abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:54:11 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71963879
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:52 schreef Bierie het volgende:
Geweldig topic dit

Wat ik zelf als bespaar tip kan toevoegen. Check alles maar dan ook alles wat je wilt aanschaffen op internet voordat je het koopt. In de winkel kan het nog zo'n mooie aanbieding lijken. Maar in praktijk blijk je het nog vele malen goedkoper online te kunnen kopen.
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat op deze manier veel middenstand zal verdwijnen. Want behalve de grote franchise-ketens en de horeca zie ik maar weinig perspectief voor winkeliers. Maar het verschil is gewoon té groot om het hier om te laten. En voor producten die volkomen identiek zijn kan dat niet.
Bij de warme bakker of de slager kun je nog voor het prijsverschil gaan. Maar alle fabrieksproducten rechtvaardigen een opslag van 30% gewoon niet.
The End Times are wild
pi_71963903
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:50 schreef LXIV het volgende:
Mijn vader heeft lang geleden nog in Mierlo gewoond. Toen het nog een klein dorpje was.

Verder vind ik de streek vanaf Den Bosch naar het zuiden tot aan Eindhoven nog steeds ontzettend mooi. Terwijl ik er geboren en getogen ben, dus er eigenlijk geen oog meer voor zou moeten hebben.

Dan fiets ik door de Meijerij of in het Dommeldal en dan denk ik: "Wé is ut toch verrekus skôn hier"
weet ik, maar dat staat zo verrekte krom in een 'waar kun je op bespraren' topic. Nondeju, als mensen toch eens beseften hoe rijk ze zijn. En daar is geen woord Braobantsch bij

ik hè da mèr meej in de kempen, mar da wiste schon

[ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 17-08-2009 22:05:08 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:00:57 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71964148
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat op deze manier veel middenstand zal verdwijnen. Want behalve de grote franchise-ketens en de horeca zie ik maar weinig perspectief voor winkeliers. Maar het verschil is gewoon té groot om het hier om te laten. En voor producten die volkomen identiek zijn kan dat niet.
Bij de warme bakker of de slager kun je nog voor het prijsverschil gaan. Maar alle fabrieksproducten rechtvaardigen een opslag van 30% gewoon niet.
Ik vind ook dat de toegevoegde waarde van winkels afneemt. Vroegah, toen had een winkelier vaak nog een beetje verstand van wat ie verkocht. Tegenwoordig staat er in zo'n winkel een puisterige havo scholier die er geen kut vanaf weet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71964187
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind ook dat de toegevoegde waarde van winkels afneemt. Vroegah, toen had een winkelier vaak nog een beetje verstand van wat ie verkocht. Tegenwoordig staat er in zo'n winkel een puisterige havo scholier die er geen kut vanaf weet.
joh, betaal dan gewoon voor het entertainment
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:04:43 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71964260
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

joh, betaal dan gewoon voor het entertainment
Als het een leuk breezermeisje is dan trap ik daar nog weleens in.
Maar dan moet het prijsverschil niet meer dan £5 zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71964308
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als het een leuk breezermeisje is dan trap ik daar nog weleens in.
Maar dan moet het prijsverschil niet meer dan £5 zijn.
hier in xxx geen probleem hoor

vul voor xxx één van de acht zaligheden in, die niet vur niks zo hêten

[ Bericht 7% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 17-08-2009 22:11:49 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:13:35 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71964564
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hier in xxx geen probleem hoor

vul voor xxx één van de acht zaligheden in, die niet vur niks zo hêten
Dan denk ik Eersel.
The End Times are wild
pi_71964617
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat op deze manier veel middenstand zal verdwijnen. Want behalve de grote franchise-ketens en de horeca zie ik maar weinig perspectief voor winkeliers. Maar het verschil is gewoon té groot om het hier om te laten. En voor producten die volkomen identiek zijn kan dat niet.
Bij de warme bakker of de slager kun je nog voor het prijsverschil gaan. Maar alle fabrieksproducten rechtvaardigen een opslag van 30% gewoon niet.
Klopt en tegelijkertijd ook niet. Het opent de markt voor nieuwe winkeliers. De digitale winkeliers welteverstaan. De bestaande middenstand weet niet hoe ze hier mee om moeten gaan en zal inderdaad failliet gaan.

Overigens zie ik SeLang zeggen dat hij de winkels mist waar men nog kwaliteit levert. Ik denk dat hier een specifieke markt voor zal ontstaan. Voorbeelden zijn XS4ALL waar men niet erg prijs concurrerend is maar wel zeer uitgebreide service en helpdeskdiensten adverteert. Maar ook Greenchoice die niet bepaalt goedkoop zijn maar groene diensten garanderen en een telefonische administratie waar mensen daadwerkelijk iets kunnen betekenen in plaats van een callcenter.

Ik zelf ben meer dan bereid enkele tientallen euro's meer te betalen voor echte service. (mijn ervaringen met Greenchoice zijn bijvoorbeeld administratief gezien te goed om nog voor de prijs over te stappen van energie leverancier)
Profiel opgeheven.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:15:56 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71964647
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:15 schreef Bierie het volgende:

[..]

Klopt en tegelijkertijd ook niet. Het opent de markt voor nieuwe winkeliers. De digitale winkeliers welteverstaan. De bestaande middenstand weet niet hoe ze hier mee om moeten gaan en zal inderdaad failliet gaan.

Overigens zie ik SeLang zeggen dat hij de winkels mist waar men nog kwaliteit levert. Ik denk dat hier een specifieke markt voor zal ontstaan. Voorbeelden zijn XS4ALL waar men niet erg prijs concurrerend is maar wel zeer uitgebreide service en helpdeskdiensten adverteert. Maar ook Greenchoice die niet bepaalt goedkoop zijn maar groene diensten garanderen en een telefonische administratie waar mensen daadwerkelijk iets kunnen betekenen in plaats van een callcenter.

Ik zelf ben meer dan bereid enkele tientallen euro's meer te betalen voor echte service. (mijn ervaringen met Greenchoice zijn bijvoorbeeld administratief gezien te goed om nog voor de prijs over te stappen van energie leverancier)
Natuurlijk zal de handel zelf wel blijven bestaan. Ik bedoel meer missen in het straatbeeld.
Zelf ben ik ook best bereid meer te betalen om door een mens geholpen te worden. Bijvoorbeeld bij het boeken van een reis. Dan betaal ik liever die 50 euro meer om goed mondeling advies te krijgen dan dat ik het via internet doe. Maar voor soortgelijke producten maakt het echt niks uit.
The End Times are wild
pi_71964681
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan denk ik Eersel.
bekant

overigens onderschat de internetgeneratie het belang van die ene winkel in het durp. En ook de bereidheid van de mense om die ene winkel in het durp overeind te houden. General Custerd
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:17:41 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71964710
Het zal iig op -sel eindigen!
The End Times are wild
pi_71964794
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:17 schreef LXIV het volgende:
Het zal iig op -sel eindigen!
al is het maar wintersèl, pardon, ik bedoel wintelre
pi_71965303
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:15 schreef Bierie het volgende:

Maar ook Greenchoice die niet bepaalt goedkoop zijn maar groene diensten garanderen en een telefonische administratie waar mensen daadwerkelijk iets kunnen betekenen in plaats van een callcenter.
Greenchoice is al jaren een van de goedkoopste electriciteitsaanbieders. Alleen, je moet wel hun Actieprijs nemen en niet het gewone sukkeltarief. Gooi je postcode en verbruik hier maar eens in: http://www.energieleveranciers.nl
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:31:30 #89
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71973700
Als je mobiel nog goed functioneert en je bent ouder dan 16:

eens geen nieuwe foon bestellen, maar je oude een jaartje aanhouden met sim only voor 7,95 per maand.
Probleem is alleen dat geen van mijn telefoons goed werken na 1,5 jaar trouwe dienst. Dat wel.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:39:57 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71973870
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:31 schreef BeamofLight het volgende:
Probleem is alleen dat geen van mijn telefoons goed werken na 1,5 jaar trouwe dienst. Dat wel.
Mijn mobieltje is 8 jaar oud en werkt perfect
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:45:36 #91
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71973993
Zijn er überhaupt nog mensen te vinden die elk jaar een nieuwe mobiel bestellen?

Ik doe ook al vele jaren met mijn Nokia 3310. Wel had ik op een gegeven moment een tijdje een 6230i, wat ook wel een fijne telefoon was. Maar toen kwam ik een paar Marokkanen op een scooter tegen en ben ik weer teruggegaan naar mijn oude vertrouwde 3310
pi_71974031
Die mobieltjes gaan nergens meer over. Ik krijg elk jaar een nieuwe van werk, maar wat moet ik er mee? Ik ben er te lui voor geweest, maar ik ga er binnenkort eens een paar op Amazon ofzo zetten, kijken of ik er wat voor krijg.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:49:02 #93
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71974074
Ik heb al die nieuwe functies ook helemaal niet nodig. Al die mediasnufjes en dat smartphonegedoe is totaal niet aan mij besteed.
pi_71974484
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:49 schreef JodyBernal het volgende:
Ik heb al die nieuwe functies ook helemaal niet nodig. Al die mediasnufjes en dat smartphonegedoe is totaal niet aan mij besteed.
Hier hetzelfde. Wat ik laatste keer wel gedaan heb, is een snelle search voor de telefoon met de langste batterij levensduur en die genomen, minder opladen is altijd goed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:41:49 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71975335
Wat kost een wasje draaien?

Water: 41 liter = £0,1074 (supply + afvalwater charge)
Electriciteit: £0,048 (op 30 graden), £0,084 (op 40 graden) tegen dagtarief
Waspoeder (Ariel Colour Tablets): £0,2421

Totaal £0,3975 op 30 graden, £0,4335 op 40 graden.

Alles zelf opgemeten
Conclusie: meeste winst valt te halen uit het kiezen van een goedkoop merkloos waspoeder.
En ja, ik had inderdaad even niks beters te doen

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71975383


I love it!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71975605
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:45 schreef JodyBernal het volgende:
Zijn er überhaupt nog mensen te vinden die elk jaar een nieuwe mobiel bestellen?

Ik doe ook al vele jaren met mijn Nokia 3310. Wel had ik op een gegeven moment een tijdje een 6230i, wat ook wel een fijne telefoon was. Maar toen kwam ik een paar Marokkanen op een scooter tegen en ben ik weer teruggegaan naar mijn oude vertrouwde 3310
als ik geen 2 jarige abbo`s afsloot wel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:10:35 #98
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71976052
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

als ik geen 2 jarige abbo`s afsloot wel
Jij neemt elke 2 jaar een nieuwe foon? En wat doe je met die oude dan? Volgens mij krijg je daar geen ruk meer voor.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:37:21 #99
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71978172
Serieus, mensen die langer dan 2 jaar met een telefoon kunnen doen gebruiken hem niet denk ik.
De accu's doen het niet meer, het display is een grote kras, middelste rij knopjes (4,5,6) doen het niet meer etc.
Of jullie hebben een Toyotagsm of jullie gebruiken hem < 1x/ week.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:47:20 #100
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71978453
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:37 schreef BeamofLight het volgende:
Serieus, mensen die langer dan 2 jaar met een telefoon kunnen doen gebruiken hem niet denk ik.
De accu's doen het niet meer, het display is een grote kras, middelste rij knopjes (4,5,6) doen het niet meer etc.
Of jullie hebben een Toyotagsm of jullie gebruiken hem < 1x/ week.
Ik ben geen grootgebruiker nee. Maar het is wel de enige telefoon die ik heb, dus ik gebruik hem wel degelijk en draag hem altijd los in mijn broekzak.

Ik heb van geen van de problemen die je hier opnoemt last. Je moet gewoon een degelijke telefoon kopen en er niet mee gooien. En wat die accu betreft: alleen volledig opladen als hij echt helemaal leeg is doet wonderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')