abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71577309
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:20:38 #142
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71579958
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ben je nou werkelijk zo'n imbeciel? Ik heb GVD nergens gezegd dat hij een luie flikker was. Van mij part slaapt hij de hele dag, maar als je KAN werken dan MOET je werken om geld te verdienen.

Jij bent pas een lekkere: "hij is ziek, als je ziek bent kan je niet werken."

Als dat de standaard regelgeving hier was, dan zaten er heel veel mensen nu lekker thuis uitkeringen te trekken. Deze meneer hier is misschien ZIEK, maar hij KAN werken. Dat doet hij ook (dus prima) en als hij wat minder kan werken vanwege zijn ziekte is dat ook fijn (vandaar de WIA), maar als hij dan THUIS zit omdat hij ontslagen is, of wat dan ook dan (vind ik) het onterecht om een uitkering te geven. En al helemaal als je begint te zeuren dat de uitkering te laag is...
Precies. Hij kan ook vrijwilligerswerk doen. Is goed voor z'n CV. Iedereen die uitkering trekt moet vrijwilligerswerk doen waar mogelijk. Lekker op zijn eigen tempo.
pi_71581878
Om toch nog wat terug te zien voor het feit dat je een ziekte hebt en niet kunt werken

Bij de Belastingdienst is er tot 5 jaar terug Inkomstenbelasting terug te vragen
zeker doen als je Jong gehandicapt of Arbeidsongeschikt bent.
(Ik lees dat het vanaf 2009 niet meer aftrekbaar is!)

Aftrekbare uitgaven voor ziekte en invaliditeit

De volgende uitgaven zijn aftrekbaar:

* premies voor een aanvullende zorgverzekering
* een vast bedrag bij arbeidsongeschiktheid of chronische ziekte van uzelf of uw fiscale partner
* een vast bedrag bij chronische ziekte van uw kinderen die jonger waren dan 27 jaar

http://www.belastingdiens(...)len_terugvragen.html

Download het opgave programma en kijk waar het toepasbaar is bij de aftrekposten
het is een beetje inlezen in de help functie

Ik weet niet hoelang de persoon de klachten heeft maar dit is nog 5 jaar terug te vragen.

Heb het voor mijn vriendin die een psychische ziekte heeft ingevuld na een tip
en zij krijgt +/- 1000 euro per jaar terug.

altijd de moeite waard om eens te checken dacht ik

[ Bericht 2% gewijzigd door Kickstart op 04-08-2009 01:42:21 ]
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:52:40 #144
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71582488
quote:
Mensen met kinderen kunnen niet van alleen bijstand rondkomen. Dat vindt de gemiddelde Nederlander, zo blijkt uit onderzoek van het Nibud en het Sociaal Cultureel Planbureau.

De organisaties wilden weten wat als armoede wordt beschouwd en legden die vraag voor aan vier discussiegroepen. Die concludeerden dat mensen in ieder geval moeten kunnen beschikken over een zelfstandige woning, nieuw gekochte kleding en gezond eten.

De groepen verschilden van mening over de vraag in hoeverre mensen geld moeten hebben om mee te doen in de samenleving via bijvoorbeeld sport of uitstapjes.
pi_71585847
Het sociaal minimum is gelijk aan het bijstandsniveau van 860 euro netto, exclusief huur- en zorgtoeslag. Dan kun je hoog en laag springen met die 640 euro, maar als de persoon in kwestie geen vermogen boven de 5500 euro heeft, dan heeft hij in principe recht op een aanvulling tot het bijstandsniveau. Wel geldt formeel een sollicitatieplicht tot de datum dat hij werk heeft (in september).
pi_71587035
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:22 schreef sempron2400 het volgende:
Het sociaal minimum is gelijk aan het bijstandsniveau van 860 euro netto, exclusief huur- en zorgtoeslag. Dan kun je hoog en laag springen met die 640 euro, maar als de persoon in kwestie geen vermogen boven de 5500 euro heeft, dan heeft hij in principe recht op een aanvulling tot het bijstandsniveau. Wel geldt formeel een sollicitatieplicht tot de datum dat hij werk heeft (in september).
Amen
Al dat gemekker over dat hij een andere woning moet zoeken bijvoorbeeld vind ik echt onzin. Voor één maand overbrugging jezelf in de schulden steken... héél goed advies hoor

Gewoon die aanvulling vragen bij de soos, en 1 september lekker beginnen in de nieuwe job.
Die 220 euro aanvulling mag dan van mijn belastingcenten hoor
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:29:37 #147
3542 Gia
User under construction
pi_71588583
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:07 schreef PietPrak het volgende:

[..]

Nee, Yoshi heeft een goede arbeidsongeschiktsheid verzekering. Oeps...UWV-norm. Yoshi is 100 procent goedgekeurd. Nu nog een werkgever vinden die al die aanpassingen wil doen. Oeps...wat vreemd die is er niet..Yoshi heeft een hoop pijn en geen werkgever wil hem aannemen. Oeps....Yoshi krijgt bijstandsuitkering. Yoshi heeft een eigen huis..Oeps... Yoshi mag eerst zijn huis op eten en dan pas een bijstandsuitkering. Hmmm. 640 euro is niet veel. Yoshi vraagt advies aan zijn medefokkers. Oeps. Yoshi is een luie lul. Oeps... Yoshi wordt depressief.
Als TS 'vriend' in de bijstand zou zitten, langdurig, dan kreeg hij die toeslag wel.
Die kerel zit NIET in de bijstand.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:36:11 #148
3542 Gia
User under construction
pi_71588776
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:22 schreef sempron2400 het volgende:
Klopt niet helemaal:
quote:
Hoogte bijstandsuitkering voor alleenstaanden (klik voor meer)
Een alleenstaande van 21 jaar of ouder die recht heeft op een volledige bijstandsuitkering, krijgt een netto-uitkering van ¤ 615,16 per maand (50% van het minimumloon) en een vakantietoeslag van ¤ 32,28 per maand (bedragen per 1 juli 2009).

Als u alleen woont en uw (woon)kosten niet met iemand anders deelt, krijgt u bovenop uw bijstandsuitkering een toeslag van maximaal ¤ 246,06 per maand (20% van het minimumloon) en daarbij een vakantietoeslag van ¤ 12,95 (bedragen per 1 juli 2009). Het vakantiegeld ontvangt u één maal per jaar, in juni.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22819

Deze gast heeft geen bijstand, dus ook geen recht op de toeslag.
pi_71589478
De WW-gerechtigde met een (gezins)inkomen dat lager is dan het voor hem geldende sociaal minimum, kan recht hebben op een toeslag op grond van de Toeslagenwet. Ik weet er het fijne niet van af, maar er zal vast wel een regeling voor zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')