Je treft het niet, zo te zien:quote:
quote:Meer wespen dan andere jaren
WAGENINGEN - De zogenoemde limonadewespen duiken deze zomer eerder op dan anders. En ze zijn ook nog eens met heel veel. ''Het kan wel eens een record-wespenjaar worden'', denkt bioloog Arnold van Vliet van de Wageningen Universiteit.
[/quote]quote:[quote]Op maandag 3 augustus 2009 16:04 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Je treft het niet, zo te zien:
[..]
"gebeurt toch wel een keer en dan heeft het geen zin meer om bang te zijn. "quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
[..]
Maar de dood hoef je niet bang voor te zijn, gebeurt toch wel een keer en dan heeft het geen zin meer om bang te zijn. Althans zo redeneer ik dan.. tis meer hoe je aan je einde komt.. ik ben bang om eens door een hersenbloeding te worden getroffen als een halve plant in een verpleegtehuis te komen te liggen.
BAM, nooit meer kunnen praten en bewegen.. Ik heb in de zorg gewerkt, en daar was dus een knul van 26 die al een paar jaar zo in zijn stoel zat, niks meer kunnen doen alleen kijken en rare geluiden maken, vloeibaar eten krijgen door een slangetje direct je maag in.
Dat is echt beangstigend.
Het antwoord daarop "waar ben je dan" is inderdaad maar net hoe je het wilt bekijken inderdaad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:50 schreef J.D. het volgende:
[..]
Het enige wat ik eng vind aan de dood, is dat je niet weet dat je het bent, althans je bent gewoon weg.
Maar waar zit je dan, want je hele karakter zit toch in je hersens? ( Als we even van wetenschap uitgaan en niet paranormale dingen)
Waar zat je voor je geboorte ?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:50 schreef J.D. het volgende:
Het enige wat ik eng vind aan de dood, is dat je niet weet dat je het bent, althans je bent gewoon weg.
Maar waar zit je dan, want je hele karakter zit toch in je hersens? ( Als we even van wetenschap uitgaan en niet paranormale dingen)
Ja dat is het probleem, dat weet ik dus niet, haha, maar toen wist ik niet dat ik ging leven, nu weet ik dat ik leef EN dood ga.quote:
Je 'stoffelijke' jij heeft geen idee nee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:03 schreef _Led_ het volgende:
Toen wist je niet dat je ging leven omdat 'jij' toen nog niet bestond.
net zoals je na je dood niet weet waar je bent omdat 'jij' niet bestaat.
'jij' bent het geheel van je ervaringen en de fysieke elementen waar je uit bestaat.
als die geen connectie meer vormen wordt wat eens 'jij' was weer opgenomen in het geheel.
En je onstoffelijke jij (als we die hebben, waar iedereen zijn persoonlijke mening over zal hebben) zou er geen probleem mee moeten hebben lijkt me aangezien die nergens last van heeft, toch ?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je 'stoffelijke' jij heeft geen idee nee.
Die heeft er inderdaad geen moeite mee neequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:09 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En je onstoffelijke jij (als we die hebben, waar iedereen zijn persoonlijke mening over zal hebben) zou er geen probleem mee moeten hebben lijkt me aangezien die nergens last van heeft, toch ?
In dat opzicht is dood zijn dus helemaal niet eng, het is meer het proces van het doodgaan dat angstaanjagend kan zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:12 schreef J.D. het volgende:
"net zoals je na je dood niet weet waar je bent omdat 'jij' niet bestaat"
Ja dat klopt, maar nu weet ik dat ik leef, toen wist ik dus niet dat ik ging leven omdat ik niet eens bestond.
Nu ik besta en dus kan nadenken over me eigen sterfelijkheid word het allemaal beetje eng.
Aan de andere kant, weet ik dan natuurlijk ook niet dat ik in het "niets" zit.
Je kan het inderdaad op verschillende manieren bekijken.
Precies, alleen de weg ernaartoe, het onbekende, als je het eenmaal bent krijg je het dus niet mee als we het ff over stoffelijke jij hebben, apart.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
In dat opzicht is dood zijn dus helemaal niet eng, het is meer het proces van het doodgaan dat angstaanjagend kan zijn.
"Zal het zijn tussen de kaken van een haai ? Of met 120km/u tegen een lantaarnpaal ? Zal ik pijn lijden ? Of word ik op mijn 95e raaskallend platgespoten met morfine ?"
Ik kijk nooit Char want ik heb niet zoveel met haarquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:27 schreef _Led_ het volgende:
Uiteindelijk lijkt het weer zo'n geval van "nothing to fear but fear itself", want voorkomen kan je het niet, en als het eenmaal zover is gekomen merk 'jij' er niks meer van.
(Ik ga er wel voor het gemak vanuit dat je als je dan enorm onstoffelijk aan het chillen bent je niet opeens lastig gevallen wordt door zo'n vreselijk figuur als Char)
Mja, wel erg toevallig dat voor iedereen die bij 'r komt zich personen aandienenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:38 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik kijk nooit Char want ik heb niet zoveel met haarmaar roept ze ook echt op dan? Ik dacht dat ze altijd zei dat personen zich aandienen.
Mja, ik zei al dat ik niet veel met Char heb, ik vind het altijd wonderlijk dat ze de naam niet in één keer kan verstaan maar wel vloeiend kan vertellen dat het goed met ze gaat aan de andere kant en dat ze willen dat de nabestaande verder gaat met zijn leven in die wetenschap, blabla. Als ze dat kunnen vertellen moet een naam toch ook niet al te lastig zijn?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mja, wel erg toevallig dat voor iedereen die bij 'r komt zich personen aandienen
(En dan ook nog personen wiens naam met een van de eerste 25 letters begint die Char opnoemt !)
Niet helemaal. Dat is de Engelse variant van "Angst is een slechte raadgever."quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:27 schreef _Led_ het volgende:
Uiteindelijk lijkt het weer zo'n geval van "nothing to fear but fear itself"
<snip>
Op een bepaald niveau wel, maar niet mijn bewuste jijquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:03 schreef Lavenderr het volgende:
Bastard, je hebt het over je jij, maar als je sterft gaat je jij niet dood. Stel dat je reïncarneert, dus dat je jij in een ander lichaam terechtkomt, kun je dan beseffen dat jij dat bent?
Lijkt me niet, een golf denkt überhaupt niet volgens mijquote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Op een bepaald niveau wel, maar niet mijn bewuste jij
Een golf maakt deel uit van de grote zee, zij vormt zich en komt samen met alle andere golven aan op het strand. Tot het einde nadert van de golf en zich terug trekt in de wijde zee. Zal deze golf zich bij de volgende keer dat het een golf word weer bedenken, "ik ben al een golf geweest"?
Nee, maar wat zou de zin ook zijn ervan.. niets.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:06 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Lijkt me niet, een golf denkt überhaupt niet volgens mij
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |