abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71417761
quote:
Militairen varen aanstaande zaterdag voor het eerst mee in uniform tijdens de roemruchte Canal Parade in de Amsterdamse grachten. Het ministerie van Defensie heeft hen hiervoor toestemming gegeven.

De militairen varen mee op de boot van de homonetwerken van onder meer FNV, Cisco, IBM, Philips en Shell. Dat maakte vakcentrale FNV vandaag bekend.

Een woordvoerster van het ministerie liet weten dat het goed is dat ze meevaren "mits ze een correct tenue dragen". Ze benadrukte dat de deelname niet is georganiseerd vanuit Defensie, maar een actie betreft van de militairen zelf.

Vorig jaar ontstond nog ophef toen het ministerie het militairen verbood in uniform mee te doen aan de jaarlijkse botenparade van de Gay Pride. Deelname in uniform zou de waardigheid van dat kledingstuk aantasten.
Wat vinden jullie hier van?

Ik vind het godverdomme fucking triest. Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat hier toestemming voor is verleend. De waardigheid van het kledingstuk wordt keihard de grond in geboord, evenals het het beeld van de gehele krijgsmacht. Volgens mij kun je Defensie gewoon niet beter voor schut zetten dan een paar dansende homo's tussen heel veel anderen op een bootje te zetten in hun militaire kleding. In 1 klap het beeld van Defensie keihard verziekt.

Don't get me wrong, ik heb niks tegen homo's, maar zo'n Gay parade ding vind ik echt te belachelijk voor woorden, en dat er dan mensen zijn die per se hun militaire kleding daarbij willen dragen

Volgens mij kunnen die het ook nooit meer goed doen bij hun collega's dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lightning_NL op 29-07-2009 14:54:31 ]
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:24:19 #2
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71417782
Geweldig.

Amen.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:30:10 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71417805
Geen moeite mee. En collega's van die militairen die er moeite mee hebben sturen ze maar naar het front in Afghanistan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71417823
Kunnen jullie ook vertelen WAAROM jullie dat vinden? Jullie hebben nogal een discutabel standpunt namelijk. Kun je dat ook onderbouwen? Militairen hebben een voorbeeldfunctie richting de burgers. Dan ga je niet tussen allemaal dansende halfnaakte mannen op een bootje staan in je MILITAIRE kleding. Daar is geen enkele reden voor en je beschaamt het hele bedrijf.

Oh ja, en in Afghanistan is er geen 'front'
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:37:15 #5
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71417829
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Kunnen jullie ook vertelen WAAROM jullie dat vinden? Jullie hebben nogal een discutabel standpunt namelijk. Kun je dat ook onderbouwen? Militairen hebben een voorbeeldfunctie richting de burgers. Dan ga je niet tussen allemaal dansende halfnaakte mannen op een bootje staan in je MILITAIRE kleding. Daar is geen enkele reden voor en je beschaamt het hele bedrijf.
Je hebt ook fatsoenlijke gay-boten (kledingcode). Zelfs een CDA-Kamerlid vaart mee om christelijke homo-emancipatie te 'steunen'.
quote:
De militairen varen mee op de boot van de homonetwerken van onder meer FNV, Cisco, IBM, Philips en Shell. Dat maakte vakcentrale FNV dinsdag bekend.

Een woordvoerster van het ministerie liet weten dat het goed is dat ze meevaren „mits ze een correct tenue dragen”. Ze benadrukte dat de deelname niet is georganiseerd vanuit Defensie, maar een actie betreft van de militairen zelf.

Vorig jaar ontstond nog ophef toen het ministerie militairen verbood in uniform mee te doen aan de jaarlijkse botenparade van de Gay Pride. Deelname in uniform zou de waardigheid van dat kledingstuk aantasten.

Peter Kees Hamstra van de Stichting Homoseksualiteit en Krijgsmacht liet weten blij te zijn dat het uniform is toegestaan op de Canal Parade. „Ook voor militairen geldt dat uit de kast beter werkt.” Hij verwees daarmee naar het thema van de boot ‘uit de kast werkt beter’.

De betrokken organisaties willen met hun deelname aan de parade hun steun betuigen aan hun homoseksuele medewerkers, aldus FNV. Veel homo's en lesbiennes kunnen op het werk nog steeds niet open zijn over hun geaardheid.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)mee_met_Canal_Parade
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:40:12 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71417845
quote:

Om heel eerlijk te zijn zou ik als generaal alleen maar homo's in het leger willen hebben. Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen. Hoe denk je anders dat de Grieken er in slaagde met 300 man bijna de Perzen tegen te houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71417862
quote:

Niet alle boten zijn zo. Er zijn zat 'fatsoenlijke' boten dus ik zie het probleem niet.
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:01:00 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71417957
quote:
Jullie hebben nogal een discutabel standpunt namelijk.
Ja, dat geldt dan evengoed voor jouw standpunt.
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:01:58 #9
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71417966
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:
Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen.
Wat een onzin, ik houd toch ook niet van alle vrouwen.
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:02:36 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71417972
TS is gewoon een homohater.
pi_71417976
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:02 schreef Megumi het volgende:
TS is gewoon een homohater.
Zo komt hij in elk geval over.
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:04:21 #12
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_71417986
is absoluut niet nodig. Prima als de homo's een feestje willen vieren, maar moeten andere 'bevolkingsgroepen' dat 'steunen'?
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:08:53 #13
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71418015
Overigens, ontopic, ik heb het zelf niet zo op dat Gaypride. "Is dat nou nodig", denk ik dan, maar ik heb het idee dat dat de laatste tijd zeker inderdaad weer nodig is, helaas. En dan denk ik dat zo'n toch een beetje opvallende, voor sommigen provocerende, manier van rondtrekken door de stad een goede manier is om te laten zijn dat dat dus ook iets is wat sommige mensen zijn: homo.

Een traditioneel als stoer, hetero geziene bedrijfstak als het leger is dan misschien nog juist wel extra een reden om als militair aanwezig te zijn. Moet dat in je uniform? Tsja, sowieso zou je dat misschien niet bij privé aangelegenheden aan moeten doen, maar het is natuurlijk wel hét onderscheidende symbool en het is voor iedereen duidelijk, dus van mij mag men. "De waardigheid van het kledingstuk wordt keihard de grond in geboord, evenals het het beeld van de gehele krijgsmacht." Dat is echt van die kletspraat, het gaat om een stuk bedrijfskleding. (En eerlijk gezegd denk ik niet dat in een continent waar mensen met de eigen vlag over de grond slepen bij festiviteiten dit soort oude denkbeelden nog zo gelden.)
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:09:48 #14
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71418025
ja het personeel van shell ibn tnt klm en ing staan op dezelfde boot ook niet enkel in een string. Dus defentie past daar prima tussen!
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:10:03 #15
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71418027
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:04 schreef DABAMaster het volgende:
is absoluut niet nodig. Prima als de homo's een feestje willen vieren, maar moeten andere 'bevolkingsgroepen' dat 'steunen'?
Ja, eigenlijk denk ik dat dat nog steeds nodig is ja.
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:15:49 #16
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_71418068
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:10 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk denk ik dat dat nog steeds nodig is ja.
homotolerantie wordt de laatste tijd weer rap minder!
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_71418139
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:15 schreef Stroekie het volgende:

[..]

homotolerantie wordt de laatste tijd weer rap minder!
eh ja vind je het gek als je in een roze string met je ballen loopt te schudden op een bootje in de grachten
gewoon normaal doen, is deze hele onzin niet nodig.
pi_71418141
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn zou ik als generaal alleen maar homo's in het leger willen hebben. Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen. Hoe denk je anders dat de Grieken er in slaagde met 300 man bijna de Perzen tegen te houden.
als je niet normaal kunt doen en je niet serieus kunt gedragen moet je maar weg gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lightning_NL op 29-07-2009 08:29:05 ]
pi_71418168
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Niet alle boten zijn zo. Er zijn zat 'fatsoenlijke' boten dus ik zie het probleem niet.
Het hele gay pride gebeuren is not-done en over the top vind ik, dus ook al is die boot 'netjes', ik vind het nog steeds niet kunnen. Waarom denken homo's dat ze per se dingen moeten mogen die andere collega's niet mogen? Waarom moeten ze altijd zichzelf uitzonderen?
pi_71418197
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:01 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, dat geldt dan evengoed voor jouw standpunt.
Durf begrijpend te lezen, ik heb mijn standpunt onderbouwd.
pi_71418216
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:27 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Durf verder te lezen! Dat heeft The_Ed ook gedaan.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:08 schreef ThE_ED het volgende:
Overigens, ontopic, ik heb het zelf niet zo op dat Gaypride. "Is dat nou nodig", denk ik dan, maar ik heb het idee dat dat de laatste tijd zeker inderdaad weer nodig is, helaas. En dan denk ik dat zo'n toch een beetje opvallende, voor sommigen provocerende, manier van rondtrekken door de stad een goede manier is om te laten zijn dat dat dus ook iets is wat sommige mensen zijn: homo.

Een traditioneel als stoer, hetero geziene bedrijfstak als het leger is dan misschien nog juist wel extra een reden om als militair aanwezig te zijn. Moet dat in je uniform? Tsja, sowieso zou je dat misschien niet bij privé aangelegenheden aan moeten doen, maar het is natuurlijk wel hét onderscheidende symbool en het is voor iedereen duidelijk, dus van mij mag men. "De waardigheid van het kledingstuk wordt keihard de grond in geboord, evenals het het beeld van de gehele krijgsmacht." Dat is echt van die kletspraat, het gaat om een stuk bedrijfskleding. (En eerlijk gezegd denk ik niet dat in een continent waar mensen met de eigen vlag over de grond slepen bij festiviteiten dit soort oude denkbeelden nog zo gelden.)
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:29:29 #22
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71418226
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:27 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Lees zelf begrijpend lutser, dat doet toch niets af aan het feit dat jouw standpunt dan evengoed discutabel is.
[KNE]-Mod
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:29:34 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71418230
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

als je niet normaal kunt doen en je serieus kunt gedragen moet je maar weg gaan.
Ik meen dit zeer serieus trouwens. Lees je eens in over de Spartanen.
pi_71418257
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:28 schreef Godtje het volgende:

[..]

Durf verder te lezen! Dat heeft The_Ed ook gedaan.
[..]

Dude, ben je nou echt zo dom?
Ik had het in eerste instantie niet tegen The_Ed. Ook kwam hij pas LATER met een onderbouwing. Maar waar het eigenlijk om ging is dat de eerste 2 reacties zomaar wat zeiden zonder het te onderbouwen, daarom vroeg ik om een onderbouwing. Weet je? Misschien moet je gewoon effe het hele topic op je gemak vanaf het begin lezen, misschien begrijp je het dan wel.
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:31:53 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71418258
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:25 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Het hele gay pride gebeuren is not-done en over the top vind ik, dus ook al is die boot 'netjes', ik vind het nog steeds niet kunnen. Waarom denken homo's dat ze per se dingen moeten mogen die andere collega's niet mogen? Waarom moeten ze altijd zichzelf uitzonderen?
Ben jij dan verplicht om er naar te gaan kijken als homehater zijnde? Echt ik snap niet waar mensen moeite mee hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')