quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Post hier al je verhalen over en foto's van je hamsters! Ik was verbaasd dat er nog geen topic voor was, dus opende ik er maar één! Excuus als ik een topic over het hoofd heb gezien
Dus!
Zelf heb ik sinds enkele dagen twee van deze:
[ afbeelding ]
Roborovski dwerghamsters![]()
Ik ben ze nog aan het observeren voor namen en foto's volgen als ze geacclimatiseerd zijn
Voor mensen die eraan denken een hamster in huis te nemen, zelf heb ik hier veel informatie vandaan gehaald:
www.dehamster.nl
Die van mij staan altijd al op de grondquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:06 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom mag een kooi niet op de grond, die van mij stonden altijd op de grond
Die renbal heb ik ook gehad. Bloem was vrij agressief en die durfde ik niet zo met blote handen op te pakken (wat een kutbeest was dat in het begin zeg, niet normaal). Dus loslopen ging lastig want ik kreeg haar dan niet meer te pakken. Hamster zo getraind dat ze uit haar kooi zo in de bal liep, prima. Ik ging de kooi schoonmaken en dan hoorde je op de achtergrond de hamster overal tegenaan beuken. Opeens is het stil. Ik ga kijken, ligt die bal openquote:Op zondag 2 augustus 2009 11:20 schreef Linnie20v het volgende:
@ Maria, de naam Poppe is ontstaan uit het gebrek aan betere namen![]()
![]()
Ik heb trouwens nog een leuk verhaal over Mojshi. We hadden in die tijd een grote renbal en ik liet haar altijd in die bal rennen door de kamer....
Ik kom dus na het omkleden beneden, maak de kamerdeur open en ik zie de bal open liggen, geen Mojshi te bekennen. Aaargh ik alles afzoeken maar niets....toen ben ik maar Mojshi gaan roepen en bij de eerste roep komt dat beest heel fanatiek onder de kast uit rennen en kijkt me aan van JA? u riep mij?Met een stofpluisje in haar snorhaartjes en op de achterpootjes me heel lief aankijkend!!
![]()
En dan maar zeggen dat Hamsters niet reageren op commando
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Phaidra krijgt trouwens mede-naam-bedenk-props voor Thor en Loki
als je intresse hebt moet je het maar laten weten ;-)quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:03 schreef CherryLips het volgende:
Daarom zou ik ook wel twee robbie's willen, ze zijn zo leuk samen. Maar echte kijkhamsters. Ik heb er een keertje eentje geadopteerd, de buren van vrienden van me wilden van hun hamster af. Het zou een dwergje zijn, maar dat bleek een robbie te zijn. Maar hij was al twee, dus koppelen had volgens mij weinig zin. Ik heb hem nog zo'n acht maanden gehad en nog redelijk tam kunnen krijgen, hij at in ieder geval uit m'n hand.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
OMG OMG één van de twee blijkt een vrouwtje![]()
Want ik had vanochtend ineens babies, net als MipsieAaaaah. Op zich heel poepig ende leuk, maar ik wil niet iedere 17 dagen een nestje
![]()
What to dooooo
quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:21 schreef motorbloempje het volgende:
*kussiekroel*
wat ga je met de beebies doen?
Vooral de mini duna en de duna fun staan er opquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:02 schreef CherryLips het volgende:
Da's toch gewoon een caviakooi maar dan met een andere bovenkant?
Volgens mij staan er zat op marktplaats, daar komt die van mij ook vandaan, maar die was van het merk gabber.
Met als kanttekening dus wel dat het nagenoeg onmogelijk te zien is of je mannetjes of vrouwtjes hebt, apparently!quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Roborovski's horen wel samen, zoals ik hier ook al wel zag. Dat lijkt me ook nog wel een keer leuk, een tweetal robo's
Ja inderdaad! En dan zit je ineens met de kleintjesquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Met als kanttekening dus wel dat het nagenoeg onmogelijk te zien is of je mannetjes of vrouwtjes hebt, apparently!Maar ze zijn wel heel poepig
![]()
Leuk voor Dean!quote:Maria. Ooh...babyhamsters
![]()
.
Zijn dat hamsters????quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 07:36 schreef Mipsie het volgende:
ze zijn wel erg schattig die kleintjes
[ afbeelding ]
Hihihi goed plan! Vergeet ook niet dat de meeste hamster rassen solitair zijn, dus als ze alleen moeten zitten is dat ook niet erg (en soms dus zelfs beter). Kost alleen wel veel ruimte als je 5 kooien kwijt moet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
Etoile: ik ben idd van plan om babiehamsters zo snel het kan bij mams weg te halen richting een nieuw thuis, (hetzij bij kennissen, hetzij bij de dierenwinkel) en dat zal dus zéker zijn voor ze 4 weken zijn!![]()
Klopt het beestje is compleet verslaafd aan rozijntjes. Echt een leuk beestje, heeft weinig verzorging nodig en laat zich makkelijk oppakken. Ben alleen benieuwd hou oud ie gaat worden... hij is nu 1,5jaarquote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mwehe Skeletor kijkt wel erg "hunter on the prowl'![]()
Kijk eens! Mamster met babies! Ze krijgen haar!
[ afbeelding ]
Wisselt per hamster, die van mij is vrij tam maar ik heb hem ook sinds dag 1 opgepakt iedere dag.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:51 schreef hartje. het volgende:
ooh wat een lieve verhalen allemaal,
ik zit er ook aan de te denken om een hamster te nemen, welke soort zijn de tamste?
Denk dat het makkelijk is om in de winkel even de beestjes vast te houden om te kijken hoe ze reageren. Die van mij was in het begin al redelijk tam, en ik heb hem gewoon iedere dag even uit de kooi gepakt om over mijn handen te laten lopen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef hartje. het volgende:
aaah wat ontzetted schattig met die poes. ooh okee ik heb wel begrepen dat de russische dwerghamster het makkelijks is tenminste om tam te krijgen:P
Snap niet waarom mensen flauw van een hamster worden. Het is echt het perfecte huisdier voor mensen zoals ik.. hij heeft weinig verzorging nodig en ze leven niet zo lang. Dus als je er flauw van bent zit je er maar twee jaar aan vast.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:14 schreef trovey het volgende:
Net 14 dagen geleden een bloedmijteninvasie bij mijn hamsters ontdekt, meteen alles schoongemaakt, andere kooien (kleine reservekooien), hamsters behandeld, omgevingsspray...afijn de portemonee leeggetrokken zeg maar. Gisteren eens even voorzichtig de eerste kooien weer schoongemaakt...geen bloedmijten tot op heden en de hamsters die kale plekjes (en wondjes) hadden krijgen weer haar. Bloedmijten-ik...0-1 en hopelijk einde wedstrijd (alhoewel ik nog wel ga doorbehandelen want die krengen schijnen lang te kunnen overleven en ik neem maar even geen risico). Ik heb alleen maar tweedehandshamsters, beestje van een jaar of ouder die mensen zat zijn en waar ze een goed tehuis voor zoeken en die gratis worden aangeboden, de zogenaamde doorgeefhamster
De meest mensen kopen hamsters voor kleine kinderen zonder zich te realiseren dat het een nachtdier is, oftewel hamster wakker=kind in slaap. Kind verliest de belangstelling en hamster moet weg (dan maakt het echt niet uit of het diertje nu 2 jaar leeft of 10 jaar). Dit is de meest voorkomende reden. Dan heb je ook kinderen die ineens met een hamster in kooi thuis komen aanzetten, gekregen van een onbekende buurman/vrouw die er even vanaf moest, kind na een week belangstelling kwijt, hamster weg. Mensen die zeggen er geen geld meer voor te kunnen vrijmaken (Ja een hamster is loeiduur in onderhoudquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:59 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Snap niet waarom mensen flauw van een hamster worden. Het is echt het perfecte huisdier voor mensen zoals ik.. hij heeft weinig verzorging nodig en ze leven niet zo lang. Dus als je er flauw van bent zit je er maar twee jaar aan vast.
Aan de andere kant wel weer jammer adt ze n iet zo oud worden want het zijn echt grappige beestjes.
Nou, ik vind zelf Syrtjes tammerquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef hartje. het volgende:
aaah wat ontzetted schattig met die poes. ooh okee ik heb wel begrepen dat de russische dwerghamster het makkelijks is tenminste om tam te krijgen:P
Nou met russische hamsters is dat wel grappig. Die van mij werd afgelopen winter helemaal witquote:Op woensdag 16 september 2009 21:11 schreef Linnie20v het volgende:
Mooie foto inderdaad!
@ Maria, lijken ze ook op elkaar? Want vaak krijgen ze een totaal andere kleur
Ik had van de winter een pearlhamster gekocht, met een beetje grijs. Hij is nu een stuk donkerder geworden, meer wildkleurpearlquote:Op donderdag 17 september 2009 10:08 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nou met russische hamsters is dat wel grappig. Die van mij werd afgelopen winter helemaal wit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
een kooi van 55 bij 40 voor 1 dwerghamster?quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:09 schreef CherryLips het volgende:
Die kooi heb ik ook, voor één rusje en ik wil eigenlijk een grotere
Zo groot is dat niet hoorquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:21 schreef Mipsie het volgende:
[..]
een kooi van 55 bij 40 voor 1 dwerghamster?
vind je hem dan nog wel terug?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:21 schreef Psychome het volgende:
Kijk vandaag gemaakt, jammer van de tralie maar het lijkt anders net of die lacht![]()
[ afbeelding ]
Nou mijn hamster mag graag afwisselen. Soms slaapt ie een paar dagen in het huisje, meestal maakt ie gewoon een holletje in het stro en af en toe ligt ie in een van de buizen te slapen.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:21 schreef Crack_ het volgende:
Ik heb een vraagjeeee ;o
Eerst sliep Dotje altijd in dat huisje wta ik voor haar had, maar nu sinds 2 dagen niet meer ?
Ze slaapt nu in een hoekje van de kooi, is dat normaal of is er iets mis ?
Ooh okee, gelukkigquote:Op donderdag 24 september 2009 09:12 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nou mijn hamster mag graag afwisselen. Soms slaapt ie een paar dagen in het huisje, meestal maakt ie gewoon een holletje in het stro en af en toe ligt ie in een van de buizen te slapen.
Ze is best donker jaquote:Op donderdag 24 september 2009 10:24 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Oooh, lieeeef
Is die nou zo donker ?
Erin gaan ze wel (ze komen toch overal), of ze er ook in blijven slapen is een 2equote:Op donderdag 24 september 2009 10:38 schreef Crack_ het volgende:
Oh, en ik heb een vraagje, als ik zo'n ehhhh dingetje koop, soort mand net zoals voor de hond ;o
Gaan ze daar echt in ?
Die van mij niet...quote:Op donderdag 24 september 2009 10:38 schreef Crack_ het volgende:
Oh, en ik heb een vraagje, als ik zo'n ehhhh dingetje koop, soort mand net zoals voor de hond ;o
Gaan ze daar echt in ?
Hehehe, ja ik wil ook zandbakje omdat ze dat zo leuk vindenquote:Op donderdag 24 september 2009 10:53 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Die van mij niet...
- Hamster toilet 1: Er demonstratief naast schijten
- Hamster toilet 2 met zand: In het zand rollen
- Zo'n bol waar ie in kan klimmen en liggen: Nooit naar omgekeken
- Knaagsteen: ongebruikt
- Hamsterwieltje: teveel gebruikt
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:09 schreef zoeperzazke het volgende:
Dit is mijn caviaflat. Hier wonen mijn cavia's sinds een maand of 3 met veel plezier voor henzelf en voor hun baasjes!
[ afbeelding ]
De caviaflat staat naast de tv en het is dus 's avonds altijd gezellig tv kijken met uiticht op de cavia's. Maar de hamsters..... die stonden precies aan de andere kant van de kamer, en daar zaten we dus 's avonds met onze rug naar toe. Weliswaar in een mooie, ruime Imac Fantasy, maar toch.... Het werd tijd om daar verandering in te brengen, want ik wilde de hamstertjes ook zíén. Een beetje brainstormen bracht deze verandering teweeg:
[ afbeelding ]
Ja, inderdaad, linksonderin staan toch echt dingen die veel te klein zijn voor de cavia's.....
[ afbeelding ]
Hier wonen vanaf heden Firefox en Wiki! Het zijn twee hokken, gesplitst met plexiglas. Links woont Firefox, rechts woont Wiki. De rusjes hebben ieder een vloeroppervlakte van 60x40 en een plateau van 25x30, met een plexiglas bovenkantje om extra veel licht door te laten.
[ afbeelding ]
Het hok van Wiki: (die zoals je overal ziet gelijk de boel uitgebreid ging verkennen)
[ afbeelding ]
Het hok van buurman Firefox, die direct zijn huisje inkroop en zich weigerde verder te vertonen (meneer had een enorm middaghumeur):
[ afbeelding ]
En nog een keer ene overzichtje, met cavia Temptation er lui maffend boven!
[ afbeelding ]
En nog een foto van Wiki in zijn hok!
[ afbeelding ]
Let niet teveel op de zooi rondom, het is nogal een slagveld in de kamer van het klussen en doen, maar het resultaat is gewoon superleuk. Mede door de lichtslang ziet het er gewoon supergezellig uit. De hamsters kunnen overigens niet bij de lichtslang komen om aan te knagen, en als wij er niet zijn is de lichtslang gewoon uit (of als het licht genoeg is).
ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Als je geen zaagsel gebruikt scheelt dat letterlijk de helftquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:40 schreef CherryLips het volgende:
Bij de cavia's ook? Want wat ik nog weet van cavia's is dat ze enorm veel piesen en dat het bij ons vrij snel aankoekte. Hamsters piesen niet zoveel en die zijn ook nog eens een beetje zindelijk
.
Oei, mijn reactie ging van "quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:17 schreef SecretHeart het volgende:
[ afbeelding ]
TommieHij is helaas van het weekend overleden...
Een beetje, hij was oud en kreeg daardoor gezwellen op zijn buikje. Hij is 2,5 geworden!quote:
Ja dat was hij zeker! Heel lief, en mooi!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oei, mijn reactie ging van "![]()
![]()
![]()
![]()
" naar "
![]()
" na het lezen van het commentaar onder de foto!
Sterkte! Het was zo te zien een tof hamstertje
Die van mij woog de laatste keer 78 gramquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:05 schreef zoeperzazke het volgende:
Zo lief! De mijne zijn nog altijd vrij slank eigenlijk....iets van 45 en 42 gram.
Awwquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:17 schreef SecretHeart het volgende:
[ afbeelding ]
TommieHij is helaas van het weekend overleden...
Dankjewelquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Aww
Wat een ontzettend mooi beestje en mooie foto's![]()
Wildkleurtjes
(ik vind eigenlijk alle kleurtjes tof behalve geel roodoog ofzo, maar ik ben sowieso geen fan van rode oogjes)
Aan mijn hamster is niets natuurlijks, welk kleurtje hij ook heeftquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:20 schreef SecretHeart het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Ja wildkleuren zijn eigenlijk het mooist. Wit vind ik wel cute, maar staat een beetje onnatuurlijk!
Ik vind wit met een vlekje juist het allerallerleukste wat er is! Ik ben dan ook nog iedere dag smoorverliefd op mijn kleine Wiki:quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:20 schreef SecretHeart het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Ja wildkleuren zijn eigenlijk het mooist. Wit vind ik wel cute, maar staat een beetje onnatuurlijk!
Dat lijkt me echt vreselijk!! Wat fijn dat ze weer terecht is. Maar hoe kan ze zijn ontsnapt? xxquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:43 schreef Crack_ het volgende:
Paniek!
Dotje was ontsnapt, ze had toen ik een weekendje weg was een heel groot gat in mn duna bak gebeten..
Dus ik kom terug en na een tijdje wou ik haar toch even zien, GEEN HAMSTER
Ik echt heeeeelemaal in paniek (ik had het gat nog niet gezien) en heel die kooi ondersteboven gehaald..
Toen merkte ik het gat op, durfde bijna niet meer te lopen in mn kamer, was zo bang dat ik misschien op der ging staan ;o
Ik zoeken zoeken zoeken, maar had haar best wel snel gevonden, ze lag onder een deken. Ze zag er echt zo sneu uit, ze was ook super bang..
Meteen terug gezeten toen heeft ze de eerste 5 minuten niks anders gedaan dan water drinken!
Toen ik deze kooi kreeg zat er al een heeeel klein gaatje in de zijkant, maar ik heb der nu al 2 maanden, en ze knaagde er wel aan maar het werd niet groter.. Ik ben een weekend weg en het is ineens heel groot geworden en daar is ze uit ontsnapt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:57 schreef SecretHeart het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt vreselijk!! Wat fijn dat ze weer terecht is. Maar hoe kan ze zijn ontsnapt? xx
Die bovenste foto!!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:10 schreef SecretHeart het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn mijn nieuwe bewoners![]()
Dat dus! De donzigheid!quote:
De donzigheid is het allerschattigst!!!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dat dus! De donzigheid!![]()
En grappig dat ze wel én niet op mijn robo's lijken!![]()
Dotje is een Dotje
Wat een leuke foto's zegquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:10 schreef SecretHeart het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn mijn nieuwe bewoners![]()
Dankjewel! Het kostte eventjes moeite. Ze zijn heel snel en willen met geen mogelijkheid echt stilzittenquote:
Die laatste in het rad is cute!!!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:46 schreef Linnie20v het volgende:
Mevrouw is boos dat ze niet uit de kooi mag
[ afbeelding ]
Dikkerdje
[ afbeelding ]
Wauw, wat een scheetje. Heeft hij echt zulje rode oogjes, of komt dat door de flits???quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:03 schreef elvira88 het volgende:
Wat een lieve bolletjes allemaal!
Ik heb ook een hamsterbeest
hij heet boefje en is 1 jaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en zijn hokje:
[ afbeelding ]
groetjes elvira
Volgens mij is het ook gewoon een syrische (goudhamster). Hij lijkt me wel iets groter dan een russische. xquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:44 schreef elvira88 het volgende:
de foto's zijn wel met flits gemaakt, maar die rode oogjes heeft hij van zichzelf. Ik ben eigenlijk niet zeker of het wel een russische dwerghamster is....ik kom de kleur zo weinig tegen.
whehehe, wat een beestquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:03 schreef elvira88 het volgende:
Wat een lieve bolletjes allemaal!
Ik heb ook een hamsterbeest
hij heet boefje en is 1 jaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en zijn hokje:
[ afbeelding ]
groetjes elvira
Haha, superrrrr liefquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:14 schreef elvira88 het volgende:
hihi zo slaapt hij altijd! heel normaal hoor![]()
[ afbeelding ]
En ze ziet er zó lief uitquote:Op donderdag 5 november 2009 14:48 schreef CherryLips het volgende:
Is ze bang of gewoon agressief? Ik heb ook een bijtende goudhamster gehad, ze bijten nogal hard en dan word je al snel bang voor zo'n beestje. Ze was niet bang voor me, maar moest gewoon niets van me hebben. Ik heb een handdoekje even in haar kooi gelegd en daarna gebruikte ik die om haar op te pakken. Dan deed ik het deurtje open, kwam ze eraan, en klom ze er zelf op en kon je haar gewoon op schoot houden en los laten lopen. Zolang je haar maar niet met je vingers aanraakte
. Later is ze een keer helemaal geflipt toen ze dus op dat handdoekje zat. In paniek heb ik het handdoekje bij de punten dicht gedaan en heb ik haar uit laten razen, en toen was ze ineens heel lief en werd ze een echte knuffelbeer, al heb ik haar nooit echt vertrouwd
.
Dit was 'r
[ afbeelding ]
Hamsters die Dotje heten kunnen ook niet bijten geloof ikquote:Op donderdag 5 november 2009 16:34 schreef Crack_ het volgende:
[..]
En ze ziet er zó lief uit
Dotje heeft overigens echt nog noooooit gebeten
Jij komt vast uit Limburgquote:Op maandag 16 november 2009 23:41 schreef Sistyria het volgende:
Mijn eerste hamster, Sjeufke.
Gevonden op straat en meegenomen naar huis. Hij bleek suikerziekte te hebben, dronk en plaste erg veel.
Gelukkig wel op een toiletje met houten kattebak korrels.
Hij was superlief, je kon alles met hem doen! Ik heb hem ongeveer een jaar gehad nog...
[ afbeelding ]
Zet ze anders op het hamsterforumquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:02 schreef Mipsie het volgende:
Een collega van mij die uit mijn eerste nestje Roborovski's 4 mannetjes overgenomen had, had er uiteindelijk nog maar 2 over...
Alleen hebben die 2 mannetjes 3 weken geleden een nestje van 3 jongen gehaden omdat ze die 2 niet gelijk gescheiden had heeft ze sinds gisteravond een 2e nestje met 6 jongen gekregen! Leve de dierenwinkel die toch heel zeker wisten dat het allemaal mannetjes waren
Nu maar opzoek naar een goed tehuis voor de jongen, de dierenwinkel heeft al toegezegd dat ze ze wel willen hebben, dus dat is wel fijn
ow dat is nog wel een goeie, ik zal het aan haar doorgeven!quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zet ze anders op het hamsterforum. Kun je de toekomstige eigenaren nog een beetje screenen
Dan heb je echt feestquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:34 schreef Mipsie het volgende:
[..]
ow dat is nog wel een goeie, ik zal het aan haar doorgeven!
het is dat ik er zelf al 6 heb, anders had ik er ook nog wel een paar bij willen nemen
maargoed diezelfde vrouw van de dierenwinkel heeft ook gekeken bij die van mij of het
mannetjes of vrouwtjes waren... Volgens haar heb ik nu 6 vrouwtjes, maar moet er toch niet aan denken
dat er stiekem toch 1 mannetje tussen zit
Tweelingquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:48 schreef Amooma het volgende:
Prr Wat een leuke hamsters allemaal!
Mijn hamstertje is bijna een jaar en heet Chuu. Ze lijkt verdomt veel op Dotje![]()
Ze is een hele eigenwijze maar ze vindt het erg lekker om geaait te worden![]()
Chuu als heule jonge hamster:
[ afbeelding ]
O hallo![]()
[ afbeelding ]
Ze is deze winter al 2 keer en 1 keer bijna in winterslaap gevallen. Sindsdien doe ik mijn verwarming niet meer helemaal uit =.= Ik schrok me rot toen ik haar vond, maar het was stiekem ook wel heel schattig![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben gek op men Chuuutjeen ik hoop dat ze nog heel lang bij me blijft
Koetjiekoetjiekoetjieeequote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:32 schreef CherryLips het volgende:
Molpinda's.
Zoek de hamster:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Koosbrood:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij ziet er zo lief uit, maar hij had me net ook weer mooi te grazen. Hij grijpt altijd het zachte deel van m'n handpalm
.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:59 schreef SecretHeart het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De eigenwijze donderquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:12 schreef MadMarine het volgende:
Onze hamster wil altijd perse door het raampje zijn huis in en uit.
En jah, als je 'vol' zit wordt dat wat lastig...
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:09 schreef zoeperzazke het volgende:
Dit is mijn caviaflat. Hier wonen mijn cavia's sinds een maand of 3 met veel plezier voor henzelf en voor hun baasjes!
[ afbeelding ]
De caviaflat staat naast de tv en het is dus 's avonds altijd gezellig tv kijken met uiticht op de cavia's. Maar de hamsters..... die stonden precies aan de andere kant van de kamer, en daar zaten we dus 's avonds met onze rug naar toe. Weliswaar in een mooie, ruime Imac Fantasy, maar toch.... Het werd tijd om daar verandering in te brengen, want ik wilde de hamstertjes ook zíén. Een beetje brainstormen bracht deze verandering teweeg:
[ afbeelding ]
Ja, inderdaad, linksonderin staan toch echt dingen die veel te klein zijn voor de cavia's.....
[ afbeelding ]
Hier wonen vanaf heden Firefox en Wiki! Het zijn twee hokken, gesplitst met plexiglas. Links woont Firefox, rechts woont Wiki. De rusjes hebben ieder een vloeroppervlakte van 60x40 en een plateau van 25x30, met een plexiglas bovenkantje om extra veel licht door te laten.
[ afbeelding ]
Het hok van Wiki: (die zoals je overal ziet gelijk de boel uitgebreid ging verkennen)
[ afbeelding ]
Het hok van buurman Firefox, die direct zijn huisje inkroop en zich weigerde verder te vertonen (meneer had een enorm middaghumeur):
[ afbeelding ]
En nog een keer ene overzichtje, met cavia Temptation er lui maffend boven!
[ afbeelding ]
En nog een foto van Wiki in zijn hok!
[ afbeelding ]
Let niet teveel op de zooi rondom, het is nogal een slagveld in de kamer van het klussen en doen, maar het resultaat is gewoon superleuk. Mede door de lichtslang ziet het er gewoon supergezellig uit. De hamsters kunnen overigens niet bij de lichtslang komen om aan te knagen, en als wij er niet zijn is de lichtslang gewoon uit (of als het licht genoeg is).
ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Lieve Dr Awesomequote:Op maandag 15 maart 2010 12:42 schreef boem-dikkie het volgende:
O, hallo. Ik kom even kijken hoor.
[ afbeelding ]
Oeeeh, spannend hoor, zo hoog in de lucht.
[ afbeelding ]
Oh, hi!
[ afbeelding ]
Ook even deze kant op!
[ afbeelding ]
Heb je inmiddels al een verdieping gekocht? Ik heb volgens mij nog eentje liggen die ik niet meer gebruikquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:39 schreef CherryLips het volgende:
Wij hadden vroeger ook muisjes, maar de één vrat de ander op.
Mol z'n nieuwe kooiHij is aan de voorkant een beetje verroest, heb het schoongemaakt enzo maar zonder veel succes (op de foto zie je het niet echt). Maar wat een ruimte zeg
Wil nog een verdieping kopen en een groter wiel en verder weet ik ook niet wat ik er allemaal in kan zetten
. Het is geen klimmer ofzo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met de kleine kooi van Koos
[ afbeelding ]
Gecondoleerdquote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:57 schreef Crack_ het volgende:
Dotje is 10 mei overleden.
En ik lees nu pas dat ze is overleden aan natstaart, en ik denk dat het mijn schuld is dus ik voel me er best wel heel erg kut over! Ik las op internet dat ze had zou kunnen hebben gehad door stress door veranderingen, en ik veranderde het speelgoed in der kooi. Kan dit ervoor gezorgd hebben dat ze het kreeg?
Achteraf vind ik het ook zo stom dat ik niet naar de dierenarts ben geweest, maar ik dacht dat ze het zelf deed omdat ze zich daar heeel erg vaak schoonmaakte. Ook heb ik niks gemerkt van diarree etc, wel dat ze wat lusteloos was afgelopen tijd maar dat was ze ongeveer 2 weken al en op internet staat dat de meeste hamsters met natstaart binnen een week dood zijn?
Ik lees dit nu pasquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:17 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Heb je inmiddels al een verdieping gekocht? Ik heb volgens mij nog eentje liggen die ik niet meer gebruik
Die kooien van chroom maak ik altijd schoon met dasty ontvetter trouwens, maar weet niet of dat erg veel helpt tegen roest. Maar er komen heel snel donkere plekken op, en zo houd ik het een beetje mooi iig
Welke kooi is dat?quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik lees dit nu pasIk heb ondertussen al een verdieping gekocht, een mooie blauwe. Het duurde even voor meneer de trap snapte (slaat eigenlijk nergens op, want in z'n vorige kooi zat ook een verdiepinkje). Hij klimt nog weleens eerst op het houten bruggetje, dan op z'n hoek-wc en dan pas op de verdieping. Mol is niet zo slim
![]()
. Maar volgens mij heeft hij het nu door. Ik had z'n huisje eerst ook op de verdieping gezet, met als gevolg dat meneer niet helemaal naar beneden wilde om te plassen en z'n hele slaaphuisje onder zeek.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ohhh shit, die ga ik ook kopen en ik heb nu ook een ferplast duna funquote:
Haha ja ik denk dat iedereen die al kentquote:Op zondag 30 mei 2010 20:10 schreef Fieder het volgende:
Oeh hamsters
![]()
Zal binnenkort mijn foto's eens opzoeken. Tot die tijd: Kennen jullie deze ook?????
Moet je eens op Marktplaats of het hamsterforum kijken, daar staan ze regelmatig opquote:Op zondag 30 mei 2010 21:05 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ohhh shit, die ga ik ook kopen en ik heb nu ook een ferplast duna fun. Dat verschil, niet normaal
. Ik weet echt niet waar ik die neer moet zetten.. Verzin wel iets, ik vind dit zo zielig
.
Yea ik heb er nu een op het oog op marktplaats.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Moet je eens op Marktplaats of het hamsterforum kijken, daar staan ze regelmatig opEn Fretten.nl mikt hem ook weleens in de aanbieding.
Kooi staat al deels klaar, morgen uit de opvang even de laatste spulletjes meenemen.quote:Lola is gewoonweg bij de vuilnisbak gezet. In een mandje maar afwachten wat er met haar ging gebeuren.Iemand is zo lief geweest haar op te rapen en naar ons toe te brengen.Nu zit ze in een schoon hok met eten en drinken.Helaas heeft Lola een ontstoken tot wel blind oogje.We gaan ons best doen om haar op te lappen.
Knap van derquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:32 schreef douche-eendje het volgende:
Nee totaal niet, ze is heel erg nieuwsgierig! Ging gelijk de nieuwe kooi ontdekken, heeft mijn vingers al zitten likken en vind het totaal niet vervelend om opgetild te worden. Waarom men haar dan zomaar bij het afval zet...
Ik laat haar de komende avond maar even lekker met rust, ze heeft wel even genoeg meegemaakt.
wtf, een levend beest bij de vuilnis zetten..wat ben je dan voor mensquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:36 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi, even een topickick!
Morgen komt Lola tijdelijk hier wonen, ze is ongeveer 2 jaar en heel zielig. Even haar stukje van de website van de knaagdierenopvang gehaald:
[..]
Kooi staat al deels klaar, morgen uit de opvang even de laatste spulletjes meenemen.
Maar Koosje sliep alitjd zo snoezigquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:29 schreef CherryLips het volgende:
Koos is niet meer
Hij is ruimschoots overleefd door Mol, nu twee jaar oud en still going strong
Ik heb gewoon altijd pech met dwergjes. Bijterige dikkerdjes die niet oud worden
Helaas kom ik op mijn vrijwilligerswerk wel vaker in aanraking met dat soort verhalen. Veel gedumpte, mishandelde en verwaarloosde dieren, erg sneu. Gelukkig komt 99% van de dieren er weer bovenop en leven ze nog lang en gelukkig bij een goede eigenaar, maar toch is het niet fijn om te zien.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:25 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
wtf, een levend beest bij de vuilnis zetten..wat ben je dan voor mens![]()
tof dat ie een nieuw huis heeft gevonden
Ze hebben je opgelicht.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:08 schreef verleiding het volgende:
Anderhalf week geleden gekregen voor mijn verjaardag, Fred de dinosaurus:
[ afbeelding ]
Ga je naar de exo? Ik twijfel nog, want ik heb net een nieuw hamstertje en mag er dus geen meer bij, en ik weet nu al dat ik verliefd word op een beestje, net zoals toen in aprilquote:Op zondag 5 december 2010 14:01 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb net fotootjes gekregen van mijn twee aanstaande hamsters... volgende week zondag komen ze!
Ik organiseer de caviashow, dus 't wordt niet gewaardeerd als ik niet komquote:Op zondag 5 december 2010 14:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ga je naar de exo? Ik twijfel nog, want ik heb net een nieuw hamstertje en mag er dus geen meer bij, en ik weet nu al dat ik verliefd word op een beestje, net zoals toen in april
Pics!quote:Op zondag 5 december 2010 14:01 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb net fotootjes gekregen van mijn twee aanstaande hamsters... volgende week zondag komen ze!
AHWWWWquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:12 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
Nou dan ik ook maar even met het jonge grut van hier..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom heeft ie geen achterpootjesquote:Op zondag 5 december 2010 15:21 schreef CherryLips het volgende:
robbies
Ik krijg mijn gehandicapte hamster maar niet fatsoenlijk op de fotoJe zou denken dat een hamster zonder achterpootjes niet zo snel was, nou, dat valt nog mee
Ik zou graag nog een zwarte of Russisch blauwe dwerg willen, gewoon omdat ik het mooie kleurtjes vindOf mandarijntjes.
Dat kan ik bij die van mij ook wel proberen, hij komt toch niet overeind denk ikquote:Op maandag 3 januari 2011 22:29 schreef Graseter het volgende:
Ik heb een foto van mijn hamster die op z'n rug in m'n hand ligt en een koekje eet.
Als ze overeind willen draaien ze binnen 5 seconden om.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat kan ik bij die van mij ook wel proberen, hij komt toch niet overeind denk ikMaar das zielig dan.
Maar hij heeft geen achterpootjes en geen tegengewicht zeg maarquote:Op maandag 3 januari 2011 22:42 schreef Graseter het volgende:
[..]
Als ze overeind willen draaien ze binnen 5 seconden om.
Oh dat is nog erger. Ik schrik er wel eens zo erg van en dan zet ik gauw het radje stil, maar ze stappen er doodleuk na 5 seconden weer in Idiote beesten.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:24 schreef CherryLips het volgende:
Robo's en silent spinners zijn een gouden combinatie ja![]()
Hoe werkt dat?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:38 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik heb er zo eentje voor m'n hamster (ook een silent spinner maar deze vind hij duidelijk leuker). Wanneer hij dan ineens stil gaat staan gaat dat kontje nog heen en weer![]()
[ [url=http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:w21He6FcQ1JnGM:http://www.petdiscounters(...)m.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
Hetzelfde als een gewoon molentje, alleen horizontaal. Het duurde effe voordat m'n hamster doorhad hoe het werkte, aangezien het ding wiebelde wanneer hij erop ging staanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |