abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71571828
Maria Omama
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:20:44 #52
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71575529
Maria . Ooh...babyhamsters .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_71584621
ze zijn wel erg schattig die kleintjes

pluizig en blauw...
pi_71584664
Lief
one day I fly awaaaaaaay
pi_71584920
ooh me wants
Nadat ik gister weer bijna gegrepen ben door m'n dwerg . Hij heeft echt een kronkel in de kop de afgelopen week .
Tap tap tap
pi_71586925
quote:
Maria . Ooh...babyhamsters .
Leuk voor Dean!

Gezinsuitbreiding in huize Maria . Thor was stiekem Freya . Sneu dat Loki terug moest naar de dierenwinkel, maar wel een verstandige keus! Wel aardig van de winkel dat je straks een ander vrouwtje erbij krijgt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_71611419
oh schattig hoor!!! Hamsters zijn best gezellige beestjes!

Wel een kleine tip, hou die kleintjes ook verdomd goed in de gaten en haal ze op tijd uit elkaar. Een hamster is na ongeveer 4-6 weken al geslachtsrijp en voor je het weet gaat het hele zooitje elkaar dekken en eindig je met een gigantische inteelt familie. En zoals je nu al hebt ontdekt, is het best lastig om de mannetjes en vrouwtjes te scheiden van elkaar. En op een gegeven moment heeft een dierenwinkel ook wel genoeg beestjes...
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_71611534
Mijn hammies bijten mij nooit
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:48:22 #59
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_71631308
Wij hebben er 2, Tim & Tom, plaats zsm wat foto's
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:32:50 #60
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71634260
Heeeel leuk voor Dean!

Thor/Freya is tijdelijk omgedoopt tot Mamster Ze moedert nog steeds vrolijk door en zit uitgesmeert over d'r babies en lijkt dus van bovenaf twee keer zo groot

Etoile: ik ben idd van plan om babiehamsters zo snel het kan bij mams weg te halen richting een nieuw thuis, (hetzij bij kennissen, hetzij bij de dierenwinkel) en dat zal dus zéker zijn voor ze 4 weken zijn!

Tim en Tom Klinkt als Pim en Pom, van de Pim en Pomnibus
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:56:29 #61
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71638716
Tim en Tom Coronel .

En oeehhh Maria, ik wil een hammie...hou me tegen.. . Waar woon je? .
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:13:10 #62
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71644654
Alkmaar!

Maar ik moet je wel waarschuwen van mezelf: Roborovski-hamsters zijn volgens mij niet echt kinder-huisdiertjes. Ze zijn niet bijzonder knuffelbaar (want te klein en te snel)

Wow die babies piepen trouwens steeds harder!
pi_71645604
Die kleine van mij graaft zijn wieltje steeds in . Elke ochtend schep ik het zaagsel eruit, en meneer gooit er steeds weer een dikke laag zaagsel in. Heb het wieltje nu op de verdieping gezet, maar dat ratelt en dendert als een gek. Misschien dat ik de silent spinner maar weer inruil voor het gewone wieltje dat ik aan de tralies kan vastmaken .
Tap tap tap
pi_71648728
mij hamstertjes zijn sinds gisteren op ontdekking in de kooi...
echt zo schattig
zal kijken of ik vandaag nog een foto kan maken...
pluizig en blauw...
pi_71649172
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 07:36 schreef Mipsie het volgende:
ze zijn wel erg schattig die kleintjes

[ afbeelding ]
Zijn dat hamsters???? Lijken wel muizen
75 topics = FIN
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:02:49 #66
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71649256
Dit is Skeletor:

Mja hij heet Skeletor, maar hij luistert alleen naar de naam Ratje... Heel lief en bijt nooit
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_71770013
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:32 schreef MariaEtcetera het volgende:

Etoile: ik ben idd van plan om babiehamsters zo snel het kan bij mams weg te halen richting een nieuw thuis, (hetzij bij kennissen, hetzij bij de dierenwinkel) en dat zal dus zéker zijn voor ze 4 weken zijn!

Hihihi goed plan! Vergeet ook niet dat de meeste hamster rassen solitair zijn, dus als ze alleen moeten zitten is dat ook niet erg (en soms dus zelfs beter). Kost alleen wel veel ruimte als je 5 kooien kwijt moet.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:21:28 #68
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71818767
Mwehe Skeletor kijkt wel erg "hunter on the prowl'

Kijk eens! Mamster met babies! Ze krijgen haar!

woensdag 12 augustus 2009 @ 18:29:01 #69
11102 knep
Mountainfreak
pi_71825584
Leuke foto's zeg, heb helaas geen hamster meer op dit moment .
pi_71826352
Wat een lieverdjes !
pi_71827529
Ik wil ook robbies . Heb nog een Mini Duna staan .
Tap tap tap
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:09:10 #72
94617 Ps2K
pi_71840662
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mwehe Skeletor kijkt wel erg "hunter on the prowl'

Kijk eens! Mamster met babies! Ze krijgen haar!

[ afbeelding ]
Klopt het beestje is compleet verslaafd aan rozijntjes. Echt een leuk beestje, heeft weinig verzorging nodig en laat zich makkelijk oppakken. Ben alleen benieuwd hou oud ie gaat worden... hij is nu 1,5jaar
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_71850726

ze zijn nu 3 weken oud
pluizig en blauw...
pi_71855949
Ohhhhhhhhhhh
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:25:06 #75
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71856221
MAAAAWWWW Fluffy! En baby-zacht

Ik wil mijne ook oppakken! Maar dat mag ik van mezelf pas als ze de oogjes open hebben, want ik had Mamster nog niet zo lang toen ze babies kreeg!
pi_71859411
ja ze zijn echt heel schattig
rennen ook de hele tijd rond in de kooi..
al liggen ze nu met z'n 4en op elkaar te slapen
pluizig en blauw...
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:04:31 #77
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71860781
Sweet! En Alkmaar is leuk!
pi_71881348
Ow mijn god
m'n hamster is net weer bevallen van 7 jongen...
en dat terwijl die andere gisteren 3 weken oud zijn geworden!!

dacht dat roborovski hamsters niet zo makkelijk waren met voortplanten

maargoed, mannetje dus net terug gebracht naar de dierenwinkel voordat ik zo weer een nestje heb,
vind 13 hamsters toch wel een beetje veel
pluizig en blauw...
pi_71881483
OMG als ze net is bevallen kan het goed zijn dat ie er alweer overheen gegaan is hoor
Tap tap tap
pi_71881639
Ja dat moet wel, want ben dezelfde dag dat het vrouwtje bevallen was een andere kooi gaan kopen voor het mannetje... Maarja waarschijnlijk dus een paar uurtjes te laat
pluizig en blauw...
pi_71881799
Geile rakkers
Tap tap tap
pi_71885133
haha nou zeg dat !
Maargoed morgen even wat speciaal kitten melk halen om moeders bij te voeren...
7 nieuwe jongen en nog 4 die ook af en toe nog bij haar drinken lijkt me erg veel!
pluizig en blauw...
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:46:31 #83
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71885217
OMG Mipsie

Ik hoop dat ik niet eenzelfde 'verrassing' krijg, want Papster en Mamster zaten nog even bij mekaar voor ik het doorhad Uh-oh.

De mijne gaan aan de wandel nu trouwens! Al blind zijnde, achter mams aan
pi_71885335
Hebben jullie al huisjes gevonden voor de kleintjes?
Ik kan misschien wel even puppy-oogjes opzetten hier voor een stelletje, heb nog een kooi met inhoud staan .
Tap tap tap
pi_71885630
een collega van mij wil wel 2 of 3 kleintjes hebben ( die nu dan 3 weken zijn ) en voor die andere jongen heb ik nog geen plekje gevonden... de dierenwinkel hier neemt ze sowieso terug als ik ze niet wil houden, maar denk dat ik nog wel 2-3 vrouwtjes bij de moeder wil houden ( als er vrouwtjes tussen zitten )
Geen idee hoeveel van die kleintjes het gaan overleven ( zal een beetje aan mams liggen ) maar anders heb ik er dus nog genoeg die opzoek zijn naar een goed thuis...
pluizig en blauw...
pi_71886249
Oh no, they didn't.....
Gefeliciteerd Mipsie dat gaat hard zo
pi_71955162
ooh wat een lieve verhalen allemaal,
ik zit er ook aan de te denken om een hamster te nemen, welke soort zijn de tamste?
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:07:56 #88
94617 Ps2K
pi_71955660
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:51 schreef hartje. het volgende:
ooh wat een lieve verhalen allemaal,
ik zit er ook aan de te denken om een hamster te nemen, welke soort zijn de tamste?
Wisselt per hamster, die van mij is vrij tam maar ik heb hem ook sinds dag 1 opgepakt iedere dag.

Hamster logeert alleen nu al een jaar bij mijn ouders omdat ik in Rome werk

pi_71955974
aaah wat ontzetted schattig met die poes. ooh okee ik heb wel begrepen dat de russische dwerghamster het makkelijks is tenminste om tam te krijgen:P
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:32:48 #90
94617 Ps2K
pi_71956354
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef hartje. het volgende:
aaah wat ontzetted schattig met die poes. ooh okee ik heb wel begrepen dat de russische dwerghamster het makkelijks is tenminste om tam te krijgen:P
Denk dat het makkelijk is om in de winkel even de beestjes vast te houden om te kijken hoe ze reageren. Die van mij was in het begin al redelijk tam, en ik heb hem gewoon iedere dag even uit de kooi gepakt om over mijn handen te laten lopen.

Ow en vergeet niet dat je echt vrijwel niks aan een hamster hebt qua gezelschap. Die beestjes slapen de hele dag en 's nachts worden ze actief om in hun radje te rennen en andere idiote dingen uit te voeren. Dus zorg dat je de kooi niet op je slaapkamer hebt staan
pi_71964321
Hamsters moet je zelf tam maken. Je moet er iedere dag mee bezig zijn wil hij/zij je geur etc. voor 100% vertrouwen. Vaak bijten ze in het begin en krijgen mensen er genoeg van, dan blijft het een vervelend bijtend beest....doorzetten is the key word

Oh ja, op de slaapkamer is echt
Die van mij zijn trouwens overdag ook erg actief. Het wisselt per hamster per dag
pi_71964597
Net 14 dagen geleden een bloedmijteninvasie bij mijn hamsters ontdekt, meteen alles schoongemaakt, andere kooien (kleine reservekooien), hamsters behandeld, omgevingsspray...afijn de portemonee leeggetrokken zeg maar. Gisteren eens even voorzichtig de eerste kooien weer schoongemaakt...geen bloedmijten tot op heden en de hamsters die kale plekjes (en wondjes) hadden krijgen weer haar . Bloedmijten-ik...0-1 en hopelijk einde wedstrijd (alhoewel ik nog wel ga doorbehandelen want die krengen schijnen lang te kunnen overleven en ik neem maar even geen risico). Ik heb alleen maar tweedehandshamsters, beestje van een jaar of ouder die mensen zat zijn en waar ze een goed tehuis voor zoeken en die gratis worden aangeboden, de zogenaamde doorgeefhamster
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:59:58 #93
94617 Ps2K
pi_71973095
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:14 schreef trovey het volgende:
Net 14 dagen geleden een bloedmijteninvasie bij mijn hamsters ontdekt, meteen alles schoongemaakt, andere kooien (kleine reservekooien), hamsters behandeld, omgevingsspray...afijn de portemonee leeggetrokken zeg maar. Gisteren eens even voorzichtig de eerste kooien weer schoongemaakt...geen bloedmijten tot op heden en de hamsters die kale plekjes (en wondjes) hadden krijgen weer haar . Bloedmijten-ik...0-1 en hopelijk einde wedstrijd (alhoewel ik nog wel ga doorbehandelen want die krengen schijnen lang te kunnen overleven en ik neem maar even geen risico). Ik heb alleen maar tweedehandshamsters, beestje van een jaar of ouder die mensen zat zijn en waar ze een goed tehuis voor zoeken en die gratis worden aangeboden, de zogenaamde doorgeefhamster
Snap niet waarom mensen flauw van een hamster worden. Het is echt het perfecte huisdier voor mensen zoals ik.. hij heeft weinig verzorging nodig en ze leven niet zo lang. Dus als je er flauw van bent zit je er maar twee jaar aan vast.
Aan de andere kant wel weer jammer adt ze n iet zo oud worden want het zijn echt grappige beestjes.
pi_71978293
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:59 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Snap niet waarom mensen flauw van een hamster worden. Het is echt het perfecte huisdier voor mensen zoals ik.. hij heeft weinig verzorging nodig en ze leven niet zo lang. Dus als je er flauw van bent zit je er maar twee jaar aan vast.
Aan de andere kant wel weer jammer adt ze n iet zo oud worden want het zijn echt grappige beestjes.
De meest mensen kopen hamsters voor kleine kinderen zonder zich te realiseren dat het een nachtdier is, oftewel hamster wakker=kind in slaap. Kind verliest de belangstelling en hamster moet weg (dan maakt het echt niet uit of het diertje nu 2 jaar leeft of 10 jaar). Dit is de meest voorkomende reden. Dan heb je ook kinderen die ineens met een hamster in kooi thuis komen aanzetten, gekregen van een onbekende buurman/vrouw die er even vanaf moest, kind na een week belangstelling kwijt, hamster weg. Mensen die zeggen er geen geld meer voor te kunnen vrijmaken (Ja een hamster is loeiduur in onderhoud ) en noem maar op. Er wordt wat afgesleept met die beestjes van de één naar de ander en het liefst in zo klein mogelijke kooitjes. Ik heb allerlei karaktertjes hier binnengekregen; volledig tamme hamsters die je zo kon oppakken en nooit hebben gebeten tot compleet gestoorde diertjes die, als je met je hand in de kooi kwam, zich op de rug rolden en hartbrekend begonnen te jammeren (wat ze in vredesnaam met dit soort diertjes hebben uitgehaald is me een raadsel). Gelukkig zijn hamsters ook op oudere leeftijd nog goed tam te krijgen en met veel geduld heb ik zelf die jammerende hoopjes ellende zover gekregen dat ze me vertrouwen en dat ik ze mag voorzichtig mag oppakken, sommigen staan zelf even knuffelen toe. Uiteraard gaan de meeste hamster bij mij niet extreem lang mee (het kortst was een hamster die maar 3 dagen van zijn grote 80 cm kooi heeft mogen genieten) maar zolang als ze leven hoop ik dat ze nog een leuke tijd hebben met alle dingen die hamsters leuk vinden. Ik heb trouwens buiten de Campbelli op dit moment alle soorten hier zitten met nadruk op de Rus en de Syrische hamster.

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 18-08-2009 14:35:05 ]
Optimist tot in de kist
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:18:32 #95
94617 Ps2K
pi_71979321
Nou mijn hamstertje logeert nu dus bij mijn ouders en mijn moeder wilde het beestje zindelijk maken... Nou is dat beestje al zindelijk maar meer in de zin van... huisje volkakken en er ook in slapen
In ieder geval dat hamster toilet met het zand wordt tegenwoordig gebruikt om in rond te rollen, dat schijnt leuker te zijn
Alleen het valt mij op dat ie echt totaal geen eten hamstert... af en toe als ik hem eens een rozijntje geef dan stopt ie hem in z'n wangzak maar nooit eten in z'n huisje bewaren etc.
pi_71979732
Ik weet niet welke soort je hebt maar Syrische hamsters hamsteren ook het algemeen meer dan de dwergsoorten (eigen ervaring en ervaringn van anderen). Ik vind hier ook niet of nauwelijks gehamsterd voer bij de dwergjes terwijl de Syren vaak een apart slaaphuisje willen hebben om hun voorraden in op te slaan (een soort graanschuur ).
Optimist tot in de kist
pi_72002299
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef hartje. het volgende:
Nou, ik vind zelf Syrtjes tammer . Het ligt er ook aan waar ze vandaan komen: bij goede hamstery's zijn ze vaak tammer dan bij dierenwinkels.
Tap tap tap
pi_72818628
Ik heb ook een hamster, een russische dwerghamster (nu vijf maand oud), genaamd Pjotr:

woensdag 16 september 2009 @ 21:01:31 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72819063
Ooooh! Mooie foto van een toffe hamster!

Update met betrekking tot babietjes-perikelen: We hebben nu alleen nog Mamster en dochtertje Tumi, en dat gaat prima! De twee knaapjes hebben een nieuw thuis gevonden bij de zus van mn vriend
Zal binnenkort weer eens foto's maken ook
pi_72819151
Thanks ^_^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')