SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
[ Bericht 62% gewijzigd door BE op 06-08-2009 19:00:19 ]DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:22 schreef mikoxx het volgende:
Hmm.. wat een oerwoud aan doeken zeg! Wat zijn voors en tegens? Of is dat heel persoonlijk? Ik heb even een beetje rondgeneusd en vind de doeken op de site van lilybalou wel mooi... dat zijn buideldoeken. Zelf maken is hier geen optie
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:58 schreef Brighteyes het volgende:
Daar zitten wel gave printjes bij idd!
Of het echt ideale doeken/draaghoudingen zijn weet ik niet genoeg van, ik heb alleen een lange doek, dus ik kijk even naar de echte experts hier.
Ik moet wel zeggen dat ik iig mijn vraagtekens heb bij de 'bhoedda-houding' die ze daar uitleggen. Dat lijkt mij zowel voor moeder als kind heel zwaar. Zo als een bolletje voorop.
Ik had 'm expres even volgepost omdat ik vond dat de buidelslingvraag niet kopje onder moest gaanquote:
Waarom moet er dan wat weg?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
ik zit er aan te denken te de-stashen maar kan nog niet beslissen wat er weg moet
Ik stuurde r hierheen. Ik ben niet aansprakelijk voor een toekomstige verslavingquote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:49 schreef DaviniaHR het volgende:
was de vorige alweer vol?
mikoxx, ga je aan het dragen? ben je al gewaarschuwd dat het verslavend is?
veel plezier iig!
Doeken die ik nooit gebruik..vind ik zonde om te laten liggen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:58 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Waarom moet er dan wat weg?
zei de vrouw met zesentwintig doeken![]()
*Taartjesfee de hand schudt*quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
ik zit er aan te denken te de-stashen maar kan nog niet beslissen wat er weg moet
Eenvoudig toch? Alle doeken die je nooit gebruikt gaan wegquote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Doeken die ik nooit gebruik..vind ik zonde om te laten liggen.
Zou wel eens een scc willen kopen
Om weer opnieuw te kunnen beginnen verzamelen bij de nieuwe beeb.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:16 schreef De_Taartjesfee het volgende:
En waarom wil jij destashen, beste webkim?
Neeee, het is hier hiernaast niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:25 schreef fIoortje het volgende:
[..]
Doe's een lijstje met maybe's, ik help wel even!![]()
Misschien wel Riemu. Ik zet er wel in V&A als ik er uit benquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij de Kanguru gaat het kindje eerst in de doek en span je daarna aan. Net als bij een fwcc, een hüftschlinge of een doppelte x-trage. Prima dus.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:31 schreef Noli. het volgende:
Webkim hoe zit dat dan bij een Kanguru? Mag/kan dat wel?
Daar span je in principe toch ook niet helemaal om het kindje heen, of zie ik het verkeerd?
*brutaal doetquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Oh, maar dan zit je. Dat is prima dan hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:07 schreef Memmel het volgende:
ik snap m ook.
ik heb m net weer geprobeerd en m strak voorgeknoopt. vrij hoog. en dat zat wel ok.
Ik zoek nl iets dat ik in het vliegtuig kan gebruiken, zonder dat ik in de knoop zit en hij met zijn benen klem. Komma is niks, dat vindt Morris niet fijn.
Fysio komt ergens volgende week weer. (weet zo niet uit mijn hoofd) hoezo?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:28 schreef Noli. het volgende:Ingrid!
En wat Tex xegt idd. Oefening baart kunst, hoe vaker je knoopt hoe sneller, beter en netter het gaat.
Wanneer komt de fysio weer?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:22 schreef simmu het volgende:
texelonia; ingrid en ik hadden samen geoefend. selene leek me wat te groot voor die doek, dus tyler was ook bij voordoen door mij 'de klos'het viel mij op dat tyler zijn beentjes (nja, hele lijfje) erg gestrekt houdt. ik had er ook moeite mee om hem goed te krijgen. wel voelde je hem helemaal ontspannen toen hij eenmaal eventjes zat. het leek mij iets om aan zijn fysio te vragen.
Heuj...klikspaanquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:40 schreef Troel het volgende:
Linda2205 heeft gisteren bij mij twee doeken gevoeld, maar helaas kon ik ze niet allemaal vinden
Ah. Ik heb net een Wellen Japura uit de Didy koopjeshoek besteld, maar dat is niet omdat ik jou niet te vriend wil houden hoorquote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:26 schreef k_i_m het volgende:
Dat is handig, want dan weet je wie je te vriend moet houden als je een doek wil overnemen.
Aha. Logisch ook eikquote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:46 schreef Noli. het volgende:
Om wat Simmu zei. Misschien idd iets om even aan te kaarten?
[..]
Jij mag X altijd lenen maar ik denk niet dat het op je buik zal passenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:50 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Heuj...klikspaan
Ik ga MamsX zondag even lief aankijken of ik X mag lenen...ff voelen hoe het voelt, zo'n kindje bij je (als het tenminste nog past nu, met buik)
Ik ben nog steeds helemaal weg van de kleur, hij is echt heel mooi! Ik ben benieuwd of de kleur je evengoed nog verrast als je hem uit de doos haalt, ondanks dat je de foto's al gezien hebtquote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:52 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ah. Ik heb net een Wellen Japura uit de Didy koopjeshoek besteld, maar dat is niet omdat ik jou niet te vriend wil houden hoor![]()
Het is omdat ik er erg benieuwd naar ben (vanwege de kapok) en ik het appeltjesgroen op jouw foto's een lekker frisse kleur vind, stuk aantrekkelijker dan op de Didymos swatches.
Ik wil dus ook graag de Japura maatje 1..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:52 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ah. Ik heb net een Wellen Japura uit de Didy koopjeshoek besteld, maar dat is niet omdat ik jou niet te vriend wil houden hoor![]()
Het is omdat ik er erg benieuwd naar ben (vanwege de kapok) en ik het appeltjesgroen op jouw foto's een lekker frisse kleur vind, stuk aantrekkelijker dan op de Didymos swatches.
Misschien past ze wel met dr billen op mn buik, hoef ik ook niet bang te zijn dat ik dr laat vallenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:02 schreef MamsX het volgende:
[..]
Jij mag X altijd lenen maar ik denk niet dat het op je buik zal passen![]()
Nee het is een Ellevill.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Caelum she? is dat ook een didymos doek?
Heppu een foto?
(Nog 8 nachtjes slapen)
enneh, webkim, wat is de doppelte x-trage? zegt me niks?
Bij de doppelte x (dubbele x) heb je zowel op je rug als op je buik een kruis van doek. De baby komt op je buik. Je kan de doek al van tevoren omdoen, maar je spant wél na. Dat maakt dit een geschikte knoop voor kleintjes, als je op pad gaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Caelum she? is dat ook een didymos doek?
Heppu een foto?
(Nog 8 nachtjes slapen)
enneh, webkim, wat is de doppelte x-trage? zegt me niks?
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:27 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb ook weer iets in bestelling (3 zelfs *schaam*)
De 'gewone' crosscarry is de fwcc/wickelkreuztrage. Dat is iets anders.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:38 schreef DaviniaHR het volgende:
Ha, een tweede trouwdoek voor TF
floortje, had je niet een wittige doek al? zara natur? of heb je die geverfd?
hij is wel mooi.
die doppelte x-trage is dan eigenlijk gewone cross carry?
pfff, verschillende namen voor hetzelfde...
ja, die ken ik als cross carryquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:33 schreef Webkim het volgende:
[..]
De 'gewone' crosscarry is de fwcc/wickelkreuztrage. Dat is iets anders.
Hier zie je iemand de doppelte x-trage doen.
Volgens mij zit het anders, en is de fcc de gewone crosscarry en niet de fwcc.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:33 schreef Webkim het volgende:
[..]
De 'gewone' crosscarry is de fwcc/wickelkreuztrage. Dat is iets anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
Is het een idee om die lijst weg te laten en alleen de link naar die lijst te plaatsen? Die handige links zijn handig uiteraard.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:27 schreef Webkim het volgende:
De clou daarvan was ooit dat je dan wist bij wie je terecht kom om te vragen naar eigenschappen van bepaalde doeken.
Maar er zijn nu heel veel grote verzamelingen en die lijstjes wisselen ook zo dat ze m.i. ook weinig meer toevoegen.
nah je kan nooit genoeg doeken hebben.. t is net als tassen en schoenenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:28 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Is het een idee om die lijst weg te laten en alleen de link naar die lijst te plaatsen? Die handige links zijn handig uiteraard.
Zal ik uitleggen hoe ik er als leek tegenaan kijk?
Ik snap er geen hol van, al die namen doen me niets en ik vind het een hoop gepoch van 'Kijk mij es een verzameling doekjes hebben liggen!' Een beetje goeie kinderwagen kost minder denk ik wel esmaar ik snap dat het meer een 'way of life' is oid.
Ik neem toch aan dat als je 1-2x hier goed advies hebt gehad dat je de juiste doek wel hebt ipv er 7 tot 22 stuks te moeten aanschaffen?
No offense btw. Ik bedoel er echt niks lulligs mee maar de drempel om hier nu en dan mee te lezen, te kijken en te posten ligt erg hoog in mijn optiek.
Maar als leek zijnde weet je toch helemaal niet wat al die namen en afmetingen inhouden? Dus daarvoor is het al helemaal niet interessant.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:31 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nah je kan nooit genoeg doeken hebben.. t is net als tassen en schoenenje loopt er elke dag mee us wat afwisseling is wel fijn.
die lijst doet me verder ook weinig, ik vind t alleen handig om te zien wie welke doek heeft en wat ik ooit eventueel over zou kunnen kopen
wellus!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:42 schreef YPPY het volgende:
Ik heb veel gedragen en denk dat het op zich genoeg is om 2 doeken te hebben. Een elastische voor de babytijd en een stevige voor daarna. Zoveel heb je dus helemaal niet nodig Rocka.
Nou, dat heb ik dus nu ook liggen. Een blauwe en een grijze.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:42 schreef YPPY het volgende:
Ik heb veel gedragen en denk dat het op zich genoeg is om 2 doeken te hebben. Een elastische voor de babytijd en een stevige voor daarna. Zoveel heb je dus helemaal niet nodig Rocka.
haha ja ik draag nu pas bijna een jaar, en ik heb veel te lang in rekbaar gedragen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:44 schreef Kleurdoos het volgende:
Mwoah valt mee hoor, wat dat betreft zijn mamsX ik en floortje enzo eigenlijk allemaal nog noobs..we dragen minder dan een jaar (ik 7 mnd) maar was al snel op de hoogte van wat er te krijgen is en hoe het werktwat ook wel leuk is aan die lijst.. smaken vergelijken... dus als ik op zoek ben naar iets nieuws, kijk ik gewoon even in de lijst bij een persoon naar vergelijkbaar materiaal
Oh, lol, die smiley.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:35 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ja, die ken ik als cross carryik zag het al als iets anders dan de fwcc, namelijk. splaakvelwalling enzo
waaromtrouwens?
Dat heb ik gelezenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Uhm Floortje, moet ik nou mezelf gaan quoten ofzo? Misschien kun je het beter nog eens nalezen wat mijn motivatie was het hier eens te vragen.
Ja hoor. Zal ik effe een lijstje aanleveren?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja leuk Kleurdoos, ik zou het wel op volgorde van kleur doen. Is dat mogelijk?
Bijna. Je begon zo goed...quote:
Ik heb dezelfde mening.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:42 schreef YPPY het volgende:
Ik denk het wel. Als je een buideltje maakt zoals hier: klik dan kan je kleintje er in; en op de heup zoals ik mn kindje heb op de foto, kan vanaf dat je kindje z'n hoofdje echt goed omhoog kan houden; tot aan dat het te zwaar wordt voor je.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Is een ringsling geschikt voor alle leeftijden/kg's kindjes?
Indio Gold was wat summier beschreven. En ik wil natuurlijk een foto met het mooiste jongetje er inquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:05 schreef fIoortje het volgende:
[..]
huh? *dingen met warmte & langzaam*
En krijg je George Clooney erbij?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:16 schreef chacama het volgende:
Nou, weet ik nog het merk niet Kleurdoor. Als ik google op mojito krijg ik een lekker recept en bij jungle wordt ik al helemaal niet veel wijzer..
En wat is een ER?
en misschien beter leren googlenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:16 schreef chacama het volgende:
Nou, weet ik nog het merk niet Kleurdoor. Als ik google op mojito krijg ik een lekker recept en bij jungle wordt ik al helemaal niet veel wijzer..
En wat is een ER?
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Hey je lijkt op mijn dochterquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:28 schreef fIoortje het volgende:
Nou, fotootje nog dan, van Didymos Indio Gold, die heel erg dun is en toch fijn draagt:
[ afbeelding ]
Nav de foto's heb ik al weer zoiets vanquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:29 schreef MamsX het volgende:
[..]
Let er wel op dat de ene ringsling langer is dan de ander als ik bijvoorbeeld een girasol ringsling zou dragen dan hangt er bij mij nog wat op de grond en dat is natuurlijk niet erg prettig.
![]()
Als je een ringsling goed weet te gebruiken mag het vanaf de geboorte.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:07 schreef RockabeIIa het volgende:
De staart van een ringsling die eigenlijk iets te lang is kan je om de ringen slaan om die aan het oog te onttrekken of om ervoor te zorgen dat je kindje geen ringen in zijn gezicht heeft staan als het in slaap valt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:29 schreef MamsX het volgende:
[..]
Let er wel op dat de ene ringsling langer is dan de ander als ik bijvoorbeeld een girasol ringsling zou dragen dan hangt er bij mij nog wat op de grond en dat is natuurlijk niet erg prettig.
![]()
Hoewel heel erg behulpzaam voor nieuwelingen zou dit voor mij weer te ver gaan hoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:57 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja hoor. Zal ik effe een lijstje aanleveren?![]()
Maar nog even over laagdrempelig etc.
Misschien moeten de vaste posters zich iets meer rekenschap geven dat er ook potentiële en beginnende draagsters/dragers meelezen.
Om te gaan posten over je draagdoek alsof je aan een marsmannetje uitlegt gaat wat ver. Maar informatievere postjes waarbij je wat rekening houdt met minder ingewijden moet toch wel kunnen. Dus niet: Ik heb de Indio Hutsefluts! Maar meer: Ik heb een Didymos Indio Hutsefluts gekocht en hij draagt lekker koel! Of nog beter: Ik heb een Didymos Indio Hutsefluts gekocht, hij draagt lekker koel en hier is een foto met mijn dreumesje in de FWCC
ik ga er zelf iig nog wat meer rekening mee proberen te houden
Leuk! En Jade heeft ook nog eens baat bij intensief gebruik.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:24 schreef Memmel het volgende:
Kijk, dat soort eenduidig advies hou ik nou van!
Jim gaat op vakantie!
Je mag mijn ringsling wel lenen als mevrouw taart hem zat is. Ik gebruik er toch geen twee tegelijkquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:33 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Nav de foto's heb ik al weer zoiets van![]()
hangt er weer zo'n lap extra bij... Dus... da's niks!
Maar goed, ik kom nog wel weer es buurten want ik ben de draad verder hier nu toch al weer kwijt!
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:41 schreef fIoortje het volgende:
Anders doen we gewoon ipv de 'wie heeft welke doek' lijst deze link?
Daar kijk ik altijd als ik wil weten hoe een doek eruit ziet.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:04 schreef miss_sly het volgende:
Nou ik echt een kindje heb om te dragen, en zeker nu ik de Bamboe vandaag al even heb gebruikt, wordt het dragen ineens toch wel echt en erg leuk. Ik geloof dat het dus tijd wordt om me te orienteren, want Bamboe blijft natuurlijk maar tijdelijk.
googlen of die link natuurlijkquote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:30 schreef fIoortje het volgende:
Ik quote mezelf maar even.
Iksje, deze link is echt geweldig. Foto's van heeeeel veel doeken!
[..]
Memmel, jij wil een Vatanai strependoek! Dun, luchtig, komt al soepel uit de doos en is in no time zacht. Ik heb een Kipawa van 4 m. Kun jij daar iets mee? Want ik weet er nog zoeen tweedehands te koopquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:02 schreef Memmel het volgende:
Heeft dat te maken met de stugheid? Wat zo'n muts ben ik dan ook wel weer. Hij moet natuurlijk wel al beresoepel zijn. Ik zou bijna zeggen dat ik liever een mooie al soepele doek van iemand overneem, dan dat ik 'm zelf soepel moet krijgen
Foto's!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:01 schreef Macka66 het volgende:
Ik ben nu mijn net aangekomen en gewassen Didymos Wellen Japura 4 met 90%katoen/10% kapok voorzichtig aan het uittesten. (Met een pluchen krokodil op mijn hoofd omdat Lucie die er goed bij vindt kleuren)
Mijn Jim is met linnen en dat is altijd wat stugger dan alleen katoenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:59 schreef DaviniaHR het volgende:
mamsx, dat verbaast me wel een beetje dat jim zo zacht is. was de jim van tex niet sueperstug in het begin> naja, wel lekker iig!
memmel, gefeli met je aankoop!foto's!!!
ooooh, volgende week mag ik nwe doeken kopen!
iig die nieuwe groene hopp storch leo, de rest hangt af van de uitkomst van de echo
Edit: we gaan lekker vandaag
Prima, maar bericht hoeft niet terug. Ik had het niet moeten plaatsen. Dit soort dingen horen in een sigquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:20 schreef Macka66 het volgende:
[ Bericht 35% gewijzigd door Lois op 08-08-2009 13:04 ('we zijn hier even over in beraad Macka) ]
ik heb je ook een PM gestuurd, toch? even gecheckedquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:37 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Prima, maar bericht hoeft niet terug. Ik had het niet moeten plaatsen. Dit soort dingen horen in een sig
Je eerste vraag begrijp ik niet helemaal, maar iemand anders misschien wel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:10 schreef Nijna het volgende:
Vraagje, ik had vandaag Iris in de Binana voor het eerst. Die komma houding daar hou ik nog best veel stof over die over haar koppie valt zeg maar van die "buidel" waar ze in ligt. Ben er nog niet achter hoe ik dat anders moet doen. Iemand een idee?
En als ik haar rechtop in de doek doe met haar beentjes naar binnen, hoe doe je dat, want ze zat nu geloof ik een beetje raar. Alhoewel het blijkbaar wel een lekkere houding was om windjes te laten.... Ze vond het in elk geval prima.
Hihi, die Irisquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:10 schreef Nijna het volgende:
Vraagje, ik had vandaag Iris in de Binana voor het eerst. Die komma houding daar hou ik nog best veel stof over die over haar koppie valt zeg maar van die "buidel" waar ze in ligt. Ben er nog niet achter hoe ik dat anders moet doen. Iemand een idee?
En als ik haar rechtop in de doek doe met haar beentjes naar binnen, hoe doe je dat, want ze zat nu geloof ik een beetje raar. Alhoewel het blijkbaar wel een lekkere houding was om windjes te laten.... Ze vond het in elk geval prima.
Ja, ik denk dat het zoiets is, maar het trekt maar matig bij. Ik zal er morgen eens een foto van maken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:55 schreef cattie het volgende:
Oeke, die strepen komen volgens mij door het verschuiven van de weving, de draden. Als je op die plek een beetje duwt en trekt, trekt het dan bij?
jupquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
't Was een fimpje op verzoek, he Simmu?
Ik ook, want ik zet altijd per ongeluk mijn armen op slot als ik probeer om de doek over mijn schouders te zwaaien. Ik doe het gewoon altijd foutquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:53 schreef cattie het volgende:
Is volgens mij prima. Ik vind het alleen onhandig om je kind direct zo vast te houden. Ik doe hetzelfde als jij, maar Fee er pas in als de banden over mijn schouders naar voren hangen.
ik sla op slot als ik dan met de ene arm naar de andere kant moet! je ziet het in het filmpje ook. blablabla, baby voor, doek erom, ene arm doek pakken, naar achteren en helft kruis maken achterop. dan de andere arm. *knak* *kluns* *woeps*, onderlangs dan maarquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:02 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik ook, want ik zet altijd per ongeluk mijn armen op slot als ik probeer om de doek over mijn schouders te zwaaien. Ik doe het gewoon altijd fout.
Ja dat heeft nut! Kun je je kind alsnog in de kinderwagen vervoeren!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:29 schreef MamsX het volgende:
Ik doe de Fwcc zonder kind erin. veel makkelijker vind ik.![]()
Ik draag Lucie (17 kg.) nog in een Satin van 4 m. als het zo uitkomt. Maar dan moet ik wel erg goed en strak knopen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:19 schreef simmu het volgende:
ik heb altijd het gevoel dat ik die verkeerd doe. ik heb altijd het gevoel dat selene er zo uitdondert.
we zullen er morgen eens een filmpje van makenstiekum is het best leuk om dat ter doen. never mind mijn ouwe kleren en brilletoet
tot hoeveel kilo kon die medley satin eigenlijk? laatst zei iemand dat het niet te lang kon.
bedoel je eerst helemaal voorbouwen zonder kind en dan kind erin en wat aansjorren? dat werkte toen selene nog niet zo'n spartelwurm was prima!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ja dat heeft nut! Kun je je kind alsnog in de kinderwagen vervoeren!
dat doe ik ookquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:02 schreef MamsX het volgende:
Ik doe eerst onder mn borsten, dan slinger ik ze allebij over mijn schouders.
Dan pas doe ik hem netjes over mijn rug het kruis en recht over mijnschouders. dan kind erin. links aantrekken en rechts vasthouden.
dan rechts aantrekken en links is al heel strak en ook vasthouden. dan onder dr kontje te gelijk, dan hups ik een keer. Dan knoop ik ze vast en spreid ik ze over haar billen..
Krokodillen, er zitten er steeds minder in de Japurá...quote:
De rand bij haar nek staat in verbinding met de randen langs jouw nek. Daarmee kan je die plek dus mooi strak aanspannen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 09:08 schreef Fuente het volgende:
Ik doe een FWCC in eerste instantie ook zonder Merel erin.
Dat brengt me meteen op een vraag. Ik doe Merel dus in de doek als ik de banen stof al voor heb hangen, dan stop ik haar erin en trek ik het allemaal stevig aan. Ik knoop achteraf en dan laat ik haar dus los. Dat ging altijd goed, omdat ze gewoon strak erin zit. Maar laatst heeft ze bedacht dat het heel leuk is om heel veel kracht te zetten, jezelf als een malle achterover te gooien en toen wipte ze er gewoon bovenlangs uit, ik kon d'r nog net vangen.
Nu ben ik nog alerter en heb ik het dus op tijd door als ze dat wil doen, maar ze is gewoon loeisterk en het knopen wordt vreselijk onhandig zo. Iemand tips?
Past zo vreselijk mooi bij jullie haren, dit groen!quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:04 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Krokodillen, er zitten er steeds minder in de Japurá...
[ afbeelding ]
Thnx!quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:20 schreef Webkim het volgende:
[..]
De rand bij haar nek staat in verbinding met de randen langs jouw nek. Daarmee kan je die plek dus mooi strak aanspannen.
En verder komt er een moment dat je kind buikdragen ontgroeit, nieuwsgierig wordt en meer wil zien dan jouw boezem.Dan gaan kindjes vak hangen en wurmen en is eigenlijk het moment daar om over te gaan op heup- of rugdragen.
Buikdragen met oudere kindjes is bij uitstek geschikt tijdens knuffelmomenten, maar vaak niet meer zo tijdens het échte dragen.
Want als zij gaan hangen moet jij compenseren en dasniegoevoorje.
Bij deze! Hup Ingrid, doe je kinders in de Julietquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ben benieuwd hoe het gaat. Rekbare doek ziet er makkelijker uit. Help me morgen maar herinneren om Juliet te testen, is het als het goed is niet te warm voor.
Alle doeken van na juni 2006 geloof ik.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:16 schreef Memmel het volgende:
Er zit een soort pocket met klittenband op mijn hoppediz. Hebben alle hopp doeken dat? Ik vind het iig erg irritant, die verdikking.
Oefenen Ingrid! Kon jij in een keer fietsen of veters knopen? Nee he. Met doeken knopen is het ook zoquote:Op zondag 9 augustus 2009 20:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik denk dat het knopen niks is voor ons. Sorry Noli. Maitai lijkt me dan wel fijn.
Zit wat in. Maar ik heb al veel vaker geoefend met eigen dan. Met juliet 3x nu.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:33 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Oefenen Ingrid! Kon jij in een keer fietsen of veters knopen? Nee he. Met doeken knopen is het ook zo
Dat is een sleutelzakje.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:16 schreef Memmel het volgende:
Er zit een soort pocket met klittenband op mijn hoppediz. Hebben alle hopp doeken dat? Ik vind het iig erg irritant, die verdikking.
De krokodil maakt het helemaal af!quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:04 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Krokodillen, er zitten er steeds minder in de Japurá...
[ afbeelding ]
quote:
Kan dit ook al zo zijn met 2 maanden? Kobus is echt een kijkertje, Hij duwt dan tegen mijn borst en gaat een soort van rechtop zitten zodat hij naar links of rechts kan kijken. Hij hangt dan ook naar de kant waar hij wil kijken. Maar zijn nekje is natuurlijk nog wel wiebelig af en toe. Moet ik de doek dan nog strakker trekken? Rugdragen wil ik eigenlijk nog niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:20 schreef Webkim het volgende:
En verder komt er een moment dat je kind buikdragen ontgroeit, nieuwsgierig wordt en meer wil zien dan jouw boezem.Dan gaan kindjes vak hangen en wurmen en is eigenlijk het moment daar om over te gaan op heup- of rugdragen.
Heb jij toevallig een actiefoto van jezelf met een chimparoo Jazz ?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef Macka66 het volgende:
Mereltje met de mooie ogenWat zit ze daar heerlijk.
En Ingrid, met hulp van Simmu gaat het vast lukken. Die heeft zelf ook zo'n lekker wriemelkind!
Alstu!quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:51 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Heb jij toevallig een actiefoto van jezelf met een chimparoo Jazz ?
Ik weet niet hoe gek je op roze bent maar voor mij, en ik ben echt wel heul erg van de felle kleuren, was het roze van heartburst echt té. Het is geen zacht babyroze maar een beetje zalmig, een rare kleur en in combinatie met de print die niet echt groen is maar een beetje mintgroen geeft dat een echt nét-niet-effect.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:45 schreef Noli. het volgende:
Ja, idd! Ga Juliet eens uitproberen!
Ik ben er nog steeds niet uit qua SSC. ik neig heel erg naar de Ergo..
Dan dillemma twee; HeartRose+gratis dito print dollcarrier of Starburst (duurder, zonder dollcarrier maar met zakje op het pand)
Pluizig als van die pluisjes die je er echt af kunt plukken? Nee, dat niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:33 schreef oeke het volgende:
Macka, is jouw nieuwe groene Kapok doek ook pluizig? Mijn Millefiori pluist namelijk.
Je kan gewoon vloeibaar wasmiddel gebruiken en op 30 tot 60 graden wassen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:58 schreef MamsX het volgende:
Ik heb mijn indio scilla![]()
Maar hij is echt heel hard en niet lekker en bluhhhhdus ik wil hem wassen maar hoe en waarmee adviseren jullie. topt nu toe heb ik de andere doeken alleen met water gewassen.
Ik heb me vannacht bedacht dat we met Jade Mauve, Lilien Rosenquarts 4 (hopelijk vandaag hier), Medley Satin Violet (wel niet roze maar wel dicht in de buurt) én Ergo Heartrose misschien wel érg veel roze zouden krijgen. Nou vind ik roze best mooi en leuk hoor maar op Avalon Rainbow na bijna een compleet roze stapel doeken/dragers word het toch wel een beetje een overkill.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:09 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe gek je op roze bent maar voor mij, en ik ben echt wel heul erg van de felle kleuren, was het roze van heartburst echt té. Het is geen zacht babyroze maar een beetje zalmig, een rare kleur en in combinatie met de print die niet echt groen is maar een beetje mintgroen geeft dat een echt nét-niet-effect.
Maar hij verft wel heel mooi![]()
[ afbeelding ]
Die haartjes bedoel ik, die plakken aan mijn kleren. Dat vind ik jammer. Maar hij draagt fijn en hij is mooi!quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:49 schreef Macka66 het volgende:
Pluizig als van die pluisjes die je er echt af kunt plukken? Nee, dat niet.
Hij is wel heel snel zacht aan het worden, met van die 'haartjes' op het oppervlak.
Hihi, een drie keer rond rucksack Kleurdoos. Dan is de doek ws. aan de lange kant voor je.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:41 schreef texelonia het volgende:
Maar hoe zorg je er bij een kleine baby dan voor dat als ze goed hoog zit, dat je dan nog bij de beentjes kunt om die goed te spreiden en de knietjes hoog te krijgen? Want ik begin meestal vrij hoog, maar moet haar dan uiteindelijk toch laten zakken omdat ik anders niet bij de knietjes kan. Ook bij de rucksack dus.
Ik heb voor het kopen van heartrose een tijdje TBW afgestruind op zoek naar meer informatie. De mening daar was dat de organic versies zachter zijn maar ook wat minder supportive.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:54 schreef Noli. het volgende:
Oh en misschien weten jullie hier het antwoord ook op?
Wat is nou het grote verschil tussen de gewone carrier en de organic van Ergo??
Ik meende ergens uit het verhaal van de Ergo site te begrijpen dat de stof van de Organic iets zachter is. Het is toch beide keren katoen alleen de ene organisch en de ander niet. Of zijn er andere verschillen, dat de een ook iets luxer is dan de ander ofzo.
Met een 4 is het denk ik ook een stuk fijner..quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:59 schreef Kleurdoos het volgende:
ahIk denk zelf ook dat ik een mt4 moet gaan kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |