Dan mag de TT wel even gewijzigd worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:40 schreef gelly het volgende:
Dat het om racisme zou gaan suggereert zowel het slachtoffer als de getuige niet, dat is de topicstarter geweest.
Zeggen ze dat zelf?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Omdat er weer discriminatie bij wordt gehaald.
Maar ik ben hier op FOK al zo vaak voor links uitgemaakt dat ik bijna denk dat er wat mis is met mijn beeldscherm...quote:De 25-jarige Rotterdamse student Baris Ozturk overweegt een klacht in te dienen tegen de Spoorwegpolitie vanwege buitensporig geweld.
Nou ja, het zijn 4 blanke Nederlandse agenten en 2 of 3 Turkse jongeren. Oftewel: volgense algemene perceptie (tenminste op FOK) niet-blanke Nederlanders.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:38 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op, als je politieagent op Rotterdam Centraal bent, ben je wel wat etniciteit gewend hoor. Welke aanleiding is er om hier racisme bij te halen?
Mijn broer heeft niks gedaan.quote:
Het filmpje begint pas als die jongen geslagen wordt. Als er een goede rechtvaardiging is, staat die dus sowieso niet op film...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom is het überhaupt relevant dat er ergens discriminatie geroepen wordt? Het gaat om het optreden van de politie en of dat te rechtvaardigen is. Nu is discriminatie nou niet direct een rechtvaardiging, maar ik kan niet veel zien in het filmpje wat dit wel doet.
'Meneer, ik wil een aanklacht indienen wegens buitensporig geweld.'quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom is het überhaupt relevant dat er ergens discriminatie geroepen wordt? Het gaat om het optreden van de politie en of dat te rechtvaardigen is. Nu is discriminatie nou niet direct een rechtvaardiging, maar ik kan niet veel zien in het filmpje wat dit wel doet.
Klopt an sich wel, maar als ze al minutenlang bezig zijn met hem weg te sturen is het op een gegeven moment natuurlijk genoeg geweest.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:35 schreef heiden6 het volgende:
Je zou zeggen, je kent de toedracht niet, maar als die jongen iets had misdaan dan hadden ze hem wel gearresteerd en niet weggestuurd.
Ware het niet dat dit in de spoortunnel is opgenomen, wat geen openbare weg is, maar grond van de NS.quote:Sowieso halen die agenten het bloed onder mijn nagels vandaan met dat dat eeuwige gezeik over camera's, terwijl iedere boerenlul weet dat je op de openbare weg gewoon mag filmen.
Het lijkt me dat er als er een reden is tot slaan, dit meteen gebeurt en niet -tig seconden later als de jongen al wegloopt. Het is namelijk de bedoeling dat de politie dingen niet laat escaleren en iemand uit de situatie laten is een prima manier om dat te bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het filmpje begint pas als die jongen geslagen wordt. Als er een goede rechtvaardiging is, staat die dus sowieso niet op film...
Uiteraard.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:48 schreef RijstNatie het volgende:
Als ik die schop van die agent zag, was ik er direct op los geramt.
Dat die vrouw met die stok staat te zwaaien kan ik nog mee leven.
maar die vent had toch minimaal 1 hoek van me gehad![]()
Nu kan ik daar misschien deels in meegaan, echter, hij loopt toch al weg? Had hij dan moeten gaan rennen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:48 schreef Metatron het volgende:
[..]
Klopt an sich wel, maar als ze al minutenlang bezig zijn met hem weg te sturen is het op een gegeven moment natuurlijk genoeg geweest.
[..]
quote:Ware het niet dat dit in de spoortunnel is opgenomen, wat geen openbare weg is, maar grond van de NS.
Er kan alleen maar een onmiddellijke rechtvaardiging zijn. Slaan is immers geen straf die de politie mag uitdelen. Slaan moet nodig zijn. Je kunt niet 10 seconden later beslissen dat een klap wel op zijn plaats was en hem dan alsnog geven, want op dat moment was die niet meer op zijn plaats. Nodig was het niet, anders had de noodzaak ook op film moeten staan, trappen ook niet, dus onnodig geweld.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Het filmpje begint pas als die jongen geslagen wordt. Als er een goede rechtvaardiging is, staat die dus sowieso niet op film...
Jij bent vast ook zo'n persoon die gaat vluchten als er iemand anders wordt neergeslagenquote:
Volgens mij vonden ze hem gewoon vervelend, en aangezien dat natuurlijk geen reden is om iemand tegen de grond te schoppen en te arresteren, verzinnen ze er een. Waarom zou hij weg moeten rennen in plaats van lopen. Laat die lui iets nuttigs gaan doen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:48 schreef Metatron het volgende:
[..]
Klopt an sich wel, maar als ze al minutenlang bezig zijn met hem weg te sturen is het op een gegeven moment natuurlijk genoeg geweest.
[..]
Ware het niet dat dit in de spoortunnel is opgenomen, wat geen openbare weg is, maar grond van de NS.
Maakt niet uit. Een agent mag allen bevelen geven op grond van de wet, niet op grond van NS-regels.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:48 schreef Metatron het volgende:
Ware het niet dat dit in de spoortunnel is opgenomen, wat geen openbare weg is, maar grond van de NS.
De noodzaak kan er ook gewoon in liggen dat politie-bevelen niet opgevolgd worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er kan alleen maar een onmiddellijke rechtvaardiging zijn. Slaan is immers geen straf die de politie mag uitdelen. Slaan moet nodig zijn. Je kunt niet 10 seconden later beslissen dat een klap wel op zijn plaats was en hem dan alsnog geven, want op dat moment was die niet meer op zijn plaats. Nodig was het niet, anders had de noodzaak ook op film moeten staan, trappen ook niet, dus onnodig geweld.
als de NS schrijft volgens hun regels dat je op mag houden in diverse ruimtes en als je dit dan wel doet mag de NS politie dus daar wel tegen op treden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Een agent mag allen bevelen geven op grond van de wet, niet op grond van NS-regels.
En dat alles natuurlijk 100% buiten jouw schuld!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:54 schreef heiden6 het volgende:
Maar ja, sinds een NS conducteur tegen me zei 'je moeder is lager dan de poep uit mijn kont', ik onterecht een paar uur vast heb gezeten, en een keer door twee NS medewerkers bedreigd ben op station Den Haag HS en enkele honderden meters daarbuiten achtervolgd ben, kan ik alles met een uniform aan wat in een station werkt niet meer serieus nemen.
.... en straks weten die agenten dat ookquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:49 schreef Zeroku het volgende:
Nu weten we wel dat zijn oom advocaat is.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:53 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
Jij bent vast ook zo'n persoon die gaat vluchten als er iemand anders wordt neergeslagen![]()
We zijn allemaal niet zo triest als jou
quote:Typical Comment:
"Holy shit!!!!!! That was fukin awsome! but IF that guy did that to me id kill him fuk"
Who Are They?
We think this guy is the same 'roid-monkey, blond-haired, fake tan, lip-pouting douche bag who made your high school life hell. He is the same guy who would have called you "dweeb" if you lived in a 1980's teen movie, but it is more likely that he called you "fucker" and pooped on your porch after egging your house.
Why We Hate Them:
This guy shows up commenting on any video or news story that involves a fist fight or confrontation. He's quick to remind us of what a badass he is in the real world, and is quick to make physical threats ("You want to come to Jersey and say that to my face??!?!?!").
After spending his formative years settling disputes on high school football fields, he's desperate to be the same kind of bully online he is in the real world. But he's found himself in a strange realm where huge biceps don't seem to count for anything, and is having a tough time making the adjustment.
No, you can't punch people over an internet connection, Macho Man. We've tried it.
Dat is mij nou nog nooit gebeurd. Maar al die keren kon jij er totaal niks aan doen zeker?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:54 schreef heiden6 het volgende:
Maar ja, sinds een NS conducteur tegen me zei 'je moeder is lager dan de poep uit mijn kont', ik onterecht een paar uur vast heb gezeten, en een keer door twee NS medewerkers bedreigd ben op station Den Haag HS en enkele honderden meters daarbuiten achtervolgd ben, kan ik alles met een uniform aan wat in een station werkt niet meer serieus nemen.
Ik koop altijd netjes een kaartje en behandel alles en iedereen met respect, ook in de trein en op het station, dat is vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En dat alles natuurlijk 100% buiten jouw schuld!![]()
Noodzaak is iets directs. Iemand die gesommeerd wordt weg te gaan en wegloopt, daar is de noodzaak wel bij verdwenen. Je hoort ook als enige aanwijzing "lopen!" en dat doet ie. Weg noodzaak.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:55 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De noodzaak kan er ook gewoon in liggen dat politie-bevelen niet opgevolgd worden.
Compleet andere en zeer bedreigende context.quote:Als ik naar het voetbal ga en toevallig op de verkeerde plek terecht kom, maak ik dat ik weg kom. Als ik dan langzaam wegslenter, weet ik ook dat ik een wapenstok in m'n rug kan verwachten, ook al is er geen onmiddelijke dreiging of aanleiding.
Ik had het over je opmerking over het gezeur over filmen. Die tunnel is geen openbare weg, en je kunt je dus niet beroepen op het feit dat je vrij bent om op de openbare weg te filmen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij vonden ze hem gewoon vervelend, en aangezien dat natuurlijk geen reden is om iemand tegen de grond te schoppen en te arresteren, verzinnen ze er een. Waarom zou hij weg moeten rennen in plaats van lopen. Laat die lui iets nuttigs gaan doen.
Is Rotterdam Centraal 'een verkeerde plek' waar je moet vrezen voor agenten? Doe even normaal graag.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:55 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De noodzaak kan er ook gewoon in liggen dat politie-bevelen niet opgevolgd worden.
Als ik naar het voetbal ga en toevallig op de verkeerde plek terecht kom, maak ik dat ik weg kom. Als ik dan langzaam wegslenter, weet ik ook dat ik een wapenstok in m'n rug kan verwachten, ook al is er geen onmiddelijke dreiging of aanleiding.
Maar goed voor die filmer dan dat die agenten de wet dus niet kennen ...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:01 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik had het over je opmerking over het gezeur over filmen. Die tunnel is geen openbare weg, en je kunt je dus niet beroepen op het feit dat je vrij bent om op de openbare weg te filmen.
Ja heurquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik koop altijd netjes een kaartje en behandel alles en iedereen met respect, ook in de trein en op het station, dat is vanzelfsprekend.
Het gaat om 3 verschillende incidenten in 6 jaar tijd bijna dagelijks met de trein reizen. Maar ik vraag me wel eens af, als ze bij nette, welwillende mensen zoals ik al het bloed onder de nagels vandaan halen, hoe zal dat dan gaan met al die opgefokte reljeugd?
Nou ja, het hele idee dat de NS alles zou mogen filmen en jij niet is natuurlijk bespottelijk. Zo kunnen ze zelf camerabeelden gebruiken wanneer dat uitkomt en moet jij het doen met je verhaal, wanneer er iets gebeurt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:01 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik had het over je opmerking over het gezeur over filmen. Die tunnel is geen openbare weg, en je kunt je dus niet beroepen op het feit dat je vrij bent om op de openbare weg te filmen.
Hij loopt toch of niet? Als iemand een bevoegd gegeven bevel negeert, arresteer je hem daarvoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:55 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat kan dan nog verschillen door de dreiging van de groep waarvan je deel uitmaakt. Maar voetbalsupporters hebben vaak ook wel een punt. Sluit ze zomaar maar even een hele middag op op een parkeerplaats. De ombudsman maakt er gehakt van, maar in de driehoek OM-burgermeester en politie geeft men elkaar openlijk schouderklopjes. Net als dat de meineedplegende agenten die een geboeide passagier haar tanden uit de bek slaan nog steeds bij de Rotterdamse spoorwegpolitie werken.quote:Als ik naar het voetbal ga en toevallig op de verkeerde plek terecht kom, maak ik dat ik weg kom. Als ik dan langzaam wegslenter, weet ik ook dat ik een wapenstok in m'n rug kan verwachten, ook al is er geen onmiddelijke dreiging of aanleiding.
Oh, nee, dus dan bestaat het ook niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja heur![]()
Ik denk dat je misschien eens niet altijd de schuld bij een ander moet leggen, zitten heus rotte appels tussen, maar ik reis al jareeeeen met OV, ook s'nachts, na feesten, noem maar op, en nog nooit zoiets meegemaakt hoor
Ik heb meer problemen met conducteurs die selectief de vervelia gaan uithangen bij mensen die overduidelijk toch niet vervelend zullen worden, en in de trein overduidelijk rokend en snuivend tuig gewoon z'n gang laat gaan. Met de spoorwegpolitie heb ik eigenlijk nog nooit last gehad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik koop altijd netjes een kaartje en behandel alles en iedereen met respect, ook in de trein en op het station, dat is vanzelfsprekend.
Het gaat om 3 verschillende incidenten in 6 jaar tijd bijna dagelijks met de trein reizen. Maar ik vraag me wel eens af, als ze bij nette, welwillende mensen zoals ik al het bloed onder de nagels vandaan halen, hoe zal dat dan gaan met al die opgefokte reljeugd?
Nou ja, als je het gewoon accepteert als je onbeschoft behandelt wordt, onterecht beboet wordt etc., dan zul je ongetwijfeld elk conflict verder kunnen vermijden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja heur![]()
Ik denk dat je misschien eens niet altijd de schuld bij een ander moet leggen, zitten heus rotte appels tussen, maar ik reis al jareeeeen met OV, ook s'nachts, na feesten, noem maar op, en nog nooit zoiets meegemaakt hoor
Godver, leer lezen, ik zeg toch dat er heus rotte appels tussenzitten, maar als je in een redelijk korte periode dusdanig zware excessen meemaakt lijkt me ook onzin het 100% aan de andere partij te wijten, zeker als hier al 2 personen nog nooit zoiets hebben meegemaaktquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:05 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Oh, nee, dus dan bestaat het ook niet.
Nee zo zit het niet beste Heidenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou ja, als je het gewoon accepteert als je onbeschoft behandelt wordt, onterecht beboet wordt etc., dan zul je ongetwijfeld elk conflict verder kunnen vermijden.
En de politie kan zich niet beroepen op het feit dat je van de NS niet mag filmen, want de politie mag geen bevelen gronden op de regels van de NS.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:01 schreef Metatron het volgende:
quote:Een dag na de hardhandige aanhouding zijn de broers nog duidelijk aangeslagen van wat er de avond ervoor gebeurde. De broer van Baris, die in Den Haag commerciële economie studeert, legde de arrestatie vast met de camera van zijn mobiele telefoon. Baris’ broer en een vriend van hem hadden maandagavond met elkaar afgesproken op Rotterdam CS. Volgens de broers zei de vriend iets over een vrouwelijke agente, die hij meende te herkennen uit de buurt. Haar collega vroeg meteen wat ze zeiden en of ze zich konden legitimeren. Terwijl ze met de agenten in gesprek waren, kwam Baris aanlopen. De vrouwelijke agent stuurde hem op een volgens de jongens onbeleefde manier weg. Toen hij niet meteen ging, liep het uit de hand. Baris werd, na eerst te zijn weggeduwd, hardhandig in de boeien geslagen en weggevoerd.
Hij werd enkele uren vastgehouden op het politiebureau en kreeg hij een proces-verbaal omdat hij ‘een agent zou hebben aangevallen’. Ook kreeg hij een boete van 500 euro. Aan de worsteling hield Baris enkele striemen over, maar de verwondingen vallen verder mee. Hij is verontwaardigd over de manier waarop de spoorwegpolitie hem aanpakte en is zich aan het beraden op nadere stappen.
Het Korps Landelijke Politiediensten, waar de spoorwegpolitie onder valt, start een onderzoek naar de aanhouding. Ze vindt het opmerkelijk dat het hele voorval is gefilmd terwijl de politie opzettelijk is geprovoceerd. Volgens de Politie is de aanleiding voor het incident de bemoeizucht van de verdachte, die zich ongevraagd mengde in een discussie tussen politie en een derde (persoon).
Ik ook niet. Volgens mij ben ik gewoon een betalende klant van de NS en ik verwacht gewoon met respect behandeld te worden. De NS is gewoon een organisatie die schijt heeft aan de klanten. Ik heb al eens een klacht in willen dienen maar de betreffende medewerker weigerde simpelweg zijn naam door te geven. Tja, wat doe je daar aan? Dat moet je eens flikken als je bij een commerciële organisatie werkt, een klant vertellen dat hij geen klacht mag/kan indienen en dat je weigert je naam te geven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee zo zit het niet beste Heiden![]()
Ik laat niet over me heen lopen
Nu studeert hij weer commerciële economie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:08 schreef gelly het volgende:
Dit is trouwens de rest van het verhaal :
[..]
Fout, dat mogen ze wel degelijk, aangezien de orde- en regelhandhaving op de stations een taak is geworden van het KLPD. Waarbij de huisregels van de NS wel degelijk deel uitmaken van de te handhaven regels.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En de politie kan zich niet beroepen op het feit dat je van de NS niet mag filmen, want de politie mag geen bevelen gronden op de regels van de NS.
Ach kom, ik ben ook weleens geslagen met een politie-stok omdat ik irritant deed in een dronken bui. Ik was niet agressief, ik was geen dreiging of wat dan ook, maar ik was wel gewoon bewust bezig om ze te irriteren. En op een gegeven moment hadden ze er genoeg van. Prima wat mij betreft.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Keur het allemaal maar goed, de kans dat het jezelf overkomt wordt alleen maar groter en groter. En dan piep je wel anders.
Dat de NS een kutbedrijf is, is een andere discussie heidenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Volgens mij ben ik gewoon een betalende klant van de NS en ik verwacht gewoon met respect behandeld te worden. De NS is gewoon een organisatie die schijt heeft aan de klanten. Ik heb al eens een klacht in willen dienen maar de betreffende medewerker weigerde simpelweg zijn naam door te geven. Tja, wat doe je daar aan? Dat moet je eens flikken als je bij een commerciële organisatie werkt, een klant vertellen dat hij geen klacht mag/kan indienen en dat je weigert je naam te geven.
Deze ga ik in een PVV topic gebruiken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Godver, leer lezen, ik zeg toch dat er heus rotte appels tussenzitten, maar als je in een redelijk korte periode dusdanig zware excessen meemaakt lijkt me ook onzin het 100% aan de andere partij te wijten, zeker als hier al 2 personen nog nooit zoiets hebben meegemaakt
Jouw titel ts is zeer misleidend en beledigend naar de politie toe , gebruik ajb de orginele titel trol.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:53 schreef badwurm het volgende:
In de serie "Jongeman loopt op tegen politievuist" een nieuw topic:
[..]
Bron: RTV Rijnmond
Filmpje, ik hoop dat ie het doet, surf anders naar de bronsite
Eerder verscheen o.a.:
- forum.fok.nl/topic/1181314
- forum.fok.nl/topic/1313537
- forum.fok.nl/topic/1145923
Gelukkig gaan ze onbevooroordeeld het onderzoek in(!)quote:Het Korps Landelijke Politiediensten, waar de spoorwegpolitie onder valt, start een onderzoek naar de aanhouding. Ze vindt het opmerkelijk dat het hele voorval is gefilmd terwijl de politie opzettelijk is geprovoceerd. Volgens de Politie is de aanleiding voor het incident de bemoeizucht van de verdachte, die zich ongevraagd mengde in een discussie tussen politie en een derde (persoon).
Prima als je denkt dat het een taak van de politie is om de boel te laten escaleren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach kom, ik ben ook weleens geslagen met een politie-stok omdat ik irritant deed in een dronken bui. Ik was niet agressief, ik was geen dreiging of wat dan ook, maar ik was wel gewoon bewust bezig om ze te irriteren. En op een gegeven moment hadden ze er genoeg van. Prima wat mij betreft.
Het gaat om de mentaliteit: ze hebben schijt aan de klanten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:13 schreef Metatron het volgende:
[..]
Dat de NS een kutbedrijf is, is een andere discussie heiden. Dit ging over de pliesie.
Goed dat het gefilmd is dan. Ernstige beschuldiging zonder bewijs. Normaal is het dan je woord tegen een ambtenaar in functie.quote:Hij werd enkele uren vastgehouden op het politiebureau en kreeg hij een proces-verbaal omdat hij ‘een agent zou hebben aangevallen’.
Is provoceren al een reden om een trap te krijgen? Ehm, voor zover ik weet woon ik nog niet in Nigeria, of wel?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Gelukkig gaan ze onbevooroordeeld het onderzoek in(!)
Op het station zijn meer dan genoeg camera's die het hele gebeuren wel geflimd zullen hebben, dus hopelijk krijgen we via die beelden ooit echt duidelijkheid over wat er heeft plaatsgevonden.
Als ze die beelden niet laten zien, of ze zijn 'kwijt', dan weet je eigenlijk al genoeg. Wat op DEZE beelden te zien is, is simpelweg buitensporig geweld.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:48 schreef RijstNatie het volgende:
Als ik die schop van die agent zag, was ik er direct op los geramt.
Dat die vrouw met die stok staat te zwaaien kan ik nog mee leven.
maar die vent had toch minimaal 1 hoek van me gehad![]()
Het hangt vol met camera's, dus het zal al snel blijken of die agenten hebben gelogen of niet. Hopelijk vliegen ze wel meteen de laan uit wanneer ze zich dus daadwerkelijk verkeerd hebben opgesteld naar deze jongens. Zonder oprotpremie of whatever.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Goed dat het gefilmd is dan. Ernstige beschuldiging zonder bewijs. Normaal is het dan je woord tegen een ambtenaar in functie.
Waarom verbaasd me dit weer niets?quote:Zijn broer heeft de arrestatie van Baris met zijn mobiele telefoon gefilmd.
Nee, juist niet. Daar was ik al meerdere keren duidelijk in geweest geloof ik. Ik noem dit toch ook buitensporig geweld van de politie!?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:17 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Is provoceren al een reden om een trap te krijgen? Ehm, voor zover ik weet woon ik nog niet in Nigeria, of wel?
Inderdaad. Ben erg benieuwd naar de reactie van de pliesie. If any.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het hangt vol met camera's, dus het zal al snel blijken of die agenten hebben gelogen of niet. Hopelijk vliegen ze wel meteen de laan uit wanneer ze zich dus daadwerkelijk verkeerd hebben opgesteld naar deze jongens. Zonder oprotpremie of whatever.
Correct. Net als dat andere ex-staatsbedrijf genaamd KPN. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het gaat om de mentaliteit: ze hebben schijt aan de klanten.
Tsja, dan moet je bij justitie wezen. Die vond het een goed idee om het eigen 'beveiligingsbedrijf' van de NS (De oude spoorwegpolitie) een schietcursus te geven en bij het KLPD onder te brengen.quote:[
En wat doet de politie eigenlijk op het station, wanneer een klant niet betaald? Als ik een café heb en iemand betaalt de rekening niet, dan komen ze hem toch ook niet aanhouden en beboeten?![]()
Je wilt dat de politie hard optreedt tegen mensen die zich misdragen. Niet tegen mensen die netjes blijven en wellicht de discussie willen aangaan wanneer ze zonder reden moeten oprotten van de politie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:18 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Waarom verbaasd me dit weer niets?
p.s. : Als de politie niet hard optreed zijn het mietjes volgens de meeste mensen en moeten ze maar eens wat harder zijn, zijn ze wat harder is het meteen buitensporig en zijn het racisten. Raar volk hier af en toe.
Ook wel apart.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Goed dat het gefilmd is dan. Ernstige beschuldiging zonder bewijs. Normaal is het dan je woord tegen een ambtenaar in functie.
Nee, ze hebben wel hun taken daar en hun bevoegdheden, maar een agent heeft niet de bevoegdheid om je te vertellen dat je moet stoppen met filmen. Niet op de openbare weg, dat is geen bevoegd gegeven ambtelijk bevel, wat je dus ook niet hoeft op te volgen. Die bevoegdheid krijgt zo'n agent niet opeens omdat de NS bedenkt dat er niet op stations gefilmd mag worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:12 schreef Metatron het volgende:
Fout, dat mogen ze wel degelijk, aangezien de orde- en regelhandhaving op de stations een taak is geworden van het KLPD. Waarbij de huisregels van de NS wel degelijk deel uitmaken van de te handhaven regels.
Ohhh dus jij spreekt namens anderen die wellicht andere ervaringen hebben met allochtonen??quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:14 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Deze ga ik in een PVV topic gebruiken.
'Het bestaat niet dat jij last hebt van buutn'loanders. Ik heb er geen last van en iemand anders ook niet, dus jij zal het wel aan jezelf te danken hebben.'
Idd.. als je denkt dat het inslaan op dronken mensen effect gaat hebben heb je het niet begrepen. Kijk, je hoeft als agent niet alles over je heen te laten gaan, maar dat uitgaanspubliek soms wat irritant tegen je is lijkt me part of the job. Geweldsmiddelen hebben meestal enkel het beoogde effect op mensen die bij het volle bewustzijn zijn. Op dronken mensen heeft het vaak een tegenovergesteld effect.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Prima als je denkt dat het een taak van de politie is om de boel te laten escaleren.
Dat klopt dus van geen kant wat je nu zegt he, het probleem is het gebrek aan respect voor de politie. Als de politie optreed zoals ze horen op te treden noem jij dat dus escaleren? Als iemand vervelend doet en niet wil luisteren is een tik met de lat wel op zn plek denk ik zo, als het dan escaleert is het 9 van de 10 keer niet de fout van de politie maar meestal door minderjarige (in sommige gevallen ook volwassen mensen met een IQ van de gemiddelde losliggende stoeptegel) die denken dat ze held kunnen uithangen tegenover de politie en hun vriend(jes)en. Moet je ook niet huilen als je nog een tik krijgt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Prima als je denkt dat het een taak van de politie is om de boel te laten escaleren.
Nee, maar een user hier beweerd dat iemand iets niet meegemaakt kan hebben omdat hij en anderen het ook niet meegemaakt hebben. Lijkt me inderdaad een raar 'argument'.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh dus jij spreekt namens anderen die wellicht andere ervaringen hebben met allochtonen??
lul toch niet zeg. Buitensporig geweldquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Gelukkig gaan ze onbevooroordeeld het onderzoek in(!)
Op het station zijn meer dan genoeg camera's die het hele gebeuren wel geflimd zullen hebben, dus hopelijk krijgen we via die beelden ooit echt duidelijkheid over wat er heeft plaatsgevonden.
Als ze die beelden niet laten zien, of ze zijn 'kwijt', dan weet je eigenlijk al genoeg. Wat op DEZE beelden te zien is, is simpelweg buitensporig geweld.
Het is de taak van de politie om gezag uit te stralen. Wat dus ook betekent dat je niet alles hoeft te pikken van irritante kereltjes...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De persoon in kwestie loopt toch al weg?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
lul toch niet zeg. Buitensporig geweld![]()
Hoe noem je het als voetbal supporters zich niet houden aan de geboden op een bepaald gebied? Ook buitensporig geweld als dan opeens de ME komt?
Want irritante kereltjes mag je schoppen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:22 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het is de taak van de politie om gezag uit te stralen. Wat dus ook betekent dat je niet alles hoeft te pikken van irritante kereltjes...
Dat hangt er vanaf of die supporters aan het rellen zijn of niet. Van mij mag de ME best inslaan op dat soort hooligans, omdat die hooligans dan gewoon een gevaar vormen voor die agenten, supporters van de tegenpartij, en onschuldige omstanders.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
lul toch niet zeg. Buitensporig geweld![]()
Hoe noem je het als voetbal supporters zich niet houden aan de geboden op een bepaald gebied? Ook buitensporig geweld als dan opeens de ME komt?
n kijk, daar gaat Nederland sua aan kapot. Men wilt zich altijd dood discusieren over pietluttige zaken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je wilt dat de politie hard optreedt tegen mensen die zich misdragen. Niet tegen mensen die netjes blijven en wellicht de discussie willen aangaan wanneer ze zonder reden moeten oprotten van de politie.
Irritante kereltjes die denken niet te moeten luisteren en die de politie uitdagen mogen van mij best een schop hebben ja, als je iets uitlokt (Wat WEDEROM in dit geval niet zo lijkt te zijn) moet je ook niet huilen als er consequenties volgen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:23 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Want irritante kereltjes mag je schoppen?
Wat een raar topic wordt het.
Irritant is wat anders dan niet luisteren naar de politie. Hier lijkt de persoon in kwestie gewoon te lopen in de richting die hem gevraagd wordt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:25 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Irritante kereltjes die denken niet te moeten luisteren en die de politie uitdagen mogen van mij best een schop hebben ja, als je iets uitlokt (Wat WEDEROM in dit geval niet zo lijkt te zijn) moet je ook niet huilen als er consequenties volgen.
Mja, zolang je niets doet wat strafbaar is moet de politie gewoon van je af blijven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:21 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Dat klopt dus van geen kant wat je nu zegt he, het probleem is het gebrek aan respect voor de politie. Als de politie optreed zoals ze horen op te treden noem jij dat dus escaleren? Als iemand vervelend doet en niet wil luisteren is een tik met de lat wel op zn plek denk ik zo, als het dan escaleert is het 9 van de 10 keer niet de fout van de politie maar meestal door minderjarige (in sommige gevallen ook volwassen mensen met een IQ van de gemiddelde losliggende stoeptegel) die denken dat ze held kunnen uithangen tegenover de politie en hun vriend(jes)en. Moet je ook niet huilen als je nog een tik krijgt.
Dus als een agent aan je vraagt op te rotten, zonder een voor jou duidelijke reden, dan ga je ook direct ? Ik niet, waarom zou ik. Als de agent blijft aandringen en niet wil antwoorden dan loop ik wel weg. Als ik vervolgens geport wordt in m'n rug dan vraag ik of ie daar mee wil ophouden. Als ik vervolgens een schop krijg dan sla ik terug. Uit zelfverdediging omdat de agent geen enkele bevoegdheid heeft om op dat moment geweld te gebruiken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:21 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Dat klopt dus van geen kant wat je nu zegt he, het probleem is het gebrek aan respect voor de politie. Als de politie optreed zoals ze horen op te treden noem jij dat dus escaleren?
Scijnbaar niet snel genoeg als ik het zo bekijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:23 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De persoon in kwestie loopt toch al weg?
Ik vraag me alleen af wat er voorafgaande aan het filmpje is gebeurd, en ook is het vreemd dat hij pas geduwd word als meneer al aan het filmen is. En gezien de gebaren zal er vast wel iets gebeurd zijn dat meneer moet vertrekken van het station. Echter ik speculeer maar wat, wat mijn verbazing wel schetst dat zodra hij een schop krijgt wel erg ala Suarez naar de grond duikt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:26 schreef sp3c het volgende:
ik vind het eigenlijk ook wel meevallen eerlijk gezegd ... verbaasd me dat die kerel die staat te filmen gewoon door kon blijven gaan, hij pakt die agent op een gegeven moment zelfs bij zijn schouder vast!
aan de andere kant zie ik hem geen agent aanvallen dus dat is ook weer overdreven
Even iets verder lezen, ik heb al een paar keer aangehaald dat het niet specifiek over dit incident moet gaan. En 9 van de 10 keer (ik spreek uit iets waarvan ik wel eens een paar keerpersoonlijk getuige heb mogen zijn) is het in sommige gemeenten een hobby geworden om de politie uit te dagen. En wat ik zeg, als je dat denkt te moeten doen, moet je ook niet janken als je een stomp krijgt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus als een agent aan je vraagt op te rotten, zonder een voor jou duidelijke reden, dan ga je ook direct ? Ik niet, waarom zou ik. Als de agent blijft aandringen en niet wil antwoorden dan loop ik wel weg. Als ik vervolgens geport wordt in m'n rug dan vraag ik of ie daar mee wil ophouden. Als ik vervolgens een schop krijg dan sla ik terug. Uit zelfverdediging omdat de agent geen enkele bevoegdheid heeft om op dat moment geweld te gebruiken.
We leven hier niet in een bananenrepubliek zeg. Dat heeft niks met respect of gebrek daaraan voor de agent te maken. De agent is respectloos bezig, ik niet.
volgens mij raakt hij hem gewoon op de goede plekquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:29 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af wat er voorafgaande aan het filmpje is gebeurd, en ook is het vreemd dat hij pas geduwd word als meneer al aan het filmen is. En gezien de gebaren zal er vast wel iets gebeurd zijn dat meneer moet vertrekken van het station. Echter ik speculeer maar wat, wat mijn verbazing wel schetst dat zodra hij een schop krijgt wel erg ala Suarez naar de grond duikt.
Als je dronken bent heb je ook wel eens iets gehad. Ik ook wel. Maar als je niet dronken bent en gewoon onderweg bent is het al een stuk vervelender.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:13 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach kom, ik ben ook weleens geslagen met een politie-stok omdat ik irritant deed in een dronken bui. Ik was niet agressief, ik was geen dreiging of wat dan ook, maar ik was wel gewoon bewust bezig om ze te irriteren. En op een gegeven moment hadden ze er genoeg van. Prima wat mij betreft.
Niet dus he, zie mijn post op de 1e pagina. Als er een klacht of aangifte tegen het politieoptreden is gedaan raken doorgaans de camerabeelden kwijt, wat een rechter dan weer schaapachtig accepteert. En als er meineed wordt gepleegd leidt dat ook niet tot strafvervolging en zelfs niet tot ontslag.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:18 schreef Yi-Long het volgende:
Het hangt vol met camera's, dus het zal al snel blijken of die agenten hebben gelogen of niet. Hopelijk vliegen ze wel meteen de laan uit wanneer ze zich dus daadwerkelijk verkeerd hebben opgesteld naar deze jongens. Zonder oprotpremie of whatever.
Weet jij wat er voorafgaand aan het filmpje is gebeurd? Dat weet niemand, ik vind het gewoon erg knap dat meneer er al van uit ging dat de politie geweld ging gebruiken, filmpje met voorbedachte rade denk ik zo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:33 schreef Sj0rs het volgende:
Aan het filmpje te zien is er nergens een aanleiding om dit soort buitensporig geweld te gebruiken. Helaas zie je dit soort dingen maar al te vaak bij het tuig dat politie heet.
Als er op die plek, het NS station in dit geval, een verordening bestaat waarin staat dat men zich niet mag ophouden en men doet dit wel, net als voetbal hooligens vaak doen, dan zie ik toch een zekere overeenkomst.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf of die supporters aan het rellen zijn of niet. Van mij mag de ME best inslaan op dat soort hooligans, omdat die hooligans dan gewoon een gevaar vormen voor die agenten, supporters van de tegenpartij, en onschuldige omstanders.
Volgens mij dus totaal iets anders dan deze situatie.
lol flauwquote:
Als agent hoor je je niet te laten uitdagen, je moet ten alle tijde professioneel bezig zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:34 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Nja ik heb het niet specifiek over de Zweden in ons land (red.) maar het algemene tokkie volk dat er een hobby van maakt om de politie uit te dagen, mooi voorbeeld is de scooter sjonnie die een motoragent uitdaagde en als er dan wat gebeurt is de politie schuldig, zo werkt het niet.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:35 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Weet jij wat er voorafgaand aan het filmpje is gebeurd? Dat weet niemand, ik vind het gewoon erg knap dat meneer er al van uit ging dat de politie geweld ging gebruiken, filmpje met voorbedachte rade denk ik zo.
Nee maar wel weer erg dankbaar zijn als ze je geholpen hebben. Die dubbele moraal is iets ziekelijks.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:33 schreef Sj0rs het volgende:
Aan het filmpje te zien is er nergens een aanleiding om dit soort buitensporig geweld te gebruiken. Helaas zie je dit soort dingen maar al te vaak bij het tuig dat politie heet.
Oh maar natuurlijk, als een geestelijk minder bedeeld persoon het nodig vind om gebaren richting een motoragent te maken, er vervolgens met zn gestolen pauper scooter 100 rondjes om heen te rijden om hem uit de kast te lokken, lokt hij toch echt een flink pak slaag uit, als dat dan word gedaan is het ineens mishandeling en lijkt men te zijn vergeten dat het lieve mishandelde jochie het er zelf naar heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Als agent hoor je je niet te laten uitdagen, je moet ten alle tijde professioneel bezig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |