Het is de taak van de politie om gezag uit te stralen. Wat dus ook betekent dat je niet alles hoeft te pikken van irritante kereltjes...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Prima als je denkt dat het een taak van de politie is om de boel te laten escaleren.
De persoon in kwestie loopt toch al weg?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
lul toch niet zeg. Buitensporig geweld![]()
Hoe noem je het als voetbal supporters zich niet houden aan de geboden op een bepaald gebied? Ook buitensporig geweld als dan opeens de ME komt?
Want irritante kereltjes mag je schoppen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:22 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het is de taak van de politie om gezag uit te stralen. Wat dus ook betekent dat je niet alles hoeft te pikken van irritante kereltjes...
Dat hangt er vanaf of die supporters aan het rellen zijn of niet. Van mij mag de ME best inslaan op dat soort hooligans, omdat die hooligans dan gewoon een gevaar vormen voor die agenten, supporters van de tegenpartij, en onschuldige omstanders.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
lul toch niet zeg. Buitensporig geweld![]()
Hoe noem je het als voetbal supporters zich niet houden aan de geboden op een bepaald gebied? Ook buitensporig geweld als dan opeens de ME komt?
n kijk, daar gaat Nederland sua aan kapot. Men wilt zich altijd dood discusieren over pietluttige zaken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je wilt dat de politie hard optreedt tegen mensen die zich misdragen. Niet tegen mensen die netjes blijven en wellicht de discussie willen aangaan wanneer ze zonder reden moeten oprotten van de politie.
Irritante kereltjes die denken niet te moeten luisteren en die de politie uitdagen mogen van mij best een schop hebben ja, als je iets uitlokt (Wat WEDEROM in dit geval niet zo lijkt te zijn) moet je ook niet huilen als er consequenties volgen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:23 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Want irritante kereltjes mag je schoppen?
Wat een raar topic wordt het.
Irritant is wat anders dan niet luisteren naar de politie. Hier lijkt de persoon in kwestie gewoon te lopen in de richting die hem gevraagd wordt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:25 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Irritante kereltjes die denken niet te moeten luisteren en die de politie uitdagen mogen van mij best een schop hebben ja, als je iets uitlokt (Wat WEDEROM in dit geval niet zo lijkt te zijn) moet je ook niet huilen als er consequenties volgen.
Mja, zolang je niets doet wat strafbaar is moet de politie gewoon van je af blijven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:21 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Dat klopt dus van geen kant wat je nu zegt he, het probleem is het gebrek aan respect voor de politie. Als de politie optreed zoals ze horen op te treden noem jij dat dus escaleren? Als iemand vervelend doet en niet wil luisteren is een tik met de lat wel op zn plek denk ik zo, als het dan escaleert is het 9 van de 10 keer niet de fout van de politie maar meestal door minderjarige (in sommige gevallen ook volwassen mensen met een IQ van de gemiddelde losliggende stoeptegel) die denken dat ze held kunnen uithangen tegenover de politie en hun vriend(jes)en. Moet je ook niet huilen als je nog een tik krijgt.
Dus als een agent aan je vraagt op te rotten, zonder een voor jou duidelijke reden, dan ga je ook direct ? Ik niet, waarom zou ik. Als de agent blijft aandringen en niet wil antwoorden dan loop ik wel weg. Als ik vervolgens geport wordt in m'n rug dan vraag ik of ie daar mee wil ophouden. Als ik vervolgens een schop krijg dan sla ik terug. Uit zelfverdediging omdat de agent geen enkele bevoegdheid heeft om op dat moment geweld te gebruiken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:21 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Dat klopt dus van geen kant wat je nu zegt he, het probleem is het gebrek aan respect voor de politie. Als de politie optreed zoals ze horen op te treden noem jij dat dus escaleren?
Scijnbaar niet snel genoeg als ik het zo bekijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:23 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De persoon in kwestie loopt toch al weg?
Ik vraag me alleen af wat er voorafgaande aan het filmpje is gebeurd, en ook is het vreemd dat hij pas geduwd word als meneer al aan het filmen is. En gezien de gebaren zal er vast wel iets gebeurd zijn dat meneer moet vertrekken van het station. Echter ik speculeer maar wat, wat mijn verbazing wel schetst dat zodra hij een schop krijgt wel erg ala Suarez naar de grond duikt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:26 schreef sp3c het volgende:
ik vind het eigenlijk ook wel meevallen eerlijk gezegd ... verbaasd me dat die kerel die staat te filmen gewoon door kon blijven gaan, hij pakt die agent op een gegeven moment zelfs bij zijn schouder vast!
aan de andere kant zie ik hem geen agent aanvallen dus dat is ook weer overdreven
Even iets verder lezen, ik heb al een paar keer aangehaald dat het niet specifiek over dit incident moet gaan. En 9 van de 10 keer (ik spreek uit iets waarvan ik wel eens een paar keerpersoonlijk getuige heb mogen zijn) is het in sommige gemeenten een hobby geworden om de politie uit te dagen. En wat ik zeg, als je dat denkt te moeten doen, moet je ook niet janken als je een stomp krijgt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus als een agent aan je vraagt op te rotten, zonder een voor jou duidelijke reden, dan ga je ook direct ? Ik niet, waarom zou ik. Als de agent blijft aandringen en niet wil antwoorden dan loop ik wel weg. Als ik vervolgens geport wordt in m'n rug dan vraag ik of ie daar mee wil ophouden. Als ik vervolgens een schop krijg dan sla ik terug. Uit zelfverdediging omdat de agent geen enkele bevoegdheid heeft om op dat moment geweld te gebruiken.
We leven hier niet in een bananenrepubliek zeg. Dat heeft niks met respect of gebrek daaraan voor de agent te maken. De agent is respectloos bezig, ik niet.
volgens mij raakt hij hem gewoon op de goede plekquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:29 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af wat er voorafgaande aan het filmpje is gebeurd, en ook is het vreemd dat hij pas geduwd word als meneer al aan het filmen is. En gezien de gebaren zal er vast wel iets gebeurd zijn dat meneer moet vertrekken van het station. Echter ik speculeer maar wat, wat mijn verbazing wel schetst dat zodra hij een schop krijgt wel erg ala Suarez naar de grond duikt.
Als je dronken bent heb je ook wel eens iets gehad. Ik ook wel. Maar als je niet dronken bent en gewoon onderweg bent is het al een stuk vervelender.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:13 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach kom, ik ben ook weleens geslagen met een politie-stok omdat ik irritant deed in een dronken bui. Ik was niet agressief, ik was geen dreiging of wat dan ook, maar ik was wel gewoon bewust bezig om ze te irriteren. En op een gegeven moment hadden ze er genoeg van. Prima wat mij betreft.
Niet dus he, zie mijn post op de 1e pagina. Als er een klacht of aangifte tegen het politieoptreden is gedaan raken doorgaans de camerabeelden kwijt, wat een rechter dan weer schaapachtig accepteert. En als er meineed wordt gepleegd leidt dat ook niet tot strafvervolging en zelfs niet tot ontslag.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:18 schreef Yi-Long het volgende:
Het hangt vol met camera's, dus het zal al snel blijken of die agenten hebben gelogen of niet. Hopelijk vliegen ze wel meteen de laan uit wanneer ze zich dus daadwerkelijk verkeerd hebben opgesteld naar deze jongens. Zonder oprotpremie of whatever.
Weet jij wat er voorafgaand aan het filmpje is gebeurd? Dat weet niemand, ik vind het gewoon erg knap dat meneer er al van uit ging dat de politie geweld ging gebruiken, filmpje met voorbedachte rade denk ik zo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:33 schreef Sj0rs het volgende:
Aan het filmpje te zien is er nergens een aanleiding om dit soort buitensporig geweld te gebruiken. Helaas zie je dit soort dingen maar al te vaak bij het tuig dat politie heet.
Als er op die plek, het NS station in dit geval, een verordening bestaat waarin staat dat men zich niet mag ophouden en men doet dit wel, net als voetbal hooligens vaak doen, dan zie ik toch een zekere overeenkomst.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf of die supporters aan het rellen zijn of niet. Van mij mag de ME best inslaan op dat soort hooligans, omdat die hooligans dan gewoon een gevaar vormen voor die agenten, supporters van de tegenpartij, en onschuldige omstanders.
Volgens mij dus totaal iets anders dan deze situatie.
lol flauwquote:
Als agent hoor je je niet te laten uitdagen, je moet ten alle tijde professioneel bezig zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:34 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Nja ik heb het niet specifiek over de Zweden in ons land (red.) maar het algemene tokkie volk dat er een hobby van maakt om de politie uit te dagen, mooi voorbeeld is de scooter sjonnie die een motoragent uitdaagde en als er dan wat gebeurt is de politie schuldig, zo werkt het niet.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:35 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Weet jij wat er voorafgaand aan het filmpje is gebeurd? Dat weet niemand, ik vind het gewoon erg knap dat meneer er al van uit ging dat de politie geweld ging gebruiken, filmpje met voorbedachte rade denk ik zo.
Nee maar wel weer erg dankbaar zijn als ze je geholpen hebben. Die dubbele moraal is iets ziekelijks.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:33 schreef Sj0rs het volgende:
Aan het filmpje te zien is er nergens een aanleiding om dit soort buitensporig geweld te gebruiken. Helaas zie je dit soort dingen maar al te vaak bij het tuig dat politie heet.
Oh maar natuurlijk, als een geestelijk minder bedeeld persoon het nodig vind om gebaren richting een motoragent te maken, er vervolgens met zn gestolen pauper scooter 100 rondjes om heen te rijden om hem uit de kast te lokken, lokt hij toch echt een flink pak slaag uit, als dat dan word gedaan is het ineens mishandeling en lijkt men te zijn vergeten dat het lieve mishandelde jochie het er zelf naar heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Als agent hoor je je niet te laten uitdagen, je moet ten alle tijde professioneel bezig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |