Dan mag de TT wel even gewijzigd worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:40 schreef gelly het volgende:
Dat het om racisme zou gaan suggereert zowel het slachtoffer als de getuige niet, dat is de topicstarter geweest.
Zeggen ze dat zelf?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Omdat er weer discriminatie bij wordt gehaald.
Maar ik ben hier op FOK al zo vaak voor links uitgemaakt dat ik bijna denk dat er wat mis is met mijn beeldscherm...quote:De 25-jarige Rotterdamse student Baris Ozturk overweegt een klacht in te dienen tegen de Spoorwegpolitie vanwege buitensporig geweld.
Nou ja, het zijn 4 blanke Nederlandse agenten en 2 of 3 Turkse jongeren. Oftewel: volgense algemene perceptie (tenminste op FOK) niet-blanke Nederlanders.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:38 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op, als je politieagent op Rotterdam Centraal bent, ben je wel wat etniciteit gewend hoor. Welke aanleiding is er om hier racisme bij te halen?
Mijn broer heeft niks gedaan.quote:
Het filmpje begint pas als die jongen geslagen wordt. Als er een goede rechtvaardiging is, staat die dus sowieso niet op film...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom is het überhaupt relevant dat er ergens discriminatie geroepen wordt? Het gaat om het optreden van de politie en of dat te rechtvaardigen is. Nu is discriminatie nou niet direct een rechtvaardiging, maar ik kan niet veel zien in het filmpje wat dit wel doet.
'Meneer, ik wil een aanklacht indienen wegens buitensporig geweld.'quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom is het überhaupt relevant dat er ergens discriminatie geroepen wordt? Het gaat om het optreden van de politie en of dat te rechtvaardigen is. Nu is discriminatie nou niet direct een rechtvaardiging, maar ik kan niet veel zien in het filmpje wat dit wel doet.
Klopt an sich wel, maar als ze al minutenlang bezig zijn met hem weg te sturen is het op een gegeven moment natuurlijk genoeg geweest.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:35 schreef heiden6 het volgende:
Je zou zeggen, je kent de toedracht niet, maar als die jongen iets had misdaan dan hadden ze hem wel gearresteerd en niet weggestuurd.
Ware het niet dat dit in de spoortunnel is opgenomen, wat geen openbare weg is, maar grond van de NS.quote:Sowieso halen die agenten het bloed onder mijn nagels vandaan met dat dat eeuwige gezeik over camera's, terwijl iedere boerenlul weet dat je op de openbare weg gewoon mag filmen.
Het lijkt me dat er als er een reden is tot slaan, dit meteen gebeurt en niet -tig seconden later als de jongen al wegloopt. Het is namelijk de bedoeling dat de politie dingen niet laat escaleren en iemand uit de situatie laten is een prima manier om dat te bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het filmpje begint pas als die jongen geslagen wordt. Als er een goede rechtvaardiging is, staat die dus sowieso niet op film...
Uiteraard.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:48 schreef RijstNatie het volgende:
Als ik die schop van die agent zag, was ik er direct op los geramt.
Dat die vrouw met die stok staat te zwaaien kan ik nog mee leven.
maar die vent had toch minimaal 1 hoek van me gehad![]()
Nu kan ik daar misschien deels in meegaan, echter, hij loopt toch al weg? Had hij dan moeten gaan rennen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:48 schreef Metatron het volgende:
[..]
Klopt an sich wel, maar als ze al minutenlang bezig zijn met hem weg te sturen is het op een gegeven moment natuurlijk genoeg geweest.
[..]
quote:Ware het niet dat dit in de spoortunnel is opgenomen, wat geen openbare weg is, maar grond van de NS.
Er kan alleen maar een onmiddellijke rechtvaardiging zijn. Slaan is immers geen straf die de politie mag uitdelen. Slaan moet nodig zijn. Je kunt niet 10 seconden later beslissen dat een klap wel op zijn plaats was en hem dan alsnog geven, want op dat moment was die niet meer op zijn plaats. Nodig was het niet, anders had de noodzaak ook op film moeten staan, trappen ook niet, dus onnodig geweld.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Het filmpje begint pas als die jongen geslagen wordt. Als er een goede rechtvaardiging is, staat die dus sowieso niet op film...
Jij bent vast ook zo'n persoon die gaat vluchten als er iemand anders wordt neergeslagenquote:
Volgens mij vonden ze hem gewoon vervelend, en aangezien dat natuurlijk geen reden is om iemand tegen de grond te schoppen en te arresteren, verzinnen ze er een. Waarom zou hij weg moeten rennen in plaats van lopen. Laat die lui iets nuttigs gaan doen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:48 schreef Metatron het volgende:
[..]
Klopt an sich wel, maar als ze al minutenlang bezig zijn met hem weg te sturen is het op een gegeven moment natuurlijk genoeg geweest.
[..]
Ware het niet dat dit in de spoortunnel is opgenomen, wat geen openbare weg is, maar grond van de NS.
Maakt niet uit. Een agent mag allen bevelen geven op grond van de wet, niet op grond van NS-regels.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:48 schreef Metatron het volgende:
Ware het niet dat dit in de spoortunnel is opgenomen, wat geen openbare weg is, maar grond van de NS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |