Wat vinden jullie hier van?quote:Militairen varen aanstaande zaterdag voor het eerst mee in uniform tijdens de roemruchte Canal Parade in de Amsterdamse grachten. Het ministerie van Defensie heeft hen hiervoor toestemming gegeven.
De militairen varen mee op de boot van de homonetwerken van onder meer FNV, Cisco, IBM, Philips en Shell. Dat maakte vakcentrale FNV vandaag bekend.
Een woordvoerster van het ministerie liet weten dat het goed is dat ze meevaren "mits ze een correct tenue dragen". Ze benadrukte dat de deelname niet is georganiseerd vanuit Defensie, maar een actie betreft van de militairen zelf.
Vorig jaar ontstond nog ophef toen het ministerie het militairen verbood in uniform mee te doen aan de jaarlijkse botenparade van de Gay Pride. Deelname in uniform zou de waardigheid van dat kledingstuk aantasten.
Je hebt ook fatsoenlijke gay-boten (kledingcode). Zelfs een CDA-Kamerlid vaart mee om christelijke homo-emancipatie te 'steunen'.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Kunnen jullie ook vertelen WAAROM jullie dat vinden? Jullie hebben nogal een discutabel standpunt namelijk. Kun je dat ook onderbouwen? Militairen hebben een voorbeeldfunctie richting de burgers. Dan ga je niet tussen allemaal dansende halfnaakte mannen op een bootje staan in je MILITAIRE kleding. Daar is geen enkele reden voor en je beschaamt het hele bedrijf.
quote:De militairen varen mee op de boot van de homonetwerken van onder meer FNV, Cisco, IBM, Philips en Shell. Dat maakte vakcentrale FNV dinsdag bekend.
Een woordvoerster van het ministerie liet weten dat het goed is dat ze meevaren „mits ze een correct tenue dragen”. Ze benadrukte dat de deelname niet is georganiseerd vanuit Defensie, maar een actie betreft van de militairen zelf.
Vorig jaar ontstond nog ophef toen het ministerie militairen verbood in uniform mee te doen aan de jaarlijkse botenparade van de Gay Pride. Deelname in uniform zou de waardigheid van dat kledingstuk aantasten.
Peter Kees Hamstra van de Stichting Homoseksualiteit en Krijgsmacht liet weten blij te zijn dat het uniform is toegestaan op de Canal Parade. „Ook voor militairen geldt dat uit de kast beter werkt.” Hij verwees daarmee naar het thema van de boot ‘uit de kast werkt beter’.
De betrokken organisaties willen met hun deelname aan de parade hun steun betuigen aan hun homoseksuele medewerkers, aldus FNV. Veel homo's en lesbiennes kunnen op het werk nog steeds niet open zijn over hun geaardheid.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)mee_met_Canal_Parade
Om heel eerlijk te zijn zou ik als generaal alleen maar homo's in het leger willen hebben. Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen. Hoe denk je anders dat de Grieken er in slaagde met 300 man bijna de Perzen tegen te houden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Kunnen jullie ook vertelen WAAROM jullie dat vinden? Jullie hebben nogal een discutabel standpunt namelijk. Kun je dat ook onderbouwen? Militairen hebben een voorbeeldfunctie richting de burgers. Dan ga je niet tussen allemaal dansende halfnaakte mannen op een bootje staan in je MILITAIRE kleding. Daar is geen enkele reden voor en je beschaamt het hele bedrijf.
Oh ja, en in Afghanistan is er geen 'front'
Niet alle boten zijn zo. Er zijn zat 'fatsoenlijke' boten dus ik zie het probleem niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Oh ja, en in Afghanistan is er geen 'front'
Ja, dat geldt dan evengoed voor jouw standpunt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Jullie hebben nogal een discutabel standpunt namelijk.
Wat een onzin, ik houd toch ook niet van alle vrouwen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:
Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen.
Ja, eigenlijk denk ik dat dat nog steeds nodig is ja.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:04 schreef DABAMaster het volgende:
is absoluut niet nodig. Prima als de homo's een feestje willen vieren, maar moeten andere 'bevolkingsgroepen' dat 'steunen'?
homotolerantie wordt de laatste tijd weer rap minder!quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:10 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk denk ik dat dat nog steeds nodig is ja.
eh ja vind je het gek als je in een roze string met je ballen loopt te schudden op een bootje in de grachtenquote:Op woensdag 29 juli 2009 08:15 schreef Stroekie het volgende:
[..]
homotolerantie wordt de laatste tijd weer rap minder!
als je niet normaal kunt doen en je niet serieus kunt gedragen moet je maar weg gaan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn zou ik als generaal alleen maar homo's in het leger willen hebben. Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen. Hoe denk je anders dat de Grieken er in slaagde met 300 man bijna de Perzen tegen te houden.
Het hele gay pride gebeuren is not-done en over the top vind ik, dus ook al is die boot 'netjes', ik vind het nog steeds niet kunnen. Waarom denken homo's dat ze per se dingen moeten mogen die andere collega's niet mogen? Waarom moeten ze altijd zichzelf uitzonderen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet alle boten zijn zo. Er zijn zat 'fatsoenlijke' boten dus ik zie het probleem niet.
Durf begrijpend te lezen, ik heb mijn standpunt onderbouwd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, dat geldt dan evengoed voor jouw standpunt.
Durf verder te lezen! Dat heeft The_Ed ook gedaan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:27 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Durf begrijpend te lezen, ik heb mijn standpunt onderbouwd.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:08 schreef ThE_ED het volgende:
Overigens, ontopic, ik heb het zelf niet zo op dat Gaypride. "Is dat nou nodig", denk ik dan, maar ik heb het idee dat dat de laatste tijd zeker inderdaad weer nodig is, helaas. En dan denk ik dat zo'n toch een beetje opvallende, voor sommigen provocerende, manier van rondtrekken door de stad een goede manier is om te laten zijn dat dat dus ook iets is wat sommige mensen zijn: homo.
Een traditioneel als stoer, hetero geziene bedrijfstak als het leger is dan misschien nog juist wel extra een reden om als militair aanwezig te zijn. Moet dat in je uniform? Tsja, sowieso zou je dat misschien niet bij privé aangelegenheden aan moeten doen, maar het is natuurlijk wel hét onderscheidende symbool en het is voor iedereen duidelijk, dus van mij mag men. "De waardigheid van het kledingstuk wordt keihard de grond in geboord, evenals het het beeld van de gehele krijgsmacht." Dat is echt van die kletspraat, het gaat om een stuk bedrijfskleding. (En eerlijk gezegd denk ik niet dat in een continent waar mensen met de eigen vlag over de grond slepen bij festiviteiten dit soort oude denkbeelden nog zo gelden.)
Lees zelf begrijpend lutser, dat doet toch niets af aan het feit dat jouw standpunt dan evengoed discutabel is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:27 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Durf begrijpend te lezen, ik heb mijn standpunt onderbouwd.
Ik meen dit zeer serieus trouwens. Lees je eens in over de Spartanen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:22 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
als je niet normaal kunt doen en je serieus kunt gedragen moet je maar weg gaan.
Dude, ben je nou echt zo dom?quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Durf verder te lezen! Dat heeft The_Ed ook gedaan.
[..]
Ben jij dan verplicht om er naar te gaan kijken als homehater zijnde? Echt ik snap niet waar mensen moeite mee hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:25 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het hele gay pride gebeuren is not-done en over the top vind ik, dus ook al is die boot 'netjes', ik vind het nog steeds niet kunnen. Waarom denken homo's dat ze per se dingen moeten mogen die andere collega's niet mogen? Waarom moeten ze altijd zichzelf uitzonderen?
Omdat er nog steeds mensen als jij zijn die er nog zo moeilijk over doen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Kunnen jullie ook vertelen WAAROM jullie dat vinden?
Diepe zucht....quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:29 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Lees zelf begrijpend lutser, dat doet toch niets af aan het feit dat jouw standpunt dan evengoed discutabel is.
tolerantie is toch juist accepteren dat een ander anders is dan jij ? En mogen 2 mannen dan wel in het openbaar zoenen of hand in hand lopen. En hetero nederland neemt zeker ook massaal aanstoot aan al dat bloot met zomercarnaval ?quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:22 schreef MrDrako het volgende:
[..]
eh ja vind je het gek als je in een roze string met je ballen loopt te schudden op een bootje in de grachten
gewoon normaal doen, is deze hele onzin niet nodig.
Later maar nog voordat je reageert. Misschien moet je in het vervolg verder kijken en lezen voordat je iets gaat roepen of ontploffen je hersenen dan vanwege een information overload?quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:31 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dude, ben je nou echt zo dom?
Ik had het in eerste instantie niet tegen The_Ed. Ook kwam hij pas LATER met een onderbouwing. Maar waar het eigenlijk om ging is dat de eerste 2 reacties zomaar wat zeiden zonder het te onderbouwen, daarom vroeg ik om een onderbouwing. Weet je? Misschien moet je gewoon effe het hele topic op je gemak vanaf het begin lezen, misschien begrijp je het dan wel.
Nee, jij hebt de behoefte de open deur "jullie standpunt is nogal discutabel" in te trappen, alsof jouw standpunt de norm zou zijn waar eigenlijk geen discussie over zou kunnen bestaan. Als je dat niet bedoelde had je dat niet moeten neerzetten maar gewoon om onderbouwing moeten vragen, wat uiteraard een heel valide vraag is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:32 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Diepe zucht....
Het gaat er niet om OF en WELK standpunt discutabel is, het gaat om de onderbouwing waar ik om vroeg.
Damn ey...
Je hebt al lang duidelijk gemaakt dat er wel heel veel meer dingen zijn die jij echt niet snapt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ben jij dan verplicht om er naar te gaan kijken als homehater zijnde? Echt ik snap niet waar mensen moeite mee hebben.
al eens gekeken naar zomercarnaval en heineken dance parade ?quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:25 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het hele gay pride gebeuren is not-done en over the top vind ik, dus ook al is die boot 'netjes', ik vind het nog steeds niet kunnen. Waarom denken homo's dat ze per se dingen moeten mogen die andere collega's niet mogen? Waarom moeten ze altijd zichzelf uitzonderen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
Ach dat vind ik ook altijd zo'n flauw argument, daar kun je als homo toch ook gewoon heen? (Je kunt als Hetero ook naar de Canal parade, maar dat wordt toch expliciet als homo evenement neergezet) "Elke dag is al Hetero pride" wordt er dan gehuild, terwijl er dan vergeten wordt dat het streven dus moet zijn er gewoon elke dag iets leuks voor iedereen van te maken. Laten we van geluk spreken dat er nog geen expliciete Hetero evenementen zijn, en ik hoop dat het streven van die Canal parade ook is dat ze zichzelf overbodig maken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:35 schreef Stroekie het volgende:
[..]
al eens gekeken naar zomercarnaval en heineken dance parade ?
Ik denk dat je eerst maar eens naar je zelf moet kijken. Wat dingen snappen aangaat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Je hebt al lang duidelijk gemaakt dat er wel heel veel meer dingen zijn die jij echt niet snapt.
als homo wordt je dagelijks geterroriseerd met hetero erotiek, en daarover hoor je nooit een wanklankquote:Op woensdag 29 juli 2009 08:38 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ach dat vind ik ook altijd zo'n flauw argument, daar kun je als homo toch ook gewoon heen? (Je kunt als Hetero ook naar de Canal parade, maar dat wordt toch expliciet als homo evenement neergezet) "Elke dag is al Hetero pride" wordt er dan gehuild, terwijl er dan vergeten wordt dat het streven dus moet zijn er gewoon elke dag iets leuks voor iedereen van te maken. Laten we van geluk spreken dat er nog geen expliciete Hetero evenementen zijn, en ik hoop dat het streven van die Canal parade ook is dat ze zichzelf overbodig maken.
Ik hoor anders juíst altijd dit argument.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:43 schreef Stroekie het volgende:
[..]
als homo wordt je dagelijks geterroriseerd met hetero erotiek, en daarover hoor je nooit een wanklank
met echte tolerantie zou pride niet meer massaal bezocht worden door mensen die aapjes komen kijkenquote:Op woensdag 29 juli 2009 08:46 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik hoor anders juíst altijd dit argument.
Nu ben ik het met je eens dat we "homo zijn" als gewoner zouden moeten kunnen zien, maar het wordt altijd zo afgezet tegen "die hetero's doen dagelijks ook maar vanalles", terwijl dat geloofik dus juist het ideaalbeeld is maar dat het dan voor iedereen zo geldt.
Zo'n Canal/Gay parade is denk ik uiteindelijk wel een goede methode om daarin iets te forceren, maar uiteindelijk vindt acceptatie gewoon in het alledaagse leven plaats.
Ook mee eens inderdaad.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:56 schreef Stroekie het volgende:
[..]
met echte tolerantie zou pride niet meer massaal bezocht worden door mensen die aapjes komen kijken
Door dit topic overweeg ik om toch langs te gaan. Niet om aapjes te kijken, maar om zelf feestelijk mee te doen. Ik houd niet van mannen in stringen, maar dat is sowieso een groep die ik altijd negeer.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:56 schreef Stroekie het volgende:
[..]
met echte tolerantie zou pride niet meer massaal bezocht worden door mensen die aapjes komen kijken
Het is ook een ontzettend geldig argumentquote:Op woensdag 29 juli 2009 08:46 schreef ThE_ED het volgende:
Ik hoor anders juíst altijd dit argument.
Nu ben ik het met je eens dat we "homo zijn" als gewoner zouden moeten kunnen zien, maar het wordt altijd zo afgezet tegen "die hetero's doen dagelijks ook maar vanalles"
Het is puur een evenement wat vele mensne homo en niet homo uit binnen en buitenland naar de stad trekt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:25 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Snap jij dan echt niet dat dingen als de Gay Parade het beeld van homo's alleen maar nadelig beinvloeden bij heel veel mensen? Als ze nou eens gewoon normaal zouden doen en niet alle aandacht op een bizarre manier naar zichzelf toe zouden trekken, misschien dat dan ooit alles geaccepteerd wordt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:32 schreef nietzman het volgende:
[..]
Omdat er nog steeds mensen als jij zijn die er nog zo moeilijk over doen.
Ze hebben toch ook 'normale' dingen en ze hebben ook een 'gekke' optocht. Het lijken net mensen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:13 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Snap jij dan echt niet dat dingen als de Gay Parade het beeld van homo's alleen maar nadelig beinvloeden bij heel veel mensen? Als ze nou eens gewoon normaal zouden doen en niet alle aandacht op een bizarre manier naar zichzelf toe zouden trekken, misschien dat dan ooit alles geaccepteerd wordt.
Bij dergelijke mensen zal het beeld van homo's alleen maar 'positief' zijn als homo's practisch onzichtbaar zijn. Schijntolerantie dus. Bij dergelijke mensen zul je 't nooit goed doen. En voor dergelijke mensen zal zo'n feest (want dat is het, en dat had je geweten als je als internet-held gewoon eens was wezen kijken) nooit worden afgelast.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:13 schreef Lightning_NL het volgende:
Snap jij dan echt niet dat dingen als de Gay Parade het beeld van homo's alleen maar nadelig beinvloeden bij heel veel mensen? Als ze nou eens gewoon normaal zouden doen en niet alle aandacht op een bizarre manier naar zichzelf toe zouden trekken, misschien dat dan ooit alles geaccepteerd wordt.
Het zijn net Limburgers met hun carnaval hč, die homo's.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:13 schreef Lightning_NL het volgende:
quote:http://www.volkskrant.nl/(...)ar_homobeleid_hapert
De aanwezigheid op de Gay Pride moet verhullen dat het kabinet wettelijk niet veel voor elkaar krijgt, stelt D66-Kamerlid en homo Boris van der Ham.
alsjeblieft zeg... ook zonder homo te zijn in het leger ga je van je kameraden houden hoor maar wel op een andere manier. als je hetro bent betekend het toch ook niet dat je van elke meid houd?quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn zou ik als generaal alleen maar homo's in het leger willen hebben. Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen. Hoe denk je anders dat de Grieken er in slaagde met 300 man bijna de Perzen tegen te houden.
Internet-held? Ik wil het ook wel recht in je gezicht zeggen hoor. Ennuh, ik heb daar niks te zoeken bij zo'n belachelijke vertoning. Ik hoef het allemaal niet te zien want ik vind het misselijkmakend. En dat is niet omdat ik iets tegen homo's heb, nee, ik heb iets tegen dat overdreven 'kijk kijk kijk mij anders zijn'.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:17 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Bij dergelijke mensen zal het beeld van homo's alleen maar 'positief' zijn als homo's practisch onzichtbaar zijn. Schijntolerantie dus. Bij dergelijke mensen zul je 't nooit goed doen. En voor dergelijke mensen zal zo'n feest (want dat is het, en dat had je geweten als je als internet-held gewoon eens was wezen kijken) nooit worden afgelast.
inderdaad.. en ik maar denken dat homo's geaccepteerd willen worden en just niet anders behandeld worden of in een ander soort licht gezet willen wordenquote:Op woensdag 29 juli 2009 08:25 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
In ons land worden homoseksuelen nog steeds in elkaar geslagen. Wanneer homoseksualiteit volledig wordt geaccepteerd in onze samenleving (geen discriminatie op religieuze scholen bijvoorbeeld), dan pas kan een Gay Pride als onnodig worden beschouwd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:27 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Internet-held? Ik wil het ook wel recht in je gezicht zeggen hoor. Ennuh, ik heb daar niks te zoeken bij zo'n belachelijke vertoning. Ik hoef het allemaal niet te zien want ik vind het misselijkmakend. En dat is niet omdat ik iets tegen homo's heb, nee, ik heb iets tegen dat overdreven 'kijk kijk kijk mij anders zijn'.
FYI: mensen zijn andersquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Internet-held? Ik wil het ook wel recht in je gezicht zeggen hoor. Ennuh, ik heb daar niks te zoeken bij zo'n belachelijke vertoning. Ik hoef het allemaal niet te zien want ik vind het misselijkmakend. En dat is niet omdat ik iets tegen homo's heb, nee, ik heb iets tegen dat overdreven 'kijk kijk kijk mij anders zijn'.
Ja, en die acceptatie houdt dus in dat lui als jij niet gaan janken als er eens een feestje wordt georganiseerdquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:28 schreef Shizzah het volgende:
inderdaad.. en ik maar denken dat homo's geaccepteerd willen worden en just niet anders behandeld worden of in een ander soort licht gezet willen worden
Wat Nederland betreft ja. Maar vergeet ook de internationale functie (en aantrekkingskracht) niet...quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:30 schreef Verlicht het volgende:
In ons land worden homoseksuelen nog steeds in elkaar geslagen. Wanneer homoseksualiteit volledig wordt geaccepteerd in onze samenleving (geen discriminatie op religieuze scholen bijvoorbeeld), dan pas kan een Gay Pride als onnodig worden beschouwd.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, en die acceptatie houdt dus in dat lui als jij niet gaan janken als er eens een feestje wordt georganiseerd.
Misschien worden ze JUIST in elkaar geslagen door hun extravagante vertoningen op zoiets als Gay Pride? Daar ooit wel eens over nagedacht? Met Gay Pride wordt JUIST de schijnwerper gezet op hoe anders homo's wel niet zijn met hun extravagante gedrag.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:30 schreef Verlicht het volgende:
[..]
In ons land worden homoseksuelen nog steeds in elkaar geslagen. Wanneer homoseksualiteit volledig wordt geaccepteerd in onze samenleving (geen discriminatie op religieuze scholen bijvoorbeeld), dan pas kan een Gay Pride als onnodig worden beschouwd.
Dit dusquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Misschien worden ze JUIST in elkaar geslagen door hun extravagante vertoningen op zoiets als Gay Pride? Daar ooit wel eens over nagedacht? Met Gay Pride wordt JUIST de schijnwerper gezet op hoe anders homo's wel niet zijn met hun extravagante gedrag.
Ik praat agressie tegen homo's niet goed, maar ik snap wel dat de Gay Pride bij bepaalde bevolkingsgroepen extra redenen geeft om er 'tegenin' te gaan.
Als jouw 'acceptatie' hiervan afhangt, dan is jouw acceptatie geen knip voor de neus waard en mag je 'm houdenquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:39 schreef Shizzah het volgende:
Nee.. die acceptatie gaat pas beginnen als ze er niet zo te koop mee lopen...
Werkgevers zijn erbij gebaat uit te stralen dat ze een positief diversiteitsbeleid voeren. En dat wordt hiermee geďllustreerd. De militairen varen dan ook mee op een 'serieuze' boot, samen met andere werkgevers.quote:ik bedoel die jongens.. nja het zijn haast meiden.. die in die haast dames kleertjes en skinny jeans lopen.. ook dat typische accentje en soms dat loopje, heel fijn hoor... dat ze een feestje organizeren maar om het nou zo op te blazen dat ze perse ook hun militaire uniformen aanwillen dat vraagt gewoon om negatieve aandacht...
Onzin. De homo's die in elkaar geslagen worden in de praktijk, zijn helemaal geen extravagante travestieten oid. Potenrammers vinden het blijkbaar leuk (waarschijnlijk vanuit eigen onzekerheid) om alles in elkaar te meppen dat anders is. Die hebben daar geen exuus van een botenoptocht voor nodig.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Misschien worden ze JUIST in elkaar geslagen door hun extravagante vertoningen op zoiets als Gay Pride? Daar ooit wel eens over nagedacht? Met Gay Pride wordt JUIST de schijnwerper gezet op hoe anders homo's wel niet zijn met hun extravagante gedrag.
Ik praat agressie tegen homo's niet goed, maar ik snap wel dat de Gay Pride bij bepaalde bevolkingsgroepen extra redenen geeft om er 'tegenin' te gaan.
Nah, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik hier voor 80% van de FOK!ers mee vertegenwoordigquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als jouw 'acceptatie' hiervan afhangt, dan is jouw acceptatie geen knip voor de neus waard en mag je 'm houden.
en al die mensen die in een roze string staan te huppelen op een boot tijdens pride lopen in hetzelfde tenue rond als ze wekelijks vanuit de Regulier dwars op weg naar huis gaan en door anderen in elkaar getrimd worden of in de vijver worden gegooidquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Is dat de 80% die in KLB, ONZ en op de Frontpage rondhangtquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:46 schreef Shizzah het volgende:
Nah, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik hier voor 80% van de FOK!ers mee vertegenwoordig
kan het mis hebben, hoor.
Dat zeg ik, dan hebben we nog een wereld te winnen, en is de tolerantie en acceptatie dus nog verre van bereiktquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:46 schreef Shizzah het volgende:
[..]
Nah, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik hier voor 80% van de FOK!ers mee vertegenwoordig
Ja blijkbaar spreekt een foto van de boot van Mr B meer tot de verbeelding dan die van de roze bedrijfsnetwerken of politiciquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Is dat de 80% die in KLB, ONZ en op de Frontpage rondhangt?
'k Vind dat iedereen die er niet in 't echt eens is gaan kijken, maar weinig recht van spreken heeft, en niet echt in staat is een oordeel te vellen over de bootjes (alsof dat het enige onderdeel zou zijn van het festijn).
En daarvan mag je de schuld voor een groot deel leggen bij de media. De Volkskrant hier ook weer: http://www.volkskrant.nl/(...)r_homobeleid_hapert. Een artikel over het meevaren van politiek Den Haag. En welk fotootje plakt de redacteur erbij?
[ afbeelding ]
Men smult van clichés.
Ahh.. jij mag dus wel voor oordelen hebben over menden die in KLB, ONZ en op de frontpage rondhangen maar als de homo's worden genoemt dan is het huilie huliequote:Op woensdag 29 juli 2009 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Is dat de 80% die in KLB, ONZ en op de Frontpage rondhangt?
Ik denk het niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:46 schreef Shizzah het volgende:
[..]
Je mag 'oordelen' hebben als je er bent geweest. Ben je al eens wezen kijken bij een Roze Zaterdag of Gay Pride?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:57 schreef Shizzah het volgende:
Ahh.. jij mag dus wel voor oordelen hebben over menden die in KLB, ONZ en op de frontpage rondhangen maar als de homo's worden genoemt dan is het huilie hulie :S
quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:46 schreef Stroekie het volgende:
[..]
en al die mensen die in een roze string staan te huppelen op een boot tijdens pride lopen in hetzelfde tenue rond als ze wekelijks vanuit de Regulier dwars op weg naar huis gaan en door anderen in elkaar getrimd worden of in de vijver worden gegooid![]()
Dus die tolerantie is bij jou nog steeds niet voldoende aanwezig als je bovenstaande reakties plaatst
Er is dus nog steeds een wereld te winnen
Stel je niet zo aan zegquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:02 schreef Lightning_NL het volgende:
..homo's zichzelf ZO ontzettend willen afzonderen en anders willen zijn..
Jij wil dus zeggen dat jij wel precies weet hoe die mensen zijn in KLB em ONZ ect? ken je ze in het echt?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je mag 'oordelen' hebben als je er bent geweest. Ben je al eens wezen kijken bij een Roze Zaterdag of Gay Pride?
Getverderrie! Je zou ze toch zó tegen de muur willen zettenquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:04 schreef Shizzah het volgende:
mensen waar het gewoon vanaf druipt.. zoals ik al zei.. dat accentje, dat loopje en ''dresscode''.
1 dag in het jaar ?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:02 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]Ben je nou serieus zo dom? Het gaat toch om de beeldvorming van homo's? Die beeldvorming wordt bijzonder negatief aangetast door de belachelijke vertoningen op de Gay Pride. En ja, dan moet je niet raar opkijken als homo's zichzelf ZO ontzettend willen afzonderen en anders willen zijn, dat ze aanstoot geven aan bepaalde groepen mensen die dit vervolgens met geweld beantwoorden.
En je moet echt niet denken dat mijn tolerantie jegens homo's groter wordt dankzij de Gay Pride... Nee... Mijn tolerantie slinkt daardoor juist.
Of je leest het topic even doorquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:23 schreef Bouke-p het volgende:
Ik vind canal pride en gay optochten etc zowiezo bullshit, homo's/lesbo's willen toch allemaal gelijk behandeld worden? Dan moet je vooral deze idiote optochten houden.
En militairen die meedoen in uniform? Nee, dat kan niet. En nee, niet omdat het een gay parade is maar omdat ik vind dat je niet in uniform naar welk feest/optocht moet gaan. Homo/lesbo binnen de krijgsmacht is prima, moet je lekker zelf weten. Maar laat je uniform lekker thuis! Waarom zou je uberhaupt in je uniform naar een feest willen?
eh, als je in een stringetje op zo'n boot staat te huppelen, is dat hetzelfde als hand in hand over straat gaan?quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:33 schreef Stroekie het volgende:
[..]
tolerantie is toch juist accepteren dat een ander anders is dan jij ? En mogen 2 mannen dan wel in het openbaar zoenen of hand in hand lopen. En hetero nederland neemt zeker ook massaal aanstoot aan al dat bloot met zomercarnaval ?
Hand-in-hand lopen is vaak al voldoende om uitgescholden te worden of klappen te krijgen. En dat zal niet veranderen als we mensen verbieden om halfnaakt op een boot te feesten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:36 schreef MrDrako het volgende:
eh, als je in een stringetje op zo'n boot staat te huppelen, is dat hetzelfde als hand in hand over straat gaan?
Zomercarnaval is bloter dan Gay Pride.quote:En ik weet niet waar je het over hebt met zomercarnaval?? lopen dan hetero mannen en vrouwen hand in hand in tijgermotief strings over straat met hun handtasjes te zwaaien ofzo??
Je hebt dus problemen met alles dat zich eens 'anders' laat zien?quote:Man+man heb ik geen probleem mee, zelfde voor vrouw+vrouw. Maar homo's moeten allemaal zo uitbundig laten zien dat ze anders zijn (en langs de snelweg elkaar in de reet neuken maar das een ander verhaal)
Op die ene dag in het jaar ?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:36 schreef MrDrako het volgende:
[..]
eh, als je in een stringetje op zo'n boot staat te huppelen, is dat hetzelfde als hand in hand over straat gaan?
En ik weet niet waar je het over hebt met zomercarnaval?? lopen dan hetero mannen en vrouwen hand in hand in tijgermotief strings over straat met hun handtasjes te zwaaien ofzo??
Man+man heb ik geen probleem mee, zelfde voor vrouw+vrouw. Maar homo's moeten allemaal zo uitbundig laten zien dat ze anders zijn (en langs de snelweg elkaar in de reet neuken maar das een ander verhaal)
Die meneer Braakhuis liep NIET in string met zijn handtas te zwaaien en gaf zijn vriend een afscheidszoen op rembrantsplein, en toch werden ze in elkaar geslagenquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:36 schreef MrDrako het volgende:
[..]
En ik weet niet waar je het over hebt met zomercarnaval?? lopen dan hetero mannen en vrouwen hand in hand in tijgermotief strings over straat met hun handtasjes te zwaaien ofzo??
Man+man heb ik geen probleem mee, zelfde voor vrouw+vrouw. Maar homo's moeten allemaal zo uitbundig laten zien dat ze anders zijn (en langs de snelweg elkaar in de reet neuken maar das een ander verhaal)
en dan vergeet je nog roze maandag tijdens Tilburg kermis en roze woensdag tijdens de nijmeegse vierdaagse feestenquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:48 schreef DennisMoore het volgende:
Twee dagen, want dezelfde viespeuken lopen natuurlijk ook nog te provoceren op Roze Zaterdag!
Daar staan ze dan in een roze string achter hun kraampje met lectuur, of lopen ze te collecteren voor het AIDS-fonds. Schandalig!
mja hier in nijmegen was het in eena antal gevallen tijdens de vierdaagse feesten goed duidelijk wie er homo is en wie hetero.quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:53 schreef MrDrako het volgende:
mja hier in nijmegen was het in eena antal gevallen tijdens de vierdaagse feesten goed duidelijk wie er homo is en wie hetero.
Ik heb t topic gelezen. En plasterk doet ff wat ander werk dan militairen. Je hoort als militair gewoon niet in uniform mee te lopen. Niet met de gay parade, niet met zomer carnaval of weet ik veel wat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:25 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Of je leest het topic even door.
Vind je trouwens dat Plasterk ook niet mee mag varen? Die is er ook namens 'zijn werk'.
Er varen er een paar mee op een keurige boot met wat andere werkgevers.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:03 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb t topic gelezen. En plasterk doet ff wat ander werk dan militairen. Je hoort als militair gewoon niet in uniform mee te lopen. Niet met de gay parade, niet met zomer carnaval of weet ik veel wat.
Dus ze moeten van jou eerst veranderen voor je ze gaat accepteren, dan is het hele doel van accepteren toch weg? Het zou moeten kunnen dat deze personen worden geaccepteerd zoals ze zijn, en als te koop lopen met daarbij hoort dan valt ook dat gedeelte onder accepteren.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij vindt jezelf nogal een superieur mannetje he. Ik heb nog geen post van jou in dit topic gezien waarin je niet op een "ik-heb-gelijk-en-jullie-zijn-dom" toontje praat, op het beledigende af. Is dat nou echt jouw manier van discussie voeren? Kan je dat niet op een normale manier doen, MET respect voor je medemens?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:02 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]Ben je nou serieus zo dom? Het gaat toch om de beeldvorming van homo's? Die beeldvorming wordt bijzonder negatief aangetast door de belachelijke vertoningen op de Gay Pride. En ja, dan moet je niet raar opkijken als homo's zichzelf ZO ontzettend willen afzonderen en anders willen zijn, dat ze aanstoot geven aan bepaalde groepen mensen die dit vervolgens met geweld beantwoorden.
En je moet echt niet denken dat mijn tolerantie jegens homo's groter wordt dankzij de Gay Pride... Nee... Mijn tolerantie slinkt daardoor juist.
Ik begrijp ook niet helemaal hoe ze tot die beslissing zijn gekomen. Waarschijnlijk bang voor dezelfde ophef als vorig jaar als ze het weer zouden verbieden, maar ik vind het zwak dat ze het nu toestaan dan. Je trekt 1 lijn, of het uniform alleen binnen werktijd en voor defensiedoeleinden, of je laat het helemaal los en laat het iedereen overal aantrekken als ze daar zin in hebben. Je gaat geen uitzonderingen maken voor bepaalde events of groepen omdat dat op het moment de makkelijkste oplossing is. Waar ligt dan de grens?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:03 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb t topic gelezen. En plasterk doet ff wat ander werk dan militairen. Je hoort als militair gewoon niet in uniform mee te lopen. Niet met de gay parade, niet met zomer carnaval of weet ik veel wat.
En de politie mag 't van jou ook niet?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:42 schreef Northside het volgende:
Ikzelf zou dus het verbod gehandhaafd hebben. Geen uniformen als het niet voor defensiedoeleinden is. Nu niet, nooit niet, nergens niet. Lekker duidelijk.
Als de politie niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En de politie mag 't van jou ook niet?
Mag defensie wel personeel werven of aan hun imago werken met aanwezigheid op andere events?
Mag defensie wel reclamespotjes uitzenden op tv rond tv-programma's waar ze helemaal niets mee te maken hebben?
Mag defensie wel meewandelen met de Vierdaagse?
Je blijft het maar niet snappen. Ze hebben daar niks te zoeken in uniform. Ze beschamen ons uniform en schaden het beeld van het hele bedrijf door met zo'n idiote optocht mee te doen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Er varen er een paar mee op een keurige boot met wat andere werkgevers.
Je had het topic dus niet gelezen.
Ik heb zeker wel tolerantie voor homo's, maar niet voor die bullshit zoals dat Gay Pride geouwehoer, snap je dat nu nog steeds niet nadat ik dat al een aantal keer heb gezegd?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:19 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat je geen tolerantie hebt voor homo's druipt uit al je postings, dat je ook geen tolerantie hebt voor iedereen met een andere mening wordt ook steeds duidelijker. Mooie aanwinst voor de beeldvorming van defensie...
Tsja, misschien onnodig strikt en niet heel zinvol, maar dan weet je wel altijd en overal dat als je iemand in uniform ziet, hij in functie is en dat zowel hij als jij je als zodanig dienen te gedragen. Niet dat je een politieagent aanspreekt en dat je "Oh... maar ik ben eigenlijk op weg naar huis" als antwoord krijgt. Het schept gewoon duidelijkheid voor alle betrokkenen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:06 schreef DennisMoore het volgende:
Heel consequent, maar m.i. onnodig strikt en niet zinvol.
Overigens gaat het niet alleen om 'werving' maar ook om het beďnvloeden van het imago en het uitdragen van een diversiteitsbeleid. De militairen varen mee op een bootje met andere werkgevers.
In het eerder geposte youtube-filmpje legt Jack de Vries uit wat de achterliggende reden is.
En jij schaadt het beeld van het bedrijf met je homohaat. Als jij dit soort uitspraken in uniform voor de pers doet mag je op het matje komen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:46 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Je blijft het maar niet snappen. Ze hebben daar niks te zoeken in uniform. Ze beschamen ons uniform en schaden het beeld van het hele bedrijf door met zo'n idiote optocht mee te doen.
Ik denk ook dat ze na het optochtje de komende tijd een behoorlijk uitdagende tijd op het werk gaan krijgen. Er zullen maar heel weinig defensie collega's zijn die het positief op zullen vatten.
Nee jij hanteert een afwijkende omschrijving voor het woord tolerantiequote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb zeker wel tolerantie voor homo's, maar niet voor die bullshit zoals dat Gay Pride geouwehoer, snap je dat nu nog steeds niet nadat ik dat al een aantal keer heb gezegd?
Sneu mannetje ben je ook, nu impliceer je weer dat ik dom ben omdat ik het niet met je eens ben. Als je een andere mening hebt is dat heel best, maar dat kan je ook op een normale manier laten weten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb zeker wel tolerantie voor homo's, maar niet voor die bullshit zoals dat Gay Pride geouwehoer, snap je dat nu nog steeds niet nadat ik dat al een aantal keer heb gezegd?
Joh, leg eens uit wat je probleem hiermee isquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:20 schreef DennisMoore het volgende:
Sowieso mensen met een VS vlag in hun usericon.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En de politie mag 't van jou ook niet?
Mag defensie wel personeel werven of aan hun imago werken met aanwezigheid op andere events?
Mag defensie wel reclamespotjes uitzenden op tv rond tv-programma's waar ze helemaal niets mee te maken hebben?
Mag defensie wel meewandelen met de Vierdaagse?
Nu moet het voor Lightning toch wel overkomen, want het is voor hem dus bevel is bevelquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:08 schreef Northside het volgende:
DE MINISTER HEEFT GEZEGD DAT HET MAG EN DIE HEB JIJ MAAR TE GEHOORZAMEN!
Het feit dat jij moeite hebt met Nederlands begrijpen betekent niet dat ik homo's haat. De mensen die op een bootje gaan staan in hun uniform zouden wat mij betreft op het matje geroepen mogen worden. Het uniform mag niet misbruikt worden voor dit soort dingen. Net als dat militairen niet in uniform zouden mogen dansen op een kar op het zomercarnaval. Simpel. Dat doe je maar lekker in je vrijetijdskleding.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef Northside het volgende:
[..]
En jij schaadt het beeld van het bedrijf met je homohaat. Als jij dit soort uitspraken in uniform voor de pers doet mag je op het matje komen.
Ja, jammer voor je dat de minister anders heeft beslist.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:44 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het feit dat jij moeite hebt met Nederlands begrijpen betekent niet dat ik homo's haat. De mensen die op een bootje gaan staan in hun uniform zouden wat mij betreft op het matje geroepen mogen worden. Het uniform mag niet misbruikt worden voor dit soort dingen. Net als dat militairen niet in uniform zouden mogen dansen op een kar op het zomercarnaval. Simpel. Dat doe je maar lekker in je vrijetijdskleding.
De politiek en in het bijzonder het huidige kabinet maakt wel meer achterlijke beslissingen. Maar dit topic gaat niet over of het jammer of niet voor mij is wat de minister beslist, het gaat over het wel/niet uniform mogen dragen op de Canal Parade.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, jammer voor je dat de minister anders heeft beslist.
De vierdaagse IS een militaire tocht, het lijkt me vreemd dat militairen dan niet in uniform mogen lopen. Ondanks dat er een heel burgercircus omheen verzonnen is, is de vierdaagse een militaire tocht.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:51 schreef Northside het volgende:
[..]
Als de politie niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.
Als de brandweer niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.
Als het ambulancepersoneel niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.
Zo zou ik de regels neerzetten als ik het beleid zou maken. Duidelijk, makkelijk, kan geen misverstand over bestaan. Als jij iemand in uniform ziet lopen is hij dus in functie.
Wat reclame en werving betref: ja, ze zijn dan in functie, namelijk professioneel bezig met het werven van personeel voor hun werkgever. Dat doe je dan dus in uniform. Dan kan je natuurlijk zeggen dat de gayparade een wervingsactiviteit is, en als de mensen zich professioneel gedragen en daadwerkelijk bezig zijn met werving van nieuw personeel dan is dat ook zo. Maar aangezien het hier om eigen tijd van de deelnemers gaat en geen wervingsactie van defense betreft gaat die vlieger niet op.
Over de vierdaagse weet ik niet welke regels daar gelden. Is dat eigen tijd? Is dat een oefening voor militairen? Daar ben ik niet van op de hoogte en daar kan ik dus ook weinig over zeggen, maar volgens mijn redenering zou dat ook niet in uniform mogen als dat niet in functie is nee. En dat zou ik dan dus ook verbieden, heel consequent.
Wat ik ervan vind dat Defensie eindelijk eens gaat proberen om van het label 'Anti-Homo' af te komen?quote:
Enkel en alleen maar om het feit dat Defensie homo-militairen toestemming geven om hun uniform te dragen?quote:Ik vind het godverdomme fucking triest. Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat hier toestemming voor is verleend. De waardigheid van het kledingstuk wordt keihard de grond in geboord, evenals het het beeld van de gehele krijgsmacht.
Hoezo 'keihard verziekt'?quote:Volgens mij kun je Defensie gewoon niet beter voor schut zetten dan een paar dansende homo's tussen heel veel anderen op een bootje te zetten in hun militaire kleding. In 1 klap het beeld van Defensie keihard verziekt.
Het feit dat ze homo's zijn geeft niet gelijk aan dat ze niet in staat zijn om hun werk normaal uit te voeren.quote:Volgens mij kunnen die het ook nooit meer goed doen bij hun collega's dan.
Dat kan ook op een normale manier, maar in je uniform tussen halfblote mannen gaan staan op een bootje op een extravagant provocerend feest vind ik geen goede manier. Dan neem je je krijgsmacht niet echt serieus volgens mij. Een krijgsmacht moet vooral stoer, professioneel en indrukwekkend over komen, niet verwijfd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:33 schreef SolDat het volgende:
[..]
Wat ik ervan vind dat Defensie eindelijk eens gaat proberen om van het label 'Anti-Homo' af te komen?
Een goed initiatief.
Wat ik ervan vind dat er een stel militairen in uniform op de GayPride rondlopen?
Ik zie het probleem niet, het feit dat Defensie eindelijk de seksuele voorkeuren van sommige militairen accepteert is alleen maar positief te noemen, en door dat op dit moment te doen krijgen ze er nog wat gratis publiciteit bij ook.
[..]
Ik heb dat soort 'militairtjes' nog nooit gezien en ik snap niet echt waar je het over hebt.quote:Enkel en alleen maar om het feit dat Defensie homo-militairen toestemming geven om hun uniform te dragen?
Stoor me persoonlijk eerder aan militairtjes die net zijn toegelaten bij Defensie en het dan stoer vinden om met hun brommertje op een pleintje te gaan staan om te laten zien hoe 'groot en sterk' ze nu wel niet zijn.
[..]
Wat ik eerder al zei over stoer, professioneel en indrukwekkend over komen. Dat lukt niet zo goed als je tussen halfblote dansende mannen op een bootje staat.quote:Hoezo 'keihard verziekt'?
Vind persoonlijk dat het beeld van Defensie meer wordt aangetast door de intelligentie/gedrag van sommige militairen.
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat heel veel collega's het niet op prijs zullen stellen. Als een homo gewoon normaal doet, is er geen probleem, maar ze moeten niet gaan provoceren en over-the-top gaan zoals op zo'n parade. Waarom moeten ze per se het uniform aan? De krijgsmacht heeft een voorbeeldfunctie. Dan zou je niet moeten willen dat het uniform wordt misbruikt voor een homofeest. Ook niet voor welk feest dan ook.quote:Het feit dat ze homo's zijn geeft niet gelijk aan dat ze niet in staat zijn om hun werk normaal uit te voeren.
wat hij zegtquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:03 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
dat ze dat Perzische leger heel eventjes tegenhielden had weinig met hun geaardheid te makenquote:Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dit meen je niet? Niet alles geloven wat Hollywood je voorschotelt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dát. Het is godverdomme ongehoord dat militairen bang zouden moeten zijn om er voor uit te komen dat ze homo zijn. Ook defensie is een afspiegeling van de maatschappij en het is niks om verborgen te houden. Ook militairen mogen homo zijn en andersom. Het feit ik collega's heb die er niet eens aan durven denken om er voor uit te komen schokt mij gewoon. Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen homo's als hetero zijnde en ook zij mogen leven.quote:
Ken je geschiedenis.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dit meen je niet? Niet alles geloven wat Hollywood je voorschotelt.
Maar het gaat hier over per se het militaire uniform willen dragen tijdens de Canal Parade.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:47 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dát. Het is godverdomme ongehoord dat militairen bang zouden moeten zijn om er voor uit te komen dat ze homo zijn. Ook defensie is een afspiegeling van de maatschappij en het is niks om verborgen te houden. Ook militairen mogen homo zijn en andersom. Het feit ik collega's heb die er niet eens aan durven denken om er voor uit te komen schokt mij gewoon. Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen homo's als hetero zijnde en ook zij mogen leven.
Ja ja, het is duidelijk dat jij als afstammeling van de perzen een andere kijk op de geschiedenis hebt...quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sorry, ik lees geen stripboeken.Geen zin om offtopic te gaan, maar lees je eens in.
iedereen die daadwerkelijk over die geschiedenis leest heeft er een andere kijk opquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:15 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja ja, het is duidelijk dat jij als afstammeling van de perzen een andere kijk op de geschiedenis hebt...
per se?quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:55 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Maar het gaat hier over per se het militaire uniform willen dragen tijdens de Canal Parade.
Toen ik er een paar jaar geleden langs de kant stond als toeschouwer, was de politie keycords aan 't uitdelen met regenboogkleurtjes en de tekst erop dat de politie ook voor homo's een prima werkgever is oid.quote:De militairen varen mee op de boot van de homonetwerken van onder meer FNV, Cisco, IBM, Philips en Shell.
Ja, per se.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:36 schreef sp3c het volgende:
per se?
dat maak je er zelf van, ze hebben het netjes gevraagd en dit jaar mag het
vorig jaar mocht het niet dus zag je ze neem ik aan ook niet
Regenboogkleurtjesquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:51 schreef DennisMoore het volgende:
En ze staan ook niet halfnaakt tussen hossende mannen.
[..]
Toen ik er een paar jaar geleden langs de kant stond als toeschouwer, was de politie keycords aan 't uitdelen met regenboogkleurtjes en de tekst erop dat de politie ook voor homo's een prima werkgever is oid.
Mooi toch.
Je bent echt een homofoob. Laat die lui lekker in hun uniform staan en laten zien dat ze een andere geaardheid hebben.quote:Op donderdag 30 juli 2009 07:16 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja, per se.
Ze kunnen ook gewoon op dat bootje staan ZONDER uniform. Maar nee, ze moeten per se laten zien dat ze bij Defensie werken om een of andere reden
Stripboeken? Zijn gewoon gedocumenteerde verhalen uit de Griekse oudheid die ik op het gymnasium al vertaalde.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sorry, ik lees geen stripboeken.Geen zin om offtopic te gaan, maar lees je eens in.
Ik ben geen homofoob, wat een zielig 'argument'. Waarom moeten ze per se in uniform op een feest staan. Jij als KMA-er zou toch moeten weten dat dat eigenlijk echt niet de bedoeling is. Het uniform heeft niks met hun geaardheid te maken. Ze mogen best homo zijn, natuurlijk. Maar in uniform op zo'n extravagant feest staan vind ik een no-go. Ik ga toch ook niet in uniform feestjes af?quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:18 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Je bent echt een homofoob. Laat die lui lekker in hun uniform staan en laten zien dat ze een andere geaardheid hebben.
Jij ziet het als feestje. Het is niet zo dat ze zichzelf helemaal de tering in zuipen en dronken dingen gaan doen en elkaar gaan staan zoenen of weet ik veel. Het is gewoon een homo happening, waar mensen die jaren bang zijn geweest voor het oordeel van anderen, laten zien van: Ja, ik ben ook homo. Ook homo's uit onze krijgsmacht mogen dit uitdragen. Het enige wat ze ermee zeggen is: "Ik ben militair en ik ben homo." Niets meer. Het is bewonderingswaardig dat collega's in uniform dit durfen te laten zien om zo wellicht anderen binnen de krijgsmacht te laten zien dat ze misschien wel eens schijt moeten hebben aan de mening van anderen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:27 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik ben geen homofoob, wat een zielig 'argument'. Waarom moeten ze per se in uniform op een feest staan. Jij als KMA-er zou toch moeten weten dat dat eigenlijk echt niet de bedoeling is. Het uniform heeft niks met hun geaardheid te maken. Ze mogen best homo zijn, natuurlijk. Maar in uniform op zo'n extravagant feest staan vind ik een no-go. Ik ga toch ook niet in uniform feestjes af?
ik heb niet echt wat tegen homo's of lesbiennes maarquote:Op donderdag 30 juli 2009 08:42 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Jij ziet het als feestje. Het is niet zo dat ze zichzelf helemaal de tering in zuipen en dronken dingen gaan doen en elkaar gaan staan zoenen of weet ik veel. Het is gewoon een homo happening, waar mensen die jaren bang zijn geweest voor het oordeel van anderen, laten zien van: Ja, ik ben ook homo. Ook homo's uit onze krijgsmacht mogen dit uitdragen. Het enige wat ze ermee zeggen is: "Ik ben militair en ik ben homo." Niets meer. Het is bewonderingswaardig dat collega's in uniform dit durfen te laten zien om zo wellicht anderen binnen de krijgsmacht te laten zien dat ze misschien wel eens schijt moeten hebben aan de mening van anderen.
omdat iedereen zo'n shirtje kan laten makenquote:Op donderdag 30 juli 2009 09:36 schreef Shizzah het volgende:
[..]
ik heb niet echt wat tegen homo's of lesbiennes maar
wat bereik je er in godsnaam mee om je militaire uniform aan te trekken op een ik citeer ''Homo Happening''?
Ik vind het een beetje het 'ontheiligen' van zowel Defensie als het uniform door het te associeren aan de seksualiteit van iemand of een groep mensen, je kunt zeggen dat het niet zo is maar het is wel degelijk zo...
Waarom geen shirt met daar op de tekst: ''Ik ben militair en ik ben homo''?
nee niet per sequote:Op donderdag 30 juli 2009 07:16 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja, per se.
Ze kunnen ook gewoon op dat bootje staan ZONDER uniform. Maar nee, ze moeten per se laten zien dat ze bij Defensie werken om een of andere reden
daar staat toch een ander verhaal dan '300 Grieken hielden de Perzen bijna tegen omdat ze elkaar zo leuk vondenquote:Op donderdag 30 juli 2009 08:22 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Stripboeken? Zijn gewoon gedocumenteerde verhalen uit de Griekse oudheid die ik op het gymnasium al vertaalde.
Ik zou zeggen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Thermopylae
en begin de werken van Herodotus te vertalen.
Wat maakt dat nou weer uit??? Iedereen kan ook gewoon de dump in lopen en een uniform kopen, wat een slecht argument zeg.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat iedereen zo'n shirtje kan laten maken
Defensie laat het toe, het is wel degelijk nog steeds individueel. Er wordt niks van Defensie uit georganiseerd.quote:dat ze toestemming kregen van defensie zegt bovendien wat meer, het is niet individueel meer maar de organisatie zegt zelf 'hij is militair en homo' dat maakt het allemaal wat groter
[..]
Dat laatste hoeft niet per se in uniform. Daar is het uniform niet voor bedoeld. Ga maar gewoon in je vrijetijdskleding met een spandoekje op een bootje staan dansen ofzo, maar misbruik niet ONS uniform daarvoor.quote:ze nemen geen ontslag als het niet mag
en de reden lijkt me vrij duidelijk ... ze willen laten zien dat de krijgsmacht als organisatie geen problemen heeft met homosexualiteit
wat maakt het dan nog uit of ze wel of niet in uniform lopen??quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:54 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou weer uit??? Iedereen kan ook gewoon de dump in lopen en een uniform kopen, wat een slecht argument zeg.
ja gemiste kans maar dat zei ik al eerderquote:[..]
Defensie laat het toe, het is wel degelijk nog steeds individueel. Er wordt niks van Defensie uit georganiseerd.
het hoeft ook niet ... maar echt een probleem zie ik er ook weer niet inquote:[..]
Dat laatste hoeft niet per se in uniform. Daar is het uniform niet voor bedoeld. Ga maar gewoon in je vrijetijdskleding met een spandoekje op een bootje staan dansen ofzo, maar misbruik niet ONS uniform daarvoor.
Zoals ik al zo vaak heb gezegd, het uniform mag hier niet voor misbruikt worden. Als militair heb je een voorbeeldfunctie en zou je niet je uniform naar dit soort openbare evenementen mogen dragen als je niet in functie bent. Heel simpel. Laat dan inderdaad maar gewoon een shirtje maken ofzo.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat maakt het dan nog uit of ze wel of niet in uniform lopen??
[..]
Dat gok je, ja. Maar waarom organiseert Defensie zélf niks? Ik denk dat héél veel militairen het daar niet eens mee zouden zijn namelijk.quote:ja gemiste kans maar dat zei ik al eerder
maar dat is wel de insteek gok ik
Defensie heeft dat al bepaald, en het is verboden. Nu is er alleen weer het probleem van ruggengraatloze mensen die dit dan wel weer toestaan. En ik zie het probleem wel. Ik wil er niet mee geassocieerd worden. Ik vind het staan op een bootje op een optocht met een heleboel halfblote dansende mannen bij elkaar een zeer negatieve impact hebben op het beeld van Defensie en de militair.quote:het hoeft ook niet ... maar echt een probleem zie ik er ook weer niet in
voor mij mag defensie dat zelf bepalen, als het wel mag vind ik het best en als het niet mag dan zal het me ook mijn reet roesten
ik kan wel argumenten voor beide standpunten bedenken eigenlijk
niet zonder toestemming neequote:Op donderdag 30 juli 2009 10:19 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Zoals ik al zo vaak heb gezegd, het uniform mag hier niet voor misbruikt worden. Als militair heb je een voorbeeldfunctie en zou je niet je uniform naar dit soort openbare evenementen mogen dragen als je niet in functie bent. Heel simpel. Laat dan inderdaad maar gewoon een shirtje maken ofzo.
zal wel geld kostenquote:[..]
Dat gok je, ja. Maar waarom organiseert Defensie zélf niks? Ik denk dat héél veel militairen het daar niet eens mee zouden zijn namelijk.
ja je moet toestemming vragen ja dat hebben ze gedaan en gekregenquote:[..]
Defensie heeft dat al bepaald, en het is verboden.
dezelfde mensen die het vorig jaar niet toestonden zijn nu geloof ik nog steeds aan het roer dus wat dat betreft ...quote:Nu is er alleen weer het probleem van ruggengraatloze mensen die dit dan wel weer toestaan. En ik zie het probleem wel. Ik wil er niet mee geassocieerd worden. Ik vind het staan op een bootje op een optocht met een heleboel halfblote dansende mannen bij elkaar een zeer negatieve impact hebben op het beeld van Defensie en de militair.
quote:
En dat is dus heel jammer.quote:ja je moet toestemming vragen ja dat hebben ze gedaan en gekregen
[..]
Welk stukje van ruggengraatloos begrijp je niet?quote:dezelfde mensen die het vorig jaar niet toestonden zijn nu geloof ik nog steeds aan het roer dus wat dat betreft ...
natuurlijk word je er wel mee geassocieerd, dat is logisch met een functie als militair. Precies zoals dat is met bijvoorbeeld politie-agenten. En met de trein reizen doe ik niet.quote:en je word er niet mee geasocieert, ik neem iig aan dat er niet mensen in de trein naar je toekomen om te vertellen dat ze je op de boot zagen staan omdat je dezelfde kleren aan hebt
ja gemiste kansquote:Op donderdag 30 juli 2009 10:51 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]yeah right, wat kost dat nou? Een schijntje met allerlei andere uitgaven die worden gedaan. Aan het geld ligt het niet. Al helemaal niet als je bedenkt dat Defensie er alles aan doet om meer mensen te krijgen tegenwoordig.
dat het in een jaar weg is??quote:[..]
Welk stukje van ruggengraatloos begrijp je niet?
pfffquote:[..]
natuurlijk word je er wel mee geassocieerd, dat is logisch met een functie als militair. Precies zoals dat is met bijvoorbeeld politie-agenten. En met de trein reizen doe ik niet.
Vind jij. Ik ben blij dat Defensie zich daar niet mee bezig houdt. Evenals een overgrote meerderheid van mijn collega's schat ik zo.quote:
Ja, ruggengraatloos dus, dat is mijn hele punt, snappez-vous? Is niet moeilijk hoor.quote:dat het in een jaar weg is??
hoe ingewikkeld was dat nu?
Dat is dus echt appels met peren vergelijken... Hopelijk snap je dat zelf ook wel. Sterker nog, dit is eigenlijk helemaal geen vergelijking want het slaat nergens op.quote:pfff
ik zag de luchtmobiele brigade ook een keer bij een IDOLS finale uit de lucht vallen
vond het geldverspilling maar om nu te roepen dat ik me ermee geasocieerd voelde ... nah
lekker belangrijk
schat je ja ... ik schat dat je bij de minderheid behoortquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:03 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Vind jij. Ik ben blij dat Defensie zich daar niet mee bezig houdt. Evenals een overgrote meerderheid van mijn collega's schat ik zo.
nee je ne suis snappez-vousquote:[..]
Ja, ruggengraatloos dus, dat is mijn hele punt, snappez-vous? Is niet moeilijk hoor.
nee dat snap ik idd ook niet, het uniform wordt hier net zo goed 'misbruikt' voor commerciele doeleindenquote:[..]
Dat is dus echt appels met peren vergelijken... Hopelijk snap je dat zelf ook wel. Sterker nog, dit is eigenlijk helemaal geen vergelijking want het slaat nergens op.
Geldverspilling? Hoeveel zou zoiets nou weer kosten danNiet veel meer dan wat ik in 1 minuut verbruik aan geld als ik mijn werk uitvoer.
Ik denk dat je dat nog vies zou tegenvallen. Als ze een onderzoek onder al het legerpersoneel zouden doen denk ik dat het, zoals Sp3c zegt, de meerderheid niet zou uitmaken. Let wel, een onderzoek onder AL het legerpersoneel, niet alleen onder de 25 jarige testosteronbommen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:03 schreef Lightning_NL het volgende:
Vind jij. Ik ben blij dat Defensie zich daar niet mee bezig houdt. Evenals een overgrote meerderheid van mijn collega's schat ik zo.
Ik weet niet bij welk onderdeel jij zit, maar ik denk het niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
schat je ja ... ik schat dat je bij de minderheid behoort
meerendeel heeft geen mening gok ik
[..]
Diepe zucht... Weet je, laat ook maar, kga dit niet blijven uitleggen.quote:nee je ne suis snappez-vous
vorig jaar hadden ze wel ruggegraten omdat ze zeiden wat sommige mensen wilden en nu ze zeggen wat sommige mensen niet willen horen is het een ruggegraatloze bende
maar fatsoenlijke argumenten ho maar
[..]
Waarom noem jij het misbruik als het wordt gebruikt voor werving? Het is hetzelfde als een TV-commercial hoor. Vind jij dat in TV-commercials ook het uniform wordt misbruikt?quote:nee dat snap ik idd ook niet, het uniform wordt hier net zo goed 'misbruikt' voor commerciele doeleinden
hoe is dit precies anders?
je hebt de Idols finale, dat vind ik stom
en het leger komt daar een showtje geven om zieltjes te winnen
dan vind ik het in dit geval beter gedaan omdat het tenminste niets kost
Ik vind het een schande dat een laagdrempelig, sbs6 niveau camping programma wordt gebruikt om zieltjes te winnen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom noem jij het misbruik als het wordt gebruikt voor werving? Het is hetzelfde als een TV-commercial hoor. Vind jij dat in TV-commercials ook het uniform wordt misbruikt?
Precies, dus ook dat van onze collega's met een andere geaardheid. Als jij dat niet kan snappen, maar volgens mij is het meer dat je het niet wilt snappen, dan schaam ik me dat jij het over ONS uniform hebt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat laatste hoeft niet per se in uniform. Daar is het uniform niet voor bedoeld. Ga maar gewoon in je vrijetijdskleding met een spandoekje op een bootje staan dansen ofzo, maar misbruik niet ONS uniform daarvoor.
Dat is wat ze je op de KMA wijs maken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:28 schreef Bob-B het volgende:
Ga me nou niet vertellen dat jij nog nooit met je uniform in de mac o.i.d. hebt gestaan of met militair vervoer door de drive, want dat is stiekem eigenlijk WEL iets waar je het uniform niet voor zou moeten gebruiken.
Enough said...quote:AMSTERDAM - Circa 65 procent van de jongeren vindt dat mensen door de botenparade van de Gay Pride een verkeerd beeld van homo's krijgen.
Onder homoseksuele jongeren (69 procent) is dat percentage hoger dan onder hun heteroseksuele leeftijdsgenoten (63 procent).
Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerde enquęte van het jongerenpanel van het tv-programma EenVandaag. In totaal deden tweeduizend jongeren aan het onderzoek mee: 1600 hetero's en vierhonderd homo's.
De Canal Parade vaart zaterdag weer door de grachten van Amsterdam. Doorgaans zijn veel deelnemers schaars of extravagant gekleed.
Genant
Bijna 33 procent van alle jongeren zegt de botenparade zelfs een genante vertoning te vinden. Een kleine 54 procent is het hier niet mee eens. De rest weet het niet
Uit de enquęte blijkt ook dat ruim 38 procent wel vindt dat de botenparade goed is voor de homo-emancipatie. Circa 24 procent stelt dat het evenement daar juist slecht voor is.
Politici
Bijna 65 procent van de jongeren vindt het goed dat er politici meevaren tijdens de Canal Parade. Circa 25 procent is het daar niet mee eens.
Verder zou een grote meerderheid (85 procent) het geen probleem vinden om een homoseksuele baas of leraar te hebben.
Bijna driekwart (74 procent) zou het niet erg vinden als de beste vriend of vriendin uit de kast zou komen.
Ik was al ingelezen hoor. Boeken van Herodotus heb ik ook al in mijn bezit.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:22 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Stripboeken? Zijn gewoon gedocumenteerde verhalen uit de Griekse oudheid die ik op het gymnasium al vertaalde.
Ik zou zeggen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Thermopylae
en begin de werken van Herodotus te vertalen.
quote:Iedereen schreeuwt van de daken dat ze de Gay Pride toch vooral heel, heel, héééél erg leuk gezellig en tof vinden, en de mensen die het daar niet mee eens zijn discrimineren. Bullshit natuurlijk want in werkelijkheid is die hele boottocht ook gewoon een übertreurig kudtevenement. Hoe kansloos wil je het hebben, een feestje met aan de ene kant homo's die heel hard roepen 'Wij zijn homo leuk hč!!!', en aan de andere kant politiek correcte sukkels die terugschreeuwen 'Dat vinden wij inderdaad ontzettend leuk!!!'. De boodschap 'Nou en?!' is komend weekend het grootst denkbare taboe in 020. Terwijl dat toch echt het enige juiste antwoord is op zoveel lawaai om niks.
Ja, en wat voor soort mensenquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:01 schreef DennisMoore het volgende:
Als er 500.000 mensen afkomen op een "übertreurig kudtevenement", dan is het toch best een succes.
Misschien kunnen mensen op bootjes met muziek en drank en uitzicht gewoon plezier hebben?
quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:10 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Untermenschen? Zeg het maar hoor....
Je houdt er een bekrompen kijk op na. Maar je was er zelf nog nooit geweest he? Nog nooit het gezellige sfeertje geproefd. Je weet niet beterquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Nee, gewoon extravagante provocerende homo's waar de normale homo ook niet goed van wordt en verder politiek correcte softe sukkeltjes en apenkijkertjes.
Jij en ik verschillen enorm. Ik heb echt 0,0 behoefte om daar te gaan staan tussen al die mensen. Ik vind er niks gezelligs aan om naar dansende mannen op bootjes te kijken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je houdt er een bekrompen kijk op na. Maar je was er zelf nog nooit geweest he? Nog nooit het gezellige sfeertje geproefd. Je weet niet beter.
Dat is slechts een onderdeeltje van 't geheel, en slechts een klein gedeelte van de boten wordt bevolkt door de zo door jouw verfoeide 'dansende mannen'.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:18 schreef Lightning_NL het volgende:
Jij en ik verschillen enorm. Ik heb echt 0,0 behoefte om daar te gaan staan tussen al die mensen. Ik vind er niks gezelligs aan om naar dansende mannen op bootjes te kijken.
In een camouflage-string met het defensie-logo en een baret op op een bootje staan!quote:Op donderdag 30 juli 2009 07:16 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja, per se.
Dus Homo's doen niet normaal? Achja, als heteroseksualiteit de norm is, dan zijn homo's niet normaal nee.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:13 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als ik deze post zo van jou lees vraag ik me eigenlijk af of jij ze wel allemaal op een rijtje hebt... Of heb je zitten blowen ofzo?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 02:20 schreef Peter het volgende:
De norm is een sterke stoere heteroman in uniform. Komt op voor zijn maatjes, drinkt bier, geniet van mooie vrouwen en respecteert het militaire leven. Netjes je uniform op orde en netjes in de rij voor het eten. Alles geregeld. Een homo, die is anders.
Een homo moet vooral doen en denken zoals de rest, je bent immers maar een nummer en afwijken van hoe anderen doen en denken is maar verwarrend en lastig. Gewoon niet accepteren.
-vs.-
De norm is een sterke stoere ariër in Nederland. Houdt van het Arische ras, geniet van zijn land, van mooie blonde Arische vrouwen en respecteert het gezag. Netjes met je voedselbonnen in de rij voor de bakker, alles netjes door de bezetter geregeld. Joden, zigeuners en homo's gedragen zich anders.
Joden, zigeuners en homo's moeten maar vooral doen en denken zoals de rest. Je bent immers maar een bezet burger en afwijken van hoe anderen doen denken en er afwijkend uit zien is maar verwarrend, lastig en mogelijk zelfs gevaarlijk. Niet accepteren!
Er is hier maar één homohater in dit topic die niet spoort anders...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 06:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als ik deze post zo van jou lees vraag ik me eigenlijk af of jij ze wel allemaal op een rijtje hebt... Of heb je zitten blowen ofzo?Sorry hoor, maar volgens mij spoor jij niet.
Ik heb er 2/3 geteld.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 07:20 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Er is hier maar één homohater in dit topic die niet spoort anders...
Jij probeert anderen jouw mening op te dringen en jij vindt dat als je homo bent dit vooral niet moet tonen buiten defensie. Want het is natuurlijk idioot als je als bedrijf een afspiegeling bent van de maatschappij en dit laat zien samen met andere bedrijven als politie, ING, IBM etc.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 07:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja hoor, als je het hele Gay Pride gebeuren een belachelijke kutvertoning vindt (want dat is het ook) omdat je niet politiek correct bent (want dat ben ik niet), dan ben je een homo hater?![]()
![]()
Dat vragen mensen zich ook van jou af...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 06:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als ik deze post zo van jou lees vraag ik me eigenlijk af of jij ze wel allemaal op een rijtje hebt... Of heb je zitten blowen ofzo?Sorry hoor, maar volgens mij spoor jij niet.
Jij hebt moeite het grote plaatje te begrijpen en verschillende onderwerpen van elkaar te scheiden. Ik schaam me nergens voor. Ik heb al vaak genoeg gezegd over wat ik vind van de Gay Pride, en over het misbruiken van ons uniform op dit evenement. Dat zegt verder niks over of ik wel of niet iets tegen homo's heb.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:10 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Jij probeert anderen jouw mening op te dringen en jij vindt dat als je homo bent dit vooral niet moet tonen buiten defensie. Want het is natuurlijk idioot als je als bedrijf een afspiegeling bent van de maatschappij en dit laat zien samen met andere bedrijven als politie, ING, IBM etc.
Je houding en argumentatie is net zo slechts als dat van bepaalde mensen op deze planeet waar wij dagelijks tegen ten strijde trekken. Je geeft geen enkele blijk van respect naar mensen die anders zijn.
Door mensen zoals jou zijn 100den collega's van ons nog steeds doodsbang om tegen de wereld te zeggen hoe ze zich nou echt voelen en hoe ze nou echt zijn. Je moet je dood schamen jongen. Als mensen wat opener zouden denken, leven en laten leven, dan had niemand er problemen mee.
Zolang die lui op die boot zich correct gedragen vind ik het helden dat ze daar zo in de picture durven te staan.
Ja, jouw mening is duidelijk. In onderstaande post van jouw hand praat je geweld tegen homo's praktisch goed.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:45 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij hebt moeite het grote plaatje te begrijpen en verschillende onderwerpen van elkaar te scheiden. Ik schaam me nergens voor. Ik heb al vaak genoeg gezegd over wat ik vind van de Gay Pride, en over het misbruiken van ons uniform op dit evenement. Dat zegt verder niks over of ik wel of niet iets tegen homo's heb.
redelijk puntquote:Op vrijdag 31 juli 2009 05:43 schreef Peter het volgende:
Een militaire parade doen ze dan ook maar in hun burgerkloffie. Nergens voor nodig militair gezien..
Canal parade is geen normaal 'feessie', maar een signaal van 'hé wij zijn er ook nog, niet iedereen is vanzelfsprekend hetero'.
Klopt, indien niet voorgeschreven bepaalt de commandant. In dit geval geeft de staatssecretaris toestemming dus hoeft zelfs de CDS z'n hoofd er niet meer over te breken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
redelijk punt
probleem is dat er net als voor vlagvertoon stricte regels over waar en wanneer je met je uniform aan mag/moet lopen omdat er verantwoordelijkheden aan vastzitten
bij militaire evenementen of evenementen met een militair tintje zoals bv de Nijmeegse vierdaagse mag dit uiteraard wel (moet het zelfs soms) en ALLE andere happenings zijn uitzonderingsgevallen, ik geloof dat je zelfs op je eigen bruiloft niet zonder enig papierwerk in uniform kunt verschijnen!
probleem hier is echt niet puur homootjes plagen
Er zijn genoeg dingen in die foto's die ik alquote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:42 schreef DennisMoore het volgende:
Dat was (denk ik) ook de overweging waarom de vorige keer Roze Zaterdag (met braderie-kraampjes en cultureel gebeuren) geen probleem was, maar de Boten-parade nog wel, het 'extravagante' imago dat daaromheen hangt.
Echter, er varen steeds meer 'serieuze' boten mee, en de 'extreme' boten zijn zwáár in de minderheid (meestal nog slechts een boot van een leerbar oid). Dus heeft men nu blijkbaar besloten dat ook de Gay Pride 'braaf genoeg' is.
Zie de pics in Militairen mogen in uniform mee op Canal Parade , veel extremer dan dat is 't niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En is het zo erg om 's wat mannen te zien met slechts een kort broekje aan? Geez, we zijn toch wel wat gewend in Nederland. Dat "hitsige sexueel gefrustreerde en droogneukende" is toch echt jouw persoonlijke invulling.
Get over it. En ga 's met je eigen ogen kijken.
Mag in plaats van persoonlijke INVULLING persoonlijke ERVARING ook? Ik houd er iig niet van als er op zo'n moment tegen mij aangereden word door een manspersoon. Daartegen zie ik al dingen over stemmen e.d. en ook dat vind ik voor militairen een no-go. Militairen stemmen niet in uniform als t aan mij ligt. Je uniform is defensie, de mening van defensie etc.. Indien iets niet door def georganiseerd word qua evenement, laat je 'm maar lekker uit. Nothin more. Ik ga er niet eens over wat voor evenement het is, dat is voor mij geen struikelblok. Een evenement.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:42 schreef DennisMoore het volgende:
Dat was (denk ik) ook de overweging waarom de vorige keer Roze Zaterdag (met braderie-kraampjes en cultureel gebeuren) geen probleem was, maar de Boten-parade nog wel, het 'extravagante' imago dat daaromheen hangt.
Echter, er varen steeds meer 'serieuze' boten mee, en de 'extreme' boten zijn zwáár in de minderheid (meestal nog slechts een boot van een leerbar oid). Dus heeft men nu blijkbaar besloten dat ook de Gay Pride 'braaf genoeg' is.
Zie de pics in Militairen mogen in uniform mee op Canal Parade , veel extremer dan dat is 't niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En is het zo erg om 's wat mannen te zien met slechts een kort broekje aan? Geez, we zijn toch wel wat gewend in Nederland. Dat "hitsige sexueel gefrustreerde en droogneukende" is toch echt jouw persoonlijke invulling.
Get over it. En ga 's met je eigen ogen kijken.
Dan raad ik je aan een psycholoog te raadplegen wegens waandenkbeelden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Er zijn genoeg dingen in die foto's die ik alvind, maar die ga ik nu effe niet opnoemen want ik ga m'n vriendin ophalen.
Er is tegen je aangereden door een manspersoon? Geez.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:25 schreef Esses het volgende:
Mag in plaats van persoonlijke INVULLING persoonlijke ERVARING ook? Ik houd er iig niet van als er op zo'n moment tegen mij aangereden word door een manspersoon.
De boot met 'Roze stemwijzer' houdt toch niet in dat deelnemers moeten gaan stemmenquote:Daartegen zie ik al dingen over stemmen e.d. en ook dat vind ik voor militairen een no-go. Militairen stemmen niet in uniform als t aan mij ligt.
dat was vorig jaar canalpride. maar daar gaat t idd niet om. en dat tweede, dat is een politieke oproep, en defensie is politiek onafhankelijk als t goed is. En het gaat me niet om dat t canalpride is zelfs t zomercarnaval of whatever, geen uniformen if u ask mequote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Er is tegen je aangereden door een manspersoon? Geez.
Maar wat heeft dat te maken met het meevaren van een afvaardiging van militairen op een 'nette' boot?
[..]
De boot met 'Roze stemwijzer' houdt toch niet in dat deelnemers moeten gaan stemmen.
Het is een oproep om bij het stemmen (bijv. Tweede kamer) rekening te houden met de 'roze' standpunten van partijen.
Ik was met men eerste post denk ik duidelijk genoeg, maar op fok word je zo snel anti-homo of homofoob genoemd dat ik net zo ver net zo ver kan gaan zoeken naar argumenten of verwijten.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:26 schreef sp3c het volgende:
dat zegt hij volgens mij niet
je moet niet te snel homofoob willen roepen, er is zo'n verhaaltje over een jongetje dat de hele dag wolf zat te roepen wat wel toepasselijk is volgens mij
Dat is door DEF georganiseerd, en ik zei, alles wat niet door def georganiseerd is.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:15 schreef sp3c het volgende:
en de megafestatie??
en ja Lightning_nl ik snap dat die twee idd niet vergelijkbaar zijn ja
maar goed, Esses, daar ben ik het pertinent niet mee eens er moet juist meer groen op straat want laten we wel wezen defensie is de band met de samenleving een beetje kwijt ... en niet eens een beetje
ik denk persoonlijk door het afschaffen van de dienstplicht, die stricte regelgeving is iets van vroeger
ik had graag bv een Boxer met wat Antilliaans uitziende militairen erin en wat mooie schaars geklede (evt homosexuele) dames er op tijdens het zomercarnaval zien meerijden. Net zoals ik graag een LCVP aan die canal pride zie meevaren. Net zoals ik die Oranje gevechtstank voor het Europees Kampioenschap wel mooi vond en die was foeilelijk
dat soort dingen leveren meer goodwill op dan die stompzinnige reclamecampagne op tv
Sowieso, ook al is die boot waar ze op gaan staan 'netjes', die boten ervoor en erachter misschien niet. Sowieso geeft heel dat Canal Parade een vulgair en genant beeld van homo's (ook al zitten er nette bootjes tussen) waar ook heel veel homo's het helemaal niet mee eens zijn. En kijk voor de grap eens op zo'n gay site zoals http://www.canalparade.nl/ Staat vol met travestieten.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dan raad ik je aan een psycholoog te raadplegen wegens waandenkbeelden.
Mensen in t-shirts die met vlaggetjes zwaaien.
En dat alle militairen homo zijn zeker.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:50 schreef Peter het volgende:
Nu weet ik dus dat militairen geen ritmegevoel hebben
Nee, wel dat sommigen zich als een mietje gedragen, maar dat zijn toch voornamelijk hetero's..quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:28 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
En dat alle militairen homo zijn zeker.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Nee, wel dat sommigen zich als een mietje gedragen, maar dat zijn toch voornamelijk hetero's..
dagje strand in uniform mag ook nietquote:Op zondag 2 augustus 2009 03:56 schreef Peter het volgende:
[Reportage] Gay Pride 2009!
Ik zie daar ook zoveel meer naakt als op het strand.......
Pfff... we zitten hier voor Piet Snot een topic vol te typenquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:24 schreef sp3c het volgende:
ik hoor trouwens ook verder geen argumenten van de voorstanders van deelname
Schandequote:Op maandag 3 augustus 2009 14:07 schreef Godtje het volgende:
Er liepen net militairen door mijn stad in uniform en eentje haalde het in zijn hoofd om een klokhuis op straat te gooien.
Misschien moet je gewoon je hoofd uit je aars halen en het begin van dit topic lezen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:24 schreef sp3c het volgende:
ik hoor trouwens ook verder geen argumenten van de voorstanders van deelname ... behalve van Bob
zo zou je het kunnen noemen jaquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:33 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Pfff... we zitten hier voor Piet Snot een topic vol te typen.
Homo's of de gay parade zijn niet integer?quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:04 schreef dopy14 het volgende:
maar ik vind ook dat je een bepaalde integriteit te behouden hebt.
maar wel politiek. Als die het wenselijk vinden dat defensie zich als homovriendelijk dient op te stellen en vinden dat de gay parade daarvoor een prima uithangbord is (net als bedrijven, overheden en politie dat vinden), dan is het toch geen enkel probleem?quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:42 schreef sp3c het volgende:
helemaal niet
het leger gaat niet op eigen houtje op pad omdat het land in kwestie niet onze normen en waarden hebben
de politiek besluit dat net zoals ze besluiten of er wel of niet militairen mee varen op zo'n bootje
Cohen is trouwens ook geen militair
dat zeg ik toch al de hele tijd?quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:46 schreef Peter het volgende:
[..]
maar wel politiek. Als die het wenselijk vinden dat defensie zich als homovriendelijk dient op te stellen en vinden dat de gay parade daarvoor een prima uithangbord is (net als bedrijven, overheden en politie dat vinden), dan is het toch geen enkel probleem?
pffffff nu diskwalificeer je jezelfquote:Net alsof een uniform iets belangrijks is. Dat vinden de opgefokte alfamannetjes die daar hun status uit moeten halen misschien, maar respect verdien je, die krijg je niet voor niets bij een stukkie stof. Tis werkkleding en als je je bedrijf presenteert kun je dat best aanhebben.
quote:beetje feesten op een boot valt daar dus niet onder
50 jaar geleden was homoseksualiteit een ziekte, ook voor een legerarts. Moeten die meningen en denkbeelden ook via dat uniform nu nig gelden? Komop, meningen en waarden veranderen. Defensie dient niet te discrimineren, dus de oude gedachten dat homo's er niet thuis horen zijn tegenwoordig wel weg mag ik hopen.. Dat het in de praktijk nogsteeds moeilijk kan zijn voor homo's is juist iets waar ook defensie aan zou moeten werken en een steuntje in de rug als een deelname aan de canal parade lijkt me meer dan welkom.quote:en je politieke mening uitdragen ook niet want je voorgangers die de status aan dat stukkie stof hebben gegeven hadden nu eenmaal niet allemaal dezelfde mening
maakt mij dat nou uit ... misschien zijn het gewoon hele stijve kerelsquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Feesten op een boot? Een beetje stijf op het achterdek staan, los van de heen-en-weer deinende mensen van de ING/philips etc... Deze collega's van je stonden niet echt te feesten daar, die stonden daar een signaal af te geven en netjes te zwaaien naar het publiek dat hard voor ze klapte!
nee dat zeg ik niet, ik zeg dat je niet kunt spreken voor de rest en dat doe je wel als je je uniform aantrekt want die is representatief voor het hele groene circusquote:[..]
50 jaar geleden was homoseksualiteit een ziekte, ook voor een legerarts. Moeten die meningen en denkbeelden ook via dat uniform nu nig gelden? Komop, meningen en waarden veranderen. Defensie dient niet te discrimineren, dus de oude gedachten dat homo's er niet thuis horen zijn tegenwoordig wel weg mag ik hopen.. Dat het in de praktijk nogsteeds moeilijk kan zijn voor homo's is juist iets waar ook defensie aan zou moeten werken en een steuntje in de rug als een deelname aan de canal parade lijkt me meer dan welkom.
zeg ik ook maar jij leest niet en dat maakt de discussie wat frustrerendquote:Volgend jaar met een paar marine-bootjes meevaren zeg ik!
ING en Philips hebben dan ook geen voorbeeldfunctie. Next.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:24 schreef Peter het volgende:
[..]
Homo's of de gay parade zijn niet integer?
@ Sp3c
Als het da ineens gedraait wordt dat defensiepersoneel nergens buiten mag komen met kleding in het groen/blauw aan.. waarom zouden we dat in hemelsnaam moeten verdedigen?
Het gaat hier om een emancipatie-optocht met nette en stoute deelnemers. ING/Philips etc worden ook niet als vies en stout bedrijf gezien nu hun logo op een nette boot stond in een parada waar ook mannen in zwembroek stonden...
In uniform is prima. laat juist de acceptatie zien.
Jouw gelul over alfamannetjes en status uit een stuk stof halenquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:02 schreef Peter het volgende:
Ik zeg niet dat iedereen in uniform zo is. maar bijv. TS zou ik daar zeker wel onder scharen n.a.v. zijn reacties hier. En dat vind ik fout. Uniform is werkkleding en een manier om je baas te representeren. Dat doe je ook op de gay parade en moet kunnen.
Het is belangrijk om het als werkkleding te laten zien, omdat je normaal daar ook in rond loopt.
Degenen die er moeite mee hebben omdat het uniform besmeurd/beledigd zou worden vin dik wel alfamannetjes die hun eigen status uit dat stukkie stof moeten halen ipv uit hun daden...
Wat is het uniform voor jou dan?quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:44 schreef Lightning_NL het volgende:
Jouw gelul over alfamannetjes en status uit een stuk stof halen![]()
![]()
Wat een gebrabbel over niks zeg. Het uniform mag gewoon niet misbruikt worden voor zoiets smerigs als de Gay Pride. Doe dat maar op een andere manier, maar niet op dat toneelstuk met blote mannen die elkaar lopen te berijden.
zoiets smerigs nog wel ...quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:44 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jouw gelul over alfamannetjes en status uit een stuk stof halen![]()
![]()
Wat een gebrabbel over niks zeg. Het uniform mag gewoon niet misbruikt worden voor zoiets smerigs als de Gay Pride. Doe dat maar op een andere manier, maar niet op dat toneelstuk met blote mannen die elkaar lopen te berijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |