alsjeblieft zeg... ook zonder homo te zijn in het leger ga je van je kameraden houden hoor maar wel op een andere manier. als je hetro bent betekend het toch ook niet dat je van elke meid houd?quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn zou ik als generaal alleen maar homo's in het leger willen hebben. Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen. Hoe denk je anders dat de Grieken er in slaagde met 300 man bijna de Perzen tegen te houden.
Internet-held? Ik wil het ook wel recht in je gezicht zeggen hoor. Ennuh, ik heb daar niks te zoeken bij zo'n belachelijke vertoning. Ik hoef het allemaal niet te zien want ik vind het misselijkmakend. En dat is niet omdat ik iets tegen homo's heb, nee, ik heb iets tegen dat overdreven 'kijk kijk kijk mij anders zijn'.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:17 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Bij dergelijke mensen zal het beeld van homo's alleen maar 'positief' zijn als homo's practisch onzichtbaar zijn. Schijntolerantie dus. Bij dergelijke mensen zul je 't nooit goed doen. En voor dergelijke mensen zal zo'n feest (want dat is het, en dat had je geweten als je als internet-held gewoon eens was wezen kijken) nooit worden afgelast.
inderdaad.. en ik maar denken dat homo's geaccepteerd willen worden en just niet anders behandeld worden of in een ander soort licht gezet willen wordenquote:Op woensdag 29 juli 2009 08:25 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het hele gay pride gebeuren is not-done en over the top vind ik, dus ook al is die boot 'netjes', ik vind het nog steeds niet kunnen. Waarom denken homo's dat ze per se dingen moeten mogen die andere collega's niet mogen? Waarom moeten ze altijd zichzelf uitzonderen?
In ons land worden homoseksuelen nog steeds in elkaar geslagen. Wanneer homoseksualiteit volledig wordt geaccepteerd in onze samenleving (geen discriminatie op religieuze scholen bijvoorbeeld), dan pas kan een Gay Pride als onnodig worden beschouwd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:27 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Internet-held? Ik wil het ook wel recht in je gezicht zeggen hoor. Ennuh, ik heb daar niks te zoeken bij zo'n belachelijke vertoning. Ik hoef het allemaal niet te zien want ik vind het misselijkmakend. En dat is niet omdat ik iets tegen homo's heb, nee, ik heb iets tegen dat overdreven 'kijk kijk kijk mij anders zijn'.
FYI: mensen zijn andersquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Internet-held? Ik wil het ook wel recht in je gezicht zeggen hoor. Ennuh, ik heb daar niks te zoeken bij zo'n belachelijke vertoning. Ik hoef het allemaal niet te zien want ik vind het misselijkmakend. En dat is niet omdat ik iets tegen homo's heb, nee, ik heb iets tegen dat overdreven 'kijk kijk kijk mij anders zijn'.
Ja, en die acceptatie houdt dus in dat lui als jij niet gaan janken als er eens een feestje wordt georganiseerdquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:28 schreef Shizzah het volgende:
inderdaad.. en ik maar denken dat homo's geaccepteerd willen worden en just niet anders behandeld worden of in een ander soort licht gezet willen worden
Wat Nederland betreft ja. Maar vergeet ook de internationale functie (en aantrekkingskracht) niet...quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:30 schreef Verlicht het volgende:
In ons land worden homoseksuelen nog steeds in elkaar geslagen. Wanneer homoseksualiteit volledig wordt geaccepteerd in onze samenleving (geen discriminatie op religieuze scholen bijvoorbeeld), dan pas kan een Gay Pride als onnodig worden beschouwd.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, en die acceptatie houdt dus in dat lui als jij niet gaan janken als er eens een feestje wordt georganiseerd.
Misschien worden ze JUIST in elkaar geslagen door hun extravagante vertoningen op zoiets als Gay Pride? Daar ooit wel eens over nagedacht? Met Gay Pride wordt JUIST de schijnwerper gezet op hoe anders homo's wel niet zijn met hun extravagante gedrag.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:30 schreef Verlicht het volgende:
[..]
In ons land worden homoseksuelen nog steeds in elkaar geslagen. Wanneer homoseksualiteit volledig wordt geaccepteerd in onze samenleving (geen discriminatie op religieuze scholen bijvoorbeeld), dan pas kan een Gay Pride als onnodig worden beschouwd.
Dit dusquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Misschien worden ze JUIST in elkaar geslagen door hun extravagante vertoningen op zoiets als Gay Pride? Daar ooit wel eens over nagedacht? Met Gay Pride wordt JUIST de schijnwerper gezet op hoe anders homo's wel niet zijn met hun extravagante gedrag.
Ik praat agressie tegen homo's niet goed, maar ik snap wel dat de Gay Pride bij bepaalde bevolkingsgroepen extra redenen geeft om er 'tegenin' te gaan.
Als jouw 'acceptatie' hiervan afhangt, dan is jouw acceptatie geen knip voor de neus waard en mag je 'm houdenquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:39 schreef Shizzah het volgende:
Nee.. die acceptatie gaat pas beginnen als ze er niet zo te koop mee lopen...
Werkgevers zijn erbij gebaat uit te stralen dat ze een positief diversiteitsbeleid voeren. En dat wordt hiermee geïllustreerd. De militairen varen dan ook mee op een 'serieuze' boot, samen met andere werkgevers.quote:ik bedoel die jongens.. nja het zijn haast meiden.. die in die haast dames kleertjes en skinny jeans lopen.. ook dat typische accentje en soms dat loopje, heel fijn hoor... dat ze een feestje organizeren maar om het nou zo op te blazen dat ze perse ook hun militaire uniformen aanwillen dat vraagt gewoon om negatieve aandacht...
Onzin. De homo's die in elkaar geslagen worden in de praktijk, zijn helemaal geen extravagante travestieten oid. Potenrammers vinden het blijkbaar leuk (waarschijnlijk vanuit eigen onzekerheid) om alles in elkaar te meppen dat anders is. Die hebben daar geen exuus van een botenoptocht voor nodig.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Misschien worden ze JUIST in elkaar geslagen door hun extravagante vertoningen op zoiets als Gay Pride? Daar ooit wel eens over nagedacht? Met Gay Pride wordt JUIST de schijnwerper gezet op hoe anders homo's wel niet zijn met hun extravagante gedrag.
Ik praat agressie tegen homo's niet goed, maar ik snap wel dat de Gay Pride bij bepaalde bevolkingsgroepen extra redenen geeft om er 'tegenin' te gaan.
Nah, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik hier voor 80% van de FOK!ers mee vertegenwoordigquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als jouw 'acceptatie' hiervan afhangt, dan is jouw acceptatie geen knip voor de neus waard en mag je 'm houden.
en al die mensen die in een roze string staan te huppelen op een boot tijdens pride lopen in hetzelfde tenue rond als ze wekelijks vanuit de Regulier dwars op weg naar huis gaan en door anderen in elkaar getrimd worden of in de vijver worden gegooidquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Is dat de 80% die in KLB, ONZ en op de Frontpage rondhangtquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:46 schreef Shizzah het volgende:
Nah, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik hier voor 80% van de FOK!ers mee vertegenwoordig
kan het mis hebben, hoor.
Dat zeg ik, dan hebben we nog een wereld te winnen, en is de tolerantie en acceptatie dus nog verre van bereiktquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:46 schreef Shizzah het volgende:
[..]
Nah, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik hier voor 80% van de FOK!ers mee vertegenwoordig
Ja blijkbaar spreekt een foto van de boot van Mr B meer tot de verbeelding dan die van de roze bedrijfsnetwerken of politiciquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Is dat de 80% die in KLB, ONZ en op de Frontpage rondhangt?
'k Vind dat iedereen die er niet in 't echt eens is gaan kijken, maar weinig recht van spreken heeft, en niet echt in staat is een oordeel te vellen over de bootjes (alsof dat het enige onderdeel zou zijn van het festijn).
En daarvan mag je de schuld voor een groot deel leggen bij de media. De Volkskrant hier ook weer: http://www.volkskrant.nl/(...)r_homobeleid_hapert. Een artikel over het meevaren van politiek Den Haag. En welk fotootje plakt de redacteur erbij?
[ afbeelding ]
Men smult van clichés.
Ahh.. jij mag dus wel voor oordelen hebben over menden die in KLB, ONZ en op de frontpage rondhangen maar als de homo's worden genoemt dan is het huilie huliequote:Op woensdag 29 juli 2009 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Is dat de 80% die in KLB, ONZ en op de Frontpage rondhangt?
Ik denk het niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:46 schreef Shizzah het volgende:
[..]
Je mag 'oordelen' hebben als je er bent geweest. Ben je al eens wezen kijken bij een Roze Zaterdag of Gay Pride?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:57 schreef Shizzah het volgende:
Ahh.. jij mag dus wel voor oordelen hebben over menden die in KLB, ONZ en op de frontpage rondhangen maar als de homo's worden genoemt dan is het huilie hulie :S
quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:46 schreef Stroekie het volgende:
[..]
en al die mensen die in een roze string staan te huppelen op een boot tijdens pride lopen in hetzelfde tenue rond als ze wekelijks vanuit de Regulier dwars op weg naar huis gaan en door anderen in elkaar getrimd worden of in de vijver worden gegooid![]()
Dus die tolerantie is bij jou nog steeds niet voldoende aanwezig als je bovenstaande reakties plaatst
Er is dus nog steeds een wereld te winnen
Stel je niet zo aan zegquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:02 schreef Lightning_NL het volgende:
..homo's zichzelf ZO ontzettend willen afzonderen en anders willen zijn..
Jij wil dus zeggen dat jij wel precies weet hoe die mensen zijn in KLB em ONZ ect? ken je ze in het echt?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je mag 'oordelen' hebben als je er bent geweest. Ben je al eens wezen kijken bij een Roze Zaterdag of Gay Pride?
Getverderrie! Je zou ze toch zó tegen de muur willen zettenquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:04 schreef Shizzah het volgende:
mensen waar het gewoon vanaf druipt.. zoals ik al zei.. dat accentje, dat loopje en ''dresscode''.
1 dag in het jaar ?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:02 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]Ben je nou serieus zo dom? Het gaat toch om de beeldvorming van homo's? Die beeldvorming wordt bijzonder negatief aangetast door de belachelijke vertoningen op de Gay Pride. En ja, dan moet je niet raar opkijken als homo's zichzelf ZO ontzettend willen afzonderen en anders willen zijn, dat ze aanstoot geven aan bepaalde groepen mensen die dit vervolgens met geweld beantwoorden.
En je moet echt niet denken dat mijn tolerantie jegens homo's groter wordt dankzij de Gay Pride... Nee... Mijn tolerantie slinkt daardoor juist.
Of je leest het topic even doorquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:23 schreef Bouke-p het volgende:
Ik vind canal pride en gay optochten etc zowiezo bullshit, homo's/lesbo's willen toch allemaal gelijk behandeld worden? Dan moet je vooral deze idiote optochten houden.
En militairen die meedoen in uniform? Nee, dat kan niet. En nee, niet omdat het een gay parade is maar omdat ik vind dat je niet in uniform naar welk feest/optocht moet gaan. Homo/lesbo binnen de krijgsmacht is prima, moet je lekker zelf weten. Maar laat je uniform lekker thuis! Waarom zou je uberhaupt in je uniform naar een feest willen?
eh, als je in een stringetje op zo'n boot staat te huppelen, is dat hetzelfde als hand in hand over straat gaan?quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:33 schreef Stroekie het volgende:
[..]
tolerantie is toch juist accepteren dat een ander anders is dan jij ? En mogen 2 mannen dan wel in het openbaar zoenen of hand in hand lopen. En hetero nederland neemt zeker ook massaal aanstoot aan al dat bloot met zomercarnaval ?
Hand-in-hand lopen is vaak al voldoende om uitgescholden te worden of klappen te krijgen. En dat zal niet veranderen als we mensen verbieden om halfnaakt op een boot te feesten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:36 schreef MrDrako het volgende:
eh, als je in een stringetje op zo'n boot staat te huppelen, is dat hetzelfde als hand in hand over straat gaan?
Zomercarnaval is bloter dan Gay Pride.quote:En ik weet niet waar je het over hebt met zomercarnaval?? lopen dan hetero mannen en vrouwen hand in hand in tijgermotief strings over straat met hun handtasjes te zwaaien ofzo??
Je hebt dus problemen met alles dat zich eens 'anders' laat zien?quote:Man+man heb ik geen probleem mee, zelfde voor vrouw+vrouw. Maar homo's moeten allemaal zo uitbundig laten zien dat ze anders zijn (en langs de snelweg elkaar in de reet neuken maar das een ander verhaal)
Op die ene dag in het jaar ?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:36 schreef MrDrako het volgende:
[..]
eh, als je in een stringetje op zo'n boot staat te huppelen, is dat hetzelfde als hand in hand over straat gaan?
En ik weet niet waar je het over hebt met zomercarnaval?? lopen dan hetero mannen en vrouwen hand in hand in tijgermotief strings over straat met hun handtasjes te zwaaien ofzo??
Man+man heb ik geen probleem mee, zelfde voor vrouw+vrouw. Maar homo's moeten allemaal zo uitbundig laten zien dat ze anders zijn (en langs de snelweg elkaar in de reet neuken maar das een ander verhaal)
Die meneer Braakhuis liep NIET in string met zijn handtas te zwaaien en gaf zijn vriend een afscheidszoen op rembrantsplein, en toch werden ze in elkaar geslagenquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:36 schreef MrDrako het volgende:
[..]
En ik weet niet waar je het over hebt met zomercarnaval?? lopen dan hetero mannen en vrouwen hand in hand in tijgermotief strings over straat met hun handtasjes te zwaaien ofzo??
Man+man heb ik geen probleem mee, zelfde voor vrouw+vrouw. Maar homo's moeten allemaal zo uitbundig laten zien dat ze anders zijn (en langs de snelweg elkaar in de reet neuken maar das een ander verhaal)
en dan vergeet je nog roze maandag tijdens Tilburg kermis en roze woensdag tijdens de nijmeegse vierdaagse feestenquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:48 schreef DennisMoore het volgende:
Twee dagen, want dezelfde viespeuken lopen natuurlijk ook nog te provoceren op Roze Zaterdag!
Daar staan ze dan in een roze string achter hun kraampje met lectuur, of lopen ze te collecteren voor het AIDS-fonds. Schandalig!
mja hier in nijmegen was het in eena antal gevallen tijdens de vierdaagse feesten goed duidelijk wie er homo is en wie hetero.quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:53 schreef MrDrako het volgende:
mja hier in nijmegen was het in eena antal gevallen tijdens de vierdaagse feesten goed duidelijk wie er homo is en wie hetero.
Ik heb t topic gelezen. En plasterk doet ff wat ander werk dan militairen. Je hoort als militair gewoon niet in uniform mee te lopen. Niet met de gay parade, niet met zomer carnaval of weet ik veel wat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:25 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Of je leest het topic even door.
Vind je trouwens dat Plasterk ook niet mee mag varen? Die is er ook namens 'zijn werk'.
Er varen er een paar mee op een keurige boot met wat andere werkgevers.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:03 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb t topic gelezen. En plasterk doet ff wat ander werk dan militairen. Je hoort als militair gewoon niet in uniform mee te lopen. Niet met de gay parade, niet met zomer carnaval of weet ik veel wat.
Dus ze moeten van jou eerst veranderen voor je ze gaat accepteren, dan is het hele doel van accepteren toch weg? Het zou moeten kunnen dat deze personen worden geaccepteerd zoals ze zijn, en als te koop lopen met daarbij hoort dan valt ook dat gedeelte onder accepteren.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij vindt jezelf nogal een superieur mannetje he. Ik heb nog geen post van jou in dit topic gezien waarin je niet op een "ik-heb-gelijk-en-jullie-zijn-dom" toontje praat, op het beledigende af. Is dat nou echt jouw manier van discussie voeren? Kan je dat niet op een normale manier doen, MET respect voor je medemens?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:02 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]Ben je nou serieus zo dom? Het gaat toch om de beeldvorming van homo's? Die beeldvorming wordt bijzonder negatief aangetast door de belachelijke vertoningen op de Gay Pride. En ja, dan moet je niet raar opkijken als homo's zichzelf ZO ontzettend willen afzonderen en anders willen zijn, dat ze aanstoot geven aan bepaalde groepen mensen die dit vervolgens met geweld beantwoorden.
En je moet echt niet denken dat mijn tolerantie jegens homo's groter wordt dankzij de Gay Pride... Nee... Mijn tolerantie slinkt daardoor juist.
Ik begrijp ook niet helemaal hoe ze tot die beslissing zijn gekomen. Waarschijnlijk bang voor dezelfde ophef als vorig jaar als ze het weer zouden verbieden, maar ik vind het zwak dat ze het nu toestaan dan. Je trekt 1 lijn, of het uniform alleen binnen werktijd en voor defensiedoeleinden, of je laat het helemaal los en laat het iedereen overal aantrekken als ze daar zin in hebben. Je gaat geen uitzonderingen maken voor bepaalde events of groepen omdat dat op het moment de makkelijkste oplossing is. Waar ligt dan de grens?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:03 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb t topic gelezen. En plasterk doet ff wat ander werk dan militairen. Je hoort als militair gewoon niet in uniform mee te lopen. Niet met de gay parade, niet met zomer carnaval of weet ik veel wat.
En de politie mag 't van jou ook niet?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:42 schreef Northside het volgende:
Ikzelf zou dus het verbod gehandhaafd hebben. Geen uniformen als het niet voor defensiedoeleinden is. Nu niet, nooit niet, nergens niet. Lekker duidelijk.
Als de politie niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En de politie mag 't van jou ook niet?
Mag defensie wel personeel werven of aan hun imago werken met aanwezigheid op andere events?
Mag defensie wel reclamespotjes uitzenden op tv rond tv-programma's waar ze helemaal niets mee te maken hebben?
Mag defensie wel meewandelen met de Vierdaagse?
Je blijft het maar niet snappen. Ze hebben daar niks te zoeken in uniform. Ze beschamen ons uniform en schaden het beeld van het hele bedrijf door met zo'n idiote optocht mee te doen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Er varen er een paar mee op een keurige boot met wat andere werkgevers.
Je had het topic dus niet gelezen.
Ik heb zeker wel tolerantie voor homo's, maar niet voor die bullshit zoals dat Gay Pride geouwehoer, snap je dat nu nog steeds niet nadat ik dat al een aantal keer heb gezegd?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:19 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat je geen tolerantie hebt voor homo's druipt uit al je postings, dat je ook geen tolerantie hebt voor iedereen met een andere mening wordt ook steeds duidelijker. Mooie aanwinst voor de beeldvorming van defensie...
Tsja, misschien onnodig strikt en niet heel zinvol, maar dan weet je wel altijd en overal dat als je iemand in uniform ziet, hij in functie is en dat zowel hij als jij je als zodanig dienen te gedragen. Niet dat je een politieagent aanspreekt en dat je "Oh... maar ik ben eigenlijk op weg naar huis" als antwoord krijgt. Het schept gewoon duidelijkheid voor alle betrokkenen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:06 schreef DennisMoore het volgende:
Heel consequent, maar m.i. onnodig strikt en niet zinvol.
Overigens gaat het niet alleen om 'werving' maar ook om het beïnvloeden van het imago en het uitdragen van een diversiteitsbeleid. De militairen varen mee op een bootje met andere werkgevers.
In het eerder geposte youtube-filmpje legt Jack de Vries uit wat de achterliggende reden is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |