Ik sta er niet gek van te kijken, me oma heeft ook zo'n ding aan de muur hangen die ze weg wil doen nu me opa overleden is. Ze zeggen over die dingen dat ze vervloekt zijn, daarom wil ze 'm weg doen al heeft ze 'm voor me opa altijd gehouden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:24 schreef drbrik het volgende:
Ik blijf keer op keer dezelfde keris tegenkomen bij bekenden en onbekenden! Precies hetzelfde exemplaar al 5 keer bij andere mensen tegengekomen! 2 Hiervan hebben hem mij aangeboden maar hij draagt erg onheilspellende pamor tekeningen! En op de een of andere manier gaan mijn nekharen elke keer als ik m zie rechtopstaan! Maar t lijkt alsof hij echt op zoek naar me is.
(PS keris als je t niet kent ga zelf maar ff googlen en niet te domme reacties aub als je geen idee hebt waar dit over gaat)
ja, vreemd, maar haal het niet in huis.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:36 schreef drbrik het volgende:
Ik heb al 2 kerissen thuis maar die zijn voor mij gemaakt voor speciale gebeurtenissen! En daar voel ik me prettig bij! Is gewoon alleen wazig dat ik die ene die me zo de kriebels bezorgt blijf tegen komen! 1 keer letterlijk omdat een totaal onbekende m op een rommelmarkt gekocht had! (Moest bij die mensen zijn voor mijn werk) Dan begin je toch wel te twijfelen of ie t er om doet dat ding!
De-ja-vu?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:38 schreef falco18 het volgende:
Ik ben hier niet bang voor maar in sommige momenten in mijn leven denk ik '' dit heb ik toch al een keer gehad'' (terwijl k er nog nooit ben geweest of hebt meegemaakt)
beetje moeielijk uit te leggen
Die dingen vervloekt?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:32 schreef jantar het volgende:
[..]
Ik sta er niet gek van te kijken, me oma heeft ook zo'n ding aan de muur hangen die ze weg wil doen nu me opa overleden is. Ze zeggen over die dingen dat ze vervloekt zijn, daarom wil ze 'm weg doen al heeft ze 'm voor me opa altijd gehouden.
Hey, weet je waar die angst vandaan komt?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:53 schreef Bastard het volgende:
Ik ben bang voor donker water
Mij krijg je voor geen goud in het open water ... waarom? Er zit heel veel onder mij wat ik niet kan zien! Ik zou serieus verdrinken als ik schipbreukeling word.. daarom zie je mij ook nooit op een boot bijvoorbeeld.
1x naar Terschelling geweest, wat een hel was dat, moest ik nog terug ook.
vervloekt was waarschijnlijk niet het goede woord.. momentje.. ben zo terug!quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:02 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Die dingen vervloekt?
Je gaat er dus per definitie van uit dat deze voorwerpen iets negatiefs bij zic dragen?
Daar ben ik het niet mee eens. Ze vertegenwoordigen zeker iets, maar dat iets verschilt. Het verchilt du ook of het iet goeds of negatief vertegenwoordigd.
(Of dat ding van je oma iets negatief vertegenwoordig weet ik natuurlijk niet)
Ontopic: ik zal er eens over nadenken hoe dat te formuleren.
Geen idee.. het is al zolang ik mij kan herrineren, als klein kind al.. ging de zee niet in, ging het meer niet in..quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:09 schreef Flammie het volgende:
Deze angst (donker water geeft het al weg) heeft veel te maken met de angst voor het onbekende lijkt me.... Wat staat me daar te wachten en misschien sterker nog: Wat leeft er in de diepte?
quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Geen idee.. het is al zolang ik mij kan herrineren, als klein kind al.. ging de zee niet in, ging het meer niet in..
Ik sta dan ergens op, en weet niet wat dat is![]()
Maar vrij zwemmen doe ik dan niet.. er kan wel van alles in de buurt zwemmen wat ik niet zie
Angst voor het onbekende wat dat betreft..
Of ik ben in mijn vorige leven neergeschoten in mijn vliegtuig en in zee gecrashed en levend verdronken omdat niet uit mijn cockpit kon komen he.
pff, ja idd.. wespen! schijnt nu ook een plaag van te zijnquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:27 schreef Michielos het volgende:
[..]
aaargh verdrinken.. lijkt me vreselijk (don't care wat iedereen erover zegt).
Ik ben bang voor insecten (ja) dus ik ben bang voor gigantische bugs. Als het intelligent leven zou bestaan uit gigantische wormen en insecten .. shoot me
Ben ik ook door in staat om door een glazen deur te lopen met zon beest inderdaadquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef jantar het volgende:
[..]
pff, ja idd.. wespen! schijnt nu ook een plaag van te zijn
Ik sprint dan altijd weg hahaahquote:Op donderdag 30 juli 2009 08:51 schreef jantar het volgende:
hahaha! je raad het nooit... zo'n een ben ik er ook maar zelfs zonder wesp krijg ik de winkelstraat huilend van het lachen..
Ik lees op het ogenblik zo'n lekker fout boek, http://en.wikipedia.org/wiki/Meg:_Hell's_Aquariumquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:53 schreef Bastard het volgende:
Ik ben bang voor donker water
Mij krijg je voor geen goud in het open water ... waarom? Er zit heel veel onder mij wat ik niet kan zien! Ik zou serieus verdrinken als ik schipbreukeling word.. daarom zie je mij ook nooit op een boot bijvoorbeeld.
1x naar Terschelling geweest, wat een hel was dat, moest ik nog terug ook.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:31 schreef Bastard het volgende:
Mooi stel zouden we samen zijn dan, gillend door de winkelstraat
ben je wel snel thuis hoor, portomonee blijft ook dicht, scheelt welquote:Op donderdag 30 juli 2009 09:31 schreef Bastard het volgende:
Mooi stel zouden we samen zijn dan, gillend door de winkelstraat
Dus jij bent bang voor haaien.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik lees op het ogenblik zo'n lekker fout boek, http://en.wikipedia.org/wiki/Meg:_Hell's_Aquarium
Dan wil je ook echt het water niet meer in
Nee, ik heb wel met haaien gezwommen, da's geen probleem.quote:
quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel met haaien gezwommen, da's geen probleem.
Witte haaien laten me echter rillen als een klein meisje in een koelkast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb hem even in een spoiler gezet voor het geval je echt een fobie of angst ofzo voor witte haaien hebt(het is een plaatje).
goh hoe zal dat toch komen
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
Gebruik van spoiler helpt alleen geen holSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb hem even in een spoiler gezet voor het geval je echt een fobie of angst ofzo voor witte haaien hebt(het is een plaatje).
The truth was in here.
Je klikt er toch wel op ja:)quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Gebruik van spoiler helpt alleen geen hol
quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:20 schreef jantar het volgende:
iemand heeft me wel eens willen opdringen om tarot kaarten voor mij te leggen, dat vond ik eng.
Ik weet niet wat het is en wat er uit komt en wat je over je heen roept met dat het tegen mijn wil in ging.
gelukkig heb ik voet bij stuk gehouden.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
Oh ik vind ze schitterend om te zien hoor, maar als je dan in Australie zit en hoort dat er een witte haai is gesignaleerd bij het strandje waar je 5 dagen ervoor zwom ga je toch eens nadenken of zwemmen wel zo gezond isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb hem even in een spoiler gezet voor het geval je echt een fobie of angst ofzo voor witte haaien hebt(het is een plaatje).
zzz
Ik wil waarschijnlijk volgend jaar naar australie. het is een droom van me (net zoals zwemmen met dolfijnen) om daar eens te zwemmen en een poging tot surfen te doenquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh ik vind ze schitterend om te zien hoor, maar als je dan in Australie zit en hoort dat er een witte haai is gesignaleerd bij het strandje waar je 5 dagen ervoor zwom ga je toch eens nadenken of zwemmen wel zo gezond is
[/quote]quote:Maar begrijp ik het dan goed dat je bang bent voor tarotkaarten?
En als ik je vertel dat Tarot bij een ervaren lezer volledig veilig is (een 100% guarantee), wat dan?quote:voor de kaarten zelf niet maar de uitkomst (of hoe je dat noemt) en wat je daarmee over jezelf heen roept.
zelfde als met glaasje draaien en dat soort dingen.., daar moet ik ook niks van hebben hoor.
[/quote]quote:Maar als ik dan een plaatje zie van zo een lieve goederik...
quote:En als ik je vertel dat Tarot bij een ervaren lezer volledig veilig is (een 100% guarantee), wat dan?
Nja, je hoeft niks van me aan te nemen hoor, maar toch
Ben je all risk verzekerd?quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:59 schreef jantar het volgende:
[..]
hoe kunnen ze dat nou garanderen, dat zou het zelfde zijn als dat ik jou garandeerd dat God wel degelijk bestaat! dan heb jij toch ook zo iets van ja, maar hallo, hoe kun je mij dat garanderen dan?
quote:Ben je all risk verzekerd?
Omdat dat op mijn levensplanning staat, schatquote:
quote:Omdat dat op mijn levensplanning staat, schatSCHIKKEN!
ja van die paranormale toch als ik me goed herinner..quote:Minder SC.. meer angstfobieen lijkt me prettig.
gimme a Aquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:16 schreef _Led_ het volgende:
Stel je voor dat je een jaar of 85 bent en op punt staat te overlijden...
Je doet je ogen dicht.... ziet een tunnel...
En dan hoor je die irritante stem van Char
Ik bedoel met SC => SlowChat.. daar hebben we een apart topic voor anders word alles ondergebaggerdquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:23 schreef jantar het volgende:
[..]
ja van die paranormale toch als ik me goed herinner..
ben d'r verder niet bekend mee dus meer kan ik je niet vertellen over die kaarten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:19 schreef Bastard het volgende:
Onbekend maakt angstig.. vraag maar aan Jantar over tarotkaarten
kan ook statische electriciteit zijn omdat je veel wollen truien draagt !quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:26 schreef drbrik het volgende:
Ja ik vind het altijd wel leuk met reiki de meeste reiki mensen durven mij niet echt aan te raken! Dat heeft te maken dat ik mijn innerlijke kracht altijd train! (zogenaamde tenaga dalam voor de googlaars) Ik ben er zelf niet zo bang voor maar het is altijd wel appart dat de reiki mensen en bijvoorbeeld aura lezers zich kapot schrikken als ze mij aanraken! (PS ik concentreer t over het algemeen op mijn hart-chakra gevoelsmens he)
Dat laatste heb ik ook!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:14 schreef Raug het volgende:
Leuk topic!
Ik ben ook bang voor open water. Denk dat het inderdaad een soort angst voor het onbekende is. No way dat ik verder dan tot mijn knie de zee inga.
Heb sowieso niet zoveel met water. Vind zwemmen wel leuk maar op het moment dat ik me besef hoeveel water er naast, voor, achter en onder me zit kan ik spontaan niet meer zwemmen. Zo raar is dat, heb ik ook in een zwemad.
Ik had een collega die het zelfde had als jij en die hing s'nachts een handdoek of zoiets over de spiegel heen die in haar kamer stond.quote:Wat ik nu wel heb is dat ik het eng vind om 's avonds in de spiegel te kijken. Ik vind het soms net alsof ik niet naar mezelf kijk maar naar iemand anders. Moeilijk uit te leggen maar krijg er gewoon een creepy gevoel van.
http://www.depersonalisatie.nl/derealisatie.htmquote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:36 schreef jantar het volgende:
[..]
Ik had een collega die het zelfde had als jij en die hing s'nachts een handdoek of zoiets over de spiegel heen die in haar kamer stond.
Die was er heilig van overtuigd dat ze iemand anders zag, ik geloof haar...
Dan moet die collega zich eens na laten kijken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:10 schreef jantar het volgende:
nee, ja dit komt schijnbaar dus ook voor maar mijn collega zag best hele enge dingen in die spiegel, en ik geloof ook niet alleen zichzelf
[/quote]quote:[quote]Op vrijdag 31 juli 2009 13:13 schreef Bastard het volgende:
Ik heb dat wel eens gehad toen ik thuis kwam na een nacht feesten.. ik herkende mezelf ook niet meer terug.. leek heel iemand anders in de spiegel.. maar dat is wat anders denk ik.
Nou, ik denk persoonlijk dat er iets niet goed zit in hun hoofd en dat er dus geen sprake is van 'geest'.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:14 schreef jantar het volgende:
hmm.. ja maar zou dat niet komen dan door wat het teweeg brengt bij die mensen door in aanraking te komen met zo'n 'geest'?
Nee.quote:heb je ze zelf dan trouwens wel eens gezien of ben je d'r mee in aanraking geweest als ik vragen mag?
[/quote]quote:Ik ben banger voor mensen die dat soort dingen zien dan voor geesten.
Ik lees nooit dat een geest iemand vermoord heeft, maar ik heb in de afgelopen week al 2 artikelen gezien over mensen die stemmen hoorden / dingen zagen die een moord gepleegd hebben.
[/quote]quote:[quote]Op vrijdag 31 juli 2009 13:20 schreef Dragorius het volgende:
Ik ben bang om te ijlen....waarom? Omdat je dan geen controle hebt over wat je doet of zegt...
* Dragorius herinnert zich nog dat hij zei, toen hem gevraagd werd of hij nog wat wou drinken dat hij "niet gehypnotiseerd" was en dat hij stond te plassen in de bezemkast met de stellige overtuiging dat dat de wc was...dat is tenminste wat mijn ouders de dag erna allemaal zeiden, herinner me er niks meer van
droomde je dat je op de wc zat? hahaha!quote:
het werkt niet meer goed. ik had hetzelfde gisteren.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:25 schreef _Led_ het volgende:
In bobsnaam, is dat quoten nou echt zo moeilijk ?
oeps.. , nee hield ie niet van geel?quote:Was het maar een droom dan had ik niet over mijn pa z'n overhemdencollectie staan zeiken
Grote, uitpuilende ogen, gespannen kaak en ingevallen kop?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:13 schreef Bastard het volgende:
Ik heb dat wel eens gehad toen ik thuis kwam na een nacht feesten.. ik herkende mezelf ook niet meer terug.. leek heel iemand anders in de spiegel.. maar dat is wat anders denk ik.
He die gast ken jij dus ookquote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:38 schreef MEKSS het volgende:
[..]
Grote, uitpuilende ogen, gespannen kaak en ingevallen kop?
Daar geloof ik dus heilig in, en dat maakt me ook angstig. Ik wil het eigenlijk niet geloven, dus ook niks ervaren wat er op wijst dat het waar is. Daarom ben ik ook bang bepaalde dingen te zien waarvan ik mezelf wijsmaak dat ze niet bestaan.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:58 schreef jantar het volgende:
sommige 'dingen' kunnen zich schijnbaar laten zien in verschillende gedaantes hoe dan ook.
ik denk dat wij er gewoon niet bij kunnen hoe machtig(goedschiks of kwaad schiks) datgene allemaal is wat is tussen hemel en aarde.
vergissen wij ons lelijk in.
En zo maak je jezelf dus paranoia en zul je elke keer dat je iets uit je ooghoeken ziet denken "Och jee een geest !"quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:14 schreef Raug het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus heilig in, en dat maakt me ook angstig. Ik wil het eigenlijk niet geloven, dus ook niks ervaren wat er op wijst dat het waar is. Daarom ben ik ook bang bepaalde dingen te zien waarvan ik mezelf wijsmaak dat ze niet bestaan.
I know!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En zo maak je jezelf dus paranoia en zul je elke keer dat je iets uit je ooghoeken ziet denken "Och jee een geest !"
En de slachtoffers van de Tsunami dan? Ook een soort zondvloedquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:44 schreef jantar het volgende:
regenboog is het bewijs van de belofte dat er nooit meer een zondvloed komt trouwens
nouja als jij het al opgeeft..quote:Heb me er inmiddels al bij neergelegd dat ik waarschijnlijk vrijgezel zal blijven.
Dan is het mijn gok dat je dit jaar een leuke vriendin krijgt, zo gaat dat meestal namelijkquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:46 schreef R0N1N het volgende:
Heb me er inmiddels al bij neergelegd dat ik waarschijnlijk vrijgezel zal blijven.
quote:
ik vind het moeilijk om hier een antwoord op te geven omdat ik het zelf ook nog niet ondervonden heb, nee ik ben nog steeds niet bang voor Godquote:Maar is eigenlijk de 'bijbelse' versie van 'het einde der tijden'.
Hij laat niet enkel een zoon sterven aan het kruis, maar ook vele zonen en dochters in gaskamers, in de kaken van krokodillen en haaien, aan wiegedood, aan kanker, aan malaria en aan bijvoorbeeld pinda-allergie.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:56 schreef jantar het volgende:
je mag alles vragen wat dat betreft maar ik kan niet beloven dat ik er een antwoord op weet.
Maar ik weet wel dat God van Zijn eigen schepselen (kinderen) houdt (jij houdt ook van je eigen kinderen), en wel zoveel dat Hij Zijn Zoon heb laten sterven aan een kruis en weer heeft laten opstaan (en daarom is God machtiger als andere dingen tussen hemel en aarde en hoeven we daar niet bang voor te zijn), zodat wij de kans krijgen eeuwig bij Hem te zijn als we dood gaan, alleen door dit te geloven.
Nee, vlgs mij bemoeit hij zich er niet mee.. maar dat is eigenlijk een andere discussie.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:59 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hij laat niet enkel een zoon sterven aan het kruis, maar ook vele zonen en dochters in gaskamers, in de kaken van krokodillen en haaien, aan wiegedood, aan kanker, aan malaria en aan bijvoorbeeld pinda-allergie.
Dan ... ?quote:
ehrm...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:22 schreef jantar het volgende:
jemig man, volgens mij he.. ligt het aan je hobby..
nee echt eerlijk! er schieten mij al zo 2 mensen te binnen die met het zelfde probleem zitten als jij met de zelfde hobby.. (ik las toevallig je ondertekst)
dat is pas eng!
Wie/wat?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:22 schreef jantar het volgende:
jemig man, volgens mij he.. ligt het aan je hobby..
nee echt eerlijk! er schieten mij al zo 2 mensen te binnen die met het zelfde probleem zitten als jij met de zelfde hobby.. (ik las toevallig je ondertekst)
dat is pas eng!
ik heb het tegen jou ja skeetquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:27 schreef R0N1N het volgende:
[..]
ehrm...
tegen wie heb je het nou ?
... welke hobby ?
& wat is er eng aan ?
jaaah zeg! ik! ik was het niet hoor! ik vind 1 zware vanelle-stem wel genoegquote:O jee, toch niet weer een geval van spontane schizofrenie he ?
Had al zo'n vermoedenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:35 schreef jantar het volgende:
[..]
ik heb het tegen jou ja skeet
ik geloof niet dat je hobby eng is maar dat jij en 2 anderen die ik net in gedachten had dus met het zelfde probleem kampen en de zelfde hobby hebben!
das eng...
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:37 schreef jantar het volgende:
Difficult to see. Allways in motion, the future is. - Yoda
mag ik hieruit opmaken dat je starwars-fan ben??
Ik kwam het begrip Ronin voor het eerst tegen in de X-files aflevering "Pusher"quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:58 schreef R0N1N het volgende:
Vooral de 'wijsheden' van Yoda zijn erg interessant & de 'Jedi' zijn vergelijkbaar met de (vroeg)middeleeuwse ridders & Japanse samurai (een 'Ronin' is een Samurai, zonder meester) en dan vooral de 'leefwijze' (code of Honor etc.), niet zozeer het 'vechten'
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:00 schreef jantar het volgende:
ja nee gewoon eng toevallig..
maar dat van dat pak valt me van je tegen, ik neem aan dat je wel die poppen spaart?
De dood, nog zo een beangstigend iets inderdaadquote:
Ach de dood....quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:26 schreef Michielos het volgende:
[..]
De dood, nog zo een beangstigend iets inderdaad
voor natuurrampen en brand denk ik, wespen loop ik ook voor weg, en jij?quote:@ jantar: Waar ben jij nou eigenlijk 'bang' voor ? Behalve 'het onbekende' (& 'eng toeval') ?
Idem.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:05 schreef jantar het volgende:
[..]
dat dan weer niet, wel angstig alles wat tot de dood kan leiden...
Het idee dat er niets is, is toch wel een beetje eng en eigenlijk best waardeloos.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:01 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Idem.
Maar de dood zelf niet nee.
Is het absolute einde/niets (dus dat "merk" je niet)
-Of- het hele zaakje begint opnieuw (reincarnatie)
-Of- je gaat een niveau hoger (4e density, ofzo)
-Of- je gaat naar de Hemel (volgens sommige sprookjes)
De dood is dus niets engs aan
Tenzij je geloofd in een flying spagetti monster & je weet dat je door je slechte daden voor eeuwig voer bent voor de hellehonden, tja ... dan zou je best bang voor (wat er komt na) de dood kunnen zijn
"I'm not affraid of dying, I just don't want to."
precies. zelf al eens meegemaakt. niet tarot maar magie. heel vaag, maar sindsdien is mijn grootste angst het verliezen van de werkelijkheid.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:20 schreef jantar het volgende:
iemand heeft me wel eens willen opdringen om tarot kaarten voor mij te leggen, dat vond ik eng.
Ik weet niet wat het is en wat er uit komt en wat je over je heen roept met dat het tegen mijn wil in ging.
gelukkig heb ik voet bij stuk gehouden.
Ben ik wel met je eens. Het is niet dat ik er constant mee bezig ben.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:43 schreef TheHolyTiamat het volgende:
natuurlijk ben ik ook bang voor de dood, maar ik noem het geen angst. angst houdt je echt bezig.
Had er overheen gelezen gisterenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:03 schreef jantar het volgende:
voor natuurrampen en brand denk ik, wespen loop ik ook voor weg, en jij?
Klinkt meer als 'angst voor het onbekende', ook iets dat als het ware ingebakken zit in de mens (& dieren)quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:04 schreef heartz het volgende:
Het idee dat er niets is, is toch wel een beetje eng en eigenlijk best waardeloos.
Het idee dat ik niet weet wat er is..... vind ik ook wel een beetje eng.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je dood gaat, dat weet je niet van te voren en dat idee is ook eng.
Bestaat er zoiets als 'een prettige dood' ?quote:Het idee dat ik dood zou gaan als ik slaap, vind ik minder eng. Dat lijkt me een prettige dood.
Bah ja, precies hetzelfde, het is echt eng, je bent niet meer hier, maar hoe weet je dat dan?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:04 schreef heartz het volgende:
[..]
