abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72262989
Church is inderdaad veel duurder (maar kijk bij gelegenheid eens in de sales&seconds van www.herringshoes.co.uk, scheelt zo'n 30%). Maar misschien gaan die dan wel 10 jaar mee!
Ik heb een paar Van Liers met goodyear gestikte rubberzolen, dus die zijn er ook. Of waren er ook, want ze zijn inmiddels zo'n 8 jaar oud
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:05:35 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72263944
Dat soort schoenen zijn om aan te trekken en er netjes uit te zien, niet om op te lopen. Ik loop gemakkelijk 10km op een gemiddelde dag en veel meer als ik op vakantie ben (=vaak) dus meestal loop ik op goedkope sneakers die ik na een maand of 3-4 wegpleur omdat ik finaal door de zool ben heengesleten. Nettere schoenen bewaar ik voor als ik uitga of bij iemand op bezoek ga e.d.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72265009
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:05 schreef SeLang het volgende:
Dat soort schoenen zijn om aan te trekken en er netjes uit te zien, niet om op te lopen. Ik loop gemakkelijk 10km op een gemiddelde dag en veel meer als ik op vakantie ben (=vaak) dus meestal loop ik op goedkope sneakers die ik na een maand of 3-4 wegpleur omdat ik finaal door de zool ben heengesleten. Nettere schoenen bewaar ik voor als ik uitga of bij iemand op bezoek ga e.d.
Hier kun je ook prima op lopen:

Dan moet je bij de autosloop een stuk autoband kopen om eronder te plakken, dan slijt de zool niet zo.
En als ie aan de bovenkant barst moet je zo'n draadje spannen. (Eerst een gleuf zagen).
Gaat allemaal prima.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:52:48 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72265071
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dan moet je bij de autosloop een stuk autoband kopen om eronder te plakken, dan slijt de zool niet zo.
En als ie aan de bovenkant barst moet je zo'n draadje spannen. (Eerst een gleuf zagen).
Gaat allemaal prima.
Dit past wel in een geldbespaartopic
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:21:39 #155
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_72267195
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:41 schreef dvr het volgende:
Ik zou graag besparen op mijn telefoonlijnen (analoog + ISDN). Iedere twee maanden zo'n ¤100 voor het genoegen om een paar koperdraadjes te mogen gebruiken, belachelijk. En dat zijn alleen de abonnementskosten, de gesprekskosten lopen al via bel1601. Ik moet eens uitzoeken of dat met nummerbehoud e.d. te regelen is.
Waar gebruik jij ISDN voor? heb je een bedrijf aan huis dat je meerdere lijnen nodig hebt?
Ik heb een eigen bedrijf maar ik heb gewoon een IPBtje en dat werkt prima en nog goedkoop ook.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_72268638
Dat is inderdaad een zakelijke aansluiting, nog uit de tijd dat ISDN het snelste van het snelste was. Er hangt een fax aan die op hetzelfde nummer bereikbaar moet blijven, en een gewone spraaklijn.
pi_72274687
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:28 schreef dvr het volgende:
Dat is inderdaad een zakelijke aansluiting, nog uit de tijd dat ISDN het snelste van het snelste was.
Dat is een van de meest geldverslindende eigenschappen: mee willen hollen met het allerbeste, allersnelste, allermodieuste etc etc.
Als er iets nieuws op de markt is, proberen de aanbieders de markt af te romen door de prijs flink hoog te beginnen in de hoop dat de pioniers er veel te veel geld voor betalen.
Je moet je zelf als consument steeds afvragen: wat ben ik nu echt nodig?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:36:20 #158
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_72274858
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Gaat allemaal prima.
Mijn legerkisten gaan ook al aardig wat jaartjes mee... als je die een beetje onderhoudt kun je er een hele tijd mee doen. Zijn alleen niet van die meneertjesschoenen.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_72278662
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 10:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Dat is een van de meest geldverslindende eigenschappen: mee willen hollen met het allerbeste, allersnelste, allermodieuste etc etc.
Daar ging het niet om, integendeel. Het bespaarde me duizenden guldens per jaar doordat de gesprekskosten toen veel hoger dan nu lagen en je met ISDN veel sneller kon downloaden, mail ophalen, faxen en telebanken.
  zondag 30 augustus 2009 @ 14:06:41 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72279172
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Man, je lijkt Imelda Marcos wel! Ik koop alleen maar mooie leren oudelullenschoenen met doorgestikte zolen, bijv. van Van Lier. Die zijn bij aanschaf duurder, maar op termijn juist veel goedkoper omdat ze veel langer meegaan. Als je ze af en toe poetst en niet op de punten gaat zitten, gaan ze een jaartje of 3-5 mee en zul je ze hooguit eens moeten laten verzolen of wat stiksel moeten laten herstellen. Je zit daar in het Walhalla van de kwaliteitsschoen, ik zou er toch eens naar een paartje Gants, Church of Loakes o.i.d. gaan kijken. Die zullen zo'n 100 pond kosten, maar als ze 9 paar van de Bata vervangen bespaar je je suf (reken met zulke stappers alleen niet op succes bij de breezerbrigade!).
Ik koop ook altijd kwaliteitsschoenen. Al jaren van Lier of van Bommel. Maar de laatste drie jaar is de kwaliteit hiervan heel snel achteruit gegaan. Vooral de zolen laten heel snel los, waarschijnlijk met te goedkope lijm aan de schoen gelijmd. Dan baal ik echt enorm wanneer dit binnen 2 jaar gebeurt. Ik overweeg zelfs om dan maar op goedkopere schoenen te gaan lopen. Wat is een goed alternatief voor deze schoenen? Ze moeten netjes zijn én heel sterk.
The End Times are wild
  zondag 30 augustus 2009 @ 14:19:17 #161
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72279507
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Gaat allemaal prima.
Ze zien me al aankomen met dat soort schoenen. Ik koop zelf gewoon goedkope rommel via internet, zo rond de 30 - 50 dollar max. Die loop ik gewoon af. Ik heb dan ook maar 1 paar schoenen.
pi_72280087
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik koop ook altijd kwaliteitsschoenen. Al jaren van Lier of van Bommel. Maar de laatste drie jaar is de kwaliteit hiervan heel snel achteruit gegaan. Vooral de zolen laten heel snel los, waarschijnlijk met te goedkope lijm aan de schoen gelijmd. Dan baal ik echt enorm wanneer dit binnen 2 jaar gebeurt. Ik overweeg zelfs om dan maar op goedkopere schoenen te gaan lopen. Wat is een goed alternatief voor deze schoenen? Ze moeten netjes zijn én heel sterk.
De al genoemde Church's zijn heel goed, maar ook erg duur. Ik heb er een soort Engeland toen het nog wat voorstelde gevoel bij.

Ik heb ook een paar Doucals gekocht. Kende ik niet, maar ze waren in de deflatie voor iets van 150 euro ofzo. Italiaans, maar in tegenstelling tot wat je dan zou verwachten, geen bagger. Lijm laat niet los ook. Zool is deels leer, deels rubber - en dat blijkt een goed idee. Hak is rubber, maar crisis rubber, want slijt net zo snel als van Lier e.d.

Ik heb die Church's al langer, maar daarvan is de hak - grootste deel leer met klein rubber stukje achter / buiten - nauwelijks gesleten. Leer-deel v/d hak is gelijmd en gespijkerd. Goede kwaliteit.

Wat ik vreemd vind is dat er geen goede en goedkope schoenen uit China of elders uit Azie komen. Of kan ik die gewoon niet vinden? Vakmensen heb je daar ook, of waarschijnlijk juist meer dan hier. En de kosten voor schoenen zijn voornamelijk arbeidsloon en winst v/d fabrikant & verkoper.

In Thailand kan je ook goedkoop een prima maatpak laten maken, dus waarom geen schoenen?
Is er geen Shoe-Extreme.com ofzo waar je die kunt kopen? Model + kleur kiezen, voet op de flatbed scanner, jpg-tje mailen en 2 weken later schoenen thuis ofzoiets. Zal alleen wel niet zonder overheidsinterventie het land binnenkomen zoals kleine pakjes van DealExtreme, dus dat geeft extra kosten + vertraging.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_72280660
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:06 schreef LXIV het volgende:

Maar de laatste drie jaar is de kwaliteit hiervan heel snel achteruit gegaan. Vooral de zolen laten heel snel los, waarschijnlijk met te goedkope lijm aan de schoen gelijmd. Dan baal ik echt enorm wanneer dit binnen 2 jaar gebeurt.
Ja, ze hebben een paar goedkope lijnen geintroduceerd waarmee dat gebeurt, naadje is dat. Maar kijk even op www.omoda.nl, klik rechts op "Heren", en onder 'uitgebreid zoeken' kies je in het 2e vakje voor "goodyear genaaid". Klik rechts verder nog bij de merken 'Van Lier' aan. Je krijgt dan al hun modellen met doorgestikte zool te zien. Die hebben dat probleem niet.
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:46:58 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72289720
Bedankt voor de tip. Jammer dat Van Lier zichzelf verlaagd door een kwalitatief mindere lijn op te zetten. Dat straalt af op het hele merk. Maar als ik nog van Liers ga kopen weet ik iig welke.
The End Times are wild
pi_72294462
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:46 schreef LXIV het volgende:
Bedankt voor de tip. Jammer dat Van Lier zichzelf verlaagd door een kwalitatief mindere lijn op te zetten. Dat straalt af op het hele merk. Maar als ik nog van Liers ga kopen weet ik iig welke.
amai, zo komen ze in Liempde nooit van dat waaibomenhout af (fluisterbos noemen ze het zelf) Rooise sloffen, economisch dan dat kan het niet
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:16:03 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72294771
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

amai, zo komen ze in Liempde nooit van dat waaibomenhout af (fluisterbos noemen ze het zelf) Rooise sloffen, economisch dan dat kan het niet
Daar danken we altijd nog wel de mooie met populieren omringde wegen in de Meijerij aan!
The End Times are wild
pi_72294901
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar danken we altijd nog wel de mooie met populieren omringde wegen in de Meijerij aan!
ik weet het, ik vond het heel grappig toen de man die in Uganda woonde het bos romdom zijn huis in Liempde aanraadde als 'fluisterbos', terwijl het feit dat het er nog stond (als het er nog staat, want einde levensduur) alleen te 'wijiten' (want mooi) was aan het feit dat de klompenindustrie ingestort was.

Er schijnt nog een klompenmakerij in St. Oedenrode te zijn. Soms is (midden)Brabant net een beetje Twente
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:28:39 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72295218
Ik weet niet over welke man in Uganda je het hebt.

Maar goed. Dit topic had beter "Besparingen en oud-Brabantsche beslommeringen" kunnen heten.
The End Times are wild
pi_72295315
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:28 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet over welke man in Uganda je het hebt.

Maar goed. Dit topic had beter "Besparingen en oud-Brabantsche beslommeringen" kunnen heten.
true, dat kun je ook niet weten, heeft iets te maken met De Maai, Liempde, klompen en ons ben zunig te maken.

vergeef mij de Braobantsche zijstap Maar als ultieme zuingiheid het doel is, dan worden het toch echt klompen
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:32:09 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72295362
Ik lees dit topic nog vanwege de Brabantsche zijstappen, dus dat is prima!
The End Times are wild
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:18:19 #171
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72466430
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:05 schreef SeLang het volgende:
Zo opereer ik ook.

Verder maakt het ook wel degelijk uit waar je nieuwe schoenen koopt. Ik houd het ook makkelijk uit met een nieuw paar schoenen elke 3-4 maanden, bezuinigen op kleding en andere luxe-artikelen loont zich ook.
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:22:04 #172
111382 Ofyles2
pi_72466520
Helaas bezuinigt mijn vader nog niet echt op boodschappen, ook al kopen ze de meeste boodschappen bij Dirk van den Broek.

Hij doet wel vaker boodschappen bij Aldi, de oplossing zou hem dan zitten in alle boodschappen bij Aldi doen of juist alleen de nodige boodschappen kopen.
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:24:15 #173
111382 Ofyles2
pi_72466583
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:25 schreef Guus Muisarm het volgende:
Internet aansluiting
Een 06-blokkering kan ook helpen.

Het InternetPlusBellen-pakket gecombineerd met digitale TV kost 70-80 euro, maar mijn zusje slaagt er steeds in door met idiote GSM-gesprekken de kosten te verdubbelen.

Twee maanden geleden mochten we 200 euro neerleggen, niet ideaal.
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:29:13 #174
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_72466710
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 10:36 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Mijn legerkisten gaan ook al aardig wat jaartjes mee... als je die een beetje onderhoudt kun je er een hele tijd mee doen. Zijn alleen niet van die meneertjesschoenen.
Ach, ik ga ermee naar mijn werk, maar dat ligt op een ICT afdeling misschien wat makkelijker, krijg zelden mensen van buiten langs. Die dingen zijn inderdaad zeer degelijk, en ideaal voor mijn favoriete vervoermiddel (en grote geldbespaarder) de fiets.
Sinds een half jaar heb ik ook een bakfiets, merk dat ik nu de auto eigenlijk niet meer pak om boodschappen te doen. Geen idee of het lang duurt voordat de uitgespaarde brandstof de fiets heeft terug verdiend, maar het voelt wel lekker zuinig

Overigens heb ik mijn levenswijze totaal niet veranderd door de crisis, ben altijd al redelijk prijsbewust bezig geweest.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_72484213
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:24 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Een 06-blokkering kan ook helpen.

Het InternetPlusBellen-pakket gecombineerd met digitale TV kost 70-80 euro, maar mijn zusje slaagt er steeds in door met idiote GSM-gesprekken de kosten te verdubbelen.

Twee maanden geleden mochten we 200 euro neerleggen, niet ideaal.
geef haar een eigen telefoon dan weet ze wat het kost en laat eens uitzoeken wie er gebeld zijn en reken dat door
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')