abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71512554
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:20 schreef Exoteria het volgende:

[..]

effe lezen

het is tijdelijk.

En dat maakt het nog aparter.

Hij heeft zo'n 170 euro om van te eten/ maand, dat is te doen!!

Zéker als het tijdelijk is.
Toch wordt het als groot probleem neergezet én er wordt nog een deel van de inkomsten niet meegerekend ook
Naja, goed.
Als ik kijk naar m'n eigen inkomsten, waarmee ik makkelijk rond zou moeten komen, en wat ik aan het eind van de maand overhoud, dan kan ik me ook wel voorstellen dat anderen ook niet rond kunnen komen...
Ik heb dan bijna 1000 euro meer te besteden dan in het geval van TS.

Naja, als ik m'n afschriften langsloop dan weet ik wel waar het geld is gebleven
Maar toch, mijn vaste lasten liggen straks met een eigen huis op dik 1000 euro in de maand.
Dat is van een bijstandsuitkering echt niet te doen terwijl ik nu nog 600 over zou moeten houden voor eten, kleding, brandstof en andere onvoorziene dingen.
pi_71517647
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:17 schreef BansheeBoy het volgende:
De jongen in kwestie is 22 jaar. Hij zit in de bloei van zijn leven, zelfs qua vruchtbaarheid zit hij aan zijn top. Kan hij echt niet werken?

²
Wat die Wajong betreft, een kennis van mij is 26 en heeft PDD-NOS. Hij werkt weliswaar, maar kan niet veel of lang werken. In ieder geval niet het minimumloon. 's Avonds zit hij vaak als een zombie op de bank vanwege overprikkeling. En nee, een filter voor de prikkels is helaas niet te koop.
pi_71517871
het 'ik' in de TT is wel een fail.. 'die vriend van je' kan bijvoorbeeld het volgende doen:

een weeklijst voor boodschappen maken.

Je bepaalt op zondag wat je de rest van de week wilt eten en gaat op maandag daarvoor boodschappen doen.
Dit doe je bij de Aldi, Lidl of je koopt alleen Euroshopperproducten bij de AH.

Verder maakt hij een basisvoorraad aan, met dingen als tomatenpuree, gezeefde tomaten, macaroni, blikjes tonijn, vermicelli, spaghetti, rijst en dat soort zaken. Ook een shitload aan kruiden en specerijen van de toko (kost daar geen drol) om het eten smaak te geven.

Koop en eet veel groentes en pas de volgorde van je eten aan op de bederfelijkheid van zaken.

Ja doei.
pi_71519424
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:29 schreef muriel1 het volgende:
nee, deze jongen kan niet gaan wonen bij zijn ouders. Is een jongen met een pscyhiatrische beperking daarom woont hij ook niet thuis.
tot vorig jaar woonde hij zelfs nog onder de brug dus gaarne wat meer respect voor alles wat hij heeft bereikt tot op heden.
En eerst lezen voor je reageert en als je niet kan lezen dan ook liever niet reageren.
Ok hij woonde onder een brug en zit nu in de shit.

Hij krijgt dus wel degelijk huur en zorgtoeslag, en daar kan ie gewoon spullen van halen, dus ik zou dat dus wel in het staatje stoppen. Staat anders zo raar.

En dan zijn wij allemaal dom.

pi_71522007
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:00 schreef capricia het volgende:
Diep triest dat er zo omgegaan wordt met de zwakkeren van onze samenleving.
Daar maken ze bij het callcenter van UWV ook misbruik van. Die studentes daar wisten minder dan ik over arbeidsongeschiktheidspercentages. Inmiddels dankzij goede bemiddeling werk kunnen vinden en uit de uitkeringen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 02:24:22 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71529845
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:02 schreef TigerXtrm het volgende:
Stap 2: Ga werken luie flikker.

die jongen is ziek, zieke mensen kunnen nu eenmaal niet werken.
pi_71531635
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 02:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die jongen is ziek, zieke mensen kunnen nu eenmaal niet werken.
Ga toch weg man idioot. Hij is helemaal niet ziek, er is iets niet goed in z'n hoofd. Noem je gehandicapten ook ziek? Autisten? Mensen met de ziekte van Pfeiffer?

Ziek zijn is een groot woord en daarom is het vaak lastig om te beslissen of iemand een uitkering krijgt of niet.
Facts don't care about your feelings
pi_71531734
Rondkomen staat of valt wat mij betreft samen met het inzichtelijk hebben van je inkomsten en uitgaven. Geef je meer uit dan er binnen komt, check dan eerst eens wat er van de uitgaven af kan ... vraag ook alle mogelijke toeslagen aan die de overheid maar heeft (www.toeslagen.nl), maar geef als bruto jaarloon altijd een hoger bedrag op dan wat je in werkelijkheid verdiend; op die manier hoef je A) nooit terug te betalen en B) krijg je na een jaar alsnog het geld wat je anders al elke maand zou hebben gehad. Toch een mooi extraatje.

Succes.
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:58:05 #109
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71532132
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:24 schreef denniz1974 het volgende:
Rondkomen staat of valt wat mij betreft samen met het inzichtelijk hebben van je inkomsten en uitgaven. Geef je meer uit dan er binnen komt, check dan eerst eens wat er van de uitgaven af kan ... vraag ook alle mogelijke toeslagen aan die de overheid maar heeft (www.toeslagen.nl), maar geef als bruto jaarloon altijd een hoger bedrag op dan wat je in werkelijkheid verdiend; op die manier hoef je A) nooit terug te betalen en B) krijg je na een jaar alsnog het geld wat je anders al elke maand zou hebben gehad. Toch een mooi extraatje.

Succes.
Ja dat zal goed werken. Frauderen bij de belastingdienst .

Verder zie ik nergens terug dat deze jongen tal van zaken extra aan uitgaven heeft dan alleen maar eten, lijkt mij (goed hij komt over een maand weer aan t werk, maar als ie dat niet kon was dat wel een klein detail geweest). En dat ie heel af en toe waarschijnlijk ook nog wel eens een onverwachte uitgave heeft.

Kleding? Wasmiddel? Persoonlijke hygiëne?

Niet dat ik nu impliceer dat ie het dan niet redt, maar t zijn kleine dingetjes die de zaken toch weer een klein beetje minder rooskleurig maken als je elke cent moet omdraaien
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 augustus 2009 @ 11:02:09 #110
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_71532189
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:58 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ja dat zal goed werken. Frauderen bij de belastingdienst .
Wat is er fraude aan om je schatting van je inkomen hoger te schatten dan je echt verwacht?
Je toeslag kan daardoor gewoon lager per maand uitvallen zodat je aan het eind van het jaar niet ineens terug moet betalen omdat je te laag had geschat.

Dit mag gewoon. En wordt zelfs ook aangeraden door de BD.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:06:49 #111
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71532264
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:02 schreef Nizno het volgende:

[..]

Wat is er fraude aan om je schatting van je inkomen hoger te schatten dan je echt verwacht?
Je toeslag kan daardoor gewoon lager per maand uitvallen zodat je aan het eind van het jaar niet ineens terug moet betalen omdat je te laag had geschat.

Dit mag gewoon. En wordt zelfs ook aangeraden door de BD.
Oh zo. Sorry. Op zondagmorgen moet ik me eigenlijk ook niet met dit soort dingen bemoeien (eigenlijk op andere dagen ook niet)
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:42:49 #112
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71537620
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ga toch weg man idioot. Hij is helemaal niet ziek, er is iets niet goed in z'n hoofd. Noem je gehandicapten ook ziek? Autisten? Mensen met de ziekte van Pfeiffer?

Ziek zijn is een groot woord en daarom is het vaak lastig om te beslissen of iemand een uitkering krijgt of niet.
jij, kan er iig niet over beslissen via een forum of hij kan werken!
pi_71545344
Aangezien de TS zelf zegt dat hij binnenkort weer gaat werken KAN hij dus wel degelijk werken. Jij moet eens je ogen open doen voordat je met nutteloze opmerkingen komt.
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:15:13 #114
3542 Gia
User under construction
pi_71545444
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien de TS zelf zegt dat hij binnenkort weer gaat werken KAN hij dus wel degelijk werken. Jij moet eens je ogen open doen voordat je met nutteloze opmerkingen komt.
Inderdaad, hij kan werken, gaat ook over een maand werken, maar wil schijnbaar nog effe wat extra geld vangen wat hij niet per se nodig heeft. Denk niet dat hij het krijgt, overigens.
pi_71549103
Mensen met een verleden van ziekte of nog steeds ziek komen niet zo gauw aan een baan
en vooral nu met de crisis is het voor niemand zo 1 2 3 een baan te krijgen meerendeels is het maar voor een weekje maar dan moet je wel geluk hebben.
De tijden van snel geld is alang voorbij tegenwoordig moet je blij zijn als je al voor een dag geld krijg.
en Muriel eerst melde je dat hij 120 betaalde voor zorgverzekering in de volgende verhaal betaald hij 110
dan kom je dus op een andere berekening aan wat hij kwijt is, tegenwoordig is www voor 3 maanden na dat je ontslag krijg en daarin moet je wel op zoek gaan naar werk want na 3 maanden zit je weer zonder geld
andere uitkeringen voor mensen met een beperking kan je wel levenlang ontvangen maar dan moet je ook echt geen mogelijk heid hebben om te werken, want je wordt wel gekeurd.
Aangezien hij wel gewerkt heeft/nog aan het werk gaat denk ik niet dat hij een heel ernstig geval is
je kan dus wel gedeeltelijk een uitkering krijgen aanvullend , want nogmaals ze gaan keuren en daarin wordt naar je verleden gekeken wat je dus allemaal aan werk heb gedaan en dus wat je nog kan doen.
Het is natuurlijk altijd goed dat hij gewerkt heeft en nog steeds van plan is, maar hij kan altijd naast de uitkering misschien partime werken om dat geld aan te vullen om zo misschien financieel rond te kunnen komen.
Vriedelijke groet
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:40:02 #116
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71550804
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:09 schreef YoshiBignose het volgende:
je moet leren lezen! er stond opleiding/baan, als er dan ook nog in de OP staat dat hij in de WIA zit, dan snapt zelfs een kind het nog, maart jij schijnbaar niet.
pi_71552655
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:00 schreef muriel1 het volgende:

uiteraard krijgt hij wel huur en zorgtoeslag maar dat telt niet mee met je inkomen.
het telt niet mee met je inkomen, maar het zijn wel harde euro's. Waarschijnlijk krijgt hij dus minstens 150 huurtoeslag + ongeveer 100 euro zorgtoeslag. Dat zijn dus 250 euro per maand. Lijkt mij dat hij daar wel een maandje flink van kan eten.
September moet ie het wel halen.

Eventueel kan hij ook nog even eneco maandbedrag verlagen voor een maandje of twee.

En wat zegt de bijstand?
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:43:18 #118
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71554182
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb veel domme posts gezien, maar jij hebt de domste neergezet!

Als je een geestesziekte hebt, dan ben je toch ook ziek? Dan is er toch ook een fysiologische afwijking van de "normaal" ? vb. er wordt een stofje niet aangemaakt in de hersenen.

Een gehandicapte, iemand zonder been bijvoorbeeld, die is chronisch ziek ja. Alleen zie jij die ziekt zelf niet, in de wereld van Joshi bestaat niet wat hij niet ziet?

En iemand met de ziekte van Pfeiffer die is ook ziek ja Hopelijk hoef je daarvoor geen nadere uitleg?
:-)
  maandag 3 augustus 2009 @ 02:37:39 #119
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71555374
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:43 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Als je een geestesziekte hebt, dan ben je toch ook ziek? Dan is er toch ook een fysiologische afwijking van de "normaal" ? vb. er wordt een stofje niet aangemaakt in de hersenen.

Een gehandicapte, iemand zonder been bijvoorbeeld, die is chronisch ziek ja. Alleen zie jij die ziekt zelf niet, in de wereld van Joshi bestaat niet wat hij niet ziet?

En iemand met de ziekte van Pfeiffer die is ook ziek ja Hopelijk hoef je daarvoor geen nadere uitleg?
x2
pi_71557154
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:43 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Sukkel. We hebben het hier over het feit of iemand kan WERKEN of niet. Als iemand ziek is wil dat niet meteen zeggen dat hij NIET KAN WERKEN. Een gehandicapte, autist of wat dan ook heeft een afwijking. Oke, je zou het een ziekte kunnen noemen (dan zou een homo ook ziek zijn).

Maar als je ziek bent wil dat niet meteen zeggen dat je niet kan werken. Deze persoon in kwestie KAN wel werken, net zoals iemand met de ziekte van Pfeiffer dat OOK kan, zij het met beperkingen.

Zomaar zeggen dat zo'n persoon ziek is en dus niet hoeft te werken en maar gewoon uitkering kan trekken is minstens zo belachelijk als jouw post.
pi_71558409
Wat een jankzak. Als hij over een maand kan werken, kan hij nu ook werken voor het uitzendbureau voor een paar weekjes. Luie flikker .
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:25:36 #122
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71565735
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Sukkel. We hebben het hier over het feit of iemand kan WERKEN of niet. Als iemand ziek is wil dat niet meteen zeggen dat hij NIET KAN WERKEN. Een gehandicapte, autist of wat dan ook heeft een afwijking. Oke, je zou het een ziekte kunnen noemen (dan zou een homo ook ziek zijn).

Maar als je ziek bent wil dat niet meteen zeggen dat je niet kan werken. Deze persoon in kwestie KAN wel werken, net zoals iemand met de ziekte van Pfeiffer dat OOK kan, zij het met beperkingen.

Zomaar zeggen dat zo'n persoon ziek is en dus niet hoeft te werken en maar gewoon uitkering kan trekken is minstens zo belachelijk als jouw post.
ooh, dus jij bent diegene die dat bepaalt vanachter je pc, keyboardwarrior!
Jij bent geen keuringsarts dus je hebt er niks over te zeggen.
laat we het hier maar bij houden, want we gaan flink offtopic!
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:27:46 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71565797
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:52 schreef boskameel het volgende:
Wat een jankzak. Als hij over een maand kan werken, kan hij nu ook werken voor het uitzendbureau voor een paar weekjes. Luie flikker .
je snapt het niet, mensen die ziek zijn, die wil een werkgever niet hebben, dus ook een uitzendbureau niet!
Hij is geen luie flikker, hij wil wel,maar hij kan niet, vandaar is hem ook een WIA uitkering toegekend, als ie het wel kon, kreeg hij die nog niet eens.
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:34:44 #124
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71566000
laat hem eerst zoeken naar een goedkoper appartement en laat hem internet en de telefoon de deur uit doen (bij het uwv kan je achter de computer solliciteren en als hij thuis kan computeren, kan hij ook werken).
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_71566147
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:00 schreef muriel1 het volgende:
Graag alleen normale reacties graag!!
Hij is ontslagen omdat er vanwege de crsis geeen werk meer voor hem was en gelukkig heeft hij vanaf 1 september weer een baan.
Zijn vaste lasten zijn helemaal niet zo hoog.
300 euro huur
110 euro zorgverzekering
85 euro eneco
50 euro telefoon/tv en internet
11,50 verzekeringen e.d.
dan ben je al snel aan de zeshonderd euro.
uiteraard krijgt hij wel huur en zorgtoeslag maar dat telt niet mee met je inkomen.
Houd jezelf niet voor de gek door de hele tijd over "een vriend" te praten
pi_71566525
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ooh, dus jij bent diegene die dat bepaalt vanachter je pc, keyboardwarrior!
Jij bent geen keuringsarts dus je hebt er niks over te zeggen.
laat we het hier maar bij houden, want we gaan flink offtopic!
ZUCHT. Ik begin hier te betwijfelen of jij geen geestelijke afwijking hebt. Ik zit hier niet vanaf mijn pc te keuren, HET STAAT IN DE OPENINGSPOST. Als er stond dat hij volledig afgekeurd was, om wat voor reden dan ook, dan was ik daarvan uitgegaan. Er wordt gezegd dat hij wel kan werken en DUS vind ik het niet terecht dat hij een uitkering krijgt... en al helemaal niet terecht dat er nog gezeurd wordt dat dit bedrag te weinig is om mee rond te komen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:24:07 #127
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_71567278
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:54 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

ZUCHT. Ik begin hier te betwijfelen of jij geen geestelijke afwijking hebt. Ik zit hier niet vanaf mijn pc te keuren, HET STAAT IN DE OPENINGSPOST. Als er stond dat hij volledig afgekeurd was, om wat voor reden dan ook, dan was ik daarvan uitgegaan. Er wordt gezegd dat hij wel kan werken en DUS vind ik het niet terecht dat hij een uitkering krijgt... en al helemaal niet terecht dat er nog gezeurd wordt dat dit bedrag te weinig is om mee rond te komen.
2e zin OP
quote:
Hij is 22 jaar en heeft een uitkering van de WW en Wia.
Hij heeft 2 uitkeringen
1 WW uitkering omdat hij werk heeft gehad.
1 WIA omdat hij deels arbeidsongeschikt is.

De WIA is er alleen voor dat deel dat jij niet kunt. Voor de rest heeft hij gewoon WW net zoals jij en ik krijgen als de baas de tent dicht zou gooien.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_71568618
Deels.. je zegt het zelf. Dus hij kan wel werken. Zinloze discussie hier, laten we er maar over ophouden. De TS zelfs is ook al nergens meer te bekennen, zit te genieten van uitkering in de zon nu met een pina colada.
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:20:21 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71570293
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Deels.. je zegt het zelf. Dus hij kan wel werken. Zinloze discussie hier, laten we er maar over ophouden. De TS zelfs is ook al nergens meer te bekennen, zit te genieten van uitkering in de zon nu met een pina colada.
ja hallo, jij begon over dat het een luie flikker was, die wel kon werken! en daarna je misstappen recht gaan praten, lullo!
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:43:44 #130
3542 Gia
User under construction
pi_71570883
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:24 schreef zalkc het volgende:

[..]

2e zin OP
[..]

Hij heeft 2 uitkeringen
1 WW uitkering omdat hij werk heeft gehad.
1 WIA omdat hij deels arbeidsongeschikt is.

De WIA is er alleen voor dat deel dat jij niet kunt. Voor de rest heeft hij gewoon WW net zoals jij en ik krijgen als de baas de tent dicht zou gooien.
ww is toch 70 % van je laatsverdiende salaris. Als een deel van die 640 euro 70 % van zijn salaris is, dan heeft hij met de toeslag van de bijstand zelfs nog meer dan toen hij nog werkte.

Overigens krijg je die toeslag volgens mij ook pas als je langdurig in de bijstand zit en deze jongeman zit nog niet eens in de bijstand. Je kunt natuurlijk geen toeslag op de bijstand krijgen als je geen bijstand hebt.
pi_71570955
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja hallo, jij begon over dat het een luie flikker was, die wel kon werken! en daarna je misstappen recht gaan praten, lullo!
Ben je nou werkelijk zo'n imbeciel? Ik heb GVD nergens gezegd dat hij een luie flikker was. Van mij part slaapt hij de hele dag, maar als je KAN werken dan MOET je werken om geld te verdienen.

Jij bent pas een lekkere: "hij is ziek, als je ziek bent kan je niet werken."

Als dat de standaard regelgeving hier was, dan zaten er heel veel mensen nu lekker thuis uitkeringen te trekken. Deze meneer hier is misschien ZIEK, maar hij KAN werken. Dat doet hij ook (dus prima) en als hij wat minder kan werken vanwege zijn ziekte is dat ook fijn (vandaar de WIA), maar als hij dan THUIS zit omdat hij ontslagen is, of wat dan ook dan (vind ik) het onterecht om een uitkering te geven. En al helemaal als je begint te zeuren dat de uitkering te laag is...
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:56:15 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71571205
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ben je nou werkelijk zo'n imbeciel? Ik heb GVD nergens gezegd dat hij een luie flikker was. Van mij part slaapt hij de hele dag, maar als je KAN werken dan MOET je werken om geld te verdienen.

Als dat de standaard regelgeving hier was, dan zaten er heel veel mensen nu lekker thuis uitkeringen te trekken. Deze meneer hier is misschien ZIEK, maar hij KAN werken. Dat doet hij ook (dus prima) en als hij wat minder kan werken vanwege zijn ziekte is dat ook fijn (vandaar de WIA), maar als hij dan THUIS zit omdat hij ontslagen is, of wat dan ook dan (vind ik) het onterecht om een uitkering te geven. En al helemaal als je begint te zeuren dat de uitkering te laag is...
nee, jij bent zo'n mongool die vind dat iedereen moet werken, ook al kunnen ze het niet vanwege hun ziekte, echt zo'n nazi strafkamp houding!
alleen maar commentaar geven en niks zinnigs bijdrage aan dit topic, zeikwijf, je zal best geliefd zijn op jouw werk met zo'n houding kutmanager!
Als je niet kan vreten is idd die uitkering te laag,ja, van 640 euro kan je net een hond van voeden!
pi_71571568
ik geef het op.
pi_71571665
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:08 schreef YoshiBignose het volgende:
ik geef het op.

Soms gaat het niet, soms kan het niet,
Soms wil het niet, soms mag het niet,
Maar zeg nooit stop, want in je kop,
Daar past geen strop, dus Geef Nooit Op!
Geef Nooit Op, Geef Nooit Op, Geef Nooit Op, oh Geef Nooit Op!
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71572658
Stel dat Yoshi een zwaar verkeersongeluk krijgt, zou hij dan nog steeds willen werken met veel aanpassingen en daar volop naar streven? Ik denk, weet bijna zeker, dat als je zelf in een moeilijke positie zit, je heel anders over sociale zekerheid gaat denken.
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:51:29 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71574533
Dan nog moet je blij zijn met wat je krijgt..
in veel landen hebben ze zulke regelingen niet eens, en zoals gezegd is er wordt geen huurtoeslag of zorgtoeslag bij de overblijvingen gerekend,
Van de ongeveer netto 640 houdt hij na aftrekking van genoemde kosten wat komt op 550.. niet 600.. dus dat is 90 euro , daarbij 58 euro zorgverzekering en waarschijnlijk ongeveer 100 huurtoeslag, dan heeft hij 250 de maand over.. er zijn een hoop mensen die minder hebben te besteden in de maand.
Daarbij is geschetste situatie van tijdelijke aard.

Daarbij geetf yoshi zijn/haar mening en beledigt ze niemand, jullie beledigen yoshi door te spreken over nazigedachten uit zijn/haar post..

In het geval an TS is hij niet zwaar arbeidongeschikt maar gedeeltelijk, dus de situatie die je schets is niet van toepassing. in gevallen van volledige arbeidsongeschiktheid is het inkomen ook iets hoger en zijn er vaak potjes etc.

nogmaals TS geeft aan het is van tijdelijke aard, en dan is 250 in de maand prima te doen. ja jammer dan dat je niet met je maatjes etc mee op terrasjes kan zitten en doen wat je wilt. soms kunnen dingen gewoon even niet.
Dat komt later wel weer als die aan zijn baan begint.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:15:04 #137
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_71575328
Jammer dat TS niet meer reageert. Ik was echt benieuwd naar het hoe of wat van de toeslagen.
pi_71575744
Je vriend komt niet zomaar in aanmerking voor een aanvulling. Zo werken de dingen helaas niet
Bijstand en ww-uitkeringen zijn nu eenmaal geen vetpot en er wordt over het algemeen niet meer toegekend dan de berekeningen die de computer maakt op basis van arbeidsverleden en percentages van arbeidsongeschiktheid in zijn geval. Hij zal het ermee moeten doen. Het feit dat hij over en weer wordt gestuurd tussen UWV en sociale dienst zal veroorzaakt worden door het gebrek aan mogelijkheden voor extra aanvullingen van die bedragen. Zolang er in zijn prive omstandigheid niets verandert, kunnen deze instellingen denk ik weinig voor hem doen
pi_71576895
hmmm 640 Euro... Ik krijg per maand ongeveer 1200 Euro(netto) aan hypotheekrenteaftrek. Daar hoef ik ook niets voor te doen. Ben ik nu ook lui???
pi_71577210
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:48 schreef sempron2400 het volgende:
Stel dat Yoshi een zwaar verkeersongeluk krijgt, zou hij dan nog steeds willen werken met veel aanpassingen en daar volop naar streven? Ik denk, weet bijna zeker, dat als je zelf in een moeilijke positie zit, je heel anders over sociale zekerheid gaat denken.
Nee, Yoshi heeft een goede arbeidsongeschiktsheid verzekering. Oeps...UWV-norm. Yoshi is 100 procent goedgekeurd. Nu nog een werkgever vinden die al die aanpassingen wil doen. Oeps...wat vreemd die is er niet..Yoshi heeft een hoop pijn en geen werkgever wil hem aannemen. Oeps....Yoshi krijgt bijstandsuitkering. Yoshi heeft een eigen huis..Oeps... Yoshi mag eerst zijn huis op eten en dan pas een bijstandsuitkering. Hmmm. 640 euro is niet veel. Yoshi vraagt advies aan zijn medefokkers. Oeps. Yoshi is een luie lul. Oeps... Yoshi wordt depressief.
pi_71577309
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:20:38 #142
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71579958
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Precies. Hij kan ook vrijwilligerswerk doen. Is goed voor z'n CV. Iedereen die uitkering trekt moet vrijwilligerswerk doen waar mogelijk. Lekker op zijn eigen tempo.
pi_71581878
Om toch nog wat terug te zien voor het feit dat je een ziekte hebt en niet kunt werken

Bij de Belastingdienst is er tot 5 jaar terug Inkomstenbelasting terug te vragen
zeker doen als je Jong gehandicapt of Arbeidsongeschikt bent.
(Ik lees dat het vanaf 2009 niet meer aftrekbaar is!)

Aftrekbare uitgaven voor ziekte en invaliditeit

De volgende uitgaven zijn aftrekbaar:

* premies voor een aanvullende zorgverzekering
* een vast bedrag bij arbeidsongeschiktheid of chronische ziekte van uzelf of uw fiscale partner
* een vast bedrag bij chronische ziekte van uw kinderen die jonger waren dan 27 jaar

http://www.belastingdiens(...)len_terugvragen.html

Download het opgave programma en kijk waar het toepasbaar is bij de aftrekposten
het is een beetje inlezen in de help functie

Ik weet niet hoelang de persoon de klachten heeft maar dit is nog 5 jaar terug te vragen.

Heb het voor mijn vriendin die een psychische ziekte heeft ingevuld na een tip
en zij krijgt +/- 1000 euro per jaar terug.

altijd de moeite waard om eens te checken dacht ik

[ Bericht 2% gewijzigd door Kickstart op 04-08-2009 01:42:21 ]
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:52:40 #144
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71582488
quote:
Mensen met kinderen kunnen niet van alleen bijstand rondkomen. Dat vindt de gemiddelde Nederlander, zo blijkt uit onderzoek van het Nibud en het Sociaal Cultureel Planbureau.

De organisaties wilden weten wat als armoede wordt beschouwd en legden die vraag voor aan vier discussiegroepen. Die concludeerden dat mensen in ieder geval moeten kunnen beschikken over een zelfstandige woning, nieuw gekochte kleding en gezond eten.

De groepen verschilden van mening over de vraag in hoeverre mensen geld moeten hebben om mee te doen in de samenleving via bijvoorbeeld sport of uitstapjes.
pi_71585847
Het sociaal minimum is gelijk aan het bijstandsniveau van 860 euro netto, exclusief huur- en zorgtoeslag. Dan kun je hoog en laag springen met die 640 euro, maar als de persoon in kwestie geen vermogen boven de 5500 euro heeft, dan heeft hij in principe recht op een aanvulling tot het bijstandsniveau. Wel geldt formeel een sollicitatieplicht tot de datum dat hij werk heeft (in september).
pi_71587035
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:22 schreef sempron2400 het volgende:
Het sociaal minimum is gelijk aan het bijstandsniveau van 860 euro netto, exclusief huur- en zorgtoeslag. Dan kun je hoog en laag springen met die 640 euro, maar als de persoon in kwestie geen vermogen boven de 5500 euro heeft, dan heeft hij in principe recht op een aanvulling tot het bijstandsniveau. Wel geldt formeel een sollicitatieplicht tot de datum dat hij werk heeft (in september).
Amen
Al dat gemekker over dat hij een andere woning moet zoeken bijvoorbeeld vind ik echt onzin. Voor één maand overbrugging jezelf in de schulden steken... héél goed advies hoor

Gewoon die aanvulling vragen bij de soos, en 1 september lekker beginnen in de nieuwe job.
Die 220 euro aanvulling mag dan van mijn belastingcenten hoor
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:29:37 #147
3542 Gia
User under construction
pi_71588583
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:07 schreef PietPrak het volgende:

[..]

Nee, Yoshi heeft een goede arbeidsongeschiktsheid verzekering. Oeps...UWV-norm. Yoshi is 100 procent goedgekeurd. Nu nog een werkgever vinden die al die aanpassingen wil doen. Oeps...wat vreemd die is er niet..Yoshi heeft een hoop pijn en geen werkgever wil hem aannemen. Oeps....Yoshi krijgt bijstandsuitkering. Yoshi heeft een eigen huis..Oeps... Yoshi mag eerst zijn huis op eten en dan pas een bijstandsuitkering. Hmmm. 640 euro is niet veel. Yoshi vraagt advies aan zijn medefokkers. Oeps. Yoshi is een luie lul. Oeps... Yoshi wordt depressief.
Als TS 'vriend' in de bijstand zou zitten, langdurig, dan kreeg hij die toeslag wel.
Die kerel zit NIET in de bijstand.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:36:11 #148
3542 Gia
User under construction
pi_71588776
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:22 schreef sempron2400 het volgende:
Klopt niet helemaal:
quote:
Hoogte bijstandsuitkering voor alleenstaanden (klik voor meer)
Een alleenstaande van 21 jaar of ouder die recht heeft op een volledige bijstandsuitkering, krijgt een netto-uitkering van ¤ 615,16 per maand (50% van het minimumloon) en een vakantietoeslag van ¤ 32,28 per maand (bedragen per 1 juli 2009).

Als u alleen woont en uw (woon)kosten niet met iemand anders deelt, krijgt u bovenop uw bijstandsuitkering een toeslag van maximaal ¤ 246,06 per maand (20% van het minimumloon) en daarbij een vakantietoeslag van ¤ 12,95 (bedragen per 1 juli 2009). Het vakantiegeld ontvangt u één maal per jaar, in juni.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22819

Deze gast heeft geen bijstand, dus ook geen recht op de toeslag.
pi_71589478
De WW-gerechtigde met een (gezins)inkomen dat lager is dan het voor hem geldende sociaal minimum, kan recht hebben op een toeslag op grond van de Toeslagenwet. Ik weet er het fijne niet van af, maar er zal vast wel een regeling voor zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')