abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2009 @ 23:19:43 #161
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71666942
Jawel, maar misschien kan Memmel toch ook wel wat met een 4 m.
Zoveel tweedehands Vatanai's worden er niet aangeboden.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71672360
Memmel, die turquoise doek die ik bij me had maandag, lijkt je dat wat? Dun en soepel, want 50% katoen en 50% bamboe. Ik weet er eentje te koop! Ik heb 'm gereserveerd voor als je dat wat vindt!

(het gaat om een Nati bamboe)
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_71673278
Nati bamboe is zo fijn
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:29:57 #164
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71673519
Met een 4 m kan ik alleen korte knopen doen. En daar zit M. nog niet zo heel lekker in, die heeft toch nog wat meer steun nodig.
De doek van Floortje was idd ook erg mooi. Welke kleur isie te koop?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71673665
Je hebt ze in turquoise, groen, rood en naturel. maar als je wilt, heb ik er eentje voor je gereserveerd! ik pm je.
pi_71675945
Ehm, wat een gesprek gister hier.
Tja, ik ben hier begonnen op FOK 3 maanden geleden ofzo,
En ook al kwam ik ietwat oncharmant binnen gestruikeld toch heb ik enorm veel gehad aan alle uitleg.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zo fanatiek was dat ik alle topics heb doorgelezen en daar zal niet iedereen zin in hebben.

Ik heb in ieder geval wel het gevoel dat er ruimte is voor alle beginnersvragen. Maar ik vind ook alle andere bijdragen informerend en gezellig.

En nu:

Mijn Didymos Millefiori Kapok is gister binnen gekomen. Ik vond het extra spannend omdat ik de hele dag weg was en pas 's avonds laat thuis kwam maar mijn buurmeisje had hem netjes op de trap gelegd.

Hij is mooi heeft in lamplicht inderdaad iets blauwigs maar nu in daglicht is hij mooi grijs. De andere kant is ecru met grijze bloemen. Hij is glad, niet zoals Pfau of Indio en wel zacht maar ik moet hem nog wassen voor het echte gevoel denk ik.

Ik heb hem nog niet geknoopt. Ga eerst even douchen enzo, Dan kan ik ook wat charmantere foto's maken
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:18:23 #167
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71676221
Millefiori Kapok foto's!!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_71676874
Rekt die nu wel of niet in vergelijking met je andere didymosdoeken Oeke?
Want daar ging het hier laatst toch over op basis van stofrestjes?
  † In Memoriam † vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:01:04 #169
141844 Macka66
pi_71681432
Het is vandaag kapok dag
Ik ben nu mijn net aangekomen en gewassen Didymos Wellen Japura 4 met 90%katoen/10% kapok voorzichtig aan het uittesten. (Met een pluchen krokodil op mijn hoofd omdat Lucie die er goed bij vindt kleuren )
Hij voelt minder knisperig aan dan andere Wellens, en zou wel eens megasnel zacht kunnen worden! En hij rekt ook ietsiepietsie meer, maar toch is hij stevig, zakt niet door.
Lucie kon in een scc, en Maja ging lekker in een rücksack.

k_i_m, de kleur is inderdaad het appeltjesgroen van je foto's. Maar toch onverwacht, hij straalde de doos uit! Wat een lekker frisse kleur, staat goed bij mijn dames en Lucie heeft de doek al bestempeld tot 'mijn mooie lieve lichte groene doek'.

Op the Babywearer was nogal wat commotie ontstaan omdat kapok brandgevaarlijk zou zijn. Maar iemand heeft het met Didymos stofrestjes uitgetest en de staaltjes met katoen branden even snel als die met kapok. Alleen schijnt kapok volgens een brandweervrouw langer te smeulen en valt dat niet zo snel op. Geen reden tot angst dus.

oeke we moeten nodig onze Millefiori's eens naast elkaar leggen voor een vergelijkend warenonderzoek tussen 100% katoen en 90%katoen/10% kapok
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:12:31 #170
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_71681773
Goed he, die kleur . En wat raar van dat brandgevaarlijk. Wij hebben hier kussens van kapok, en voor zover ik weet kan je daar ook dekbedden e.d. van krijgen. Was het een typisch Amerikaans "ik mag mijn kat niet in de magnetron stoppen" opstootje? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:41:39 #171
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71682674
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:01 schreef Macka66 het volgende:
Ik ben nu mijn net aangekomen en gewassen Didymos Wellen Japura 4 met 90%katoen/10% kapok voorzichtig aan het uittesten. (Met een pluchen krokodil op mijn hoofd omdat Lucie die er goed bij vindt kleuren )
Foto's!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:43:01 #172
108648 cattie
lieve moeder
pi_71682734
Op wikipedia staat dat kapok licht ontvlambaar zou zijn.

Oeke, ik ben heel erg benieuwd wat je er van vindt en ik wil graag foto's zien! Je hebt nu al een heel bijzondere en gewilde doek volgens mij.
  † In Memoriam † vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:52:57 #173
141844 Macka66
pi_71683084
Ook op diverse Nederlandse brandpreventiesites zoals bij brandweer Ermelo staat dat kapok gemakkelijk ontvlambaar is. Dus ik snap wel dat mensen ongerust worden als er zoiets in een doek zit. Maar als je zo'n overzicht met brandbaarheid van textiel doorleest is een doek met 10% kapok zo eng nog niet
pi_71684672
Gets, dat klinkt niet goed, licht ontvlambaar. Maar samen met 90 % katoen zal het wel loslopen.

Kobus is erg van slag vandaag, heel hard en veel huilen en het is zo plakkerig warm, dus even niet in de doek, maar samen op bed bij het open raam. Ik hoop dat hij even gaat slapen.

On topic, dus maar even foto's zonder kind erin:

beide kanten

detail

Hij is dus heel glad en bij de bloemen losser geweven. En inderdaad iets blauw-achtig.
Volgens mij kan hij heel zacht worden en qua rek lijkt het me niet meer te rekken dan andere doeken.
Ik ben zo benieuwd hoe hij draagt. Ik hoop dat het snel een beetje afkoelt!

Macka dat lijkt me een goed en leuk plan!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:51:01 #175
14746 k_i_m
pi_71684790
Ja, maar katoen en linnen staan in hetzelfde rijtje! Zo kan ik het ook natuurlijk .
In my life
Why do I smile
pi_71685885
Over kapok en licht ontvlambaar zou ik me geen zorgen maken.
Het lijkt me niet dat je bewust bij vuur in de buurt komt, en als je huis affikt dan fikt katoen ook wel mee

Ik heb fluffy mail.. Noujaah eigenlijk fluffy meet Ik heb Didymos Jim Pink En ja er komen ook foto's aan! Pink is zo lekker dun we hebben net er boodschappen mee gedaan en X kwam heel koel uit de doek terwijl het toch wel warm is
pi_71691586

Tadaaa Jim pink. Ik had het een beetje warm vandaar de blijheid
Net dus weer een hele poos met de doek gelopen en hij is zo dun..
Wel heel anders dan de andere doeken maar toch fijn
pi_71694772
Mooi MamsX, en lekker dat hij zo dun is, zeker met dit weer.

Nou, Kobus was zo van slag dat hij niets wilde, dus toch maar besloten hem in de doek te doen en even snel naar de huisarts te lopen, ik was ineens bang voor oorontsteking oid. Terwijl ik hem in de doek deed was hij al rustiger, en onderweg viel hij in slaap.
De dokter zelf was al weg maar iemand die daar nog aan het werk was, zei dat ik maar de weekend arts moest bellen of gewoon een lange wandeling met hem te maken want hij zag er erg tevreden uit.

Thuis weer uit de doek kwam er een enorme poepexplosie, ik denk dus dat zijn darmpjes vastzaten en dat ze door de doek losgemasseerd werden, ofzo?

In ieder geval was hij daarna weer vrolijke frans!

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 07-08-2009 21:54:06 ]
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:53:15 #179
108648 cattie
lieve moeder
pi_71694955
Fijn dat Kobus zich beter voelt en wat een mooie foto! Hij is naar mijn smaak iets te blauwig, maar verder super!
pi_71695018
WOW zo op die foto ben ik helemaal weg van kapok en Kobus!
Dragen helpt als de tierelier als er poepjes vast zitten inderdaad
pi_71695281
Oja, ik had nog niet gezegd dat ik hem dus heel mooi vind en heel blij ben en hij draagt heerlijk en redelijk luchtig en volgens mij word hij nog lekker zacht en mijn lief vind het een beetje een oud gordijn ,
maar dat kan me niets schelen want ik ben blij

alhoewel ik nog niet zeker weet of ik hem net zo mooi/mooier vind als de Millefiori Stein ,
binnenkort maar eens gaan kijken bij Macka
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:02:48 #182
14746 k_i_m
pi_71695310
Ik vind hem ook meer blauw dan op de foto, en op een positieve manier! Wat een crappy foto's hebben ze van die doeken gemaakt, echt onvoorstelbaar! .
In my life
Why do I smile
pi_71695729
Heel mooi Oeke!
En idd, wat heeft didy een crappy foto's gemaakt.. as usual..
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:01:09 #184
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71697209
Wauw hij is echt mooi oeke!

MamsX Pink staat jullie goed! Voor het eerst op een foto dat ik hem wel mooi vind
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71697341
Dat vind ik leuk om te horen
Het verbaasde mij ook.. Ik heb het eigenlijk niet zo op roze maar ik vind hem stiekem mooi bij onze huidskleur passen. Daardoor was ik verkocht..
pi_71697845
Wow oeke, wat mooi!

ik ben heel benieuwd naar Japura in het echt

En verder denk ik dat het licht ontvlambare van kapok (en de allergische reacties die sommige mensen er van krijgen) meer te maken hebben met de manier waarop het vroegâh vaak verwerkt werd: in schudbedden. Dat losse stoffige kapokpluis brandt denk ik veel sneller en geeft denk ik veel sneller een reactie met huid en luchtwegen dan een gesponnen kapokdraad.

Anyway, dit topic gaat te hard om helemaal terug te lezen na een vakantie
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:05:23 #187
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71698990
Oef! Millefiori Kapok is werkelijk prachtig!
Volgens mij vind ik zelfs de 'verkeerde' kant nog wel mooier dan de goede.

Van wat ik zo zie lijkt ie me ook mooier dan Stein
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:20:57 #188
141844 Macka66
pi_71703554

[ Bericht 35% gewijzigd door Lois op 08-08-2009 13:04:47 ('we zijn hier even over in beraad Macka) ]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:50:24 #189
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71703944
Mijn hoppediz cape town is binnen!
Hij is mooi, zacht, heerlijk! Morris heeft nog wat koorts van de prikjes, maar als ie zich weer wat beter voelt, ga k 'm proberen!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:59:03 #190
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71704062
mamsx, dat verbaast me wel een beetje dat jim zo zacht is. was de jim van tex niet sueperstug in het begin> naja, wel lekker iig!

memmel, gefeli met je aankoop! foto's!!!

ooooh, volgende week mag ik nwe doeken kopen!
iig die nieuwe groene hopp storch leo, de rest hangt af van de uitkomst van de echo

Edit: we gaan lekker vandaag

[ Bericht 11% gewijzigd door DaviniaHR op 08-08-2009 11:06:02 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:04:35 #191
141844 Macka66
pi_71704167
Nieuwe groene Hoppediz? Bedoel je niet de nieuwe groene Storchenwiege Leo?
Voor zover ik weet heeft Hoppediz nu een nieuw dessin, limited edition Goa. En dat lijkt me niet echt jouw smaak

zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:06:46 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71704210

goh, hoe kom je daaaar nou bij, dat zoiets prachtigs fleurigs niet mijn smaak zou zijn?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:06:49 #193
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71704212
oeh die is wel erg druk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:08:07 #194
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71704227
He de hoppediz mevrouw heeft haar haren anders!

Mooie doek trouwens
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:12:46 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71704295
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:59 schreef DaviniaHR het volgende:
mamsx, dat verbaast me wel een beetje dat jim zo zacht is. was de jim van tex niet sueperstug in het begin> naja, wel lekker iig!

memmel, gefeli met je aankoop! foto's!!!

ooooh, volgende week mag ik nwe doeken kopen!
iig die nieuwe groene hopp storch leo, de rest hangt af van de uitkomst van de echo

Edit: we gaan lekker vandaag
Mijn Jim is met linnen en dat is altijd wat stugger dan alleen katoen Al was dat bij JJ wel heel extreem, kupfer en zink zijn ook met linnen maar in vergelijking met Jim Jade waren die al heel zacht na het wassen

Volgende week al gaat hard! Ben benieuwd welke doeken het gaan worden
©Dumbo
pi_71705315
Die hoppediz vind ik best mooi!

Macka, je hebt PM.
Fake it till you make it...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:35:37 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_71705679
Ik heb mijn Medley teruggevonden

Nu mijn tricot nog
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:37:24 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_71705706
En die Hopp doet gewoon pijn aan mijn ogen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71705751
Ik vind hem niet mooi, en de print is dacht ik maar gedrukt aan 1 kant
Ook zo raar.
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:37:18 #200
141844 Macka66
pi_71706924
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:20 schreef Macka66 het volgende:

[ Bericht 35% gewijzigd door Lois op 08-08-2009 13:04 ('we zijn hier even over in beraad Macka) ]
Prima, maar bericht hoeft niet terug. Ik had het niet moeten plaatsen. Dit soort dingen horen in een sig
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:43:14 #201
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71709201
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:37 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Prima, maar bericht hoeft niet terug. Ik had het niet moeten plaatsen. Dit soort dingen horen in een sig
ik heb je ook een PM gestuurd, toch? even gechecked
pi_71711445
Ik heb vandaag zo lang zitten wachten op mijn Didy Scilla en ik ging heel even snel boodschappen doen.
En ja hoor zie ik hem terwijl ik de straat in loop wegrijden
Maandag ophalen bij het postkantoor En dan eindelijk na te lang wachten is die er.
pi_71714635
Vraagje, ik had vandaag Iris in de Binana voor het eerst. Die komma houding daar hou ik nog best veel stof over die over haar koppie valt zeg maar van die "buidel" waar ze in ligt. Ben er nog niet achter hoe ik dat anders moet doen. Iemand een idee?

En als ik haar rechtop in de doek doe met haar beentjes naar binnen, hoe doe je dat, want ze zat nu geloof ik een beetje raar. Alhoewel het blijkbaar wel een lekkere houding was om windjes te laten... . Ze vond het in elk geval prima.
pi_71715904
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 20:10 schreef Nijna het volgende:
Vraagje, ik had vandaag Iris in de Binana voor het eerst. Die komma houding daar hou ik nog best veel stof over die over haar koppie valt zeg maar van die "buidel" waar ze in ligt. Ben er nog niet achter hoe ik dat anders moet doen. Iemand een idee?

En als ik haar rechtop in de doek doe met haar beentjes naar binnen, hoe doe je dat, want ze zat nu geloof ik een beetje raar. Alhoewel het blijkbaar wel een lekkere houding was om windjes te laten... . Ze vond het in elk geval prima.
Je eerste vraag begrijp ik niet helemaal, maar iemand anders misschien wel.

En rechtop, dan moeten haar beentjes in kikkerhouding zitten, dus lekker opgetrokken. Macka had een keer een mooi plaatje daarvan.
Ah, gevonden.

Bij mij laat hij geen scheetjes maar wel vaak een boertje

MamsX, zal je altijd zien, dat hij dan net voorbij rijdt als je even weg bent. Ik ben benieuwd hoe Scillia jullie staat!

Millefiori Kapok is in de was geweest en gestreken en lekker zacht geworden, een soort flanellerig gevoel. Alleen, en ik weet niet of ik dat nou zo leuk vind, hij krijgt ook van die strepen, zoals op een spijkerbroek zeg maar, van die bleek-kreukels.
Nouja maar even aanzien.
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:54:34 #205
141844 Macka66
pi_71715946
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 20:10 schreef Nijna het volgende:

Hihi, die Iris

Bij die kommahouding valt sowieso ook erg veel stof over het hoofdje. Maar misschien kan je de band waar ze in ligt terugklappen op je schouder zodat 'ie wat smaller wordt.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:55:49 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_71715980
Nijna, scheetjes laten is volgens mij een goed teken! Kommahouding is mij nooit zo goed gelukt.

Oeke, die strepen komen volgens mij door het verschuiven van de weving, de draden. Als je op die plek een beetje duwt en trekt, trekt het dan bij?
pi_71716035
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 20:55 schreef cattie het volgende:
Oeke, die strepen komen volgens mij door het verschuiven van de weving, de draden. Als je op die plek een beetje duwt en trekt, trekt het dan bij?
Ja, ik denk dat het zoiets is, maar het trekt maar matig bij. Ik zal er morgen eens een foto van maken.
pi_71716707
Die kommahouding ga ik nog wel een keer proberen, ik weet niet of het mijn ding is...
Mooi plaatje Oeke!
Hoe krijg ik haar in die houding ongeveer als ik haar van bovenaf erin stop? En hoe krijg ik die schuine delen wat strak? Ik zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken als ze erin zit, ik geloof niet dat ik het in woorden kan uitleggen .
pi_71716994
dames kenners, ik heb een vraagje
ik had een filmpje gemaakt hoe ik de fwcc maak en ik merk dat ik het toch werkelijk anders doe dan wat je meestal ziet.

hiero het filmpje: (let niet op mijn ranzige kleren en beer moest dienst doen want selene is al naar bed)

geeft dat nou nog wat als je de 'volgorde' zo anders doet?

edit: tis dus een Fwcc
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71717070
't Was een fimpje op verzoek, he Simmu?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:53:55 #211
108648 cattie
lieve moeder
pi_71717145
Is volgens mij prima. Ik vind het alleen onhandig om je kind direct zo vast te houden. Ik doe hetzelfde als jij, maar Fee er pas in als de banden over mijn schouders naar voren hangen.
pi_71717176
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
't Was een fimpje op verzoek, he Simmu?
jup
het was nog net licht genoeg in de tuin!
pi_71717197
met een niet-rekbare doek vind ik het zo handiger. selene is nogal van de spartelen, dus als ik die in het buideltje moet tillen is dat ellende.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:59:51 #214
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71717263
Niks mis mee simmu. Net wat je prettiger vindt
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71717286
Ben benieuwd hoe het gaat. Rekbare doek ziet er makkelijker uit. Help me morgen maar herinneren om Juliet te testen, is het als het goed is niet te warm voor.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:02:04 #216
14746 k_i_m
pi_71717302
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:53 schreef cattie het volgende:
Is volgens mij prima. Ik vind het alleen onhandig om je kind direct zo vast te houden. Ik doe hetzelfde als jij, maar Fee er pas in als de banden over mijn schouders naar voren hangen.
Ik ook, want ik zet altijd per ongeluk mijn armen op slot als ik probeer om de doek over mijn schouders te zwaaien. Ik doe het gewoon altijd fout .
In my life
Why do I smile
pi_71717509
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:02 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik ook, want ik zet altijd per ongeluk mijn armen op slot als ik probeer om de doek over mijn schouders te zwaaien. Ik doe het gewoon altijd fout .
ik sla op slot als ik dan met de ene arm naar de andere kant moet! je ziet het in het filmpje ook. blablabla, baby voor, doek erom, ene arm doek pakken, naar achteren en helft kruis maken achterop. dan de andere arm. *knak* *kluns* *woeps*, onderlangs dan maar
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:13:39 #218
14746 k_i_m
pi_71717565
Daarom doe ik alleen nog maar de kanguru, dan kan je tenminste gewoon de boel naar achter gooien .
In my life
Why do I smile
pi_71717701
ik heb altijd het gevoel dat ik die verkeerd doe. ik heb altijd het gevoel dat selene er zo uitdondert.
we zullen er morgen eens een filmpje van maken stiekum is het best leuk om dat ter doen. never mind mijn ouwe kleren en brilletoet

tot hoeveel kilo kon die medley satin eigenlijk? laatst zei iemand dat het niet te lang kon.
pi_71717919
Ik doe de Fwcc zonder kind erin. veel makkelijker vind ik.

Ik ben ook heel benieuw naar Scilla bij ons Oeke
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:31:15 #221
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71717967
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:29 schreef MamsX het volgende:
Ik doe de Fwcc zonder kind erin. veel makkelijker vind ik.
Ja dat heeft nut! Kun je je kind alsnog in de kinderwagen vervoeren!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71718020
oooh. sangdrax vroeg bezorgd waarom het fimpje al 20 views heeft dus ik heb even toegelicht dattie hier staat. kunnen jullie eigenlijk de andere fimpjes dan direct zien?
pi_71718027
Ja precies
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:33:58 #224
14746 k_i_m
pi_71718028
.

Simmu, geen idee. Ik denk dat je macka daar even voor moet hebben!
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:36:47 #225
141844 Macka66
pi_71718101
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:19 schreef simmu het volgende:
ik heb altijd het gevoel dat ik die verkeerd doe. ik heb altijd het gevoel dat selene er zo uitdondert.
we zullen er morgen eens een filmpje van maken stiekum is het best leuk om dat ter doen. never mind mijn ouwe kleren en brilletoet

tot hoeveel kilo kon die medley satin eigenlijk? laatst zei iemand dat het niet te lang kon.
Ik draag Lucie (17 kg.) nog in een Satin van 4 m. als het zo uitkomt. Maar dan moet ik wel erg goed en strak knopen.

Ben benieuwd naar je kangoeroe. En wel met Selene doen he, die is veel leuker om te zien dan een teddybeer (sorry Teddy!)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_71718135
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Ja dat heeft nut! Kun je je kind alsnog in de kinderwagen vervoeren!
bedoel je eerst helemaal voorbouwen zonder kind en dan kind erin en wat aansjorren? dat werkte toen selene nog niet zo'n spartelwurm was prima!

even over rekbaar vs niet rekbaar: bij ons ging dat dus vrij soepel in elkaar over uiteindelijk. we gingen van rekbare doek naar niet rekbare doek via eerst voorknopen en dan aansjorren. toen van nietrekbaar voorop naar achterop en nu heeft selene werkelijk de voorkeur voor een mei tai. ik probeer het nog een keertje via een reisdoek of ze al van gedachten veranderd is. na de reisdoek wordt mijn ministash iig aangepast!
pi_71718655
Ik doe eerst onder mn borsten, dan slinger ik ze allebij over mijn schouders.
Dan pas doe ik hem netjes over mijn rug het kruis en recht over mijnschouders. dan kind erin. links aantrekken en rechts vasthouden.
dan rechts aantrekken en links is al heel strak en ook vasthouden. dan onder dr kontje te gelijk, dan hups ik een keer. Dan knoop ik ze vast en spreid ik ze over haar billen..
pi_71718703
Zo klinkt het makkelijk MamsX.
pi_71724909
Simmu, bij een fwcc is het inderdaad handiger je kind pas in de doek te doen als je al een buideltje en twee doekbanen klaar hebt hangen.
Je zegt dat je haar door haar gespartel niet goed in een buideltje kan stoppen. Dan kan je het buideltje heel smal maken, haar voetjes erdoor laten zakken en dan de stof afpellen over haar rug en onder haar billen stoppen.
*volgtunog?*
Hardloper.
IG @webkim
pi_71724956
Ik doe een FWCC in eerste instantie ook zonder Merel erin.

Dat brengt me meteen op een vraag. Ik doe Merel dus in de doek als ik de banen stof al voor heb hangen, dan stop ik haar erin en trek ik het allemaal stevig aan. Ik knoop achteraf en dan laat ik haar dus los. Dat ging altijd goed, omdat ze gewoon strak erin zit. Maar laatst heeft ze bedacht dat het heel leuk is om heel veel kracht te zetten, jezelf als een malle achterover te gooien en toen wipte ze er gewoon bovenlangs uit, ik kon d'r nog net vangen.
Nu ben ik nog alerter en heb ik het dus op tijd door als ze dat wil doen, maar ze is gewoon loeisterk en het knopen wordt vreselijk onhandig zo. Iemand tips?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71725008
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:02 schreef MamsX het volgende:
Ik doe eerst onder mn borsten, dan slinger ik ze allebij over mijn schouders.
Dan pas doe ik hem netjes over mijn rug het kruis en recht over mijnschouders. dan kind erin. links aantrekken en rechts vasthouden.
dan rechts aantrekken en links is al heel strak en ook vasthouden. dan onder dr kontje te gelijk, dan hups ik een keer. Dan knoop ik ze vast en spreid ik ze over haar billen..
dat doe ik ook
Alleen wil ze sinds een week of 2 met de armen uit de doek maar is echt heel erg wild, draaien enzo dus ik ga maar over op rugdragen denk ik
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:42:22 #232
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71726708
ik doe (deed) de fwcc ook zoals webkim beschrijft. eerst de twee dingen over je schouders, kind erin wurmen, en dan goed aanspannen en afknopen. dan hoef je niet je kind vast te houden terwijl je achter je rug aan het grabbelen bent voor stukken doek.

fuente, geen tips, sorry. mss sneller de horizontale band aanspannen?

kleurdoos, waarom is je ondertitel "63% gebruikt"? ksnappumnie
  † In Memoriam † zondag 9 augustus 2009 @ 12:04:59 #233
141844 Macka66
pi_71727211
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:41 schreef texelonia het volgende:

[..]

Foto's!
Krokodillen, er zitten er steeds minder in de Japurá...

pi_71727557
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:08 schreef Fuente het volgende:
Ik doe een FWCC in eerste instantie ook zonder Merel erin.

Dat brengt me meteen op een vraag. Ik doe Merel dus in de doek als ik de banen stof al voor heb hangen, dan stop ik haar erin en trek ik het allemaal stevig aan. Ik knoop achteraf en dan laat ik haar dus los. Dat ging altijd goed, omdat ze gewoon strak erin zit. Maar laatst heeft ze bedacht dat het heel leuk is om heel veel kracht te zetten, jezelf als een malle achterover te gooien en toen wipte ze er gewoon bovenlangs uit, ik kon d'r nog net vangen.
Nu ben ik nog alerter en heb ik het dus op tijd door als ze dat wil doen, maar ze is gewoon loeisterk en het knopen wordt vreselijk onhandig zo. Iemand tips?
De rand bij haar nek staat in verbinding met de randen langs jouw nek. Daarmee kan je die plek dus mooi strak aanspannen.

En verder komt er een moment dat je kind buikdragen ontgroeit, nieuwsgierig wordt en meer wil zien dan jouw boezem. Dan gaan kindjes vak hangen en wurmen en is eigenlijk het moment daar om over te gaan op heup- of rugdragen.
Buikdragen met oudere kindjes is bij uitstek geschikt tijdens knuffelmomenten, maar vaak niet meer zo tijdens het échte dragen.
Want als zij gaan hangen moet jij compenseren en dasniegoevoorje.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:22:20 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71727592
macka!

webkim, had je trouwens dat filmpje met tips en trucs voor de rekbare doek al gemaakt?
pi_71727611
Ja, maar mijn geluid deed het niet.
Ik zal het vandaag nog eens proberen opnieuw te doen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_71729290
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:04 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Krokodillen, er zitten er steeds minder in de Japurá...

[ afbeelding ]
Past zo vreselijk mooi bij jullie haren, dit groen!

Hoppediz Nairobi is toch ons ding niet. En vriendlief vind hem niet mannelijk genoeg
pi_71729574
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:20 schreef Webkim het volgende:

[..]

De rand bij haar nek staat in verbinding met de randen langs jouw nek. Daarmee kan je die plek dus mooi strak aanspannen.

En verder komt er een moment dat je kind buikdragen ontgroeit, nieuwsgierig wordt en meer wil zien dan jouw boezem. Dan gaan kindjes vak hangen en wurmen en is eigenlijk het moment daar om over te gaan op heup- of rugdragen.
Buikdragen met oudere kindjes is bij uitstek geschikt tijdens knuffelmomenten, maar vaak niet meer zo tijdens het échte dragen.
Want als zij gaan hangen moet jij compenseren en dasniegoevoorje.
Thnx!

Vanmiddag maar eens goed oefenen met rugdragen. En ik zal erop letten om de boel meer aan te spannen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71730621
Simmu, leuk filmpje, maar ik doe ook eerst de doek goed voor ik het kind erin doe. Maar die stribbelt nu niet meer tegen. Al zal die dat straks vast weer gaan doen!

Macka, groen staat jullie goed, zowel op je hoofd als om jullie heen! Mooie kleur.
  † In Memoriam † zondag 9 augustus 2009 @ 16:35:43 #240
141844 Macka66
pi_71735583
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ben benieuwd hoe het gaat. Rekbare doek ziet er makkelijker uit. Help me morgen maar herinneren om Juliet te testen, is het als het goed is niet te warm voor.
Bij deze! Hup Ingrid, doe je kinders in de Juliet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')