ooh, dus jij bent diegene die dat bepaalt vanachter je pc, keyboardwarrior!quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Sukkel. We hebben het hier over het feit of iemand kan WERKEN of niet. Als iemand ziek is wil dat niet meteen zeggen dat hij NIET KAN WERKEN. Een gehandicapte, autist of wat dan ook heeft een afwijking. Oke, je zou het een ziekte kunnen noemen (dan zou een homo ook ziek zijn).
Maar als je ziek bent wil dat niet meteen zeggen dat je niet kan werken. Deze persoon in kwestie KAN wel werken, net zoals iemand met de ziekte van Pfeiffer dat OOK kan, zij het met beperkingen.
Zomaar zeggen dat zo'n persoon ziek is en dus niet hoeft te werken en maar gewoon uitkering kan trekken is minstens zo belachelijk als jouw post.
je snapt het niet, mensen die ziek zijn, die wil een werkgever niet hebben, dus ook een uitzendbureau niet!quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:52 schreef boskameel het volgende:
Wat een jankzak. Als hij over een maand kan werken, kan hij nu ook werken voor het uitzendbureau voor een paar weekjes. Luie flikker.
Houd jezelf niet voor de gek door de hele tijd over "een vriend" te pratenquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:00 schreef muriel1 het volgende:
Graag alleen normale reacties graag!!
Hij is ontslagen omdat er vanwege de crsis geeen werk meer voor hem was en gelukkig heeft hij vanaf 1 september weer een baan.
Zijn vaste lasten zijn helemaal niet zo hoog.
300 euro huur
110 euro zorgverzekering
85 euro eneco
50 euro telefoon/tv en internet
11,50 verzekeringen e.d.
dan ben je al snel aan de zeshonderd euro.
uiteraard krijgt hij wel huur en zorgtoeslag maar dat telt niet mee met je inkomen.
ZUCHT. Ik begin hier te betwijfelen of jij geen geestelijke afwijking hebt. Ik zit hier niet vanaf mijn pc te keuren, HET STAAT IN DE OPENINGSPOST. Als er stond dat hij volledig afgekeurd was, om wat voor reden dan ook, dan was ik daarvan uitgegaan. Er wordt gezegd dat hij wel kan werken en DUS vind ik het niet terecht dat hij een uitkering krijgt... en al helemaal niet terecht dat er nog gezeurd wordt dat dit bedrag te weinig is om mee rond te komen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, dus jij bent diegene die dat bepaalt vanachter je pc, keyboardwarrior!
Jij bent geen keuringsarts dus je hebt er niks over te zeggen.
laat we het hier maar bij houden, want we gaan flink offtopic!
2e zin OPquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
ZUCHT. Ik begin hier te betwijfelen of jij geen geestelijke afwijking hebt. Ik zit hier niet vanaf mijn pc te keuren, HET STAAT IN DE OPENINGSPOST. Als er stond dat hij volledig afgekeurd was, om wat voor reden dan ook, dan was ik daarvan uitgegaan. Er wordt gezegd dat hij wel kan werken en DUS vind ik het niet terecht dat hij een uitkering krijgt... en al helemaal niet terecht dat er nog gezeurd wordt dat dit bedrag te weinig is om mee rond te komen.
Hij heeft 2 uitkeringenquote:Hij is 22 jaar en heeft een uitkering van de WW en Wia.
ja hallo, jij begon over dat het een luie flikker was, die wel kon werken! en daarna je misstappen recht gaan praten, lullo!quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Deels.. je zegt het zelf. Dus hij kan wel werken. Zinloze discussie hier, laten we er maar over ophouden. De TS zelfs is ook al nergens meer te bekennen, zit te genieten van uitkering in de zon nu met een pina colada.
ww is toch 70 % van je laatsverdiende salaris. Als een deel van die 640 euro 70 % van zijn salaris is, dan heeft hij met de toeslag van de bijstand zelfs nog meer dan toen hij nog werkte.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
2e zin OP
[..]
Hij heeft 2 uitkeringen
1 WW uitkering omdat hij werk heeft gehad.
1 WIA omdat hij deels arbeidsongeschikt is.
De WIA is er alleen voor dat deel dat jij niet kunt. Voor de rest heeft hij gewoon WW net zoals jij en ik krijgen als de baas de tent dicht zou gooien.
Ben je nou werkelijk zo'n imbeciel? Ik heb GVD nergens gezegd dat hij een luie flikker was. Van mij part slaapt hij de hele dag, maar als je KAN werken dan MOET je werken om geld te verdienen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja hallo, jij begon over dat het een luie flikker was, die wel kon werken! en daarna je misstappen recht gaan praten, lullo!
nee, jij bent zo'n mongool die vind dat iedereen moet werken, ook al kunnen ze het niet vanwege hun ziekte, echt zo'n nazi strafkamp houding!quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ben je nou werkelijk zo'n imbeciel? Ik heb GVD nergens gezegd dat hij een luie flikker was. Van mij part slaapt hij de hele dag, maar als je KAN werken dan MOET je werken om geld te verdienen.
Jij bent pas een lekkere: "hij is ziek, als je ziek bent kan je niet werken."
Als dat de standaard regelgeving hier was, dan zaten er heel veel mensen nu lekker thuis uitkeringen te trekken. Deze meneer hier is misschien ZIEK, maar hij KAN werken. Dat doet hij ook (dus prima) en als hij wat minder kan werken vanwege zijn ziekte is dat ook fijn (vandaar de WIA), maar als hij dan THUIS zit omdat hij ontslagen is, of wat dan ook dan (vind ik) het onterecht om een uitkering te geven. En al helemaal als je begint te zeuren dat de uitkering te laag is...
quote:
Nee, Yoshi heeft een goede arbeidsongeschiktsheid verzekering. Oeps...UWV-norm. Yoshi is 100 procent goedgekeurd. Nu nog een werkgever vinden die al die aanpassingen wil doen. Oeps...wat vreemd die is er niet..Yoshi heeft een hoop pijn en geen werkgever wil hem aannemen. Oeps....Yoshi krijgt bijstandsuitkering. Yoshi heeft een eigen huis..Oeps... Yoshi mag eerst zijn huis op eten en dan pas een bijstandsuitkering. Hmmm. 640 euro is niet veel. Yoshi vraagt advies aan zijn medefokkers. Oeps. Yoshi is een luie lul. Oeps... Yoshi wordt depressief.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:48 schreef sempron2400 het volgende:
Stel dat Yoshi een zwaar verkeersongeluk krijgt, zou hij dan nog steeds willen werken met veel aanpassingen en daar volop naar streven? Ik denk, weet bijna zeker, dat als je zelf in een moeilijke positie zit, je heel anders over sociale zekerheid gaat denken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |