Geweldige tip, auto's worden vaak als niet te schrappen vaste lasten gezien maar incl afschrijving en reparaties gaat er een enorme bult geld naartoe.quote:Auto nodig? onder de 6k km is het goedkoper om te huren, zie de diverse providers (Greenwheels, connectcar etc), meer fietsen of ov scheelt ok
Onder de 6 km loop ik wel gewoon.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:46 schreef Hobiedobie het volgende:
Auto nodig? onder de 6k km is het goedkoper om te huren, zie de diverse providers (Greenwheels, connectcar etc), meer fietsen of ov scheelt ok (ok met een geizin kan een brik veel tijd schelen).
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:21 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Onder de 6 km loop ik wel gewoon.
Helemaal goed. Heb je al een baan? Zo nee, is werken bij het NIBUD niks voor jou?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:46 schreef Hobiedobie het volgende:
-Krant : alleen weekeinde-editie
TV : eruit! Via D-TV ontvanger openbare netten, rest via uitzeng gemist, en zonder reclame...
Beleg van de aloude boterham: ban vleeswaren e.d. : Chocopasta, Sandwitchspread voor 50% op de bammetjes...
Kantine: zie voorgaand met bammetjes: brood meenemen, 1 dag in de week feestdag, lekker smikkelen in het bedrijfsrestaurant of het frietkot/surinaamse afhaal etc.
Fiestsuh! Sommigge werkgevers hebben een goede regeling voor als je naar het werk fietst.. bij het rijk tegen de 40ct de km!
Auto nodig? onder de 6k km is het goedkoper om te huren, zie de diverse providers (Greenwheels, connectcar etc), meer fietsen of ov scheelt ok (ok met een geizin kan een brik veel tijd schelen).
Spaarlampen! Ik heb mń hele huis volgehangen (al wordt alles weer opgesoupeerd door mń PC @ Rosetta)
Oh ja, zet de verwarming des winters een graad lager en draag een trui.....
Koop geen nieuwe consumenten-artikelen, maar ga een graadje ouder... (wat oudere gsm, na 1 jaar kost ie bijna nixs)
Hell, daar gaat de AEX....
Een beetje werkgever vergoed dit toch gewoon voor je? Helemaal met die all in 1 pakketen, waardoor het niet meer duidelijk is wat je precies alleen voor internet betaald is het goedkoop telefoneren, tv kijken en fokken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Internet, telefoon & tv pakketten zijn goedkoper geworden, even je abo erbij pakken kan wat schelen.
Ik denk dat het gros het echt niet vergoed krijgt hoor. Waarom zouden ze ook?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:51 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Een beetje werkgever vergoed dit toch gewoon voor je? Helemaal met die all in 1 pakketen, waardoor het niet meer duidelijk is wat je precies alleen voor internet betaald is het goedkoop telefoneren, tv kijken en fokken.
Je wil verspillingstips?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom sparen, het is crisis verdorieUitgeven stimuleert onze neerlandse economie
Waarom niet? Het maakt bijvoorbeeld thuiswerken aantrekkelijker. Dit levert weer besparingen op voor de werkgever in de vorm van woon-werk verkeer (km vergoeding, danwel benzinekosten voor de leasebak), huisvestigingskosten; door thuiswerken is er geen 100% kantoordekking nodig wat scheelt in de huisvestigingskosten. En wat te denken van de filetijd, die is ook niet geheel gratis voor onze werkgevers...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:34 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Ik denk dat het gros het echt niet vergoed krijgt hoor. Waarom zouden ze ook?
Ik heb een baan, en een pittige hypotheek....quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:30 schreef FP128 het volgende:
[..]
Helemaal goed. Heb je al een baan? Zo nee, is werken bij het NIBUD niks voor jou?
Voor het gros wel, helaas..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:05 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Waarom niet? Het maakt bijvoorbeeld thuiswerken aantrekkelijker. Dit levert weer besparingen op voor de werkgever in de vorm van woon-werk verkeer (km vergoeding, danwel benzinekosten voor de leasebak), huisvestigingskosten; door thuiswerken is er geen 100% kantoordekking nodig wat scheelt in de huisvestigingskosten. En wat te denken van de filetijd, die is ook niet geheel gratis voor onze werkgevers...
Zo zijn er nog wel diverse redenen te bedenken om juist wel internetkosten o.i.d. te vergoeden. Vaak levert het toch weer het een en ander op.
Bespaart in ieder geval te betalen inkomstenbelasting. Dat schiet al op.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:24 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
...En mogelijk volgend jaar minder uren werken.
en bereid bent meteen op te stappen en naar een ander te gaan als de korting niet wordt gegeven.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:47 schreef SeLang het volgende:
Je kunt overal korting krijgen als je er maar om vraagt.
Want? Het zou geen zin hebben volgens jou?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die hun auto weg doen om te sparen
Precies, maar zelfs als je die bereidheid niet hebt: zij weten dat niet!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:41 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
en bereid bent meteen op te stappen en naar een ander te gaan als de korting niet wordt gegeven.
Dus?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:17 schreef Martinaz het volgende:
amigo ik weet niet in welke marktkoopplaatjes jij je kleding koopt maar in Utrecht in ieder geval word je uitgemaakt voor pauper als je je het durft te vragen.
Hm, de kans om daadwerkelijk pauper te worden is natuurlijk groter als je geen korting vraagt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:17 schreef Martinaz het volgende:
amigo ik weet niet in welke marktkoopplaatjes jij je kleding koopt maar in Utrecht in ieder geval word je uitgemaakt voor pauper als je je het durft te vragen.
Da's waar. Maar op de één of andere manier lukt het mij nooit als ik die bereidheid niet heb. Waarschijnlijk zien ze het dan toch aan me ofzo.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Precies, maar zelfs als je die bereidheid niet hebt: zij weten dat niet!
Drink water dan spaar je de koffie ook nog uitquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Koffie zwart leren drinken, scheelt suiker en melk
Jij verdient een ban.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:10 schreef Slappy het volgende:
Laptop kopen is veel zuiniger(of zo Atom pc maar dan heb je pc power van 10 jaar geleden)
Alles uitzetten als je weg gaat (dus ook niet in standby).
Warm eten overslaan.
Bouw afweer op en zuip daarna uit de sloot. Dat kost NOG minder.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Drink water dan spaar je de koffie ook nog uit
En zo godvergeten sneu..quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:11 schreef SilkSpectre het volgende:
Je Senseo de deur uit te doen...je inrichting te minimaliseren en te verkopen wat je niet nodig hebt..en wat heb je eigenlijk nodig? ...Je was ophangen ipv de droger. Een volkstuintje beginnen! Onnodige lidmaatschappen de deur uit te doen. Het leven kan zo simpel zijn!
Noem dan eens wat van die uitkeringen waar je als werkende recht op hebt dan? Je maakt me nieuwsgierig.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:34 schreef JodyBernal het volgende:
Je moet ook gewoon altijd elke uitkering aanvragen waarvoor je ook maar eventueel enigszins in aanmerking zou kunnen komen, zelfs als je een hoog inkomen hebt. Je staat ervan te kijken hoe makkelijk de overheid is met het uitdelen van gratis geld.
Met het tweede deel van je post ben ik het niet echt eens, maar met het eerste deel zeker wel! 1 kop koffie zetten is met sommige gewone koffiezetapparaten wat lastig. Ik gebruik sinds een tijdje gewoon een waterkoker met een koffietrechter/koffiefilter. Gewoon dat ding boven op een koffiekop zetten, water opgieten tot aan de rand en 10 seconden later is je koffie doorgelopen. En stukken lekkerder dan senseo spulquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:11 schreef SilkSpectre het volgende:
Je Senseo de deur uit te doen...je inrichting te minimaliseren en te verkopen wat je niet nodig hebt..en wat heb je eigenlijk nodig? ...Je was ophangen ipv de droger. Een volkstuintje beginnen! Onnodige lidmaatschappen de deur uit te doen. Het leven kan zo simpel zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |