abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:40:40 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71602680
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

lol flauw
Maar ge snapt wa ik bedoel sp3c
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_71602700
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:39 schreef Sj0rs het volgende:

[..]

In wat voor geval zou het gerechtvaardigd zijn om ineens over te gaan tot geweld? Vertel?
Diefstal, beledigen, verstoring openbare orde, dealen, ruzie zoeken etc. etc. verzin het maar, je weet het niet en ik weet het ook niet, daarom zeg ik dat maar speculeer, meer kan je toch niet doen.
Nee ik ben geen 14
pi_71602724
simpel, als de agent heeft gevorderd en persoon gaat niet weg dan zal de agent nog een keer vorderen. Gaat persoon niet weg dan zal de agent waarschuwen dat hij geweld zal gebruiken.

Het niet opvolgen van een ambtelijk bevel is al een reden om aangehouden te worden.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:42:19 #204
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71602726
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:37 schreef Chooselife het volgende:
hahahahahahahha

Mnnnir mnnnir hij is broer heeft nieks gedaan broddaaaa.
Mnir is broer mnir heeft nieks gedaan.
De onzin die jij nu schrijft heb ik niet op dat filmpje gehoord. Deze Turk, de broer dus, sprak gewoon goed Nederlands. Beter dan menig autochtoon.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_71602738
Tuig aangepakt, pluspunten voor de politie.
pi_71602866
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

De onzin die jij nu schrijft heb ik niet op dat filmpje gehoord. Deze Turk, de broer dus, sprak gewoon goed Nederlands. Beter dan menig autochtoon.
Goed Nederlands? Laat me niet lachen man. En nog koketteren met een brakke hbo-opleiding ook. De kneus.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:47:59 #207
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71602879
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Als er op die plek, het NS station in dit geval, een verordening bestaat waarin staat dat men zich niet mag ophouden en men doet dit wel, net als voetbal hooligens vaak doen, dan zie ik toch een zekere overeenkomst.
Als de politie of de ME mij gebiedt om me niet op te houden dan geef ik daar gehoor aan en vraag niet waarom. Dat zijn orders van het bevoegde gezag. Negeer je die en doe je nb. ook nog eens recalcitrant, tja dan heb je het allemaal aan jezelf te danken.
Als ik gewoon een treinkaartje heb en ik sta op het juiste perron, en ik zie vrienden van mij in discussie met politie, dan ga je toch even kijken wat er aan de hand is!? Volgens mij heb je als reiziger alle recht om je op dat perron/station te begeven.

Als de politie je wilt wegsturen, zullen ze een goede reden moeten hebben.
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:

Niet dus he, zie mijn post op de 1e pagina. Als er een klacht of aangifte tegen het politieoptreden is gedaan raken doorgaans de camerabeelden kwijt, wat een rechter dan weer schaapachtig accepteert. En als er meineed wordt gepleegd leidt dat ook niet tot strafvervolging en zelfs niet tot ontslag.
Tja, dat gaf ik eerder in het topic ook al aan...
pi_71602920
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

flamebait zeker?

Het is dat ik zie dat het R'dam CS was, anders zou ik door het onbegrijpelijke gebrabbel van die "bradda" gaan denken dat het zich in Turkije afspeelt.
pi_71603017
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:13 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ach kom, ik ben ook weleens geslagen met een politie-stok omdat ik irritant deed in een dronken bui. Ik was niet agressief, ik was geen dreiging of wat dan ook, maar ik was wel gewoon bewust bezig om ze te irriteren. En op een gegeven moment hadden ze er genoeg van. Prima wat mij betreft.
Ja, maar deze jongen kreeg een schop na. Deze trap was nergens voor nodig.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:52:54 #210
110987 ErwinRommel
pi_71603025
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:47 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als ik gewoon een treinkaartje heb en ik sta op het juiste perron, en ik zie vrienden van mij in discussie met politie, dan ga je toch even kijken wat er aan de hand is!? Volgens mij heb je als reiziger alle recht om je op dat perron/station te begeven.

Als de politie je wilt wegsturen, zullen ze een goede reden moeten hebben.

Omdat jij je er niet mee moet bemoeien. Dat is dan iets tussen die persoon en de agenten.
Je hebt als reiziger MET geldig vervoersbewijs idd het recht je te begeven op het perron. Maar je hebt niet het recht je te bemoeien met de politie indien die iemand staande houd.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:54:20 #211
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71603069
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Omdat jij je er niet mee moet bemoeien. Dat is dan iets tussen die persoon en de agenten.
Je hebt als reiziger MET geldig vervoersbewijs idd het recht je te begeven op het perron. Maar je hebt niet het recht je te bemoeien met de politie indien die iemand staande houd.
Dus als jouw vrouw hevig in discussie is met een agent, ga jij op 20 meter afstand doen of je er niet bij hoort!?

In een normaal land kun je gewoon even informeren wat er aan de hand is.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:56:00 #212
110987 ErwinRommel
pi_71603116
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:49 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

flamebait zeker?

Het is dat ik zie dat het R'dam CS was, anders zou ik door het onbegrijpelijke gebrabbel van die "bradda" gaan denken dat het zich in Turkije afspeelt.
Ohh werkelijk?
Nee zeker geen flamebait nee. Die jongeman spreek Nederlands. Ik hoor alles prima en er is niets mis met mijn gehoor.
Denk jij dat de meeste Nederlanders zich goed verstaanbaar kunnen maken en nog beleefd "Meneer" kunnen zeggen tegen een agent als de broer word opgepakt? Nee denk het niet.
pi_71603126
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:54 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dus als jouw vrouw hevig in discussie is met een agent, ga jij op 20 meter afstand doen of je er niet bij hoort!?

Nee dan ga ik het filmen en op internet posten, want als er niks gebeurd was had het filmpje voor de zoveelste keer onder de noemer Kanker Politie op internet terecht gekomen, dat is het trieste hier aan.
Nee ik ben geen 14
pi_71603175
Die gozer liep al te provoceren, maar dat is uiteraard niet opgenomen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:57:49 #215
110987 ErwinRommel
pi_71603177
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:54 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nee idd zal ik dan wel even vragen wat er loos is. Natuurlijk. Maar de manier zoals jij het bracht met "medereiziger", (dat kan nl. iedereen zijn die in de trein zat) was dat even verwarrend
pi_71603234
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ohh werkelijk?
Nee zeker geen flamebait nee. Die jongeman spreek Nederlands. Ik hoor alles prima en er is niets mis met mijn gehoor.
Denk jij dat de meeste Nederlanders zich goed verstaanbaar kunnen maken en nog beleefd "Meneer" kunnen zeggen tegen een agent als de broer word opgepakt? Nee denk het niet.
Jij hebt zeker weinig ervaring met dit soort allochtonen? Die zeggen altijd "mnir". Zelfs als ze je in elkaar trappen vragen ze nog "vind u het lekker mnir?"
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:01:57 #217
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71603287
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee idd zal ik dan wel even vragen wat er loos is. Natuurlijk. Maar de manier zoals jij het bracht met "medereiziger", (dat kan nl. iedereen zijn die in de trein zat) was dat even verwarrend
Er staat heel duidelijk 'vrienden', niet 'medereiziger'.
Maakt ook niet veel uit natuurlijk. De politie hoort gewoon van je af te blijven wanneer je zelf niet dreigend overkomt en al wegloopt.
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:57 schreef cultheld het volgende:
Die gozer liep al te provoceren, maar dat is uiteraard niet opgenomen.
Er hangen overal camera's op dat station, dus dat zou dan wel opgenomen moeten zijn.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:02:43 #218
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71603303
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:59 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Jij hebt zeker weinig ervaring met dit soort allochtonen? Die zeggen altijd "mnir". Zelfs als ze je in elkaar trappen vragen ze nog "vind u het lekker mnir?"
Ik heb je in dat andere topic nog geen post zien zetten. Selectieve verontwaardiging?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71603343
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:01 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Maakt ook niet veel uit natuurlijk. De politie hoort gewoon van je af te blijven wanneer je zelf niet dreigend overkomt en al wegloopt.
[..]

Er hangen overal camera's op dat station, dus dat zou dan wel opgenomen moeten zijn.
Maar die camerabeelden worden door deze jongen niet als 'bewijst' gebruikt voor zijn oom die advocaat is .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:04:36 #220
110987 ErwinRommel
pi_71603369
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:59 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Met Turken heb ik idd geen slechte ervaringen mee nee. Met die gasten uit het RIF gebergte echter weer wel wat problemen mee gehad. Maar dat is heel simpel opgelost wmb. En dan zullen ze deze meneer ER smeken om weg te komen. En ja, dat is gebeurd in Eindhoven onder de Elizabeth Tunnel doen 4 knaapjes opeens dachten mij lastig te willen vallen.

Turken? Nooit geen problemen mee gehad. Enkel positieve ervaringen met hen gehad.
pi_71603393
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:02 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ik heb je in dat andere topic nog geen post zien zetten. Selectieve verontwaardiging?
Ga je dat nou aan iedereen vragen die hier post?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:06:56 #222
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71603441
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:05 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Ga je dat nou aan iedereen vragen die hier post?
Nee hoor zeker niet. Maar jij hebt al topics lang de mond vol over 'crimineel tuig' en 'dit soort allochtonen'.
En als het dan een keer andersom is, dan ben je nergens te bekennen.
DeviantArt
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:07:17 #223
110987 ErwinRommel
pi_71603456
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:01 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mee eens ja.
Echter in veel gevallen is dit helaas niet het geval. Hoevaak lezen we wel niet dat agenten aangevallen worden door een menigte omdat die de arrestatie willen verhinderen? Logische reactie van agenten, natuurlijke reactie ook, dat ze zich al snel bedreigd voelen als anderen zich ermee gaan bemoeien.
pi_71603492
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:42 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Zeggen ze dat zelf?

Mijn eerst regel van het artikel is namelijk dit:
[..]

Maar ik ben hier op FOK al zo vaak voor links uitgemaakt dat ik bijna denk dat er wat mis is met mijn beeldscherm...
Kijk het filmpje anders even, dan hoor je het die jongen zeggen.
pi_71603584
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:06 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nee hoor zeker niet. Maar jij hebt al topics lang de mond vol over 'crimineel tuig' en 'dit soort allochtonen'.
En als het dan een keer andersom is, dan ben je nergens te bekennen.
En jij gaat er dan meteen vanuit dat daar een diepere gedachte achterzit? Dat ik het expres zou doen?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:13:54 #226
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71603657
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:11 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

En jij gaat er dan meteen vanuit dat daar een diepere gedachte achterzit? Dat ik het expres zou doen?
Hoe dan ook, je bent een irritante troll.
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:14:25 #227
137949 Disana
pi_71603676
quote:

[..]

Je komt wel heel overtuigd racistisch over anders.
pi_71603765
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Je komt wel heel overtuigd racistisch over anders.
Oh nee, daar heb je haar weer met d'r ongefundeerde beschuldigingen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:18:36 #229
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71603848
quote:

[..]

Geen idee, check je eigen posthistorie zou ik zeggen. Het is echter wel opvallend dat je dat topic dan 'toevallig' over het hoofd hebt gezien.
DeviantArt
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:19:08 #230
137949 Disana
pi_71603871
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:16 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Oh nee, daar heb je haar weer met d'r ongefundeerde beschuldigingen.
Het is een constatering gebaseerd op je woordgebruik als je het over Marokkanen/Turken/ moslims/allochtonen hebt.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:19:26 #231
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71603882
Maar het is weer genoeg nu.
DeviantArt
pi_71603936
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:18 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Geen idee, check je eigen posthistorie zou ik zeggen. Het is echter wel opvallend dat je dat topic dan 'toevallig' over het hoofd hebt gezien.
Er staan nog tientallen topics in NWS die ik vandaag 'toevallig' over het hoofd heb gezien. Dit is niks meer dan een ranzige ongefundeerde verdachtmaking.

Nou ben ik toch benieuwd: ben jij toevallig ook moslim?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:20:42 #233
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71603945
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mee eens ja.
Echter in veel gevallen is dit helaas niet het geval. Hoevaak lezen we wel niet dat agenten aangevallen worden door een menigte omdat die de arrestatie willen verhinderen? Logische reactie van agenten, natuurlijke reactie ook, dat ze zich al snel bedreigd voelen als anderen zich ermee gaan bemoeien.
Klopt, maar iemand die al wegloopt en verder niet meer bedreigend is voortdurend porren met een stuk en onderuit schoppen, lijkt me dan weer het tegenovergestelde van wat je zou moeten doen als agent.

Als iemand zich daadwerkelijk misdraagt en dus een bedreiging vormt, mag de politien er wat mij betreft best even op los slaan (die figuur heeft het dan zelf uitgelokt), maar op deze beelden lijkt het nogal 'buitensporig' en dus ongewenst.

Maar goed, zal wel aan mij liggen.

Doet me trouwens een beetje denken aan die idioot die op scholieren aan het inslaan was 1-2 jaar geleden.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:23:08 #234
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_71604032
de politie heeft gelijk

Meer dan genoeg filmpjes dat de politie zich in de schoenen laat pissen. Nu treden ze eindelijk op
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:24:30 #235
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_71604090
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:20 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Klopt, maar iemand die al wegloopt en verder niet meer bedreigend is voortdurend porren met een stuk en onderuit schoppen, lijkt me dan weer het tegenovergestelde van wat je zou moeten doen als agent.

Als iemand zich daadwerkelijk misdraagt en dus een bedreiging vormt, mag de politien er wat mij betreft best even op los slaan (die figuur heeft het dan zelf uitgelokt), maar op deze beelden lijkt het nogal 'buitensporig' en dus ongewenst.

Doet me trouwens een beetje denken aan die idioot die op scholieren aan het inslaan was 1-2 jaar geleden.
pff ben je wel eens een dagje met de politie in Rotterdam meegelopen?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:26:45 #236
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71604182
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:20 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Er staan nog tientallen topics in NWS die ik vandaag 'toevallig' over het hoofd heb gezien. Dit is niks meer dan een ranzige ongefundeerde verdachtmaking.

Nou ben ik toch benieuwd: ben jij toevallig ook moslim?
Zeker, maar het blijkt dat je je vastbijt in allochtonen topics, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat je dat topic dan gemist hebt. Nogmaals, check je eigen posthistorie en bepaal zelf of het een 'ranzige ongefundeerde verdachtmaking' is.

En nee, ik ben geen moslim wel allochtoon. Maar gezien je verbetenheid wist je dat vast al, en stel je deze vraag om mij te proberen in een hoek te drukken.

Maar genoeg nu.
DeviantArt
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:29:33 #237
110987 ErwinRommel
pi_71604273
quote:

[..]

Het ligt niet aan jou of aan mij hoor. Ik deel deels jouw opvattingen wel. Zoveel verschillen we dus niet echt..
Probleem ligt bij de overheid, door hen kan de politie niet echt goed haar taak uitvoeren. Beknot in budget, bbeknot in kennis. Die politie zou juist weer die "beste vriend" moeten zijn. Echter wel zeer strikt en duidelijk zijn. Zoals in bv Duitsland.
NL politie naar Duitse maatstaven richten zou uitstekend zijn. Maar dat is een uthopie.

De vraa is van wat is buitensporig. Ik vond die trap nu niet echt buitensporig. Ging er netjes aan toe, niet dat men na die trap ook nog eens de knuppel en pepperspray had gebruikt.
En nogmaals, wat weten we wat er voorafgegaan is? Dat weten we niet. Wellicht zit ik totaal verkeerd, wellicht weer de verdedigers van deze Turk. Dat weten we dus niet. De camera beelden moeten dat uitwijzen. En ik mag hopen dat die niet "gewist" zijn.
pi_71604349
Tja, je kan er eigenlijk weinig over zeggen zonder te weten wat eraan vooraf is gegaan .. als die idd al een tijdje aan het zuigen was is het wel terecht dat die aan wordt gepakt, als die net aan komt lopen is het nogal buitenproportioneel ..

En die trap na, die had echt niet gehoeven, daar mag wel naar gekeken worden door de superieuren van die agenten, al ben je nog zo gefrustreerd, dat gaat te ver
pleased to meet you
pi_71604665
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:26 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zeker, maar het blijkt dat je je vastbijt in allochtonen topics, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat je dat topic dan gemist hebt.
Ik post alleen in "allochtonentopics" als ik aan de titel kan zien dat het om een "allochtonentopic" gaat. En dan nog lang niet in alle "allochtonentopics", maar alleen in die "allochtonentopics" waar ik enigszins interesse voor heb.

Aan de titel "73 jarige man mishandeld" kan ik op geen enkele wjze afleiden dat het om een "allochtonentopic" zou gaan. Jij wel?
quote:
Nogmaals, check je eigen posthistorie en bepaal zelf of het een 'ranzige ongefundeerde verdachtmaking' is.
Gedaan, en ja, het gaat om een ranzige ongefundeerde verdachtmaking van jouw hand.
quote:
En nee, ik ben geen moslim wel allochtoon. Maar gezien je verbetenheid wist je dat vast al, en stel je deze vraag om mij te proberen in een hoek te drukken.
Ik denk dat moslim worden goed bij je zou passen. Je hebt in elk geval de juiste mentaliteit.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:53:08 #240
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71605137
Spijtig inderdaad dat we de toedracht niet weten. Daardoor kan dit topic alle kanten op.
DeviantArt
pi_71605375
Hoe dan ook mogen allochtonen blijkbaar niet meer aangeven dat zij iets discriminatie vinden, want dan zijn ze hoe dan ook de gebeten hond .. zelfs als een rechter achteraf vast stelt dat het idd discriminatie was, want die wordt dan weer uitgemaakt voor 'soft links(ch) gespuis' of zo ..
pleased to meet you
pi_71605603
Ik schrik wel weer erg van dat filmpje. Ik heb zoiets soortgelijks een keer zelf meegemaakt en het is geen pretje. Het is onvoorstrelbaar hoe agressief de politie kan zijn.
pi_71605678
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:00 schreef moussie het volgende:
Hoe dan ook mogen allochtonen blijkbaar niet meer aangeven dat zij iets discriminatie vinden, want dan zijn ze hoe dan ook de gebeten hond .. zelfs als een rechter achteraf vast stelt dat het idd discriminatie was, want die wordt dan weer uitgemaakt voor 'soft links(ch) gespuis' of zo ..
Maar natuurlijk mogen ze dat wel aangeven alleen wordt er in mijn ogen veels te vaak misbruik van gemaakt, mensen roepen te snel discriminatie. Hier bijv:

'Grond niet van Turks Huis'

http://www.ad.nl/rotterda(...)_van_Turks_Huis.html

Discriminatie is niet een woord dat je maar te pas en te onpas kunt gebruiken als iets je niet zint, zo valt de betekenis van het woord weg.
pi_71605679
Lijkt me niet meteen logisch dat het om discriminatie gaat. Maar wel dat het buitensporig politie-optreden is. Die jongen verzet zich volgens mij niet echt en waarom zou je direct weg moeten gaan als de politie het zegt?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:11:42 #245
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_71605681
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:03 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Een simpele loopkick, dat kan me moeder ook nog wel.
Je zult het wel verdiend hebben.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:27:25 #246
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_71606210
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik zie hem gewoon lopen hoor. Hij zegt geen "hoer" of "ik maak je af" of "kankerkaas". Ik hoor alleen mensen zeggen "lopen!" tegen iemand die al loopt en hoor hem "ophouden" zeggen en zijn broer "hij doet niks!".
Daar lijkt het inderdaad wel op.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_71606930
quote:

[..]

Die "idioot" die op die scholieren aan het inslaan was? Je bedoelt die agent die door weet ik veel hoeveel jongeren die denken dat ze hun eigen schooltijd kunnen bepalen en het nodig trachten te vinden om de halve buurt af te breken, die vervolgens een filmpje maken hoe een stoere jongen de pet van een ME'er steelt, die bedoel je toch? Die zich misschien wel iets te bedrukt voelde op een gegeven moment door allemaal, en sorry voor mijn taalgebruik, tering ventjes van 13 t/m 16 jaar oud die zich godverdomme zich de held op aarde voelen als ze voor hun vriendjes de politie uit kunnen dagen. Ik zeg nogmaals en voor de laatste keer. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Schorem dat tegenwoordig de jeugd moet vormen hoort niet te demonstreren en al zeker niet te knokken met de Mobiele Eenheid. Als je dan geslagen word met de lat of als je opgepakt word moet je later ook niet gaan lopen janken dat je te hard aangepakt bent. Als je zo tof bent om zo stoer te doen, en om het mannetje uit te gaan hangen, moet je ook zo volwassen zijn om voor de consequenties op te draaien. Nou zeg ik niet dat de politie in het wilde weg moet slaan als iets naar hun zin is, maar dat voorbeeld wat je nou aankaart slaat echt als een tang op een varken.
En iedereen kan vinden wat hij of zij wil, maar ik blijf van mening dat als je als ongeacht je leeftijd het nodig acht om de politie uit te gaan dagen dat je gewoon moet boeten voor wat je doet en zeker niet als een of andere halve schijnheilige mongool de politie wel bedanken en tot vriend benoemen als er bij je thuis wordt ingebroken en ze helpen je. Wees dan ook een vent en scheld ze dan ook verrot, maar nee dat doen we niet want de politie is alleen de vriend als het ons uitkomt, alleen maar als ik ze nodig heb zijn ze goed en voor de rest is het leuk als ik zo op de tang jaag en als ik klappen kan vangen en ze terug kan slaan danwel bekogelen met stenen.
I rest my case bij deze en wat je er van vindt zal me letterlijk aan me reet roesten.
Wie zn billen brand moet op de blaren zitten, klaar, zo zit het nou eenmaal.
Nee ik ben geen 14
pi_71607184
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:48 schreef demonseeker14 het volgende:

[..]

Die "idioot" die op die scholieren aan het inslaan was? Je bedoelt die agent die door weet ik veel hoeveel jongeren die denken dat ze hun eigen schooltijd kunnen bepalen en het nodig trachten te vinden om de halve buurt af te breken, die vervolgens een filmpje maken hoe een stoere jongen de pet van een ME'er steelt, die bedoel je toch? Die zich misschien wel iets te bedrukt voelde op een gegeven moment door allemaal, en sorry voor mijn taalgebruik, tering ventjes van 13 t/m 16 jaar oud die zich godverdomme zich de held op aarde voelen als ze voor hun vriendjes de politie uit kunnen dagen. Ik zeg nogmaals en voor de laatste keer. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Schorem dat tegenwoordig de jeugd moet vormen hoort niet te demonstreren en al zeker niet te knokken met de Mobiele Eenheid. Als je dan geslagen word met de lat of als je opgepakt word moet je later ook niet gaan lopen janken dat je te hard aangepakt bent. Als je zo tof bent om zo stoer te doen, en om het mannetje uit te gaan hangen, moet je ook zo volwassen zijn om voor de consequenties op te draaien. Nou zeg ik niet dat de politie in het wilde weg moet slaan als iets naar hun zin is, maar dat voorbeeld wat je nou aankaart slaat echt als een tang op een varken.
En iedereen kan vinden wat hij of zij wil, maar ik blijf van mening dat als je als ongeacht je leeftijd het nodig acht om de politie uit te gaan dagen dat je gewoon moet boeten voor wat je doet en zeker niet als een of andere halve schijnheilige mongool de politie wel bedanken en tot vriend benoemen als er bij je thuis wordt ingebroken en ze helpen je. Wees dan ook een vent en scheld ze dan ook verrot, maar nee dat doen we niet want de politie is alleen de vriend als het ons uitkomt, alleen maar als ik ze nodig heb zijn ze goed en voor de rest is het leuk als ik zo op de tang jaag en als ik klappen kan vangen en ze terug kan slaan danwel bekogelen met stenen.
I rest my case bij deze en wat je er van vindt zal me letterlijk aan me reet roesten.
Wie zn billen brand moet op de blaren zitten, klaar, zo zit het nou eenmaal.
De politie kan toch gewoon fouten maken of er naast zitten? Het zijn echt niet allemaal van die heilige en intelligente types bij de politie. Ik ben het met je eens dat ze ook veel rottigheid over zich heen krijgen. Maar ze hebben wapens en die moeten ze toch echt met veel terughoudendheid gebruiken.
pi_71607527
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:55 schreef SCH het volgende:

[..]

De politie kan toch gewoon fouten maken of er naast zitten? Het zijn echt niet allemaal van die heilige en intelligente types bij de politie. Ik ben het met je eens dat ze ook veel rottigheid over zich heen krijgen. Maar ze hebben wapens en die moeten ze toch echt met veel terughoudendheid gebruiken.
Dat bedoel ik ook niet, ik zeg ook niet dat iedereen bij de politie de universiteit heeft afgerond en ik ben het ook zeker met je eens dat ze wapens met terughouding moeten gebruiken.
Maar je bent het toch wel met me eens dat het voorbeeld van betrokkene over die scholieren toen nergens over gaat?
Ik ben toch echt van mening dat als je het dusdanig uit loopt te lokken dat je later niet moet janken als je een tik met de lat krijgt, agenten zijn ook mensen en het wordt me hier iets te vaak goedgekeurd dat als een burger een burger uitdaagt dat er niks aan de hand is en dat ze hem ook een stomp hadden verkocht maar zodra meneer agent met 100 man tegenover zich een jongen van 15 een goed pak slaag geeft dat hij gelijk misbruikt maakt van zijn macht, gaat er bij mij niet in.
Moet je maar eens indenken dat jij in zo'n situatie zou zitten, en begrijp me niet verkeerd hoor want ik vind ook dat ze niet zomaar in het wilde weg mogen slaan, dat zou namelijk niet best zijn. Maar de politie heeft een bepaald gezag over de bevolking, en als de bevolking besluit dat ze dat gezag niet op hoeven te volgen omwille wat voor reden dan ook, dat ze ook niet moeten huilen als ze een paar klappen krijgen of dat ze een nachtje op het bureau mogen doorbrengen.
Nee ik ben geen 14
pi_71607627
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:05 schreef demonseeker14 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet, ik zeg ook niet dat iedereen bij de politie de universiteit heeft afgerond en ik ben het ook zeker met je eens dat ze wapens met terughouding moeten gebruiken.
Maar je bent het toch wel met me eens dat het voorbeeld van betrokkene over die scholieren toen nergens over gaat?
Ik ben toch echt van mening dat als je het dusdanig uit loopt te lokken dat je later niet moet janken als je een tik met de lat krijgt, agenten zijn ook mensen en het wordt me hier iets te vaak goedgekeurd dat als een burger een burger uitdaagt dat er niks aan de hand is en dat ze hem ook een stomp hadden verkocht maar zodra meneer agent met 100 man tegenover zich een jongen van 15 een goed pak slaag geeft dat hij gelijk misbruikt maakt van zijn macht, gaat er bij mij niet in.
Moet je maar eens indenken dat jij in zo'n situatie zou zitten, en begrijp me niet verkeerd hoor want ik vind ook dat ze niet zomaar in het wilde weg mogen slaan, dat zou namelijk niet best zijn. Maar de politie heeft een bepaald gezag over de bevolking, en als de bevolking besluit dat ze dat gezag niet op hoeven te volgen omwille wat voor reden dan ook, dat ze ook niet moeten huilen als ze een paar klappen krijgen of dat ze een nachtje op het bureau mogen doorbrengen.
Over dat voorbeeld met die scholieren kan ik niet goed oordelen. Ik vind echter wel dat de politie vaak andere middelen heeft dan te gaan slaan .Als die scholieren over de schreef gaan, kan je ze aanhouden of bekeuren, dat kan zonder geweld. Dat had hier ook wel gekund als ik het filmpje zo zie.

Politie-agenten blinken niet altijd uit in communicatie terwijl dat hun belangrijkste middel hoort te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')