abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71527671
Elk jaar wordt het eerste weekend van augustus Gay pride gevierd, vandaag werd het voor de dertiende keer gehouden met als hoogtepunt de Canal Parade door de grachten van Amsterdam. Op vrijdagavond beginnen de meeste feesten al en deze eindigen pas zondag in de late uurtjes.

Gay Pride is van origine een feest waar de outfits niet bont genoeg kunnen zijn en iedereen lekker los gaat. De afgelopen jaren heeft het feest echter een iets meer politieke lading gekregen. Minister Plasteerk was de eerste minister die een politiek geluid liet horen, en voer in 2008 mee op een boot. Dit jaar voer er voor het eerst ook een Christelijke boot mee kamerlid Corien Jonker, woordvoerder homo-emancipatie stapte als eerste CDA'er op een bootje.

Buiten de politieke en maatschappelijke lading is Gay Pride toch vooral een feest! Een samenzijn van gelijkgestemden en een feest van herkenning.

De sfeer was vandaag dan ook erg gezellig. Voordat de boten kwamen zaten de mensen al langs de kant te wachten met een biertje of een wijntje en praatten met elkaar alsof ze elkaar al jaren kenden. Zo nu en dan was er gejuich te horen en toen de boten parade eindelijk begon klonk er luid gejuich bij elke boot die langs kwam.

Alle soorten bootjes kwamen langs, groot en klein. Veel mensen hadden hun boot ook uitgerust met versieringen,sommige alleen een hawaikransje, maar ook mensen met een geheel roze inrichting.

FOK!fotograaf Juicyhil was erbij op deze zonnige dag en maakte voor voor FOK! leuke foto's.

Jaarlijks trekt de Canal Pride zo'n 350.000 bezoekers uit binnen en buitenland, homo en hetero, iedereen is welkom.

De politie is al een aantal jaar vaste bezoeker van Gay Pride en de Canal Parade

Voor het eerst dit jaar was er ook een boot met topsporters. waaronder, zwemmer Pieter van den Hoogenband, hockeyster Minke Booij, schaatser Jochem Uytdehaage en voetballer Piere van Hooijdonk (foto)
.

Veel mensen dragen op een dag als vandaag een aidslintje, uit solidariteit of nagedachtenis aan mensen die ze verloren zijn

De boot waar Gordon ook op stond, genaamd Gordon Snikkelaas en SwaffelPiet Stoompoot. Gordon zelf moest helaas halverwege afhaken want hij werd onwel. Na een ziekenhuis bezoekje gaat het weer prima met hem.

Amnesty International kan als organisatie voor de mensenrechten natuurlijk niet ontbreken

Aan mooie dames op een dag als vandaag geen gebrek!

Aan mooie heren ook niet!

Boy George look-a-like?

"I'm a lady"

Ben je vandaag ook naar Gay Pride geweest? Schroom dan niet en deel je foto's of verhalen met ons
ijs_beer fan!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:59:00 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71527757

Ben er niet geweest. Niet mijn ding

Foto's zijn wel geinig.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_71527758
Op welke foto sta je zelf, TS?
pi_71527815
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:59 schreef RacerDKB het volgende:
Op welke foto sta je zelf, TS?
Op die ene .

Oh ja mensen het is hier geen onz, dus semi-grappige onliners mogen achterwege blijven
ijs_beer fan!
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:01:58 #5
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_71527822
Ey mijn reactie is weg .. naja prachtige foto`s natuurlijk...
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_71527872
Die gast op je laatste pic lijkt wel een beetje op Ruben Nicolai
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:04:58 #7
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71527875
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door NanKing op 02-08-2009 00:06:51 (kappen) ]
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:16:44 #8
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71528078
Leuke fotoreportage. Ik was er zelf niet bij. Hou niet zo van mensenmassa's.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:23:37 #9
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_71528207
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:01 schreef NanKing het volgende:

[..]

Op die ene .

Oh ja mensen het is hier geen onz, dus semi-grappige onliners mogen achterwege blijven
Ik zal het achterwege laten zolang je mijn zusje niet aan de haak hebt geslagen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:28:40 #10
118967 FicoF
ondertitel
pi_71528342
Ik zei nog tegen m`n maat, is van Hooijdonk homo? Schijnen er tegenwoordig ook hetero`s op die boten te zitten. Zo jammer. Het is toch gay pride. Ga met je voetbal hoofd even ergens anders populair doen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:02:22 #11
263685 Dqod
Miss Cobra
pi_71528918
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:28 schreef FicoF het volgende:
Ik zei nog tegen m`n maat, is van Hooijdonk homo? Schijnen er tegenwoordig ook hetero`s op die boten te zitten. Zo jammer. Het is toch gay pride. Ga met je voetbal hoofd even ergens anders populair doen.
Nja andersom gebeurd t ook wel hoor.. Niet dat ik dat erg vind, maar homo's/lesbiennes
maken ook van bepaalde feesten hun eigen feest.. Of nja, laat ik t zo zeggen: Je ziet ze ook overal feesten..
En zoals ik zei, ik heb hier niets tegen (Ik behoor zelf ook in die categorie)..
Maar goed, dan vind ik dus ook dat hetero's weldegelijk op de Gay Pride mogen meefeesten
(Getuigd dit overigens niet van acceptatie en ruimdenkendheid?)
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
we come together like glue.
https://www.youtube.com/watch?v=N-jTN7r_fww
pi_71530464
Iedereen die daar aan mee gedaan heeft zal branden in hel.
  zondag 2 augustus 2009 @ 04:04:49 #13
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_71530481
als je hier als hetro staat kun je serieus een hand in je broek verwachten van een geile homo die wil zien wat voor vlees je in de kuip hebt. ik als nuchtere gelderlander kan dit niet waarderen, ik weet niet in hoeverre dit in amsterdam als normaal word ervaren?
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_71530506
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 04:04 schreef muay-toy het volgende:
als je hier als hetro staat kun je serieus een hand in je broek verwachten van een geile homo die wil zien wat voor vlees je in de kuip hebt. ik als nuchtere gelderlander kan dit niet waarderen, ik weet niet in hoeverre dit in amsterdam als normaal word ervaren?
Ik denk dat het best wel goed verkocht zal worden als film.
  zondag 2 augustus 2009 @ 04:17:04 #15
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_71530516
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 04:13 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Ik denk dat het best wel goed verkocht zal worden als film.
jammer dat dat het niet is. als je er zelf geweest was had je het eraan gelooft(waarschijnlijk ook niet met jouw looks )
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_71530528
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 04:17 schreef muay-toy het volgende:

[..]

jammer dat dat het niet is. als je er zelf geweest was had je het eraan gelooft(waarschijnlijk ook niet met jouw looks )
Waaraan gelooft?
pi_71531141
Mijn eerste gaypride was geweldig. Ik heb zelf geen foto's gemaakt maar vrienden van me wel. We zaten gewoon lekker te chillen met een biertje, en een baco. Al die boten super gezellig. Na afloop van de optocht de speakers op maximaal volume en ging het feestje nog of door voor de deur. Tot een uur of 9- stonden we nog te feesten aan de gracht. Het was leuker dan koninginnedag.
Oh ja ik ben trouwens gewoon hetero.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 augustus 2009 @ 09:24:50 #18
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_71531226
Is altijd geweldig, .
Alleen dit jaar niet geweest, volgend jaar een nieuwe kans.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_71531850
Het weer zat wel mee trouwens he. Nu regent het op de prinsengracht Terwijl we gisteren om dit tijdstip al met een kratje pils voor de deur zaten
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_71532445

't Enige fotootje dat ik heb gemaakt. Best druk in de Reguliers .

D'r werd fijn stevige muziek gedraaid . Leuk om semi-dansend langs de kant te staan, en allemaal verschillende types voorbij te zien lopen . Op gegeven moment moesten er 2 ziekenwagens en een brandweerwagen doorheen .
pi_71533442
quote:
[b]Op zaterdag 1 augustus 2009 23:55 schreef NanKing het volgende:
<center>De politie is al een aantal jaar vaste bezoeker van Gay Pride en de Canal Parade</center>
Tuurlijk, de politie zijn de grootste flikkers ..er lopen wel lekkere wijven rond volgens mij
pi_71534158
Mooie foto's! Ben er zelf ook geweest en het was tegen mijn verwachting in geweldig Volgend jaar zeker weer. Oja ben ook hetero
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 09:12 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Het was leuker dan koninginnedag!
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:52:22 #23
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71534352
Biseksueel hier en geweest met een biseksuele vriendin, lesbische vriendin en mijn hetero man.
2 Van ons met roze accenten en 2 van ons waaronder ik compleet verkleed met roze pruik.
Ik vond het echt enorm gezellig, wel jammer dat we ons een weg moesten banen door de enorme massa mensen en er weer een ziekenauto langs moest. Was een enorm succes ook dat mensen gewoon met kinderwagens en fietsen door die massa heen moesten en zouden
Verder echt een topfeest, volgend jaar weer
L'Enfer, c'est les autres.
pi_71538652
quote:
Canal Parade breekt records

Niet eerder werd de botenparade van de Gay Pride zo druk bezocht als zaterdag 1 augustus 2009. Met minimaal 560.000 personen is het vorige record van een half miljoen ruimschoots verbroken.

In de stralende zon keken de vele bezoekers hun ogen uit naar de verschillende boten die over de Prinsengracht naar het Waterlooplein voeren. Onder de boten bevonden zich enkele primeurs: 5 homostellen werden door burgemeester Cohen in het echt verbonden, er voeren topsporters mee en ook het CDA liet voor het eerst iemand mee varen in de persoon van Corien Jonker.

De botenparade is niet voor iedereen succesvol verlopen. Gorden haalde het einde van de tocht niet omdat hij onwel was geworden op zijn boot. De zanger haalde de zon aan als reden voor zijn fysieke ongemak.

In de avond werden verspreid door de stad straatfeesten georganiseerd die goed werden bezocht. Vandaag (zondag) wordt de Gay Pride officieel afgesloten met een informatiemarkt en een slotfeest op het Waterlooplein. Deze beginnen om 14.00 uur.

Meer fotootjes >>
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:29:39 #25
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_71540872
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:17 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

't Enige fotootje dat ik heb gemaakt. Best druk in de Reguliers .

D'r werd fijn stevige muziek gedraaid . Leuk om semi-dansend langs de kant te staan, en allemaal verschillende types voorbij te zien lopen . Op gegeven moment moesten er 2 ziekenwagens en een brandweerwagen doorheen .
Ja toen stond ik daar ook! En het was echt mega druk, dus ik had echt zoiets van; wow, je zal idd maar een hartaanval krijgen halverwege de reguliers nu. Dan heb je echt een probleem...

Verder de parade zowel in de jordaan als op de amstel gezien. En het langst geweest bij de Vive la Vie. Topfeest!!!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')