abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71600998
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:34 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan 'boehoe'?
Omdat er weer discriminatie bij wordt gehaald.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:41:59 #102
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71601022
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:40 schreef gelly het volgende:
Dat het om racisme zou gaan suggereert zowel het slachtoffer als de getuige niet, dat is de topicstarter geweest.
Dan mag de TT wel even gewijzigd worden.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:42:11 #103
248844 Bowlingbal
pi_71601029
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Omdat er weer discriminatie bij wordt gehaald.
Zeggen ze dat zelf?

Mijn eerst regel van het artikel is namelijk dit:
quote:
De 25-jarige Rotterdamse student Baris Ozturk overweegt een klacht in te dienen tegen de Spoorwegpolitie vanwege buitensporig geweld.
Maar ik ben hier op FOK al zo vaak voor links uitgemaakt dat ik bijna denk dat er wat mis is met mijn beeldscherm...
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:43:13 #104
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71601057
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:38 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Kom op, als je politieagent op Rotterdam Centraal bent, ben je wel wat etniciteit gewend hoor. Welke aanleiding is er om hier racisme bij te halen?
Nou ja, het zijn 4 blanke Nederlandse agenten en 2 of 3 Turkse jongeren. Oftewel: volgense algemene perceptie (tenminste op FOK) niet-blanke Nederlanders.

En dat in een multiculturele stad als rotjekut.

Het zegt 0,0 maar geeft tegelijk wel aanleiding tot dergelijke speculatie helaas.
Intelligent, but fucked up.
pi_71601059
"Nou, dit bedoel ik nou rechter. Dit is nou precies hoe de politie zich behandelt. "

Man, leer eerst eens Nederlands!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:43:28 #106
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_71601063
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik zweer het op mn moeder.
Mijn broer heeft niks gedaan.

Ofwel: heeft hij wel wat gedaan, dan mag zijn moeder ook gestraft worden volgens zijn broer?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_71601071
Trig komt dagelijks op Rotterdam Centraal de agenten tegen, aardig behulpzaam lui, gaven me zelfs tips hoe ik onder een boete uit kon komen omdat mij ID gebroken was.

Goed dat het op film is.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:44:22 #108
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_71601092
Wat een kansloze actie van die agenten.
pi_71601109
Waarom is het überhaupt relevant dat er ergens discriminatie geroepen wordt? Het gaat om het optreden van de politie en of dat te rechtvaardigen is. Nu is discriminatie nou niet direct een rechtvaardiging, maar ik kan niet veel zien in het filmpje wat dit wel doet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:45:25 #110
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71601118
Zoals ik eerder al zei, er hangen genoeg carema's op Rotterdam Centraal, dus lijkt me dat het gewoon mogelijk is om te zien wat er hiervoor is gebeurd.

Of de politie/justitie dat naar buiten wil/durft te brengen, is een tweede...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:46:46 #111
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71601146
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom is het überhaupt relevant dat er ergens discriminatie geroepen wordt? Het gaat om het optreden van de politie en of dat te rechtvaardigen is. Nu is discriminatie nou niet direct een rechtvaardiging, maar ik kan niet veel zien in het filmpje wat dit wel doet.
Het filmpje begint pas als die jongen geslagen wordt. Als er een goede rechtvaardiging is, staat die dus sowieso niet op film...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:46:53 #112
248844 Bowlingbal
pi_71601149
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:45 schreef Mwanatabu het volgende:
'Meneer, ik wil een aanklacht indienen wegens buitensporig geweld.'
Dat kan meneer, heeft u wel eens ergens gezegd dat het discriminatie zou zijn?
'Ja, misschien wel.. hoezo?'
Nou, zoals bepaald in het FOK wetboek, is het dan je eigen schuld. Prettige dag verder.

- Donald Love
pi_71601182
- troll -

[ Bericht 47% gewijzigd door sp3c op 04-08-2009 19:17:39 ]
pi_71601183
Als ik die schop van die agent zag, was ik er direct op los geramt.
Dat die vrouw met die stok staat te zwaaien kan ik nog mee leven.
maar die vent had toch minimaal 1 hoek van me gehad

oja duidelijk discriminatie, maar dat komt van 2 kanten
Nothing to see here, carry on
pi_71601198
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:35 schreef heiden6 het volgende:
Je zou zeggen, je kent de toedracht niet, maar als die jongen iets had misdaan dan hadden ze hem wel gearresteerd en niet weggestuurd.
Klopt an sich wel, maar als ze al minutenlang bezig zijn met hem weg te sturen is het op een gegeven moment natuurlijk genoeg geweest.
quote:
Sowieso halen die agenten het bloed onder mijn nagels vandaan met dat dat eeuwige gezeik over camera's, terwijl iedere boerenlul weet dat je op de openbare weg gewoon mag filmen.
Ware het niet dat dit in de spoortunnel is opgenomen, wat geen openbare weg is, maar grond van de NS.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_71601207
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:46 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het filmpje begint pas als die jongen geslagen wordt. Als er een goede rechtvaardiging is, staat die dus sowieso niet op film...
Het lijkt me dat er als er een reden is tot slaan, dit meteen gebeurt en niet -tig seconden later als de jongen al wegloopt. Het is namelijk de bedoeling dat de politie dingen niet laat escaleren en iemand uit de situatie laten is een prima manier om dat te bewerkstelligen.
Iemand eerst over de schreef laten gaan, dan een stuk weg laten lopen en dan alsnog neerhalen is niet echt lekker in dat kader, no?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:49:50 #117
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_71601220
Nu weten we wel dat zijn oom advocaat is.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_71601222
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:48 schreef RijstNatie het volgende:
Als ik die schop van die agent zag, was ik er direct op los geramt.
Dat die vrouw met die stok staat te zwaaien kan ik nog mee leven.
maar die vent had toch minimaal 1 hoek van me gehad
Uiteraard.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:49:57 #119
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_71601226
Mag blij wezen dat we niet in de VS zitten dan had hij denk ik ook al extra luchttoevoer gehad van een agent
maar dit is een zeer domme actie van de jonge lui.

Want die knul die op de grond gewerkt wordt is niets anders aan het doen dan provoceren tegen die agente.
ja en dat moet je niet doen op Rdam CS
Ik zelf kom er ook dagelijks maar echt nooit problemen met die lui gehad.

Ja maar ik kan me voorstellen dat die lui het ook eens zat zijn door diverse mensen steeds weer aangevallen te worden .

deze knul was gewoon even de zoveelste van de dag die het probeerde , dus gewoon een gevalletje van verkeerd moment verkeerde tijd

Dus niet meer over hebben en gewoon door lopen en de volgende keer gewon opletten met wat je zegt en doet ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:50:08 #120
248844 Bowlingbal
pi_71601231
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:48 schreef Metatron het volgende:

[..]

Klopt an sich wel, maar als ze al minutenlang bezig zijn met hem weg te sturen is het op een gegeven moment natuurlijk genoeg geweest.
[..]
Nu kan ik daar misschien deels in meegaan, echter, hij loopt toch al weg? Had hij dan moeten gaan rennen?
quote:
Ware het niet dat dit in de spoortunnel is opgenomen, wat geen openbare weg is, maar grond van de NS.
- Donald Love
pi_71601258
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Er kan alleen maar een onmiddellijke rechtvaardiging zijn. Slaan is immers geen straf die de politie mag uitdelen. Slaan moet nodig zijn. Je kunt niet 10 seconden later beslissen dat een klap wel op zijn plaats was en hem dan alsnog geven, want op dat moment was die niet meer op zijn plaats. Nodig was het niet, anders had de noodzaak ook op film moeten staan, trappen ook niet, dus onnodig geweld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71601320
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uiteraard.
Jij bent vast ook zo'n persoon die gaat vluchten als er iemand anders wordt neergeslagen
We zijn allemaal niet zo triest als jou
Nothing to see here, carry on
pi_71601321
quote:

[..]

[..]

Volgens mij vonden ze hem gewoon vervelend, en aangezien dat natuurlijk geen reden is om iemand tegen de grond te schoppen en te arresteren, verzinnen ze er een. Waarom zou hij weg moeten rennen in plaats van lopen. Laat die lui iets nuttigs gaan doen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_71601322
quote:
Maakt niet uit. Een agent mag allen bevelen geven op grond van de wet, niet op grond van NS-regels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71601359
Maar ja, sinds een NS conducteur tegen me zei 'je moeder is lager dan de poep uit mijn kont', ik onterecht een paar uur vast heb gezeten, en een keer door twee NS medewerkers bedreigd ben op station Den Haag HS en enkele honderden meters daarbuiten achtervolgd ben, kan ik alles met een uniform aan wat in een station werkt niet meer serieus nemen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')