abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71417761
quote:
Militairen varen aanstaande zaterdag voor het eerst mee in uniform tijdens de roemruchte Canal Parade in de Amsterdamse grachten. Het ministerie van Defensie heeft hen hiervoor toestemming gegeven.

De militairen varen mee op de boot van de homonetwerken van onder meer FNV, Cisco, IBM, Philips en Shell. Dat maakte vakcentrale FNV vandaag bekend.

Een woordvoerster van het ministerie liet weten dat het goed is dat ze meevaren "mits ze een correct tenue dragen". Ze benadrukte dat de deelname niet is georganiseerd vanuit Defensie, maar een actie betreft van de militairen zelf.

Vorig jaar ontstond nog ophef toen het ministerie het militairen verbood in uniform mee te doen aan de jaarlijkse botenparade van de Gay Pride. Deelname in uniform zou de waardigheid van dat kledingstuk aantasten.
Wat vinden jullie hier van?

Ik vind het godverdomme fucking triest. Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat hier toestemming voor is verleend. De waardigheid van het kledingstuk wordt keihard de grond in geboord, evenals het het beeld van de gehele krijgsmacht. Volgens mij kun je Defensie gewoon niet beter voor schut zetten dan een paar dansende homo's tussen heel veel anderen op een bootje te zetten in hun militaire kleding. In 1 klap het beeld van Defensie keihard verziekt.

Don't get me wrong, ik heb niks tegen homo's, maar zo'n Gay parade ding vind ik echt te belachelijk voor woorden, en dat er dan mensen zijn die per se hun militaire kleding daarbij willen dragen

Volgens mij kunnen die het ook nooit meer goed doen bij hun collega's dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lightning_NL op 29-07-2009 14:54:31 ]
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:24:19 #2
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71417782
Geweldig.

Amen.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:30:10 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71417805
Geen moeite mee. En collega's van die militairen die er moeite mee hebben sturen ze maar naar het front in Afghanistan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71417823
Kunnen jullie ook vertelen WAAROM jullie dat vinden? Jullie hebben nogal een discutabel standpunt namelijk. Kun je dat ook onderbouwen? Militairen hebben een voorbeeldfunctie richting de burgers. Dan ga je niet tussen allemaal dansende halfnaakte mannen op een bootje staan in je MILITAIRE kleding. Daar is geen enkele reden voor en je beschaamt het hele bedrijf.

Oh ja, en in Afghanistan is er geen 'front'
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:37:15 #5
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71417829
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Kunnen jullie ook vertelen WAAROM jullie dat vinden? Jullie hebben nogal een discutabel standpunt namelijk. Kun je dat ook onderbouwen? Militairen hebben een voorbeeldfunctie richting de burgers. Dan ga je niet tussen allemaal dansende halfnaakte mannen op een bootje staan in je MILITAIRE kleding. Daar is geen enkele reden voor en je beschaamt het hele bedrijf.
Je hebt ook fatsoenlijke gay-boten (kledingcode). Zelfs een CDA-Kamerlid vaart mee om christelijke homo-emancipatie te 'steunen'.
quote:
De militairen varen mee op de boot van de homonetwerken van onder meer FNV, Cisco, IBM, Philips en Shell. Dat maakte vakcentrale FNV dinsdag bekend.

Een woordvoerster van het ministerie liet weten dat het goed is dat ze meevaren „mits ze een correct tenue dragen”. Ze benadrukte dat de deelname niet is georganiseerd vanuit Defensie, maar een actie betreft van de militairen zelf.

Vorig jaar ontstond nog ophef toen het ministerie militairen verbood in uniform mee te doen aan de jaarlijkse botenparade van de Gay Pride. Deelname in uniform zou de waardigheid van dat kledingstuk aantasten.

Peter Kees Hamstra van de Stichting Homoseksualiteit en Krijgsmacht liet weten blij te zijn dat het uniform is toegestaan op de Canal Parade. „Ook voor militairen geldt dat uit de kast beter werkt.” Hij verwees daarmee naar het thema van de boot ‘uit de kast werkt beter’.

De betrokken organisaties willen met hun deelname aan de parade hun steun betuigen aan hun homoseksuele medewerkers, aldus FNV. Veel homo's en lesbiennes kunnen op het werk nog steeds niet open zijn over hun geaardheid.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)mee_met_Canal_Parade
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:40:12 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71417845
quote:

Om heel eerlijk te zijn zou ik als generaal alleen maar homo's in het leger willen hebben. Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen. Hoe denk je anders dat de Grieken er in slaagde met 300 man bijna de Perzen tegen te houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71417862
quote:

Niet alle boten zijn zo. Er zijn zat 'fatsoenlijke' boten dus ik zie het probleem niet.
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:01:00 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71417957
quote:
Jullie hebben nogal een discutabel standpunt namelijk.
Ja, dat geldt dan evengoed voor jouw standpunt.
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:01:58 #9
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71417966
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:
Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen.
Wat een onzin, ik houd toch ook niet van alle vrouwen.
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:02:36 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71417972
TS is gewoon een homohater.
pi_71417976
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:02 schreef Megumi het volgende:
TS is gewoon een homohater.
Zo komt hij in elk geval over.
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:04:21 #12
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_71417986
is absoluut niet nodig. Prima als de homo's een feestje willen vieren, maar moeten andere 'bevolkingsgroepen' dat 'steunen'?
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:08:53 #13
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71418015
Overigens, ontopic, ik heb het zelf niet zo op dat Gaypride. "Is dat nou nodig", denk ik dan, maar ik heb het idee dat dat de laatste tijd zeker inderdaad weer nodig is, helaas. En dan denk ik dat zo'n toch een beetje opvallende, voor sommigen provocerende, manier van rondtrekken door de stad een goede manier is om te laten zijn dat dat dus ook iets is wat sommige mensen zijn: homo.

Een traditioneel als stoer, hetero geziene bedrijfstak als het leger is dan misschien nog juist wel extra een reden om als militair aanwezig te zijn. Moet dat in je uniform? Tsja, sowieso zou je dat misschien niet bij privé aangelegenheden aan moeten doen, maar het is natuurlijk wel hét onderscheidende symbool en het is voor iedereen duidelijk, dus van mij mag men. "De waardigheid van het kledingstuk wordt keihard de grond in geboord, evenals het het beeld van de gehele krijgsmacht." Dat is echt van die kletspraat, het gaat om een stuk bedrijfskleding. (En eerlijk gezegd denk ik niet dat in een continent waar mensen met de eigen vlag over de grond slepen bij festiviteiten dit soort oude denkbeelden nog zo gelden.)
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:09:48 #14
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71418025
ja het personeel van shell ibn tnt klm en ing staan op dezelfde boot ook niet enkel in een string. Dus defentie past daar prima tussen!
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:10:03 #15
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71418027
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:04 schreef DABAMaster het volgende:
is absoluut niet nodig. Prima als de homo's een feestje willen vieren, maar moeten andere 'bevolkingsgroepen' dat 'steunen'?
Ja, eigenlijk denk ik dat dat nog steeds nodig is ja.
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:15:49 #16
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71418068
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:10 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk denk ik dat dat nog steeds nodig is ja.
homotolerantie wordt de laatste tijd weer rap minder!
pi_71418139
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:15 schreef Stroekie het volgende:

[..]

homotolerantie wordt de laatste tijd weer rap minder!
eh ja vind je het gek als je in een roze string met je ballen loopt te schudden op een bootje in de grachten
gewoon normaal doen, is deze hele onzin niet nodig.
pi_71418141
quote:

[..]

Om heel eerlijk te zijn zou ik als generaal alleen maar homo's in het leger willen hebben. Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen. Hoe denk je anders dat de Grieken er in slaagde met 300 man bijna de Perzen tegen te houden.
als je niet normaal kunt doen en je niet serieus kunt gedragen moet je maar weg gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lightning_NL op 29-07-2009 08:29:05 ]
pi_71418168
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Niet alle boten zijn zo. Er zijn zat 'fatsoenlijke' boten dus ik zie het probleem niet.
Het hele gay pride gebeuren is not-done en over the top vind ik, dus ook al is die boot 'netjes', ik vind het nog steeds niet kunnen. Waarom denken homo's dat ze per se dingen moeten mogen die andere collega's niet mogen? Waarom moeten ze altijd zichzelf uitzonderen?
pi_71418197
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:01 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, dat geldt dan evengoed voor jouw standpunt.
Durf begrijpend te lezen, ik heb mijn standpunt onderbouwd.
pi_71418216
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:27 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Durf verder te lezen! Dat heeft The_Ed ook gedaan.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:08 schreef ThE_ED het volgende:
Overigens, ontopic, ik heb het zelf niet zo op dat Gaypride. "Is dat nou nodig", denk ik dan, maar ik heb het idee dat dat de laatste tijd zeker inderdaad weer nodig is, helaas. En dan denk ik dat zo'n toch een beetje opvallende, voor sommigen provocerende, manier van rondtrekken door de stad een goede manier is om te laten zijn dat dat dus ook iets is wat sommige mensen zijn: homo.

Een traditioneel als stoer, hetero geziene bedrijfstak als het leger is dan misschien nog juist wel extra een reden om als militair aanwezig te zijn. Moet dat in je uniform? Tsja, sowieso zou je dat misschien niet bij privé aangelegenheden aan moeten doen, maar het is natuurlijk wel hét onderscheidende symbool en het is voor iedereen duidelijk, dus van mij mag men. "De waardigheid van het kledingstuk wordt keihard de grond in geboord, evenals het het beeld van de gehele krijgsmacht." Dat is echt van die kletspraat, het gaat om een stuk bedrijfskleding. (En eerlijk gezegd denk ik niet dat in een continent waar mensen met de eigen vlag over de grond slepen bij festiviteiten dit soort oude denkbeelden nog zo gelden.)
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:29:29 #22
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71418226
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:27 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Lees zelf begrijpend lutser, dat doet toch niets af aan het feit dat jouw standpunt dan evengoed discutabel is.
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:29:34 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71418230
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

als je niet normaal kunt doen en je serieus kunt gedragen moet je maar weg gaan.
Ik meen dit zeer serieus trouwens. Lees je eens in over de Spartanen.
pi_71418257
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:28 schreef Godtje het volgende:

[..]

Durf verder te lezen! Dat heeft The_Ed ook gedaan.
[..]

Dude, ben je nou echt zo dom?
Ik had het in eerste instantie niet tegen The_Ed. Ook kwam hij pas LATER met een onderbouwing. Maar waar het eigenlijk om ging is dat de eerste 2 reacties zomaar wat zeiden zonder het te onderbouwen, daarom vroeg ik om een onderbouwing. Weet je? Misschien moet je gewoon effe het hele topic op je gemak vanaf het begin lezen, misschien begrijp je het dan wel.
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:31:53 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71418258
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:25 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Het hele gay pride gebeuren is not-done en over the top vind ik, dus ook al is die boot 'netjes', ik vind het nog steeds niet kunnen. Waarom denken homo's dat ze per se dingen moeten mogen die andere collega's niet mogen? Waarom moeten ze altijd zichzelf uitzonderen?
Ben jij dan verplicht om er naar te gaan kijken als homehater zijnde? Echt ik snap niet waar mensen moeite mee hebben.
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:32:55 #26
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_71418267
quote:
Kunnen jullie ook vertelen WAAROM jullie dat vinden?
Omdat er nog steeds mensen als jij zijn die er nog zo moeilijk over doen.
Ik ga naar huis.
pi_71418269
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:29 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Lees zelf begrijpend lutser, dat doet toch niets af aan het feit dat jouw standpunt dan evengoed discutabel is.
Diepe zucht....

Het gaat er niet om OF en WELK standpunt discutabel is, het gaat om de onderbouwing waar ik om vroeg.

Damn ey...
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:33:04 #28
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71418271
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:22 schreef MrDrako het volgende:

[..]

eh ja vind je het gek als je in een roze string met je ballen loopt te schudden op een bootje in de grachten
gewoon normaal doen, is deze hele onzin niet nodig.
tolerantie is toch juist accepteren dat een ander anders is dan jij ? En mogen 2 mannen dan wel in het openbaar zoenen of hand in hand lopen. En hetero nederland neemt zeker ook massaal aanstoot aan al dat bloot met zomercarnaval ?
pi_71418279
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:31 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dude, ben je nou echt zo dom?
Ik had het in eerste instantie niet tegen The_Ed. Ook kwam hij pas LATER met een onderbouwing. Maar waar het eigenlijk om ging is dat de eerste 2 reacties zomaar wat zeiden zonder het te onderbouwen, daarom vroeg ik om een onderbouwing. Weet je? Misschien moet je gewoon effe het hele topic op je gemak vanaf het begin lezen, misschien begrijp je het dan wel.
Later maar nog voordat je reageert. Misschien moet je in het vervolg verder kijken en lezen voordat je iets gaat roepen of ontploffen je hersenen dan vanwege een information overload?
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:34:09 #30
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71418285
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:32 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Diepe zucht....

Het gaat er niet om OF en WELK standpunt discutabel is, het gaat om de onderbouwing waar ik om vroeg.

Damn ey...
Nee, jij hebt de behoefte de open deur "jullie standpunt is nogal discutabel" in te trappen, alsof jouw standpunt de norm zou zijn waar eigenlijk geen discussie over zou kunnen bestaan. Als je dat niet bedoelde had je dat niet moeten neerzetten maar gewoon om onderbouwing moeten vragen, wat uiteraard een heel valide vraag is.
[KNE]-Mod
pi_71418302
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ben jij dan verplicht om er naar te gaan kijken als homehater zijnde? Echt ik snap niet waar mensen moeite mee hebben.
Je hebt al lang duidelijk gemaakt dat er wel heel veel meer dingen zijn die jij echt niet snapt.
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:35:40 #32
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71418313
quote:

[..]

al eens gekeken naar zomercarnaval en heineken dance parade ?
pi_71418321
Anal Parade.

Ps: Ik vind die hele parade erg overbodig. Je ziet alle hetero's ook niet de straat op gaan om voor hun seksualiteit uit te komen.
"Kijk mij eens in mijn roze slip op een boot staan!"