Het idee dat er niets is, is toch wel een beetje eng en eigenlijk best waardeloos.
Het idee dat ik niet weet wat er is..... vind ik ook wel een beetje eng.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je dood gaat, dat weet je niet van te voren en dat idee is ook eng. Het idee dat ik dood zou gaan als ik slaap, vind ik minder eng. Dat lijkt me een prettige dood.
Ouderen kijken anders tegen de dood aan dan jongere mensen. De meeste ouderen lijken te beseffen dat hun tijd voorbij is en dat ze plaats mogen maken voor de jongeren generatie.quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:59 schreef J.D. het volgende:
[..]
Bah ja, precies hetzelfde, het is echt eng, je bent niet meer hier, maar hoe weet je dat dan?
Je hele leven is dus gewoon weg, en jij zelf als gedachte ook?
Of gaan we ergens naartoe?
Het is niet echt angst, want ik denk dat als ik ( ouderdom ) sterf, dat ik tegen die tijd wel anders er tegen aankijk.
Maar bedenk eens dat je "niets" bent, DAT KAN TOCH NIET?
Ooit gaan we inderdaad dood, bah wat een smerig iets.
Als je tegen mensen zegt dat het universum on-eindig is, dan schrikken ze.
Zeg je dat er aan je leven een einde is, schrikken ze ook.
Ik wil gewoon niet dood, en dat zal wrschnlijk komen omdat ik nu 20 ben, en mij dus verplaats in het gevoel dat als ik NU Zou sterven.
En niet als ik 80/90 ben..
Apart..
Waar ik angst voor heb?
Weet ik zo snel even niet.
hmmm....quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ouderen kijken anders tegen de dood aan dan jongere mensen. De meeste ouderen lijken te beseffen dat hun tijd voorbij is en dat ze plaats mogen maken voor de jongeren generatie.
Dood is geen angst maar een vrees. In tegenstellign tot dieren kan de mens vrezen (omdat het consequenties kan zien in bepaalde zaken, zonder daarvoor eerst geconditioneerd te zijn).
eeh ik stel niet dat mensen niet geconditioneerd worden? lolquote:Op zondag 2 augustus 2009 14:49 schreef R0N1N het volgende:
[..]
hmmm....
Ouderen zitten vaak met een lichaam dat niet meer wil/kan. Alleen nog maar wegkwijnen in je stoel, met een luier aan je reet. Tja ... kom maar met die dood.
Het zou anders zijn als we niet lichamelijk en geestelijk zouden aftakelen. Dan willen ook die oudjes niet meer dood hoor
enne ... ieder mens wordt wel degelijk al vanaf z'n geboorte 'geconditioneerd'. Met alle gevolgen van dien.
Niet in directe zinquote:Op zondag 2 augustus 2009 14:50 schreef Michielos het volgende:
eeh ik stel niet dat mensen niet geconditioneerd worden? lol
We zijn ALTIJD 'geconditioneerd', en de consequenties die men 'ziet' hangen daar volledig van af.quote:In tegenstellign tot dieren kan de mens vrezen (omdat het consequenties kan zien in bepaalde zaken, zonder daarvoor eerst geconditioneerd te zijn).
dan is dat een fout van mijn kant uit, ik bedoelde dat niet zo te zeggen zoals jij het nu stelt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:03 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Niet in directe zin
Je impliceert het wel, indirect.
[..]
We zijn ALTIJD 'geconditioneerd', en de consequenties die men 'ziet' hangen daar volledig van af.
Zoals extreem islamitische zelfmoord terroristen (om eens een extreem geval van conditionering te noemen)
de "Sociale psychologie" speelt een hele grote rol bij het conditioneren. Ben je b.v. geboren in de 'bible belt' is de kans groot dat je 'geconditioneerd' wordt tot 'Christen'. Dat je een hekel krijgt aan werken op zondag etc.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:10 schreef Michielos het volgende:
Er is steeds meer bewijs dat het geen conditioneren en indoctrinatie is maar een Festinger cognitieve dissonantie theoretisch iets (sociale psychologie staat dat in).
Eehm wacht even.Cognitieve dissonantie berust op iets heel anders dan conditioneren he (zowel klassiek, operant als sociale leertheorie). Ik ga met je mee dat conditioneren een heel groot deel van ons leven is, maar conditioneren is niet hetzelfde als de sociaal cognitieve dissonantietheorie. Anyway, dit wordt teveel Slowchat. Je kunt me PM'en om onze discussie voort te zettenquote:Op zondag 2 augustus 2009 15:22 schreef R0N1N het volgende:
[..]
de "Sociale psychologie" speelt een hele grote rol bij het conditioneren. Ben je b.v. geboren in de 'bible belt' is de kans groot dat je 'geconditioneerd' wordt tot 'Christen'. Dat je een hekel krijgt aan werken op zondag etc.
Cognitieve dissonantie zie je bij alle "groepen", b.v. ook bij PVV-ers.
Die vinden 'onze' leefwijze onverenigbaar met de 'islamitische'. Net zoals die terroristen.
Alleen is ons nooit wijs gemaakt dat we 72 maagden krijgen in het paradijs als we er een paar van vermoorden (met onszelf erbij).
quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:29 schreef Michielos het volgende:
maar conditioneren is niet hetzelfde als de sociaal cognitieve dissonantietheorie. Anyway, dit wordt teveel Slowchat. Je kunt me PM'en om onze discussie voort te zetten
Misschien is het wel je 'beschermengel' ? Dan ben je voor niets bang.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:48 schreef ManianMan het volgende:
Ik zou super bang zijn als ik een vreemde verschijning zie, die mij steeds achtervolgd
overstromingen komen de laatste tijd best vaak voor en ik durf ze hier in nederland niet echt uit te sluiten hoor, ik had nl. begrepen dat niet alle dijken evengoed onderhouden werden.quote:Natuurrampen is wel heel erg algemeen, kan me er ook weinig angstigs bij bedenken.
]quote:[quote]Op zaterdag 1 augustus 2009 22:14 schreef R0N1N het volgende:
Wat overigens helpt op angstige momenten is letten op je ademhaling.
Het wordt wel vaker verteld, langzaam & diep ademhalen, maar het werkt ook echt.
Belangrijkste is echter het UITademen. NIET het diep INademen, zoals men vaak denkt.
Als je angstig wordt heb je de neiging te gaan hyperventileren. Verhoogde zuurstof opname en snellere hartslag zijn het gevolg. Een natuurlijk process om, samen met de adrenaline, het lichaam op scherp te zetten om ieder moment weg te kunnen rennen e.d. Dit zorgt echter ook voor 'stress'.
Om dit tegen te gaan is het zaak om, bewust, zo langzaam mogelijk UIT te ademen, ALL THE WAY.
Tot er geen zuchtje lucht meer in je longen zit. Vervolgens zul je automatisch diep inademen.
Doe dit een paar keer achter elkaar, zelfs nu zo rustig achter je PC, en je zult merken dat je je direct veel 'relaxter' voelt. (en je weer helder kunt denken
)
[/quote
Daar zit wel wat in ja. Maar daar wordt druk aan gewerkt (die dijken)quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:40 schreef jantar het volgende:
overstromingen komen de laatste tijd best vaak voor en ik durf ze hier in nederland niet echt uit te sluiten hoor, ik had nl. begrepen dat niet alle dijken evengoed onderhouden werden.
Nee, dat klopt. Maar het helpt wel om niet meteen in blinde paniek te rakenquote:Op maandag 3 augustus 2009 08:42 schreef jantar het volgende:
dat is wel een heel handige tip!
Maar enge dingen zijn daar niet zomaar mee weg..
"6 million ways to die. Choose one."quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:39 schreef Flammie het volgende:
En er is nog wel zo veel keuze
Maar haha we willen het allemaal niet toch
quote:
Maar de dood hoef je niet bang voor te zijn, gebeurt toch wel een keer en dan heeft het geen zin meer om bang te zijn. Althans zo redeneer ik dan.. tis meer hoe je aan je einde komt.. ik ben bang om eens door een hersenbloeding te worden getroffen als een halve plant in een verpleegtehuis te komen te liggen.quote:Als ik zo de reacties zie is 'de dood' toch wel 'angst' nr. 1 (niet geheel onlogisch, de rest valt te overleven)
quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:13 schreef Bastard het volgende:
een paar jaar zo in een stoel zitten, niks meer kunnen doen alleen kijken en rare geluiden maken, vloeibaar eten krijgen door een slangetje direct je maag in.
Dat is echt beangstigend.
Ik denk dat ik me tijd 'uit zou zitten', ik denk dat je het altijd nog erger kan treffen, ik zou proberen geen zelf medelijden te hebben.quote:dat lijtk me idd kut... op het moment dat ik niet meer de dingen kan doen die ik nodig heb om te doen (voor mijn leven) denk ik niet dat ik nog wil leven
Hoe denken andere hierover?
Bijkomend voordeel, ze word helemaal nergens meer bang van op het moment.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:26 schreef jantar het volgende:
ik kreeg net telefoon.. klant van mij overleden, gelukkig hoeft ze daar dus niet meer bang voor te zijn
Ruk die stekker er maar uit hoorquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:19 schreef Flammie het volgende:
dat lijtk me idd kut... op het moment dat ik niet meer de dingen kan doen die ik nodig heb om te doen (voor mijn leven) denk ik niet dat ik nog wil leven
Hoe denken andere hierover?
Je treft het niet, zo te zien:quote:
quote:Meer wespen dan andere jaren
WAGENINGEN - De zogenoemde limonadewespen duiken deze zomer eerder op dan anders. En ze zijn ook nog eens met heel veel. ''Het kan wel eens een record-wespenjaar worden'', denkt bioloog Arnold van Vliet van de Wageningen Universiteit.
[/quote]quote:[quote]Op maandag 3 augustus 2009 16:04 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Je treft het niet, zo te zien:
[..]
"gebeurt toch wel een keer en dan heeft het geen zin meer om bang te zijn. "quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
[..]
Maar de dood hoef je niet bang voor te zijn, gebeurt toch wel een keer en dan heeft het geen zin meer om bang te zijn. Althans zo redeneer ik dan.. tis meer hoe je aan je einde komt.. ik ben bang om eens door een hersenbloeding te worden getroffen als een halve plant in een verpleegtehuis te komen te liggen.
BAM, nooit meer kunnen praten en bewegen.. Ik heb in de zorg gewerkt, en daar was dus een knul van 26 die al een paar jaar zo in zijn stoel zat, niks meer kunnen doen alleen kijken en rare geluiden maken, vloeibaar eten krijgen door een slangetje direct je maag in.
Dat is echt beangstigend.
Het antwoord daarop "waar ben je dan" is inderdaad maar net hoe je het wilt bekijken inderdaad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:50 schreef J.D. het volgende:
[..]
Het enige wat ik eng vind aan de dood, is dat je niet weet dat je het bent, althans je bent gewoon weg.
Maar waar zit je dan, want je hele karakter zit toch in je hersens? ( Als we even van wetenschap uitgaan en niet paranormale dingen)
Waar zat je voor je geboorte ?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:50 schreef J.D. het volgende:
Het enige wat ik eng vind aan de dood, is dat je niet weet dat je het bent, althans je bent gewoon weg.
Maar waar zit je dan, want je hele karakter zit toch in je hersens? ( Als we even van wetenschap uitgaan en niet paranormale dingen)
Ja dat is het probleem, dat weet ik dus niet, haha, maar toen wist ik niet dat ik ging leven, nu weet ik dat ik leef EN dood ga.quote:
Je 'stoffelijke' jij heeft geen idee nee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:03 schreef _Led_ het volgende:
Toen wist je niet dat je ging leven omdat 'jij' toen nog niet bestond.
net zoals je na je dood niet weet waar je bent omdat 'jij' niet bestaat.
'jij' bent het geheel van je ervaringen en de fysieke elementen waar je uit bestaat.
als die geen connectie meer vormen wordt wat eens 'jij' was weer opgenomen in het geheel.
En je onstoffelijke jij (als we die hebben, waar iedereen zijn persoonlijke mening over zal hebben) zou er geen probleem mee moeten hebben lijkt me aangezien die nergens last van heeft, toch ?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je 'stoffelijke' jij heeft geen idee nee.
Die heeft er inderdaad geen moeite mee neequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:09 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En je onstoffelijke jij (als we die hebben, waar iedereen zijn persoonlijke mening over zal hebben) zou er geen probleem mee moeten hebben lijkt me aangezien die nergens last van heeft, toch ?
In dat opzicht is dood zijn dus helemaal niet eng, het is meer het proces van het doodgaan dat angstaanjagend kan zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:12 schreef J.D. het volgende:
"net zoals je na je dood niet weet waar je bent omdat 'jij' niet bestaat"
Ja dat klopt, maar nu weet ik dat ik leef, toen wist ik dus niet dat ik ging leven omdat ik niet eens bestond.
Nu ik besta en dus kan nadenken over me eigen sterfelijkheid word het allemaal beetje eng.
Aan de andere kant, weet ik dan natuurlijk ook niet dat ik in het "niets" zit.
Je kan het inderdaad op verschillende manieren bekijken.
Precies, alleen de weg ernaartoe, het onbekende, als je het eenmaal bent krijg je het dus niet mee als we het ff over stoffelijke jij hebben, apart.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
In dat opzicht is dood zijn dus helemaal niet eng, het is meer het proces van het doodgaan dat angstaanjagend kan zijn.
"Zal het zijn tussen de kaken van een haai ? Of met 120km/u tegen een lantaarnpaal ? Zal ik pijn lijden ? Of word ik op mijn 95e raaskallend platgespoten met morfine ?"
Ik kijk nooit Char want ik heb niet zoveel met haarquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:27 schreef _Led_ het volgende:
Uiteindelijk lijkt het weer zo'n geval van "nothing to fear but fear itself", want voorkomen kan je het niet, en als het eenmaal zover is gekomen merk 'jij' er niks meer van.
(Ik ga er wel voor het gemak vanuit dat je als je dan enorm onstoffelijk aan het chillen bent je niet opeens lastig gevallen wordt door zo'n vreselijk figuur als Char)
Mja, wel erg toevallig dat voor iedereen die bij 'r komt zich personen aandienenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:38 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik kijk nooit Char want ik heb niet zoveel met haarmaar roept ze ook echt op dan? Ik dacht dat ze altijd zei dat personen zich aandienen.
Mja, ik zei al dat ik niet veel met Char heb, ik vind het altijd wonderlijk dat ze de naam niet in één keer kan verstaan maar wel vloeiend kan vertellen dat het goed met ze gaat aan de andere kant en dat ze willen dat de nabestaande verder gaat met zijn leven in die wetenschap, blabla. Als ze dat kunnen vertellen moet een naam toch ook niet al te lastig zijn?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mja, wel erg toevallig dat voor iedereen die bij 'r komt zich personen aandienen
(En dan ook nog personen wiens naam met een van de eerste 25 letters begint die Char opnoemt !)
Niet helemaal. Dat is de Engelse variant van "Angst is een slechte raadgever."quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:27 schreef _Led_ het volgende:
Uiteindelijk lijkt het weer zo'n geval van "nothing to fear but fear itself"
<snip>
Op een bepaald niveau wel, maar niet mijn bewuste jijquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:03 schreef Lavenderr het volgende:
Bastard, je hebt het over je jij, maar als je sterft gaat je jij niet dood. Stel dat je reïncarneert, dus dat je jij in een ander lichaam terechtkomt, kun je dan beseffen dat jij dat bent?
Lijkt me niet, een golf denkt überhaupt niet volgens mijquote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Op een bepaald niveau wel, maar niet mijn bewuste jij
Een golf maakt deel uit van de grote zee, zij vormt zich en komt samen met alle andere golven aan op het strand. Tot het einde nadert van de golf en zich terug trekt in de wijde zee. Zal deze golf zich bij de volgende keer dat het een golf word weer bedenken, "ik ben al een golf geweest"?
Nee, maar wat zou de zin ook zijn ervan.. niets.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:06 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Lijkt me niet, een golf denkt überhaupt niet volgens mij
Mooi, dat voorbeeld van die golf.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Op een bepaald niveau wel, maar niet mijn bewuste jij
Een golf maakt deel uit van de grote zee, zij vormt zich en komt samen met alle andere golven aan op het strand. Tot het einde nadert van de golf en zich terug trekt in de wijde zee. Zal deze golf zich bij de volgende keer dat het een golf word weer bedenken, "ik ben al een golf geweest"?
Ik nodig je graag uit om naar Chiang Mai te komen als je kakkerlakken wil zien.. Jezus christus wat een monstersquote:
gelukkig heb je er in Nederland geen last van, tenzij je in een vuilnisbelt woont, maar waar ik vroeger woonde kwam ik er wekelijks wel één of meer tegenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:44 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik nodig je graag uit om naar Chiang Mai te komen als je kakkerlakken wil zien.. Jezus christus wat een monsters
Dat heb ik ook weleens maar volgens mij heeft iedereen dat, heet toch gewoon een http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vuquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:38 schreef falco18 het volgende:
Ik ben hier niet bang voor maar in sommige momenten in mijn leven denk ik '' dit heb ik toch al een keer gehad'' (terwijl k er nog nooit ben geweest of hebt meegemaakt)
beetje moeielijk uit te leggen
... En of dat meevalt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:13 schreef jantar het volgende:
de mens gaat niet over het einde.
religie breidt zich misschien uit maar ondertussen gaan er al minder christenen naar de kerk en ook minder moslims naar de moskee.
vraag me af of het eigenlijk niet best mee valt met die uitbreiding.
Jawel, Ik.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:35 schreef jantar het volgende:
ja vind ik ook, maar vraagt niemand zich eigenlijk af waarom we nu anders met elkaar omgaan als bijvoorbeeld 40 jaar geleden? toen je nog je fiets buiten kon laten staan?
Nee. Niet helemaal.quote:waarom bekoeld de liefde voor elkaar? hebben we dat echt helemaal zelf in de hand gehad dan?
Waar en waarom ben JIJ bang voor _____? | (TRU style) ( Mooie vrouwen versierenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:39 schreef Bastard het volgende:
Ok mooi allemaal, maar waar ben jij nou bang voor?
Ja ...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:43 schreef jantar het volgende:
ehm hadden wij het hier trouwens laatst hier niet over armageddon?
Volgens de 'overlevering' is dat de (voornaamste) plek waar het Armageddon zich afspeelt. Met de vernietiging van Jeruzalem als klapstukquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:16 schreef jantar het volgende:
las ik net een stukje over, schijnen we toch dichtbij te komen.. heeft alles te maken met Israel, al is die wel vaak in het nieuws al natuurlijk..
Waarom specifiek Israël? Of ligt daar je angst?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:39 schreef jantar het volgende:
Volgens de christenen zal de eindtijd gekenmerkt worden door natuurrampen zoals overstromingen, aardbevingen en epidemieën.
als pandemieen daar ook bij horen, dan lijkt die armegeddon al van start te zijn gegaan.. toch maar even het nieuws volgen hoe het verder gaat met Israel...
Met Pandemieen bedoel je toch niet de Mexicaanse griep ?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:39 schreef jantar het volgende:
Volgens de christenen zal de eindtijd gekenmerkt worden door natuurrampen zoals overstromingen, aardbevingen en epidemieën.
als pandemieen daar ook bij horen, dan lijkt die armegeddon al van start te zijn gegaan.. toch maar even het nieuws volgen hoe het verder gaat met Israel...
hierom, maar geen angst voor israel hoorquote:Volgens de 'overlevering' is dat de (voornaamste) plek waar het Armageddon zich afspeelt. Met de vernietiging van Jeruzalem als klapstuk
in het eerste kan ik je geen gelijk gevenquote:Met Pandemieen bedoel je toch niet de Mexicaanse griep ?
Want dat is vooralsnog een storm in een glas water, pure angst zaaierij !
Anyway, boeiend onderwerp (Armageddon), maar kweetnie of dat hier thuis hoort. Is een topic apart
Dan kunnen we beter verhuizen naar een ander topic, voor we weer van off-topic SC beticht worden
eerlijk gezegd heb ik dat ook gedacht, ik was echt erg ging zelfs naar beneden om te controleren of ik het gas wel dicht had gedraaid, koolmonoxidevergiftiging was ik ook bang voor.quote:Ik ben altijd bang als ik alleen thuis ben en ik ga 's avonds te bed dat het huis dan in de fik zou gaan zonder dat ik het door heb XD
"Toekomst visioenen" die ik (o.a.) als kind heb gehad & waarvan een deel is uitgekomen en het ergste nog moet komen. Die gebeurtenissen op zich niet, maar het feit dat 'het' uitkomt !quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:32 schreef Flammie het volgende:
Voor welk paranormaal verschijnsel zijn jullie eigenlijk bang overigens?
Zeker weten ?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:14 schreef jantar het volgende:
in het eerste kan ik je geen gelijk geven![]()
Hah.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:09 schreef Darkness28 het volgende:
Ik kan soms heel bang zijn voor mijn (of die van iemand anders) toekomst...
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:47 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[..]
Hah.![]()
Ik ben bang voor mensen die de wetenschap onderdrukken vanwege hun eigen religieuze achtergrond.
Nix 'zesde zintuig'quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:32 schreef Dartanion het volgende:
Ik ben wel eens bang als ik een groep kwaad kijkende allochtonen tegemoet loop in mijn eentje in het donker. Dan geeft mijne zesde zintuig duidelijke door dat er iets niet in de haak is.
Tot nu toe heeft mijn zesde zintuig er elke keer naast gezeten.
Dat is nog eens een kekke psycho-analyse!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:42 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nix 'zesde zintuig'![]()
Dat is een kwestie van het inschatten van de situatie op basis van plaats & tijd met behulp van instinct & kennis (aangeleerde vooroordelen eventueel gemixed met persoonlijke ervaringen)
Je hoeft nu niet van jouw probleem, met oogkleppen op door de wereld lopen, niet mijn probleem te maken. Het is gewoon een feit dat het zesde zintuig zich niet laat misleiden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 07:13 schreef R0N1N het volgende:
![]()
Een groepje kwaad kijkende allochtonen) veranderd binnen 1 post al in 'dat tuig' .![]()
![]()
... tja ...laat ook maar
Bewijs het maarquote:Op woensdag 19 augustus 2009 07:16 schreef Dartanion het volgende:
Je hoeft nu niet van jouw probleem, met oogkleppen op door de wereld lopen, niet mijn probleem te maken. Het is gewoon een feit dat het zesde zintuig zich niet laat misleiden.
Het bewijs is er al, maar jij bent te dogmatisch in je denken om het bewijs op te merken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |