abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71428660
Vertel hier waar jij bang voor bent (paranormaal TRU achtig iets) en waarom je er bang voor bent.
Hopelijk kan dit zo uitgebreid als mogelijk bekend gemaakt worden. Allereerst natuurlijk de gebruikelijke OP formaliteiten aangezien (vooral de laatste tijd) nogal wat topics verziekt worden door allerlei zaken die eigenlijk iedereen in zijn eigen threads liever niet wil zien.

===========================++++++==================================+++++++==========

De spelregels :

Wat ik hier niet wil :

Mensen die binnenkomen en blaten: hahaha lafaard. ahhahaha bangerik en op dergelijke stomme manier iemand belachelijk willen zetten vanwege iemand's opvatting en/of angst hiervoor. Het slaat allereerst nergens op en is daarnaast helaas niet vergezeld van een beargumentatie. Verder wil niemand dit toch lezen dus tsja

Mensen worden dus allereerst geprezen om hun eerlijkheid.

Wat ik hier wel wil :

Een eerlijke gang van zaken waarin iemand (die het durft natuurlijk) uit de doeken doet waar hij/zij bang voor is en waarom dit zo is. Indien mensen bepaalde situaties bekend voorkomen maar een eventuele andere verklaring voor hebben mag dit op een rustige, nette en ordelijke manier bekend gemaakt worden zonder daarbij iemand onderuit te schoppen.

Er MAG dus gediscussieerd worden over iemands ervaring maar niemand mag hier onderuit geschopt worden. Dit is eigenlijk gewoon de normale opzet voor elke thread in TRU en dit zijn meestal ook het type threads die het meest succesvol blijken omdat er wederzijdse input is.

Ik wil dus een thread die vol komt te staan met enge ervaringen en soms een kleine discussie. Let op; nogmaals; op een nette manier

Voor verdere informatie stuur ik jullie met liefde door naar TRU netiquette.

Allereerst een paar links die ik overigens heel interessant vond maar sommige links mogen laten liggen:

http://www.helium.com/items/695951-why-are-we-scared-of-ghosts
http://paranormal.about.com/od/ghosthuntinggeninfo/a/aa102405.htm
http://ezinearticles.com/?Why-Are-We-Afraid-of-Ghosts?&id=1396408

Eventueel discussiepunt dus: Waarom zijn we bang voor geesten?

===========================++++++==================================+++++++==========

Mijn eigen "angst".

Allereerst maak ik hier mijn positie tegenover het paranormale bekend maar voor de meeste is dit allang duidelijk.

Ik sta open voor het paranormale maar ik zal niet vlekkeloos iets aannemen. (Ook niet als ik het zelf "ervaren" heb. Of het moet wel heeel obvious zijn). Ik ga er dus vanuit dat ook ik gefopt kan worden.
Het is echter wel een onderwerp dat al vele jaren mijn interesse heeft (op welke manier dan ook) en ik sta er dus nogmaals voor open.

Goed, vanuit dit perspectief:

Het zou mij heel eng lijken om een vriend/kind/ of dierbare op een "paranormale manier" te verliezen aangezien dit iets zou zijn waar je zelf nauwelijks controle over hebt. Dit kan dus een UFO zijn of een Poltergeist of wat dan ook. Dit kan dan door middel van bezetenheid, abduction of andere pesterijen.
(Voodoo praktijken inbegrepen)

Het lijkt me verder ook helemaal niet zo prettig om dingen te zien die niemand anders kan zien. Ten eerste gelooft natuurlijk geen mens je (Dit is een welbekend TRU fenomeen maar aan de andere kant zou niemand hier mij ook geloven als ik zeg dat ik een zwarte krokodil met 3 hoorns en vuurrode ogen zie die me het leven zuur maakt) maar ten tweede drijft het je tot waanzin.

Mijn 2 paranormale angsten

1: Iemand verliezen op een nare paranormale manier
2: Dingen zien die niemand ziet en daardoor je sense of reality verliezen

Volgende

[ Bericht 0% gewijzigd door Flammie op 29-07-2009 15:28:22 ]
pi_71428707
Oh en Bastard. Kun je even die titel wijzigen. die om mag weg
Dan klopt ie weer Tnx
pi_71429122
Religie wat zich uitbreid.
pi_71429594
Yeh leuk enzo... maar waarom zijn jullie er bang voor? Enige ervaring mee ofzo
Lees even de OP
pi_71430016
als je niet precies weet wat het is en waar het vandaan komt, hou je er dan ook niet mee bezig.
levens gevaarlijk! Dan heb je alle reden om bang te zijn geloof ik idd..
pi_71430235
iemand heeft me wel eens willen opdringen om tarot kaarten voor mij te leggen, dat vond ik eng.
Ik weet niet wat het is en wat er uit komt en wat je over je heen roept met dat het tegen mijn wil in ging.
gelukkig heb ik voet bij stuk gehouden.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:24:37 #7
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_71430374
Ik blijf keer op keer dezelfde keris tegenkomen bij bekenden en onbekenden! Precies hetzelfde exemplaar al 5 keer bij andere mensen tegengekomen! 2 Hiervan hebben hem mij aangeboden maar hij draagt erg onheilspellende pamor tekeningen! En op de een of andere manier gaan mijn nekharen elke keer als ik m zie rechtopstaan! Maar t lijkt alsof hij echt op zoek naar me is.
(PS keris als je t niet kent ga zelf maar ff googlen en niet te domme reacties aub als je geen idee hebt waar dit over gaat)
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
pi_71430651
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:24 schreef drbrik het volgende:
Ik blijf keer op keer dezelfde keris tegenkomen bij bekenden en onbekenden! Precies hetzelfde exemplaar al 5 keer bij andere mensen tegengekomen! 2 Hiervan hebben hem mij aangeboden maar hij draagt erg onheilspellende pamor tekeningen! En op de een of andere manier gaan mijn nekharen elke keer als ik m zie rechtopstaan! Maar t lijkt alsof hij echt op zoek naar me is.
(PS keris als je t niet kent ga zelf maar ff googlen en niet te domme reacties aub als je geen idee hebt waar dit over gaat)
Ik sta er niet gek van te kijken, me oma heeft ook zo'n ding aan de muur hangen die ze weg wil doen nu me opa overleden is. Ze zeggen over die dingen dat ze vervloekt zijn, daarom wil ze 'm weg doen al heeft ze 'm voor me opa altijd gehouden.

Neem ze alsjeblieft niet over van anderen hoe ze ook aan dringen.
Ik neem aan dat me oma 'm niet voor niks direct het huis uit wil hebben nu me opa overleden is, ze weet alleen niet zo goed waar ze er mee heen moet.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:36:08 #9
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_71430754
Ik heb al 2 kerissen thuis maar die zijn voor mij gemaakt voor speciale gebeurtenissen! En daar voel ik me prettig bij! Is gewoon alleen wazig dat ik die ene die me zo de kriebels bezorgt blijf tegen komen! 1 keer letterlijk omdat een totaal onbekende m op een rommelmarkt gekocht had! (Moest bij die mensen zijn voor mijn werk) Dan begin je toch wel te twijfelen of ie t er om doet dat ding!
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
pi_71430818
Ik ben hier niet bang voor maar in sommige momenten in mijn leven denk ik '' dit heb ik toch al een keer gehad'' (terwijl k er nog nooit ben geweest of hebt meegemaakt)
beetje moeielijk uit te leggen
pi_71431015
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:36 schreef drbrik het volgende:
Ik heb al 2 kerissen thuis maar die zijn voor mij gemaakt voor speciale gebeurtenissen! En daar voel ik me prettig bij! Is gewoon alleen wazig dat ik die ene die me zo de kriebels bezorgt blijf tegen komen! 1 keer letterlijk omdat een totaal onbekende m op een rommelmarkt gekocht had! (Moest bij die mensen zijn voor mijn werk) Dan begin je toch wel te twijfelen of ie t er om doet dat ding!
ja, vreemd, maar haal het niet in huis.
pi_71431033
Waar ik dus echt bang voor ben, en dat is niet overdreven..

Godsdiensten, en vooral de Islam..
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_71431096
hmm, nee islam zelf niet maar de mensen die het aan hangen zogenaamd maar hun eigen regels erop na houden, die wel soms
pi_71431156
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:38 schreef falco18 het volgende:
Ik ben hier niet bang voor maar in sommige momenten in mijn leven denk ik '' dit heb ik toch al een keer gehad'' (terwijl k er nog nooit ben geweest of hebt meegemaakt)
beetje moeielijk uit te leggen
De-ja-vu?
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_71431237
maar als ik eerlijk ben ja dan ben ik bang voor , ze noemen dat geloof ik 'zwarte kunst'. Ik heb daar wel wat dingetjes over gehoord en zoiets schijnt je nogal lang te kunnen achtervolgen en als het effe kan je familie mag er ook van mee genieten terwijl ze er niet om hebben gevraagd, net 'wie' of 'wat' je heb opgeroepen in het verleden.

Nee, bah dat mag lekker uit mijn buurt blijven!
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:53:44 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71431324
Ik ben bang voor donker water

Mij krijg je voor geen goud in het open water ... waarom? Er zit heel veel onder mij wat ik niet kan zien! Ik zou serieus verdrinken als ik schipbreukeling word.. daarom zie je mij ook nooit op een boot bijvoorbeeld.
1x naar Terschelling geweest, wat een hel was dat, moest ik nog terug ook.
The truth was in here.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:58:38 #17
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71431479
Nou mijn andere angst is voor oorlogsvoerende cyborgs uit de toekomst. Maar die angst is eigenlijk omgegrond want als ze uit de toekomst komen naar hier dan is het terrein anders. Dus als ze naar dezelfde plek terug in de tijd beamen dan is het landschap lager. En als ze in de lucht materialiseren dan vallen ze naar beneden en breken ze hun enkels.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_71431622
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:32 schreef jantar het volgende:

[..]

Ik sta er niet gek van te kijken, me oma heeft ook zo'n ding aan de muur hangen die ze weg wil doen nu me opa overleden is. Ze zeggen over die dingen dat ze vervloekt zijn, daarom wil ze 'm weg doen al heeft ze 'm voor me opa altijd gehouden.

Die dingen vervloekt?
Je gaat er dus per definitie van uit dat deze voorwerpen iets negatiefs bij zic dragen?

Daar ben ik het niet mee eens. Ze vertegenwoordigen zeker iets, maar dat iets verschilt. Het verchilt du ook of het iet goeds of negatief vertegenwoordigd.

(Of dat ding van je oma iets negatief vertegenwoordig weet ik natuurlijk niet)

Ontopic: ik zal er eens over nadenken hoe dat te formuleren.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71431675
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:53 schreef Bastard het volgende:

Mij krijg je voor geen goud in het open water ... waarom? Er zit heel veel onder mij wat ik niet kan zien! Ik zou serieus verdrinken als ik schipbreukeling word.. daarom zie je mij ook nooit op een boot bijvoorbeeld.
Hey, weet je waar die angst vandaan komt?
Die heb ik namelijk ook en ik ben heel erg bezig geweest die angst te relativeren en tegen het licht te houden, want wáár ben je dan precies bang voor in/onder dat water. (of is het het water zelf?)
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71431796
Deze angst (donker water geeft het al weg) heeft veel te maken met de angst voor het onbekende lijkt me.... Wat staat me daar te wachten en misschien sterker nog: Wat leeft er in de diepte?
pi_71431846
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:02 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Die dingen vervloekt?
Je gaat er dus per definitie van uit dat deze voorwerpen iets negatiefs bij zic dragen?

Daar ben ik het niet mee eens. Ze vertegenwoordigen zeker iets, maar dat iets verschilt. Het verchilt du ook of het iet goeds of negatief vertegenwoordigd.

(Of dat ding van je oma iets negatief vertegenwoordig weet ik natuurlijk niet)

Ontopic: ik zal er eens over nadenken hoe dat te formuleren.
vervloekt was waarschijnlijk niet het goede woord.. momentje.. ben zo terug!
pi_71432013
http://www.lamsfus.nl/keris%20pusaka.htm

Ik had alles in eigen woorden kunnen zeggen maar hier heb je ff de link...

Zit hier ook maar in me vrije tijd hoor;)
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:18:52 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71432085
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:09 schreef Flammie het volgende:
Deze angst (donker water geeft het al weg) heeft veel te maken met de angst voor het onbekende lijkt me.... Wat staat me daar te wachten en misschien sterker nog: Wat leeft er in de diepte?
Geen idee.. het is al zolang ik mij kan herrineren, als klein kind al.. ging de zee niet in, ging het meer niet in..
Ik sta dan ergens op, en weet niet wat dat is

Maar vrij zwemmen doe ik dan niet.. er kan wel van alles in de buurt zwemmen wat ik niet zie

Angst voor het onbekende wat dat betreft..
Of ik ben in mijn vorige leven neergeschoten in mijn vliegtuig en in zee gecrashed en levend verdronken omdat niet uit mijn cockpit kon komen he.
The truth was in here.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:27:22 #24
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71432350
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

Geen idee.. het is al zolang ik mij kan herrineren, als klein kind al.. ging de zee niet in, ging het meer niet in..
Ik sta dan ergens op, en weet niet wat dat is

Maar vrij zwemmen doe ik dan niet.. er kan wel van alles in de buurt zwemmen wat ik niet zie

Angst voor het onbekende wat dat betreft..
Of ik ben in mijn vorige leven neergeschoten in mijn vliegtuig en in zee gecrashed en levend verdronken omdat niet uit mijn cockpit kon komen he.

aaargh verdrinken.. lijkt me vreselijk (don't care wat iedereen erover zegt).
Ik ben bang voor insecten (ja ) dus ik ben bang voor gigantische bugs. Als het intelligent leven zou bestaan uit gigantische wormen en insecten .. shoot me
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71432427
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:27 schreef Michielos het volgende:

[..]

aaargh verdrinken.. lijkt me vreselijk (don't care wat iedereen erover zegt).
Ik ben bang voor insecten (ja ) dus ik ben bang voor gigantische bugs. Als het intelligent leven zou bestaan uit gigantische wormen en insecten .. shoot me
pff, ja idd.. wespen! schijnt nu ook een plaag van te zijn
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:35:05 #26
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71435736
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef jantar het volgende:

[..]

pff, ja idd.. wespen! schijnt nu ook een plaag van te zijn
Ben ik ook door in staat om door een glazen deur te lopen met zon beest inderdaad
The truth was in here.
pi_71449441
hahaha! je raad het nooit... zo'n een ben ik er ook maar zelfs zonder wesp krijg ik de winkelstraat huilend van het lachen..
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:01:38 #28
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71449594
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:51 schreef jantar het volgende:
hahaha! je raad het nooit... zo'n een ben ik er ook maar zelfs zonder wesp krijg ik de winkelstraat huilend van het lachen..
Ik sprint dan altijd weg hahaah
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:31:53 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71450298
Mooi stel zouden we samen zijn dan, gillend door de winkelstraat
The truth was in here.
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:39:20 #30
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71450503
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:53 schreef Bastard het volgende:

Ik lees op het ogenblik zo'n lekker fout boek, http://en.wikipedia.org/wiki/Meg:_Hell's_Aquarium
Dan wil je ook echt het water niet meer in
zzz
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:35:02 #31
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71451766
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:31 schreef Bastard het volgende:

mental image...
pi_71457952
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:31 schreef Bastard het volgende:
ben je wel snel thuis hoor, portomonee blijft ook dicht, scheelt wel
pi_71458270
nee, ik heb niks met wespen maar al helemaal niks met glazen deuren, die probeer ik altijd maar te mijden...
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:21:10 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71458445
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:39 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik lees op het ogenblik zo'n lekker fout boek, http://en.wikipedia.org/wiki/Meg:_Hell's_Aquarium
Dan wil je ook echt het water niet meer in
Dus jij bent bang voor haaien.
The truth was in here.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:22:40 #35
31101 _Led_
pi_71458493
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dus jij bent bang voor haaien.
Nee, ik heb wel met haaien gezwommen, da's geen probleem.

Witte haaien laten me echter rillen als een klein meisje in een koelkast
zzz
pi_71458809
dus niemand gaat mee?
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:33:42 #37
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71458845
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:22 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee, ik heb wel met haaien gezwommen, da's geen probleem.

Witte haaien laten me echter rillen als een klein meisje in een koelkast
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb hem even in een spoiler gezet voor het geval je echt een fobie of angst ofzo voor witte haaien hebt(het is een plaatje).
goh hoe zal dat toch komen
pi_71459012
nee nog steeds geen fobie
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:46:11 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71459297
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:33 schreef Michielos het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb hem even in een spoiler gezet voor het geval je echt een fobie of angst ofzo voor witte haaien hebt(het is een plaatje).
Gebruik van spoiler helpt alleen geen hol
The truth was in here.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:46:56 #40
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71459323
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Gebruik van spoiler helpt alleen geen hol
Je klikt er toch wel op ja:)
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:47:37 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71459344
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:20 schreef jantar het volgende:
iemand heeft me wel eens willen opdringen om tarot kaarten voor mij te leggen, dat vond ik eng.
Ik weet niet wat het is en wat er uit komt en wat je over je heen roept met dat het tegen mijn wil in ging.
gelukkig heb ik voet bij stuk gehouden.
deze had ik niet gezien..

Maar begrijp ik het dan goed dat je bang bent voor tarotkaarten?
The truth was in here.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:49:39 #42
31101 _Led_
pi_71459403
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:33 schreef Michielos het volgende:

[..]

SPOILER
Oh ik vind ze schitterend om te zien hoor, maar als je dan in Australie zit en hoort dat er een witte haai is gesignaleerd bij het strandje waar je 5 dagen ervoor zwom ga je toch eens nadenken of zwemmen wel zo gezond is
zzz
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:55:00 #43
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71459574
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:49 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Oh ik vind ze schitterend om te zien hoor, maar als je dan in Australie zit en hoort dat er een witte haai is gesignaleerd bij het strandje waar je 5 dagen ervoor zwom ga je toch eens nadenken of zwemmen wel zo gezond is
Ik wil waarschijnlijk volgend jaar naar australie. het is een droom van me (net zoals zwemmen met dolfijnen) om daar eens te zwemmen en een poging tot surfen te doen
Maar als ik dan een plaatje zie van zo een lieve goederik...
pi_71459613
quote:
Maar begrijp ik het dan goed dat je bang bent voor tarotkaarten?
[/quote]

voor de kaarten zelf niet maar de uitkomst (of hoe je dat noemt) en wat je daarmee over jezelf heen roept.
zelfde als met glaasje draaien en dat soort dingen.., daar moet ik ook niks van hebben hoor.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:57:25 #45
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71459646
quote:
voor de kaarten zelf niet maar de uitkomst (of hoe je dat noemt) en wat je daarmee over jezelf heen roept.
zelfde als met glaasje draaien en dat soort dingen.., daar moet ik ook niks van hebben hoor.
En als ik je vertel dat Tarot bij een ervaren lezer volledig veilig is (een 100% guarantee), wat dan?
Nja, je hoeft niks van me aan te nemen hoor, maar toch
pi_71459648
quote:
Maar als ik dan een plaatje zie van zo een lieve goederik...
[/quote]

dan wil je wel met mij mee
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:58:22 #47
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71459677
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:57 schreef jantar het volgende:

dan wil je wel met mij mee
wanneer ga je
pi_71459714
quote:
En als ik je vertel dat Tarot bij een ervaren lezer volledig veilig is (een 100% guarantee), wat dan?
Nja, je hoeft niks van me aan te nemen hoor, maar toch

hoe kunnen ze dat nou garanderen, dat zou het zelfde zijn als dat ik jou garandeerd dat God wel degelijk bestaat! dan heb jij toch ook zo iets van ja, maar hallo, hoe kun je mij dat garanderen dan?
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:00:02 #49
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71459736
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:59 schreef jantar het volgende:

[..]

hoe kunnen ze dat nou garanderen, dat zou het zelfde zijn als dat ik jou garandeerd dat God wel degelijk bestaat! dan heb jij toch ook zo iets van ja, maar hallo, hoe kun je mij dat garanderen dan?
Ben je all risk verzekerd?
pi_71459747
quote:
wanneer ga je
heb je geld? hihi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')