Maar ja, vooruit, het is maar voor een dag en dit volk laat de bushokjes tenminste heel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:38:13 #34
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71418344
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:35 schreef Stroekie het volgende:

[..]

al eens gekeken naar zomercarnaval en heineken dance parade ?
Ach dat vind ik ook altijd zo'n flauw argument, daar kun je als homo toch ook gewoon heen? (Je kunt als Hetero ook naar de Canal parade, maar dat wordt toch expliciet als homo evenement neergezet) "Elke dag is al Hetero pride" wordt er dan gehuild, terwijl er dan vergeten wordt dat het streven dus moet zijn er gewoon elke dag iets leuks voor iedereen van te maken. Laten we van geluk spreken dat er nog geen expliciete Hetero evenementen zijn, en ik hoop dat het streven van die Canal parade ook is dat ze zichzelf overbodig maken.
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:38:38 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71418347
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:35 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Je hebt al lang duidelijk gemaakt dat er wel heel veel meer dingen zijn die jij echt niet snapt.
Ik denk dat je eerst maar eens naar je zelf moet kijken. Wat dingen snappen aangaat.
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:43:36 #36
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71418408
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:38 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ach dat vind ik ook altijd zo'n flauw argument, daar kun je als homo toch ook gewoon heen? (Je kunt als Hetero ook naar de Canal parade, maar dat wordt toch expliciet als homo evenement neergezet) "Elke dag is al Hetero pride" wordt er dan gehuild, terwijl er dan vergeten wordt dat het streven dus moet zijn er gewoon elke dag iets leuks voor iedereen van te maken. Laten we van geluk spreken dat er nog geen expliciete Hetero evenementen zijn, en ik hoop dat het streven van die Canal parade ook is dat ze zichzelf overbodig maken.
als homo wordt je dagelijks geterroriseerd met hetero erotiek, en daarover hoor je nooit een wanklank
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:46:41 #37
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71418445
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:43 schreef Stroekie het volgende:

[..]

als homo wordt je dagelijks geterroriseerd met hetero erotiek, en daarover hoor je nooit een wanklank
Ik hoor anders juíst altijd dit argument.
Nu ben ik het met je eens dat we "homo zijn" als gewoner zouden moeten kunnen zien, maar het wordt altijd zo afgezet tegen "die hetero's doen dagelijks ook maar vanalles", terwijl dat geloofik dus juist het ideaalbeeld is maar dat het dan voor iedereen zo geldt.

Zo'n Canal/Gay parade is denk ik uiteindelijk wel een goede methode om daarin iets te forceren, maar uiteindelijk vindt acceptatie gewoon in het alledaagse leven plaats.
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:56:32 #38
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71418587
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:46 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Nu ben ik het met je eens dat we "homo zijn" als gewoner zouden moeten kunnen zien, maar het wordt altijd zo afgezet tegen "die hetero's doen dagelijks ook maar vanalles", terwijl dat geloofik dus juist het ideaalbeeld is maar dat het dan voor iedereen zo geldt.

Zo'n Canal/Gay parade is denk ik uiteindelijk wel een goede methode om daarin iets te forceren, maar uiteindelijk vindt acceptatie gewoon in het alledaagse leven plaats.
met echte tolerantie zou pride niet meer massaal bezocht worden door mensen die aapjes komen kijken
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:59:46 #39
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71418635
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:56 schreef Stroekie het volgende:

[..]

met echte tolerantie zou pride niet meer massaal bezocht worden door mensen die aapjes komen kijken
Ook mee eens inderdaad.
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:00:24 #40
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71418644
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:56 schreef Stroekie het volgende:

[..]

Door dit topic overweeg ik om toch langs te gaan. Niet om aapjes te kijken, maar om zelf feestelijk mee te doen. Ik houd niet van mannen in stringen, maar dat is sowieso een groep die ik altijd negeer.
pi_71418678
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:46 schreef ThE_ED het volgende:

Nu ben ik het met je eens dat we "homo zijn" als gewoner zouden moeten kunnen zien, maar het wordt altijd zo afgezet tegen "die hetero's doen dagelijks ook maar vanalles"
Het is ook een ontzettend geldig argument .
En het wordt in de praktijk alleen maar als tegenargument gebruikt.

Je zult in 't dagelijks leven namelijk weinig homo's horen klagen over de stortvloed aan heteroseksualiteit die dagelijks over ons uitgestort wordt. Maar áls er dan wordt geklaagd over die enkele keer dat je homoseksualiteit kunt waarnemen, dan is bovenstaande een prima tegenargument.

Want zomercarnaval en dance parade zijn natuurlijk op en top voorbeelden van een heteroseksueel feest. Maar dat is al zo vanzelfsprekend dat het niet expliciet wordt benoemd.
pi_71418737
Overigens willen ze neem ik aan, net als bij de politie, ook bij defensie een soort afspiegeling van de maatschappij zijn. Dus is het voor defensie heel nuttig om zich te profileren als, laat ik het wat vreemd uitdrukken, niet-anti-homo.

Wat dat betreft wel slapjes dat het niet een officieel initiatief mag zijn. Zoals dat het wél was op een ander evenement, de Roze Zaterdag:

pi_71418807
quote:

[..]

Het is puur een evenement wat vele mensne homo en niet homo uit binnen en buitenland naar de stad trekt.
Ik denk dat het voor vele niet persee meer een evenement is dat laat zien dat homo's gerespecteerd moeten worden. Ik vind dit topic echt een verkapt: ik moet homo's niet topic. Waarom is het volgens jou slecht voor het uiterlijk van de landmacht? Ben je uberhaupt wel eens bij de canal parade geweest? Overigens bestaat gay pride niet uit alleen de canal parade, maar uit een hele week met festiviteiten.
pi_71418830
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:32 schreef nietzman het volgende:

[..]

Omdat er nog steeds mensen als jij zijn die er nog zo moeilijk over doen.
Snap jij dan echt niet dat dingen als de Gay Parade het beeld van homo's alleen maar nadelig beinvloeden bij heel veel mensen? Als ze nou eens gewoon normaal zouden doen en niet alle aandacht op een bizarre manier naar zichzelf toe zouden trekken, misschien dat dan ooit alles geaccepteerd wordt.
pi_71418852
De parade is voor iedereen en niet alleen gays. Het is er om onze verworven vrijheiden te vieren en daar is altijd en zal altijd voor gevochten moeten worden. Militairen beschermen onze vrijheid. Het is niet anders dan logisch dat zij ook aanwezig zijn.
pi_71418865

Vanaf 6 minuten legt Jack de Vries uit waarom ie wél voor Roze Zaterdag is, maar aarzelingen had bij de Gay Pride.
pi_71418868
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:13 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Snap jij dan echt niet dat dingen als de Gay Parade het beeld van homo's alleen maar nadelig beinvloeden bij heel veel mensen? Als ze nou eens gewoon normaal zouden doen en niet alle aandacht op een bizarre manier naar zichzelf toe zouden trekken, misschien dat dan ooit alles geaccepteerd wordt.
Ze hebben toch ook 'normale' dingen en ze hebben ook een 'gekke' optocht. Het lijken net mensen.
pi_71418894
quote:

Bij dergelijke mensen zal het beeld van homo's alleen maar 'positief' zijn als homo's practisch onzichtbaar zijn. Schijntolerantie dus. Bij dergelijke mensen zul je 't nooit goed doen. En voor dergelijke mensen zal zo'n feest (want dat is het, en dat had je geweten als je als internet-held gewoon eens was wezen kijken) nooit worden afgelast.
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:17:45 #49
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_71418895
quote:
Het zijn net Limburgers met hun carnaval hč, die homo's.
Ik ga naar huis.
pi_71418971
quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)ar_homobeleid_hapert

De aanwezigheid op de Gay Pride moet verhullen dat het kabinet wettelijk niet veel voor elkaar krijgt, stelt D66-Kamerlid en homo Boris van der Ham.
pi_71418994
Ik vind het grote onzin... het uniform is niet bedacht voor dit soort praktijken.. kijk dat mensen uberhaupt al naar zo´n parade gaan vind ik al raar.. want als er bvb ergens een feest was voor hetero´s dan word het opeens discriminatie.

ik vind dit een beetje verederend voor de uniform dragende Soldaat..

ik heb overgens niets tegen homo´s of lesbi´s of bi-sexuelen..

dit is trouwens mijn mening, niks persoonlijks..
pi_71419042
quote:

[..]

alsjeblieft zeg... ook zonder homo te zijn in het leger ga je van je kameraden houden hoor maar wel op een andere manier. als je hetro bent betekend het toch ook niet dat je van elke meid houd?

onzin dus..
pi_71419067
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:17 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bij dergelijke mensen zal het beeld van homo's alleen maar 'positief' zijn als homo's practisch onzichtbaar zijn. Schijntolerantie dus. Bij dergelijke mensen zul je 't nooit goed doen. En voor dergelijke mensen zal zo'n feest (want dat is het, en dat had je geweten als je als internet-held gewoon eens was wezen kijken) nooit worden afgelast.
Internet-held? Ik wil het ook wel recht in je gezicht zeggen hoor. Ennuh, ik heb daar niks te zoeken bij zo'n belachelijke vertoning. Ik hoef het allemaal niet te zien want ik vind het misselijkmakend. En dat is niet omdat ik iets tegen homo's heb, nee, ik heb iets tegen dat overdreven 'kijk kijk kijk mij anders zijn'.
pi_71419095
quote:

[..]

inderdaad.. en ik maar denken dat homo's geaccepteerd willen worden en just niet anders behandeld worden of in een ander soort licht gezet willen worden
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:30:22 #55
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71419132
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:27 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Internet-held? Ik wil het ook wel recht in je gezicht zeggen hoor. Ennuh, ik heb daar niks te zoeken bij zo'n belachelijke vertoning. Ik hoef het allemaal niet te zien want ik vind het misselijkmakend. En dat is niet omdat ik iets tegen homo's heb, nee, ik heb iets tegen dat overdreven 'kijk kijk kijk mij anders zijn'.
In ons land worden homoseksuelen nog steeds in elkaar geslagen. Wanneer homoseksualiteit volledig wordt geaccepteerd in onze samenleving (geen discriminatie op religieuze scholen bijvoorbeeld), dan pas kan een Gay Pride als onnodig worden beschouwd.
pi_71419205
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:27 schreef Lightning_NL het volgende:

FYI: mensen zijn anders .

En als je er eens zou gaan kijken, zie je dat 90% braaf/saai is en dat 10% het bloot-niveau van een Zomercarnaval niet ontstijgt.
pi_71419233
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:28 schreef Shizzah het volgende:

inderdaad.. en ik maar denken dat homo's geaccepteerd willen worden en just niet anders behandeld worden of in een ander soort licht gezet willen worden
Ja, en die acceptatie houdt dus in dat lui als jij niet gaan janken als er eens een feestje wordt georganiseerd .
pi_71419250
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:30 schreef Verlicht het volgende:

In ons land worden homoseksuelen nog steeds in elkaar geslagen. Wanneer homoseksualiteit volledig wordt geaccepteerd in onze samenleving (geen discriminatie op religieuze scholen bijvoorbeeld), dan pas kan een Gay Pride als onnodig worden beschouwd.
Wat Nederland betreft ja. Maar vergeet ook de internationale functie (en aantrekkingskracht) niet...
pi_71419324
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, en die acceptatie houdt dus in dat lui als jij niet gaan janken als er eens een feestje wordt georganiseerd .

Nee.. die acceptatie gaat pas beginnen als ze er niet zo te koop mee lopen... ik bedoel die jongens.. nja het zijn haast meiden.. die in die haast dames kleertjes en skinny jeans lopen.. ook dat typische accentje en soms dat loopje, heel fijn hoor... dat ze een feestje organizeren maar om het nou zo op te blazen dat ze perse ook hun militaire uniformen aanwillen dat vraagt gewoon om negatieve aandacht...
pi_71419397
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:30 schreef Verlicht het volgende:

[..]

Misschien worden ze JUIST in elkaar geslagen door hun extravagante vertoningen op zoiets als Gay Pride? Daar ooit wel eens over nagedacht? Met Gay Pride wordt JUIST de schijnwerper gezet op hoe anders homo's wel niet zijn met hun extravagante gedrag.
Ik praat agressie tegen homo's niet goed, maar ik snap wel dat de Gay Pride bij bepaalde bevolkingsgroepen extra redenen geeft om er 'tegenin' te gaan.
pi_71419415
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Misschien worden ze JUIST in elkaar geslagen door hun extravagante vertoningen op zoiets als Gay Pride? Daar ooit wel eens over nagedacht? Met Gay Pride wordt JUIST de schijnwerper gezet op hoe anders homo's wel niet zijn met hun extravagante gedrag.
Ik praat agressie tegen homo's niet goed, maar ik snap wel dat de Gay Pride bij bepaalde bevolkingsgroepen extra redenen geeft om er 'tegenin' te gaan.
Dit dus
pi_71419417
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:39 schreef Shizzah het volgende:

Nee.. die acceptatie gaat pas beginnen als ze er niet zo te koop mee lopen...
Als jouw 'acceptatie' hiervan afhangt, dan is jouw acceptatie geen knip voor de neus waard en mag je 'm houden .
quote:
ik bedoel die jongens.. nja het zijn haast meiden.. die in die haast dames kleertjes en skinny jeans lopen.. ook dat typische accentje en soms dat loopje, heel fijn hoor... dat ze een feestje organizeren maar om het nou zo op te blazen dat ze perse ook hun militaire uniformen aanwillen dat vraagt gewoon om negatieve aandacht...
Werkgevers zijn erbij gebaat uit te stralen dat ze een positief diversiteitsbeleid voeren. En dat wordt hiermee geďllustreerd. De militairen varen dan ook mee op een 'serieuze' boot, samen met andere werkgevers.
pi_71419466
quote:

Onzin. De homo's die in elkaar geslagen worden in de praktijk, zijn helemaal geen extravagante travestieten oid. Potenrammers vinden het blijkbaar leuk (waarschijnlijk vanuit eigen onzekerheid) om alles in elkaar te meppen dat anders is. Die hebben daar geen exuus van een botenoptocht voor nodig.
pi_71419497
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als jouw 'acceptatie' hiervan afhangt, dan is jouw acceptatie geen knip voor de neus waard en mag je 'm houden .
Nah, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik hier voor 80% van de FOK!ers mee vertegenwoordig
kan het mis hebben, hoor.
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:46:41 #65
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71419500
quote:

[..]

en al die mensen die in een roze string staan te huppelen op een boot tijdens pride lopen in hetzelfde tenue rond als ze wekelijks vanuit de Regulier dwars op weg naar huis gaan en door anderen in elkaar getrimd worden of in de vijver worden gegooid
Dus die tolerantie is bij jou nog steeds niet voldoende aanwezig als je bovenstaande reakties plaatst
Er is dus nog steeds een wereld te winnen
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:48:10 #66
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71419539
quote:

Schijntolerantie, beste Lightning, dat is nu wel duidelijk.
pi_71419654
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:46 schreef Shizzah het volgende:

Nah, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik hier voor 80% van de FOK!ers mee vertegenwoordig
Is dat de 80% die in KLB, ONZ en op de Frontpage rondhangt ?

'k Vind dat iedereen die er niet in 't echt eens is gaan kijken, maar weinig recht van spreken heeft, en niet echt in staat is een oordeel te vellen over de bootjes (alsof dat het enige onderdeel zou zijn van het festijn).

En daarvan mag je de schuld voor een groot deel leggen bij de media. De Volkskrant hier ook weer: http://www.volkskrant.nl/(...)r_homobeleid_hapert. Een artikel over het meevaren van politiek Den Haag. En welk fotootje plakt de redacteur erbij?

Men smult van clichés.
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:55:10 #68
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71419714
quote:

[..]

Dat zeg ik, dan hebben we nog een wereld te winnen, en is de tolerantie en acceptatie dus nog verre van bereikt
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:56:49 #69
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71419747
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

'k Vind dat iedereen die er niet in 't echt eens is gaan kijken, maar weinig recht van spreken heeft, en niet echt in staat is een oordeel te vellen over de bootjes (alsof dat het enige onderdeel zou zijn van het festijn).

En daarvan mag je de schuld voor een groot deel leggen bij de media. De Volkskrant hier ook weer: http://www.volkskrant.nl/(...)r_homobeleid_hapert. Een artikel over het meevaren van politiek Den Haag. En welk fotootje plakt de redacteur erbij?

[ afbeelding ]

Men smult van clichés.
Ja blijkbaar spreekt een foto van de boot van Mr B meer tot de verbeelding dan die van de roze bedrijfsnetwerken of politici
pi_71419768
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ahh.. jij mag dus wel voor oordelen hebben over menden die in KLB, ONZ en op de frontpage rondhangen maar als de homo's worden genoemt dan is het huilie hulie

pi_71419786
quote:

[..]

Ik denk het niet.
pi_71419820
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:57 schreef Shizzah het volgende:

Ahh.. jij mag dus wel voor oordelen hebben over menden die in KLB, ONZ en op de frontpage rondhangen maar als de homo's worden genoemt dan is het huilie hulie :S
Je mag 'oordelen' hebben als je er bent geweest. Ben je al eens wezen kijken bij een Roze Zaterdag of Gay Pride?
pi_71419854
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:46 schreef Stroekie het volgende:

[..]

en al die mensen die in een roze string staan te huppelen op een boot tijdens pride lopen in hetzelfde tenue rond als ze wekelijks vanuit de Regulier dwars op weg naar huis gaan en door anderen in elkaar getrimd worden of in de vijver worden gegooid
Dus die tolerantie is bij jou nog steeds niet voldoende aanwezig als je bovenstaande reakties plaatst
Er is dus nog steeds een wereld te winnen
Ben je nou serieus zo dom? Het gaat toch om de beeldvorming van homo's? Die beeldvorming wordt bijzonder negatief aangetast door de belachelijke vertoningen op de Gay Pride. En ja, dan moet je niet raar opkijken als homo's zichzelf ZO ontzettend willen afzonderen en anders willen zijn, dat ze aanstoot geven aan bepaalde groepen mensen die dit vervolgens met geweld beantwoorden.
En je moet echt niet denken dat mijn tolerantie jegens homo's groter wordt dankzij de Gay Pride... Nee... Mijn tolerantie slinkt daardoor juist.
pi_71419870

Best gezellig, er schijnen 500.000 mensen op af te komen .
pi_71419903
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:02 schreef Lightning_NL het volgende:

..homo's zichzelf ZO ontzettend willen afzonderen en anders willen zijn..
Stel je niet zo aan zeg .
pi_71419908
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je mag 'oordelen' hebben als je er bent geweest. Ben je al eens wezen kijken bij een Roze Zaterdag of Gay Pride?
Jij wil dus zeggen dat jij wel precies weet hoe die mensen zijn in KLB em ONZ ect? ken je ze in het echt?

En nee, ik ben niet wezen kijken bij de Roze Zaterdag of de Gay Pride.. maar ik weet van eigen zien hoe de meeste zijn.. want hiero in Apeldoorn heb je ze ook. en naar mijn ervaringen hier zijn het heel vaak van die mensen waar het gewoon vanaf druipt.. zoals ik al zei.. dat accentje, dat loopje en ''dresscode''.
Ik zeg trouwens niet dat er geen Homo's zijn die zich 'normaal' kleden en 'normaal gedragen'
pi_71419957
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:04 schreef Shizzah het volgende:

mensen waar het gewoon vanaf druipt.. zoals ik al zei.. dat accentje, dat loopje en ''dresscode''.
Getverderrie! Je zou ze toch zó tegen de muur willen zetten !
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:07:48 #79
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71419987
quote:

[..]

Ben je nou serieus zo dom? Het gaat toch om de beeldvorming van homo's? Die beeldvorming wordt bijzonder negatief aangetast door de belachelijke vertoningen op de Gay Pride. En ja, dan moet je niet raar opkijken als homo's zichzelf ZO ontzettend willen afzonderen en anders willen zijn, dat ze aanstoot geven aan bepaalde groepen mensen die dit vervolgens met geweld beantwoorden.
En je moet echt niet denken dat mijn tolerantie jegens homo's groter wordt dankzij de Gay Pride... Nee... Mijn tolerantie slinkt daardoor juist.
1 dag in het jaar ?
en vanaf aswoensdag worden de carnavalsvierders in Nederland ook massaal in elkaar gerost?
wel consequent blijven in je redenering
pi_71420417
Ik vind canal pride en gay optochten etc zowiezo bullshit, homo's/lesbo's willen toch allemaal gelijk behandeld worden? Dan moet je vooral deze idiote optochten houden.

En militairen die meedoen in uniform? Nee, dat kan niet. En nee, niet omdat het een gay parade is maar omdat ik vind dat je niet in uniform naar welk feest/optocht moet gaan. Homo/lesbo binnen de krijgsmacht is prima, moet je lekker zelf weten. Maar laat je uniform lekker thuis! Waarom zou je uberhaupt in je uniform naar een feest willen?
pi_71420448
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:23 schreef Bouke-p het volgende:

Ik vind canal pride en gay optochten etc zowiezo bullshit, homo's/lesbo's willen toch allemaal gelijk behandeld worden? Dan moet je vooral deze idiote optochten houden.

En militairen die meedoen in uniform? Nee, dat kan niet. En nee, niet omdat het een gay parade is maar omdat ik vind dat je niet in uniform naar welk feest/optocht moet gaan. Homo/lesbo binnen de krijgsmacht is prima, moet je lekker zelf weten. Maar laat je uniform lekker thuis! Waarom zou je uberhaupt in je uniform naar een feest willen?
Of je leest het topic even door .

Vind je trouwens dat Plasterk ook niet mee mag varen? Die is er ook namens 'zijn werk' .
pi_71420794
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:33 schreef Stroekie het volgende:

[..]

tolerantie is toch juist accepteren dat een ander anders is dan jij ? En mogen 2 mannen dan wel in het openbaar zoenen of hand in hand lopen. En hetero nederland neemt zeker ook massaal aanstoot aan al dat bloot met zomercarnaval ?
eh, als je in een stringetje op zo'n boot staat te huppelen, is dat hetzelfde als hand in hand over straat gaan?
En ik weet niet waar je het over hebt met zomercarnaval?? lopen dan hetero mannen en vrouwen hand in hand in tijgermotief strings over straat met hun handtasjes te zwaaien ofzo??

Man+man heb ik geen probleem mee, zelfde voor vrouw+vrouw. Maar homo's moeten allemaal zo uitbundig laten zien dat ze anders zijn (en langs de snelweg elkaar in de reet neuken maar das een ander verhaal)
pi_71420939
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:36 schreef MrDrako het volgende:

eh, als je in een stringetje op zo'n boot staat te huppelen, is dat hetzelfde als hand in hand over straat gaan?
Hand-in-hand lopen is vaak al voldoende om uitgescholden te worden of klappen te krijgen. En dat zal niet veranderen als we mensen verbieden om halfnaakt op een boot te feesten.
quote:
En ik weet niet waar je het over hebt met zomercarnaval?? lopen dan hetero mannen en vrouwen hand in hand in tijgermotief strings over straat met hun handtasjes te zwaaien ofzo??
Zomercarnaval is bloter dan Gay Pride.
quote:
Man+man heb ik geen probleem mee, zelfde voor vrouw+vrouw. Maar homo's moeten allemaal zo uitbundig laten zien dat ze anders zijn (en langs de snelweg elkaar in de reet neuken maar das een ander verhaal)
Je hebt dus problemen met alles dat zich eens 'anders' laat zien?
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:46:39 #84
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71421084
quote:

[..]

Op die ene dag in het jaar ?
pi_71421147
Twee dagen, want dezelfde viespeuken lopen natuurlijk ook nog te provoceren op Roze Zaterdag!

Daar staan ze dan in een roze string achter hun kraampje met lectuur, of lopen ze te collecteren voor het AIDS-fonds. Schandalig!
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:49:44 #86
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71421176
quote:

[..]

Die meneer Braakhuis liep NIET in string met zijn handtas te zwaaien en gaf zijn vriend een afscheidszoen op rembrantsplein, en toch werden ze in elkaar geslagen
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:50:31 #87
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71421200
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:48 schreef DennisMoore het volgende:
Twee dagen, want dezelfde viespeuken lopen natuurlijk ook nog te provoceren op Roze Zaterdag!

Daar staan ze dan in een roze string achter hun kraampje met lectuur, of lopen ze te collecteren voor het AIDS-fonds. Schandalig!
en dan vergeet je nog roze maandag tijdens Tilburg kermis en roze woensdag tijdens de nijmeegse vierdaagse feesten
pi_71421275
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:46 schreef Stroekie het volgende:

[..]

Op die ene dag in het jaar ?
mja hier in nijmegen was het in eena antal gevallen tijdens de vierdaagse feesten goed duidelijk wie er homo is en wie hetero.
Tuurlijk er zijn er zat van wie je het nooit zou raden,
maar die paar die dus met een roze handtasje en nogal vrouwelijke kleding tegen een andere kerel op staan rijden, terwijl ze met de meest fout met make up besmeurde kop je boos aankijken, verpesten het voor de rest.
Doet me denken aan een heel andere bevolkingsgroep..

Maar om dus van het algemene beeld "alle homo's zijn verwijfd" af te komen, ga je niet in een string op een bootje staan gillen.
pi_71421425
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:53 schreef MrDrako het volgende:

mja hier in nijmegen was het in eena antal gevallen tijdens de vierdaagse feesten goed duidelijk wie er homo is en wie hetero.

Mensen zijn nu eenmaal verschillend, en vinden het leuk om zich op verschillende manieren te uiten. Dat maakt 't straatbeeld wel zo afwisselend .

Zou toch verrekte saai zijn als iedereen zich hetzelfde zou gedragen.
pi_71421580
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Of je leest het topic even door .

Vind je trouwens dat Plasterk ook niet mee mag varen? Die is er ook namens 'zijn werk' .
Ik heb t topic gelezen. En plasterk doet ff wat ander werk dan militairen. Je hoort als militair gewoon niet in uniform mee te lopen. Niet met de gay parade, niet met zomer carnaval of weet ik veel wat.

Hoop aanstellerij weer, maar goed Ik VIND de hele gay parade onzin. En maar zeuren dat er een negatief beeld van homo's is.....

Maar zoek t maar lekker uit, ik ga mn tijd niet verdoen in een topic als dit.
pi_71421639
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:03 schreef Bouke-p het volgende:

Ik heb t topic gelezen. En plasterk doet ff wat ander werk dan militairen. Je hoort als militair gewoon niet in uniform mee te lopen. Niet met de gay parade, niet met zomer carnaval of weet ik veel wat.
Er varen er een paar mee op een keurige boot met wat andere werkgevers.

Je had het topic dus niet gelezen .
pi_71421724
quote:

[..]

Dus ze moeten van jou eerst veranderen voor je ze gaat accepteren, dan is het hele doel van accepteren toch weg? Het zou moeten kunnen dat deze personen worden geaccepteerd zoals ze zijn, en als te koop lopen met daarbij hoort dan valt ook dat gedeelte onder accepteren.

De homo's zoals jij ze ziet worden niet geaccepteerd door jou, je hebt ze liever niet dan wel. Dat vind ik zwak. Ik snap Ghotics of Hippies ook niet, maar ik ga ook niet hun festivallen aan een schandpaal hangen.
pi_71422035
quote:

[..]

Jij vindt jezelf nogal een superieur mannetje he. Ik heb nog geen post van jou in dit topic gezien waarin je niet op een "ik-heb-gelijk-en-jullie-zijn-dom" toontje praat, op het beledigende af. Is dat nou echt jouw manier van discussie voeren? Kan je dat niet op een normale manier doen, MET respect voor je medemens?

Dat je geen tolerantie hebt voor homo's druipt uit al je postings, dat je ook geen tolerantie hebt voor iedereen met een andere mening wordt ook steeds duidelijker. Mooie aanwinst voor de beeldvorming van defensie...
Ja, ik generaliseer.
pi_71422062
Sowieso mensen met een VS vlag in hun usericon .
pi_71422715
quote:

Ik begrijp ook niet helemaal hoe ze tot die beslissing zijn gekomen. Waarschijnlijk bang voor dezelfde ophef als vorig jaar als ze het weer zouden verbieden, maar ik vind het zwak dat ze het nu toestaan dan. Je trekt 1 lijn, of het uniform alleen binnen werktijd en voor defensiedoeleinden, of je laat het helemaal los en laat het iedereen overal aantrekken als ze daar zin in hebben. Je gaat geen uitzonderingen maken voor bepaalde events of groepen omdat dat op het moment de makkelijkste oplossing is. Waar ligt dan de grens?

Ikzelf zou dus het verbod gehandhaafd hebben. Geen uniformen als het niet voor defensiedoeleinden is. Nu niet, nooit niet, nergens niet. Lekker duidelijk.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:49:06 #96
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_71422901
Wat Northside zegt. Compleet ruggegraatloos om onder druk van politieke correctheid, en maar zo bang zijn om voor een stel homohaters uitgemaakt te worden, dit goed te keuren.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_71423562
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:42 schreef Northside het volgende:

Ikzelf zou dus het verbod gehandhaafd hebben. Geen uniformen als het niet voor defensiedoeleinden is. Nu niet, nooit niet, nergens niet. Lekker duidelijk.
En de politie mag 't van jou ook niet?

Mag defensie wel personeel werven of aan hun imago werken met aanwezigheid op andere events?
Mag defensie wel reclamespotjes uitzenden op tv rond tv-programma's waar ze helemaal niets mee te maken hebben?
Mag defensie wel meewandelen met de Vierdaagse?
pi_71424761
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:11 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Mag defensie wel personeel werven of aan hun imago werken met aanwezigheid op andere events?
Mag defensie wel reclamespotjes uitzenden op tv rond tv-programma's waar ze helemaal niets mee te maken hebben?
Als de politie niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.
Als de brandweer niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.
Als het ambulancepersoneel niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.

Zo zou ik de regels neerzetten als ik het beleid zou maken. Duidelijk, makkelijk, kan geen misverstand over bestaan. Als jij iemand in uniform ziet lopen is hij dus in functie.

Wat reclame en werving betref: ja, ze zijn dan in functie, namelijk professioneel bezig met het werven van personeel voor hun werkgever. Dat doe je dan dus in uniform. Dan kan je natuurlijk zeggen dat de gayparade een wervingsactiviteit is, en als de mensen zich professioneel gedragen en daadwerkelijk bezig zijn met werving van nieuw personeel dan is dat ook zo. Maar aangezien het hier om eigen tijd van de deelnemers gaat en geen wervingsactie van defense betreft gaat die vlieger niet op.

Over de vierdaagse weet ik niet welke regels daar gelden. Is dat eigen tijd? Is dat een oefening voor militairen? Daar ben ik niet van op de hoogte en daar kan ik dus ook weinig over zeggen, maar volgens mijn redenering zou dat ook niet in uniform mogen als dat niet in functie is nee. En dat zou ik dan dus ook verbieden, heel consequent.
Ja, ik generaliseer.
pi_71425318
Heel consequent, maar m.i. onnodig strikt en niet zinvol .

Overigens gaat het niet alleen om 'werving' maar ook om het beďnvloeden van het imago en het uitdragen van een diversiteitsbeleid. De militairen varen mee op een bootje met andere werkgevers.

In het eerder geposte youtube-filmpje legt Jack de Vries uit wat de achterliggende reden is.
pi_71426734
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Er varen er een paar mee op een keurige boot met wat andere werkgevers.

Je had het topic dus niet gelezen .
Je blijft het maar niet snappen. Ze hebben daar niks te zoeken in uniform. Ze beschamen ons uniform en schaden het beeld van het hele bedrijf door met zo'n idiote optocht mee te doen.
Ik denk ook dat ze na het optochtje de komende tijd een behoorlijk uitdagende tijd op het werk gaan krijgen. Er zullen maar heel weinig defensie collega's zijn die het positief op zullen vatten.
pi_71427052
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:19 schreef Northside het volgende:

[..]
Dat je geen tolerantie hebt voor homo's druipt uit al je postings, dat je ook geen tolerantie hebt voor iedereen met een andere mening wordt ook steeds duidelijker. Mooie aanwinst voor de beeldvorming van defensie...
Ik heb zeker wel tolerantie voor homo's, maar niet voor die bullshit zoals dat Gay Pride geouwehoer, snap je dat nu nog steeds niet nadat ik dat al een aantal keer heb gezegd?
pi_71427280
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:06 schreef DennisMoore het volgende:
Heel consequent, maar m.i. onnodig strikt en niet zinvol .

Overigens gaat het niet alleen om 'werving' maar ook om het beďnvloeden van het imago en het uitdragen van een diversiteitsbeleid. De militairen varen mee op een bootje met andere werkgevers.

In het eerder geposte youtube-filmpje legt Jack de Vries uit wat de achterliggende reden is.
Tsja, misschien onnodig strikt en niet heel zinvol, maar dan weet je wel altijd en overal dat als je iemand in uniform ziet, hij in functie is en dat zowel hij als jij je als zodanig dienen te gedragen. Niet dat je een politieagent aanspreekt en dat je "Oh... maar ik ben eigenlijk op weg naar huis" als antwoord krijgt. Het schept gewoon duidelijkheid voor alle betrokkenen.

Ik begrijp de huidige beslissing ook wel, en het draagt inderdaad het gewenste diversiteitsbeleid uit, maar waar leg je de grens? Volgend jaar krijg je een groep defensiemensen die in uniform mee willen doen aan de Zwarte Cross, het jaar daarna wil er een groep in uniform meedoen aan een extreem-rechtse betoging. Ik noem maar wat willekeurige dingen, maar waar trek je de lijn?

Kan het filmpje nu niet zien, zal het straks thuis even bekijken.
Ja, ik generaliseer.
pi_71427388
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:46 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Je blijft het maar niet snappen. Ze hebben daar niks te zoeken in uniform. Ze beschamen ons uniform en schaden het beeld van het hele bedrijf door met zo'n idiote optocht mee te doen.
Ik denk ook dat ze na het optochtje de komende tijd een behoorlijk uitdagende tijd op het werk gaan krijgen. Er zullen maar heel weinig defensie collega's zijn die het positief op zullen vatten.
En jij schaadt het beeld van het bedrijf met je homohaat. Als jij dit soort uitspraken in uniform voor de pers doet mag je op het matje komen.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:08:36 #104
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71427543
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik heb zeker wel tolerantie voor homo's, maar niet voor die bullshit zoals dat Gay Pride geouwehoer, snap je dat nu nog steeds niet nadat ik dat al een aantal keer heb gezegd?
Nee jij hanteert een afwijkende omschrijving voor het woord tolerantie
pi_71427555
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef Lightning_NL het volgende:

Sneu mannetje ben je ook, nu impliceer je weer dat ik dom ben omdat ik het niet met je eens ben. Als je een andere mening hebt is dat heel best, maar dat kan je ook op een normale manier laten weten.

Ik zal het anders brengen. Als je niet openstaat voor discussie werkt dit misschien beter:

DE MINISTER HEEFT GEZEGD DAT HET MAG EN DIE HEB JIJ MAAR TE GEHOORZAMEN!
Ja, ik generaliseer.
pi_71427590
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:20 schreef DennisMoore het volgende:
Sowieso mensen met een VS vlag in hun usericon .
Joh, leg eens uit wat je probleem hiermee is

pi_71427669
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:11 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Gast, in wat voor waanwereld leef jij, dat je serieus dit soort vragen stelt
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:13:32 #108
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71427751
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:08 schreef Northside het volgende:
DE MINISTER HEEFT GEZEGD DAT HET MAG EN DIE HEB JIJ MAAR TE GEHOORZAMEN!
Nu moet het voor Lightning toch wel overkomen, want het is voor hem dus bevel is bevel
pi_71428907
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef Northside het volgende:

[..]

En jij schaadt het beeld van het bedrijf met je homohaat. Als jij dit soort uitspraken in uniform voor de pers doet mag je op het matje komen.
Het feit dat jij moeite hebt met Nederlands begrijpen betekent niet dat ik homo's haat. De mensen die op een bootje gaan staan in hun uniform zouden wat mij betreft op het matje geroepen mogen worden. Het uniform mag niet misbruikt worden voor dit soort dingen. Net als dat militairen niet in uniform zouden mogen dansen op een kar op het zomercarnaval. Simpel. Dat doe je maar lekker in je vrijetijdskleding.
pi_71429124
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:44 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Het feit dat jij moeite hebt met Nederlands begrijpen betekent niet dat ik homo's haat. De mensen die op een bootje gaan staan in hun uniform zouden wat mij betreft op het matje geroepen mogen worden. Het uniform mag niet misbruikt worden voor dit soort dingen. Net als dat militairen niet in uniform zouden mogen dansen op een kar op het zomercarnaval. Simpel. Dat doe je maar lekker in je vrijetijdskleding.
Ja, jammer voor je dat de minister anders heeft beslist.
Ja, ik generaliseer.
pi_71429713
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:50 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, jammer voor je dat de minister anders heeft beslist.
De politiek en in het bijzonder het huidige kabinet maakt wel meer achterlijke beslissingen. Maar dit topic gaat niet over of het jammer of niet voor mij is wat de minister beslist, het gaat over het wel/niet uniform mogen dragen op de Canal Parade.
pi_71430581
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:51 schreef Northside het volgende:

[..]

Als de politie niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.
Als de brandweer niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.
Als het ambulancepersoneel niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.

Zo zou ik de regels neerzetten als ik het beleid zou maken. Duidelijk, makkelijk, kan geen misverstand over bestaan. Als jij iemand in uniform ziet lopen is hij dus in functie.

Wat reclame en werving betref: ja, ze zijn dan in functie, namelijk professioneel bezig met het werven van personeel voor hun werkgever. Dat doe je dan dus in uniform. Dan kan je natuurlijk zeggen dat de gayparade een wervingsactiviteit is, en als de mensen zich professioneel gedragen en daadwerkelijk bezig zijn met werving van nieuw personeel dan is dat ook zo. Maar aangezien het hier om eigen tijd van de deelnemers gaat en geen wervingsactie van defense betreft gaat die vlieger niet op.

Over de vierdaagse weet ik niet welke regels daar gelden. Is dat eigen tijd? Is dat een oefening voor militairen? Daar ben ik niet van op de hoogte en daar kan ik dus ook weinig over zeggen, maar volgens mijn redenering zou dat ook niet in uniform mogen als dat niet in functie is nee. En dat zou ik dan dus ook verbieden, heel consequent.
De vierdaagse IS een militaire tocht, het lijkt me vreemd dat militairen dan niet in uniform mogen lopen. Ondanks dat er een heel burgercircus omheen verzonnen is, is de vierdaagse een militaire tocht.
pi_71430667
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:19 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Wat vinden jullie hier van?
Wat ik ervan vind dat Defensie eindelijk eens gaat proberen om van het label 'Anti-Homo' af te komen?
Een goed initiatief.
Wat ik ervan vind dat er een stel militairen in uniform op de GayPride rondlopen?
Ik zie het probleem niet, het feit dat Defensie eindelijk de seksuele voorkeuren van sommige militairen accepteert is alleen maar positief te noemen, en door dat op dit moment te doen krijgen ze er nog wat gratis publiciteit bij ook.
quote:
Ik vind het godverdomme fucking triest. Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat hier toestemming voor is verleend. De waardigheid van het kledingstuk wordt keihard de grond in geboord, evenals het het beeld van de gehele krijgsmacht.
Enkel en alleen maar om het feit dat Defensie homo-militairen toestemming geven om hun uniform te dragen?
Stoor me persoonlijk eerder aan militairtjes die net zijn toegelaten bij Defensie en het dan stoer vinden om met hun brommertje op een pleintje te gaan staan om te laten zien hoe 'groot en sterk' ze nu wel niet zijn.
quote:
Volgens mij kun je Defensie gewoon niet beter voor schut zetten dan een paar dansende homo's tussen heel veel anderen op een bootje te zetten in hun militaire kleding. In 1 klap het beeld van Defensie keihard verziekt.
Hoezo 'keihard verziekt'?
Vind persoonlijk dat het beeld van Defensie meer wordt aangetast door de intelligentie/gedrag van sommige militairen.
quote:
Volgens mij kunnen die het ook nooit meer goed doen bij hun collega's dan.
Het feit dat ze homo's zijn geeft niet gelijk aan dat ze niet in staat zijn om hun werk normaal uit te voeren.
pi_71430958
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:33 schreef SolDat het volgende:

[..]

Wat ik ervan vind dat Defensie eindelijk eens gaat proberen om van het label 'Anti-Homo' af te komen?
Een goed initiatief.
Wat ik ervan vind dat er een stel militairen in uniform op de GayPride rondlopen?
Ik zie het probleem niet, het feit dat Defensie eindelijk de seksuele voorkeuren van sommige militairen accepteert is alleen maar positief te noemen, en door dat op dit moment te doen krijgen ze er nog wat gratis publiciteit bij ook.
[..]
Dat kan ook op een normale manier, maar in je uniform tussen halfblote mannen gaan staan op een bootje op een extravagant provocerend feest vind ik geen goede manier. Dan neem je je krijgsmacht niet echt serieus volgens mij. Een krijgsmacht moet vooral stoer, professioneel en indrukwekkend over komen, niet verwijfd.
quote:
Enkel en alleen maar om het feit dat Defensie homo-militairen toestemming geven om hun uniform te dragen?
Stoor me persoonlijk eerder aan militairtjes die net zijn toegelaten bij Defensie en het dan stoer vinden om met hun brommertje op een pleintje te gaan staan om te laten zien hoe 'groot en sterk' ze nu wel niet zijn.
[..]
Ik heb dat soort 'militairtjes' nog nooit gezien en ik snap niet echt waar je het over hebt.
quote:
Hoezo 'keihard verziekt'?
Vind persoonlijk dat het beeld van Defensie meer wordt aangetast door de intelligentie/gedrag van sommige militairen.
[..]
Wat ik eerder al zei over stoer, professioneel en indrukwekkend over komen. Dat lukt niet zo goed als je tussen halfblote dansende mannen op een bootje staat.
quote:
Het feit dat ze homo's zijn geeft niet gelijk aan dat ze niet in staat zijn om hun werk normaal uit te voeren.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat heel veel collega's het niet op prijs zullen stellen. Als een homo gewoon normaal doet, is er geen probleem, maar ze moeten niet gaan provoceren en over-the-top gaan zoals op zo'n parade. Waarom moeten ze per se het uniform aan? De krijgsmacht heeft een voorbeeldfunctie. Dan zou je niet moeten willen dat het uniform wordt misbruikt voor een homofeest. Ook niet voor welk feest dan ook.
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 16:26:14 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71432317
quote:

[..]

wat hij zegt

en als het per se moet dan moet je het ook goed doen met een landingsbootje van de marine ofzo niet een handjevol kerels toestemming geven om met 1 of ander ongetwijfeld al vrij vol bootje mee te varen

waardeloos op deze manier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 17:09:40 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71433614
quote:

[..]

dat ze dat Perzische leger heel eventjes tegenhielden had weinig met hun geaardheid te maken
pi_71435142
Er wordt een heel ethisch probleem gemaakt als we een biertje drinken in tenue in het openbaar, maar onze homo-collega's mogen wel tussen allemaal half naakte mannen op een boot staan? Dat vind ik nogal krom en meten met twee maten.

Wel even voor de duidelijkheid, bier drinken in tenue, in het openbaar keur ik ook niet goed, maar ga niet met twee maten meten.
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:15:07 #118
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71442417
quote:

[..]

Dit meen je niet? Niet alles geloven wat Hollywood je voorschotelt.
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:47:05 #119
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71443691
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:24 schreef Verlicht het volgende:
Geweldig.

Amen.
Dát. Het is godverdomme ongehoord dat militairen bang zouden moeten zijn om er voor uit te komen dat ze homo zijn. Ook defensie is een afspiegeling van de maatschappij en het is niks om verborgen te houden. Ook militairen mogen homo zijn en andersom. Het feit ik collega's heb die er niet eens aan durven denken om er voor uit te komen schokt mij gewoon. Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen homo's als hetero zijnde en ook zij mogen leven.
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:47:34 #120
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71443706
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dit meen je niet? Niet alles geloven wat Hollywood je voorschotelt.
Ken je geschiedenis.
pi_71444001
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:47 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dát. Het is godverdomme ongehoord dat militairen bang zouden moeten zijn om er voor uit te komen dat ze homo zijn. Ook defensie is een afspiegeling van de maatschappij en het is niks om verborgen te houden. Ook militairen mogen homo zijn en andersom. Het feit ik collega's heb die er niet eens aan durven denken om er voor uit te komen schokt mij gewoon. Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen homo's als hetero zijnde en ook zij mogen leven.
Maar het gaat hier over per se het militaire uniform willen dragen tijdens de Canal Parade.
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:58:31 #122
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71444107
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:47 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ken je geschiedenis.
Sorry, ik lees geen stripboeken. Geen zin om offtopic te gaan, maar lees je eens in.
pi_71444658
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:58 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Sorry, ik lees geen stripboeken. Geen zin om offtopic te gaan, maar lees je eens in.
Ja ja, het is duidelijk dat jij als afstammeling van de perzen een andere kijk op de geschiedenis hebt...
Ja, ik generaliseer.
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 23:36:26 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71445326
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:15 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja ja, het is duidelijk dat jij als afstammeling van de perzen een andere kijk op de geschiedenis hebt...
iedereen die daadwerkelijk over die geschiedenis leest heeft er een andere kijk op

films gebaseerd op stripboeken zijn slechte geschiedenisleraren
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:55 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Maar het gaat hier over per se het militaire uniform willen dragen tijdens de Canal Parade.
per se?

dat maak je er zelf van, ze hebben het netjes gevraagd en dit jaar mag het
vorig jaar mocht het niet dus zag je ze neem ik aan ook niet
pi_71445822
En ze staan ook niet halfnaakt tussen hossende mannen.
quote:
De militairen varen mee op de boot van de homonetwerken van onder meer FNV, Cisco, IBM, Philips en Shell.
Toen ik er een paar jaar geleden langs de kant stond als toeschouwer, was de politie keycords aan 't uitdelen met regenboogkleurtjes en de tekst erop dat de politie ook voor homo's een prima werkgever is oid.

Mooi toch.
pi_71448832
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:36 schreef sp3c het volgende:

per se?

dat maak je er zelf van, ze hebben het netjes gevraagd en dit jaar mag het
vorig jaar mocht het niet dus zag je ze neem ik aan ook niet
Ja, per se.

Ze kunnen ook gewoon op dat bootje staan ZONDER uniform. Maar nee, ze moeten per se laten zien dat ze bij Defensie werken om een of andere reden
pi_71448842
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:51 schreef DennisMoore het volgende:
En ze staan ook niet halfnaakt tussen hossende mannen.
[..]

Toen ik er een paar jaar geleden langs de kant stond als toeschouwer, was de politie keycords aan 't uitdelen met regenboogkleurtjes en de tekst erop dat de politie ook voor homo's een prima werkgever is oid.

Mooi toch.
Regenboogkleurtjes

Ik vind nog steeds dat het militaire uniform hiervoor niet misbruikt mag worden. Ik denk ook dat er maar een handvol militairen daar op zo'n bootje zal staan, want ze zullen zelf ook wel begrijpen dat het door collega's niet op prijs wordt gesteld. Als ze nou gewoon in burgerkleding op zo'n bootje zouden staan zou er niks aan de hand zijn, maar als een paar van die gasten op zo'n bootje staan wordt al heel gauw het hele bedrijf erop aangekeken. Ik heb geen trek om geassocieerd te worden met dat soort praktijken.
  donderdag 30 juli 2009 @ 08:18:11 #128
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71449085
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 07:16 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ja, per se.

Ze kunnen ook gewoon op dat bootje staan ZONDER uniform. Maar nee, ze moeten per se laten zien dat ze bij Defensie werken om een of andere reden
Je bent echt een homofoob. Laat die lui lekker in hun uniform staan en laten zien dat ze een andere geaardheid hebben.
  donderdag 30 juli 2009 @ 08:22:07 #129
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71449111
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:58 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Stripboeken? Zijn gewoon gedocumenteerde verhalen uit de Griekse oudheid die ik op het gymnasium al vertaalde.
Ik zou zeggen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Thermopylae
en begin de werken van Herodotus te vertalen.
pi_71449163
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:18 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Je bent echt een homofoob. Laat die lui lekker in hun uniform staan en laten zien dat ze een andere geaardheid hebben.
Ik ben geen homofoob, wat een zielig 'argument'. Waarom moeten ze per se in uniform op een feest staan. Jij als KMA-er zou toch moeten weten dat dat eigenlijk echt niet de bedoeling is. Het uniform heeft niks met hun geaardheid te maken. Ze mogen best homo zijn, natuurlijk. Maar in uniform op zo'n extravagant feest staan vind ik een no-go. Ik ga toch ook niet in uniform feestjes af?
  donderdag 30 juli 2009 @ 08:42:43 #131
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71449316
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:27 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik ben geen homofoob, wat een zielig 'argument'. Waarom moeten ze per se in uniform op een feest staan. Jij als KMA-er zou toch moeten weten dat dat eigenlijk echt niet de bedoeling is. Het uniform heeft niks met hun geaardheid te maken. Ze mogen best homo zijn, natuurlijk. Maar in uniform op zo'n extravagant feest staan vind ik een no-go. Ik ga toch ook niet in uniform feestjes af?
Jij ziet het als feestje. Het is niet zo dat ze zichzelf helemaal de tering in zuipen en dronken dingen gaan doen en elkaar gaan staan zoenen of weet ik veel. Het is gewoon een homo happening, waar mensen die jaren bang zijn geweest voor het oordeel van anderen, laten zien van: Ja, ik ben ook homo. Ook homo's uit onze krijgsmacht mogen dit uitdragen. Het enige wat ze ermee zeggen is: "Ik ben militair en ik ben homo." Niets meer. Het is bewonderingswaardig dat collega's in uniform dit durfen te laten zien om zo wellicht anderen binnen de krijgsmacht te laten zien dat ze misschien wel eens schijt moeten hebben aan de mening van anderen.
pi_71450420
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:42 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Jij ziet het als feestje. Het is niet zo dat ze zichzelf helemaal de tering in zuipen en dronken dingen gaan doen en elkaar gaan staan zoenen of weet ik veel. Het is gewoon een homo happening, waar mensen die jaren bang zijn geweest voor het oordeel van anderen, laten zien van: Ja, ik ben ook homo. Ook homo's uit onze krijgsmacht mogen dit uitdragen. Het enige wat ze ermee zeggen is: "Ik ben militair en ik ben homo." Niets meer. Het is bewonderingswaardig dat collega's in uniform dit durfen te laten zien om zo wellicht anderen binnen de krijgsmacht te laten zien dat ze misschien wel eens schijt moeten hebben aan de mening van anderen.
ik heb niet echt wat tegen homo's of lesbiennes maar
wat bereik je er in godsnaam mee om je militaire uniform aan te trekken op een ik citeer ''Homo Happening''?
Ik vind het een beetje het 'ontheiligen' van zowel Defensie als het uniform door het te associeren aan de seksualiteit van iemand of een groep mensen, je kunt zeggen dat het niet zo is maar het is wel degelijk zo...

Waarom geen shirt met daar op de tekst: ''Ik ben militair en ik ben homo''?
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 09:48:33 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71450698
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:36 schreef Shizzah het volgende:

[..]

ik heb niet echt wat tegen homo's of lesbiennes maar
wat bereik je er in godsnaam mee om je militaire uniform aan te trekken op een ik citeer ''Homo Happening''?
Ik vind het een beetje het 'ontheiligen' van zowel Defensie als het uniform door het te associeren aan de seksualiteit van iemand of een groep mensen, je kunt zeggen dat het niet zo is maar het is wel degelijk zo...

Waarom geen shirt met daar op de tekst: ''Ik ben militair en ik ben homo''?
omdat iedereen zo'n shirtje kan laten maken

dat ze toestemming kregen van defensie zegt bovendien wat meer, het is niet individueel meer maar de organisatie zegt zelf 'hij is militair en homo' dat maakt het allemaal wat groter
quote:

[..]

Ja, per se.

nee niet per se

ze nemen geen ontslag als het niet mag
en de reden lijkt me vrij duidelijk ... ze willen laten zien dat de krijgsmacht als organisatie geen problemen heeft met homosexualiteit
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:22 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Stripboeken? Zijn gewoon gedocumenteerde verhalen uit de Griekse oudheid die ik op het gymnasium al vertaalde.
daar staat toch een ander verhaal dan '300 Grieken hielden de Perzen bijna tegen omdat ze elkaar zo leuk vonden '

dat ze dat leger even tegen hielden komt doordat een betere bewapening, betere training, beter tactisch inzicht en door goed posities te kiezen. Het waren er ook geen 300 maar 4000+
op een gegeven moment worden ze verraden door iemand die de Perzen vertelde hoe ze moesten lopen en toen trokken de Grieken zich terug met uitzondering van de Spartanen en de Thespianen die weigerden te vertrekken maar dat had meer te maken met het feit dat ze als ze de slag verloren eigenlijk nergens anders meer heen konden dan met hun geaardheid

[ Bericht 26% gewijzigd door sp3c op 30-07-2009 09:58:03 ]
pi_71450847
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat iedereen zo'n shirtje kan laten maken
Wat maakt dat nou weer uit??? Iedereen kan ook gewoon de dump in lopen en een uniform kopen, wat een slecht argument zeg.
quote:
dat ze toestemming kregen van defensie zegt bovendien wat meer, het is niet individueel meer maar de organisatie zegt zelf 'hij is militair en homo' dat maakt het allemaal wat groter
[..]
Defensie laat het toe, het is wel degelijk nog steeds individueel. Er wordt niks van Defensie uit georganiseerd.
quote:
ze nemen geen ontslag als het niet mag
en de reden lijkt me vrij duidelijk ... ze willen laten zien dat de krijgsmacht als organisatie geen problemen heeft met homosexualiteit
Dat laatste hoeft niet per se in uniform. Daar is het uniform niet voor bedoeld. Ga maar gewoon in je vrijetijdskleding met een spandoekje op een bootje staan dansen ofzo, maar misbruik niet ONS uniform daarvoor.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 10:02:41 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71451028
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:54 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou weer uit??? Iedereen kan ook gewoon de dump in lopen en een uniform kopen, wat een slecht argument zeg.
wat maakt het dan nog uit of ze wel of niet in uniform lopen??
quote:
[..]

Defensie laat het toe, het is wel degelijk nog steeds individueel. Er wordt niks van Defensie uit georganiseerd.
ja gemiste kans maar dat zei ik al eerder

maar dat is wel de insteek gok ik
quote:
[..]

Dat laatste hoeft niet per se in uniform. Daar is het uniform niet voor bedoeld. Ga maar gewoon in je vrijetijdskleding met een spandoekje op een bootje staan dansen ofzo, maar misbruik niet ONS uniform daarvoor.
het hoeft ook niet ... maar echt een probleem zie ik er ook weer niet in
voor mij mag defensie dat zelf bepalen, als het wel mag vind ik het best en als het niet mag dan zal het me ook mijn reet roesten

ik kan wel argumenten voor beide standpunten bedenken eigenlijk
pi_71451406
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat maakt het dan nog uit of ze wel of niet in uniform lopen??
[..]
Zoals ik al zo vaak heb gezegd, het uniform mag hier niet voor misbruikt worden. Als militair heb je een voorbeeldfunctie en zou je niet je uniform naar dit soort openbare evenementen mogen dragen als je niet in functie bent. Heel simpel. Laat dan inderdaad maar gewoon een shirtje maken ofzo.
quote:
ja gemiste kans maar dat zei ik al eerder

maar dat is wel de insteek gok ik
Dat gok je, ja. Maar waarom organiseert Defensie zélf niks? Ik denk dat héél veel militairen het daar niet eens mee zouden zijn namelijk.
[..]
quote:
het hoeft ook niet ... maar echt een probleem zie ik er ook weer niet in
voor mij mag defensie dat zelf bepalen, als het wel mag vind ik het best en als het niet mag dan zal het me ook mijn reet roesten

ik kan wel argumenten voor beide standpunten bedenken eigenlijk
Defensie heeft dat al bepaald, en het is verboden. Nu is er alleen weer het probleem van ruggengraatloze mensen die dit dan wel weer toestaan. En ik zie het probleem wel. Ik wil er niet mee geassocieerd worden. Ik vind het staan op een bootje op een optocht met een heleboel halfblote dansende mannen bij elkaar een zeer negatieve impact hebben op het beeld van Defensie en de militair.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 10:41:53 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71451943
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:19 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Zoals ik al zo vaak heb gezegd, het uniform mag hier niet voor misbruikt worden. Als militair heb je een voorbeeldfunctie en zou je niet je uniform naar dit soort openbare evenementen mogen dragen als je niet in functie bent. Heel simpel. Laat dan inderdaad maar gewoon een shirtje maken ofzo.
niet zonder toestemming nee
quote:
[..]

Dat gok je, ja. Maar waarom organiseert Defensie zélf niks? Ik denk dat héél veel militairen het daar niet eens mee zouden zijn namelijk.
zal wel geld kosten
quote:
[..]

Defensie heeft dat al bepaald, en het is verboden.
ja je moet toestemming vragen ja dat hebben ze gedaan en gekregen
quote:
Nu is er alleen weer het probleem van ruggengraatloze mensen die dit dan wel weer toestaan. En ik zie het probleem wel. Ik wil er niet mee geassocieerd worden. Ik vind het staan op een bootje op een optocht met een heleboel halfblote dansende mannen bij elkaar een zeer negatieve impact hebben op het beeld van Defensie en de militair.
dezelfde mensen die het vorig jaar niet toestonden zijn nu geloof ik nog steeds aan het roer dus wat dat betreft ...

en je word er niet mee geasocieert, ik neem iig aan dat er niet mensen in de trein naar je toekomen om te vertellen dat ze je op de boot zagen staan omdat je dezelfde kleren aan hebt
pi_71452197
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:41 schreef sp3c het volgende:

zal wel geld kosten
[..]
yeah right, wat kost dat nou? Een schijntje met allerlei andere uitgaven die worden gedaan. Aan het geld ligt het niet. Al helemaal niet als je bedenkt dat Defensie er alles aan doet om meer mensen te krijgen tegenwoordig.
quote:
ja je moet toestemming vragen ja dat hebben ze gedaan en gekregen
[..]
En dat is dus heel jammer.
quote:
dezelfde mensen die het vorig jaar niet toestonden zijn nu geloof ik nog steeds aan het roer dus wat dat betreft ...
Welk stukje van ruggengraatloos begrijp je niet?
quote:
en je word er niet mee geasocieert, ik neem iig aan dat er niet mensen in de trein naar je toekomen om te vertellen dat ze je op de boot zagen staan omdat je dezelfde kleren aan hebt
natuurlijk word je er wel mee geassocieerd, dat is logisch met een functie als militair. Precies zoals dat is met bijvoorbeeld politie-agenten. En met de trein reizen doe ik niet.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 10:57:09 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71452370
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:51 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

yeah right, wat kost dat nou? Een schijntje met allerlei andere uitgaven die worden gedaan. Aan het geld ligt het niet. Al helemaal niet als je bedenkt dat Defensie er alles aan doet om meer mensen te krijgen tegenwoordig.
ja gemiste kans
quote:
[..]

Welk stukje van ruggengraatloos begrijp je niet?
dat het in een jaar weg is??

hoe ingewikkeld was dat nu?
quote:
[..]

natuurlijk word je er wel mee geassocieerd, dat is logisch met een functie als militair. Precies zoals dat is met bijvoorbeeld politie-agenten. En met de trein reizen doe ik niet.
pfff

ik zag de luchtmobiele brigade ook een keer bij een IDOLS finale uit de lucht vallen
vond het geldverspilling maar om nu te roepen dat ik me ermee geasocieerd voelde ... nah

lekker belangrijk
pi_71452548
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja gemiste kans
[..]
Vind jij. Ik ben blij dat Defensie zich daar niet mee bezig houdt. Evenals een overgrote meerderheid van mijn collega's schat ik zo.
quote:
dat het in een jaar weg is??

hoe ingewikkeld was dat nu?
Ja, ruggengraatloos dus, dat is mijn hele punt, snappez-vous? Is niet moeilijk hoor.
quote:
pfff

ik zag de luchtmobiele brigade ook een keer bij een IDOLS finale uit de lucht vallen
vond het geldverspilling maar om nu te roepen dat ik me ermee geasocieerd voelde ... nah

lekker belangrijk
Dat is dus echt appels met peren vergelijken... Hopelijk snap je dat zelf ook wel. Sterker nog, dit is eigenlijk helemaal geen vergelijking want het slaat nergens op.
Geldverspilling? Hoeveel zou zoiets nou weer kosten dan Niet veel meer dan wat ik in 1 minuut verbruik aan geld als ik mijn werk uitvoer.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 11:11:01 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71452750
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:03 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Vind jij. Ik ben blij dat Defensie zich daar niet mee bezig houdt. Evenals een overgrote meerderheid van mijn collega's schat ik zo.
schat je ja ... ik schat dat je bij de minderheid behoort

meerendeel heeft geen mening gok ik
quote:
[..]

Ja, ruggengraatloos dus, dat is mijn hele punt, snappez-vous? Is niet moeilijk hoor.
nee je ne suis snappez-vous

vorig jaar hadden ze wel ruggegraten omdat ze zeiden wat sommige mensen wilden en nu ze zeggen wat sommige mensen niet willen horen is het een ruggegraatloze bende

maar fatsoenlijke argumenten ho maar
quote:
[..]

Dat is dus echt appels met peren vergelijken... Hopelijk snap je dat zelf ook wel. Sterker nog, dit is eigenlijk helemaal geen vergelijking want het slaat nergens op.
Geldverspilling? Hoeveel zou zoiets nou weer kosten dan Niet veel meer dan wat ik in 1 minuut verbruik aan geld als ik mijn werk uitvoer.
nee dat snap ik idd ook niet, het uniform wordt hier net zo goed 'misbruikt' voor commerciele doeleinden
hoe is dit precies anders?

je hebt de Idols finale, dat vind ik stom
en het leger komt daar een showtje geven om zieltjes te winnen

dan vind ik het in dit geval beter gedaan omdat het tenminste niets kost
pi_71453871
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:03 schreef Lightning_NL het volgende:

Ik denk dat je dat nog vies zou tegenvallen. Als ze een onderzoek onder al het legerpersoneel zouden doen denk ik dat het, zoals Sp3c zegt, de meerderheid niet zou uitmaken. Let wel, een onderzoek onder AL het legerpersoneel, niet alleen onder de 25 jarige testosteronbommen.
Ja, ik generaliseer.
pi_71457986
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

schat je ja ... ik schat dat je bij de minderheid behoort

meerendeel heeft geen mening gok ik
[..]
Ik weet niet bij welk onderdeel jij zit, maar ik denk het niet.
quote:
nee je ne suis snappez-vous

vorig jaar hadden ze wel ruggegraten omdat ze zeiden wat sommige mensen wilden en nu ze zeggen wat sommige mensen niet willen horen is het een ruggegraatloze bende

maar fatsoenlijke argumenten ho maar
[..]
Diepe zucht... Weet je, laat ook maar, kga dit niet blijven uitleggen.
quote:
nee dat snap ik idd ook niet, het uniform wordt hier net zo goed 'misbruikt' voor commerciele doeleinden
hoe is dit precies anders?

je hebt de Idols finale, dat vind ik stom
en het leger komt daar een showtje geven om zieltjes te winnen

dan vind ik het in dit geval beter gedaan omdat het tenminste niets kost
Waarom noem jij het misbruik als het wordt gebruikt voor werving? Het is hetzelfde als een TV-commercial hoor. Vind jij dat in TV-commercials ook het uniform wordt misbruikt?
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:28:59 #144
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71458693
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom noem jij het misbruik als het wordt gebruikt voor werving? Het is hetzelfde als een TV-commercial hoor. Vind jij dat in TV-commercials ook het uniform wordt misbruikt?
Ik vind het een schande dat een laagdrempelig, sbs6 niveau camping programma wordt gebruikt om zieltjes te winnen.
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Precies, dus ook dat van onze collega's met een andere geaardheid. Als jij dat niet kan snappen, maar volgens mij is het meer dat je het niet wilt snappen, dan schaam ik me dat jij het over ONS uniform hebt.
Ga me nou niet vertellen dat jij nog nooit met je uniform in de mac o.i.d. hebt gestaan of met militair vervoer door de drive, want dat is stiekem eigenlijk WEL iets waar je het uniform niet voor zou moeten gebruiken.
pi_71459337
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:28 schreef Bob-B het volgende:
Ga me nou niet vertellen dat jij nog nooit met je uniform in de mac o.i.d. hebt gestaan of met militair vervoer door de drive, want dat is stiekem eigenlijk WEL iets waar je het uniform niet voor zou moeten gebruiken.
Dat is wat ze je op de KMA wijs maken.
pi_71460750
quote:
AMSTERDAM - Circa 65 procent van de jongeren vindt dat mensen door de botenparade van de Gay Pride een verkeerd beeld van homo's krijgen.
Onder homoseksuele jongeren (69 procent) is dat percentage hoger dan onder hun heteroseksuele leeftijdsgenoten (63 procent).

Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerde enquęte van het jongerenpanel van het tv-programma EenVandaag. In totaal deden tweeduizend jongeren aan het onderzoek mee: 1600 hetero's en vierhonderd homo's.

De Canal Parade vaart zaterdag weer door de grachten van Amsterdam. Doorgaans zijn veel deelnemers schaars of extravagant gekleed.

Genant

Bijna 33 procent van alle jongeren zegt de botenparade zelfs een genante vertoning te vinden. Een kleine 54 procent is het hier niet mee eens. De rest weet het niet

Uit de enquęte blijkt ook dat ruim 38 procent wel vindt dat de botenparade goed is voor de homo-emancipatie. Circa 24 procent stelt dat het evenement daar juist slecht voor is.

Politici

Bijna 65 procent van de jongeren vindt het goed dat er politici meevaren tijdens de Canal Parade. Circa 25 procent is het daar niet mee eens.

Verder zou een grote meerderheid (85 procent) het geen probleem vinden om een homoseksuele baas of leraar te hebben.

Bijna driekwart (74 procent) zou het niet erg vinden als de beste vriend of vriendin uit de kast zou komen.
Enough said...
Deze cijfers laten toch wel zien dat het slecht is voor het imago van Defensie om er militairen in uniform tussen te laten staan.
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:47:59 #147
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71461182
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:22 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik was al ingelezen hoor. Boeken van Herodotus heb ik ook al in mijn bezit.

Het zijn indianenverhalen dat de Grieken met 300 man de Perzen bijna hebben kunnen tegenhouden. Ten eerste waren het veel meer dan 300 man, waarschijnlijk 6000+. Bovendien konden de Grieken die slim gebruik maakten van de nauwe pas bij Thermopylae zo een massale veldslag tegen de Perzen voorkomen die qua numeriek de Grieken overtroffen. De Perzen konden dus onmogelijk gebruik maken van die numerieke overwicht. Dus het is niet zo (wat veel mensen denken) dat 300 Grieken honderdduizenden Perzen hebben tegengehouden. Ik weet niet wat voor stof ze je op de gymnasium hadden voorgeschoteld, maar ik zou er nog eens goed naar gaan kijken.
pi_71464940
En Geenstijl weet het hele gebeuren weer eens PERFECT te omschrijven:
quote:
Iedereen schreeuwt van de daken dat ze de Gay Pride toch vooral heel, heel, héééél erg leuk gezellig en tof vinden, en de mensen die het daar niet mee eens zijn discrimineren. Bullshit natuurlijk want in werkelijkheid is die hele boottocht ook gewoon een übertreurig kudtevenement. Hoe kansloos wil je het hebben, een feestje met aan de ene kant homo's die heel hard roepen 'Wij zijn homo leuk hč!!!', en aan de andere kant politiek correcte sukkels die terugschreeuwen 'Dat vinden wij inderdaad ontzettend leuk!!!'. De boodschap 'Nou en?!' is komend weekend het grootst denkbare taboe in 020. Terwijl dat toch echt het enige juiste antwoord is op zoveel lawaai om niks.
pi_71466577
Als er 500.000 mensen afkomen op een "übertreurig kudtevenement", dan is het toch best een succes .
Misschien kunnen mensen op bootjes met muziek en drank en uitzicht gewoon plezier hebben?
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 19:02:55 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71466616
lol
pi_71466744
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:01 schreef DennisMoore het volgende:
Als er 500.000 mensen afkomen op een "übertreurig kudtevenement", dan is het toch best een succes .
Misschien kunnen mensen op bootjes met muziek en drank en uitzicht gewoon plezier hebben?
Ja, en wat voor soort mensen

Maar je negeert heel goed hele grote delen van m'n andere posts, zoals de statistieken die aangeven dat dat Gay Pride helemaal niet zo 'goed' en 'leuk' wordt gevonden als dat jij denkt.
pi_71466862
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:07 schreef Lightning_NL het volgende:

Ja, en wat voor soort mensen
Untermenschen? Zeg het maar hoor... .
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:22:59 #153
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71467203
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:10 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Untermenschen?
Zeg het maar hoor... .
pi_71467587
Nee, gewoon extravagante provocerende homo's waar de normale homo ook niet goed van wordt en verder politiek correcte softe sukkeltjes en apenkijkertjes.
pi_71470949
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:34 schreef Lightning_NL het volgende:

Nee, gewoon extravagante provocerende homo's waar de normale homo ook niet goed van wordt en verder politiek correcte softe sukkeltjes en apenkijkertjes.
Je houdt er een bekrompen kijk op na. Maar je was er zelf nog nooit geweest he? Nog nooit het gezellige sfeertje geproefd. Je weet niet beter .
pi_71471243
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je houdt er een bekrompen kijk op na. Maar je was er zelf nog nooit geweest he? Nog nooit het gezellige sfeertje geproefd. Je weet niet beter .
Jij en ik verschillen enorm. Ik heb echt 0,0 behoefte om daar te gaan staan tussen al die mensen. Ik vind er niks gezelligs aan om naar dansende mannen op bootjes te kijken.
pi_71471423
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:18 schreef Lightning_NL het volgende:

Jij en ik verschillen enorm. Ik heb echt 0,0 behoefte om daar te gaan staan tussen al die mensen. Ik vind er niks gezelligs aan om naar dansende mannen op bootjes te kijken.
Dat is slechts een onderdeeltje van 't geheel, en slechts een klein gedeelte van de boten wordt bevolkt door de zo door jouw verfoeide 'dansende mannen'.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 22:35:57 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71474160
ik ben een keer gaan kijken (nieuwsgierig ) maar ik had meer blote dansende mensen met veren in hun stringetjes verwacht, dat leek me nu juist grappig!

was wel gezellig, niet mijn ding ... kwam me wat te politiek over voor een feestje
pi_71478916
quote:

[..]

Ja, per se.

In een camouflage-string met het defensie-logo en een baret op op een bootje staan!
dag
pi_71479091
quote:

[..]

Dus Homo's doen niet normaal? Achja, als heteroseksualiteit de norm is, dan zijn homo's niet normaal nee.

Op de Canal pride geven werkgevers aan dat ze mensen accepteren zoals ze zijn, óók als ze niet binnen de norm (heteroseksualiteit) vallen maar gewoon als volwaardige personen en collega's functioneren.
Deze bedrijven geven aan dat je best anders mag zijn, je anders mag uiten, zolang je maar je werk doet en elkaar respecteert.

Dan zien we zulke boten vaak niet terug in de media omdat het natuurlijk geen sensatie is...:

Maar ojee, een boot die het leger na doet...:

Dat is eng!
Homo's horen niet in uniform en zeker niet in het leger.
Homo's zijn niet stoer en sterk, ze zijn niet nuttig in het leger. Als je als defensie aangeeft dat je homo's in je leger hebt zitten, dan denkt de vijand dat je een zwak leger hebt!
Want homo's kunnen niet hetzelfde als hetero's. Homo-soldaten zijn minder waard, want niet stoer en dus zwakker!

Of redeneer ik nu niet volgens de gedachten van Lightening?
dag
pi_71479191
De norm is een sterke stoere heteroman in uniform. Komt op voor zijn maatjes, drinkt bier, geniet van mooie vrouwen en respecteert het militaire leven. Netjes je uniform op orde en netjes in de rij voor het eten. Alles geregeld. Een homo, die is anders.
Een homo moet vooral doen en denken zoals de rest, je bent immers maar een nummer en afwijken van hoe anderen doen en denken is maar verwarrend en lastig. Gewoon niet accepteren.

-vs.-

De norm is een sterke stoere ariër in Nederland. Houdt van het Arische ras, geniet van zijn land, van mooie blonde Arische vrouwen en respecteert het gezag. Netjes met je voedselbonnen in de rij voor de bakker, alles netjes door de bezetter geregeld. Joden, zigeuners en homo's gedragen zich anders.
Joden, zigeuners en homo's moeten maar vooral doen en denken zoals de rest. Je bent immers maar een bezet burger en afwijken van hoe anderen doen denken en er afwijkend uit zien is maar verwarrend, lastig en mogelijk zelfs gevaarlijk. Niet accepteren!
dag
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 04:30:02 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71479872
ja of je geaardheid doet er niet zo heel erg veel toe in het krijgsbedrijf en moet je je uniform gewoon niet naar feestjes en/of politieke rally's aandoen ... mag nu eenmaal niet
hetero's niet, homo's net zo goed niet
pi_71479942
Een militaire parade doen ze dan ook maar in hun burgerkloffie. Nergens voor nodig militair gezien..

Canal parade is geen normaal 'feessie', maar een signaal van 'hé wij zijn er ook nog, niet iedereen is vanzelfsprekend hetero'.
dag
pi_71480093
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 02:20 schreef Peter het volgende:
De norm is een sterke stoere heteroman in uniform. Komt op voor zijn maatjes, drinkt bier, geniet van mooie vrouwen en respecteert het militaire leven. Netjes je uniform op orde en netjes in de rij voor het eten. Alles geregeld. Een homo, die is anders.
Een homo moet vooral doen en denken zoals de rest, je bent immers maar een nummer en afwijken van hoe anderen doen en denken is maar verwarrend en lastig. Gewoon niet accepteren.

-vs.-

De norm is een sterke stoere ariër in Nederland. Houdt van het Arische ras, geniet van zijn land, van mooie blonde Arische vrouwen en respecteert het gezag. Netjes met je voedselbonnen in de rij voor de bakker, alles netjes door de bezetter geregeld. Joden, zigeuners en homo's gedragen zich anders.
Joden, zigeuners en homo's moeten maar vooral doen en denken zoals de rest. Je bent immers maar een bezet burger en afwijken van hoe anderen doen denken en er afwijkend uit zien is maar verwarrend, lastig en mogelijk zelfs gevaarlijk. Niet accepteren!
Als ik deze post zo van jou lees vraag ik me eigenlijk af of jij ze wel allemaal op een rijtje hebt... Of heb je zitten blowen ofzo? Sorry hoor, maar volgens mij spoor jij niet.
pi_71480097
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 31-07-2009 11:37:33 (flamuh) ]
  vrijdag 31 juli 2009 @ 07:20:13 #166
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71480176
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 06:53 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Als ik deze post zo van jou lees vraag ik me eigenlijk af of jij ze wel allemaal op een rijtje hebt... Of heb je zitten blowen ofzo? Sorry hoor, maar volgens mij spoor jij niet.
Er is hier maar één homohater in dit topic die niet spoort anders...
pi_71480186
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 07:20 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Er is hier maar één homohater in dit topic die niet spoort anders...
Ik heb er 2/3 geteld.
pi_71480398
Ja hoor, als je het hele Gay Pride gebeuren een belachelijke kutvertoning vindt (want dat is het ook) omdat je niet politiek correct bent (want dat ben ik niet), dan ben je een homo hater?

pi_71480965
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 07:58 schreef Lightning_NL het volgende:

want dat is het ook
Jouw mening .
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:10:38 #170
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71482729
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 07:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja hoor, als je het hele Gay Pride gebeuren een belachelijke kutvertoning vindt (want dat is het ook) omdat je niet politiek correct bent (want dat ben ik niet), dan ben je een homo hater?

Jij probeert anderen jouw mening op te dringen en jij vindt dat als je homo bent dit vooral niet moet tonen buiten defensie. Want het is natuurlijk idioot als je als bedrijf een afspiegeling bent van de maatschappij en dit laat zien samen met andere bedrijven als politie, ING, IBM etc.
Je houding en argumentatie is net zo slechts als dat van bepaalde mensen op deze planeet waar wij dagelijks tegen ten strijde trekken. Je geeft geen enkele blijk van respect naar mensen die anders zijn.
Door mensen zoals jou zijn 100den collega's van ons nog steeds doodsbang om tegen de wereld te zeggen hoe ze zich nou echt voelen en hoe ze nou echt zijn. Je moet je dood schamen jongen. Als mensen wat opener zouden denken, leven en laten leven, dan had niemand er problemen mee.
Zolang die lui op die boot zich correct gedragen vind ik het helden dat ze daar zo in de picture durven te staan.
pi_71482730
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 06:53 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat vragen mensen zich ook van jou af...
Ja, ik generaliseer.
pi_71483650
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:10 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Jij probeert anderen jouw mening op te dringen en jij vindt dat als je homo bent dit vooral niet moet tonen buiten defensie. Want het is natuurlijk idioot als je als bedrijf een afspiegeling bent van de maatschappij en dit laat zien samen met andere bedrijven als politie, ING, IBM etc.
Je houding en argumentatie is net zo slechts als dat van bepaalde mensen op deze planeet waar wij dagelijks tegen ten strijde trekken. Je geeft geen enkele blijk van respect naar mensen die anders zijn.
Door mensen zoals jou zijn 100den collega's van ons nog steeds doodsbang om tegen de wereld te zeggen hoe ze zich nou echt voelen en hoe ze nou echt zijn. Je moet je dood schamen jongen. Als mensen wat opener zouden denken, leven en laten leven, dan had niemand er problemen mee.
Zolang die lui op die boot zich correct gedragen vind ik het helden dat ze daar zo in de picture durven te staan.
Jij hebt moeite het grote plaatje te begrijpen en verschillende onderwerpen van elkaar te scheiden. Ik schaam me nergens voor. Ik heb al vaak genoeg gezegd over wat ik vind van de Gay Pride, en over het misbruiken van ons uniform op dit evenement. Dat zegt verder niks over of ik wel of niet iets tegen homo's heb.
pi_71484173
Iedereen is dom, behalve Lightning_NL .
pi_71484446
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:45 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jij hebt moeite het grote plaatje te begrijpen en verschillende onderwerpen van elkaar te scheiden. Ik schaam me nergens voor. Ik heb al vaak genoeg gezegd over wat ik vind van de Gay Pride, en over het misbruiken van ons uniform op dit evenement. Dat zegt verder niks over of ik wel of niet iets tegen homo's heb.
Ja, jouw mening is duidelijk. In onderstaande post van jouw hand praat je geweld tegen homo's praktisch goed.

"Ben je nou serieus zo dom? Het gaat toch om de beeldvorming van homo's? Die beeldvorming wordt bijzonder negatief aangetast door de belachelijke vertoningen op de Gay Pride. En ja, dan moet je niet raar opkijken als homo's zichzelf ZO ontzettend willen afzonderen en anders willen zijn, dat ze aanstoot geven aan bepaalde groepen mensen die dit vervolgens met geweld beantwoorden.
En je moet echt niet denken dat mijn tolerantie jegens homo's groter wordt dankzij de Gay Pride... Nee... Mijn tolerantie slinkt daardoor juist."

Dat je dat schrijft zonder je te schamen zegt genoeg over jouw tolerantie.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 11:33:49 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71484959
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 05:43 schreef Peter het volgende:
Een militaire parade doen ze dan ook maar in hun burgerkloffie. Nergens voor nodig militair gezien..

Canal parade is geen normaal 'feessie', maar een signaal van 'hé wij zijn er ook nog, niet iedereen is vanzelfsprekend hetero'.
redelijk punt

probleem is dat er net als voor vlagvertoon stricte regels over waar en wanneer je met je uniform aan mag/moet lopen omdat er verantwoordelijkheden aan vastzitten

bij militaire evenementen of evenementen met een militair tintje zoals bv de Nijmeegse vierdaagse mag dit uiteraard wel (moet het zelfs soms) en ALLE andere happenings zijn uitzonderingsgevallen, ik geloof dat je zelfs op je eigen bruiloft niet zonder enig papierwerk in uniform kunt verschijnen!
probleem hier is echt niet puur homootjes plagen
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:37:55 #176
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71485097
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

redelijk punt

probleem is dat er net als voor vlagvertoon stricte regels over waar en wanneer je met je uniform aan mag/moet lopen omdat er verantwoordelijkheden aan vastzitten

bij militaire evenementen of evenementen met een militair tintje zoals bv de Nijmeegse vierdaagse mag dit uiteraard wel (moet het zelfs soms) en ALLE andere happenings zijn uitzonderingsgevallen, ik geloof dat je zelfs op je eigen bruiloft niet zonder enig papierwerk in uniform kunt verschijnen!
probleem hier is echt niet puur homootjes plagen
Klopt, indien niet voorgeschreven bepaalt de commandant. In dit geval geeft de staatssecretaris toestemming dus hoeft zelfs de CDS z'n hoofd er niet meer over te breken.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:26:32 #177
211797 Esses
Splendide mendax
pi_71494903
Ik heb er geen belang bij om dit hele topic door te spitten. In het vorige topic over dit onderwerp heeft mij duidelijk gemaakt dat homo's een beschermde doelgroep zijn die alles maar moeten mogen.

Ik ben zelf van mening dat dit defensie ernstige schade doet. Ik ben van mening dat het een jammerlijke ontwikkeling is. Ik ben van mening dat het erg jammer is dat men zich op een nette boot dermate mag profileren, terwijl op de boot voor hem/haar een aantal mensen in string staan te dansen, en de boot na hen ze misschien wel staan te bekken in een stringetje met neptieten voor.

Wat je in je eigen tijd doet, moet je echt helemaal zelf weten. Maar ieder militair weet dat jij niet "in je eigen tijd" bent als je je uniform aan trekt. Dan ben je gewoon een militair, klaar uit af. Als ze gewoon keurig naar een barderie gingen, waar ze homorechten gingen promoten, mijn zegen hebben ze! Laat ze gaan! In uniform voor mijn part! Maar waarom deze extravagante uitspattingen? Wat is het nut er van? Ik ga toch ook niet in uniform (tenzij het ME/BE uniform is) tussen de hitsige sexueel gefrustreerde en droogneukende heterosexuelen staan?

Er zijn grenzen, en of je homo bent of niet dat doet er niet toe. En ja, in t vorige topic kwam ik er pijnlijk achter dat homo's zich alles persoonlijk aantrekken. Ja nu ga ik generaliseren. Maar mijn mening wat dit betreft gaat niet alleen tot homo's, ook voor om t even wat voor bevolkingsgroep, hetero's, trio's of who the fuck cares.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_71495234
Dat was (denk ik) ook de overweging waarom de vorige keer Roze Zaterdag (met braderie-kraampjes en cultureel gebeuren) geen probleem was, maar de Boten-parade nog wel, het 'extravagante' imago dat daaromheen hangt.

Echter, er varen steeds meer 'serieuze' boten mee, en de 'extreme' boten zijn zwáár in de minderheid (meestal nog slechts een boot van een leerbar oid). Dus heeft men nu blijkbaar besloten dat ook de Gay Pride 'braaf genoeg' is.

Zie de pics in Militairen mogen in uniform mee op Canal Parade , veel extremer dan dat is 't niet.

En is het zo erg om 's wat mannen te zien met slechts een kort broekje aan? Geez, we zijn toch wel wat gewend in Nederland . Dat "hitsige sexueel gefrustreerde en droogneukende" is toch echt jouw persoonlijke invulling.

Get over it. En ga 's met je eigen ogen kijken.
pi_71495482
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:42 schreef DennisMoore het volgende:
Dat was (denk ik) ook de overweging waarom de vorige keer Roze Zaterdag (met braderie-kraampjes en cultureel gebeuren) geen probleem was, maar de Boten-parade nog wel, het 'extravagante' imago dat daaromheen hangt.

Echter, er varen steeds meer 'serieuze' boten mee, en de 'extreme' boten zijn zwáár in de minderheid (meestal nog slechts een boot van een leerbar oid). Dus heeft men nu blijkbaar besloten dat ook de Gay Pride 'braaf genoeg' is.

Zie de pics in Militairen mogen in uniform mee op Canal Parade , veel extremer dan dat is 't niet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En is het zo erg om 's wat mannen te zien met slechts een kort broekje aan? Geez, we zijn toch wel wat gewend in Nederland . Dat "hitsige sexueel gefrustreerde en droogneukende" is toch echt jouw persoonlijke invulling.

Er zijn genoeg dingen in die foto's die ik al vind, maar die ga ik nu effe niet opnoemen want ik ga m'n vriendin ophalen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 18:25:04 #180
211797 Esses
Splendide mendax
pi_71496181
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:42 schreef DennisMoore het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mag in plaats van persoonlijke INVULLING persoonlijke ERVARING ook? Ik houd er iig niet van als er op zo'n moment tegen mij aangereden word door een manspersoon. Daartegen zie ik al dingen over stemmen e.d. en ook dat vind ik voor militairen een no-go. Militairen stemmen niet in uniform als t aan mij ligt. Je uniform is defensie, de mening van defensie etc.. Indien iets niet door def georganiseerd word qua evenement, laat je 'm maar lekker uit. Nothin more. Ik ga er niet eens over wat voor evenement het is, dat is voor mij geen struikelblok. Een evenement.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_71497789
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:53 schreef Lightning_NL het volgende:

Er zijn genoeg dingen in die foto's die ik al vind, maar die ga ik nu effe niet opnoemen want ik ga m'n vriendin ophalen.
Dan raad ik je aan een psycholoog te raadplegen wegens waandenkbeelden.
Mensen in t-shirts die met vlaggetjes zwaaien .
pi_71498569
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:25 schreef Esses het volgende:

Mag in plaats van persoonlijke INVULLING persoonlijke ERVARING ook? Ik houd er iig niet van als er op zo'n moment tegen mij aangereden word door een manspersoon.
Er is tegen je aangereden door een manspersoon? Geez.
Maar wat heeft dat te maken met het meevaren van een afvaardiging van militairen op een 'nette' boot?
quote:
Daartegen zie ik al dingen over stemmen e.d. en ook dat vind ik voor militairen een no-go. Militairen stemmen niet in uniform als t aan mij ligt.
De boot met 'Roze stemwijzer' houdt toch niet in dat deelnemers moeten gaan stemmen .
Het is een oproep om bij het stemmen (bijv. Tweede kamer) rekening te houden met de 'roze' standpunten van partijen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:06:40 #183
211797 Esses
Splendide mendax
pi_71498705
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Er is tegen je aangereden door een manspersoon? Geez.
Maar wat heeft dat te maken met het meevaren van een afvaardiging van militairen op een 'nette' boot?
[..]

De boot met 'Roze stemwijzer' houdt toch niet in dat deelnemers moeten gaan stemmen .
Het is een oproep om bij het stemmen (bijv. Tweede kamer) rekening te houden met de 'roze' standpunten van partijen.
dat was vorig jaar canalpride. maar daar gaat t idd niet om. en dat tweede, dat is een politieke oproep, en defensie is politiek onafhankelijk als t goed is. En het gaat me niet om dat t canalpride is zelfs t zomercarnaval of whatever, geen uniformen if u ask me
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 20:15:39 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71498984
en de megafestatie??
en ja Lightning_nl ik snap dat die twee idd niet vergelijkbaar zijn ja

maar goed, Esses, daar ben ik het pertinent niet mee eens er moet juist meer groen op straat want laten we wel wezen defensie is de band met de samenleving een beetje kwijt ... en niet eens een beetje
ik denk persoonlijk door het afschaffen van de dienstplicht, die stricte regelgeving is iets van vroeger

ik had graag bv een Boxer met wat Antilliaans uitziende militairen erin en wat mooie schaars geklede (evt homosexuele ) dames er op tijdens het zomercarnaval zien meerijden. Net zoals ik graag een LCVP aan die canal pride zie meevaren. Net zoals ik die Oranje gevechtstank voor het Europees Kampioenschap wel mooi vond en die was foeilelijk

dat soort dingen leveren meer goodwill op dan die stompzinnige reclamecampagne op tv
pi_71499085
Een politieke oproep gericht aan 'het publiek', waaronder militairen is prima, want ook militairen zouden moeten stemmen.

Er loopt vast ook wel een groepje PvdA'ers met PvdA-tshirt (bijvoorbeeld) mee met de Vierdaagse. Dan leg je ook niet de link met militairen die aan hetzelfde evenement meedoen.

Allemaal bijzonder vergezocht, die argumenten waarom er geen uniform te zien zou mogen zijn bij iets dat 'gay' is. Je vraagt je af waarom...
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 20:26:13 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71499300
dat zegt hij volgens mij niet

je moet niet te snel homofoob willen roepen, er is zo'n verhaaltje over een jongetje dat de hele dag wolf zat te roepen wat wel toepasselijk is volgens mij
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:24:01 #187
211797 Esses
Splendide mendax
pi_71502817
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:26 schreef sp3c het volgende:
dat zegt hij volgens mij niet

je moet niet te snel homofoob willen roepen, er is zo'n verhaaltje over een jongetje dat de hele dag wolf zat te roepen wat wel toepasselijk is volgens mij
Ik was met men eerste post denk ik duidelijk genoeg, maar op fok word je zo snel anti-homo of homofoob genoemd dat ik net zo ver net zo ver kan gaan zoeken naar argumenten of verwijten.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:27:57 #188
211797 Esses
Splendide mendax
pi_71502939
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:15 schreef sp3c het volgende:
en de megafestatie??
en ja Lightning_nl ik snap dat die twee idd niet vergelijkbaar zijn ja

maar goed, Esses, daar ben ik het pertinent niet mee eens er moet juist meer groen op straat want laten we wel wezen defensie is de band met de samenleving een beetje kwijt ... en niet eens een beetje
ik denk persoonlijk door het afschaffen van de dienstplicht, die stricte regelgeving is iets van vroeger

ik had graag bv een Boxer met wat Antilliaans uitziende militairen erin en wat mooie schaars geklede (evt homosexuele ) dames er op tijdens het zomercarnaval zien meerijden. Net zoals ik graag een LCVP aan die canal pride zie meevaren. Net zoals ik die Oranje gevechtstank voor het Europees Kampioenschap wel mooi vond en die was foeilelijk

dat soort dingen leveren meer goodwill op dan die stompzinnige reclamecampagne op tv
Dat is door DEF georganiseerd, en ik zei, alles wat niet door def georganiseerd is.
pi_71515003
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan raad ik je aan een psycholoog te raadplegen wegens waandenkbeelden.
Mensen in t-shirts die met vlaggetjes zwaaien .
Sowieso, ook al is die boot waar ze op gaan staan 'netjes', die boten ervoor en erachter misschien niet. Sowieso geeft heel dat Canal Parade een vulgair en genant beeld van homo's (ook al zitten er nette bootjes tussen) waar ook heel veel homo's het helemaal niet mee eens zijn. En kijk voor de grap eens op zo'n gay site zoals http://www.canalparade.nl/ Staat vol met travestieten.
Nee, het blijft een schande dat Defensie toelaat dat ons uniform daar tussen staat straks.
pi_71525090
Er stonden nog geen 10 personen in uniforrm stijfjes mee te deinen met de muziek, apart van de swingende netjes in broek en bedrukt t-shirt geklede medewerkers van shell, philips, ing, ibm, cisco etc. medewerkers op de company pride boot.

Nu weet ik dus dat militairen geen ritmegevoel hebben

Ohja, de politie kon met een volgeladen boot in uniform wel lekker goed swingen!
dag
pi_71528328
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:50 schreef Peter het volgende:
Nu weet ik dus dat militairen geen ritmegevoel hebben
En dat alle militairen homo zijn zeker.
pi_71528485
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:28 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

En dat alle militairen homo zijn zeker.
Nee, wel dat sommigen zich als een mietje gedragen, maar dat zijn toch voornamelijk hetero's..
dag
pi_71529376

Verdorvenheid .
pi_71530442
[Reportage] Gay Pride 2009!
Ik zie daar ook zoveel meer naakt als op het strand.......
dag
pi_71531129
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Nee, wel dat sommigen zich als een mietje gedragen, maar dat zijn toch voornamelijk hetero's..

Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 15:59:22 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71539956
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 03:56 schreef Peter het volgende:
[Reportage] Gay Pride 2009!
Ik zie daar ook zoveel meer naakt als op het strand.......
dagje strand in uniform mag ook niet
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:04:02 #197
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71549827
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

dagje strand in uniform mag ook niet
Strandsportdagen zijn er ook te over...
  Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 22:08:10 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71549927
het strand is zowieso niet leuk
pi_71554970
De dames (hetero) aan de kant zijn vele malen bloter...
dag
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 12:24:19 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71561056
wat probeer je nou te zeggen?

voor mijn part zijn ze allemaal gekleed in bhurka's, blijft een feest met een politiek tintje
ik hoor trouwens ook verder geen argumenten van de voorstanders van deelname ... behalve van Bob
pi_71561305
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:24 schreef sp3c het volgende:

ik hoor trouwens ook verder geen argumenten van de voorstanders van deelname
Pfff... we zitten hier voor Piet Snot een topic vol te typen .
pi_71563637
Er liepen net militairen door mijn stad in uniform en eentje haalde het in zijn hoofd om een klokhuis op straat te gooien.
pi_71563661
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:07 schreef Godtje het volgende:
Er liepen net militairen door mijn stad in uniform en eentje haalde het in zijn hoofd om een klokhuis op straat te gooien.
Schande
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:10:05 #204
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71563721
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:24 schreef sp3c het volgende:
ik hoor trouwens ook verder geen argumenten van de voorstanders van deelname ... behalve van Bob
Misschien moet je gewoon je hoofd uit je aars halen en het begin van dit topic lezen.
[KNE]-Mod
  zondag 9 augustus 2009 @ 23:04:38 #205
265629 dopy14
mag ik je ding doen?
pi_71746766
ik vind dat militairen in de gay parade mee zouden mogen lopen maar niet in hun uniform. wel herkenbaar in een defensiebootje misschien maar ik vind heet te ver gaan om in uniform in zo'n parade mee te doen. niet dat ik iets tegen homo's heb. Ik ken 6 homo's en het zijn zeer vriendelijke mensen. maar ik vind ook dat je een bepaalde integriteit te behouden hebt.
Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Stoeprand het volgende:
''Ik heb de kleinste penis hier.''
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 23:10:40 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71746985
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Pfff... we zitten hier voor Piet Snot een topic vol te typen .
zo zou je het kunnen noemen ja

mwah, 'jullie' zijn vooral bezig met een topic lang tegenstanders van deelname af te bekken
nie tmeer dan verdiend in sommige gevallen maar echt een coherent argument voor deelname komt er niet uit
pi_71747501
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:04 schreef dopy14 het volgende:
maar ik vind ook dat je een bepaalde integriteit te behouden hebt.
Homo's of de gay parade zijn niet integer?

@ Sp3c
Als het da ineens gedraait wordt dat defensiepersoneel nergens buiten mag komen met kleding in het groen/blauw aan.. waarom zouden we dat in hemelsnaam moeten verdedigen?
Het gaat hier om een emancipatie-optocht met nette en stoute deelnemers. ING/Philips etc worden ook niet als vies en stout bedrijf gezien nu hun logo op een nette boot stond in een parada waar ook mannen in zwembroek stonden...
In uniform is prima. laat juist de acceptatie zien.
dag
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 23:32:01 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71747733
het wordt helemaal niet zo gedraait dat defensiepersoneel nergens buiten mag komen met kleding in het groen/blauw dat zit je er zelf nu bij te verzinnen ...

je mag niet in uniform gaan feesten, dat is niets nieuws en geld niet alleen voor homosexuele feestjes
daarnaast zit er nu eenmaal een politiek tintje aan de gay pride en dat is al helemaal niet de bedoeling ... het leger kan en mag geen politieke mening aandragen, daar krijg je staatsgrepen van en in het meest donkere geval krijg je de Waffen SS, dat heeft helemaal geen fuck te maken met of die bootjes er al dan niet netjes uit zien, het mag gewoon niet, niemand niet en homo's dus ook niet

dan is het aan de politiek om ieder jaar te bepalen of het wel of niet mag, dit jaar dus wel maar ga er niet vanuit dat het een of ander recht is wat volgend jaar ook mag
pi_71747896
canalparade is een feestje maar idd veeeeel meer een politiek statement. Van NL richting andere landen. Waarom daar defensie niet bij gebruiken?
Cohen trouwde ook 3 semi-amerikaanse stelletjes als boodschap naar de VS. Barstensvol politiek dus. En dat defensie niet met politiek verward/besmeurd mag worden.. ! Nederland dringt nu eenmaal graag zijn normen en waarden aan anderen op met militair machtsvertoon, das historisch gezien dus perfect verantwoord.
dag
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 23:42:29 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71748041
helemaal niet

het leger gaat niet op eigen houtje op pad omdat het land in kwestie niet onze normen en waarden hebben
de politiek besluit dat net zoals ze besluiten of er wel of niet militairen mee varen op zo'n bootje
Cohen is trouwens ook geen militair
pi_71748149
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:42 schreef sp3c het volgende:
helemaal niet

het leger gaat niet op eigen houtje op pad omdat het land in kwestie niet onze normen en waarden hebben
de politiek besluit dat net zoals ze besluiten of er wel of niet militairen mee varen op zo'n bootje
Cohen is trouwens ook geen militair
maar wel politiek. Als die het wenselijk vinden dat defensie zich als homovriendelijk dient op te stellen en vinden dat de gay parade daarvoor een prima uithangbord is (net als bedrijven, overheden en politie dat vinden), dan is het toch geen enkel probleem?
Net alsof een uniform iets belangrijks is. Dat vinden de opgefokte alfamannetjes die daar hun status uit moeten halen misschien, maar respect verdien je, die krijg je niet voor niets bij een stukkie stof. Tis werkkleding en als je je bedrijf presenteert kun je dat best aanhebben.
dag
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 23:51:17 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71748274
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:46 schreef Peter het volgende:

[..]

maar wel politiek. Als die het wenselijk vinden dat defensie zich als homovriendelijk dient op te stellen en vinden dat de gay parade daarvoor een prima uithangbord is (net als bedrijven, overheden en politie dat vinden), dan is het toch geen enkel probleem?
dat zeg ik toch al de hele tijd?
quote:
Net alsof een uniform iets belangrijks is. Dat vinden de opgefokte alfamannetjes die daar hun status uit moeten halen misschien, maar respect verdien je, die krijg je niet voor niets bij een stukkie stof. Tis werkkleding en als je je bedrijf presenteert kun je dat best aanhebben.
pffffff nu diskwalificeer je jezelf

ga anders is met homosexuele militairen praten of hun uniform belangrijk is, waarom denk je dat ze het zo belangrijk vinden dat ze in uniform aan die canal pride mee mogen doen?
omdat het zulke mooie kleren zijn?

allemaal opgefokte alfamannetjes zeker?

zo'n discussie is een beetje vervelend als alleen de ene kant de andere kant mag beledigen ...
pi_71748561
Ik zeg niet dat iedereen in uniform zo is. maar bijv. TS zou ik daar zeker wel onder scharen n.a.v. zijn reacties hier. En dat vind ik fout. Uniform is werkkleding en een manier om je baas te representeren. Dat doe je ook op de gay parade en moet kunnen.
Het is belangrijk om het als werkkleding te laten zien, omdat je normaal daar ook in rond loopt.
Degenen die er moeite mee hebben omdat het uniform besmeurd/beledigd zou worden vin dik wel alfamannetjes die hun eigen status uit dat stukkie stof moeten halen ipv uit hun daden...
dag
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 00:08:56 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71748722
als het simpelweg werkkleding was dan zouden er niet zoveel regels aan vastzitten

je representeert iets, niet alleen dat je jezelf door de AMO hebt heen weten te slepen maar de geschiedenis van je eenheid en van je land en je dient daar respectvol mee om te gaan ... beetje feesten op een boot valt daar dus niet onder en je politieke mening uitdragen ook niet want je voorgangers die de status aan dat stukkie stof hebben gegeven hadden nu eenmaal niet allemaal dezelfde mening

het blijft een politieke beslissing en geen vrijgevochten recht oid
pi_71748912
quote:
beetje feesten op een boot valt daar dus niet onder

Feesten op een boot? Een beetje stijf op het achterdek staan, los van de heen-en-weer deinende mensen van de ING/philips etc... Deze collega's van je stonden niet echt te feesten daar, die stonden daar een signaal af te geven en netjes te zwaaien naar het publiek dat hard voor ze klapte!
quote:
en je politieke mening uitdragen ook niet want je voorgangers die de status aan dat stukkie stof hebben gegeven hadden nu eenmaal niet allemaal dezelfde mening
50 jaar geleden was homoseksualiteit een ziekte, ook voor een legerarts. Moeten die meningen en denkbeelden ook via dat uniform nu nig gelden? Komop, meningen en waarden veranderen. Defensie dient niet te discrimineren, dus de oude gedachten dat homo's er niet thuis horen zijn tegenwoordig wel weg mag ik hopen.. Dat het in de praktijk nogsteeds moeilijk kan zijn voor homo's is juist iets waar ook defensie aan zou moeten werken en een steuntje in de rug als een deelname aan de canal parade lijkt me meer dan welkom.

Volgend jaar met een paar marine-bootjes meevaren zeg ik!
dag
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 00:20:49 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71749027
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Feesten op een boot? Een beetje stijf op het achterdek staan, los van de heen-en-weer deinende mensen van de ING/philips etc... Deze collega's van je stonden niet echt te feesten daar, die stonden daar een signaal af te geven en netjes te zwaaien naar het publiek dat hard voor ze klapte!
maakt mij dat nou uit ... misschien zijn het gewoon hele stijve kerels

point remains te same
quote:
[..]

50 jaar geleden was homoseksualiteit een ziekte, ook voor een legerarts. Moeten die meningen en denkbeelden ook via dat uniform nu nig gelden? Komop, meningen en waarden veranderen. Defensie dient niet te discrimineren, dus de oude gedachten dat homo's er niet thuis horen zijn tegenwoordig wel weg mag ik hopen.. Dat het in de praktijk nogsteeds moeilijk kan zijn voor homo's is juist iets waar ook defensie aan zou moeten werken en een steuntje in de rug als een deelname aan de canal parade lijkt me meer dan welkom.
nee dat zeg ik niet, ik zeg dat je niet kunt spreken voor de rest en dat doe je wel als je je uniform aantrekt want die is representatief voor het hele groene circus
quote:
Volgend jaar met een paar marine-bootjes meevaren zeg ik!
zeg ik ook maar jij leest niet en dat maakt de discussie wat frustrerend
pi_71749119
Ik reageer niet altijd op alle punten omdat de discussie dan zo langdradig wordt, das niet bedoelt om de boel te frustreren .
Maar ik zie iemand in het legerpak liever als persoon dan alleen als 'jan soldaat' . Ik neem aan dat de burger dat ook wel kan zien.

ot: Paddy wil binnenkort eens naar Den Haag/strand komen, en langs jou ff een keer wat bedenken
dag
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 01:36:16 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71750137
ja ik ook maar in legerpak is het wel jan soldaat en voor jan soldaat gelden heel erg veel regels

ot wist ik al van maar mevrouw is zo sloom
pi_71757221
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Homo's of de gay parade zijn niet integer?

@ Sp3c
Als het da ineens gedraait wordt dat defensiepersoneel nergens buiten mag komen met kleding in het groen/blauw aan.. waarom zouden we dat in hemelsnaam moeten verdedigen?
Het gaat hier om een emancipatie-optocht met nette en stoute deelnemers. ING/Philips etc worden ook niet als vies en stout bedrijf gezien nu hun logo op een nette boot stond in een parada waar ook mannen in zwembroek stonden...
In uniform is prima. laat juist de acceptatie zien.
ING en Philips hebben dan ook geen voorbeeldfunctie. Next.
pi_71757457
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:02 schreef Peter het volgende:
Ik zeg niet dat iedereen in uniform zo is. maar bijv. TS zou ik daar zeker wel onder scharen n.a.v. zijn reacties hier. En dat vind ik fout. Uniform is werkkleding en een manier om je baas te representeren. Dat doe je ook op de gay parade en moet kunnen.
Het is belangrijk om het als werkkleding te laten zien, omdat je normaal daar ook in rond loopt.
Degenen die er moeite mee hebben omdat het uniform besmeurd/beledigd zou worden vin dik wel alfamannetjes die hun eigen status uit dat stukkie stof moeten halen ipv uit hun daden...
Jouw gelul over alfamannetjes en status uit een stuk stof halen
Wat een gebrabbel over niks zeg. Het uniform mag gewoon niet misbruikt worden voor zoiets smerigs als de Gay Pride. Doe dat maar op een andere manier, maar niet op dat toneelstuk met blote mannen die elkaar lopen te berijden.
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 12:44:40 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71757461
politie wel. previous?
pi_71758919
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:44 schreef sp3c het volgende:
politie wel. previous?
Previous?
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 14:23:48 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71760640
tegenovergestelde van next
pi_71761038
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:44 schreef Lightning_NL het volgende:

Wat een gebrabbel over niks zeg. Het uniform mag gewoon niet misbruikt worden voor zoiets smerigs als de Gay Pride. Doe dat maar op een andere manier, maar niet op dat toneelstuk met blote mannen die elkaar lopen te berijden.
Wat is het uniform voor jou dan?
Ja, ik generaliseer.
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 14:56:03 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71761558
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:44 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

zoiets smerigs nog wel ...

al die naakte kerels hebben lol met elkaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')