abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:25:52 #251
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71743305
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:04 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Krokodillen, er zitten er steeds minder in de Japurá...

[ afbeelding ]
De krokodil maakt het helemaal af!
En de kleuren zijn echt veel mooier dan dat stomme didymos plaatje
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71743357
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:35 schreef Fuente het volgende:
Mereltje op de rug!

[ afbeelding ]

Ik heb volgens mij het rugknopen nu aardig onder de knie. ik vind het wel minder leuk dan op de buik waar ik haar zo makkelijk kan knuffen, voeden en in de gaten kan houden
Maar dit zit een stuk compacter en comfortabeler dan op de buik.
  † In Memoriam † zondag 9 augustus 2009 @ 21:36:20 #253
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71743655
Mereltje met de mooie ogen Wat zit ze daar heerlijk.

En Ingrid, met hulp van Simmu gaat het vast lukken. Die heeft zelf ook zo'n lekker wriemelkind!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71743892
Alst echt niet wil, heeft Noli er een doek bij. (ook van haar gekregen, wel zo eerlijk)
Misschien ben ik gewoon niet zo'n draagster/knoper.
pi_71743976
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:20 schreef Webkim het volgende:
En verder komt er een moment dat je kind buikdragen ontgroeit, nieuwsgierig wordt en meer wil zien dan jouw boezem. Dan gaan kindjes vak hangen en wurmen en is eigenlijk het moment daar om over te gaan op heup- of rugdragen.
Kan dit ook al zo zijn met 2 maanden? Kobus is echt een kijkertje, Hij duwt dan tegen mijn borst en gaat een soort van rechtop zitten zodat hij naar links of rechts kan kijken. Hij hangt dan ook naar de kant waar hij wil kijken. Maar zijn nekje is natuurlijk nog wel wiebelig af en toe. Moet ik de doek dan nog strakker trekken? Rugdragen wil ik eigenlijk nog niet.

Ingrid, gewoon volhouden, Kobus vond het eerst ook gek, mar nu weet hij heel goed wat de bedoeling is en werkt hij lekker mee.

Het nadeel van Kapok is pluis. Hij pluist dus op mijn zwarte kleren.
Kim en Macka, pluist jullie groene Kapok ook? wat een raar woord: pluis
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71744030
Merel, wat heb jij een lekker snoetje
pi_71744122
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef Macka66 het volgende:
Mereltje met de mooie ogen Wat zit ze daar heerlijk.

En Ingrid, met hulp van Simmu gaat het vast lukken. Die heeft zelf ook zo'n lekker wriemelkind!
Heb jij toevallig een actiefoto van jezelf met een chimparoo Jazz ?
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:00:56 #258
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71744406
Ik heb/had het ook op mijn Hopp Florenz en vind het wel fijn. Ik had steeds mooi wat staart over en in dat zakje kon ik precies mijn portemonnaie en de sleutels kwijt (en nog wel wat rommeltjes) Zelfs wel een luier (of twee) en nog wat doekjes.
Dan hoefde ik niet nog een tas extra mee.^O^

Maar ik kan begrijpen dat je het met knopen wat lastig zou kunnen vinden zo'n chunky stuk in je staart.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_71744446

Charmant zo.

[ Bericht 31% gewijzigd door _Ingrid_ op 09-08-2009 22:09:15 ]
pi_71744491
Ow, dit moet natuurlijk eik in het andere topic.

[ Bericht 87% gewijzigd door _Ingrid_ op 09-08-2009 22:10:19 ]
pi_71744993
Wat een liefie is Tyler!
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:20:43 #262
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71745142
Volgens mij gaat het best goed Ingrid! Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt, en zo op de foto's ziet het er echt al steeds beter uit! Blijf je alleen binnenshuis als je Tyler in de doek hebt? In het begin ging Hannah ook moeilijk doen als ik ging knopen, pas als alles goed zat én we gingen lopen was ze tevreden. Kindjes moeten er blijkbaar ook een beetje aan wennen, want inmiddels sputtert ze niet meer tegen als ik haar wil knopen. Maar nog steeds vindt ze het alleen leuk als we lopen. Als ik stil sta of ga zitten wil ze eruit
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71745282
In de tuin lopen, verder durf ik niet. Krijg het niet strak. Tja, ik weet nog niet of het echt wat voor me/ons is. Gelukkig is Noli niet boos en kan ze de doek eventueel wel gebruiken.
pi_71745480
Het ziet er best goed uit Ingrid, alleen inderdaad nog wat strakker, maar dat is oefenen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:47:38 #265
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71746133
ingrid, ziet er hartstikke goed uit! Nu nog wat beter aanspannen en klaar is klara

over tegensputterende kinders, eli gaat sputteren als hij een dag NIET gedragen wordt als ik dan rechtop, een beetje voorover gebogen op de bank zit (ivm rug), klimt meneer op de bank en gaat achter me staan onder het mom van: "zo, nu kan je me gaan dragen, mama!"
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:48:52 #266
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71746185
Ik vind het er ook heel goed uit zien man mutsie!

En dat aanspannen is wennen! Daar had ik de eerste keren ook last van dat het op plekken losser zat dan dat ik wou.
Maar je kan een doek echt per gedeelte strakker trekken (alleen de bovenrail, alleen het midden, alleen de onderkant enz enz.) Dat moet je alleen even uitvogelen en merken hoe dat werkt en voelt.
Maxi, Midi & Mini
pi_71746303
Die Eli Kobus wordt nu ook al rustig als hij me de doek om ziet doen en ik hem optil, alleen wil meneer tegenwoordig alles zien Grote ogen heeft hij dan.

Ingrid, als je goed aan de rails trekt (zeg maar de zomen) dan kun je de doek goed strak trekken. En lekker een eind gaan lopen met Tyler, als hij zijn buikje vol heeft, dan zul je zien dat hij lekker ontspant en in slaap valt.
pi_71746457
Kim wilde trouwens ook wel zei ze. Dat gaat zeker niet lukken!
  † In Memoriam † zondag 9 augustus 2009 @ 23:11:21 #269
141844 Macka66
pi_71747017
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:51 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Heb jij toevallig een actiefoto van jezelf met een chimparoo Jazz ?
Alstu!
met baby Maja

DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71747094
Vooraan wordt dat wat lastig
Maar ik vind het er ook steeds beter uitzien! (Juliet staat je wel!)
Heb je het al met Tylers fysio kunnen bespreken, het strekken?
pi_71747182
Nope, die komt deze week, was op vakantie. Hij was dus weer erg gespannen en ging zich overstrekken.
  zondag 9 augustus 2009 @ 23:27:08 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71747578
Ingrid ik weet niet hoe zwaar kim is, maar ik kan Arwen nog prima in een rucksack dragen in draagdoek, wel eentje die geschikt is ook voor peuters, was niet eens heel erg duur toen.
In Londen was het ideaal bij de ondergrondse zoveel trappen e.d. en drukte.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † zondag 9 augustus 2009 @ 23:31:00 #273
141844 Macka66
pi_71747704
Ingrid, wat de anderen al zeiden. Ziet er helemaal niet slecht uit, strak trekken en je bent er! Oeke legde het goed uit, over dat straktrekken met de randen.

Kim kan ook nog wel in de doek, maar dan met een andere knoop.
Op de rug is het meest logisch met peuters, maar ik kan me voorstellen dat je dat nog eng vindt.
Dus ik heb een filmpje opgezocht voor je van een methode om haar op je buik te dragen.
Deze knoop is niet moeilijk, misschien niet ideaal vanwege Kim's grootte maar dan kunnen jullie in ieder geval even proberen hoe het is. (Met de voorafgebonden versie, niet met degene die je om het kind heenknoopt)
Ik draag Lucie ook nog wel eens zo, als ze geknuffeld en/of getroost moet worden.
pi_71747769
Macka, is jouw nieuwe groene Kapok doek ook pluizig? Mijn Millefiori pluist namelijk.
pi_71752415
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:45 schreef Noli. het volgende:
Ja, idd! Ga Juliet eens uitproberen!

Ik ben er nog steeds niet uit qua SSC. ik neig heel erg naar de Ergo..
Dan dillemma twee; HeartRose+gratis dito print dollcarrier of Starburst (duurder, zonder dollcarrier maar met zakje op het pand)
Ik weet niet hoe gek je op roze bent maar voor mij, en ik ben echt wel heul erg van de felle kleuren, was het roze van heartburst echt té. Het is geen zacht babyroze maar een beetje zalmig, een rare kleur en in combinatie met de print die niet echt groen is maar een beetje mintgroen geeft dat een echt nét-niet-effect.

Maar hij verft wel heel mooi

† In Memoriam † maandag 10 augustus 2009 @ 09:49:20 #276
141844 Macka66
pi_71752999
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:33 schreef oeke het volgende:
Macka, is jouw nieuwe groene Kapok doek ook pluizig? Mijn Millefiori pluist namelijk.
Pluizig als van die pluisjes die je er echt af kunt plukken? Nee, dat niet.
Hij is wel heel snel zacht aan het worden, met van die 'haartjes' op het oppervlak.
pi_71753137
Ik heb mijn indio scilla
Maar hij is echt heel hard en niet lekker en bluhhhh dus ik wil hem wassen maar hoe en waarmee adviseren jullie. topt nu toe heb ik de andere doeken alleen met water gewassen.
pi_71753216
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:58 schreef MamsX het volgende:
Ik heb mijn indio scilla
Maar hij is echt heel hard en niet lekker en bluhhhh dus ik wil hem wassen maar hoe en waarmee adviseren jullie. topt nu toe heb ik de andere doeken alleen met water gewassen.
Je kan gewoon vloeibaar wasmiddel gebruiken en op 30 tot 60 graden wassen.
Scilla wordt echt snel zachter na het wassen hoor.
Hardloper.
IG @webkim
pi_71753295
Dankje ik hoop het maar want het is echt niks hoe het nu aan voelt.

Dat het vloeibaar moest zijn wist ik al. heb toen voor mijn pfau bij de eerste wasbeurt ook miniverpakking gekocht (ik was normaal met poeder).
Vlekken was ik normaal er uit op 30 graden zonder wasmiddel wolwas en 400toeren werkt ook prima.
pi_71753490
Scilla wordt ook snel zacht van dragen/knopen/friemelen op de bank. Die van mij vond ik ook 'hard', maar wordt al flink zachter
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:49:18 #281
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71757578
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:09 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe gek je op roze bent maar voor mij, en ik ben echt wel heul erg van de felle kleuren, was het roze van heartburst echt té. Het is geen zacht babyroze maar een beetje zalmig, een rare kleur en in combinatie met de print die niet echt groen is maar een beetje mintgroen geeft dat een echt nét-niet-effect.

Maar hij verft wel heel mooi

[ afbeelding ]
Ik heb me vannacht bedacht dat we met Jade Mauve, Lilien Rosenquarts 4 (hopelijk vandaag hier), Medley Satin Violet (wel niet roze maar wel dicht in de buurt) én Ergo Heartrose misschien wel érg veel roze zouden krijgen. Nou vind ik roze best mooi en leuk hoor maar op Avalon Rainbow na bijna een compleet roze stapel doeken/dragers word het toch wel een beetje een overkill.

Volgens mij kan Tessel door haar donkere haartjes en knalblauwe ogen ook best wat blauw hebben. Toch?
Ons stoertje..

Mis jij het zakje ook Owlet? Want op de HeartRose zit die niet toch?
Maxi, Midi & Mini
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:54:57 #282
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71757746
Oh en misschien weten jullie hier het antwoord ook op?

Wat is nou het grote verschil tussen de gewone carrier en de organic van Ergo??
Ik meende ergens uit het verhaal van de Ergo site te begrijpen dat de stof van de Organic iets zachter is. Het is toch beide keren katoen alleen de ene organisch en de ander niet. Of zijn er andere verschillen, dat de een ook iets luxer is dan de ander ofzo.
Maxi, Midi & Mini
pi_71758704
Tessel die kan echt wel blauw hebben!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_71759144
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:49 schreef Macka66 het volgende:
Pluizig als van die pluisjes die je er echt af kunt plukken? Nee, dat niet.
Hij is wel heel snel zacht aan het worden, met van die 'haartjes' op het oppervlak.
Die haartjes bedoel ik, die plakken aan mijn kleren. Dat vind ik jammer. Maar hij draagt fijn en hij is mooi!

Blauw kan zeer zeker wel bij Tessels mooie ogen.
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:41:02 #285
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_71759179
Tessel <3
wat een mooie, brede, lach Noli! Ik brn verliefd denk ik...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:47:33 #286
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71759435
Wat een scheetje is Tessel Kan ook niet anders met die naam natuurlijk En als ze een beetje op d'r naamgenoot lijkt kan ze bijna alle kleuren wel hebben
©Dumbo
pi_71760476
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:11 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Alstu!
met baby Maja

[ afbeelding ]
snoetje!

Ik denk dat Jazz ook bij ons komt wonen Chimparoo bevalt me wel
pi_71765029

op de rug!

wat is nou de stevigste manier om op de rug te knopen? (voor langere stukken?)
pi_71765050
Elin!
pi_71765101
Kleurdoos, afhankelijk van wat je zelf het prettigst vind om te knopen bijv. een back wrap cross carry, een secure high back carry of een double hammock.
Hardloper.
IG @webkim
pi_71765288
Dankje en zit ze zo hoog genoeg?
pi_71765603
Ik kan niet goed zien welke knoop je gedaan hebt. Een rucksack mag wat hoger. Elke andere rugknoop is hoog genoeg zó, omdat je dan beperkt wordt door je oksels, waar de doek onderdoor gaat, bij elke rugknoop anders dan de rucksack.
Hardloper.
IG @webkim
pi_71765912
ik heb geen idee wat ik heb geknoopt eigenlijk

banen naar achteren onder r kontje door, dan terug om mijn middel en dan kruislings tussen de beentjes naar achteren en dan weer voor , dan weer naar achteren een knoop onder haar kont.
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:41:44 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71765965
Maar hoe zorg je er bij een kleine baby dan voor dat als ze goed hoog zit, dat je dan nog bij de beentjes kunt om die goed te spreiden en de knietjes hoog te krijgen? Want ik begin meestal vrij hoog, maar moet haar dan uiteindelijk toch laten zakken omdat ik anders niet bij de knietjes kan. Ook bij de rucksack dus.
©Dumbo
pi_71766071
Je arm uit de kom gooien pff ik ben verdomd lenig maar ik voelde t idd ook wel toen ik r eerst heel hoog knoopte.
pi_71766156
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:41 schreef texelonia het volgende:
Maar hoe zorg je er bij een kleine baby dan voor dat als ze goed hoog zit, dat je dan nog bij de beentjes kunt om die goed te spreiden en de knietjes hoog te krijgen? Want ik begin meestal vrij hoog, maar moet haar dan uiteindelijk toch laten zakken omdat ik anders niet bij de knietjes kan. Ook bij de rucksack dus.
Hihi, een drie keer rond rucksack Kleurdoos. Dan is de doek ws. aan de lange kant voor je.

Tex, er zijn wel handigheidjes voor. Bij de ruck niet echt, daar is je alternatief om zo laag te beginnen dat je er nét bij kan en dan tot slot met een goed aangespannen doek een voorzichtig hupsje te maken en ondertussen nog eens aan te spannen. Dan trek je je kind nog iets omhoog.
Hardloper.
IG @webkim
pi_71766424
ah Ik denk zelf ook dat ik een mt4 moet gaan kopen
pi_71781799
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:54 schreef Noli. het volgende:
Oh en misschien weten jullie hier het antwoord ook op?

Wat is nou het grote verschil tussen de gewone carrier en de organic van Ergo??
Ik meende ergens uit het verhaal van de Ergo site te begrijpen dat de stof van de Organic iets zachter is. Het is toch beide keren katoen alleen de ene organisch en de ander niet. Of zijn er andere verschillen, dat de een ook iets luxer is dan de ander ofzo.
Ik heb voor het kopen van heartrose een tijdje TBW afgestruind op zoek naar meer informatie. De mening daar was dat de organic versies zachter zijn maar ook wat minder supportive.

Heartrose heeft idd geen zakje, maar ik heb het nooit gemist. Hij heeft wel een klein zakje voor het slaapkapje maar ook dat gebruik ik eigenlijk nooit.
Die zwarte organic met het borduursel heeft helemaal geen zakje maar wel weer twee drukkertjes op de heupband zodat je het slaapkapje strak naar beneden kan trekken om het borduursel te laten zien.

Wil je sowieso een nieuwe ergo kopen? Er zit nogal wat verschil tussen de verschillende generaties ergo's (vooral de echt oude, eerste generatie is afwijkend qua pasvorm en comfort) dus als je tweedehands wil gaan kopen is het misschien handig om daar op te letten
pi_71782065
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:59 schreef Kleurdoos het volgende:
ah Ik denk zelf ook dat ik een mt4 moet gaan kopen
Met een 4 is het denk ik ook een stuk fijner..
Ik ben heel blij met al mij 4's
Al heb ik er wel erg veel
pi_71783628
ik denk dat ik eerst eens even een mt 4 moet passen ergens kijken of t me lukt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')