En de slachtoffers van de Tsunami dan? Ook een soort zondvloedquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:44 schreef jantar het volgende:
regenboog is het bewijs van de belofte dat er nooit meer een zondvloed komt trouwens
nouja als jij het al opgeeft..quote:Heb me er inmiddels al bij neergelegd dat ik waarschijnlijk vrijgezel zal blijven.
Dan is het mijn gok dat je dit jaar een leuke vriendin krijgt, zo gaat dat meestal namelijkquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:46 schreef R0N1N het volgende:
Heb me er inmiddels al bij neergelegd dat ik waarschijnlijk vrijgezel zal blijven.
quote:
ik vind het moeilijk om hier een antwoord op te geven omdat ik het zelf ook nog niet ondervonden heb, nee ik ben nog steeds niet bang voor Godquote:Maar is eigenlijk de 'bijbelse' versie van 'het einde der tijden'.
Hij laat niet enkel een zoon sterven aan het kruis, maar ook vele zonen en dochters in gaskamers, in de kaken van krokodillen en haaien, aan wiegedood, aan kanker, aan malaria en aan bijvoorbeeld pinda-allergie.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:56 schreef jantar het volgende:
je mag alles vragen wat dat betreft maar ik kan niet beloven dat ik er een antwoord op weet.
Maar ik weet wel dat God van Zijn eigen schepselen (kinderen) houdt (jij houdt ook van je eigen kinderen), en wel zoveel dat Hij Zijn Zoon heb laten sterven aan een kruis en weer heeft laten opstaan (en daarom is God machtiger als andere dingen tussen hemel en aarde en hoeven we daar niet bang voor te zijn), zodat wij de kans krijgen eeuwig bij Hem te zijn als we dood gaan, alleen door dit te geloven.
Nee, vlgs mij bemoeit hij zich er niet mee.. maar dat is eigenlijk een andere discussie.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:59 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hij laat niet enkel een zoon sterven aan het kruis, maar ook vele zonen en dochters in gaskamers, in de kaken van krokodillen en haaien, aan wiegedood, aan kanker, aan malaria en aan bijvoorbeeld pinda-allergie.
Dan ... ?quote:
ehrm...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:22 schreef jantar het volgende:
jemig man, volgens mij he.. ligt het aan je hobby..
nee echt eerlijk! er schieten mij al zo 2 mensen te binnen die met het zelfde probleem zitten als jij met de zelfde hobby.. (ik las toevallig je ondertekst)
dat is pas eng!
Wie/wat?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:22 schreef jantar het volgende:
jemig man, volgens mij he.. ligt het aan je hobby..
nee echt eerlijk! er schieten mij al zo 2 mensen te binnen die met het zelfde probleem zitten als jij met de zelfde hobby.. (ik las toevallig je ondertekst)
dat is pas eng!
ik heb het tegen jou ja skeetquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:27 schreef R0N1N het volgende:
[..]
ehrm...
tegen wie heb je het nou ?
... welke hobby ?
& wat is er eng aan ?
jaaah zeg! ik! ik was het niet hoor! ik vind 1 zware vanelle-stem wel genoegquote:O jee, toch niet weer een geval van spontane schizofrenie he ?
Had al zo'n vermoedenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:35 schreef jantar het volgende:
[..]
ik heb het tegen jou ja skeet
ik geloof niet dat je hobby eng is maar dat jij en 2 anderen die ik net in gedachten had dus met het zelfde probleem kampen en de zelfde hobby hebben!
das eng...
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:37 schreef jantar het volgende:
Difficult to see. Allways in motion, the future is. - Yoda
mag ik hieruit opmaken dat je starwars-fan ben??
Ik kwam het begrip Ronin voor het eerst tegen in de X-files aflevering "Pusher"quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:58 schreef R0N1N het volgende:
Vooral de 'wijsheden' van Yoda zijn erg interessant & de 'Jedi' zijn vergelijkbaar met de (vroeg)middeleeuwse ridders & Japanse samurai (een 'Ronin' is een Samurai, zonder meester) en dan vooral de 'leefwijze' (code of Honor etc.), niet zozeer het 'vechten'
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:00 schreef jantar het volgende:
ja nee gewoon eng toevallig..
maar dat van dat pak valt me van je tegen, ik neem aan dat je wel die poppen spaart?
De dood, nog zo een beangstigend iets inderdaadquote:
Ach de dood....quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:26 schreef Michielos het volgende:
[..]
De dood, nog zo een beangstigend iets inderdaad
voor natuurrampen en brand denk ik, wespen loop ik ook voor weg, en jij?quote:@ jantar: Waar ben jij nou eigenlijk 'bang' voor ? Behalve 'het onbekende' (& 'eng toeval') ?
Idem.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:05 schreef jantar het volgende:
[..]
dat dan weer niet, wel angstig alles wat tot de dood kan leiden...
Het idee dat er niets is, is toch wel een beetje eng en eigenlijk best waardeloos.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:01 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Idem.
Maar de dood zelf niet nee.
Is het absolute einde/niets (dus dat "merk" je niet)
-Of- het hele zaakje begint opnieuw (reincarnatie)
-Of- je gaat een niveau hoger (4e density, ofzo)
-Of- je gaat naar de Hemel (volgens sommige sprookjes)
De dood is dus niets engs aan
Tenzij je geloofd in een flying spagetti monster & je weet dat je door je slechte daden voor eeuwig voer bent voor de hellehonden, tja ... dan zou je best bang voor (wat er komt na) de dood kunnen zijn
"I'm not affraid of dying, I just don't want to."
precies. zelf al eens meegemaakt. niet tarot maar magie. heel vaag, maar sindsdien is mijn grootste angst het verliezen van de werkelijkheid.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:20 schreef jantar het volgende:
iemand heeft me wel eens willen opdringen om tarot kaarten voor mij te leggen, dat vond ik eng.
Ik weet niet wat het is en wat er uit komt en wat je over je heen roept met dat het tegen mijn wil in ging.
gelukkig heb ik voet bij stuk gehouden.
Ben ik wel met je eens. Het is niet dat ik er constant mee bezig ben.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:43 schreef TheHolyTiamat het volgende:
natuurlijk ben ik ook bang voor de dood, maar ik noem het geen angst. angst houdt je echt bezig.
Had er overheen gelezen gisterenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:03 schreef jantar het volgende:
voor natuurrampen en brand denk ik, wespen loop ik ook voor weg, en jij?
Klinkt meer als 'angst voor het onbekende', ook iets dat als het ware ingebakken zit in de mens (& dieren)quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:04 schreef heartz het volgende:
Het idee dat er niets is, is toch wel een beetje eng en eigenlijk best waardeloos.
Het idee dat ik niet weet wat er is..... vind ik ook wel een beetje eng.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je dood gaat, dat weet je niet van te voren en dat idee is ook eng.
Bestaat er zoiets als 'een prettige dood' ?quote:Het idee dat ik dood zou gaan als ik slaap, vind ik minder eng. Dat lijkt me een prettige dood.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |