abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:14:07 #151
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71525627
Wat overigens helpt op angstige momenten is letten op je ademhaling.
Het wordt wel vaker verteld, langzaam & diep ademhalen, maar het werkt ook echt.

Belangrijkste is echter het UITademen. NIET het diep INademen, zoals men vaak denkt.
Als je angstig wordt heb je de neiging te gaan hyperventileren. Verhoogde zuurstof opname en snellere hartslag zijn het gevolg. Een natuurlijk process om, samen met de adrenaline, het lichaam op scherp te zetten om ieder moment weg te kunnen rennen e.d. Dit zorgt echter ook voor 'stress'.

Om dit tegen te gaan is het zaak om, bewust, zo langzaam mogelijk UIT te ademen, ALL THE WAY.
Tot er geen zuchtje lucht meer in je longen zit. Vervolgens zul je automatisch diep inademen.

Doe dit een paar keer achter elkaar, zelfs nu zo rustig achter je PC , en je zult merken dat je je direct veel 'relaxter' voelt. (en je weer helder kunt denken )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_71530452
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:04 schreef heartz het volgende:

[..]

Het idee dat er niets is, is toch wel een beetje eng en eigenlijk best waardeloos.
Het idee dat ik niet weet wat er is..... vind ik ook wel een beetje eng.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je dood gaat, dat weet je niet van te voren en dat idee is ook eng. Het idee dat ik dood zou gaan als ik slaap, vind ik minder eng. Dat lijkt me een prettige dood.
Bah ja, precies hetzelfde, het is echt eng, je bent niet meer hier, maar hoe weet je dat dan?
Je hele leven is dus gewoon weg, en jij zelf als gedachte ook?
Of gaan we ergens naartoe?

Het is niet echt angst, want ik denk dat als ik ( ouderdom ) sterf, dat ik tegen die tijd wel anders er tegen aankijk.
Maar bedenk eens dat je "niets" bent, DAT KAN TOCH NIET?

Ooit gaan we inderdaad dood, bah wat een smerig iets.

Als je tegen mensen zegt dat het universum on-eindig is, dan schrikken ze.
Zeg je dat er aan je leven een einde is, schrikken ze ook.

Ik wil gewoon niet dood, en dat zal wrschnlijk komen omdat ik nu 20 ben, en mij dus verplaats in het gevoel dat als ik NU Zou sterven.
En niet als ik 80/90 ben..

Apart..

Waar ik angst voor heb?
Weet ik zo snel even niet.
I'm the definition of high.
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:45:07 #153
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71532972
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 03:59 schreef J.D. het volgende:

[..]

Bah ja, precies hetzelfde, het is echt eng, je bent niet meer hier, maar hoe weet je dat dan?
Je hele leven is dus gewoon weg, en jij zelf als gedachte ook?
Of gaan we ergens naartoe?

Het is niet echt angst, want ik denk dat als ik ( ouderdom ) sterf, dat ik tegen die tijd wel anders er tegen aankijk.
Maar bedenk eens dat je "niets" bent, DAT KAN TOCH NIET?

Ooit gaan we inderdaad dood, bah wat een smerig iets.

Als je tegen mensen zegt dat het universum on-eindig is, dan schrikken ze.
Zeg je dat er aan je leven een einde is, schrikken ze ook.

Ik wil gewoon niet dood, en dat zal wrschnlijk komen omdat ik nu 20 ben, en mij dus verplaats in het gevoel dat als ik NU Zou sterven.
En niet als ik 80/90 ben..

Apart..

Waar ik angst voor heb?
Weet ik zo snel even niet.
Ouderen kijken anders tegen de dood aan dan jongere mensen. De meeste ouderen lijken te beseffen dat hun tijd voorbij is en dat ze plaats mogen maken voor de jongeren generatie.

Dood is geen angst maar een vrees. In tegenstellign tot dieren kan de mens vrezen (omdat het consequenties kan zien in bepaalde zaken, zonder daarvoor eerst geconditioneerd te zijn).
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:49:00 #154
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71537839
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:45 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ouderen kijken anders tegen de dood aan dan jongere mensen. De meeste ouderen lijken te beseffen dat hun tijd voorbij is en dat ze plaats mogen maken voor de jongeren generatie.

Dood is geen angst maar een vrees. In tegenstellign tot dieren kan de mens vrezen (omdat het consequenties kan zien in bepaalde zaken, zonder daarvoor eerst geconditioneerd te zijn).
hmmm....

Ouderen zitten vaak met een lichaam dat niet meer wil/kan. Alleen nog maar wegkwijnen in je stoel, met een luier aan je reet. Tja ... kom maar met die dood.

Het zou anders zijn als we niet lichamelijk en geestelijk zouden aftakelen. Dan willen ook die oudjes niet meer dood hoor

enne ... ieder mens wordt wel degelijk al vanaf z'n geboorte 'geconditioneerd'. Met alle gevolgen van dien.
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:50:41 #155
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71537908
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:49 schreef R0N1N het volgende:

[..]

hmmm....

Ouderen zitten vaak met een lichaam dat niet meer wil/kan. Alleen nog maar wegkwijnen in je stoel, met een luier aan je reet. Tja ... kom maar met die dood.

Het zou anders zijn als we niet lichamelijk en geestelijk zouden aftakelen. Dan willen ook die oudjes niet meer dood hoor

enne ... ieder mens wordt wel degelijk al vanaf z'n geboorte 'geconditioneerd'. Met alle gevolgen van dien.
eeh ik stel niet dat mensen niet geconditioneerd worden? lol
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:03:09 #156
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71538288
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:50 schreef Michielos het volgende:
eeh ik stel niet dat mensen niet geconditioneerd worden? lol
Niet in directe zin

Je impliceert het wel, indirect.
quote:
In tegenstellign tot dieren kan de mens vrezen (omdat het consequenties kan zien in bepaalde zaken, zonder daarvoor eerst geconditioneerd te zijn).
We zijn ALTIJD 'geconditioneerd', en de consequenties die men 'ziet' hangen daar volledig van af.
Zoals extreem islamitische zelfmoord terroristen (om eens een extreem geval van conditionering te noemen)
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:10:11 #157
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71538503
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:03 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Niet in directe zin

Je impliceert het wel, indirect.
[..]

We zijn ALTIJD 'geconditioneerd', en de consequenties die men 'ziet' hangen daar volledig van af.
Zoals extreem islamitische zelfmoord terroristen (om eens een extreem geval van conditionering te noemen)
dan is dat een fout van mijn kant uit, ik bedoelde dat niet zo te zeggen zoals jij het nu stelt.

Overigens over islamitische zelfmoord terroristen. Er is steeds meer bewijs dat het geen conditioneren en indoctrinatie is maar een Festinger cognitieve dissonantie theoretisch iets (sociale psychologie staat dat in).
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:22:29 #158
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71538886
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:10 schreef Michielos het volgende:
Er is steeds meer bewijs dat het geen conditioneren en indoctrinatie is maar een Festinger cognitieve dissonantie theoretisch iets (sociale psychologie staat dat in).
de "Sociale psychologie" speelt een hele grote rol bij het conditioneren. Ben je b.v. geboren in de 'bible belt' is de kans groot dat je 'geconditioneerd' wordt tot 'Christen'. Dat je een hekel krijgt aan werken op zondag etc.

Cognitieve dissonantie zie je bij alle "groepen", b.v. ook bij PVV-ers.
Die vinden 'onze' leefwijze onverenigbaar met de 'islamitische'. Net zoals die terroristen.
Alleen is ons nooit wijs gemaakt dat we 72 maagden krijgen in het paradijs als we er een paar van vermoorden (met onszelf erbij).
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:29:29 #159
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71539092
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

de "Sociale psychologie" speelt een hele grote rol bij het conditioneren. Ben je b.v. geboren in de 'bible belt' is de kans groot dat je 'geconditioneerd' wordt tot 'Christen'. Dat je een hekel krijgt aan werken op zondag etc.

Cognitieve dissonantie zie je bij alle "groepen", b.v. ook bij PVV-ers.
Die vinden 'onze' leefwijze onverenigbaar met de 'islamitische'. Net zoals die terroristen.
Alleen is ons nooit wijs gemaakt dat we 72 maagden krijgen in het paradijs als we er een paar van vermoorden (met onszelf erbij).
Eehm wacht even.Cognitieve dissonantie berust op iets heel anders dan conditioneren he (zowel klassiek, operant als sociale leertheorie). Ik ga met je mee dat conditioneren een heel groot deel van ons leven is, maar conditioneren is niet hetzelfde als de sociaal cognitieve dissonantietheorie. Anyway, dit wordt teveel Slowchat. Je kunt me PM'en om onze discussie voort te zetten
pi_71539628
Ik zou super bang zijn als ik een vreemde verschijning zie, die mij steeds achtervolgd
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:18:13 #161
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71540575
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:29 schreef Michielos het volgende:
maar conditioneren is niet hetzelfde als de sociaal cognitieve dissonantietheorie. Anyway, dit wordt teveel Slowchat. Je kunt me PM'en om onze discussie voort te zetten
Daar ga ik geheel in mee
SC gehalte valt nog mee, maar het heeft weinig meer met het topic, angst, te maken ja
Misschien een apart topic ?

Alhoewel, dergelijke processen binnen onze 'wereld' vind ik toch ook wel 'beangstigend'.
Het constante 'wij' vs 'zij'. Waarbij 'wij' het altijd bij het juiste eind denken te hebben, en 'zij' bekeerd, onderworpen danwel bestreden moeten worden.

Echte Wereld vrede gaat er zo niet komen, vrees ik
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:27:05 #162
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71540811
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:48 schreef ManianMan het volgende:
Ik zou super bang zijn als ik een vreemde verschijning zie, die mij steeds achtervolgd
Misschien is het wel je 'beschermengel' ? Dan ben je voor niets bang.

Als ik 1 of andere duivelse spookverschijning op me af zou zien komen, zou ik ook iets met 7 kleuren deponeren

maar ik zie het niet als een reële 'angst', aangezien ik niet in het bestaan ervan geloof.
pi_71556338
quote:
Natuurrampen is wel heel erg algemeen, kan me er ook weinig angstigs bij bedenken.
overstromingen komen de laatste tijd best vaak voor en ik durf ze hier in nederland niet echt uit te sluiten hoor, ik had nl. begrepen dat niet alle dijken evengoed onderhouden werden.
pi_71556362
quote:
[quote]Op zaterdag 1 augustus 2009 22:14 schreef R0N1N het volgende:
Wat overigens helpt op angstige momenten is letten op je ademhaling.
Het wordt wel vaker verteld, langzaam & diep ademhalen, maar het werkt ook echt.

Belangrijkste is echter het UITademen. NIET het diep INademen, zoals men vaak denkt.
Als je angstig wordt heb je de neiging te gaan hyperventileren. Verhoogde zuurstof opname en snellere hartslag zijn het gevolg. Een natuurlijk process om, samen met de adrenaline, het lichaam op scherp te zetten om ieder moment weg te kunnen rennen e.d. Dit zorgt echter ook voor 'stress'.

Om dit tegen te gaan is het zaak om, bewust, zo langzaam mogelijk UIT te ademen, ALL THE WAY.
Tot er geen zuchtje lucht meer in je longen zit. Vervolgens zul je automatisch diep inademen.

Doe dit een paar keer achter elkaar, zelfs nu zo rustig achter je PC , en je zult merken dat je je direct veel 'relaxter' voelt. (en je weer helder kunt denken )
[/quote
]

dat is wel een heel handige tip!
Maar enge dingen zijn daar niet zomaar mee weg..
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:22:54 #165
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71556785
Ach, na je dood is het niet anders als het voor je geboorte was.
Niks om bang voor te zijn dus.

Ik maak me meer druk om de manier waarop ik dood ga dan om de dood zelf.
zzz
pi_71559798
En er is nog wel zo veel keuze
Maar haha we willen het allemaal niet toch
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:01:45 #167
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71562049
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:40 schreef jantar het volgende:
overstromingen komen de laatste tijd best vaak voor en ik durf ze hier in nederland niet echt uit te sluiten hoor, ik had nl. begrepen dat niet alle dijken evengoed onderhouden werden.
Daar zit wel wat in ja. Maar daar wordt druk aan gewerkt (die dijken)
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:42 schreef jantar het volgende:
dat is wel een heel handige tip!
Maar enge dingen zijn daar niet zomaar mee weg..
Nee, dat klopt. Maar het helpt wel om niet meteen in blinde paniek te raken
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:39 schreef Flammie het volgende:
En er is nog wel zo veel keuze
Maar haha we willen het allemaal niet toch
"6 million ways to die. Choose one."

Als ik zo de reacties zie is 'de dood' toch wel 'angst' nr. 1 (niet geheel onlogisch, de rest valt te overleven )
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:13:38 #168
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71562324
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:01 schreef R0N1N het volgende:

"6 million ways to die. Choose one."
quote:
Als ik zo de reacties zie is 'de dood' toch wel 'angst' nr. 1 (niet geheel onlogisch, de rest valt te overleven )
Maar de dood hoef je niet bang voor te zijn, gebeurt toch wel een keer en dan heeft het geen zin meer om bang te zijn. Althans zo redeneer ik dan.. tis meer hoe je aan je einde komt.. ik ben bang om eens door een hersenbloeding te worden getroffen als een halve plant in een verpleegtehuis te komen te liggen.
BAM, nooit meer kunnen praten en bewegen.. Ik heb in de zorg gewerkt, en daar was dus een knul van 26 die al een paar jaar zo in zijn stoel zat, niks meer kunnen doen alleen kijken en rare geluiden maken, vloeibaar eten krijgen door een slangetje direct je maag in.
Dat is echt beangstigend.
The truth was in here.
pi_71562494
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:13 schreef Bastard het volgende:
een paar jaar zo in een stoel zitten, niks meer kunnen doen alleen kijken en rare geluiden maken, vloeibaar eten krijgen door een slangetje direct je maag in.
Dat is echt beangstigend.
Dat is inderdaad wel het ergste wat je kan gebeuren als persoon zijnde ja.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71562497
dat lijtk me idd kut... op het moment dat ik niet meer de dingen kan doen die ik nodig heb om te doen (voor mijn leven) denk ik niet dat ik nog wil leven

Hoe denken andere hierover?
pi_71562690
ik kreeg net telefoon.. klant van mij overleden, gelukkig hoeft ze daar dus niet meer bang voor te zijn
pi_71562746
quote:
dat lijtk me idd kut... op het moment dat ik niet meer de dingen kan doen die ik nodig heb om te doen (voor mijn leven) denk ik niet dat ik nog wil leven

Ik denk dat ik me tijd 'uit zou zitten', ik denk dat je het altijd nog erger kan treffen, ik zou proberen geen zelf medelijden te hebben.
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:29:03 #173
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71562756
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:26 schreef jantar het volgende:
ik kreeg net telefoon.. klant van mij overleden, gelukkig hoeft ze daar dus niet meer bang voor te zijn
Bijkomend voordeel, ze word helemaal nergens meer bang van op het moment.
The truth was in here.
pi_71562768
nee idd, kon je nog wel eens gelijk in hebben;) gelukkig maar
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:48:45 #175
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71564728
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:19 schreef Flammie het volgende:

Ruk die stekker er maar uit hoor . Geen zin als kasplantje verder te 'leven'.
En als ik vanaf m'n nek verlamd zou raken o.i.d, stuur ik met m'n mond-joystick die rolstoel zelf wel het ravijn in of zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')