Wat vinden jullie hier van?quote:Militairen varen aanstaande zaterdag voor het eerst mee in uniform tijdens de roemruchte Canal Parade in de Amsterdamse grachten. Het ministerie van Defensie heeft hen hiervoor toestemming gegeven.
De militairen varen mee op de boot van de homonetwerken van onder meer FNV, Cisco, IBM, Philips en Shell. Dat maakte vakcentrale FNV vandaag bekend.
Een woordvoerster van het ministerie liet weten dat het goed is dat ze meevaren "mits ze een correct tenue dragen". Ze benadrukte dat de deelname niet is georganiseerd vanuit Defensie, maar een actie betreft van de militairen zelf.
Vorig jaar ontstond nog ophef toen het ministerie het militairen verbood in uniform mee te doen aan de jaarlijkse botenparade van de Gay Pride. Deelname in uniform zou de waardigheid van dat kledingstuk aantasten.
Je hebt ook fatsoenlijke gay-boten (kledingcode). Zelfs een CDA-Kamerlid vaart mee om christelijke homo-emancipatie te 'steunen'.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Kunnen jullie ook vertelen WAAROM jullie dat vinden? Jullie hebben nogal een discutabel standpunt namelijk. Kun je dat ook onderbouwen? Militairen hebben een voorbeeldfunctie richting de burgers. Dan ga je niet tussen allemaal dansende halfnaakte mannen op een bootje staan in je MILITAIRE kleding. Daar is geen enkele reden voor en je beschaamt het hele bedrijf.
quote:De militairen varen mee op de boot van de homonetwerken van onder meer FNV, Cisco, IBM, Philips en Shell. Dat maakte vakcentrale FNV dinsdag bekend.
Een woordvoerster van het ministerie liet weten dat het goed is dat ze meevaren „mits ze een correct tenue dragen”. Ze benadrukte dat de deelname niet is georganiseerd vanuit Defensie, maar een actie betreft van de militairen zelf.
Vorig jaar ontstond nog ophef toen het ministerie militairen verbood in uniform mee te doen aan de jaarlijkse botenparade van de Gay Pride. Deelname in uniform zou de waardigheid van dat kledingstuk aantasten.
Peter Kees Hamstra van de Stichting Homoseksualiteit en Krijgsmacht liet weten blij te zijn dat het uniform is toegestaan op de Canal Parade. „Ook voor militairen geldt dat uit de kast beter werkt.” Hij verwees daarmee naar het thema van de boot ‘uit de kast werkt beter’.
De betrokken organisaties willen met hun deelname aan de parade hun steun betuigen aan hun homoseksuele medewerkers, aldus FNV. Veel homo's en lesbiennes kunnen op het werk nog steeds niet open zijn over hun geaardheid.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)mee_met_Canal_Parade
Om heel eerlijk te zijn zou ik als generaal alleen maar homo's in het leger willen hebben. Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen. Hoe denk je anders dat de Grieken er in slaagde met 300 man bijna de Perzen tegen te houden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Kunnen jullie ook vertelen WAAROM jullie dat vinden? Jullie hebben nogal een discutabel standpunt namelijk. Kun je dat ook onderbouwen? Militairen hebben een voorbeeldfunctie richting de burgers. Dan ga je niet tussen allemaal dansende halfnaakte mannen op een bootje staan in je MILITAIRE kleding. Daar is geen enkele reden voor en je beschaamt het hele bedrijf.
Oh ja, en in Afghanistan is er geen 'front'
Niet alle boten zijn zo. Er zijn zat 'fatsoenlijke' boten dus ik zie het probleem niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Oh ja, en in Afghanistan is er geen 'front'
Ja, dat geldt dan evengoed voor jouw standpunt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Jullie hebben nogal een discutabel standpunt namelijk.
Wat een onzin, ik houd toch ook niet van alle vrouwen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:
Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen.
Ja, eigenlijk denk ik dat dat nog steeds nodig is ja.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:04 schreef DABAMaster het volgende:
is absoluut niet nodig. Prima als de homo's een feestje willen vieren, maar moeten andere 'bevolkingsgroepen' dat 'steunen'?
homotolerantie wordt de laatste tijd weer rap minder!quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:10 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk denk ik dat dat nog steeds nodig is ja.
eh ja vind je het gek als je in een roze string met je ballen loopt te schudden op een bootje in de grachtenquote:Op woensdag 29 juli 2009 08:15 schreef Stroekie het volgende:
[..]
homotolerantie wordt de laatste tijd weer rap minder!
als je niet normaal kunt doen en je niet serieus kunt gedragen moet je maar weg gaan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn zou ik als generaal alleen maar homo's in het leger willen hebben. Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen. Hoe denk je anders dat de Grieken er in slaagde met 300 man bijna de Perzen tegen te houden.
Het hele gay pride gebeuren is not-done en over the top vind ik, dus ook al is die boot 'netjes', ik vind het nog steeds niet kunnen. Waarom denken homo's dat ze per se dingen moeten mogen die andere collega's niet mogen? Waarom moeten ze altijd zichzelf uitzonderen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet alle boten zijn zo. Er zijn zat 'fatsoenlijke' boten dus ik zie het probleem niet.
Durf begrijpend te lezen, ik heb mijn standpunt onderbouwd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, dat geldt dan evengoed voor jouw standpunt.
Durf verder te lezen! Dat heeft The_Ed ook gedaan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:27 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Durf begrijpend te lezen, ik heb mijn standpunt onderbouwd.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:08 schreef ThE_ED het volgende:
Overigens, ontopic, ik heb het zelf niet zo op dat Gaypride. "Is dat nou nodig", denk ik dan, maar ik heb het idee dat dat de laatste tijd zeker inderdaad weer nodig is, helaas. En dan denk ik dat zo'n toch een beetje opvallende, voor sommigen provocerende, manier van rondtrekken door de stad een goede manier is om te laten zijn dat dat dus ook iets is wat sommige mensen zijn: homo.
Een traditioneel als stoer, hetero geziene bedrijfstak als het leger is dan misschien nog juist wel extra een reden om als militair aanwezig te zijn. Moet dat in je uniform? Tsja, sowieso zou je dat misschien niet bij privé aangelegenheden aan moeten doen, maar het is natuurlijk wel hét onderscheidende symbool en het is voor iedereen duidelijk, dus van mij mag men. "De waardigheid van het kledingstuk wordt keihard de grond in geboord, evenals het het beeld van de gehele krijgsmacht." Dat is echt van die kletspraat, het gaat om een stuk bedrijfskleding. (En eerlijk gezegd denk ik niet dat in een continent waar mensen met de eigen vlag over de grond slepen bij festiviteiten dit soort oude denkbeelden nog zo gelden.)
Lees zelf begrijpend lutser, dat doet toch niets af aan het feit dat jouw standpunt dan evengoed discutabel is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:27 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Durf begrijpend te lezen, ik heb mijn standpunt onderbouwd.
Ik meen dit zeer serieus trouwens. Lees je eens in over de Spartanen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:22 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
als je niet normaal kunt doen en je serieus kunt gedragen moet je maar weg gaan.
Dude, ben je nou echt zo dom?quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Durf verder te lezen! Dat heeft The_Ed ook gedaan.
[..]
Ben jij dan verplicht om er naar te gaan kijken als homehater zijnde? Echt ik snap niet waar mensen moeite mee hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:25 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het hele gay pride gebeuren is not-done en over the top vind ik, dus ook al is die boot 'netjes', ik vind het nog steeds niet kunnen. Waarom denken homo's dat ze per se dingen moeten mogen die andere collega's niet mogen? Waarom moeten ze altijd zichzelf uitzonderen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |