipv de droger. Een volkstuintje beginnen! Onnodige lidmaatschappen de deur uit te doen. Het leven kan zo simpel zijn!
En zo godvergeten sneu..
  maandag 17 augustus 2009 @ 07:19:21 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_71941039
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:34 schreef JodyBernal het volgende:
Je moet ook gewoon altijd elke uitkering aanvragen waarvoor je ook maar eventueel enigszins in aanmerking zou kunnen komen, zelfs als je een hoog inkomen hebt. Je staat ervan te kijken hoe makkelijk de overheid is met het uitdelen van gratis geld.
Noem dan eens wat van die uitkeringen waar je als werkende recht op hebt dan? Je maakt me nieuwsgierig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 17 augustus 2009 @ 08:38:43 #50
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71941432
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:11 schreef SilkSpectre het volgende:
Met het tweede deel van je post ben ik het niet echt eens, maar met het eerste deel zeker wel! 1 kop koffie zetten is met sommige gewone koffiezetapparaten wat lastig. Ik gebruik sinds een tijdje gewoon een waterkoker met een koffietrechter/koffiefilter. Gewoon dat ding boven op een koffiekop zetten, water opgieten tot aan de rand en 10 seconden later is je koffie doorgelopen. En stukken lekkerder dan senseo spul
Vampire Romance O+
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:15:19 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71941885
Ik drink nooit koffie, maar wel Taiwanese thee
En heet water maak ik altijd met dit ding:

Er komt direct heet water uit (geen kokend water uit maar ca 85 graden, wat perfect is hiervoor). Je verwarmt alleen het water dat je nodig hebt, dus extreem zuinig. Niet dat je daar nu echt geld mee bespaart want electriciteit kost haast niks. Ik heb hem vooral voor het gemak. Hij staat gewoon in de woonkamer naast andere thee spullen dus ik hoef niet naar de keuken te lopen.
Mijn reisverslagen
pi_71943675
Ik vind het echt enorm lastig om te besparen in de praktijk, het ontbreekt mij vaak aan de wil om kleine dingen aan te pakken. De grotere zaken, daar ben ik inmiddels wel mee bezig, puur omdat je daar nu de gelegenheid toe krijgt. Met de kerst bijvoorbeeld een huis in de Alpen huren voor wat vrienden en familie en dan lekker de eigenaar opbellen en zeggen dat hij nu een deal heeft als er 25% vanaf gaat.

In het huidig klimaat wil toch iedereen cash in het handje, en ik bespaar 1000 euro - dat tikt lekker aan. Verder hetzelfde met meubels (ben nogal een design fan), die koop je in Londen enkel nog tegen enorm kortingen, heerlijk!

Maar goed, ik wil nu dus ook de kleine dingen aanpakken. Ben bij de fitness als van £85 per maand naar £25 (!) gegaan - zonder van fitness te veranderen... Internet en TV zit al op £20 per maand, dat kan volgens mij niet veel goedkoper (SeLang?). Misschien kijken naar GWL?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:36:33 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71944736
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:51 schreef Drive-r het volgende:
Ik vind het echt enorm lastig om te besparen in de praktijk, het ontbreekt mij vaak aan de wil om kleine dingen aan te pakken. De grotere zaken, daar ben ik inmiddels wel mee bezig, puur omdat je daar nu de gelegenheid toe krijgt. Met de kerst bijvoorbeeld een huis in de Alpen huren voor wat vrienden en familie en dan lekker de eigenaar opbellen en zeggen dat hij nu een deal heeft als er 25% vanaf gaat.

In het huidig klimaat wil toch iedereen cash in het handje, en ik bespaar 1000 euro - dat tikt lekker aan. Verder hetzelfde met meubels (ben nogal een design fan), die koop je in Londen enkel nog tegen enorm kortingen, heerlijk!
Die grote 'discretionary' dingen kun je inderdaad spectaculaire kortingen op krijgen. Retailers zijn desperate!
quote:
Maar goed, ik wil nu dus ook de kleine dingen aanpakken. Ben bij de fitness als van £85 per maand naar £25 (!) gegaan - zonder van fitness te veranderen... Internet en TV zit al op £20 per maand, dat kan volgens mij niet veel goedkoper (SeLang?). Misschien kijken naar GWL?
Kosten zoals die fitness zijn relatief laag maar komen wel elke maand terug. Tikt best wel aan.
Internet en TV... TV heb ik geen idee van (ik heb alleen freeview met een antenne op het dak, geen kabel of speciaal pakket via internet). Puur internet kan een stuk goedkoper, maar veel van die budget providers is instabiele troep (maar kan ook goed zijn, is een beetje een loterij...). Als je TV+internet samen voor £20 hebt dan is dat wel erg goedkoop volgens mij.

Ik heb mijn besparingsruimte inmiddels ook aardig opverbruikt. Moet alleen nog een watermeter laten monteren (hopelijk komen ze vandaag...eindelijk) zodat ik niet meer een astronomisch vast bedrag betaal gebaseerd op het verbruik van een hele familie. Zeker voor iemand zoals ik die vaak weken achter elkaar niet thuis is moet dat een paar honderd £ per jaar kunnen besparen.

Al met al heb ik mijn kosten aardig onder controle vind ik . Zit niet veel besparingsruimte meer in zonder kwaliteit van leven in te leveren.

[ Bericht 4% gewijzigd door SeLang op 17-08-2009 11:43:14 ]
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:46:35 #54
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71945064
Je hebt in Augustus nog niet gegeten?
---
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:49:46 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71945159
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef Zero2Nine het volgende:
Je hebt in Augustus nog niet gegeten?
Laatste update gedaan direct nadat ik terugkwam van vakantie, en eten tijdens de vakantie zit gewoon in 'vakantie' kosten.
Mijn reisverslagen
pi_71945328
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die grote 'discretionary' dingen kun je inderdaad spectaculaire kortingen op krijgen. Retailers zijn desperate!
Het probleem dat daar echter uit voortkomt, is dat het geld momenteel in mijn zak brandt... Je moet goed blijven opletten dat je niet zaken gaat aanschaffen enkel omdat het nu zo'n goeie deal is...
quote:

[..]

Kosten zoals die fitness zijn relatief laag maar komen wel elke maand terug. Tikt best wel aan.
Internet en TV... TV heb ik geen idee van (ik heb alleen freeview met een antenne op het dak, geen kabel of speciaal pakket via internet). Puur internet kan een stuk goedkoper, maar veel van die budget providers is instabiele troep (maar kan ook goed zijn, is een beetje een loterij...). Als je TV+internet samen voor £20 hebt dan is dat wel erg goedkoop volgens mij.

Ik heb mijn besparingsruimte inmiddels ook aardig opverbruikt. Moet alleen nog een watermeter laten monteren (hopelijk komen ze vandaag...eindelijk) zodat ik niet meer een astronomisch vast bedrag betaal gebaseerd op het verbruik van een hele familie. Zeker voor iemand zoals ik die vaak weken achter elkaar niet thuis is moet dat een paar honderd £ per jaar kunnen besparen.

Al met al heb ik mijn kosten aardig onder controle vind ik . Zit niet veel besparingsruimte meer in zonder kwaliteit van leven in te leveren.
Ik denk dat ik er niet ver vanaf zit momenteel. Ben het gas verbruik omlaag aan het brengen door de klok op de boiler wat "strakker" af te stellen. Dat belachelijke systeem hier in huis zorgt voor enorm veel onnodig verbruik. Ik heb nu een boiler (ok, ik weet niet of ik nu alles goed benoem) en zo'n cylinder waarin 120 liter in "buffer" wordt gehouden, twee aparte apparaten.

Anyway, die cylinder verwarmt (elektrisch) het water in de buffer ook al, na minder dan een uur is het water heet. Tegelijkertijd staat die boiler continue te fakkelen als soort van "back-up"? Nou ja, van 120 liter kan ik in ieder geval vrij lang douchen in de ochtend en 's avonds heb ik nauwelijks iets nodig. Dus voorlopig de boiler maar helemaal uitgezet, kijken hoe dat bevalt
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:15:43 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71946009
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:54 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het probleem dat daar echter uit voortkomt, is dat het geld momenteel in mijn zak brandt... Je moet goed blijven opletten dat je niet zaken gaat aanschaffen enkel omdat het nu zo'n goeie deal is...
Ach, misschien gaat het niet om geld besparen in absolute zin (City bonus ) maar gewoon om het optimaliseren van kwaliteit van leven per uitgegeven £
quote:
Ik denk dat ik er niet ver vanaf zit momenteel. Ben het gas verbruik omlaag aan het brengen door de klok op de boiler wat "strakker" af te stellen. Dat belachelijke systeem hier in huis zorgt voor enorm veel onnodig verbruik. Ik heb nu een boiler (ok, ik weet niet of ik nu alles goed benoem) en zo'n cylinder waarin 120 liter in "buffer" wordt gehouden, twee aparte apparaten.

Anyway, die cylinder verwarmt (elektrisch) het water in de buffer ook al, na minder dan een uur is het water heet. Tegelijkertijd staat die boiler continue te fakkelen als soort van "back-up"? Nou ja, van 120 liter kan ik in ieder geval vrij lang douchen in de ochtend en 's avonds heb ik nauwelijks iets nodig. Dus voorlopig de boiler maar helemaal uitgezet, kijken hoe dat bevalt
Zelf heb ik geen gas, alles is elektrisch. De douche is ook elektrisch maar ik heb ook nog een aparte electrische boiler voor warm water. Maar dat gebruik ik dus nooit, dus die boiler heb ik een jaar geleden uitgezet en nooit meer opnieuw aangedaan (en nooit gemist). Scheelt £0,15 per dag , maar goed mentaliteitskwestie , milieu enzo

Mijn reisverslagen
pi_71946360
Precies, het gaat mij meer om de £ te maximaliseren. De city bonus maakt dat verder vrij nutteloos, wat ik bespaar valt daarbij toch in het niet. Dus meer een principe kwestie ofzo - en natuurlijk milieu

Ben nu de nieuwe IT set-up thuis aan het doordenken. Wel al die Dell Crystal monitor besteld (van £800 voor £280) en daar dus ook voor een kleine premie op een normale monitor iets gekocht dat een stuk sjieker is...
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:30:27 #59
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71946458
Financiële mensen met principes... het moet niet gekker worden
---
pi_71946729
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ach, misschien gaat het niet om geld besparen in absolute zin (City bonus ) maar gewoon om het optimaliseren van kwaliteit van leven per uitgegeven £
[..]

Zelf heb ik geen gas, alles is elektrisch. De douche is ook elektrisch maar ik heb ook nog een aparte electrische boiler voor warm water. Maar dat gebruik ik dus nooit, dus die boiler heb ik een jaar geleden uitgezet en nooit meer opnieuw aangedaan (en nooit gemist). Scheelt £0,15 per dag , maar goed mentaliteitskwestie , milieu enzo

[ afbeelding ]
jij doucht met koud water
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:48:22 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71946984
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

jij doucht met koud water
Nee, douche is electrisch. De boiler die ik noemde is voor het andere warm water (dat uit de kraan komt). Maar dat gebruik ik nooit (en die paar keer per jaar dat ik het nodig heb haal ik dat gewoon uit de douche).
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:41:18 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71948605
Loodgieter is net weg, watermeter zit erin
Dat wordt weer een flinke besparing...
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:17:56 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71960226
quote:
Supermarkten maken zich op voor een nieuwe prijzenslag

De Nederlandse supermarkten beginnen deze week opnieuw met agressieve prijzencampagnes.

Acties
In het eerste halfjaar schermden de supers al met diverse acties om de gunst van de consument. Maar na de zomervakantie is de prijzenslag weer flink toegenomen, constateert supermarktdeskundige Gerard Rutte maandag.

Na de zomervakantie
Traditioneel komen de supermarkten na de zomervakantie met allerlei acties. ,,Het vakantiegeld is op, consumenten gaan dan weer extra op de kleintjes letten'', aldus Rutte van uwsupermarkt.nl. Maar volgens de kenner zet Schuitema de zaak nu wel zeer op scherp. De uitbater van de C1000-winkels gooit met ingang van maandag honderd producten in de aanbieding voor de prijs van 1 euro.

Ketens
Andere supermarktketens blijven niet achter. Jumbo heeft zeventig producten gedurende vier weken in prijs verlaagd. De actie in de 124 Jumbo-winkels loopt nog tot 9 september.

Super de Boer
Super de Boer begint volgende week met een promotionele actie onder de noemer 'Supertoetaweken'. De ruim driehonderd vestigingen bieden dan gedurende drie weken vijftig producten aan voor ,,afgeronde prijzen''. Die producten zijn dan voor hele of halve euro's te koop. De actie loopt naast de aanbiedingen voor honderden A-merken die al blijvend in prijs zijn verlaagd. Super de Boer 'boort de prijzen de grond in', stunt de keten op de eigen website.

Albert Heijn
Marktleider Albert Heijn begint weer drie weken lang met zijn zogeheten 'hamsterweken'. Consumenten krijgen dan bij de aankoop van een product een tweede gratis. De actie geldt elke week voor vijftig andere producten. Ook loopt bij Albert Heijn nog steeds de laagste-actieprijsgarantie. Als klanten bepaalde aanbiedingen tijdens de actieperiode in de folder van een andere supermarkt goedkoper aantreffen, krijgen ze op vertoon van de papieren folder van de andere supermarkt het aankoopbedrag terug en een gratis appeltaartje.

AH
,,Dat kan Albert Heijn nog heel wat geld gaan kosten, nu C1000 honderd producten voor 1 euro wegdoet'', voorspelt Rutte. ,,Supermarkten komen na de vakantieperiode altijd met aanbiedingen, maar je ziet dat de boel toch aan het verscherpen is. De winkelketens zijn als de dood om klanten te verliezen'', legt de supermarktspecialist uit.

Jumbo
Jumbo schudde de supermarktbranche zo'n anderhalve maand geleden al flink op door honderden A-merken in prijs te verlagen. Concurrenten als Dirk van den Broek en Nettorama, maar ook Albert Heijn gingen (deels) mee. Daarmee leek een nieuwe prijzenoorlog aanstaande, maar met het aanbreken van de zomer ging de krachtmeting als een kaars uit.

Agressiever
Marktonderzoeksbureau GfK onderschrijft dat de actiedruk na de vakantie agressiever lijkt dan in voorgaande jaren. Het bureau becijferde onlangs dat de supermarkten het afgelopen halfjaar al 25 procent meer omzet draaiden als gevolg van de promotiedruk. ,,Van elke euro is 14 procent op promotie verkocht'', zegt Joop Holla van GfK. Hij verwacht dat dit snel naar de 15 cent gaat. In dezelfde periode vorig jaar was dit nog ruim 11 cent.

Voordeelweken
De voordeelweken zijn belangrijk geworden voor de supermarktketens, stelt Holla. ,,De discounters probeerden eerst marktaandeel te pakken met continu lage prijzen. Maar steeds meer supers gooien het over de boeg met aanbiedingen. Dat werkt kennelijk toch beter.''

Bezoek
Volgens marktonderzoeksbureau GfK Panel Services is het winkelbezoek sinds maart met ruim 4 procent gestegen. Klanten komen steeds meer op aanbiedingen af en bezoeken ook meer verschillende supermarkten. Vooral gezinnen en ouderen kopen naar verhouding veel producten die in de aanbieding zijn. Alleenstaanden maken er minder gebruik van.
Doe er je voordeel mee
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:08:00 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71961890
Duurzame goederen kopen via het internet bespaart ook enorm veel. Zeker als het in de buurt is en je het zelf op kunt halen.

Zo wilde ik een duo-fietskar kopen. In eerste instantie ging ik gewoon naar de fietsenmaker. Daar kostten die 400 euro plus nog 65 euro voor een babyschaal. Maar ze hadden geen model in de winkel staan, ze konden hem enkel bestellen. Nog in een andere winkel gekeken, zelfde verhaal.

Maar bestellen kan ik zelf ook dacht ik. Binnen 5 minuten had ik in een webwinkel een nieuwe gevonden, inclusief garantie, voor 290 euro. Is toch 110 euro!

Kun je nagaan wat de marges zijn van de detailhandel. En steeds meer mensen ontdekken de webwinkel, dus de toekomst voor hen ziet er gewoon slecht uit.
The End Times are wild
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:08:41 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71961922
Jammer dat Vendex van de beurs is. Anders kon je die LT shorten. Wat hebben we nog meer voor winkeliers op het Damrak eigenlijk?
The End Times are wild
pi_71962190
godemn, jullie zijn net de locale boerekes

sjezus wat een gekruidenier, ik zou bijna denken dat jullie bankroet zijn
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:28:23 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71962743
Tja, maar voor 110 euro rijdt ik nog altijd wel even naar Mierlo, Dinosaur. Wie het kleine niet eert...
The End Times are wild
pi_71963255
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:28 schreef LXIV het volgende:
Tja, maar voor 110 euro rijdt ik nog altijd wel even naar Mierlo, Dinosaur. Wie het kleine niet eert...
ey, in dat geval, vergeet de kersen niet, urste stoplicht linksaf
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:41:55 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71963339
Worden er behalve fietskarren ook nog kersen verkocht in Mierlo? Dat had ik moeten weten als ik er toch langs kwam.
The End Times are wild
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:43:28 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71963415
Je moet wel korting vragen op die kersen...
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:45:18 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71963485
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:43 schreef SeLang het volgende:
In deze tijd pluk ik het meeste fruit zelf. Dat is pas voordelig. Al ben je met een zak bosbessen voor in de yoghurt wel drie uur bezig (inclusief fietsen). Per uur verdien je dus niet zo heel erg veel. Maar wel leuk.
The End Times are wild
pi_71963499
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:41 schreef LXIV het volgende:
Worden er behalve fietskarren ook nog kersen verkocht in Mierlo? Dat had ik moeten weten als ik er toch langs kwam.
godverdomme man, as ge vanut Geldrop komt, urste stoplicht in Mierlo nar links, tis mar de ge ut wit. Beste kerse van broabant.
pi_71963524
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:43 schreef SeLang het volgende:
helemaol nie, fikker es un end op. Goeie waer ding de nie un end af
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:50:36 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71963718
Mijn vader heeft lang geleden nog in Mierlo gewoond. Toen het nog een klein dorpje was.

Verder vind ik de streek vanaf Den Bosch naar het zuiden tot aan Eindhoven nog steeds ontzettend mooi. Terwijl ik er geboren en getogen ben, dus er eigenlijk geen oog meer voor zou moeten hebben.

Dan fiets ik door de Meijerij of in het Dommeldal en dan denk ik: "Wé is ut toch verrekus skôn hier"
The End Times are wild
pi_71963790
Geweldig topic dit

Wat ik zelf als bespaar tip kan toevoegen. Check alles maar dan ook alles wat je wilt aanschaffen op internet voordat je het koopt. In de winkel kan het nog zo'n mooie aanbieding lijken. Maar in praktijk blijk je het nog vele malen goedkoper online te kunnen kopen.
Profiel opgeheven.
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:54:11 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71963879
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:52 schreef Bierie het volgende:
Geweldig topic dit

Wat ik zelf als bespaar tip kan toevoegen. Check alles maar dan ook alles wat je wilt aanschaffen op internet voordat je het koopt. In de winkel kan het nog zo'n mooie aanbieding lijken. Maar in praktijk blijk je het nog vele malen goedkoper online te kunnen kopen.
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat op deze manier veel middenstand zal verdwijnen. Want behalve de grote franchise-ketens en de horeca zie ik maar weinig perspectief voor winkeliers. Maar het verschil is gewoon té groot om het hier om te laten. En voor producten die volkomen identiek zijn kan dat niet.
Bij de warme bakker of de slager kun je nog voor het prijsverschil gaan. Maar alle fabrieksproducten rechtvaardigen een opslag van 30% gewoon niet.
The End Times are wild
pi_71963903
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:50 schreef LXIV het volgende:
Mijn vader heeft lang geleden nog in Mierlo gewoond. Toen het nog een klein dorpje was.

Verder vind ik de streek vanaf Den Bosch naar het zuiden tot aan Eindhoven nog steeds ontzettend mooi. Terwijl ik er geboren en getogen ben, dus er eigenlijk geen oog meer voor zou moeten hebben.

Dan fiets ik door de Meijerij of in het Dommeldal en dan denk ik: "Wé is ut toch verrekus skôn hier"
weet ik, maar dat staat zo verrekte krom in een 'waar kun je op bespraren' topic. Nondeju, als mensen toch eens beseften hoe rijk ze zijn. En daar is geen woord Braobantsch bij

ik hè da mèr meej in de kempen, mar da wiste schon

[ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 17-08-2009 22:05:08 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:00:57 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71964148
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat op deze manier veel middenstand zal verdwijnen. Want behalve de grote franchise-ketens en de horeca zie ik maar weinig perspectief voor winkeliers. Maar het verschil is gewoon té groot om het hier om te laten. En voor producten die volkomen identiek zijn kan dat niet.
Bij de warme bakker of de slager kun je nog voor het prijsverschil gaan. Maar alle fabrieksproducten rechtvaardigen een opslag van 30% gewoon niet.
Ik vind ook dat de toegevoegde waarde van winkels afneemt. Vroegah, toen had een winkelier vaak nog een beetje verstand van wat ie verkocht. Tegenwoordig staat er in zo'n winkel een puisterige havo scholier die er geen kut vanaf weet.
Mijn reisverslagen
pi_71964187
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind ook dat de toegevoegde waarde van winkels afneemt. Vroegah, toen had een winkelier vaak nog een beetje verstand van wat ie verkocht. Tegenwoordig staat er in zo'n winkel een puisterige havo scholier die er geen kut vanaf weet.
joh, betaal dan gewoon voor het entertainment
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:04:43 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71964260
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

joh, betaal dan gewoon voor het entertainment
Als het een leuk breezermeisje is dan trap ik daar nog weleens in.
Maar dan moet het prijsverschil niet meer dan £5 zijn.
Mijn reisverslagen
pi_71964308
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als het een leuk breezermeisje is dan trap ik daar nog weleens in.
Maar dan moet het prijsverschil niet meer dan £5 zijn.
hier in xxx geen probleem hoor

vul voor xxx één van de acht zaligheden in, die niet vur niks zo hêten

[ Bericht 7% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 17-08-2009 22:11:49 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:13:35 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71964564
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hier in xxx geen probleem hoor

vul voor xxx één van de acht zaligheden in, die niet vur niks zo hêten
Dan denk ik Eersel.
The End Times are wild
pi_71964617
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klopt en tegelijkertijd ook niet. Het opent de markt voor nieuwe winkeliers. De digitale winkeliers welteverstaan. De bestaande middenstand weet niet hoe ze hier mee om moeten gaan en zal inderdaad failliet gaan.

Overigens zie ik SeLang zeggen dat hij de winkels mist waar men nog kwaliteit levert. Ik denk dat hier een specifieke markt voor zal ontstaan. Voorbeelden zijn XS4ALL waar men niet erg prijs concurrerend is maar wel zeer uitgebreide service en helpdeskdiensten adverteert. Maar ook Greenchoice die niet bepaalt goedkoop zijn maar groene diensten garanderen en een telefonische administratie waar mensen daadwerkelijk iets kunnen betekenen in plaats van een callcenter.

Ik zelf ben meer dan bereid enkele tientallen euro's meer te betalen voor echte service. (mijn ervaringen met Greenchoice zijn bijvoorbeeld administratief gezien te goed om nog voor de prijs over te stappen van energie leverancier)
Profiel opgeheven.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:15:56 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71964647
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:15 schreef Bierie het volgende:

[..]

Klopt en tegelijkertijd ook niet. Het opent de markt voor nieuwe winkeliers. De digitale winkeliers welteverstaan. De bestaande middenstand weet niet hoe ze hier mee om moeten gaan en zal inderdaad failliet gaan.

Overigens zie ik SeLang zeggen dat hij de winkels mist waar men nog kwaliteit levert. Ik denk dat hier een specifieke markt voor zal ontstaan. Voorbeelden zijn XS4ALL waar men niet erg prijs concurrerend is maar wel zeer uitgebreide service en helpdeskdiensten adverteert. Maar ook Greenchoice die niet bepaalt goedkoop zijn maar groene diensten garanderen en een telefonische administratie waar mensen daadwerkelijk iets kunnen betekenen in plaats van een callcenter.

Ik zelf ben meer dan bereid enkele tientallen euro's meer te betalen voor echte service. (mijn ervaringen met Greenchoice zijn bijvoorbeeld administratief gezien te goed om nog voor de prijs over te stappen van energie leverancier)
Natuurlijk zal de handel zelf wel blijven bestaan. Ik bedoel meer missen in het straatbeeld.
Zelf ben ik ook best bereid meer te betalen om door een mens geholpen te worden. Bijvoorbeeld bij het boeken van een reis. Dan betaal ik liever die 50 euro meer om goed mondeling advies te krijgen dan dat ik het via internet doe. Maar voor soortgelijke producten maakt het echt niks uit.
The End Times are wild
pi_71964681
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan denk ik Eersel.
bekant

overigens onderschat de internetgeneratie het belang van die ene winkel in het durp. En ook de bereidheid van de mense om die ene winkel in het durp overeind te houden. General Custerd
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:17:41 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71964710
Het zal iig op -sel eindigen!
The End Times are wild
pi_71964794
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:17 schreef LXIV het volgende:
Het zal iig op -sel eindigen!
al is het maar wintersèl, pardon, ik bedoel wintelre
pi_71965303
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:15 schreef Bierie het volgende:

Maar ook Greenchoice die niet bepaalt goedkoop zijn maar groene diensten garanderen en een telefonische administratie waar mensen daadwerkelijk iets kunnen betekenen in plaats van een callcenter.
Greenchoice is al jaren een van de goedkoopste electriciteitsaanbieders. Alleen, je moet wel hun Actieprijs nemen en niet het gewone sukkeltarief. Gooi je postcode en verbruik hier maar eens in: http://www.energieleveranciers.nl
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:31:30 #89
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71973700
Als je mobiel nog goed functioneert en je bent ouder dan 16:

eens geen nieuwe foon bestellen, maar je oude een jaartje aanhouden met sim only voor 7,95 per maand.
Probleem is alleen dat geen van mijn telefoons goed werken na 1,5 jaar trouwe dienst. Dat wel.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:39:57 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71973870
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:31 schreef BeamofLight het volgende:
Probleem is alleen dat geen van mijn telefoons goed werken na 1,5 jaar trouwe dienst. Dat wel.
Mijn mobieltje is 8 jaar oud en werkt perfect
Mijn reisverslagen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:45:36 #91
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71973993
Zijn er überhaupt nog mensen te vinden die elk jaar een nieuwe mobiel bestellen?

Ik doe ook al vele jaren met mijn Nokia 3310. Wel had ik op een gegeven moment een tijdje een 6230i, wat ook wel een fijne telefoon was. Maar toen kwam ik een paar Marokkanen op een scooter tegen en ben ik weer teruggegaan naar mijn oude vertrouwde 3310
pi_71974031
Die mobieltjes gaan nergens meer over. Ik krijg elk jaar een nieuwe van werk, maar wat moet ik er mee? Ik ben er te lui voor geweest, maar ik ga er binnenkort eens een paar op Amazon ofzo zetten, kijken of ik er wat voor krijg.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:49:02 #93
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71974074
Ik heb al die nieuwe functies ook helemaal niet nodig. Al die mediasnufjes en dat smartphonegedoe is totaal niet aan mij besteed.
pi_71974484
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:49 schreef JodyBernal het volgende:
Ik heb al die nieuwe functies ook helemaal niet nodig. Al die mediasnufjes en dat smartphonegedoe is totaal niet aan mij besteed.
Hier hetzelfde. Wat ik laatste keer wel gedaan heb, is een snelle search voor de telefoon met de langste batterij levensduur en die genomen, minder opladen is altijd goed.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:41:49 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71975335
Wat kost een wasje draaien?

Water: 41 liter = £0,1074 (supply + afvalwater charge)
Electriciteit: £0,048 (op 30 graden), £0,084 (op 40 graden) tegen dagtarief
Waspoeder (Ariel Colour Tablets): £0,2421

Totaal £0,3975 op 30 graden, £0,4335 op 40 graden.

Alles zelf opgemeten
Conclusie: meeste winst valt te halen uit het kiezen van een goedkoop merkloos waspoeder.
En ja, ik had inderdaad even niks beters te doen

Mijn reisverslagen
pi_71975383

I love it!
pi_71975605
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:45 schreef JodyBernal het volgende:
Zijn er überhaupt nog mensen te vinden die elk jaar een nieuwe mobiel bestellen?

Ik doe ook al vele jaren met mijn Nokia 3310. Wel had ik op een gegeven moment een tijdje een 6230i, wat ook wel een fijne telefoon was. Maar toen kwam ik een paar Marokkanen op een scooter tegen en ben ik weer teruggegaan naar mijn oude vertrouwde 3310
als ik geen 2 jarige abbo`s afsloot wel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:10:35 #98
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71976052
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

als ik geen 2 jarige abbo`s afsloot wel
Jij neemt elke 2 jaar een nieuwe foon? En wat doe je met die oude dan? Volgens mij krijg je daar geen ruk meer voor.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:37:21 #99
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71978172
Serieus, mensen die langer dan 2 jaar met een telefoon kunnen doen gebruiken hem niet denk ik.
De accu's doen het niet meer, het display is een grote kras, middelste rij knopjes (4,5,6) doen het niet meer etc.
Of jullie hebben een Toyotagsm of jullie gebruiken hem < 1x/ week.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:47:20 #100
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71978453
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:37 schreef BeamofLight het volgende:
Serieus, mensen die langer dan 2 jaar met een telefoon kunnen doen gebruiken hem niet denk ik.
De accu's doen het niet meer, het display is een grote kras, middelste rij knopjes (4,5,6) doen het niet meer etc.
Of jullie hebben een Toyotagsm of jullie gebruiken hem < 1x/ week.
Ik ben geen grootgebruiker nee. Maar het is wel de enige telefoon die ik heb, dus ik gebruik hem wel degelijk en draag hem altijd los in mijn broekzak.

Ik heb van geen van de problemen die je hier opnoemt last. Je moet gewoon een degelijke telefoon kopen en er niet mee gooien. En wat die accu betreft: alleen volledig opladen als hij echt helemaal leeg is doet wonderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')