abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72096368
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:50 schreef SeLang het volgende:
Ik heb een limiet van £1000 op m'n creditcard omdat ik een pauper ben die nooit in z'n leven schuld heeft gehad en dus geen trackrecord van op tijd schulden aflossen
Klopt ja je moet een historie hebben
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72096538
Ik kreeg op een zakelijke creditcard ooit zomaar een limiet van fl. 75.000, die heb ik voor de veiligheid een flink stuk lager laten zetten!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:12:27 #123
267361 mamav2
Nieuwsgierig!
pi_72141930
- Op water valt ook flink te besparen als je een tuin en een schuur bezit
Puntstuk in de grond slaan, leiding onder het huis doorleggen en het grondwater aansluiten op je toilet, zeker besparend als je een gezin hebt.
Zo kun je het zwembad een keer extra vullen zonder bang te zijn dat je straks een vette rekening onder je neus geduwd krijgt.

- Verpakte satézakjes niet opwarmen in een pannetje met water op het fornuis, maar water aan de kook brengen in de waterkoker, die dan uitzetten en de zakjes er 10 minuten in laten zakken.

- Als je aan de grens woont met Belgie of Duitsland, daar gaan tanken, scheelt vaak tot 16 eurocent per liter!
Doe daar dan gelijk je boodschappen, scheelt ook weer flink.

- Kruip de zolder eens op en kijk wat je op MP kunt zetten...brengt geld in het laatje én je ruimt meteen op!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:23:30 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72158060
Nog een tip:

Als ik op vakantie ga zet ik de koelkast altijd uit. Je moet hem sowieso toch leegmaken (wat betreft bedervelijke dingen) en je kunt hem dan gelijk ontdooien (opgehoopt ijs verlaagt het rendement aanzienlijk, dus dat scheelt ook weer elektriciteit)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 26 augustus 2009 @ 00:01:30 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72159176

Ik heb die rechtse. Werkt prima, alleen moest ik hem met plakband repareren omdat het display telkens uitviel.

Na een paar jaar werd de levensduur van de batterij veel te kort. Als ik gebeld werd dan kon ik maar twee minuten spreken. Dus ik naar de winkel voor een nieuwe batterij. Die hadden ze niet meer. Toen heb ik maar zo'n telefoon gekocht met kamera, internet, etc. Een ontzettend kut-apparaat. Wilde ik gewoon bellen, duwde ik op een verkeerd knopje en was ik verbonden met internet wat me meteen al drie euro koste.

Gelukkig kon ik via-via nog een goede batterij krijgen. Nu heb ik mijn oude Nokia weer en die moderne telefoon ligt in een lade. Met nog drie euro van het oorspronkelijke beltegoed erop.
The End Times are wild
pi_72159279
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:23 schreef SeLang het volgende:
Nog een tip:

Als ik op vakantie ga zet ik de koelkast altijd uit. Je moet hem sowieso toch leegmaken (wat betreft bedervelijke dingen) en je kunt hem dan gelijk ontdooien (opgehoopt ijs verlaagt het rendement aanzienlijk, dus dat scheelt ook weer elektriciteit)
Als mijn koelkast aan staat gebruikt ie een vaste en exact voorspelbare hoeveelheid energie - onafh. van hoeveel ijs er zich inmiddels heeft opgehoopt. Dat komt doordat ik toen de thermostaat toen kapot ging bespaard heb door die niet te vervangen door een andere, maar door een schakelklok die ik nog had liggen: [kwartiertje aan - kwartiertje uit]* Nu is de temperatuur dus niet zo heel constant: 's zomers wat warmer en 's winters wat kouder. Maar ach, dat boeit niet zo. Ik zou natuurlijk wat met de aan/uit intervallen kunnen prutsen, maar da's me teveel gedoe.

---
Hier nog een plaatje van den olden blauwen postbankofoon en de nieuwste. Die oude heeft tenminste nog een normaal belletje i.p.v. zo'n idioot polyfoon flut muziekje.

[ Bericht 6% gewijzigd door Poekieman op 26-08-2009 00:18:38 ]
Goud kan je niet bijdrukken
pi_72160380
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:01 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb die rechtse. Werkt prima, alleen moest ik hem met plakband repareren omdat het display telkens uitviel.

Na een paar jaar werd de levensduur van de batterij veel te kort. Als ik gebeld werd dan kon ik maar twee minuten spreken. Dus ik naar de winkel voor een nieuwe batterij. Die hadden ze niet meer. Toen heb ik maar zo'n telefoon gekocht met kamera, internet, etc. Een ontzettend kut-apparaat. Wilde ik gewoon bellen, duwde ik op een verkeerd knopje en was ik verbonden met internet wat me meteen al drie euro koste.

Gelukkig kon ik via-via nog een goede batterij krijgen. Nu heb ik mijn oude Nokia weer en die moderne telefoon ligt in een lade. Met nog drie euro van het oorspronkelijke beltegoed erop.
Held! Ik heb die rechtse telefoon ook nog gehad maar wist niet hoe snel ik die moest inleveren toen er nieuwe modellen kwamen . Iets van jeugd enzo
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72162314
Er zijn hier inderdaad sowieso nogal wat helden, succes-topic!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72162337
Eens
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72162588
awesoem
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:53:14 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72165370
Nog een tip (voor de echte nerds):
Als je handig bent met elektronica dan kun je batterijen opladen met gratis KPN stroom! Uit je telefoonaansluiting kun je namelijk stroom trekken die wordt gebruikt om je telefoon te voeden (phones zonder externe powersupply). Het is niet veel (enkele 10mA ofzo) maar toch.
Mijn reisverslagen
pi_72188364
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:53 schreef SeLang het volgende:
Nog een tip (voor de echte nerds):
Als je handig bent met elektronica dan kun je batterijen opladen met gratis KPN stroom! Uit je telefoonaansluiting kun je namelijk stroom trekken die wordt gebruikt om je telefoon te voeden (phones zonder externe powersupply). Het is niet veel (enkele 10mA ofzo) maar toch.
Dat is wel erg sneaky. Ik vraag me eigenlijk af hoe je op dit soort ideeën komt? Ik heb alleen al door dit topic genoeg tips gezien om aardig wat centen uit te sparen als ik straks ergens ga settlen.

Oh, dan heb ik ook nog een tip, wat werkt bij mensen die wonen in een rijtjeshuis, die wireless internet gebruiken en dat gewoon onbeveiligd open laten staan zodat je vrolijk mee kunt internetten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_72189441
Selang, als je de voeding van een apparaat (bv printer) in het stopcontact laat zitten, zonder dat dat apparaat eraan hangt, verbruikt hij dan stroom?
pi_72190680
Ik heb vandaag eindelijk de standby functie van mijn computer weer aan de praat gekregen, dus dat kan ook onder het kopje besparingen. Alleen jammer dat ik vast GWE bedrag heb.
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is wel erg sneaky. Ik vraag me eigenlijk af hoe je op dit soort ideeën komt?
Steek maar eens een telefoonstekkertje in je mond. Dan merk je het wel hoe je er op komt dat er op het vaste net spanning staat. Zo ben ik er althans achter gekomen toen ik een jaar of twaalf was. Ik zat te knutselen aan een oude telefoon en had geen handen vrij om het kabeltje vast te houden, dus dan maar in je mond. En toen viel het kwartje.
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:39 schreef dvr het volgende:
Selang, als je de voeding van een apparaat (bv printer) in het stopcontact laat zitten, zonder dat dat apparaat eraan hangt, verbruikt hij dan stroom?
Ja. Een ouderwetse trafo niet, maar moderne schakelingen die tegenwoordig voor adapter door gaan kunnen behoorlijk wat stroom verbruiken als je ze in het stopcontact laat zitten. Uit het stopcontact halen dus na gebruik.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-08-2009 02:09:11 ]
pi_72191031
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 02:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ja. Een ouderwetse trafo niet, maar moderne schakelingen die tegenwoordig voor adapter door gaan kunnen behoorlijk wat stroom verbruiken als je ze in het stopcontact laat zitten. Uit het stopcontact halen dus na gebruik.
Dank, daar was ik al bang voor! Ik heb zeker nog een stuk of 8 van die dingen in contactdozen zitten terwijl de bijbehorende apparaten al vele jaren bij het schroot liggen of ongebruikt onder m'n bureau staan. Gewoon omdat ik te lui was om de boel eens op te ruimen en om te kijken welk kabeltje nu eigenlijk waar bij hoort. Hetzelfde geldt voor lampen met ingebouwde trafo en voor een electrische tandenborstel die al tien jaar onbenut stroom staat te vreten. Batterij- en telefoonopladers laat ik ook altijd in het stopcontact. Mijn PC en randapparatuur staan 24u/dag aan. Mijn verbruik, in mijn eentje, is 5200 KWh/jaar, 50% meer dan een doorsnee gezin van 4 personen.

't Is gelukkig wel allemaal groene stroom. Oh en lampen doe ik altijd braaf uit als ik een kamer verlaat
pi_72191055
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:36 schreef Poekieman het volgende:
Opel heeft een GT fors in de deflatie.
Jammer dat 't zo'n onpraktische auto is met een stoffen dak en zo goed als geen opbergruimte. Anders had ik er een gekocht.

[ afbeelding ]
Die dingen zijn er namelijk nog in overvloed.
Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:58:53 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72193176
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is wel erg sneaky. Ik vraag me eigenlijk af hoe je op dit soort ideeën komt? Ik heb alleen al door dit topic genoeg tips gezien om aardig wat centen uit te sparen als ik straks ergens ga settlen.
Het is niet mijn idee. Er heeft heel veel jaren geleden een elektrisch schema voor in de Elektuur (electronica tijdschrift) gestaan.
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:02:10 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72193229
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:39 schreef dvr het volgende:
Ja, dat is al gauw een paar Watt (afhankelijk van de grootte en kwaliteit van de trafo/ omvormer)
Mijn reisverslagen
pi_72194886
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

die leg ik op de kast en gebruik ik als reserve of leen ik uit.
Ik heb nu 5 jaar een mobiel en heb er 3 versleten (en waarschijnlijk 4 wanneer mijn abbo afloopt, al is de huidige w880 echt een hele fijne).

Ik wil gewoon graag nieuwe gadgets hebben.
Overigens is het met horloges nog erger maar daar houdt de prijs me vaak wel in toom
Het is dan vaak wel een goed idee om een sim-only abonnement af te sluiten en je telefoon los te kopen. Stel, je betaalt voor een sim-only 7,50 per maand en voor hetzelfde abonnement met telefoon 25 euro (zo is 't ongeveer bij KPN in elk geval), dan doe je er goed aan je telefoon los te kopen.

Ik heb een sim-only abonnement van zo'n 7,- de maand en los een nokia e51 gekocht voor 130,-. Het eerste jaar scheelt me dat toch meer dan 100,- (met de kosten van de telefoon meegerekend).

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2009 11:15:32 ]
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:34:00 #140
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_72195336
Tvp, geweldige topic met held SeLang als hoofdrolspeler.
No bad soldiers under a good leader
pi_72195474
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 02:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
In een ouderwetsche stekker voeding zit een trafo (meestal met een gelijkrichtcel en afvlak elco erachter) en die neemt toch wel vermogen op, ook als je er niets op aansluit. Anders zou die voeding niet warm worden.
Dat komt omdat die trafo geen ideale trafo is, iets met ijzerverliezen en spoelen met weerstand ...
pi_72196974
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is dan vaak wel een goed idee om een sim-only abonnement af te sluiten en je telefoon los te kopen. Stel, je betaalt voor een sim-only 7,50 per maand en voor hetzelfde abonnement met telefoon 25 euro (zo is 't ongeveer bij KPN in elk geval), dan doe je er goed aan je telefoon los te kopen.

Ik heb een sim-only abonnement van zo'n 7,- de maand en los een nokia e51 gekocht voor 130,-. Het eerste jaar scheelt me dat toch meer dan 100,- (met de kosten van de telefoon meegerekend).
Ik heb tot nu toe aan akties meegedaan bij abbo`s zodat ik met abbo goedkoper uit was.
Voorbeeldje van mijn nieuwe telefoon (heb eindelijk een keuze kunnen maken, de SE Satio)
Link

Vodafone heeft dit toestel door een eigen fout vorige weekend zo`n ¤200 te goedkoop op hun site gezet (¤400 ipv de verwachte ¤600)
Ik wilde deze telefoon toch en heb hem voor ¤400 gekocht, echter heb ik hem via een abbo gekocht.
1 jarig abbo van ¤27,50 (1ste 6 maanden 50% korting)
En een mobielinternet abbo a ¤9,50 p.m.
+ ¤41 bijbetalen.

Kwam ik uit op ¤403 totaal voor een telefoon van ¤600 Ik moet alleen nog 2 maanden wachten voordat hij uitkomt
Vodafone heeft de fout pas gisteren enigsinds verbeterd en hij kost nu ¤519

Bij mijn huidige idemditto
2 jarig flex 20 (eerste jaar 50% korting).
w880i die toen los ¤450 koste.
totaal ¤360 en dan kan ik nog bellen ook.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_72197108
Kan zo'n dure telefoon ook zelf gesprekken afhandelen?
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:39 schreef Poekieman het volgende:
In een ouderwetsche stekker voeding zit een trafo (meestal met een gelijkrichtcel en afvlak elco erachter) en die neemt toch wel vermogen op, ook als je er niets op aansluit. Anders zou die voeding niet warm worden. Dat komt omdat die trafo geen ideale trafo is, iets met ijzerverliezen en spoelen met weerstand ...
Aha, dan moeten die dus ook uit het stopcontact. Het idee is bij mij ontstaan vanwege een grote trafo voor een geluidssetje. Die wordt niet warm als ik de 12 Volt stekker uit de set haal. Misschien dat daar dan een schakeling in zit die er voor zorgt dat de trafo als het ware losgekoppeld wordt en pas weer aan gaat als er daadwerkelijk vraag naar stroom is als ik het geluidssetje aan zet.
pi_72214390
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe aan akties meegedaan bij abbo`s zodat ik met abbo goedkoper uit was.
Voorbeeldje van mijn nieuwe telefoon (heb eindelijk een keuze kunnen maken, de SE Satio)
Link

Vodafone heeft dit toestel door een eigen fout vorige weekend zo`n ¤200 te goedkoop op hun site gezet (¤400 ipv de verwachte ¤600)
Ik wilde deze telefoon toch en heb hem voor ¤400 gekocht, echter heb ik hem via een abbo gekocht.
1 jarig abbo van ¤27,50 (1ste 6 maanden 50% korting)
En een mobielinternet abbo a ¤9,50 p.m.
+ ¤41 bijbetalen.

Kwam ik uit op ¤403 totaal voor een telefoon van ¤600 Ik moet alleen nog 2 maanden wachten voordat hij uitkomt
Vodafone heeft de fout pas gisteren enigsinds verbeterd en hij kost nu ¤519

Bij mijn huidige idemditto
2 jarig flex 20 (eerste jaar 50% korting).
w880i die toen los ¤450 koste.
totaal ¤360 en dan kan ik nog bellen ook.
Haha, oke, dat is inderdaad wel mooi mazzel ja...
pi_72215026
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Haha, oke, dat is inderdaad wel mooi mazzel ja...
Ach, je kunt ook gewoon die paar honderd euro per jaar uitsparen door een oude telefoon gebruiken of een goedkoper model kiezen. Ik heb er hier een stapel van werk liggen, dus heb de komende jaren geen prive telefoon nodig...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72218032
Ik zou graag besparen op mijn telefoonlijnen (analoog + ISDN). Iedere twee maanden zo'n ¤100 voor het genoegen om een paar koperdraadjes te mogen gebruiken, belachelijk. En dat zijn alleen de abonnementskosten, de gesprekskosten lopen al via bel1601. Ik moet eens uitzoeken of dat met nummerbehoud e.d. te regelen is.
pi_72219434
Door dit topic maar weer eens gerealiseerd dat ik ook nog een overbodige telefoon had liggen. Hup in de verkoop er mee. En de andere spaar tips bewaar ik maar voor later ... als ik groot ben
pi_72233423
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:08 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, je kunt ook gewoon die paar honderd euro per jaar uitsparen door een oude telefoon gebruiken of een goedkoper model kiezen. Ik heb er hier een stapel van werk liggen, dus heb de komende jaren geen prive telefoon nodig...
klopt echter wil ik elke keer iets nieuws
pi_72261723
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:14 schreef SeLang het volgende:

Ik loop enorm veel, dus 3 paar schoenen per jaar gaan er wel doorheen (=echt door de zool heen gesleten)
Man, je lijkt Imelda Marcos wel! Ik koop alleen maar mooie leren oudelullenschoenen met doorgestikte zolen, bijv. van Van Lier. Die zijn bij aanschaf duurder, maar op termijn juist veel goedkoper omdat ze veel langer meegaan. Als je ze af en toe poetst en niet op de punten gaat zitten, gaan ze een jaartje of 3-5 mee en zul je ze hooguit eens moeten laten verzolen of wat stiksel moeten laten herstellen. Je zit daar in het Walhalla van de kwaliteitsschoen, ik zou er toch eens naar een paartje Gants, Church of Loakes o.i.d. gaan kijken. Die zullen zo'n 100 pond kosten, maar als ze 9 paar van de Bata vervangen bespaar je je suf (reken met zulke stappers alleen niet op succes bij de breezerbrigade!).
pi_72262017
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Man, je lijkt Imelda Marcos wel! Ik koop alleen maar mooie leren oudelullenschoenen met doorgestikte zolen, bijv. van Van Lier. Die zijn bij aanschaf duurder, maar op termijn juist veel goedkoper omdat ze veel langer meegaan. Als je ze af en toe poetst en niet op de punten gaat zitten, gaan ze een jaartje of 3-5 mee en zul je ze hooguit eens moeten laten verzolen of wat stiksel moeten laten herstellen. Je zit daar in het Walhalla van de kwaliteitsschoen, ik zou er toch eens naar een paartje Gants, Church of Loakes o.i.d. gaan kijken. Die zullen zo'n 100 pond kosten, maar als ze 9 paar van de Bata vervangen bespaar je je suf (reken met zulke stappers alleen niet op succes bij de breezerbrigade!).
Duurdere schoenen gaan inderdaad langer mee en zitten meestal ook beter. Alleen hebben ze altijd leren zolen en die zijn snel versleten. Nou is het wel zo dat het ene zolen-leer het andere niet is blijkbaar, want bij van Lier is het veel sneller versleten dan van Church's. En als je het dan laat verzolen doet de verzoler er crisis leer onder (ja, ook voor de crisis al) dat zo versleten is. Logisch, want daar leeft ie van, maar eigenlijk wil ik gewoon goed zolen-leer
Maar eh... Church's voor 100 pond? Heb ze hier in NL - in de aanbieding! - voor iets van 350 euro gekocht.

Er zijn ook schoenen met deels leren zolen en een soort rubberen slijtstuk in het midden. Dat leek me wel slim, dus die heb ik gekocht en nog niet hoeven later verzolen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')