Hier kun je ook prima op lopen:quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:05 schreef SeLang het volgende:
Dat soort schoenen zijn om aan te trekken en er netjes uit te zien, niet om op te lopen. Ik loop gemakkelijk 10km op een gemiddelde dag en veel meer als ik op vakantie ben (=vaak) dus meestal loop ik op goedkope sneakers die ik na een maand of 3-4 wegpleur omdat ik finaal door de zool ben heengesleten. Nettere schoenen bewaar ik voor als ik uitga of bij iemand op bezoek ga e.d.
Dit past wel in een geldbespaartopicquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hier kun je ook prima op lopen:
[ afbeelding ]
Dan moet je bij de autosloop een stuk autoband kopen om eronder te plakken, dan slijt de zool niet zo.
En als ie aan de bovenkant barst moet je zo'n draadje spannen. (Eerst een gleuf zagen).
Gaat allemaal prima.
Waar gebruik jij ISDN voor? heb je een bedrijf aan huis dat je meerdere lijnen nodig hebt?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:41 schreef dvr het volgende:
Ik zou graag besparen op mijn telefoonlijnen (analoog + ISDN). Iedere twee maanden zo'n ¤100 voor het genoegen om een paar koperdraadjes te mogen gebruiken, belachelijk. En dat zijn alleen de abonnementskosten, de gesprekskosten lopen al via bel1601. Ik moet eens uitzoeken of dat met nummerbehoud e.d. te regelen is.
Dat is een van de meest geldverslindende eigenschappen: mee willen hollen met het allerbeste, allersnelste, allermodieuste etc etc.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:28 schreef dvr het volgende:
Dat is inderdaad een zakelijke aansluiting, nog uit de tijd dat ISDN het snelste van het snelste was.
Mijn legerkisten gaan ook al aardig wat jaartjes mee... als je die een beetje onderhoudt kun je er een hele tijd mee doen. Zijn alleen niet van die meneertjesschoenen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan moet je bij de autosloop een stuk autoband kopen om eronder te plakken, dan slijt de zool niet zo.
En als ie aan de bovenkant barst moet je zo'n draadje spannen. (Eerst een gleuf zagen).
Gaat allemaal prima.
Daar ging het niet om, integendeel. Het bespaarde me duizenden guldens per jaar doordat de gesprekskosten toen veel hoger dan nu lagen en je met ISDN veel sneller kon downloaden, mail ophalen, faxen en telebanken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dat is een van de meest geldverslindende eigenschappen: mee willen hollen met het allerbeste, allersnelste, allermodieuste etc etc.
Ik koop ook altijd kwaliteitsschoenen. Al jaren van Lier of van Bommel. Maar de laatste drie jaar is de kwaliteit hiervan heel snel achteruit gegaan. Vooral de zolen laten heel snel los, waarschijnlijk met te goedkope lijm aan de schoen gelijmd. Dan baal ik echt enorm wanneer dit binnen 2 jaar gebeurt. Ik overweeg zelfs om dan maar op goedkopere schoenen te gaan lopen. Wat is een goed alternatief voor deze schoenen? Ze moeten netjes zijn én heel sterk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:34 schreef dvr het volgende:
[..]
Man, je lijkt Imelda Marcos wel!Ik koop alleen maar mooie leren oudelullenschoenen met doorgestikte zolen, bijv. van Van Lier. Die zijn bij aanschaf duurder, maar op termijn juist veel goedkoper omdat ze veel langer meegaan. Als je ze af en toe poetst en niet op de punten gaat zitten, gaan ze een jaartje of 3-5 mee en zul je ze hooguit eens moeten laten verzolen of wat stiksel moeten laten herstellen. Je zit daar in het Walhalla van de kwaliteitsschoen, ik zou er toch eens naar een paartje Gants, Church of Loakes o.i.d. gaan kijken. Die zullen zo'n 100 pond kosten, maar als ze 9 paar van de Bata vervangen bespaar je je suf (reken met zulke stappers alleen niet op succes bij de breezerbrigade!).
Ze zien me al aankomen met dat soort schoenen. Ik koop zelf gewoon goedkope rommel via internet, zo rond de 30 - 50 dollar max. Die loop ik gewoon af. Ik heb dan ook maar 1 paar schoenen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gaat allemaal prima.
De al genoemde Church's zijn heel goed, maar ook erg duur. Ik heb er een soort Engeland toen het nog wat voorstelde gevoel bij.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik koop ook altijd kwaliteitsschoenen. Al jaren van Lier of van Bommel. Maar de laatste drie jaar is de kwaliteit hiervan heel snel achteruit gegaan. Vooral de zolen laten heel snel los, waarschijnlijk met te goedkope lijm aan de schoen gelijmd. Dan baal ik echt enorm wanneer dit binnen 2 jaar gebeurt. Ik overweeg zelfs om dan maar op goedkopere schoenen te gaan lopen. Wat is een goed alternatief voor deze schoenen? Ze moeten netjes zijn én heel sterk.
Ja, ze hebben een paar goedkope lijnen geintroduceerd waarmee dat gebeurt, naadje is dat. Maar kijk even op www.omoda.nl, klik rechts op "Heren", en onder 'uitgebreid zoeken' kies je in het 2e vakje voor "goodyear genaaid". Klik rechts verder nog bij de merken 'Van Lier' aan. Je krijgt dan al hun modellen met doorgestikte zool te zien. Die hebben dat probleem niet.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:06 schreef LXIV het volgende:
Maar de laatste drie jaar is de kwaliteit hiervan heel snel achteruit gegaan. Vooral de zolen laten heel snel los, waarschijnlijk met te goedkope lijm aan de schoen gelijmd. Dan baal ik echt enorm wanneer dit binnen 2 jaar gebeurt.
amai, zo komen ze in Liempde nooit van dat waaibomenhout af (fluisterbos noemen ze het zelf)quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:46 schreef LXIV het volgende:
Bedankt voor de tip. Jammer dat Van Lier zichzelf verlaagd door een kwalitatief mindere lijn op te zetten. Dat straalt af op het hele merk. Maar als ik nog van Liers ga kopen weet ik iig welke.
Daar danken we altijd nog wel de mooie met populieren omringde wegen in de Meijerij aan!quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
amai, zo komen ze in Liempde nooit van dat waaibomenhout af (fluisterbos noemen ze het zelf)Rooise sloffen, economisch dan dat kan het niet
ik weet het, ik vond het heel grappig toen de man die in Uganda woonde het bos romdom zijn huis in Liempde aanraadde als 'fluisterbos', terwijl het feit dat het er nog stond (als het er nog staat, want einde levensduur) alleen te 'wijiten' (want mooi) was aan het feit dat de klompenindustrie ingestort was.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar danken we altijd nog wel de mooie met populieren omringde wegen in de Meijerij aan!
true, dat kun je ook niet weten, heeft iets te maken met De Maai, Liempde, klompen en ons ben zunig te maken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:28 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet over welke man in Uganda je het hebt.
Maar goed. Dit topic had beter "Besparingen en oud-Brabantsche beslommeringen" kunnen heten.
Zo opereer ik ook.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:05 schreef SeLang het volgende:
Dat soort schoenen zijn om aan te trekken en er netjes uit te zien, niet om op te lopen. Ik loop gemakkelijk 10km op een gemiddelde dag en veel meer als ik op vakantie ben (=vaak) dus meestal loop ik op goedkope sneakers die ik na een maand of 3-4 wegpleur omdat ik finaal door de zool ben heengesleten. Nettere schoenen bewaar ik voor als ik uitga of bij iemand op bezoek ga e.d.
Een 06-blokkering kan ook helpen.quote:
Ach, ik ga ermee naar mijn werk, maar dat ligt op een ICT afdeling misschien wat makkelijker, krijg zelden mensen van buiten langs. Die dingen zijn inderdaad zeer degelijk, en ideaal voor mijn favoriete vervoermiddel (en grote geldbespaarder) de fiets.quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:36 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Mijn legerkisten gaan ook al aardig wat jaartjes mee... als je die een beetje onderhoudt kun je er een hele tijd mee doen. Zijn alleen niet van die meneertjesschoenen.
geef haar een eigen telefoon dan weet ze wat het kost en laat eens uitzoeken wie er gebeld zijn en reken dat doorquote:Op zaterdag 5 september 2009 18:24 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Een 06-blokkering kan ook helpen.
Het InternetPlusBellen-pakket gecombineerd met digitale TV kost 70-80 euro, maar mijn zusje slaagt er steeds in door met idiote GSM-gesprekken de kosten te verdubbelen.
Twee maanden geleden mochten we 200 euro neerleggen, niet ideaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |