http://www.bndestem.nl/re(...)wordt-mishandeld.ecequote:Turk klaagt over belletje trekken en wordt mishandeld
door Henk den Ridder . maandag 03 augustus 2009 | 09:25 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 04 augustus 2009 | 00:12
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
ZEVENBERGEN - De Turkse gemeenschap in Zevenbergen is erg ontdaan na de mishandeling van een 73-jarige Turk, afgelopen zaterdag in de Willem III-straat.
De bejaarde man Rustum U. en zijn vrouw hadden last van belletjetrekkende kinderen en Rustum ging naar de moeder van een van die kinderen om te vragen of het op kon houden. Even later kwam de vader van het kind verhaal halen. Hij mishandelde de man flink. De politie bevestigt dat. Buren brachten hem naar de huisartsenpost waarna hij in het ziekenhuis is opgenomen.
De politie hield diezelfde middag nog een 40-jarige Zevenbergenaar aan op verdenking van de mishandeling. Hij is na verhoor op vrije voeten gesteld.
Hij is in het ziekenhuis opgenomen, dus het zal wel meer zijn dan slaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
http://www.bndestem.nl/re(...)wordt-mishandeld.ece
Beetje een bejaarde man slaan. Stoer hoor.
Je gaat niet zomaar meppen inderdaad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dan zal ie er wel om gevraagd hebben! Huhuhu
Waarschijnlijk is hij blij dat ze zichzelf alvast uitroeien.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:17 schreef Hukkie het volgende:
Jkdjjsop kom er maar in, allemaal het land uittrappen dat criminele tuig
Stiekem vind je het gewoon tof dat er een Turk mishandeld is he?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:31 schreef turnpoint76 het volgende:
Een klap had voldoende geweest, maar ik vrees dat de vader voor zijn kids opkwam straks door tientallen "laffe turkjes" zal worden bezocht om hun verhaal te halen en ofdat de pers haalt dat betwijfel ik.
Want? Afkomst van een dader wordt ook alleen vermeld als ie allochtoon is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:35 schreef pisnicht het volgende:
Wel frappant dat de afkomst van het slachtoffer ineens wordt vermeld.
Vind ik ook. Het verhaal is niet fris en erg eenzijdig. Er is veel meer aan vooraf gegaan als in het korte artikel staat. Een vader mept niet zomaar zonder reden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:35 schreef pisnicht het volgende:
Wel frappant dat de afkomst van het slachtoffer ineens wordt vermeld.
Om aan te geven dat daar een trend in zit ja. Of moet is de bedoeling hiervan "kijk, allochtonen zijn ook wel eens slachtoffer, mensen"quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Want? Afkomst van een dader wordt ook alleen vermeld als ie allochtoon is.
Nou laat ik ff duidelijk zijn dat ik het niet normaal vind om die man te slaan. Ik vind het alleen nogal triest om zijn afkomst te vermelden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:39 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Het verhaal is niet fris en erg eenzijdig. Er is veel meer aan vooraf gegaan als in het korte artikel staat. Een vader mept niet zomaar zonder reden.
Nee, ik ken via mijn club en werk nogalk wat turken en dat zijn in het algemeen prima mensen, met wie ik samen regelmatig een biertje drink.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:36 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Stiekem vind je het gewoon tof dat er een Turk mishandeld is he?
Als de etniciteiten in dit verhaal volledig neutraal waren gehouden, weet ik zeker dat racistjes als Turnpoint het zelf ingevuld hadden (maar dan precies andersom). Het is dus gewoon voor de duidelijkheid.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:39 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Om aan te geven dat daar een trend in zit ja. Of moet is de bedoeling hiervan "kijk, allochtonen zijn ook wel eens slachtoffer, mensen"
Dat vind ik ook altijd een mooi mechanisme... Elke homofoob beweert dat ie homo's bij z'n beste vrienden heeft zitten en elke racist beweert dat over allochtonenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:41 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Nee, ik ken via mijn club en werk nogalk wat turken en dat zijn in het algemeen prima mensen, met wie ik samen regelmatig een biertje drink.
Jij raakt mij niet met je goedkope kortzichtige conclusies oftewel leugens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:44 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd een mooi mechanisme... Elke homofoob beweert dat ie homo's bij z'n beste vrienden heeft zitten en elke racist beweert dat over allochtonen
Wat een flauwekul..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als de etniciteiten in dit verhaal volledig neutraal waren gehouden, weet ik zeker dat racistjes als Turnpoint het zelf ingevuld hadden (maar dan precies andersom). Het is dus gewoon voor de duidelijkheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |