Eigenlijk vind ik het wel jammer dat op deze manier veel middenstand zal verdwijnen. Want behalve de grote franchise-ketens en de horeca zie ik maar weinig perspectief voor winkeliers. Maar het verschil is gewoon té groot om het hier om te laten. En voor producten die volkomen identiek zijn kan dat niet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:52 schreef Bierie het volgende:
Geweldig topic dit![]()
Wat ik zelf als bespaar tip kan toevoegen. Check alles maar dan ook alles wat je wilt aanschaffen op internet voordat je het koopt. In de winkel kan het nog zo'n mooie aanbieding lijken. Maar in praktijk blijk je het nog vele malen goedkoper online te kunnen kopen.
weet ik, maar dat staat zo verrekte krom in een 'waar kun je op bespraren' topic. Nondeju, als mensen toch eens beseften hoe rijk ze zijn. En daar is geen woord Braobantsch bijquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:50 schreef LXIV het volgende:
Mijn vader heeft lang geleden nog in Mierlo gewoond. Toen het nog een klein dorpje was.
Verder vind ik de streek vanaf Den Bosch naar het zuiden tot aan Eindhoven nog steeds ontzettend mooi. Terwijl ik er geboren en getogen ben, dus er eigenlijk geen oog meer voor zou moeten hebben.
Dan fiets ik door de Meijerij of in het Dommeldal en dan denk ik: "Wé is ut toch verrekus skôn hier"
Ik vind ook dat de toegevoegde waarde van winkels afneemt. Vroegah, toen had een winkelier vaak nog een beetje verstand van wat ie verkocht. Tegenwoordig staat er in zo'n winkel een puisterige havo scholier die er geen kut vanaf weet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat op deze manier veel middenstand zal verdwijnen. Want behalve de grote franchise-ketens en de horeca zie ik maar weinig perspectief voor winkeliers. Maar het verschil is gewoon té groot om het hier om te laten. En voor producten die volkomen identiek zijn kan dat niet.
Bij de warme bakker of de slager kun je nog voor het prijsverschil gaan. Maar alle fabrieksproducten rechtvaardigen een opslag van 30% gewoon niet.
joh, betaal dan gewoon voor het entertainmentquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de toegevoegde waarde van winkels afneemt. Vroegah, toen had een winkelier vaak nog een beetje verstand van wat ie verkocht. Tegenwoordig staat er in zo'n winkel een puisterige havo scholier die er geen kut vanaf weet.
Als het een leuk breezermeisje is dan trap ik daar nog weleens in.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
joh, betaal dan gewoon voor het entertainment
hier in xxx geen probleem hoorquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als het een leuk breezermeisje is dan trap ik daar nog weleens in.
Maar dan moet het prijsverschil niet meer dan £5 zijn.
Dan denk ik Eersel.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hier in xxx geen probleem hoor
vul voor xxx één van de acht zaligheden in, die niet vur niks zo hêten![]()
Klopt en tegelijkertijd ook niet. Het opent de markt voor nieuwe winkeliers. De digitale winkeliers welteverstaan. De bestaande middenstand weet niet hoe ze hier mee om moeten gaan en zal inderdaad failliet gaan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat op deze manier veel middenstand zal verdwijnen. Want behalve de grote franchise-ketens en de horeca zie ik maar weinig perspectief voor winkeliers. Maar het verschil is gewoon té groot om het hier om te laten. En voor producten die volkomen identiek zijn kan dat niet.
Bij de warme bakker of de slager kun je nog voor het prijsverschil gaan. Maar alle fabrieksproducten rechtvaardigen een opslag van 30% gewoon niet.
Natuurlijk zal de handel zelf wel blijven bestaan. Ik bedoel meer missen in het straatbeeld.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:15 schreef Bierie het volgende:
[..]
Klopt en tegelijkertijd ook niet. Het opent de markt voor nieuwe winkeliers. De digitale winkeliers welteverstaan. De bestaande middenstand weet niet hoe ze hier mee om moeten gaan en zal inderdaad failliet gaan.
Overigens zie ik SeLang zeggen dat hij de winkels mist waar men nog kwaliteit levert. Ik denk dat hier een specifieke markt voor zal ontstaan. Voorbeelden zijn XS4ALL waar men niet erg prijs concurrerend is maar wel zeer uitgebreide service en helpdeskdiensten adverteert. Maar ook Greenchoice die niet bepaalt goedkoop zijn maar groene diensten garanderen en een telefonische administratie waar mensen daadwerkelijk iets kunnen betekenen in plaats van een callcenter.
Ik zelf ben meer dan bereid enkele tientallen euro's meer te betalen voor echte service. (mijn ervaringen met Greenchoice zijn bijvoorbeeld administratief gezien te goed om nog voor de prijs over te stappen van energie leverancier)
bekantquote:
al is het maar wintersèl, pardon, ik bedoel wintelrequote:Op maandag 17 augustus 2009 22:17 schreef LXIV het volgende:
Het zal iig op -sel eindigen!
Greenchoice is al jaren een van de goedkoopste electriciteitsaanbieders. Alleen, je moet wel hun Actieprijs nemen en niet het gewone sukkeltarief. Gooi je postcode en verbruik hier maar eens in: http://www.energieleveranciers.nlquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:15 schreef Bierie het volgende:
Maar ook Greenchoice die niet bepaalt goedkoop zijn maar groene diensten garanderen en een telefonische administratie waar mensen daadwerkelijk iets kunnen betekenen in plaats van een callcenter.
Mijn mobieltje is 8 jaar oud en werkt perfectquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:31 schreef BeamofLight het volgende:
Probleem is alleen dat geen van mijn telefoons goed werken na 1,5 jaar trouwe dienst. Dat wel.
Hier hetzelfde. Wat ik laatste keer wel gedaan heb, is een snelle search voor de telefoon met de langste batterij levensduur en die genomen, minder opladen is altijd goed.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:49 schreef JodyBernal het volgende:
Ik heb al die nieuwe functies ook helemaal niet nodig. Al die mediasnufjes en dat smartphonegedoe is totaal niet aan mij besteed.
als ik geen 2 jarige abbo`s afsloot welquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:45 schreef JodyBernal het volgende:
Zijn er überhaupt nog mensen te vinden die elk jaar een nieuwe mobiel bestellen?
Ik doe ook al vele jaren met mijn Nokia 3310. Wel had ik op een gegeven moment een tijdje een 6230i, wat ook wel een fijne telefoon was. Maar toen kwam ik een paar Marokkanen op een scooter tegen en ben ik weer teruggegaan naar mijn oude vertrouwde 3310
Jij neemt elke 2 jaar een nieuwe foon? En wat doe je met die oude dan? Volgens mij krijg je daar geen ruk meer voor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als ik geen 2 jarige abbo`s afsloot wel
Ik ben geen grootgebruiker nee. Maar het is wel de enige telefoon die ik heb, dus ik gebruik hem wel degelijk en draag hem altijd los in mijn broekzak.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:37 schreef BeamofLight het volgende:
Serieus, mensen die langer dan 2 jaar met een telefoon kunnen doen gebruiken hem niet denk ik.
De accu's doen het niet meer, het display is een grote kras, middelste rij knopjes (4,5,6) doen het niet meer etc.
Of jullie hebben een Toyotagsm of jullie gebruiken hem < 1x/ week.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |