abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71428660
Vertel hier waar jij bang voor bent (paranormaal TRU achtig iets) en waarom je er bang voor bent.
Hopelijk kan dit zo uitgebreid als mogelijk bekend gemaakt worden. Allereerst natuurlijk de gebruikelijke OP formaliteiten aangezien (vooral de laatste tijd) nogal wat topics verziekt worden door allerlei zaken die eigenlijk iedereen in zijn eigen threads liever niet wil zien.

===========================++++++==================================+++++++==========

De spelregels :

Wat ik hier niet wil :

Mensen die binnenkomen en blaten: hahaha lafaard. ahhahaha bangerik en op dergelijke stomme manier iemand belachelijk willen zetten vanwege iemand's opvatting en/of angst hiervoor. Het slaat allereerst nergens op en is daarnaast helaas niet vergezeld van een beargumentatie. Verder wil niemand dit toch lezen dus tsja

Mensen worden dus allereerst geprezen om hun eerlijkheid.

Wat ik hier wel wil :

Een eerlijke gang van zaken waarin iemand (die het durft natuurlijk) uit de doeken doet waar hij/zij bang voor is en waarom dit zo is. Indien mensen bepaalde situaties bekend voorkomen maar een eventuele andere verklaring voor hebben mag dit op een rustige, nette en ordelijke manier bekend gemaakt worden zonder daarbij iemand onderuit te schoppen.

Er MAG dus gediscussieerd worden over iemands ervaring maar niemand mag hier onderuit geschopt worden. Dit is eigenlijk gewoon de normale opzet voor elke thread in TRU en dit zijn meestal ook het type threads die het meest succesvol blijken omdat er wederzijdse input is.

Ik wil dus een thread die vol komt te staan met enge ervaringen en soms een kleine discussie. Let op; nogmaals; op een nette manier

Voor verdere informatie stuur ik jullie met liefde door naar TRU netiquette.

Allereerst een paar links die ik overigens heel interessant vond maar sommige links mogen laten liggen:

http://www.helium.com/items/695951-why-are-we-scared-of-ghosts
http://paranormal.about.com/od/ghosthuntinggeninfo/a/aa102405.htm
http://ezinearticles.com/?Why-Are-We-Afraid-of-Ghosts?&id=1396408

Eventueel discussiepunt dus: Waarom zijn we bang voor geesten?

===========================++++++==================================+++++++==========

Mijn eigen "angst".

Allereerst maak ik hier mijn positie tegenover het paranormale bekend maar voor de meeste is dit allang duidelijk.

Ik sta open voor het paranormale maar ik zal niet vlekkeloos iets aannemen. (Ook niet als ik het zelf "ervaren" heb. Of het moet wel heeel obvious zijn). Ik ga er dus vanuit dat ook ik gefopt kan worden.
Het is echter wel een onderwerp dat al vele jaren mijn interesse heeft (op welke manier dan ook) en ik sta er dus nogmaals voor open.

Goed, vanuit dit perspectief:

Het zou mij heel eng lijken om een vriend/kind/ of dierbare op een "paranormale manier" te verliezen aangezien dit iets zou zijn waar je zelf nauwelijks controle over hebt. Dit kan dus een UFO zijn of een Poltergeist of wat dan ook. Dit kan dan door middel van bezetenheid, abduction of andere pesterijen.
(Voodoo praktijken inbegrepen)

Het lijkt me verder ook helemaal niet zo prettig om dingen te zien die niemand anders kan zien. Ten eerste gelooft natuurlijk geen mens je (Dit is een welbekend TRU fenomeen maar aan de andere kant zou niemand hier mij ook geloven als ik zeg dat ik een zwarte krokodil met 3 hoorns en vuurrode ogen zie die me het leven zuur maakt) maar ten tweede drijft het je tot waanzin.

Mijn 2 paranormale angsten

1: Iemand verliezen op een nare paranormale manier
2: Dingen zien die niemand ziet en daardoor je sense of reality verliezen

Volgende

[ Bericht 0% gewijzigd door Flammie op 29-07-2009 15:28:22 ]
pi_71428707
Oh en Bastard. Kun je even die titel wijzigen. die om mag weg
Dan klopt ie weer Tnx
pi_71429122
Religie wat zich uitbreid.
pi_71429594
Yeh leuk enzo... maar waarom zijn jullie er bang voor? Enige ervaring mee ofzo
Lees even de OP
pi_71430016
als je niet precies weet wat het is en waar het vandaan komt, hou je er dan ook niet mee bezig.
levens gevaarlijk! Dan heb je alle reden om bang te zijn geloof ik idd..
pi_71430235
iemand heeft me wel eens willen opdringen om tarot kaarten voor mij te leggen, dat vond ik eng.
Ik weet niet wat het is en wat er uit komt en wat je over je heen roept met dat het tegen mijn wil in ging.
gelukkig heb ik voet bij stuk gehouden.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:24:37 #7
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_71430374
Ik blijf keer op keer dezelfde keris tegenkomen bij bekenden en onbekenden! Precies hetzelfde exemplaar al 5 keer bij andere mensen tegengekomen! 2 Hiervan hebben hem mij aangeboden maar hij draagt erg onheilspellende pamor tekeningen! En op de een of andere manier gaan mijn nekharen elke keer als ik m zie rechtopstaan! Maar t lijkt alsof hij echt op zoek naar me is.
(PS keris als je t niet kent ga zelf maar ff googlen en niet te domme reacties aub als je geen idee hebt waar dit over gaat)
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
pi_71430651
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:24 schreef drbrik het volgende:
Ik blijf keer op keer dezelfde keris tegenkomen bij bekenden en onbekenden! Precies hetzelfde exemplaar al 5 keer bij andere mensen tegengekomen! 2 Hiervan hebben hem mij aangeboden maar hij draagt erg onheilspellende pamor tekeningen! En op de een of andere manier gaan mijn nekharen elke keer als ik m zie rechtopstaan! Maar t lijkt alsof hij echt op zoek naar me is.
(PS keris als je t niet kent ga zelf maar ff googlen en niet te domme reacties aub als je geen idee hebt waar dit over gaat)
Ik sta er niet gek van te kijken, me oma heeft ook zo'n ding aan de muur hangen die ze weg wil doen nu me opa overleden is. Ze zeggen over die dingen dat ze vervloekt zijn, daarom wil ze 'm weg doen al heeft ze 'm voor me opa altijd gehouden.

Neem ze alsjeblieft niet over van anderen hoe ze ook aan dringen.
Ik neem aan dat me oma 'm niet voor niks direct het huis uit wil hebben nu me opa overleden is, ze weet alleen niet zo goed waar ze er mee heen moet.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:36:08 #9
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_71430754
Ik heb al 2 kerissen thuis maar die zijn voor mij gemaakt voor speciale gebeurtenissen! En daar voel ik me prettig bij! Is gewoon alleen wazig dat ik die ene die me zo de kriebels bezorgt blijf tegen komen! 1 keer letterlijk omdat een totaal onbekende m op een rommelmarkt gekocht had! (Moest bij die mensen zijn voor mijn werk) Dan begin je toch wel te twijfelen of ie t er om doet dat ding!
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
pi_71430818
Ik ben hier niet bang voor maar in sommige momenten in mijn leven denk ik '' dit heb ik toch al een keer gehad'' (terwijl k er nog nooit ben geweest of hebt meegemaakt)
beetje moeielijk uit te leggen
pi_71431015
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:36 schreef drbrik het volgende:
Ik heb al 2 kerissen thuis maar die zijn voor mij gemaakt voor speciale gebeurtenissen! En daar voel ik me prettig bij! Is gewoon alleen wazig dat ik die ene die me zo de kriebels bezorgt blijf tegen komen! 1 keer letterlijk omdat een totaal onbekende m op een rommelmarkt gekocht had! (Moest bij die mensen zijn voor mijn werk) Dan begin je toch wel te twijfelen of ie t er om doet dat ding!
ja, vreemd, maar haal het niet in huis.
pi_71431033
Waar ik dus echt bang voor ben, en dat is niet overdreven..

Godsdiensten, en vooral de Islam..
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_71431096
hmm, nee islam zelf niet maar de mensen die het aan hangen zogenaamd maar hun eigen regels erop na houden, die wel soms
pi_71431156
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:38 schreef falco18 het volgende:
Ik ben hier niet bang voor maar in sommige momenten in mijn leven denk ik '' dit heb ik toch al een keer gehad'' (terwijl k er nog nooit ben geweest of hebt meegemaakt)
De-ja-vu?
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_71431237
maar als ik eerlijk ben ja dan ben ik bang voor , ze noemen dat geloof ik 'zwarte kunst'. Ik heb daar wel wat dingetjes over gehoord en zoiets schijnt je nogal lang te kunnen achtervolgen en als het effe kan je familie mag er ook van mee genieten terwijl ze er niet om hebben gevraagd, net 'wie' of 'wat' je heb opgeroepen in het verleden.

Nee, bah dat mag lekker uit mijn buurt blijven!
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:53:44 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71431324
Ik ben bang voor donker water

Mij krijg je voor geen goud in het open water ... waarom? Er zit heel veel onder mij wat ik niet kan zien! Ik zou serieus verdrinken als ik schipbreukeling word.. daarom zie je mij ook nooit op een boot bijvoorbeeld.
1x naar Terschelling geweest, wat een hel was dat, moest ik nog terug ook.
The truth was in here.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:58:38 #17
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71431479
Nou mijn andere angst is voor oorlogsvoerende cyborgs uit de toekomst. Maar die angst is eigenlijk omgegrond want als ze uit de toekomst komen naar hier dan is het terrein anders. Dus als ze naar dezelfde plek terug in de tijd beamen dan is het landschap lager. En als ze in de lucht materialiseren dan vallen ze naar beneden en breken ze hun enkels.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_71431622
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:32 schreef jantar het volgende:

[..]

Ik sta er niet gek van te kijken, me oma heeft ook zo'n ding aan de muur hangen die ze weg wil doen nu me opa overleden is. Ze zeggen over die dingen dat ze vervloekt zijn, daarom wil ze 'm weg doen al heeft ze 'm voor me opa altijd gehouden.

Die dingen vervloekt?
Je gaat er dus per definitie van uit dat deze voorwerpen iets negatiefs bij zic dragen?

Daar ben ik het niet mee eens. Ze vertegenwoordigen zeker iets, maar dat iets verschilt. Het verchilt du ook of het iet goeds of negatief vertegenwoordigd.

(Of dat ding van je oma iets negatief vertegenwoordig weet ik natuurlijk niet)

Ontopic: ik zal er eens over nadenken hoe dat te formuleren.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71431675
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:53 schreef Bastard het volgende:

Mij krijg je voor geen goud in het open water ... waarom? Er zit heel veel onder mij wat ik niet kan zien! Ik zou serieus verdrinken als ik schipbreukeling word.. daarom zie je mij ook nooit op een boot bijvoorbeeld.
Hey, weet je waar die angst vandaan komt?
Die heb ik namelijk ook en ik ben heel erg bezig geweest die angst te relativeren en tegen het licht te houden, want wáár ben je dan precies bang voor in/onder dat water. (of is het het water zelf?)
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71431796
Deze angst (donker water geeft het al weg) heeft veel te maken met de angst voor het onbekende lijkt me.... Wat staat me daar te wachten en misschien sterker nog: Wat leeft er in de diepte?
pi_71431846
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:02 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Die dingen vervloekt?
Je gaat er dus per definitie van uit dat deze voorwerpen iets negatiefs bij zic dragen?

Daar ben ik het niet mee eens. Ze vertegenwoordigen zeker iets, maar dat iets verschilt. Het verchilt du ook of het iet goeds of negatief vertegenwoordigd.

(Of dat ding van je oma iets negatief vertegenwoordig weet ik natuurlijk niet)

Ontopic: ik zal er eens over nadenken hoe dat te formuleren.
vervloekt was waarschijnlijk niet het goede woord.. momentje.. ben zo terug!
pi_71432013
http://www.lamsfus.nl/keris%20pusaka.htm

Ik had alles in eigen woorden kunnen zeggen maar hier heb je ff de link...

Zit hier ook maar in me vrije tijd hoor;)
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:18:52 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71432085
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:09 schreef Flammie het volgende:
Deze angst (donker water geeft het al weg) heeft veel te maken met de angst voor het onbekende lijkt me.... Wat staat me daar te wachten en misschien sterker nog: Wat leeft er in de diepte?
Geen idee.. het is al zolang ik mij kan herrineren, als klein kind al.. ging de zee niet in, ging het meer niet in..
Ik sta dan ergens op, en weet niet wat dat is

Maar vrij zwemmen doe ik dan niet.. er kan wel van alles in de buurt zwemmen wat ik niet zie

Angst voor het onbekende wat dat betreft..
Of ik ben in mijn vorige leven neergeschoten in mijn vliegtuig en in zee gecrashed en levend verdronken omdat niet uit mijn cockpit kon komen he.
The truth was in here.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:27:22 #24
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71432350
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

Geen idee.. het is al zolang ik mij kan herrineren, als klein kind al.. ging de zee niet in, ging het meer niet in..
Ik sta dan ergens op, en weet niet wat dat is

Maar vrij zwemmen doe ik dan niet.. er kan wel van alles in de buurt zwemmen wat ik niet zie

Angst voor het onbekende wat dat betreft..
Of ik ben in mijn vorige leven neergeschoten in mijn vliegtuig en in zee gecrashed en levend verdronken omdat niet uit mijn cockpit kon komen he.

aaargh verdrinken.. lijkt me vreselijk (don't care wat iedereen erover zegt).
Ik ben bang voor insecten (ja ) dus ik ben bang voor gigantische bugs. Als het intelligent leven zou bestaan uit gigantische wormen en insecten .. shoot me
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71432427
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:27 schreef Michielos het volgende:

[..]

aaargh verdrinken.. lijkt me vreselijk (don't care wat iedereen erover zegt).
Ik ben bang voor insecten (ja ) dus ik ben bang voor gigantische bugs. Als het intelligent leven zou bestaan uit gigantische wormen en insecten .. shoot me
pff, ja idd.. wespen! schijnt nu ook een plaag van te zijn
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:35:05 #26
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71435736
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef jantar het volgende:

[..]

pff, ja idd.. wespen! schijnt nu ook een plaag van te zijn
Ben ik ook door in staat om door een glazen deur te lopen met zon beest inderdaad
The truth was in here.
pi_71449441
hahaha! je raad het nooit... zo'n een ben ik er ook maar zelfs zonder wesp krijg ik de winkelstraat huilend van het lachen..
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:01:38 #28
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71449594
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:51 schreef jantar het volgende:
hahaha! je raad het nooit... zo'n een ben ik er ook maar zelfs zonder wesp krijg ik de winkelstraat huilend van het lachen..
Ik sprint dan altijd weg hahaah
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:31:53 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71450298
Mooi stel zouden we samen zijn dan, gillend door de winkelstraat
The truth was in here.
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:39:20 #30
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71450503
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:53 schreef Bastard het volgende:

Ik lees op het ogenblik zo'n lekker fout boek, http://en.wikipedia.org/wiki/Meg:_Hell's_Aquarium
Dan wil je ook echt het water niet meer in
zzz
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:35:02 #31
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71451766
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:31 schreef Bastard het volgende:

mental image...
pi_71457952
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:31 schreef Bastard het volgende:
ben je wel snel thuis hoor, portomonee blijft ook dicht, scheelt wel
pi_71458270
nee, ik heb niks met wespen maar al helemaal niks met glazen deuren, die probeer ik altijd maar te mijden...
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:21:10 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71458445
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:39 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik lees op het ogenblik zo'n lekker fout boek, http://en.wikipedia.org/wiki/Meg:_Hell's_Aquarium
Dan wil je ook echt het water niet meer in
Dus jij bent bang voor haaien.
The truth was in here.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:22:40 #35
31101 _Led_
pi_71458493
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dus jij bent bang voor haaien.
Nee, ik heb wel met haaien gezwommen, da's geen probleem.

Witte haaien laten me echter rillen als een klein meisje in een koelkast
zzz
pi_71458809
dus niemand gaat mee?
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:33:42 #37
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71458845
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:22 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee, ik heb wel met haaien gezwommen, da's geen probleem.

Witte haaien laten me echter rillen als een klein meisje in een koelkast
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb hem even in een spoiler gezet voor het geval je echt een fobie of angst ofzo voor witte haaien hebt(het is een plaatje).
goh hoe zal dat toch komen
pi_71459012
nee nog steeds geen fobie
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:46:11 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71459297
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:33 schreef Michielos het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb hem even in een spoiler gezet voor het geval je echt een fobie of angst ofzo voor witte haaien hebt(het is een plaatje).
Gebruik van spoiler helpt alleen geen hol
The truth was in here.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:46:56 #40
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71459323
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Gebruik van spoiler helpt alleen geen hol
Je klikt er toch wel op ja:)
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:47:37 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71459344
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:20 schreef jantar het volgende:
iemand heeft me wel eens willen opdringen om tarot kaarten voor mij te leggen, dat vond ik eng.
Ik weet niet wat het is en wat er uit komt en wat je over je heen roept met dat het tegen mijn wil in ging.
deze had ik niet gezien..

Maar begrijp ik het dan goed dat je bang bent voor tarotkaarten?
The truth was in here.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:49:39 #42
31101 _Led_
pi_71459403
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:33 schreef Michielos het volgende:

[..]

SPOILER
Oh ik vind ze schitterend om te zien hoor, maar als je dan in Australie zit en hoort dat er een witte haai is gesignaleerd bij het strandje waar je 5 dagen ervoor zwom ga je toch eens nadenken of zwemmen wel zo gezond is
zzz
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:55:00 #43
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71459574
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:49 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Oh ik vind ze schitterend om te zien hoor, maar als je dan in Australie zit en hoort dat er een witte haai is gesignaleerd bij het strandje waar je 5 dagen ervoor zwom ga je toch eens nadenken of zwemmen wel zo gezond is
Ik wil waarschijnlijk volgend jaar naar australie. het is een droom van me (net zoals zwemmen met dolfijnen) om daar eens te zwemmen en een poging tot surfen te doen
Maar als ik dan een plaatje zie van zo een lieve goederik...
pi_71459613
quote:
Maar begrijp ik het dan goed dat je bang bent voor tarotkaarten?
[/quote]

voor de kaarten zelf niet maar de uitkomst (of hoe je dat noemt) en wat je daarmee over jezelf heen roept.
zelfde als met glaasje draaien en dat soort dingen.., daar moet ik ook niks van hebben hoor.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:57:25 #45
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71459646
quote:
voor de kaarten zelf niet maar de uitkomst (of hoe je dat noemt) en wat je daarmee over jezelf heen roept.
zelfde als met glaasje draaien en dat soort dingen.., daar moet ik ook niks van hebben hoor.
En als ik je vertel dat Tarot bij een ervaren lezer volledig veilig is (een 100% guarantee), wat dan?
Nja, je hoeft niks van me aan te nemen hoor, maar toch
pi_71459648
quote:
Maar als ik dan een plaatje zie van zo een lieve goederik...
[/quote]

dan wil je wel met mij mee
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:58:22 #47
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71459677
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:57 schreef jantar het volgende:

dan wil je wel met mij mee
wanneer ga je
pi_71459714
quote:
En als ik je vertel dat Tarot bij een ervaren lezer volledig veilig is (een 100% guarantee), wat dan?
Nja, je hoeft niks van me aan te nemen hoor, maar toch

hoe kunnen ze dat nou garanderen, dat zou het zelfde zijn als dat ik jou garandeerd dat God wel degelijk bestaat! dan heb jij toch ook zo iets van ja, maar hallo, hoe kun je mij dat garanderen dan?
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:00:02 #49
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71459736
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:59 schreef jantar het volgende:

[..]

hoe kunnen ze dat nou garanderen, dat zou het zelfde zijn als dat ik jou garandeerd dat God wel degelijk bestaat! dan heb jij toch ook zo iets van ja, maar hallo, hoe kun je mij dat garanderen dan?
Ben je all risk verzekerd?
pi_71459747
quote:
wanneer ga je
heb je geld? hihi
pi_71459785
quote:
jij dan?
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:01:44 #52
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71459790
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:00 schreef jantar het volgende:

[..]

heb je geld? hihi
HIHI ja
pi_71459835
quote:

ik denk dat ze een lekkerder hapje aan jou hebben hoor, ik ben in een hap weg hahaha! is ook niks an
pi_71459855
quote:
HIHI ja
kom op we gaan!
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:05:15 #55
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71459898
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:03 schreef jantar het volgende:

[..]

kom op we gaan!
Is goed wel pas volgend jaar
pi_71459959
quote:
Is goed wel pas volgend jaar
hoezo dat?
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:10:18 #57
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71460068
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:06 schreef jantar het volgende:

[..]

hoezo dat?
Omdat dat op mijn levensplanning staat, schat SCHIKKEN!
Btw. Ik zat nog eens na te denken over paranormale angsten en een overname door extreme religieuze sektes staat ook hoog op de verlanglijst. De waarschijnlijkheid dat dat gebeurd is -933 maar ik praat hier over een wereldse overname door een bizarre sekte
pi_71460119
vertel
pi_71460127
want das ook eng toch
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:13:39 #60
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71460163
Het is eigenlijk niet echt een angst omdat ik weet dat zoiets nooit zal gebeuren. Maar ik dacht aan Temple of Doom praktijken
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:13:48 #61
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71460171
Minder SC.. meer angstfobieen lijkt me prettig.
The truth was in here.
pi_71460208
quote:
Omdat dat op mijn levensplanning staat, schat SCHIKKEN!

heb je het zo druk?
eigenlijk durf je gewoon niet.
geeft niet hoor je kwam hier toch al om te praten over waar je bang voor ben
pi_71460259
dacht al tis dat? ben niet zo thuis in SC, behalve star wars dan.. een beetje
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:16:23 #64
31101 _Led_
pi_71460263
Stel je voor dat je een jaar of 85 bent en op punt staat te overlijden...
Je doet je ogen dicht.... ziet een tunnel...
En dan hoor je die irritante stem van Char
zzz
pi_71460474
quote:
Minder SC.. meer angstfobieen lijkt me prettig.
ja van die paranormale toch als ik me goed herinner..
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:24:57 #66
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71460507
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:16 schreef _Led_ het volgende:
Stel je voor dat je een jaar of 85 bent en op punt staat te overlijden...
Je doet je ogen dicht.... ziet een tunnel...
En dan hoor je die irritante stem van Char
gimme a A raaargh
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:26:33 #67
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71460563
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:23 schreef jantar het volgende:

[..]

ja van die paranormale toch als ik me goed herinner..
Ik bedoel met SC => SlowChat.. daar hebben we een apart topic voor anders word alles ondergebaggerd
The truth was in here.
pi_71460634
hahaha! ow sorry ik ben ook nog niet zo thuis hier...
pi_71470648
Ooit eens van iemand die (zogenaamd aura's kon zien) te horen gekregen dat ik een prachtig paarsblauwe aura om mij had.

Ik : Yeah right

Ik geloofde niet in die zaken, en ik lag er eigenlijk ook niet wakker van. Mijn leven ging verder en ik dacht niet meer aan dat voorval. Totdat ..... op een feestje een dame naar me toe kwam met de melding dat ze me kon zien aankomen van ver omdat ik een paarsblauwe aura om me heen had en dat ze de gloed al kon zien nog voor ik de hoek om kwam.

Ik : wtf

sinds dan ben ik me beginnen interesseren in alles wat met het occulte en dergelijke te maken heeft. Ik ben er tegelijk doodsbang van , maar aan de andere kant trekt het me aan als een magneet.

Hoe meer ik er over lees of kijk .... hoe slechter ik slaap
***Vroeger was ik een twijfelaar. Nu ben ik daar niet meer zo zeker van.***
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:19:42 #70
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71471267
Onbekend maakt angstig.. vraag maar aan Jantar over tarotkaarten
The truth was in here.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:26:30 #71
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_71480719
Ja ik vind het altijd wel leuk met reiki de meeste reiki mensen durven mij niet echt aan te raken! Dat heeft te maken dat ik mijn innerlijke kracht altijd train! (zogenaamde tenaga dalam voor de googlaars) Ik ben er zelf niet zo bang voor maar het is altijd wel appart dat de reiki mensen en bijvoorbeeld aura lezers zich kapot schrikken als ze mij aanraken! (PS ik concentreer t over het algemeen op mijn hart-chakra gevoelsmens he)
pi_71480793
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:19 schreef Bastard het volgende:
Onbekend maakt angstig.. vraag maar aan Jantar over tarotkaarten
ben d'r verder niet bekend mee dus meer kan ik je niet vertellen over die kaarten.

nouja over het paranormale weet ik wel iets meer uit praktijk ongevraagd en wat ik alleen kan mee geven is, blijf er uit de buurt want je roept wat over je zelf heen, meer kan ik niet.
ik heb geen bewijzen ofzo.
maar ga zelf ook op je gevoel af.. voelt het echt zo goed of is het alleen maar spannend...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:34:24 #73
31101 _Led_
pi_71480807
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:26 schreef drbrik het volgende:
Ja ik vind het altijd wel leuk met reiki de meeste reiki mensen durven mij niet echt aan te raken! Dat heeft te maken dat ik mijn innerlijke kracht altijd train! (zogenaamde tenaga dalam voor de googlaars) Ik ben er zelf niet zo bang voor maar het is altijd wel appart dat de reiki mensen en bijvoorbeeld aura lezers zich kapot schrikken als ze mij aanraken! (PS ik concentreer t over het algemeen op mijn hart-chakra gevoelsmens he)
kan ook statische electriciteit zijn omdat je veel wollen truien draagt !
zzz
pi_71484417
Leuk topic!

Als kind durfde ik onder de douche nooit mijn ogen dicht te doen. Ik was dan bang dat wanneer ik mijn ogen weer opende alles opeens anders zou zijn. Dat ik opeens in een ander huis stond, en iedereen die ik kende er niet meer was ofzo. Heb ik nu gelukkig niet meer maar moet er soms nog aan denken wanneer ik mijn haren was en mijn ogen een tijdje dicht moet houden.

Wat ik nu wel heb is dat ik het eng vind om 's avonds in de spiegel te kijken. Ik vind het soms net alsof ik niet naar mezelf kijk maar naar iemand anders. Moeilijk uit te leggen maar krijg er gewoon een creepy gevoel van.

Ik ben ook bang voor open water. Denk dat het inderdaad een soort angst voor het onbekende is. No way dat ik verder dan tot mijn knie de zee inga.
Heb sowieso niet zoveel met water. Vind zwemmen wel leuk maar op het moment dat ik me besef hoeveel water er naast, voor, achter en onder me zit kan ik spontaan niet meer zwemmen. Zo raar is dat, heb ik ook in een zwemad.
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:21:38 #75
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71484626
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:14 schreef Raug het volgende:
Leuk topic!

Ik ben ook bang voor open water. Denk dat het inderdaad een soort angst voor het onbekende is. No way dat ik verder dan tot mijn knie de zee inga.
Heb sowieso niet zoveel met water. Vind zwemmen wel leuk maar op het moment dat ik me besef hoeveel water er naast, voor, achter en onder me zit kan ik spontaan niet meer zwemmen. Zo raar is dat, heb ik ook in een zwemad.
Dat laatste heb ik ook!
Was een keer in een meer aan het zwemmen en toen sloeg dat toe. Ik spartelen , kwam gelukkig iemand met een bootje aan .
pi_71486795
quote:
Wat ik nu wel heb is dat ik het eng vind om 's avonds in de spiegel te kijken. Ik vind het soms net alsof ik niet naar mezelf kijk maar naar iemand anders. Moeilijk uit te leggen maar krijg er gewoon een creepy gevoel van.
Ik had een collega die het zelfde had als jij en die hing s'nachts een handdoek of zoiets over de spiegel heen die in haar kamer stond.
Die was er heilig van overtuigd dat ze iemand anders zag, ik geloof haar...
pi_71486941
Maar hoe kan een spiegel "iets" herbergen vraag ik me dan af? Het is glas
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71487344
sommige 'dingen' kunnen zich schijnbaar laten zien in verschillende gedaantes hoe dan ook.

ik denk dat wij er gewoon niet bij kunnen hoe machtig(goedschiks of kwaad schiks) datgene allemaal is wat is tussen hemel en aarde.

vergissen wij ons lelijk in.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:02:20 #79
31101 _Led_
pi_71487452
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:36 schreef jantar het volgende:

[..]

Ik had een collega die het zelfde had als jij en die hing s'nachts een handdoek of zoiets over de spiegel heen die in haar kamer stond.
Die was er heilig van overtuigd dat ze iemand anders zag, ik geloof haar...
http://www.depersonalisatie.nl/derealisatie.htm
zzz
pi_71487678
nee, ja dit komt schijnbaar dus ook voor maar mijn collega zag best hele enge dingen in die spiegel, en ik geloof ook niet alleen zichzelf
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:11:12 #81
31101 _Led_
pi_71487690
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:10 schreef jantar het volgende:
nee, ja dit komt schijnbaar dus ook voor maar mijn collega zag best hele enge dingen in die spiegel, en ik geloof ook niet alleen zichzelf
Dan moet die collega zich eens na laten kijken.
Ik ben banger voor mensen die dat soort dingen zien dan voor geesten.

Ik lees nooit dat een geest iemand vermoord heeft, maar ik heb in de afgelopen week al 2 artikelen gezien over mensen die stemmen hoorden / dingen zagen die een moord gepleegd hebben.
zzz
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:13:48 #82
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71487772
Ik heb dat wel eens gehad toen ik thuis kwam na een nacht feesten.. ik herkende mezelf ook niet meer terug.. leek heel iemand anders in de spiegel.. maar dat is wat anders denk ik.
The truth was in here.
pi_71487785
hmm.. ja maar zou dat niet komen dan door wat het teweeg brengt bij die mensen door in aanraking te komen met zo'n 'geest'?

heb je ze zelf dan trouwens wel eens gezien of ben je d'r mee in aanraking geweest als ik vragen mag?
pi_71487813
quote:
[quote]Op vrijdag 31 juli 2009 13:13 schreef Bastard het volgende:
Ik heb dat wel eens gehad toen ik thuis kwam na een nacht feesten.. ik herkende mezelf ook niet meer terug.. leek heel iemand anders in de spiegel.. maar dat is wat anders denk ik.
[/quote]

hihi nou dan wil ik me ook wel eens helemaal wild schrikken inderdaad!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:19:13 #85
31101 _Led_
pi_71487923
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:14 schreef jantar het volgende:
hmm.. ja maar zou dat niet komen dan door wat het teweeg brengt bij die mensen door in aanraking te komen met zo'n 'geest'?
Nou, ik denk persoonlijk dat er iets niet goed zit in hun hoofd en dat er dus geen sprake is van 'geest'.
Er is imho slechts sprake van 'geest' als in je eigen geest die op hol slaat.
quote:
heb je ze zelf dan trouwens wel eens gezien of ben je d'r mee in aanraking geweest als ik vragen mag?
Nee.
zzz
pi_71487964
Ik ben bang om te ijlen....waarom? Omdat je dan geen controle hebt over wat je doet of zegt...

* Dragorius herinnert zich nog dat hij zei, toen hem gevraagd werd of hij nog wat wou drinken dat hij "niet gehypnotiseerd" was en dat hij stond te plassen in de bezemkast met de stellige overtuiging dat dat de wc was...dat is tenminste wat mijn ouders de dag erna allemaal zeiden, herinner me er niks meer van
Mr. Prolapse 2009
pi_71487992
quote:
Ik ben banger voor mensen die dat soort dingen zien dan voor geesten.

Ik lees nooit dat een geest iemand vermoord heeft, maar ik heb in de afgelopen week al 2 artikelen gezien over mensen die stemmen hoorden / dingen zagen die een moord gepleegd hebben.
[/quote]

daarom zei ik ook eerder dat we ons erin vergissen hoe machtig 'dingen' kunnen zijn tussen hemel en aarde, hebben we geen weet van zijn we ook maar mensen voor.

maar wij moeten niet maar denken dat wij de machtigste schepselen zijn als we geloven dat er meer is tussen hemel en aarde tenminste.
pi_71488019
quote:
[quote]Op vrijdag 31 juli 2009 13:20 schreef Dragorius het volgende:
Ik ben bang om te ijlen....waarom? Omdat je dan geen controle hebt over wat je doet of zegt...

* Dragorius herinnert zich nog dat hij zei, toen hem gevraagd werd of hij nog wat wou drinken dat hij "niet gehypnotiseerd" was en dat hij stond te plassen in de bezemkast met de stellige overtuiging dat dat de wc was...dat is tenminste wat mijn ouders de dag erna allemaal zeiden, herinner me er niks meer van
[/quote]

droomde je dat je op de wc zat? hahaha!
pi_71488058
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:23 schreef jantar het volgende:

[..]

droomde je dat je op de wc zat? hahaha!
[/quote]
Nee, ik ijlde toen. Was het maar een droom dan had ik niet over mijn pa z'n overhemdencollectie staan zeiken
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:25:54 #90
31101 _Led_
pi_71488095
In bobsnaam, is dat quoten nou echt zo moeilijk ?
zzz
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:29:05 #91
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71488199
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:25 schreef _Led_ het volgende:
In bobsnaam, is dat quoten nou echt zo moeilijk ?
het werkt niet meer goed. ik had hetzelfde gisteren.
pi_71488260
quote:
Was het maar een droom dan had ik niet over mijn pa z'n overhemdencollectie staan zeiken
oeps.. , nee hield ie niet van geel?

nee geen ervaring mee hahaha!
pi_71488285
quote:
het werkt niet meer goed. ik had hetzelfde gisteren.

werkte alleen bij ons niet schijnbaar
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:38:22 #94
263856 MEKSS
DOUREUHHH
pi_71488462
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:13 schreef Bastard het volgende:
Grote, uitpuilende ogen, gespannen kaak en ingevallen kop?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:54:23 #95
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71488993
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:38 schreef MEKSS het volgende:

[..]

Grote, uitpuilende ogen, gespannen kaak en ingevallen kop?
He die gast ken jij dus ook
The truth was in here.
pi_71489661
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:58 schreef jantar het volgende:
sommige 'dingen' kunnen zich schijnbaar laten zien in verschillende gedaantes hoe dan ook.

ik denk dat wij er gewoon niet bij kunnen hoe machtig(goedschiks of kwaad schiks) datgene allemaal is wat is tussen hemel en aarde.

vergissen wij ons lelijk in.
Daar geloof ik dus heilig in, en dat maakt me ook angstig. Ik wil het eigenlijk niet geloven, dus ook niks ervaren wat er op wijst dat het waar is. Daarom ben ik ook bang bepaalde dingen te zien waarvan ik mezelf wijsmaak dat ze niet bestaan.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:19:27 #97
31101 _Led_
pi_71489797
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

He die gast ken jij dus ook
Wtf !
Wat deed ik in bobsnaam in jouw spiegel ?????
zzz
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:20:19 #98
31101 _Led_
pi_71489827
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:14 schreef Raug het volgende:

[..]

Daar geloof ik dus heilig in, en dat maakt me ook angstig. Ik wil het eigenlijk niet geloven, dus ook niks ervaren wat er op wijst dat het waar is. Daarom ben ik ook bang bepaalde dingen te zien waarvan ik mezelf wijsmaak dat ze niet bestaan.
En zo maak je jezelf dus paranoia en zul je elke keer dat je iets uit je ooghoeken ziet denken "Och jee een geest !"
zzz
pi_71490033
heeft niks met paranoia te maken.
ze laten zich aan je zien of niet, want ze willen gezien worden.
pi_71490063
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:20 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En zo maak je jezelf dus paranoia en zul je elke keer dat je iets uit je ooghoeken ziet denken "Och jee een geest !"
I know!

Het is niet alsof ik er de hele dag mee bezig ben hoor en ik ben me er van bewust dat ik mezelf gek kan maken door zo te denken.

Het is eigenlijk gekomen na een aantal ervaringen die mijn 'denk'wereld op z'n kop hebben gezegd. Kan er niet meer omheen maar weet ook niet zo goed hoe er mee te leven.

Nou Bastard, weet je meteen wat mijn vraag ongeveer wordt voor mijn legging
pi_71490379
ik weet dat je er doodsbang van kan zijn inderdaad..
en hoe je er aan komt weet je waarschijnlijk niet maar hoe je eraf kan komen waarschijnlijk al helemaal niet.

ik heb wat dat betreft ook wat ervaren en het enigste wat ik me toen bedacht is dat er meer tussen hemel en aarde is wat machtiger is maar waar ik niet bang voor ben en dat is God.
toen ik ben ik gaan bidden, voelde heel raar en onwennig eerlijk gezegd.
maar ik kan je vertellen ik ben nooit meer bang geweest voor zoiets.

misschien een tip, als je bang ben gewoon bidden, baat het niet schaad het ook niet!en voor God hoef je niet bang te zijn.
pi_71490421
ps. heb zoiets trouwens ook nooit meer gezien of ervaren
pi_71490430
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:39 schreef jantar het volgende:
en voor God hoef je niet bang te zijn.
Zondvloed, Armageddon
Mr. Prolapse 2009
pi_71490483
geen ervaring mee een zondvloed of armageddon eigenlijk
pi_71490517
regenboog is het bewijs van de belofte dat er nooit meer een zondvloed komt trouwens
pi_71490532
armageddon is een film
pi_71490580
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:44 schreef jantar het volgende:
regenboog is het bewijs van de belofte dat er nooit meer een zondvloed komt trouwens
En de slachtoffers van de Tsunami dan? Ook een soort zondvloed
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:46:36 #108
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71490593
Heb zo'n beetje al m'n angsten wel onder controle.

Op 1 na : Een gesprek aanknopen met een mooie vrouw. (Afwijzing / blauwtje)
Het wil maar niet lukken om NIET met een bek vol tanden, zoekend naar woorden, schaapachtig kijkend met kloppend hart de zoveelste droom vrouw aan me voorbij te laten gaan.

Helaas leven de meeste vrouwen wat dat betreft ook nog eens in de vorige eeuw, en vinden (velen) dat de man maar het initiatief moet nemen (& 50% speelt dan ook nog eens 'hard to get' )

... en die ene "vriendin" die wel achter mij aan kwam (maar stiekem toch niet, vandaar "" ) was een parasiet, die meer achter m'n geld & spullen aanging. Om over de psychologische spelletjes nog te zwijgen.

Dat heeft ook geen goed gedaan, wat m'n 'vertrouwen' betreft.

Heb me er inmiddels al bij neergelegd dat ik waarschijnlijk vrijgezel zal blijven.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_71490617
een soort ja maar niet de hele aarde is volgelopen toen
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:48:29 #110
31101 _Led_
pi_71490663
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:39 schreef jantar het volgende:
en voor God hoef je niet bang te zijn.
zzz
pi_71490675
quote:
Heb me er inmiddels al bij neergelegd dat ik waarschijnlijk vrijgezel zal blijven.
nouja als jij het al opgeeft..
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:51:41 #112
31101 _Led_
pi_71490760
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:46 schreef R0N1N het volgende:
Dan is het mijn gok dat je dit jaar een leuke vriendin krijgt, zo gaat dat meestal namelijk
zzz
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:51:42 #113
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71490761
quote:
armageddon is een film
OOK, ja.

Maar is eigenlijk de 'bijbelse' versie van 'het einde der tijden'.
pi_71490809
Dus uiteindelijk kun je stellen dat ik bang ben voor extremisten
Mr. Prolapse 2009
pi_71490900
je mag alles vragen wat dat betreft maar ik kan niet beloven dat ik er een antwoord op weet.

Maar ik weet wel dat God van Zijn eigen schepselen (kinderen) houdt (jij houdt ook van je eigen kinderen), en wel zoveel dat Hij Zijn Zoon heb laten sterven aan een kruis en weer heeft laten opstaan (en daarom is God machtiger als andere dingen tussen hemel en aarde en hoeven we daar niet bang voor te zijn), zodat wij de kans krijgen eeuwig bij Hem te zijn als we dood gaan, alleen door dit te geloven.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:57:13 #116
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71490913
quote:
armageddon is een film
The truth was in here.
pi_71490976
quote:
Maar is eigenlijk de 'bijbelse' versie van 'het einde der tijden'.
ik vind het moeilijk om hier een antwoord op te geven omdat ik het zelf ook nog niet ondervonden heb, nee ik ben nog steeds niet bang voor God
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:59:26 #118
31101 _Led_
pi_71490984
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:56 schreef jantar het volgende:
je mag alles vragen wat dat betreft maar ik kan niet beloven dat ik er een antwoord op weet.

Maar ik weet wel dat God van Zijn eigen schepselen (kinderen) houdt (jij houdt ook van je eigen kinderen), en wel zoveel dat Hij Zijn Zoon heb laten sterven aan een kruis en weer heeft laten opstaan (en daarom is God machtiger als andere dingen tussen hemel en aarde en hoeven we daar niet bang voor te zijn), zodat wij de kans krijgen eeuwig bij Hem te zijn als we dood gaan, alleen door dit te geloven.
Hij laat niet enkel een zoon sterven aan het kruis, maar ook vele zonen en dochters in gaskamers, in de kaken van krokodillen en haaien, aan wiegedood, aan kanker, aan malaria en aan bijvoorbeeld pinda-allergie.
zzz
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:01:53 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71491064
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:59 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Hij laat niet enkel een zoon sterven aan het kruis, maar ook vele zonen en dochters in gaskamers, in de kaken van krokodillen en haaien, aan wiegedood, aan kanker, aan malaria en aan bijvoorbeeld pinda-allergie.
Nee, vlgs mij bemoeit hij zich er niet mee.. maar dat is eigenlijk een andere discussie.
The truth was in here.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:02:56 #120
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71491091
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:48 schreef jantar het volgende:
nouja als jij het al opgeeft..
Dan ... ?

Overigens... Je ergens bij neerleggen is niet helemaal het zelfde als opgeven.
Hoop doet leven & ... ik leef nog steeds

Het idee alleen te blijven boezemt mij alleen geen 'angst' (meer) in. So be it. Vermaak me zo ook wel, vrienden zat.

... en ach, na 12 jaar als vrijgezel, zal het aanpassen (samenwonen / -leven) aan een partner niet zonder slag of stoot gaan, denk ik
pi_71491102
dat van die gaskamers dat vind ik een moeilijk onderwerp, dat is iets wat ook in de bijbel stond en uit gekomen is. ja maar dat met die krokodillen enzo.. iedereen gaat wel een keertje dood he, dat kun je natuurlijk niet tegen houden.
eeuwig leven doe je pas bij God
pi_71491357
ik vind het moeilijk maar ik ga het proberen:

Ik geloof in god, maar ik geloof ook dat er een satan is.
Jezus werd geboren uit de Joden.
Satan haat Jezus
Hitler haat Joden

Maar waarom het gebuerd is weet ik ook niet

Tsja moeilijk... maar ik hoop dat je het een beetje ken begrijpen hoe ik het nu opgeschreven heb...
pi_71491659
jemig man, volgens mij he.. ligt het aan je hobby..
nee echt eerlijk! er schieten mij al zo 2 mensen te binnen die met het zelfde probleem zitten als jij met de zelfde hobby.. (ik las toevallig je ondertekst)

dat is pas eng!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:27:34 #124
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71491789
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:22 schreef jantar het volgende:
nee echt eerlijk! er schieten mij al zo 2 mensen te binnen die met het zelfde probleem zitten als jij met de zelfde hobby.. (ik las toevallig je ondertekst)

dat is pas eng!
ehrm...
tegen wie heb je het nou ?
... welke hobby ?
& wat is er eng aan ?
pi_71491807
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:22 schreef jantar het volgende:

dat is pas eng!
Wie/wat?
Mr. Prolapse 2009
pi_71491997
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:27 schreef R0N1N het volgende:

[..]

ehrm...
tegen wie heb je het nou ?
... welke hobby ?
& wat is er eng aan ?
ik heb het tegen jou ja skeet

ik geloof niet dat je hobby eng is maar dat jij en 2 anderen die ik net in gedachten had dus met het zelfde probleem kampen en de zelfde hobby hebben!

das eng...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:36:13 #127
31101 _Led_
pi_71492007
O jee, toch niet weer een geval van spontane schizofrenie he ?
zzz
pi_71492040
Difficult to see. Allways in motion, the future is. - Yoda

mag ik hieruit opmaken dat je starwars-fan ben??
pi_71492077
quote:
O jee, toch niet weer een geval van spontane schizofrenie he ?
jaaah zeg! ik! ik was het niet hoor! ik vind 1 zware vanelle-stem wel genoeg
pi_71492103
Mijn "hobby" (amerikaans worstelen ) heeft ook iets met stemmen

Dat zou ook een angst zijn..ineens stemmen horen
Mr. Prolapse 2009
pi_71492170
Dat zou ook een angst zijn..ineens stemmen horen

aan de andere kant wel gezellig, ben je nooit meer alleen..

worstel jij in het amerikaans?
pi_71492180
sorry heb je tekst gepikt, zal m quotten volgende keer
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:58:35 #133
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71492641
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:35 schreef jantar het volgende:

[..]

ik heb het tegen jou ja skeet

ik geloof niet dat je hobby eng is maar dat jij en 2 anderen die ik net in gedachten had dus met het zelfde probleem kampen en de zelfde hobby hebben!

das eng...
Had al zo'n vermoeden
heb alle onderschriften nog eens doorgenomen, maar kwam toch geen verwijzingen naar hobbies tegen
Nee, ook niet bij mezelf
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:37 schreef jantar het volgende:
Difficult to see. Allways in motion, the future is. - Yoda

mag ik hieruit opmaken dat je starwars-fan ben??
Ja, dat mag.

Maar 'hobby', nee. Vindt het gewoon steen goede films met een verschrikkelijk goed verhaal, met een diepere betekenis dan de meesten erin zien. Mij zul je echter NOOIT in een 'stormtrooper pak' ofzo op een beurs zien lopen, heb geen t-shirts, dekbed overtrek, 'Props' en/of posters etc. etc. van Starwars

Vooral de 'wijsheden' van Yoda zijn erg interessant & de 'Jedi' zijn vergelijkbaar met de (vroeg)middeleeuwse ridders & Japanse samurai (een 'Ronin' is een Samurai, zonder meester ) en dan vooral de 'leefwijze' (code of Honor etc.), niet zozeer het 'vechten'

Ik leefde al volgens de 'weg van de samurai' voor ik er uberhaubt van gehoord had.

Maar goed, wat heeft dat er mee te maken ?
Er staat geen 'starwars' op m'n voorhoofd getatoeerd ofzo & wat is er eng aan 'toeval' ?
pi_71492709
ja nee gewoon eng toevallig..
maar dat van dat pak valt me van je tegen, ik neem aan dat je wel die poppen spaart?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:02:03 #135
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71492740
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:58 schreef R0N1N het volgende:

Vooral de 'wijsheden' van Yoda zijn erg interessant & de 'Jedi' zijn vergelijkbaar met de (vroeg)middeleeuwse ridders & Japanse samurai (een 'Ronin' is een Samurai, zonder meester ) en dan vooral de 'leefwijze' (code of Honor etc.), niet zozeer het 'vechten'

Ik kwam het begrip Ronin voor het eerst tegen in de X-files aflevering "Pusher"
Schiterrende aflevering
pi_71493101
is nie meer eng hier?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:19:11 #137
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71493216
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:00 schreef jantar het volgende:
ja nee gewoon eng toevallig..
maar dat van dat pak valt me van je tegen, ik neem aan dat je wel die poppen spaart?
Nee.

Heb nog wel bij m'n ouders ergens op zolder een doos met de poppetjes en voertuigen van 25-30 jaar geleden
Schijnen tegenwoordig best wat waard te zijn.
pi_71493264
ja idd dat heb ik me ook laten vertellen!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:51:40 #139
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71494118
@ jantar: Waar ben jij nou eigenlijk 'bang' voor ? Behalve 'het onbekende' (& 'eng toeval' ) ?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:18:10 #140
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71494722
Spinnen en voor de dood toch wel.
Volg je hart, gebruik je verstand.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:26:12 #141
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71494895
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:18 schreef heartz het volgende:
Spinnen en voor de dood toch wel.
De dood, nog zo een beangstigend iets inderdaad
pi_71495123
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:26 schreef Michielos het volgende:

[..]

De dood, nog zo een beangstigend iets inderdaad
Ach de dood....

Voordat ik verwekt werd leefde ik ook al miljarden jaren niet.
pi_71495701
quote:
@ jantar: Waar ben jij nou eigenlijk 'bang' voor ? Behalve 'het onbekende' (& 'eng toeval' ) ?
voor natuurrampen en brand denk ik, wespen loop ik ook voor weg, en jij?
pi_71495749
quote:
voor de dood toch wel.
dat dan weer niet, wel angstig alles wat tot de dood kan leiden...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:01:42 #145
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71497011
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:05 schreef jantar het volgende:

[..]

dat dan weer niet, wel angstig alles wat tot de dood kan leiden...
Idem.
Maar de dood zelf niet nee.
Is het absolute einde/niets (dus dat "merk" je niet )
-Of- het hele zaakje begint opnieuw (reincarnatie)
-Of- je gaat een niveau hoger (4e density, ofzo)
-Of- je gaat naar de Hemel (volgens sommige sprookjes)

De dood is dus niets engs aan

Tenzij je geloofd in een flying spagetti monster & je weet dat je door je slechte daden voor eeuwig voer bent voor de hellehonden, tja ... dan zou je best bang voor (wat er komt na) de dood kunnen zijn

"I'm not affraid of dying, I just don't want to."
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:04:40 #146
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71500538
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:01 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Idem.
Maar de dood zelf niet nee.
Is het absolute einde/niets (dus dat "merk" je niet )
-Of- het hele zaakje begint opnieuw (reincarnatie)
-Of- je gaat een niveau hoger (4e density, ofzo)
-Of- je gaat naar de Hemel (volgens sommige sprookjes)

De dood is dus niets engs aan

Tenzij je geloofd in een flying spagetti monster & je weet dat je door je slechte daden voor eeuwig voer bent voor de hellehonden, tja ... dan zou je best bang voor (wat er komt na) de dood kunnen zijn

"I'm not affraid of dying, I just don't want to."
Het idee dat er niets is, is toch wel een beetje eng en eigenlijk best waardeloos.
Het idee dat ik niet weet wat er is..... vind ik ook wel een beetje eng.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je dood gaat, dat weet je niet van te voren en dat idee is ook eng. Het idee dat ik dood zou gaan als ik slaap, vind ik minder eng. Dat lijkt me een prettige dood.
pi_71506467
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:20 schreef jantar het volgende:
precies. zelf al eens meegemaakt. niet tarot maar magie. heel vaag, maar sindsdien is mijn grootste angst het verliezen van de werkelijkheid.
heb sindsdien rare, niet te verklaren dingen meegemaakt, waardoor je toch gaat twijfelen. zijn het je overactieve neurotransmitters, ben je psychisch in je hoofd aan het worden of is er toch meer. is het toch dat bovennatuurlijke.
dat drijft je inderdaad tot waanzin.

natuurlijk ben ik ook bang voor de dood, maar ik noem het geen angst. angst houdt je echt bezig.
ik heb ook een vage fobie voor vlinders. ik vind ze té mooi. en op 1 of andere manier krijg ik de rillingen van de patronen op de vleugels. soort wonder van de natuur, dat je er bang voor wordt. weet niet of er meer mensen zijn die dat ook hebben?

Goed topic btw
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:30:47 #148
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71515889
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:43 schreef TheHolyTiamat het volgende:

natuurlijk ben ik ook bang voor de dood, maar ik noem het geen angst. angst houdt je echt bezig.
Ben ik wel met je eens. Het is niet dat ik er constant mee bezig ben.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:35:08 #149
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71524651
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:03 schreef jantar het volgende:
voor natuurrampen en brand denk ik, wespen loop ik ook voor weg, en jij?
Had er overheen gelezen gisteren

Natuurrampen is wel heel erg algemeen, kan me er ook weinig angstigs bij bedenken.
Hangt ook een beetje van de locatie af. Loop je b.v. op een vulkaan, tja dan is er wel de angst dat 'ie uitbarst ofzo

Ben niet bang voor vuur, maar doodgaan door te verbranden b.v. vind ik best angstwekkend.
Doodgaan op een uiterst pijnlijke manier lijkt me zoiezo een algemene angst (die vrijwel ieder mens heeft.)

Voor wespen loop ik pas weg als het een zwerm is. Ben er niet bang voor, maar je moet het lot ook weer niet tarten. Gestoken worden is niet fijn
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:49:01 #150
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71525060
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:04 schreef heartz het volgende:
Het idee dat er niets is, is toch wel een beetje eng en eigenlijk best waardeloos.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je dood gaat, dat weet je niet van te voren en dat idee is ook eng.
Klinkt meer als 'angst voor het onbekende', ook iets dat als het ware ingebakken zit in de mens (& dieren)
De dood is uiteraard "het grote onbekende" (einde ?) van ieder mensenleven. Geen prettig, maar wel een onvermijdelijk, vooruitzicht.
quote:
Het idee dat ik dood zou gaan als ik slaap, vind ik minder eng. Dat lijkt me een prettige dood.
Bestaat er zoiets als 'een prettige dood' ?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:14:07 #151
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71525627
Wat overigens helpt op angstige momenten is letten op je ademhaling.
Het wordt wel vaker verteld, langzaam & diep ademhalen, maar het werkt ook echt.

Belangrijkste is echter het UITademen. NIET het diep INademen, zoals men vaak denkt.
Als je angstig wordt heb je de neiging te gaan hyperventileren. Verhoogde zuurstof opname en snellere hartslag zijn het gevolg. Een natuurlijk process om, samen met de adrenaline, het lichaam op scherp te zetten om ieder moment weg te kunnen rennen e.d. Dit zorgt echter ook voor 'stress'.

Om dit tegen te gaan is het zaak om, bewust, zo langzaam mogelijk UIT te ademen, ALL THE WAY.
Tot er geen zuchtje lucht meer in je longen zit. Vervolgens zul je automatisch diep inademen.

Doe dit een paar keer achter elkaar, zelfs nu zo rustig achter je PC , en je zult merken dat je je direct veel 'relaxter' voelt. (en je weer helder kunt denken )
pi_71530452
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:04 schreef heartz het volgende:

[..]

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je dood gaat, dat weet je niet van te voren en dat idee is ook eng. Het idee dat ik dood zou gaan als ik slaap, vind ik minder eng. Dat lijkt me een prettige dood.
Bah ja, precies hetzelfde, het is echt eng, je bent niet meer hier, maar hoe weet je dat dan?
Je hele leven is dus gewoon weg, en jij zelf als gedachte ook?
Of gaan we ergens naartoe?

Het is niet echt angst, want ik denk dat als ik ( ouderdom ) sterf, dat ik tegen die tijd wel anders er tegen aankijk.
Maar bedenk eens dat je "niets" bent, DAT KAN TOCH NIET?

Ooit gaan we inderdaad dood, bah wat een smerig iets.

Als je tegen mensen zegt dat het universum on-eindig is, dan schrikken ze.
Zeg je dat er aan je leven een einde is, schrikken ze ook.

Ik wil gewoon niet dood, en dat zal wrschnlijk komen omdat ik nu 20 ben, en mij dus verplaats in het gevoel dat als ik NU Zou sterven.
En niet als ik 80/90 ben..

Apart..

Waar ik angst voor heb?
Weet ik zo snel even niet.
I'm the definition of high.
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:45:07 #153
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71532972
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 03:59 schreef J.D. het volgende:

[..]

Bah ja, precies hetzelfde, het is echt eng, je bent niet meer hier, maar hoe weet je dat dan?
Je hele leven is dus gewoon weg, en jij zelf als gedachte ook?
Of gaan we ergens naartoe?

Het is niet echt angst, want ik denk dat als ik ( ouderdom ) sterf, dat ik tegen die tijd wel anders er tegen aankijk.
Maar bedenk eens dat je "niets" bent, DAT KAN TOCH NIET?

Ooit gaan we inderdaad dood, bah wat een smerig iets.

Als je tegen mensen zegt dat het universum on-eindig is, dan schrikken ze.
Zeg je dat er aan je leven een einde is, schrikken ze ook.

Ik wil gewoon niet dood, en dat zal wrschnlijk komen omdat ik nu 20 ben, en mij dus verplaats in het gevoel dat als ik NU Zou sterven.
En niet als ik 80/90 ben..

Apart..

Waar ik angst voor heb?
Weet ik zo snel even niet.
Ouderen kijken anders tegen de dood aan dan jongere mensen. De meeste ouderen lijken te beseffen dat hun tijd voorbij is en dat ze plaats mogen maken voor de jongeren generatie.

Dood is geen angst maar een vrees. In tegenstellign tot dieren kan de mens vrezen (omdat het consequenties kan zien in bepaalde zaken, zonder daarvoor eerst geconditioneerd te zijn).
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:49:00 #154
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71537839
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:45 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ouderen kijken anders tegen de dood aan dan jongere mensen. De meeste ouderen lijken te beseffen dat hun tijd voorbij is en dat ze plaats mogen maken voor de jongeren generatie.

Dood is geen angst maar een vrees. In tegenstellign tot dieren kan de mens vrezen (omdat het consequenties kan zien in bepaalde zaken, zonder daarvoor eerst geconditioneerd te zijn).
hmmm....

Ouderen zitten vaak met een lichaam dat niet meer wil/kan. Alleen nog maar wegkwijnen in je stoel, met een luier aan je reet. Tja ... kom maar met die dood.

Het zou anders zijn als we niet lichamelijk en geestelijk zouden aftakelen. Dan willen ook die oudjes niet meer dood hoor

enne ... ieder mens wordt wel degelijk al vanaf z'n geboorte 'geconditioneerd'. Met alle gevolgen van dien.
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:50:41 #155
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71537908
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:49 schreef R0N1N het volgende:

[..]

hmmm....

Ouderen zitten vaak met een lichaam dat niet meer wil/kan. Alleen nog maar wegkwijnen in je stoel, met een luier aan je reet. Tja ... kom maar met die dood.

Het zou anders zijn als we niet lichamelijk en geestelijk zouden aftakelen. Dan willen ook die oudjes niet meer dood hoor

enne ... ieder mens wordt wel degelijk al vanaf z'n geboorte 'geconditioneerd'. Met alle gevolgen van dien.
eeh ik stel niet dat mensen niet geconditioneerd worden? lol
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:03:09 #156
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71538288
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:50 schreef Michielos het volgende:
eeh ik stel niet dat mensen niet geconditioneerd worden? lol
Niet in directe zin

Je impliceert het wel, indirect.
quote:
In tegenstellign tot dieren kan de mens vrezen (omdat het consequenties kan zien in bepaalde zaken, zonder daarvoor eerst geconditioneerd te zijn).
We zijn ALTIJD 'geconditioneerd', en de consequenties die men 'ziet' hangen daar volledig van af.
Zoals extreem islamitische zelfmoord terroristen (om eens een extreem geval van conditionering te noemen)
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:10:11 #157
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71538503
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:03 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Niet in directe zin

Je impliceert het wel, indirect.
[..]

We zijn ALTIJD 'geconditioneerd', en de consequenties die men 'ziet' hangen daar volledig van af.
Zoals extreem islamitische zelfmoord terroristen (om eens een extreem geval van conditionering te noemen)
dan is dat een fout van mijn kant uit, ik bedoelde dat niet zo te zeggen zoals jij het nu stelt.

Overigens over islamitische zelfmoord terroristen. Er is steeds meer bewijs dat het geen conditioneren en indoctrinatie is maar een Festinger cognitieve dissonantie theoretisch iets (sociale psychologie staat dat in).
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:22:29 #158
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71538886
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:10 schreef Michielos het volgende:
Er is steeds meer bewijs dat het geen conditioneren en indoctrinatie is maar een Festinger cognitieve dissonantie theoretisch iets (sociale psychologie staat dat in).
de "Sociale psychologie" speelt een hele grote rol bij het conditioneren. Ben je b.v. geboren in de 'bible belt' is de kans groot dat je 'geconditioneerd' wordt tot 'Christen'. Dat je een hekel krijgt aan werken op zondag etc.

Cognitieve dissonantie zie je bij alle "groepen", b.v. ook bij PVV-ers.
Die vinden 'onze' leefwijze onverenigbaar met de 'islamitische'. Net zoals die terroristen.
Alleen is ons nooit wijs gemaakt dat we 72 maagden krijgen in het paradijs als we er een paar van vermoorden (met onszelf erbij).
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:29:29 #159
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71539092
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

de "Sociale psychologie" speelt een hele grote rol bij het conditioneren. Ben je b.v. geboren in de 'bible belt' is de kans groot dat je 'geconditioneerd' wordt tot 'Christen'. Dat je een hekel krijgt aan werken op zondag etc.

Cognitieve dissonantie zie je bij alle "groepen", b.v. ook bij PVV-ers.
Die vinden 'onze' leefwijze onverenigbaar met de 'islamitische'. Net zoals die terroristen.
Alleen is ons nooit wijs gemaakt dat we 72 maagden krijgen in het paradijs als we er een paar van vermoorden (met onszelf erbij).
Eehm wacht even.Cognitieve dissonantie berust op iets heel anders dan conditioneren he (zowel klassiek, operant als sociale leertheorie). Ik ga met je mee dat conditioneren een heel groot deel van ons leven is, maar conditioneren is niet hetzelfde als de sociaal cognitieve dissonantietheorie. Anyway, dit wordt teveel Slowchat. Je kunt me PM'en om onze discussie voort te zetten
pi_71539628
Ik zou super bang zijn als ik een vreemde verschijning zie, die mij steeds achtervolgd
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:18:13 #161
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71540575
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:29 schreef Michielos het volgende:
maar conditioneren is niet hetzelfde als de sociaal cognitieve dissonantietheorie. Anyway, dit wordt teveel Slowchat. Je kunt me PM'en om onze discussie voort te zetten
Daar ga ik geheel in mee
SC gehalte valt nog mee, maar het heeft weinig meer met het topic, angst, te maken ja
Misschien een apart topic ?

Alhoewel, dergelijke processen binnen onze 'wereld' vind ik toch ook wel 'beangstigend'.
Het constante 'wij' vs 'zij'. Waarbij 'wij' het altijd bij het juiste eind denken te hebben, en 'zij' bekeerd, onderworpen danwel bestreden moeten worden.

Echte Wereld vrede gaat er zo niet komen, vrees ik
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:27:05 #162
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71540811
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:48 schreef ManianMan het volgende:
Ik zou super bang zijn als ik een vreemde verschijning zie, die mij steeds achtervolgd
Misschien is het wel je 'beschermengel' ? Dan ben je voor niets bang.

Als ik 1 of andere duivelse spookverschijning op me af zou zien komen, zou ik ook iets met 7 kleuren deponeren

maar ik zie het niet als een reële 'angst', aangezien ik niet in het bestaan ervan geloof.
pi_71556338
quote:
Natuurrampen is wel heel erg algemeen, kan me er ook weinig angstigs bij bedenken.
overstromingen komen de laatste tijd best vaak voor en ik durf ze hier in nederland niet echt uit te sluiten hoor, ik had nl. begrepen dat niet alle dijken evengoed onderhouden werden.
pi_71556362
quote:
[quote]Op zaterdag 1 augustus 2009 22:14 schreef R0N1N het volgende:
Wat overigens helpt op angstige momenten is letten op je ademhaling.
Het wordt wel vaker verteld, langzaam & diep ademhalen, maar het werkt ook echt.

Belangrijkste is echter het UITademen. NIET het diep INademen, zoals men vaak denkt.
Als je angstig wordt heb je de neiging te gaan hyperventileren. Verhoogde zuurstof opname en snellere hartslag zijn het gevolg. Een natuurlijk process om, samen met de adrenaline, het lichaam op scherp te zetten om ieder moment weg te kunnen rennen e.d. Dit zorgt echter ook voor 'stress'.

Om dit tegen te gaan is het zaak om, bewust, zo langzaam mogelijk UIT te ademen, ALL THE WAY.
Tot er geen zuchtje lucht meer in je longen zit. Vervolgens zul je automatisch diep inademen.

Doe dit een paar keer achter elkaar, zelfs nu zo rustig achter je PC , en je zult merken dat je je direct veel 'relaxter' voelt. (en je weer helder kunt denken )
[/quote
]

dat is wel een heel handige tip!
Maar enge dingen zijn daar niet zomaar mee weg..
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:22:54 #165
31101 _Led_
pi_71556785
Ach, na je dood is het niet anders als het voor je geboorte was.
Niks om bang voor te zijn dus.

Ik maak me meer druk om de manier waarop ik dood ga dan om de dood zelf.
zzz
pi_71559798
En er is nog wel zo veel keuze
Maar haha we willen het allemaal niet toch
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:01:45 #167
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71562049
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:40 schreef jantar het volgende:
overstromingen komen de laatste tijd best vaak voor en ik durf ze hier in nederland niet echt uit te sluiten hoor, ik had nl. begrepen dat niet alle dijken evengoed onderhouden werden.
Daar zit wel wat in ja. Maar daar wordt druk aan gewerkt (die dijken)
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:42 schreef jantar het volgende:
dat is wel een heel handige tip!
Maar enge dingen zijn daar niet zomaar mee weg..
Nee, dat klopt. Maar het helpt wel om niet meteen in blinde paniek te raken
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:39 schreef Flammie het volgende:
En er is nog wel zo veel keuze
Maar haha we willen het allemaal niet toch
"6 million ways to die. Choose one."

Als ik zo de reacties zie is 'de dood' toch wel 'angst' nr. 1 (niet geheel onlogisch, de rest valt te overleven )
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:13:38 #168
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71562324
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:01 schreef R0N1N het volgende:

"6 million ways to die. Choose one."
quote:
Als ik zo de reacties zie is 'de dood' toch wel 'angst' nr. 1 (niet geheel onlogisch, de rest valt te overleven )
Maar de dood hoef je niet bang voor te zijn, gebeurt toch wel een keer en dan heeft het geen zin meer om bang te zijn. Althans zo redeneer ik dan.. tis meer hoe je aan je einde komt.. ik ben bang om eens door een hersenbloeding te worden getroffen als een halve plant in een verpleegtehuis te komen te liggen.
BAM, nooit meer kunnen praten en bewegen.. Ik heb in de zorg gewerkt, en daar was dus een knul van 26 die al een paar jaar zo in zijn stoel zat, niks meer kunnen doen alleen kijken en rare geluiden maken, vloeibaar eten krijgen door een slangetje direct je maag in.
Dat is echt beangstigend.
The truth was in here.
pi_71562494
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:13 schreef Bastard het volgende:
een paar jaar zo in een stoel zitten, niks meer kunnen doen alleen kijken en rare geluiden maken, vloeibaar eten krijgen door een slangetje direct je maag in.
Dat is inderdaad wel het ergste wat je kan gebeuren als persoon zijnde ja.
Mr. Prolapse 2009
pi_71562497
dat lijtk me idd kut... op het moment dat ik niet meer de dingen kan doen die ik nodig heb om te doen (voor mijn leven) denk ik niet dat ik nog wil leven

Hoe denken andere hierover?
pi_71562690
ik kreeg net telefoon.. klant van mij overleden, gelukkig hoeft ze daar dus niet meer bang voor te zijn
pi_71562746
quote:
dat lijtk me idd kut... op het moment dat ik niet meer de dingen kan doen die ik nodig heb om te doen (voor mijn leven) denk ik niet dat ik nog wil leven

Ik denk dat ik me tijd 'uit zou zitten', ik denk dat je het altijd nog erger kan treffen, ik zou proberen geen zelf medelijden te hebben.
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:29:03 #173
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71562756
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:26 schreef jantar het volgende:
ik kreeg net telefoon.. klant van mij overleden, gelukkig hoeft ze daar dus niet meer bang voor te zijn
Bijkomend voordeel, ze word helemaal nergens meer bang van op het moment.
The truth was in here.
pi_71562768
nee idd, kon je nog wel eens gelijk in hebben;) gelukkig maar
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:48:45 #175
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71564728
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:19 schreef Flammie het volgende:

Ruk die stekker er maar uit hoor . Geen zin als kasplantje verder te 'leven'.
En als ik vanaf m'n nek verlamd zou raken o.i.d, stuur ik met m'n mond-joystick die rolstoel zelf wel het ravijn in of zo
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:59:38 #176
31101 _Led_
pi_71565038
Fuck it, dan maar via zo'n blaaspijpje internetten
zzz
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:04:18 #177
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71566772
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:03 schreef jantar het volgende:
... wespen loop ik ook voor weg...
Je treft het niet, zo te zien:
quote:
Meer wespen dan andere jaren

WAGENINGEN - De zogenoemde limonadewespen duiken deze zomer eerder op dan anders. En ze zijn ook nog eens met heel veel. ''Het kan wel eens een record-wespenjaar worden'', denkt bioloog Arnold van Vliet van de Wageningen Universiteit.
pi_71580738
quote:
[quote]Op maandag 3 augustus 2009 16:04 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Je treft het niet, zo te zien:
[..]

[/quote]

nee klopt ze hebben het zelfs over een plaag!..

ach ja..
pi_71586392
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:13 schreef Bastard het volgende:

[..]

[..]

Maar de dood hoef je niet bang voor te zijn, gebeurt toch wel een keer en dan heeft het geen zin meer om bang te zijn. Althans zo redeneer ik dan.. tis meer hoe je aan je einde komt.. ik ben bang om eens door een hersenbloeding te worden getroffen als een halve plant in een verpleegtehuis te komen te liggen.
BAM, nooit meer kunnen praten en bewegen.. Ik heb in de zorg gewerkt, en daar was dus een knul van 26 die al een paar jaar zo in zijn stoel zat, niks meer kunnen doen alleen kijken en rare geluiden maken, vloeibaar eten krijgen door een slangetje direct je maag in.
"gebeurt toch wel een keer en dan heeft het geen zin meer om bang te zijn. "

Ja inderdaad, mooie manier van denken, tegen die tijd heb je het wel gehad.
Een vriend van mij is 2 maanden terug overleden, hij was altijd een gezonde kerel, 20 jaar, lekker fris.

Werd geraakt door een auto , 2 maanden in een coma en toen ook als "Plantje" in het ziekenhuis bed lag, een vriend van mij waar ik normaal mee aan het praten was over alles van het leven lag daar nou weg te kwijlen.
Hij kon niks zeggen, alleen maar rond kijken en raar bewegen.

Op een gegeven moment kreeg hij een herseninfarct en is overleden, ik vraag me toch af wat hij gevoeld heeft.
Het enige wat ik eng vind aan de dood, is dat je niet weet dat je het bent, althans je bent gewoon weg.
Maar waar zit je dan, want je hele karakter zit toch in je hersens? ( Als we even van wetenschap uitgaan en niet paranormale dingen)
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:56:58 #180
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71586504
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:50 schreef J.D. het volgende:

[..]

Het enige wat ik eng vind aan de dood, is dat je niet weet dat je het bent, althans je bent gewoon weg.
Maar waar zit je dan, want je hele karakter zit toch in je hersens? ( Als we even van wetenschap uitgaan en niet paranormale dingen)
Het antwoord daarop "waar ben je dan" is inderdaad maar net hoe je het wilt bekijken inderdaad.
Tracht ik het wetenschappelijk te benaderen, en als een wetenschapper het leest en denkt dat het niet klopt.. correct me when wrong. Je 'ik' zit in je hoofd, wie je bent, waarom je reageert enz, als bij jou je lichten uitgaan in je bovenkamer is het game-over.. de wetenschapper is overtuigd dat daarna het beeld op zwart gaat, en dan niets meer, geen pijn, geen denken, geen voelen.. leegte tot in eeuwigheid.

Ik denk daar anders over
The truth was in here.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:59:49 #181
31101 _Led_
pi_71586558
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:50 schreef J.D. het volgende:
Waar zat je voor je geboorte ?
zzz
pi_71586585
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:59 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Waar zat je voor je geboorte ?
Ja dat is het probleem, dat weet ik dus niet, haha, maar toen wist ik niet dat ik ging leven, nu weet ik dat ik leef EN dood ga.

@Bastard: Ik denk ook dat er wel wat meer is dan "Dit".
Aan die kant ben ik dus wel benieuwd naar de dood, maar hoop dat ik nog HEEL LANG leef.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:03:15 #183
31101 _Led_
pi_71586637
Toen wist je niet dat je ging leven omdat 'jij' toen nog niet bestond.
net zoals je na je dood niet weet waar je bent omdat 'jij' niet bestaat.

'jij' bent het geheel van je ervaringen en de fysieke elementen waar je uit bestaat.
als die geen connectie meer vormen wordt wat eens 'jij' was weer opgenomen in het geheel.
zzz
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:08:04 #184
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71586736
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:03 schreef _Led_ het volgende:
Toen wist je niet dat je ging leven omdat 'jij' toen nog niet bestond.
net zoals je na je dood niet weet waar je bent omdat 'jij' niet bestaat.

'jij' bent het geheel van je ervaringen en de fysieke elementen waar je uit bestaat.
als die geen connectie meer vormen wordt wat eens 'jij' was weer opgenomen in het geheel.
Je 'stoffelijke' jij heeft geen idee nee.
The truth was in here.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:09:40 #185
31101 _Led_
pi_71586768
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je 'stoffelijke' jij heeft geen idee nee.
En je onstoffelijke jij (als we die hebben, waar iedereen zijn persoonlijke mening over zal hebben) zou er geen probleem mee moeten hebben lijkt me aangezien die nergens last van heeft, toch ?
zzz
pi_71586821
"net zoals je na je dood niet weet waar je bent omdat 'jij' niet bestaat"

Ja dat klopt, maar nu weet ik dat ik leef, toen wist ik dus niet dat ik ging leven omdat ik niet eens bestond.
Nu ik besta en dus kan nadenken over me eigen sterfelijkheid word het allemaal beetje eng.

Aan de andere kant, weet ik dan natuurlijk ook niet dat ik in het "niets" zit.
Je kan het inderdaad op verschillende manieren bekijken.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:13:57 #187
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71586851
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:09 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En je onstoffelijke jij (als we die hebben, waar iedereen zijn persoonlijke mening over zal hebben) zou er geen probleem mee moeten hebben lijkt me aangezien die nergens last van heeft, toch ?
Die heeft er inderdaad geen moeite mee nee
The truth was in here.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:20:04 #188
31101 _Led_
pi_71586986
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:12 schreef J.D. het volgende:
"net zoals je na je dood niet weet waar je bent omdat 'jij' niet bestaat"

Ja dat klopt, maar nu weet ik dat ik leef, toen wist ik dus niet dat ik ging leven omdat ik niet eens bestond.
Nu ik besta en dus kan nadenken over me eigen sterfelijkheid word het allemaal beetje eng.

Aan de andere kant, weet ik dan natuurlijk ook niet dat ik in het "niets" zit.
Je kan het inderdaad op verschillende manieren bekijken.
In dat opzicht is dood zijn dus helemaal niet eng, het is meer het proces van het doodgaan dat angstaanjagend kan zijn.
"Zal het zijn tussen de kaken van een haai ? Of met 120km/u tegen een lantaarnpaal ? Zal ik pijn lijden ? Of word ik op mijn 95e raaskallend platgespoten met morfine ?"
zzz
pi_71587102
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:20 schreef _Led_ het volgende:

[..]

In dat opzicht is dood zijn dus helemaal niet eng, het is meer het proces van het doodgaan dat angstaanjagend kan zijn.
"Zal het zijn tussen de kaken van een haai ? Of met 120km/u tegen een lantaarnpaal ? Zal ik pijn lijden ? Of word ik op mijn 95e raaskallend platgespoten met morfine ?"
Precies, alleen de weg ernaartoe, het onbekende, als je het eenmaal bent krijg je het dus niet mee als we het ff over stoffelijke jij hebben, apart.

Zo had ik het dus nog niet beken terwijl ik er al best lang mee bezig ben.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:27:28 #190
31101 _Led_
pi_71587154
Uiteindelijk lijkt het weer zo'n geval van "nothing to fear but fear itself", want voorkomen kan je het niet, en als het eenmaal zover is gekomen merk 'jij' er niks meer van.
(Ik ga er wel voor het gemak vanuit dat je als je dan enorm onstoffelijk aan het chillen bent je niet opeens lastig gevallen wordt door zo'n vreselijk figuur als Char)
zzz
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:38:00 #191
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71587408
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:27 schreef _Led_ het volgende:
Uiteindelijk lijkt het weer zo'n geval van "nothing to fear but fear itself", want voorkomen kan je het niet, en als het eenmaal zover is gekomen merk 'jij' er niks meer van.
(Ik ga er wel voor het gemak vanuit dat je als je dan enorm onstoffelijk aan het chillen bent je niet opeens lastig gevallen wordt door zo'n vreselijk figuur als Char)
Ik kijk nooit Char want ik heb niet zoveel met haar maar roept ze ook echt op dan? Ik dacht dat ze altijd zei dat personen zich aandienen.

Ik vind net als de meeste mensen hier de dood geen fijne gedachte, maar dat is ook meer om wat ik dan achter moet laten, ik moet er echt niet aan denken om nu mijn kinderen achter te moeten laten. Oh en ik vind doodsvoorspellingen en de mensen die ze doen ook eng.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:39:26 #192
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71587450
Wat een mooi topic trouwens
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:39:36 #193
31101 _Led_
pi_71587453
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:38 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik kijk nooit Char want ik heb niet zoveel met haar maar roept ze ook echt op dan? Ik dacht dat ze altijd zei dat personen zich aandienen.
Mja, wel erg toevallig dat voor iedereen die bij 'r komt zich personen aandienen
(En dan ook nog personen wiens naam met een van de eerste 25 letters begint die Char opnoemt !)
zzz
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:42:32 #194
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71587526
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:39 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Mja, wel erg toevallig dat voor iedereen die bij 'r komt zich personen aandienen
(En dan ook nog personen wiens naam met een van de eerste 25 letters begint die Char opnoemt !)
Mja, ik zei al dat ik niet veel met Char heb, ik vind het altijd wonderlijk dat ze de naam niet in één keer kan verstaan maar wel vloeiend kan vertellen dat het goed met ze gaat aan de andere kant en dat ze willen dat de nabestaande verder gaat met zijn leven in die wetenschap, blabla. Als ze dat kunnen vertellen moet een naam toch ook niet al te lastig zijn?

Maar goed, dat is weer offtopic he
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:25:58 #195
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71604156
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:27 schreef _Led_ het volgende:
Uiteindelijk lijkt het weer zo'n geval van "nothing to fear but fear itself"
<snip>
Niet helemaal. Dat is de Engelse variant van "Angst is een slechte raadgever."
A la "Control your fear, or it will control you".

En absoluut waar, overigens. Laat je leiden door angst, dan ga je lijden door angst.
Maar dat wil niet zeggen dat er niets is om bang voor te zijn.
Een beetje angst is zelfs goed, maar moet niet de overhand krijgen.

Zo is het bijvoorbeeld maar goed dat zelfs de meest extreme geloofsfanaat 'bang' is voor de dood, ook al is 'ie overtuigd dat het hier een 'sodom & gomora' is en de hemel op hem/haar wacht.

(een beetje) Angst voor het onbekende is ook niet geheel nutteloos, 'curiousity killed the cat'
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:43:43 #196
31101 _Led_
pi_71604785
Daarom moet je het geval per geval bekijken, en kun je niet zomaar stellen dat angst altijd (of nooit) een goed iets is
zzz
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:03:39 #197
249559 crew  Lavenderr
pi_71605444
Bastard, je hebt het over je jij, maar als je sterft gaat je jij niet dood. Stel dat je reïncarneert, dus dat je jij in een ander lichaam terechtkomt, kun je dan beseffen dat jij dat bent?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 08:21:18 #198
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71614885
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:03 schreef Lavenderr het volgende:
Bastard, je hebt het over je jij, maar als je sterft gaat je jij niet dood. Stel dat je reïncarneert, dus dat je jij in een ander lichaam terechtkomt, kun je dan beseffen dat jij dat bent?
Op een bepaald niveau wel, maar niet mijn bewuste jij

Een golf maakt deel uit van de grote zee, zij vormt zich en komt samen met alle andere golven aan op het strand. Tot het einde nadert van de golf en zich terug trekt in de wijde zee. Zal deze golf zich bij de volgende keer dat het een golf word weer bedenken, "ik ben al een golf geweest"?
The truth was in here.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:06:16 #199
31101 _Led_
pi_71615377
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 08:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Een golf maakt deel uit van de grote zee, zij vormt zich en komt samen met alle andere golven aan op het strand. Tot het einde nadert van de golf en zich terug trekt in de wijde zee. Zal deze golf zich bij de volgende keer dat het een golf word weer bedenken, "ik ben al een golf geweest"?
Lijkt me niet, een golf denkt überhaupt niet volgens mij
zzz
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:13:15 #200
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71615482
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:06 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Lijkt me niet, een golf denkt überhaupt niet volgens mij
Nee, maar wat zou de zin ook zijn ervan.. niets.
The truth was in here.
pi_71616103
Ik heb een insectenfobie Van vlieg tot lieveheersbeestjes... (zei de dokter ook)
Zelfs muggen kan ik niet doden (wordt voor mij gedaan )
.
pi_71616859
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 08:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Mooi, dat voorbeeld van die golf.
Maar ik vraag het me vaak af, als je niet wéét dat je reïncarneert, waarom dan reïncarneren?

Maar ik hou me niet aan het onderwerp, het gaat over angst.
Ik ben bang voor grote insecten, brrrr.
pi_71616972
Spinnen en kakkerlakken
Cool story, Hansel.
pi_71617347
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:29 schreef wikwakka2 het volgende:
Spinnen en kakkerlakken
Ik nodig je graag uit om naar Chiang Mai te komen als je kakkerlakken wil zien.. Jezus christus wat een monsters
pi_71617520
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:44 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ik nodig je graag uit om naar Chiang Mai te komen als je kakkerlakken wil zien.. Jezus christus wat een monsters
gelukkig heb je er in Nederland geen last van, tenzij je in een vuilnisbelt woont, maar waar ik vroeger woonde kwam ik er wekelijks wel één of meer tegen . Bij de WC, hangend aan het douchegordijn, in mijn kamer, op mijn BED .
Cool story, Hansel.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:11:50 #206
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_71618094
Wát een SC hier

Maar ik wilde toch even reageren na het zien van de TT:

1) ik durfde vroeger nooit geheel gestrekt in bed te liggen / op bed zitten met voeten op de vloer.
Ik had echt de angst dat er iets/iemand onder mijn bed was. 's Ochtends sprong ik ook letterlijk uit mijn bed .
Ik weet dat een oorzaak komt na het zien 1 scene uit Cat People @ 1:45

2) Soms maak ik mezelf gewoon bang. Een leeg/donker huis en dan verwacht ik dat er ineens een spook/gedaante verschijnt. En het engste lijkt me dan dat die verschijning juist helemaal niets doet. Gewoon het zien en zelfs nu ik het schrijf gaan de haren rechtovereind staan.
Daarom vind ik misschien nog wel het meest enge uit bijv. Blair Witch Project - als ze op het laatst dat huis in gaan en onder in de kelder zie je nog net een jongen stilstaan in het hoekje .... brrrrrrrrrrrrr
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:35:37 #207
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_71623556
Ik ben bang dat religie zich nog meer gaat uitbreiden en het einde van de mensheid gaat betekenen.
Toch raar als een intelligent ras zichzelf uitroeit aan de hand van een paar sprookjes.

Verder zou ik Chuck Norris uiteraard niet 's nachts tegen willen komen.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_71626070
de mens gaat niet over het einde.
religie breidt zich misschien uit maar ondertussen gaan er al minder christenen naar de kerk en ook minder moslims naar de moskee.
vraag me af of het eigenlijk niet best mee valt met die uitbreiding.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:03:06 #209
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71628722
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:38 schreef falco18 het volgende:
Dat heb ik ook weleens maar volgens mij heeft iedereen dat, heet toch gewoon een http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vu
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:07:36 #210
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71628834
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:13 schreef jantar het volgende:
de mens gaat niet over het einde.
religie breidt zich misschien uit maar ondertussen gaan er al minder christenen naar de kerk en ook minder moslims naar de moskee.
vraag me af of het eigenlijk niet best mee valt met die uitbreiding.
... En of dat meevalt.
Dit jaar al 35.000 MINDER moslims in NL dan vorig jaar. & de 2e en 3e generatie is, geheel in lijn der verwachtingen, al stukken beter geintegreerd. (behalve dan volgens de Partij Van het Verbieden. (Met 'vrijheid' heeft het NIETS te maken. ))

Anyway, die eerste statement "de mens gaat niet over het einde." klopt alleen als je geloofd in 'iets hogers' (YHWH, God, Allah, Flying Spagetti Monster, what ever) wat daar dan WEL over gaat. Op mij komt het nogal vreemd over

Overigens ging het hier over het einde ... van de mensheid. Niet "Het Einde" in absolute zin.
En het einde van de mensheid heeft de mens toch echt zelf (deels) in de hand. In zoverre, we kunnen het bespoedigen (maar niet (altijd) voorkomen). In dat opzicht vind ik het best angstwekkend hoe we vandaag de dag met elkaar & deze planeet omgaan.

Leert "het klootjes volk" dan nooit dat oorlog alleen maar winnende bankiers en wapenproducenten kent en voor de rest alleen maar verliezers ? Waarom zijn er uberhaubt "huurlingen" (mensen die voor geld op een ander mens schieten, op commando, no questions asked.) ??? Dat soort lui zijn ENG !
pi_71642577
ja vind ik ook, maar vraagt niemand zich eigenlijk af waarom we nu anders met elkaar omgaan als bijvoorbeeld 40 jaar geleden? toen je nog je fiets buiten kon laten staan? waarom bekoeld de liefde voor elkaar? hebben we dat echt helemaal zelf in de hand gehad dan?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:08:05 #212
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71651128
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:35 schreef jantar het volgende:
ja vind ik ook, maar vraagt niemand zich eigenlijk af waarom we nu anders met elkaar omgaan als bijvoorbeeld 40 jaar geleden? toen je nog je fiets buiten kon laten staan?
Jawel, Ik.
quote:
waarom bekoeld de liefde voor elkaar? hebben we dat echt helemaal zelf in de hand gehad dan?
Nee. Niet helemaal.
Er zijn zoveel factoren die een rol spelen, dat je hoofd ervan gaat draaien. (Nee, niet a la Linda Blair )
Sowieso heeft geen enkel mens zijn eigen leven volledig in de hand. Ik kan ook heel slecht tegen opmerkingen als: Het leven is wat je er zelf van maakt. Ga dat maar vertellen aan kansloze, ondervoede, mishandelde, verkrachte vrouwen in Afrika ! (b.v.)

Stoffen (in lucht, dranken & voedsel), geluid, licht & straling hebben invloed op hoe je je voelt. Of je b.v. agressiever/depressiever bent dan anders, of juist vriendelijker/vrolijker. etc.

B.v. de klimaat verandering heeft dus uiteindelijk ook weer invloed op hoe wij ons voelen/gedragen.

De individualisering speelt ook een rol.
Ikke, ikke, ikke en de rest kan ....
I want it all, and I want it NOW ! etc. etc.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:39:41 #213
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71652034
Ok mooi allemaal, maar waar ben jij nou bang voor?
The truth was in here.
pi_71652137
ehm hadden wij het hier trouwens laatst hier niet over armageddon?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:09:50 #215
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71652757
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:39 schreef Bastard het volgende:
Ok mooi allemaal, maar waar ben jij nou bang voor?
Waar en waarom ben JIJ bang voor _____? | (TRU style) ( Mooie vrouwen versieren (Afwijzing / blauwtje ? zoiets, kan het niet geheel duiden. Weet wel dat ik volledig dicht sla) )
Waar en waarom ben JIJ bang voor _____? | (TRU style) & Waar en waarom ben JIJ bang voor _____? | (TRU style) (Doodsoorzaak)
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:43 schreef jantar het volgende:
ehm hadden wij het hier trouwens laatst hier niet over armageddon?
Ja ...
(ben ik niet bang voor overigens. Laat maar komen )
pi_71652919
las ik net een stukje over, schijnen we toch dichtbij te komen.. heeft alles te maken met Israel, al is die wel vaak in het nieuws al natuurlijk..
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:42:14 #217
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71653614
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:16 schreef jantar het volgende:
las ik net een stukje over, schijnen we toch dichtbij te komen.. heeft alles te maken met Israel, al is die wel vaak in het nieuws al natuurlijk..
Volgens de 'overlevering' is dat de (voornaamste) plek waar het Armageddon zich afspeelt. Met de vernietiging van Jeruzalem als klapstuk
pi_71655032
hmm.. had al zo'n flauw vermoedde..
pi_71655112
Volgens de christenen zal de eindtijd gekenmerkt worden door natuurrampen zoals overstromingen, aardbevingen en epidemieën.

als pandemieen daar ook bij horen, dan lijkt die armegeddon al van start te zijn gegaan.. toch maar even het nieuws volgen hoe het verder gaat met Israel...
pi_71655255
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:39 schreef jantar het volgende:
Volgens de christenen zal de eindtijd gekenmerkt worden door natuurrampen zoals overstromingen, aardbevingen en epidemieën.

als pandemieen daar ook bij horen, dan lijkt die armegeddon al van start te zijn gegaan.. toch maar even het nieuws volgen hoe het verder gaat met Israel...
Waarom specifiek Israël? Of ligt daar je angst?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:56:06 #221
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71655566
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:39 schreef jantar het volgende:

Met Pandemieen bedoel je toch niet de Mexicaanse griep ?
Want dat is vooralsnog een storm in een glas water, pure angst zaaierij !

Anyway, boeiend onderwerp (Armageddon), maar kweetnie of dat hier thuis hoort. Is een topic apart
Dan kunnen we beter verhuizen naar een ander topic, voor we weer van off-topic SC beticht worden
pi_71655975
quote:
Volgens de 'overlevering' is dat de (voornaamste) plek waar het Armageddon zich afspeelt. Met de vernietiging van Jeruzalem als klapstuk
hierom, maar geen angst voor israel hoor
pi_71656015
quote:
Met Pandemieen bedoel je toch niet de Mexicaanse griep ?
Want dat is vooralsnog een storm in een glas water, pure angst zaaierij !

Anyway, boeiend onderwerp (Armageddon), maar kweetnie of dat hier thuis hoort. Is een topic apart
Dan kunnen we beter verhuizen naar een ander topic, voor we weer van off-topic SC beticht worden
in het eerste kan ik je geen gelijk geven
het tweede wel.. pardon bijdeze..liet me even meeslepen door wat ik las
pi_71656085
Ik ben altijd bang als ik alleen thuis ben en ik ga 's avonds te bed dat het huis dan in de fik zou gaan zonder dat ik het door heb XD
live your life to the fullest!!
pi_71656317
quote:
Ik ben altijd bang als ik alleen thuis ben en ik ga 's avonds te bed dat het huis dan in de fik zou gaan zonder dat ik het door heb XD
eerlijk gezegd heb ik dat ook gedacht, ik was echt erg ging zelfs naar beneden om te controleren of ik het gas wel dicht had gedraaid, koolmonoxidevergiftiging was ik ook bang voor.
maar nu ik niet meer alleen hoef te slapen heb ik daar absoluut geen last meer van
pi_71656332
'gehad' sorry..
pi_71656462
Voor welk paranormaal verschijnsel zijn jullie eigenlijk bang overigens?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:32:12 #228
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71657977
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:32 schreef Flammie het volgende:
Voor welk paranormaal verschijnsel zijn jullie eigenlijk bang overigens?
"Toekomst visioenen" die ik (o.a.) als kind heb gehad & waarvan een deel is uitgekomen en het ergste nog moet komen. Die gebeurtenissen op zich niet, maar het feit dat 'het' uitkomt !

Zo heb ik b.v. alle shit met m'n ex (vriendin) in grote lijnen 'aangevoeld/voorspeld' (bij gebrek aan betere omschrijving.) SCARY ! Want HOE kon ik dat weten ? WAAR komt dat vandaan ?

Er is (blijkbaar) meer tussen hemel en aarde, maar wat dan ?

Erg lastig voor een non-believer / 'sceptic' / semi-atheïst als ik

edit:
Het 'angstige' is toch vooral de implicaties van sommige ... 'dingen'.

"visioen" is ook absoluut niet het juiste woord, maar weet geen betere omschrijving. Het voelt een beetje als een vage maar heftige, emotionele 'herinnering' die op duikt, met 'gevoel' en al & als kind vaak gepaard met andere 'abnormale' dingen. Het meeste altijd afgedaan als 'nâh, dat kan niet waar zijn' & de rest 'genegeerd', omdat ik er niets mee kan, omdat ze 'onmogelijk' zouden moeten zijn (wetenschappelijk).
Sinds m'n ex neem ik echter m'n 'voorgevoelens' etc. bloedserieus, maar kan het nog steeds niet 'plaatsen'.

Tegelijkertijd komt hier juist weer mijn interesse vandaan voor TRU & BNW zaken
... '2012' & TEOTWAWKI in het bijzonder

edit2:
... reputatie ... _Led_ etc. kom d'r maar in

[ Bericht 17% gewijzigd door R0N1N op 07-08-2009 00:03:14 ]
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:28:27 #229
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71686007
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:14 schreef jantar het volgende:
in het eerste kan ik je geen gelijk geven
Zeker weten ?

'Mexicaanse griep niet gevaarlijker dan gewone griep'
"Farmaceutische industrie zou angst voeden uit eigenbelang"

Beetje OT, maar kon het niet laten
Bovendien, zo is de wereld vandaag de dag. De ANGST regeert !!!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:09:37 #230
266410 Darkness28
(Don't fear the Reaper)
pi_71979076
Ik kan soms heel bang zijn voor mijn (of die van iemand anders) toekomst...
...The whole wide world is behind my door
The dancing rat at my bedroom floor...
(Reflexion - Dead Without You)
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:47:06 #231
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_71981899
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:09 schreef Darkness28 het volgende:
Ik kan soms heel bang zijn voor mijn (of die van iemand anders) toekomst...
Hah.

Ik ben bang voor mensen die de wetenschap onderdrukken vanwege hun eigen religieuze achtergrond.
pi_71998208
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:47 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

Hah.

Ik ben bang voor mensen die de wetenschap onderdrukken vanwege hun eigen religieuze achtergrond.

da's een goede!
they give birth astride of a grave, the light gleams an instant, then it's night once more
  woensdag 19 augustus 2009 @ 00:32:26 #233
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71998283
Ik ben wel eens bang als ik een groep kwaad kijkende allochtonen tegemoet loop in mijn eentje in het donker. Dan geeft mijne zesde zintuig duidelijke door dat er iets niet in de haak is.

Tot nu toe heeft mijn zesde zintuig er elke keer naast gezeten.
:-)
  woensdag 19 augustus 2009 @ 00:42:28 #234
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71998458
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:32 schreef Dartanion het volgende:
Ik ben wel eens bang als ik een groep kwaad kijkende allochtonen tegemoet loop in mijn eentje in het donker. Dan geeft mijne zesde zintuig duidelijke door dat er iets niet in de haak is.

Tot nu toe heeft mijn zesde zintuig er elke keer naast gezeten.
Nix 'zesde zintuig'

Dat is een kwestie van het inschatten van de situatie op basis van plaats & tijd met behulp van instinct & kennis (aangeleerde vooroordelen eventueel gemixed met persoonlijke ervaringen)
  woensdag 19 augustus 2009 @ 01:31:17 #235
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71999137
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:42 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nix 'zesde zintuig'

Dat is een kwestie van het inschatten van de situatie op basis van plaats & tijd met behulp van instinct & kennis (aangeleerde vooroordelen eventueel gemixed met persoonlijke ervaringen)
Dat is nog eens een kekke psycho-analyse!

Maar helaas, die raakt kant noch wal. Ik weet wat ik ervaar op dat moment. Ik weet dus dat ik niet aan de vooroordelen denk en ik heb tot nu toe geen slechte persoonlijke ervaringen met dat tuig!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 07:13:49 #236
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72000540

Een groepje kwaad kijkende allochtonen veranderd binnen 1 post al in 'dat tuig' .

... tja ... laat ook maar
  woensdag 19 augustus 2009 @ 07:16:47 #237
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_72000552
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 07:13 schreef R0N1N het volgende:

Een groepje kwaad kijkende allochtonen) veranderd binnen 1 post al in 'dat tuig' .

... tja ... laat ook maar
Je hoeft nu niet van jouw probleem, met oogkleppen op door de wereld lopen, niet mijn probleem te maken. Het is gewoon een feit dat het zesde zintuig zich niet laat misleiden.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 07:22:23 #238
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72000574
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 07:16 schreef Dartanion het volgende:
Je hoeft nu niet van jouw probleem, met oogkleppen op door de wereld lopen, niet mijn probleem te maken. Het is gewoon een feit dat het zesde zintuig zich niet laat misleiden.
Bewijs het maar
  woensdag 19 augustus 2009 @ 07:26:28 #239
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_72000592
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 07:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Bewijs het maar
Het bewijs is er al, maar jij bent te dogmatisch in je denken om het bewijs op te merken.

We zijn hier in TRU en in dit topic gaat het over angsten. Ik post mijn angst, en hoe ik er aan kom. Ik snap niet waarom jij het nodig vindt om mij daarna de hele tijd lastig te vallen. Terwijl je duidelijk laat zien geen interesse te hebben in de esotherische kant
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:55:54 #240
8372 Bastard
Persona non grata
pi_78768013
Weer een toptopic van Flammie schoppen..
Ik herken ineens weer een angst door die berichten en youtube filmpjes van dat cruiseschip

Ik ben niet te vinden op een boot.. heb een angst voor water (vlgs mij eerder verteld in het topic) maar ook de angst om in het water te liggen naast een boot.. ik zou dan werkelijk vergeten om te zwemmen!

Dit plaatje ook.. rillingen .. ik zal nooit te vinden zijn op een droogdok.. raar misschien maar waar.

The truth was in here.
pi_78768488
Toptopic van Flammie

zie je mannen.. ze zitten er tussen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:31:12 #242
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_78769348
Inderdaad! Was ook verbaasd toen ik de OP las en de datum las.
Hij staat niet in mijn AT, dus heb schijnbaar nog niet gereageerd.

Vroeger als kind (3/4 jaar) zag ik entiteiten.
Ik was er verschrikkelijk bang voor en snapte er allemaal niets van.

Nu ik ouder ben is mijn standpunt hetzelfde gebleven: ik vind het onprettig om dingen te zien die "er niet horen te zijn".
Of het entiteiten zijn, aura's of andere zaken... nee dank je!
De fysieke realiteit die ik via mijn eigen ogen ervaar wil ik gewoon "down to earth" houden.
Hetzelfde zou gelden als ik dingen zou horen die er niet zijn. Dan zou ik echt gek worden en zou ik ook absoluut niet willen.

Alles wat dus "zie" en "hoor" in de vorm van beelden in mijn hoofd is echter geen probleem.
Gevoelsmatig heb ik hier meer controlle over en blijft het ook gescheiden van wat ik via mijn fysieke zintuigen kan waarnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')