abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71601832
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En de politie kan zich niet beroepen op het feit dat je van de NS niet mag filmen, want de politie mag geen bevelen gronden op de regels van de NS.
Fout, dat mogen ze wel degelijk, aangezien de orde- en regelhandhaving op de stations een taak is geworden van het KLPD. Waarbij de huisregels van de NS wel degelijk deel uitmaken van de te handhaven regels.

Kijk bijvoorbeeld naar het niet mogen roken op de (bovengrondse, open) perrons. Daar is op zich geen wettelijke basis voor, aangezien een perron als 'open lucht' geldt, net als een luifel over een terras. Het is puur een NS-regeltje dat het niet mag. Net als de regel dat je officieel een kaartje moet hebben om uberhaupt al op het perron te komen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:13:18 #152
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71601842
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:

Keur het allemaal maar goed, de kans dat het jezelf overkomt wordt alleen maar groter en groter. En dan piep je wel anders.
Ach kom, ik ben ook weleens geslagen met een politie-stok omdat ik irritant deed in een dronken bui. Ik was niet agressief, ik was geen dreiging of wat dan ook, maar ik was wel gewoon bewust bezig om ze te irriteren. En op een gegeven moment hadden ze er genoeg van. Prima wat mij betreft.
pi_71601858
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:10 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik ook niet. Volgens mij ben ik gewoon een betalende klant van de NS en ik verwacht gewoon met respect behandeld te worden. De NS is gewoon een organisatie die schijt heeft aan de klanten. Ik heb al eens een klacht in willen dienen maar de betreffende medewerker weigerde simpelweg zijn naam door te geven. Tja, wat doe je daar aan? Dat moet je eens flikken als je bij een commerciële organisatie werkt, een klant vertellen dat hij geen klacht mag/kan indienen en dat je weigert je naam te geven.
Dat de NS een kutbedrijf is, is een andere discussie heiden . Dit ging over de pliesie.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:14:40 #154
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71601880
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:06 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Godver, leer lezen, ik zeg toch dat er heus rotte appels tussenzitten, maar als je in een redelijk korte periode dusdanig zware excessen meemaakt lijkt me ook onzin het 100% aan de andere partij te wijten, zeker als hier al 2 personen nog nooit zoiets hebben meegemaakt
Deze ga ik in een PVV topic gebruiken.

'Het bestaat niet dat jij last hebt van buutn'loanders. Ik heb er geen last van en iemand anders ook niet, dus jij zal het wel aan jezelf te danken hebben.'
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71601895
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:53 schreef badwurm het volgende:
In de serie "Jongeman loopt op tegen politievuist" een nieuw topic:
[..]

Bron: RTV Rijnmond

Filmpje, ik hoop dat ie het doet, surf anders naar de bronsite

Eerder verscheen o.a.:
- forum.fok.nl/topic/1181314
- forum.fok.nl/topic/1313537
- forum.fok.nl/topic/1145923
Jouw titel ts is zeer misleidend en beledigend naar de politie toe , gebruik ajb de orginele titel trol.

Student aangeslagen na ruwe arrestatie Spoorwegpolitie
to the point!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:15:09 #156
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71601897
quote:
Het Korps Landelijke Politiediensten, waar de spoorwegpolitie onder valt, start een onderzoek naar de aanhouding. Ze vindt het opmerkelijk dat het hele voorval is gefilmd terwijl de politie opzettelijk is geprovoceerd. Volgens de Politie is de aanleiding voor het incident de bemoeizucht van de verdachte, die zich ongevraagd mengde in een discussie tussen politie en een derde (persoon).
Gelukkig gaan ze onbevooroordeeld het onderzoek in(!)

Op het station zijn meer dan genoeg camera's die het hele gebeuren wel geflimd zullen hebben, dus hopelijk krijgen we via die beelden ooit echt duidelijkheid over wat er heeft plaatsgevonden.

Als ze die beelden niet laten zien, of ze zijn 'kwijt', dan weet je eigenlijk al genoeg. Wat op DEZE beelden te zien is, is simpelweg buitensporig geweld.
pi_71601902
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:13 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ach kom, ik ben ook weleens geslagen met een politie-stok omdat ik irritant deed in een dronken bui. Ik was niet agressief, ik was geen dreiging of wat dan ook, maar ik was wel gewoon bewust bezig om ze te irriteren. En op een gegeven moment hadden ze er genoeg van. Prima wat mij betreft.
Prima als je denkt dat het een taak van de politie is om de boel te laten escaleren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_71601915
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:13 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dat de NS een kutbedrijf is, is een andere discussie heiden . Dit ging over de pliesie.
Het gaat om de mentaliteit: ze hebben schijt aan de klanten.

En wat doet de politie eigenlijk op het station, wanneer een klant niet betaald? Als ik een café heb en iemand betaalt de rekening niet, dan komen ze hem toch ook niet aanhouden en beboeten?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_71601919
quote:
Hij werd enkele uren vastgehouden op het politiebureau en kreeg hij een proces-verbaal omdat hij ‘een agent zou hebben aangevallen’.
Goed dat het gefilmd is dan. Ernstige beschuldiging zonder bewijs. Normaal is het dan je woord tegen een ambtenaar in functie.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:17:28 #160
248844 Bowlingbal
pi_71601960
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:15 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Op het station zijn meer dan genoeg camera's die het hele gebeuren wel geflimd zullen hebben, dus hopelijk krijgen we via die beelden ooit echt duidelijkheid over wat er heeft plaatsgevonden.

Als ze die beelden niet laten zien, of ze zijn 'kwijt', dan weet je eigenlijk al genoeg. Wat op DEZE beelden te zien is, is simpelweg buitensporig geweld.
Is provoceren al een reden om een trap te krijgen? Ehm, voor zover ik weet woon ik nog niet in Nigeria, of wel?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:17:40 #161
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71601968
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:48 schreef RijstNatie het volgende:
Als ik die schop van die agent zag, was ik er direct op los geramt.
Dat die vrouw met die stok staat te zwaaien kan ik nog mee leven.
maar die vent had toch minimaal 1 hoek van me gehad

Natuurlijk had je die agent wel ff op zijn smoelwerk geramt.

Leugenaar!!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:18:07 #162
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71601986
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Goed dat het gefilmd is dan. Ernstige beschuldiging zonder bewijs. Normaal is het dan je woord tegen een ambtenaar in functie.
Het hangt vol met camera's, dus het zal al snel blijken of die agenten hebben gelogen of niet. Hopelijk vliegen ze wel meteen de laan uit wanneer ze zich dus daadwerkelijk verkeerd hebben opgesteld naar deze jongens. Zonder oprotpremie of whatever.
pi_71601987
quote:
Zijn broer heeft de arrestatie van Baris met zijn mobiele telefoon gefilmd.
Waarom verbaasd me dit weer niets?

p.s. : Als de politie niet hard optreed zijn het mietjes volgens de meeste mensen en moeten ze maar eens wat harder zijn, zijn ze wat harder is het meteen buitensporig en zijn het racisten. Raar volk hier af en toe.
Nee ik ben geen 14
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:19:04 #164
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71602012
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:17 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Is provoceren al een reden om een trap te krijgen? Ehm, voor zover ik weet woon ik nog niet in Nigeria, of wel?
Nee, juist niet. Daar was ik al meerdere keren duidelijk in geweest geloof ik. Ik noem dit toch ook buitensporig geweld van de politie!?
pi_71602021
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:18 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het hangt vol met camera's, dus het zal al snel blijken of die agenten hebben gelogen of niet. Hopelijk vliegen ze wel meteen de laan uit wanneer ze zich dus daadwerkelijk verkeerd hebben opgesteld naar deze jongens. Zonder oprotpremie of whatever.
Inderdaad. Ben erg benieuwd naar de reactie van de pliesie. If any.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71602029
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het gaat om de mentaliteit: ze hebben schijt aan de klanten.
Correct. Net als dat andere ex-staatsbedrijf genaamd KPN. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.
quote:
[
En wat doet de politie eigenlijk op het station, wanneer een klant niet betaald? Als ik een café heb en iemand betaalt de rekening niet, dan komen ze hem toch ook niet aanhouden en beboeten?
Tsja, dan moet je bij justitie wezen. Die vond het een goed idee om het eigen 'beveiligingsbedrijf' van de NS (De oude spoorwegpolitie) een schietcursus te geven en bij het KLPD onder te brengen.
Meh.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:20:01 #167
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71602039
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:18 schreef demonseeker14 het volgende:

[..]

Waarom verbaasd me dit weer niets?

p.s. : Als de politie niet hard optreed zijn het mietjes volgens de meeste mensen en moeten ze maar eens wat harder zijn, zijn ze wat harder is het meteen buitensporig en zijn het racisten. Raar volk hier af en toe.
Je wilt dat de politie hard optreedt tegen mensen die zich misdragen. Niet tegen mensen die netjes blijven en wellicht de discussie willen aangaan wanneer ze zonder reden moeten oprotten van de politie.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:20:02 #168
248844 Bowlingbal
pi_71602040
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ook wel apart.

Eerst is het provoceren. Dan is het aanvallen met of zonder derde persoon.

Dat eerste is geen reden om iemand te slaan of te schoppen, mogelijk wel een reden om iemand weg te sturen. Maar hij liep al weg.
Het tweede lijkt me dan geen reden om iemand weg te jagen, met een knuppel en trappen, maar een reden om iemand direct aan te houden, zoals eerder gezegd.

Raar.
- Donald Love
pi_71602044
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:12 schreef Metatron het volgende:
Fout, dat mogen ze wel degelijk, aangezien de orde- en regelhandhaving op de stations een taak is geworden van het KLPD. Waarbij de huisregels van de NS wel degelijk deel uitmaken van de te handhaven regels.
Nee, ze hebben wel hun taken daar en hun bevoegdheden, maar een agent heeft niet de bevoegdheid om je te vertellen dat je moet stoppen met filmen. Niet op de openbare weg, dat is geen bevoegd gegeven ambtelijk bevel, wat je dus ook niet hoeft op te volgen. Die bevoegdheid krijgt zo'n agent niet opeens omdat de NS bedenkt dat er niet op stations gefilmd mag worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:20:14 #170
110987 ErwinRommel
pi_71602050
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:14 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Deze ga ik in een PVV topic gebruiken.

'Het bestaat niet dat jij last hebt van buutn'loanders. Ik heb er geen last van en iemand anders ook niet, dus jij zal het wel aan jezelf te danken hebben.'
Ohhh dus jij spreekt namens anderen die wellicht andere ervaringen hebben met allochtonen??
pi_71602064
quote:

[..]

Prima als je denkt dat het een taak van de politie is om de boel te laten escaleren.
Idd.. als je denkt dat het inslaan op dronken mensen effect gaat hebben heb je het niet begrepen. Kijk, je hoeft als agent niet alles over je heen te laten gaan, maar dat uitgaanspubliek soms wat irritant tegen je is lijkt me part of the job. Geweldsmiddelen hebben meestal enkel het beoogde effect op mensen die bij het volle bewustzijn zijn. Op dronken mensen heeft het vaak een tegenovergesteld effect.
pi_71602085
quote:

[..]

Dat klopt dus van geen kant wat je nu zegt he, het probleem is het gebrek aan respect voor de politie. Als de politie optreed zoals ze horen op te treden noem jij dat dus escaleren? Als iemand vervelend doet en niet wil luisteren is een tik met de lat wel op zn plek denk ik zo, als het dan escaleert is het 9 van de 10 keer niet de fout van de politie maar meestal door minderjarige (in sommige gevallen ook volwassen mensen met een IQ van de gemiddelde losliggende stoeptegel) die denken dat ze held kunnen uithangen tegenover de politie en hun vriend(jes)en. Moet je ook niet huilen als je nog een tik krijgt.
Nee ik ben geen 14
pi_71602093
Maar goed. Tot zover alle opwinding, terug naar de realiteit maar weer.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:22:09 #174
248844 Bowlingbal
pi_71602107
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ohhh dus jij spreekt namens anderen die wellicht andere ervaringen hebben met allochtonen??
Nee, maar een user hier beweerd dat iemand iets niet meegemaakt kan hebben omdat hij en anderen het ook niet meegemaakt hebben. Lijkt me inderdaad een raar 'argument'.
- Donald Love
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:22:32 #175
110987 ErwinRommel
pi_71602117
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:15 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

lul toch niet zeg. Buitensporig geweld
Hoe noem je het als voetbal supporters zich niet houden aan de geboden op een bepaald gebied? Ook buitensporig geweld als dan opeens de ME komt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')