abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71224387
Nou aangezien in veel topics uiteindelijk in de discussie komt te zitten of de kat binnen moet blijven of ook buiten mag heb ik hier maar een topic voor geopend zodat de andere topics gewoon over het onderwerp kunnen blijven gaan.

Dus wat vind jij?

Kat moet binnen blijven of kat mag binnen en buiten of Kat alleen buiten.

mijn mening: kat mag binnen en buiten, waar zij zin in heeft. zo kan het beestje ook lekker doen waar die zin in heeft en komt t ook nog aan beweging + een frisse neus. Alleen maar binnen is niet goed voor een mens dus waarom wel voor een kat
'..Live the life you've dreamed..'
pi_71224427
binnen, of buiten maar dan aangelijnd of in een omheinde tuin. Niemand anders moet last hebben van jouw huisdier.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_71224545
Hier zijn ze in ieder geval binnenkatten. Reden drukke wegen, ben zelf geen mens voor buitenkatten (totaal of gedeeltelijk) i.v.m. beelden van platgereden en verdwenen katten, mijn katten zijn vriendelijk voor iedereen en voornamelijk raskatten dus zo verdwenen en nog een heel belangrijke..ik wil mijn buren niet lastig vallen met het feit dat ik katten als huisdieren heb (de bekende drollen in de tuin en uitgegraven planten), ik sta liever op goede voet met mijn buren wel zo lekker rustig.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:18:24 #4
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_71224570
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:12 schreef Jooppiejj het volgende:
mijn mening: kat mag binnen en buiten, waar zij zin in heeft. zo kan het beestje ook lekker doen waar die zin in heeft en komt t ook nog aan beweging + een frisse neus. Alleen maar binnen is niet goed voor een mens dus waarom wel voor een kat
Als je er dan ook voor zorgt dat dat beest in je eigen tuin blijft, prima. Maar ik moet dat beest niet bij mij in de tuin hebben.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:18:34 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71224576
Goed, omdat ik te lui ben om alles opnieuw te typen doe ik wel ctrl-c/v.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zo'n beest heeft 0 bestaansrecht. Het is geen inheems dier. Dat hoort niet buiten. In mijn tuin te schijten, op mijn auto te krassen, in mijn tuin vogels te (ver)jagen, etc.

Het hoort wél binnen. Of geen kat, of binnen. Denk je dat een kat bij jou binnen niet gelukkig kan zijn? Dan neem je toch geen kat.

Wel makkelijk natuurlijk, als je 't beest beu bent trap je 'm naar buiten hè. Wel de lusten maar niet de lasten .
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Je mist het punt.

Een kat is gecreëerd door de mens. Het is, zeker in Nederland, geen inheems beest. Het hoort dus niet in de natuur thuis. De natuur, als in: bui-ten. Maw: zo'n beest heeft buiten geen bestaansrecht wmb. En denk je dat hij onvoldoende leefplezier heeft binnenshuis, nou, dan neem je geen kat. Of zorg dat hij in jóuw tuin blijft.

Ik word schijtziek van alle katten die hier door mijn tuin struinen en op mijn auto krassen maken. Maak van jouw kat niet het probleem van de rest van de buurt.
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:19:54 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71224619
Leesvoer: Nederlands gulzigste roofdier.
quote:
De huiskat is daarmee het meest verspreide roofdier in Nederland, en de invloed van poezen op het buitenleven is groter dan van bijvoorbeeld de vos. Alleen al het aantal vogels dat sneuvelt in de bek van de poes (dertig miljoen), is duizend keer groter dan in alle Nederlandse windmolens samen.
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:20:41 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71224644
Mijn kitten heeft het prima naar d'r zin buiten, veel spannender dan binnen! En 's zomers doe ik graag ramen en deuren open, dus ik kan d'r niet tegenhouden...
censuur :O
pi_71224895
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn kitten heeft het prima naar d'r zin buiten, veel spannender dan binnen! En 's zomers doe ik graag ramen en deuren open, dus ik kan d'r niet heb geen zin om moeite te doen om dat klotebeest tegenhouden...
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:29:35 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71224959
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:27 schreef Sakura het volgende:

[..]
Idd, zo komt 't ook bij mij over. Wel de lusten maar niet de lasten. Die zijn voor de rest van de buurt.

Chapeau!
Huilen dan.
pi_71225180
Het is heel erg simpel, als je van je kat houd, hou je hem/haar binnen, geef je geen drol om dat beest, dan trap je hem/haar naar buiten zodat ze tenminste doodgereden kan worden of vergiftigd kan worden.

Helaas hebben maar weinig kattenbezitters door dat een huisdier ook verantwoordelijkheid met zich mee brengt en kiezen de makkelijke weg van dat beest gewoon naar buiten trappen. De kat wil wel, die is nieuwschierig en wil graag buiten verkennen.
Als mensen dat met een hond doen, klaagt iedereen steen en been dat die hond in de kinderspeelplaats zit te schijten en achter iedereen blaffend en grommend aanrent. De hond heeft het dan prima naar zijn zin "dat is toch zijn natuur"

Maar dat is echt de grootste nonsense die je kan verzinnen, de kat is een roofdier en hoort niet vrij rond te lopen.

Wat de natuur is van een hond, kon je zien in Bosnie, daar vormden de honden weer troepen en gingen op rooftocht uit. Spreek de militairen die in Bosnie zaten er maar eens op aan, die hebben vaak honden zien lopen met stukken menselijke resten, benen en armen. Honden werden daar namelijk lijkenvreters, en dode mensen waren er genoeg te vinden helaas, dus voedsel genoeg voor de honden.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:39:39 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71225293
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Idd, zo komt 't ook bij mij over. Wel de lusten maar niet de lasten. Die zijn voor de rest van de buurt.

Chapeau!
Hoe kom jij er bij dat er iemand last van mijn kitten heeft? Aan de achterkant klimt ze op het dak, aan de voorkant houdt ze staring-contests met 3 andere katten. Niemand heeft er last van.

Nee dan honden... De hele stad stinkt naar rottende stront in de zon!
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:43:21 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71225396
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:35 schreef Sakura het volgende:
Het is heel erg simpel, als je van je kat houd, hou je hem/haar binnen, geef je geen drol om dat beest, dan trap je hem/haar naar buiten zodat ze tenminste doodgereden kan worden of vergiftigd kan worden.

Helaas hebben maar weinig kattenbezitters door dat een huisdier ook verantwoordelijkheid met zich mee brengt en kiezen de makkelijke weg van dat beest gewoon naar buiten trappen. De kat wil wel, die is nieuwschierig en wil graag buiten verkennen.
Als mensen dat met een hond doen, klaagt iedereen steen en been dat die hond in de kinderspeelplaats zit te schijten en achter iedereen blaffend en grommend aanrent. De hond heeft het dan prima naar zijn zin "dat is toch zijn natuur"

Maar dat is echt de grootste nonsense die je kan verzinnen, de kat is een roofdier en hoort niet vrij rond te lopen.

Wat de natuur is van een hond, kon je zien in Bosnie, daar vormden de honden weer troepen en gingen op rooftocht uit. Spreek de militairen die in Bosnie zaten er maar eens op aan, die hebben vaak honden zien lopen met stukken menselijke resten, benen en armen. Honden werden daar namelijk lijkenvreters, en dode mensen waren er genoeg te vinden helaas, dus voedsel genoeg voor de honden.
Sowieso is dat hele 'natuur'-argument de grootst onzin want a) de oorsprong van de (huis)kat ligt in Azië en de huiskat Egypte, en b) de huiskat is een verre van natuurlijk beest. Het is 't resultaat van domestificatie door mensen en hoort niet thuis in het Nederlandse ecosysteem.
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:45:09 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71225463
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe kom jij er bij dat er iemand last van mijn kitten heeft? Aan de achterkant klimt ze op het dak, aan de voorkant houdt ze staring-contests met 3 andere katten. Niemand heeft er last van.
Katten (ver)jagen hier de vogels in de tuin, schijten in de tuin, bekrassen mijn auto. Niemand heeft er last van? Dat valt toch vies tegen denk ik.
quote:
Eens, maar daar gaat het hier toch niet over?

Net zoiets als zeggen: ja maar de buurman heeft z'n vrouw vermoord DUS dat ik haar mishandel valt wel mee .
Huilen dan.
pi_71225491
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:18 schreef Isdatzo het volgende:
Goed, omdat ik te lui ben om alles opnieuw te typen doe ik wel ctrl-c/v.
[..]

[..]
En een mens is wel een inheems dier? Wat is dit voor een achterlijke redenatie man

Mijn katten zou ik nooit buiten laten.. of ik moet een met gaas omheinde en overdekte tuin hebben. Ik wil niet dat ze weglopen of platgereden of mishandeld worden door van die dwazen. Niet vanwege evt. buren.. die interesseren me niet.. ik heb ook genoeg last van hun, dus daar ga ik niet iets voor doen of laten.
Er gaat niets boven Groningen
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:46:58 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71225517
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Katten (ver)jagen hier de vogels in de tuin, schijten in de tuin, bekrassen mijn auto. Niemand heeft er last van?
-1 generalisatie

Ontopic:
Vogels zijn binnen de EU-Vogelrichtlijn alleen beschermd tegen mensen, niet tegen andere dieren. Of jij vogels wel of niet leuk vindt is daarbij niet relevant, als je zelf in de tuin zit verjaag je ook vogels.
Katten die in je tuin schijten, kan je de eigenaar op aanspreken. Hetzelfde voor het bekrassen van je auto.
pi_71225518
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tsja, en als jij je kat buiten laat (nu nog in de tuin maar als ze volwassen is echt wel verder) heb jij al je rechten verspeeld om ook maar iets te mogen zeggen over hondenstront.

Honden eigenaren verwijten dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen maar zelf geen zin om verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen kat omdat het meneer teveel moeite is
pi_71225520
Ik hou mijn kat binnen. Achter mijn huis loopt een hele drukke weg, dus ik wil haar niet kwijtraken. Ze blijft gewoon binnen, liever een kleinere ruimte dan plat.
♥ scars make us who we are ♥
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:47:45 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71225547
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

-1 generalisatie
Bewijs eens dat jouw kat dat niet doet? Jij weet niet wat dat beest doet als 't buiten is. Misschien nu nog wel, maar over een half jaar? En een jaar? En 2 jaar?
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:49:33 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71225605
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Bewijs eens dat jouw kat dat niet doet? Jij weet niet wat dat beest doet als 't buiten is. Misschien nu nog wel, maar over een half jaar? En een jaar? En 2 jaar?
Ooit gehoord van "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"?

En voor de rest: binnenkort krijgt ze deze: http://www.katz23.de/
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:49:45 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71225614
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:46 schreef sander-3 het volgende:

[..]

En een mens is wel een inheems dier? Wat is dit voor een achterlijke redenatie man
Dat is een heel prima redenatie. Leg jij eens uit waarom dat een achterlijke redenatie is. Moet je dan maar toekijken terwijl de lokale fauna de vernieling in wordt geholpen?
quote:
Mijn katten zou ik nooit buiten laten.. of ik moet een met gaas omheinde en overdekte tuin hebben. Ik wil niet dat ze weglopen of platgereden of mishandeld worden door van die dwazen. Niet vanwege evt. buren.. die interesseren me niet.. ik heb ook genoeg last van hun, dus daar ga ik niet iets voor doen of laten.
That's the spirrit!
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:50:50 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71225661
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ooit gehoord van "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"?
http://www.volkskrant.nl/(...)_roofdier_is_de_poes

't Was toch 'de natuur' van het beestje om te jagen dacht ik . Of gaat dat argument ineens niet meer op nu .
quote:
En voor de rest: binnenkort krijgt ze deze: http://www.katz23.de/
Ok. Leuk?
Huilen dan.
pi_71225736
Mijn katten hebben een afgezet balkon als "buiten", tussen de plantjes doorschuiven, op de verpottafel liggen ronken en ook op die tafel zo ook naar de buitenwereld kijken. Moet ik wel ook op het balkon zijn anders is het blijkbaar niet leuk genoeg voor de dames en heren. Als het naar hun zin te koud is dan laten ze het balkon ook links liggen al staat de deur de hele dag open dus buitenkatten nee niet echt
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71225748
Absoluut binnen en in onze eigen achtertuin. Zijn mijn katten en niemand anders hoeft daar last van te hebben. En ik wil ze veilig en in de gaten kunnen houden, moet er niet aan denken dat ze buiten ergens rondlopen en ik niet weer waar. Een ongeluk zit in een klein hoekje..
pi_71225959
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat is een heel prima redenatie. Leg jij eens uit waarom dat een achterlijke redenatie is. Moet je dan maar toekijken terwijl de lokale fauna de vernieling in wordt geholpen?
[..]
Overdrijven is ook een vak..
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:01:57 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71226069
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:59 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak..
Is lezen nou werkelijk zo veel gevraagd .

Zijn trouwens meerdere onderzoeken naar geweest, met vergelijkbare uitkomst. Niet alleen in Nederland, maar bijvoorbeeld ook in Engeland en Duitsland. In Australië is het helemaal een ramp, maar dat ecosysteem is niet te vergelijken met de situatie in Nederland dus dat laat ik maar even buiten beschouwing.

Maar goed, zo'n oneliner is natuurlijk veel makkelijk dan inhoudelijk reageren .
Huilen dan.
pi_71226077
Binnen en in onze achtertuin en die van de buren, beide tuinen zijn afgezet met een stroomringleiding.
Tussen onze tuinen zit een lage schutting en het achterste gedeelte is open,tussen onze andere buren zit een hoge schutting en de schuren staan overdwars over de hele tuin, gelukkig vinden onze buren het leuk als de katten op visite komen anders had er een hoge schutting tussen ons moeten komen te staan.
Ik wil niet mijn katten, vergiftigd, mishandeld, gevoerd (zijn dieetkatten) of dood gereden worden en dat anderen last van mijn katten hebben net zoals ik geen last van andermans katten wil hebben.
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:03:37 #27
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71226144
Ah leuk, deze discussie levert op elk forum weer een rel op. Zeker met fanatici als Isdatzo.

Ik doe maar eens zo'n TVP.
Resistance is futile
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:03:53 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71226157
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ah leuk, deze discussie levert op elk forum weer een rel op. Zeker met fanatici als Isdatzo.

Ik doe maar eens zo'n TVP.
. Nu moeten ze wel ff leuk meedoen en zich er niet zo makkelijk vanaf maken .
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:08:55 #29
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71226362
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

OK. Ik heb mijn katten wel altijd buiten gelaten waar dat ging. Toen er klachten kwamen heb ik zo'n electrisch draadje gekocht voor boven de schutting, maar voor ik het kon installeren waren mijn ex en ik al uit elkaar. Ik hou ze alleen binnen als het hun eigen leven in gevaar kan brengen om naar buiten te gaan. Ik heb daar alleen non-argumenten voor, ik ben nu eenmaal opgegroeid met katten die alleen maar buiten waren en zelfs niet binnen mochten van mijn moeder (buitenaf wonen). Overigens heeft mijn ex de voogdij nu en ik bezoek ze 2 keer per jaar in hun flatje waar het te gevaarlijk is om naar buiten te gaan.
Resistance is futile
pi_71226674
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Weet je.. jij hebt gewoon gelijk.

De eidereend staat op het punt van uitsterven.. en de laatste broedparen worden op dit moment opgegeten door Minoes uit lauwersoog. En wat te denken van al die arme ratten? Vroeger hadden we rattenplagen.. maar nu? Geen enkele rat meer te vinden. De enige rat die je nog tegenkomt is op het dorpsplein omgeven door scooters..

Nee,.. die goeie oude tijd.. met al die huismussen en fazanten. Dat is allemaal afgelopen..

Pleur toch op..
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:26:31 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71227065
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:08 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

OK. Ik heb mijn katten wel altijd buiten gelaten waar dat ging. Toen er klachten kwamen heb ik zo'n electrisch draadje gekocht voor boven de schutting, maar voor ik het kon installeren waren mijn ex en ik al uit elkaar. Ik hou ze alleen binnen als het hun eigen leven in gevaar kan brengen om naar buiten te gaan. Ik heb daar alleen non-argumenten voor, ik ben nu eenmaal opgegroeid met katten die alleen maar buiten waren en zelfs niet binnen mochten van mijn moeder (buitenaf wonen). Overigens heeft mijn ex de voogdij nu en ik bezoek ze 2 keer per jaar in hun flatje waar het te gevaarlijk is om naar buiten te gaan.
Je bent in iedergeval wel eerlijk en verschuilt je niet achter allerlei smoesjes .
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:16 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Weet je.. jij hebt gewoon gelijk.
Maar natuurlijk. Overigens sta je vrij om te bewijzen dat dat niet zo is, maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.
quote:
De eidereend staat op het punt van uitsterven.. en de laatste broedparen worden op dit moment opgegeten door Minoes uit lauwersoog. En wat te denken van al die arme ratten? Vroeger hadden we rattenplagen.. maar nu? Geen enkele rat meer te vinden. De enige rat die je nog tegenkomt is op het dorpsplein omgeven door scooters..

Nee,.. die goeie oude tijd.. met al die huismussen en fazanten. Dat is allemaal afgelopen..

Pleur toch op..
Ah, het blijkt dus toch moeilijk. Dat inhoudelijk reageren. Doe dan maar die oneliners, dan hoef ik minder te lezen .
Huilen dan.
pi_71228516
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je bent in iedergeval wel eerlijk en verschuilt je niet achter allerlei smoesjes .
[..]

Maar natuurlijk. Overigens sta je vrij om te bewijzen dat dat niet zo is, maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.
[..]

Ah, het blijkt dus toch moeilijk. Dat inhoudelijk reageren. Doe dan maar die oneliners, dan hoef ik minder te lezen .
Gelukkig dat we die katten dan nog hebben zeg! (keurig in 'one line' he! )
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:15:00 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71228857
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:05 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Gelukkig dat we die katten dan nog hebben zeg! (keurig in 'one line' he! )
Ik denk dat een marter zich niet laat afschrikken door een kat.

Sterker nog, dat weet ik vrij zeker.
Huilen dan.
  donderdag 23 juli 2009 @ 01:05:54 #34
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71237426
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:53 schreef _Nienna_ het volgende:
Absoluut binnen en in onze eigen achtertuin. Zijn mijn katten en niemand anders hoeft daar last van te hebben. En ik wil ze veilig en in de gaten kunnen houden, moet er niet aan denken dat ze buiten ergens rondlopen en ik niet weer waar. Een ongeluk zit in een klein hoekje..
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 23 juli 2009 @ 01:07:38 #35
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71237452
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn kitten heeft het prima naar d'r zin buiten, veel spannender dan binnen! En 's zomers doe ik graag ramen en deuren open, dus ik kan d'r niet tegenhouden...
Mijn ramen en deuren staan ook open, kat binnen.
  Moderator / Miss SHO donderdag 23 juli 2009 @ 01:15:03 #36
22592 crew  Ole
pi_71237557
Hier in een binnentuin midden in de stad heeft 'kat buiten' wel degelijk een functie. Het voorkomt/ verhelpt muizenplagen. Vogels hebben zich wel aangepast, die maken nesten in/op de daken.
Toen mijn katten en ik hier kwamen wonen was het prijsschieten voor de katten! Door de bouwput stikte het van de muizen. Mede dankzij de Indiaase, Italiaanse, Snackbars etc... Wat is dan wijsheid? Gif strooien of een paar katten neerzetten?

Maar goed, binnentuin hier komt bijna overeen met omheinde tuin, zijn ong 10 tuinen. Bijna iedereen heeft een kat, dus dat bij elkaar in de tuin schijten is dan ook niet zo heel erg...
En ja, mijn kat heeft zijn eigen kattenbak in zijn eigen tuin. Tuin is niet omheind, maar hij komt er nauwelijks uit.
Hooguit om een buurkat weg te jagen

Uiteraard heb ik er wel voor gezorgd dat mijn katten geen (ongewenst) nageslacht kunnen voortbrengen. Dat is zeker je plicht als je je kat buitenlaat!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 23 juli 2009 @ 01:21:05 #37
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_71237643
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:12 schreef Jooppiejj het volgende:
Nou aangezien in veel topics uiteindelijk in de discussie komt te zitten of de kat binnen moet blijven of ook buiten mag heb ik hier maar een topic voor geopend zodat de andere topics gewoon over het onderwerp kunnen blijven gaan.

Dus wat vind jij?

Kat moet binnen blijven of kat mag binnen en buiten of Kat alleen buiten.

Mijn katten blijven binnen, ik vind het risico te groot dat ze worden aangereden/vergiftigd of gewoon verdwijnen. (mede door mijn werk voor de dierenambulance word ik regelmatig hiermee geconfronteerd) Ook wil ik niet dat andere mensen last hebben van mijn dieren, net zoals ik niet wil dat er een hond op mijn stoep schijt.

Mocht ik echter op een landgoed wonen van een aantal hectare, dan zouden ze vrij mogen rondlopen.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  donderdag 23 juli 2009 @ 01:22:01 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71237652
Jazz is een paar keer ontsnapt, elke keer hart in de keel of ie wel heel terugkomt.
  Moderator / Miss SHO donderdag 23 juli 2009 @ 10:01:23 #39
22592 crew  Ole
pi_71241680
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 01:22 schreef Harajuku. het volgende:
Jazz is een paar keer ontsnapt, elke keer hart in de keel of ie wel heel terugkomt.
Vreselijk is dat
Jazz is nog jong toch? Dan zijn ze ook nog zo onbezonnen...
Die van mij was de eerste 5 jaar binnen, toen woonde ik nog 2 hoog. Is ie een keer van het balkon gelazerd
Toen ie na 5 jaar in de (afgeschermde) tuin kon was hij heel voorzichtig. Hij is altijd in de buurt. Als ik thuiskom staat hij altijd al voor de voordeur.

Hij is één keer aan de straatkant buiten gekomen (hoe is me nog steeds een raadsel) en dat was heel eng. Was hij echt helemaal in paniek opgevangen door buren. Gelukkig is dat allemaal goedgekomen!
pi_71249011
Er is wel een groot verschil tussen een "buitenkat" welke gewoon los op straat mag rondlopen midden in de stad en een "buitenkat" welke in een omheinde tuin zit.

Met het eerste ben je als baasje onverantwoord omdat je onnodig je kat overlast laat bezorgen bij anderen EN omdat je je kat onnodig aan gevaren blootstelt.

In het tweede bescherm je je eigen kat, en je bezorgd niemand last. Perfect toch?

PS mijn Maine Coons blijven binnen, en mogen enkel op ons omheinde balkon. Zij zijn de 3e generatie die altijd al binnen bleven. En bij 9 van de 10 fokkers moet je een contract tekenen dat de katten niet naar buiten mogen.
Zijn die gefokte katten dan binnen of buitenkatten? Als hun soort al decenia's niet "buiten" zijn geweest en ook nog eens gefokt zijn op gedrag?
pi_71252463
Ik ben blij dat wij hier lekker buitenaf wonen waar de mensen niet zo zeuren over de kat van een ander die buiten los loopt... Onze twee poezen mogen binnen of buiten, waar ze maar zin in hebben. Alleen 's avonds proberen we ze 'verplicht' binnen te houden, dit om gemiauw voor ons raam tegen te gaan als ze rond 5 uur besluiten dat ze toch liever op de bank willen liggen

Onze dames vinden het buitenleven trouwens heerlijk, ze houden de muizen en ratten een beetje in toom, en dat er af en toe een vogeltje sneuvelt... tja, vervelend, maar ik zie ze zo snel nog niet uitsterven. De vogeltjes (met name een grote kolonie huismussen en een groep Turkse tortels) worden hier toch ook voldoende bijgevoerd door mee te snoepen van het kippenvoer, dus dat houdt elkaar wel in evenwicht denk ik.

Onze poezen zijn natuurlijk wel ontvlooid, ontwormd, ingeënt, gechipt en gesteriliseerd (en ontzettend verwend). Dit in tegenstelling tot de poes van onze buren, die helemaal niet in huis mag en niet eens is 'geholpen', zodat ze daar nu met een nest kittens zitten die nog nooit in mensenhanden zijn geweest (en waar ze ook geen baasjes voor zoeken). Over een jaar of twee zullen we hier dus wel met een plaag van een stuk of 50 inteeltkatten zitten. Dat is pas onverantwoordelijk...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Moderator / Miss SHO donderdag 23 juli 2009 @ 15:29:48 #42
22592 crew  Ole
pi_71252618
Wat erg van die buren

Tja, wat zal ik zeggen? Onze kroegkat loopt op straat. Hij heeft al zijn 9 levens wel zo'n beetje opgebruikt
Zeker toen ie klein was. Paar keer bijna onder een auto, en ook heeft hij al een keer of 5 in de gracht gelegen.
Maar toch, in de natuur is ook overal gevaar! Het zou voor die kat ook mishandeling zijn om hem binnen te houden. Tuurlijk is hij geholpen! En hij zorgt dat de kroeg muizenvrij blijft (is nogal een probleem hier in de stad)
Anders zou er weer met gif gestrooid moeten worden.
pi_71253226
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef Ole het volgende:
Wat erg van die buren

Tja, wat zal ik zeggen? Onze kroegkat loopt op straat. Hij heeft al zijn 9 levens wel zo'n beetje opgebruikt
Zeker toen ie klein was. Paar keer bijna onder een auto, en ook heeft hij al een keer of 5 in de gracht gelegen.
Maar toch, in de natuur is ook overal gevaar! Het zou voor die kat ook mishandeling zijn om hem binnen te houden. Tuurlijk is hij geholpen! En hij zorgt dat de kroeg muizenvrij blijft (is nogal een probleem hier in de stad)
Anders zou er weer met gif gestrooid moeten worden.
Ik vind eigenlijk dat het ook verplicht zou moeten zijn om poezen en/of katers die vrij buiten komen te laten castreren of steriliseren. Er zijn al zoveel ongewenste katten, en dan heb je nog van die kneuzen die zo'n beest maar gewoon onbeperkt aan laten fokken

En het tegengaan van muizenplagen is in mijn optiek een heel groot voordeel van loslopende poezen. Gif strooien is namelijk niet alleen slecht voor de muizen maar ook voor eventuele roofdieren die een vergiftigde muis opeten en voor alle andere kleine dieren die dat gif misschien ook als lekker hapje zien.

Ik zou de door vergiftigde muizen gestorven uilen, marters, vossen etc. persoonlijk veel erger vinden dan die paar koolmeesjes of mereltjes die per jaar ten prooi vallen aan mijn kat
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_71253335
Eindeloze discussie deze...
Persoonlijk heb ik een hekel een katten die buiten lopen. Of eigenlijk aan de blikopener.
Daar gaat mijn tuintje, mijn visjes.
Ik jaag katten dan ook zonder pardon mijn tuin uit. Optyfen.

Wat wél per direct ingevoerd moet worden:
- verbod op "kittens uit huis jonger dan 13 weken"
- verplichting voor álle katten en poezen te castreren, enige uitzondering is als men een fok/cattery licentie heeft.

Zo, ik heb gesproken.
pi_71255086
Ik houd zelf mijn kat liever binnen(ook al zou ik de mogelijkheid hebben haar eenvoudig naar buiten te laten).

Ik heb er geen problemen mee al mensen hun kat naar buiten laten, mits ze wel goed voor het beestje zorgen.. zo laten mijn ouders hun kat naar buiten, maar als hij binnen is krijgt hij gewoon eten en aandacht.. maar er lopen bij mijn ouders in de straat ook een kat rond die volgens mij zodra het baasje hem/haar binnen heeft buitengetrapt wordt en er niet of bijna niet naar omgekeken wordt.. Dat beest is dan ook mager en vies en dat vind ik zielig.
  donderdag 23 juli 2009 @ 17:02:37 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71255745
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:51 schreef jack4ya het volgende:
Eindeloze discussie deze...
Persoonlijk heb ik een hekel een katten die buiten lopen. Of eigenlijk aan de blikopener.
Daar gaat mijn tuintje, mijn visjes.
Ik jaag katten dan ook zonder pardon mijn tuin uit. Optyfen.

Wat wél per direct ingevoerd moet worden:
- verbod op "kittens uit huis jonger dan 13 weken"
- verplichting voor álle katten en poezen te castreren, enige uitzondering is als men een fok/cattery licentie heeft.

Zo, ik heb gesproken.
Ja, dawilikook

Ik moet in FF ook steeds op mijn handen zitten als er weer een nestje is
Gelukkig maar dat dieren vanuit het asiel gecastreerd worden, en als ze wilde katten vangen castreren ze die ook. Nu die eigenaren nog.
  donderdag 23 juli 2009 @ 17:05:17 #47
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71255828
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:01 schreef Ole het volgende:

[..]

Vreselijk is dat
Jazz is nog jong toch? Dan zijn ze ook nog zo onbezonnen...
Die van mij was de eerste 5 jaar binnen, toen woonde ik nog 2 hoog. Is ie een keer van het balkon gelazerd
Toen ie na 5 jaar in de (afgeschermde) tuin kon was hij heel voorzichtig. Hij is altijd in de buurt. Als ik thuiskom staat hij altijd al voor de voordeur.

Hij is één keer aan de straatkant buiten gekomen (hoe is me nog steeds een raadsel) en dat was heel eng. Was hij echt helemaal in paniek opgevangen door buren. Gelukkig is dat allemaal goedgekomen!
In augustus wordt hij al weer 2 Onze straat zit aan een semi drukke straat, en die zit weer aan een echt drukke straat. Als ie elke andere kant op gaat zit ie in park, maar toch.

Met zo'n hofje van tuinen waar ze niet uit kunnen is het anders wat. Jazz zit in de tuin aan touw, maar laatst zat ie aan de andere kant van de schutting Is gewoon tussen twee planken doorgegaan, maar kon niet meer terug Hoe en waarom is me nog steeds een raadsel
pi_71275841
Oh, voor de mensen die hun katten buiten, in de wijk laten lopen.
Bedenk je wel dat er ook mensen zijn die katten haten

Edit: Ik heb dat filmpje weg gehaald, en dit soort filmpjes hoeven echt niet in F&F, er zijn prima andere manieren om je punt te maken.

[ Bericht 24% gewijzigd door senesta op 29-07-2009 14:38:22 ]
pi_71275919
ok, ik doe mee

1) katten zijn in nederland wel degelijk inheems. alleen zijn wilde katten in nederland al erg lang uitgestorven/verdwenen.

2) of je kat al dan niet naar buiten kan/mag ligt er denk ik nogal aan waar je woont. waar we eerst woonden vond ik het niet goed. op een flat in een drukke wijk. nee dus! nu wonen we aan de rand van een dorpje in drenthe. nu mogen ze wel naar buiten dus. onze buren zijn daar trouwens erg blij mee omdat mijn twee katten alle andere katten uit onze drie tuinen wegjagen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71276047
Hier een binnenkat, want we wonen 2 hoog en anders kan ik de hele dag op en neer om de deur open te doen, ik ken die kat van mij Daarbij wonen we midden in de stad en zijn hier al katten teveel buiten.

Als ik midden op het platteland of in een heel klein dorpje zou wonen zou ze los buiten mogen. In een (middel)groot dorp niet zeg maar
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:13:53 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71276057
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:06 schreef simmu het volgende:
ok, ik doe mee

1) katten zijn in nederland wel degelijk inheems. alleen zijn wilde katten in nederland al erg lang uitgestorven/verdwenen.
Niet helemaal waar, er zijn de laatste jaren nog 3 waarnemeningen geweest. Waarschijnlijk zijn die 3 vanuit de Eifel deze kant op gekomen.
Huilen dan.
pi_71353520
Katten kunnen zowel binnen als buiten leven

Maar : Poezen en katten die binnen zitten veroorzaken geen overlast voor andere mensen
Beesten die buiten lopen veroorzaken ook niet per defenitie overlast bij anderen.
Ligt er idd een beetje aan waar je woont en wat je omgeving is.

Nadeel als je kat buiten loopt (en dan bedoel ik dus verder dan de tuin of een balkon ) kan hij/zij meer ziektes krijgen .... of aangereden worden of zelfs door andere mensen weer binnen gehouden worden.

Ik ben dol op mijn etters maar die komen dus echt niet buiten.
En ze zijn gezond en ze vinden het prima om binnen te zitten omdat ze dat gewend zijn vanaf kleins af aan
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_71357796
Mijn mening is heel simpel katten zijn huisdieren en behoren geen overlast te geven aan de buren of onder een auto te komen. Ik heb nog steeds de beelden van die kat op de snelweg die we niet konden ontwijken op mijn netvliesje gebrand zitten. Ik wil ook geen overlast van mijn buurkatten. Die van mij mogen in mijn tuin en niet verder. Ze zijn allebei geholpen en dus krijg ik ook geen nestjes.

Zoals de katten van (sorry naam vergeten) die keurig de katten ook uit de tuin van de buren jagen vind ik prima. Zolang er geen overlast is maar je buren plezier hebben van jou kat is het toch ok.

Denk ook dat het ervan afhangt waar je woont en hoe je omgeving is.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  maandag 27 juli 2009 @ 15:29:14 #54
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_71367238
Mijn poes Cato zou ook een binnenkat worden. Geen overlast voor anderen, geen risico voor haar, zo dacht ik erover.

Maar na drie maand zat ze zielig voor te raam naar buiten te kijken, was ze enorm op binnen uitgekeken en wou ze vogels en vliegen vangen. Na 7 maanden hebben we haar laten sterriliseren en toen langzaam aan buiten laten wennen. Eerst twee maanden alleen 's avonds buiten als we thuis waren en in t weekend overdag en de avond. Ze blijft gelukkig in de buurt, loopt niet echt verder weg dan een paar tuinen.

Daarna overdag en 's avonds. Sinds Dec, toen werd ze 1 jaar, hebben we een kattenluik, sinddien ook een andere kat. In huis kon ze in de gordijnen hangen en enorm kattewaad uithalen, ook heeft ze wel eens geplast in huis uit nijd. Nu is ze helemaal in haar sas en een heel blij beest.

Het ligt volgens mij heel erg aan het karakter van de kat of je hem/haar dus binnen kan houden of niet.

Onze nieuwe kitten is 9 weken, die mag over zes weken ook fijn naar buiten.
  maandag 27 juli 2009 @ 15:36:26 #55
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71367434
Edit: Reactie op een al aangepaste post, bedankt voor de melding!

[ Bericht 95% gewijzigd door senesta op 29-07-2009 14:41:24 ]
  maandag 27 juli 2009 @ 15:48:02 #56
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71367751
Ik durfde niet te klikken. Maar goed ook dus blijkbaar.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 27 juli 2009 @ 15:49:36 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71367797
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:48 schreef tonja het volgende:
Ik durfde niet te klikken. Maar goed ook dus blijkbaar.
Ik had t net uitgetypt in een PM, ik ben serieus nog misselijk

Fotoserie van een laars met een kitten, kitten zit aan een touw en wordt meegesleurd, dan zie je m aan de schoen kauwen, dan zie je de stilettohak in zijn bek, dan zie je een platte kitten met plopoog, dan zie je dat het oog eruit is geplopt etc etc
daarna gingen ze erin knippen en toen heb ik m weggeklikt
  maandag 27 juli 2009 @ 17:02:42 #58
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_71369894
Onze Pluisje poes kwam ook nooit verder dan onze tuin, totdat mevrouw besloot om te kijken waar haar personeel toch iedere dag naartoe ging en ons volgde.
Resultaat was dat ze aangereden werd door een brommer, gelukkig heeft ze het overleefd. Nu hebben we het balkon volledig afgeschermd en volgend jaar doen we de tuin (staat nu nog een heg in). Mevrouw mist niks en heeft het prima naar haar zin.
Sinds kort hebben we er twee maine coon kittens bij en die mogen sowieso niet naar buiten.

(en wat een vreselijke foto's van dat Japanse griet )
pi_71370621
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:29 schreef Juud79 het volgende:

Onze nieuwe kitten is 9 weken, die mag over zes weken ook fijn naar buiten.
Ahh, wat lief, dan heb je 2 katten die anderen tot last zijn en doodgereden kunnen worden.

Tering mens, neem dan geen kat als je ze toch naar buiten trapt omdat je geen drol om ze geeft
pi_71376207
wie zegt dat ze er geen drol om geeft. ze geeft net aan dat dr kat doodongelukkig voor het raam zat te staren toen het nog niet naar buiten mag? om hem dan binnen te houden dan pas ben je egoistisch en hou je niet van je kat. dan wil je alleen jezelf een plezier doen en niet dat beest.
'..Live the life you've dreamed..'
  Moderator / Miss SHO maandag 27 juli 2009 @ 20:46:54 #61
22592 crew  Ole
pi_71376262
mijn katten vonden het heerlijk dat ze eindelijk naar buiten konden!

Maar OK, ik heb geluk (en zij ook) ze komen niet op de openbare weg.
  maandag 27 juli 2009 @ 20:47:32 #62
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71376283
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:45 schreef Jooppiejj het volgende:
wie zegt dat ze er geen drol om geeft. ze geeft net aan dat dr kat doodongelukkig voor het raam zat te staren toen het nog niet naar buiten mag? om hem dan binnen te houden dan pas ben je egoistisch en hou je niet van je kat. dan wil je alleen jezelf een plezier doen en niet dat beest.
Kan ook in je tuin, wordt ie ook niet overreden ed.
pi_71377289
ligt ook aan de woonsituatie hoor. bij ons is soweiso het hele dorp 30 km zone, en wonen we aan de rand van het dorp. maar goed; bij ons kom je op de weg ook gewoon nog paard & wagen tegen
pi_71377380
laatst verrastte de buurvrouw van hiertegenover me nog. ik zat met selene & de katjes buiten aan de voorkant, ze komt ff babbelen en shin (die valse...) komt erbij. buuv begint te roepen 'poespoes, kom dan poes' en ik zeg oooh, pas op hoor, die's vals! wat gebeurt er: shin gedraagt zich voorbeeldig en de buuv zegt: 'oh, maar ze ligt vaak bij mij op bed hoor'. echt iedereen heeft hier katten. wij kregen toen we hier net woonden op ons donder dat ze nog niet naar buiten mochten. 'da's toch zielig! katten horen buiten hoor'. zelfs de kattenhatende buurman. die nu heel blij ios met die van mij want ze jagen alle andere katten weg en jagen niet op vogeltjes (alleen motjes)
  maandag 27 juli 2009 @ 21:45:40 #65
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71378090
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Verbied maar eens eerst kinderen.
pi_71380872
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:45 schreef Jooppiejj het volgende:
Doodongelukkig?
hoe kan je dat zien?

Die van ons liggen ook voor de raam naar buiten te staren ....voornamelijk naar duiven en eksters en ander rondvliegend spul.... (we zitten op anderhalf hoog zeg maar) en ja ze maken wel geluidjes (niet allemaal) als ze een beest zien.

Maar of dat ze dan ongelukkig kijken/staren?
Een kat kan je dat echt niet vertellen hoor.

Maar goed , zo denk ik er over
pi_71380929
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:45 schreef fs180 het volgende:

[..]

Verbied maar eens eerst kinderen.
op kinderen hoort een regelbare decibel meter te zitten ...en een : ikmaakgeenschadealsikergensaankomwatiknietvanmijnoudersmag-knop
(ander topic denk ik dan maar )
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:40:38 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_71386767
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:11 schreef prupke het volgende:

[..]

Doodongelukkig?
hoe kan je dat zien?

Die van ons liggen ook voor de raam naar buiten te staren ....voornamelijk naar duiven en eksters en ander rondvliegend spul.... (we zitten op anderhalf hoog zeg maar) en ja ze maken wel geluidjes (niet allemaal) als ze een beest zien.

Maar of dat ze dan ongelukkig kijken/staren?
Een kat kan je dat echt niet vertellen hoor.

Maar goed , zo denk ik er over
Sinds dat ze buiten is, krabt ze niet meer aan de bank, loopt ze niet meer door het huis te razen, is ze aanhankelijker en vriendelijker. Als het een dag regent en ze kan niet buitenspelen, dan loopt ze te knorren door huis. Dus ja, ze is veel gelukkiger nu ze lekker buiten kan zijn. Tis ook een heel actief beest en ze speelt graag met de buurkatten, die ook gewoon buiten lopen. En ja, ze kan op een dag onder een auto lopen, dat is ook mijn grootste angst, maar moet je dan daarom maar een kat binnenhouden?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:44:46 #69
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_71386832
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:27 schreef Sakura het volgende:

[..]

Ahh, wat lief, dan heb je 2 katten die anderen tot last zijn en doodgereden kunnen worden.

Tering mens, neem dan geen kat als je ze toch naar buiten trapt omdat je geen drol om ze geeft
Val dood.
Ik geef heel veel om mijn katten en ze zijn andere mensen niet tot last. De oudste komt bij de buren in de tuin en die hebben zelf ook een kat, waar ze mee speelt.

Tis juist zielig om ze binnen te houden als ze naar buiten willen, ik zorg er juist goed voor door te geven wat ze nodig hebben. Ze krijgen hier t beste eten, veel knuffels, aandacht en goede zorg van ons. En vrijheid.
pi_71387051
gelukkig is iedereen in dit topic weer aardig en begripvol voor elkaar.....
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:06:35 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71387279
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:44 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Val dood.
! Mens toch.
quote:
Ik geef heel veel om mijn katten en ze zijn andere mensen niet tot last. De oudste komt bij de buren in de tuin en die hebben zelf ook een kat, waar ze mee speelt.
Jij weet niet wat jouw kat uitspookt. "Niemand heeft last van mijn kat hooooooooooor", terwijl dat beest in mijn tuin schijt, in mijn tuin vogels verjaagd, krassen op mijn auto maakt, etc.
quote:
Tis juist zielig om ze binnen te houden als ze naar buiten willen, ik zorg er juist goed voor door te geven wat ze nodig hebben. Ze krijgen hier t beste eten, veel knuffels, aandacht en goede zorg van ons. En vrijheid.
Zolang jouw lieve katje het maar naar z'n zin heeft, natuurlijk De overlast die daarbij veroorzaakt wordt, tjaaa.. dat hóórt er bij hoor. Nee, dat hoort er niet bij. Het is JOUW kat. JOUW probleem, niet het probleem van de bbuurt. Houd die beesten gewoon binnen (of in je eigen tuin for that matter). Daar horen ze thuis.
Huilen dan.
pi_71388046
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:06 schreef Isdatzo het volgende:

Jij weet niet wat jouw kat uitspookt. "Niemand heeft last van mijn kat hooooooooooor", terwijl dat beest in mijn tuin schijt, in mijn tuin vogels verjaagd, krassen op mijn auto maakt, etc.
Misschien een idee om een kat die overlast bezorgd te vangen en een halsband om te doen als deze al niet heeft, met een bericht erin zo van "je kat bezorgd overlast".

Er zijn teveel mensen die zeggen dat hun kinderen katten geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen vlieg kwaad doet.....
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:02:57 #73
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71401129
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

! Mens toch.
[..]

[..]

Zolang jouw lieve katje het maar naar z'n zin heeft, natuurlijk De overlast die daarbij veroorzaakt wordt, tjaaa.. dat hóórt er bij hoor. Nee, dat hoort er niet bij. Het is JOUW kat. JOUW probleem, niet het probleem van de bbuurt. Houd die beesten gewoon binnen (of in je eigen tuin for that matter). Daar horen ze thuis.
JIJ maakt anders een groot probleem, van HAAR probleem

Waar er hier last is (er hier zijn dik een tiental katten!) zijn vogels juist. Tientallen grote zwarte rotbeesten
pi_71401512
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:55 schreef simmu het volgende:
gelukkig is iedereen in dit topic weer aardig en begripvol voor elkaar.....
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:41:55 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71402209
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:02 schreef fs180 het volgende:

[..]

JIJ maakt anders een groot probleem, van HAAR probleem
Nee, ik hoef haar probleem niet in MIJN tuin.
quote:
Waar er hier last is (er hier zijn dik een tiental katten!) zijn vogels juist. Tientallen grote zwarte rotbeesten
Nee, ik hoef jouw oplossing niet in MIJN tuin.
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:21:42 #76
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71403120
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, ik hoef haar probleem niet in MIJN tuin.
[..]

Nee, ik hoef jouw oplossing niet in MIJN tuin.
Haar kat, jouw probleem, leer het.
pi_71404899
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:21 schreef fs180 het volgende:

[..]

Haar kat, jouw probleem, leer het.
haar kat, zijn probleem, zijn oplossing?

[ Bericht 10% gewijzigd door athlonkmf op 29-07-2009 13:06:48 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:26:57 #78
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71404962
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:25 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Geen idee wat je linkt doet maar ergens over praten is tegenwoordig zo'n probleem.. Als je ergens last van hebt zeg je dat even. Bang dat je meteen neer wordt geschoten ofzo?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:29:14 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71405034
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:26 schreef fs180 het volgende:

[..]

Geen idee wat je linkt doet maar ergens over praten is tegenwoordig zo'n probleem.. Als je ergens last van hebt zeg je dat even. Bang dat je meteen neer wordt geschoten ofzo?
Da's leuk, maar ik heb geen flauw idee van wie de katten zijn die hier regelmatig door de tuin struinen. En al wist ik dat wel, ik heb zo'n vermoeden dat mijn verzoek aan dovemansoren gericht zal zijn.

Door dat laatste laat ik mij natuurlijk niet weerhouden, maar het zou natuurlijk wel helpen als ik wist waar die kutbeesten vandaan kwamen .
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:35:56 #80
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71405205
Uiteraard, maar dat zou toch geen groot probleem moeten zijn? Die katten zullen er ook al jaren wonen..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:36:56 #81
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71405232
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:35 schreef fs180 het volgende:
Uiteraard, maar dat zou toch geen groot probleem moeten zijn? Die katten zullen er ook al jaren wonen..
Ik weet ook niet van wie al die krengen hier zijn hoor
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:41:29 #82
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71405348
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:35 schreef fs180 het volgende:
Mag jij komen uitzoeken hier. Ik woon aan een bosrand, in deze straat staan +/- 20 (vrijstaande) huizen in een in de breedte uitgerekte U-vorm. Aan beide kanten eindigt die u op een grotere straat. Ook met vrijstaande huizen. De achtertuinen van díe huizen grenzen aan de achtertuinen van onze overburen (wij wonen dus aan de buitenkant van de 'U'). Zowel in deze straat als in die andere zijn de tuinen redelijk groot, vaak afgesloten met een heg of bosjes.. voor een kat natuurlijk geen probleem.

Nou, veel plezier met uitzoeken hè.
Huilen dan.
pi_71405596
Als er een mogelijkheid zou zijn voor ze hier om buiten te spelen zouden ze dat mogen onder voorwaarde dat ik dan ook zou zorgen dat ze in eigen tuin zouden blijven. Ben er niet zo'n fan van dat je opgescheept zit met andermans huisdier en zijn ontlasting e.d.

Plus ik heb vroeger een keer gehad dat mijn konijntjes dus waren weggeroofd omdat iemand anders zijn huisdier dus echt niet bij kon houden. En denk maar niet dat de eigenaar van de kat dan wil zorgen voor een oplossing of deze wil betalen. Neen wij moesten de kosten maar dragen van een stroomklokje, afzetten van konijnenren e.d om deze anti-kat te maken, terwijl HUN dier bij ONS zit. Vind ik gewoon onfatsoenlijk. Zou dit geen ander kind of wat voor eigenaar dan ook aan willen doen.

Het is zijn mijn beestjes dus mijn verantwoording vind ik.
Je laat je hond toch ook niet in andermans tuin?

Daarnaast zijn er voor katten zat gevaren buiten, hier drukke weg en duivenmelkers in de buurt. En daar wil ik mijn zeer mensvriendelijke beestjes ook niet op los laten. En als je raskatten hebt is het ook nog altijd riskant dat ze worden weg gehaald.

Schrikdraad, netten, kattenren, tuigje, opties zat lijkt me.
Vind het jammer dat niet iedereen er zo over denkt. Mensen zitten meestal echt niet te wachten op jou dier. En meestal is het dan ook gewoon lui-heid van de katten eigenaar in mijn ogen...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:52:15 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71405736
.
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:15:05 #85
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71406532
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mag jij komen uitzoeken hier. Ik woon aan een bosrand, in deze straat staan +/- 20 (vrijstaande) huizen in een in de breedte uitgerekte U-vorm. Aan beide kanten eindigt die u op een grotere straat. Ook met vrijstaande huizen. De achtertuinen van díe huizen grenzen aan de achtertuinen van onze overburen (wij wonen dus aan de buitenkant van de 'U'). Zowel in deze straat als in die andere zijn de tuinen redelijk groot, vaak afgesloten met een heg of bosjes.. voor een kat natuurlijk geen probleem.

Nou, veel plezier met uitzoeken hè.
Als een kind uit de buurt een kras op je autobrommer heeft gemaakt ga je echt wel uitzoeken wie het was, er wonen hier in de buurt ook een tiental katten en ik weet van de meeste van wie de kat is, en anders wel waar hij in de buurt woont. Dus onmogelijk is het is, maar het willen doen is misshcien toch iets teveel gevraagd
Toch vind ik het knap dat een kat krassen op je auto kan maken..
pi_71406691
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:40 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Sinds dat ze buiten is, krabt ze niet meer aan de bank, loopt ze niet meer door het huis te razen, is ze aanhankelijker en vriendelijker. Als het een dag regent en ze kan niet buitenspelen, dan loopt ze te knorren door huis. Dus ja, ze is veel gelukkiger nu ze lekker buiten kan zijn. Tis ook een heel actief beest en ze speelt graag met de buurkatten, die ook gewoon buiten lopen. En ja, ze kan op een dag onder een auto lopen, dat is ook mijn grootste angst, maar moet je dan daarom maar een kat binnenhouden?
ja
pi_71406735
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:44 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Val dood.

Mensen die denken dat het zielig is om katten binnen te houden
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:22:45 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71406821
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als een kind uit de buurt een kras op je autobrommer heeft gemaakt ga je echt wel uitzoeken wie het was,
Goed vergelijking joh. Lijkt me trouwens sterk want als ik er niet op rijd staat die achter slot en grendel. Knap kutkind dat er een kras op krijgt .
quote:
er wonen hier in de buurt ook een tiental katten en ik weet van de meeste van wie de kat is, en anders wel waar hij in de buurt woont. Dus onmogelijk is het is, maar het willen doen is misshcien toch iets teveel gevraagd
Oja ik ga hier even 50 huizen langs met een lijstje met foto's om uit te zoeken welke kat bij welk huis hoort. En dan wat? Dan weet ik welke kat bij welk huis hoort. Zoals je hier goed kan lezen 'horen' katten buiten en moet de buurt de overlast maar voor lief nemen. Denk je heus dat 't veel effect heeft als ik lief ga vragen of ze dat beest op eigen terrein houden?
quote:
Vruuugaaaah toen m'n vader nog een rode auto had had je eens moeten kijken. Allemaal krasjes op 't dak en de motorkap. Ja, van de katten.
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:23:11 #89
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71406842
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als een kind uit de buurt een kras op je autobrommer heeft gemaakt ga je echt wel uitzoeken wie het was, er wonen hier in de buurt ook een tiental katten en ik weet van de meeste van wie de kat is, en anders wel waar hij in de buurt woont. Dus onmogelijk is het is, maar het willen doen is misshcien toch iets teveel gevraagd
De verantwoordelijkheid hoort dan ook bij de baas te liggen.

Net wat vahmpcat zegt:Schrikdraad, netten, kattenren, tuigje, opties zat lijkt me
Maar dat is dus inderdaad teveel moeite en de mensen die geen eens een kat hebben móeten dan maar de zaken gaan oplossen? Ja dag hè.
Kan me niet voorstellen dat er ook maar één katteneigenaar zo dom is om serieus te denken dat zijn kat geen overlast veroorzaakt, in welke mate dan ook.
pi_71408590
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:22 schreef Isdatzo het volgende:

Oja ik ga hier even 50 huizen langs met een lijstje met foto's om uit te zoeken welke kat bij welk huis hoort. En dan wat? Dan weet ik welke kat bij welk huis hoort.
Dit is denk ik best wel een erg goede oplossing

Smurfenspray, (onschadelijk uiteraard, kat kan er niets aan doen dat die asociale baasjes heeft), eigenaar komt vanzelf in de buurt informeren hoe het komt dat hun kat helemaal blauw is, en dan weet je gelijk van wie die kat is
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:26:24 #91
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71409020
Dit topic!
Ik heb twee binnenkatten, dus ik veroorzaak geen overlast geloof ik.

Ik moet erg lachen om de "beargumenteerde" "discussie"-technieken van Isdatzo. Tering, wat een frustratie. Of je reageert effe gezond ofzo, hoe komt een mens in 's hemelsnaam aan zo'n belachelijk kattentrauma?

Maar die lui hier die hun kat naar buiten gooien omdat ie dan niet meer aan de bank krabt! Kom op zeg, een kat is een kat, dat is nou net wat je af moet wegen voordat je zo'n beestje neemt en niet zeuren dat dat beestje zijn natuur dan uitleeft bij jou. Dat ie zo zielig kijkt voor het raam en zo veel gelukkiger is nu ie naar buiten mag is natuurlijk menselijke projectie en dikke vette kolder. Laat het beestje gewoon niet buiten, als ie nooit buiten komt en is geweest mist ie daar helemaal niks aan. En nogmaals, neem dan geen kat als je je ergert aan binnenshuis geren en gekrab aan je bank.

Wat nog steeds onverlet laat overigens dat het getuigt van een onverwerkt trauma als je je opwind over een kat die je buiten tegenkomt, alsof we het hier hebben over het equivalent van een groep kutmarokkanen die de buurt terroriseert.

[ Bericht 87% gewijzigd door drijfhout op 28-07-2009 21:35:24 ]
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:32:40 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71409241
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:14 schreef Sakura het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Smurfenspray, (onschadelijk uiteraard, kat kan er niets aan doen dat die asociale baasjes heeft), eigenaar komt vanzelf in de buurt informeren hoe het komt dat hun kat helemaal blauw is, en dan weet je gelijk van wie die kat is
. Da's wel een idee natuurlijk. Als die kat keer op keer blauw thuis komt krijgen ze misschien het idee om 'm gewoon binnen te houden.

</illusie>
Huilen dan.
pi_71410283
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:14 schreef Sakura het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Niet helemaal onschadelijk. Echt niet goed voor de vacht van een kat.
Je kan dan beter de kat vangen en kaal scheren. De kat heeft daar geen last van (want in de winter komt ie toch niet buiten en in de zomer is het juist lekker) maar de eigenaar gaat dan toch denken

En met een beetje geluk gaat die kat toch denken... neuh, toch maar niet in deze tuin.

En zoals ik al zei. Even een halsbandje om doen met een berichtje gericht aan de eigenaar.
  woensdag 29 juli 2009 @ 02:07:44 #94
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71416835
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Goed vergelijking joh. Lijkt me trouwens sterk want als ik er niet op rijd staat die achter slot en grendel. Knap kutkind dat er een kras op krijgt .
[..]

Oja ik ga hier even 50 huizen langs met een lijstje met foto's om uit te zoeken welke kat bij welk huis hoort. En dan wat? Dan weet ik welke kat bij welk huis hoort. Zoals je hier goed kan lezen 'horen' katten buiten en moet de buurt de overlast maar voor lief nemen. Denk je heus dat 't veel effect heeft als ik lief ga vragen of ze dat beest op eigen terrein houden?
[..]

Vruuugaaaah toen m'n vader nog een rode auto had had je eens moeten kijken. Allemaal krasjes op 't dak en de motorkap. Ja, van de katten.
Weetje, ik zal eens op de motorkappen hier kijken morgen, ben namelijk best benieuwd of zo'n beestje krassen je in dikke lak kan krijgen
En verder, het zit in de natuur van het beestje om buiten te lopen, en zeg nou serieus, wat kan zon poes nou kwaad doen
Hij verjaagt vogels uit je tuin, ohnoes en hij poept in je tuin, katten begraven het bijna altijd dus daar zal je weinig last van hebben. Je komt beetje over als een gefrustreed iemand
pi_71417824
Reken maar dat je krassen op je lak krijgt als er een kat op je auto zit, niet als hij er gewoon op en afspringt maar wel als hij om wat voor reden dan ook er in paniek afgaat (hond of vervelende kinderen/volwassenen bv)
Niet elke kat begraaft zijn stront of maar een klein beetje zodat je het toch nog ziet.
Ook kunnen katten de rust van vogels verstoren als ze aan het broeden zijn.
Het is wel makkelijk zeggen dat een kat buiten behoort te lopen maar je moet dan ook eerlijk zijn en toegeven dat katten overlast kunnen bezorgen.
En ik vind het van de zotte dat mensen spullen aan moeten schaffen om te zorgen dat andermans kat niet in hun tuin komt.
pi_71417951
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 02:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

Weetje, ik zal eens op de motorkappen hier kijken morgen, ben namelijk best benieuwd of zo'n beestje krassen je in dikke lak kan krijgen
En verder, het zit in de natuur van het beestje om buiten te lopen, en zeg nou serieus, wat kan zon poes nou kwaad doen
Hij verjaagt vogels uit je tuin, ohnoes en hij poept in je tuin, katten begraven het bijna altijd dus daar zal je weinig last van hebben. Je komt beetje over als een gefrustreed iemand
juist, en dan ga je lekker in je tuin werken en graaf je een kuiltje om je nieuwe bollen te planten, krijg je een leuke geurige verrassing.
Of je kinderen gaan lekker in hun zandbak spelen en...

Dat andermans ergernissen simpelweg niet bij je op kan komen getuigd maar meer van een asociaal karakter.
pi_71418055
quote:

En verder, het zit in de natuur van het beestje om buiten te lopen,
Dat is wel een heel erg onnozel "argument" het is namelijk volledig tegennatuurlijk om een kat als huisdier te hebben.
Ga dus niet lullen over dat het "in zijn natuur zit", slaat namelijk absoluut nergens op.
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:34:46 #98
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_71420750
Die van mij mag en kan niet verder dan de hekken van de tuin. Hij heeft bij de vorige eigenaars ook altijd binnen de omheining gelopen, dus hij kan zich niet eens redden als hij daarbuiten zou komen.
En ik wil niet dat hij bij anderen gaat zitten schijten.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_71422884
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:25 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Gadverdamme. Waarschuw in het vervolg ff wil je.........
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:56:25 #100
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71423150
athlonkmf, wat ben jij voor halve gare? Ga je idiote Aziatische fetisjen ergens anders spammen
pi_71423363
quote:

[..]

Wat voor kwaad kan het doen? :
- Krassen op auto's
- Poep in tuin (of het nu half begraven ligt dan gaat het stinken in de zon, als het helemaal begraven ligt dan is het vies als je tuiniert. En dan nog niet te spreken over een zandbak bij koters... bah. )
- Geen vogels in tuin, veel mensen vinden dat wel prettig en dat is wèl inheems.
- Gevaar voor andere huisdieren zoals konijnen. (zie mijn vorige post in dit topic En denk maar niet dat menig kattenhouder het ook maar iets kan schelen dat een konijn van een kindje werd afgeslacht. -.-)
- Geen katten haren op je stoel in de zon als je er even zelf niet zit. Mensen hebben geen zin om dan andermans katten haren eraf te gaan zitten kloppen.

Het is JOU dier, niet die van je buren. Verantwoordelijkheid heet dat.
Zij laten toch ook niet leuk even hun hond uit in jou tuin?
Al zouden ze dat dan bijna moeten doen. Eens zien of jij dat pretting vind andermans huisdieren shit in je tuin

Excuses allemaal dat het niet kan of het tegen natuur in is gewoon bull om er zelf zo makkelijk mogelijk vanaf te komen. Want het is meestal wel èrg makkelijk, gooi maar buiten dan is binnen minder haren en moet kattenbak minder uitgedaan enzo. Laat de buren er maar mee zitten.

Wat maakt het uit dat het een vaak ongemakkelijke en vieze inbreuk is op je buren?

Edit: Mijn god die link Waarschuw idd even.
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:07:46 #102
223428 Countess
pi_71423465
Er loopt hier ook een ouwe kattenkiller rond (politie neemt kattenmoord niet serieus).
Ik haat die vent en ik zou er niet aan moeten denken dat er een kat in zijn tuin komt.
pi_71423532
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:07 schreef Countess het volgende:
Er loopt hier ook een ouwe kattenkiller rond (politie neemt kattenmoord niet serieus).
Ik haat die vent en ik zou er niet aan moeten denken dat er een kat in zijn tuin komt.
Belachelijk dat dat niet serieus word genomen!
Nog een reden om te zorgen dat je of je kat binnen houd of netjes in eigen tuin!
En duivenmelkers doen er ook de meest walgelijke dingen mee
pi_71425537
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:56 schreef Harajuku. het volgende:
athlonkmf, wat ben jij voor halve gare? Ga je idiote Aziatische fetisjen ergens anders spammen
Dat is om duidelijk te maken dat er ook kattenhaters bestaan, dat lijken sommige mensen niet te beseffen. En als mensen hun katten zonder ook maar enige verantwoordelijkheid buiten laten, dan kan het gebeuren dat..

Nu is die link wel extreem, maar hoeveel andere mogelijkheden zijn er wel niet? Gif, auto, hond.. En het erge daarvan is, je kan het niet bewijzen dat het bewust gedaan.

Ik hou mijn katten binnenshuis. En mijn balkon heb ik afgeschermd zodat zij ook niet weg kunnen. Om mijn buren geen overlast te bezorgen maar vooral om mijn katten niet onnodig aan gevaar bloot te stellen. Een kat mag dan wel sneller en leniger zijn, maar qua gedrag verschilt het niet veel van een peuter.

Waarom laat je een peuter ook niet alleen op straat, en een kat wel? Als je er om geeft, dan bescherm je hem ook met alles wat je kan doen. En dan is een paar honderd euro uitgeven voor een hekje of netje helemaal niet duur.
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:30:49 #105
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71426107
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:12 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dat is om duidelijk te maken dat er ook kattenhaters bestaan, dat lijken sommige mensen niet te beseffen. En als mensen hun katten zonder ook maar enige verantwoordelijkheid buiten laten, dan kan het gebeuren dat..

Nu is die link wel extreem, maar hoeveel andere mogelijkheden zijn er wel niet? Gif, auto, hond.. En het erge daarvan is, je kan het niet bewijzen dat het bewust gedaan.

Ik hou mijn katten binnenshuis. En mijn balkon heb ik afgeschermd zodat zij ook niet weg kunnen. Om mijn buren geen overlast te bezorgen maar vooral om mijn katten niet onnodig aan gevaar bloot te stellen. Een kat mag dan wel sneller en leniger zijn, maar qua gedrag verschilt het niet veel van een peuter.

Waarom laat je een peuter ook niet alleen op straat, en een kat wel? Als je er om geeft, dan bescherm je hem ook met alles wat je kan doen. En dan is een paar honderd euro uitgeven voor een hekje of netje helemaal niet duur.
Ja, alsof de Aziaten met achterlijke fetisjen hier katten komen stelen
pi_71426329
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:30 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, alsof de Aziaten met achterlijke fetisjen hier katten komen stelen
Je beseft dat er hier ook genoeg gekken zijn die maar al te graag een kat platrijden, vergiftigen, blauw verven, mishandelen, van een balkon naar beneden gooien?

Hou je van je kat? Bescherm hem!

Ik doe beheer voor een kattensite, en als je dan zo vaak zulke nieuws tegenkomt, dan ga je wel anderen waarschuwen
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:39:26 #107
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71426429
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:36 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Je beseft dat er hier ook genoeg gekken zijn die maar al te graag een kat platrijden, vergiftigen, [url]http://forum.fok.nl/topic/1319440/2/50#71408590]blauw verven[/url], van een balkon naar beneden gooien?

Hou je van je kat? Bescherm hem!
Moet je beter lezen, mijn kat mag niet los naar buiten, flapdrol. .

En ja, vergiften is wel heeeeel wat anders dan jouw link Dat is gewoon een retarded Aziatische fetisj zoals zij er zoveel hebben, dus waarom je daarmee aan komt kakken omdat katten hier wel eens, inderdaad, vergiftigd worden ontgaat mij volledig.
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:40:26 #108
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71426470
Post je hem op pagina 3 ook weer? Stel je voor dat iemand niet zou zien wat voor debielen er in Azië rondlopen.
pi_71426588
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:39 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Moet je beter lezen, mijn kat mag niet los naar buiten, flapdrol. .
Mooi. Nu nog de andere kattenloslaters.
quote:
En ja, vergiften is wel heeeeel wat anders dan jouw link Dat is gewoon een retarded Aziatische fetisj zoals zij er zoveel hebben, dus waarom je daarmee aan komt kakken omdat katten hier wel eens, inderdaad, vergiftigd worden ontgaat mij volledig.
Denk eens door...
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:40 schreef Harajuku. het volgende:
Post je hem op pagina 3 ook weer? Stel je voor dat iemand niet zou zien wat voor debielen er in Azië rondlopen.
Remind me tegen die tijd effe?
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:45:36 #110
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71426681
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:43 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Mooi. Nu nog de andere kattenloslaters.
[..]

Denk eens door...
[..]

Remind me tegen die tijd effe?
Waarom zou ik gaan doordenken? Het slaat gewoon nergens op om zulke afschuwelijke foto's hier te spammen terwijl ik durf te wedden dat jij mij geen link naar een bericht kunt geven waarin staat dat dit in Nederland gebeurt. En dus is het totaal overbodig.
Alsof de mensen die hun kat naar buiten trappen het beest ineens binnenhouden omdat Aziaten een fetisj hebben, .
pi_71427129
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:45 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Waarom zou ik gaan doordenken? Het slaat gewoon nergens op om zulke afschuwelijke foto's hier te spammen terwijl ik durf te wedden dat jij mij geen link naar een bericht kunt geven waarin staat dat dit in Nederland gebeurt.
Nee, en dat wil ik dus ook zo houden.
quote:
En dus is het totaal overbodig.
Alsof de mensen die hun kat naar buiten trappen het beest ineens binnenhouden omdat Aziaten een fetisj hebben, .
The point is: er zijn gekken op de wereld (en ook in NL, lees maar eens wat nieuws over ganzen, zwanen, kinderboerderijdieren die gruwelijk mishandeld worden) en daar stel je de mensen die hun kat naar buiten laten de kat aan bloot.
Zeker als je dan als kateigenaar gaat zeggen dat het de probleem is van degene die klaagt. En dat hij dat dan zelf moet oplossen, als hij er last van heeft. Daar werd ik dus flink pissig over! Want voor je het weet is er weer een kat dood.
pi_71427368
quote:
Laat het beestje gewoon niet buiten, als ie nooit buiten komt en is geweest mist ie daar helemaal niks aan. En nogmaals, neem dan geen kat als je je ergert aan binnenshuis geren en gekrab aan je bank.
Shit.. houden ze jou ook altijd een zak met 1 miljoen euro voor, maar je kan er net niet bij?
Wat kunnen mensen toch bekrompen denken zeg...

Het dier ziet toch door het raam de buitenwereld, zit te mekkeren naar vogeltjes en vliegende blaadjes. Je bent echt steenkoud als je hem dan binnen laten zitten, omdat jij zonodig een kat wilt.
pi_71427617
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Shit.. houden ze jou ook altijd een zak met 1 miljoen euro voor, maar je kan er net niet bij?

Het dier ziet toch door het raam de buitenwereld, zit te mekkeren naar vogeltjes en vliegende blaadjes. Je bent echt steenkoud als je hem dan binnen laten zitten, omdat jij zonodig een kat wilt.

DE oplossing: http://www.banninkshof.nl(...)enren/kattenren.html (blijven de vogeltjes tenminste ook veilig)
pi_71427803
quote:
Hoi allemaal!

Laatst zat iemand te zeuren dat ik niet goed ben voor mijn kat. Ik vind dat zooooo stom.
Die persoon bleef maar doorzagen over dat een kat ruimte moet hebben om te bewegen en zo. Wat een onzin, ik longeer mijn kat 1 uur per dag. Maar hij vond dat een kat gewoon altijd moet kunnen bewegen.
Toen heb ik hem uitgelegd dat ik die ruimte nu eenmaal niet heb, maar dat ik het toch leuk vind om een kat te hebben. Weet je wat hij zei? Dat ik dan maar geen kat moest nemen! Nou ja! Echt zo’n extremist was het. Ik vind katten gewoon leuk. Okee, ik weet verder ook niet wat ze eigenlijk nodig hebben, maar ze hebben katten toch al lang zo ver doorgefokt dat ze helemaal geen natuurlijke behoeften meer hebben?
Ik snap het best als iemand een andere mening heeft, maar waarom moeten mensen hun mening toch zo opdringen? Ieder heeft zo zijn eigen kijk op wat het beste is. Ik leer ook altijd nog van anderen. Maar ik ga toch ook niet mijn mening aan anderen opdringen?

Dit is de kat trouwens, hij heet Kees:

Het is best wel lastig om al die kattenharen door het huis op te ruimen. Het viel me op dat Bas best wel vaak in zijn kratje zit te slapen, dus hij heeft het prima naar zijn zin in dat kratje (anders ging hij er niet zelf in zitten). Daarom zit hij 23 uur per dag zo:

Kijk, oortjes naar voren, dus er is niks aan de hand.

Hij is ook altijd heel blij als ik na 23 uur naar het kratje toe loop (om het open te maken), dus hij heeft het er prima naar zijn zin!

1 uur per dag laat ik hem als een gek rondjes rennen op een cirkel, want anders krijgt hij te weinig beweging. Maar daar gaat hij wel van zweten en ik word zelf verkouden als ik bezweet buiten sta, dus dat zal bij hem ook wel zo zijn. Daarom heb ik hem geschoren en een dekentje op gedaan:

pi_71427986
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:10 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

DE oplossing: http://www.banninkshof.nl(...)enren/kattenren.html (blijven de vogeltjes tenminste ook veilig)
Ik zie liever dit:

pi_71428037
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:19 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Ik zie liever dit:

[ afbeelding ]
Ook heel goed mogelijk

http://www.mainecoon.nl/nl/interactief/forum/showthread.php?tid=43836&page=1
http://www.mainecoon.nl/nl/interactief/forum/showthread.php?tid=43558&page=1

disclaimer: in sommige gevallen

En om te bewijzen dat niet alle aziaten een fetish hebben ( ) en dat er ook hele leuke oplossingen zijn om je kat binnenshuis plezier te laten hebben in een van de drukste steden van de wereld

http://www.moderncat.net/(...)e-design-from-japan/
pi_71428083
Nou, dat is wel een hele toffe tuin om in rond te lopen.. Veel groen...
Wij hebben gelukkig geen kattenhaters, de mensen stoppen om ze te aaien, en de kinderen lopen er ook mee weg.
pi_71428167
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:22 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nou, dat is wel een hele toffe tuin om in rond te lopen.. Veel groen...
Goh, gelukkig zien alle tuinen er zo uit, en is het niet mogelijk om zelf gras te planten...
pi_71428195
Hé hallo! Jij komt met dat voorbeeld...
pi_71428233
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Hé hallo! Jij komt met dat voorbeeld...
Is het zo moeilijk om te bedenken dat dat voorbeeld ook toe te passen is in een tuin met veel groen?
pi_71428301
Ik was bijna bang om ook op die linkjes te klikken ben gewoon nog steeds misselijk......

Maar dat huis
pi_71428302
Of je zocht er eentje..

Wat een gezeur zeg. Neem gewoon geen kat als je hem niet kunt bieden wat in zijn instinct zit.
pi_71428373
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:28 schreef Xs2Shanna het volgende:
Of je zocht er eentje..

Wat een gezeur zeg. Neem gewoon geen kat als je hem niet kunt bieden wat in zijn instinct zit.
Ik heb liever dat een kat binnenhuis bleef dan dat die in een asiel moet wegkwijnen of een zwerfkat is.
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:30:51 #124
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71428384
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:28 schreef Xs2Shanna het volgende:
Of je zocht er eentje..

pi_71428444
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:28 schreef nieslief het volgende:
Ik was bijna bang om ook op die linkjes te klikken ben gewoon nog steeds misselijk......

Maar dat huis
Als je japans kan dan is de echte site nog leuker

http://www.asahi-kasei.co.jp/hebel/product/plus/cat-b.html

Maar anders is plaatjes kijken ook heel leuk voor inspiratie

(alleen ga ik dit echt niet doen, anders kan ik ze helemaal niet meer vinden http://www.asahi-kasei.co.jp/hebel/product/plus/cat03.html ze zijn nu al verstopexperts
pi_71428616
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:30 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik heb liever dat een kat binnenhuis bleef dan dat die in een asiel moet wegkwijnen of een zwerfkat is.
Wat denk je dat de kat fijner vind? In een warm flatje wegkwijnen, of over straat zwerven muisjes en vogels vangen?

pi_71428772
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:36 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Wat denk je dat de kat fijner vind? In een warm flatje wegkwijnen, of over straat zwerven muisjes en vogels vangen?

In een warm flatje een knuffel en kambeurtje wanneer ze wilt, met genoeg voer en zonder last van wormen en andere parasieten en spelen met haar zusje. Net zoals haar moeder, grootmoeder, overgrootmoeder, bet-overgrootmoeder.
pi_71428999
Psychooooooooooooo....

Jammer dat mensen denken dat ze voor katten kunnen denken, ook al hebben ze hun kat nog nooit de keuze gegeven (met uitzondering van 1 minuut in de tuin, en ze was zooooooooo bang).

Is dit niks voor je?

Ze hebben er ook kammetjes bij.
pi_71429215
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:47 schreef Xs2Shanna het volgende:
Psychooooooooooooo....

Jammer dat mensen denken dat ze voor katten kunnen denken, ook al hebben ze hun kat nog nooit de keuze gegeven (met uitzondering van 1 minuut in de tuin, en ze was zooooooooo bang).
Jammer dat sommige mensen denken dat er maar 1 mogelijkheid is. Of helemaal los, of helemaal niet. Ook al zijn er zoveel mensen die oplossingen gevonden om een kat en buiten te laten spelen en niet in gevaar kunnen komen en anderen niet tot last kunnen brengen.

Maar nee. Het is of helemaal los, of helemaal niet. En andere mensen kunnen geen last hebben van katten, want katten zijn lief.
quote:
Is dit niks voor je?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nee, we hebben deze al
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:55:04 #130
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71429293
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:47 schreef Xs2Shanna het volgende:
Psychooooooooooooo....

Is dit niks voor je?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Maar jij mag wel voor katten denken natuurlijk.
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 14:58:27 #131
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71429431
Ik vind de discussie echt een interessante maar ik zou het fijn vinden als er niet op de man gespeeld zou worden. Verder hoeven er ook echt geen gore foto´s of filmpjes gepost te worden
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_71429442
Wij hebben 5 binnenkatten, komen niet buiten ivm drukte in de stad en de gracht waar ik aan woon.
Ze mogen wel in het hele huis komen (behalve op de kinderslaapkamers) en we wonen vrij riant.

Ze vermaken zich verder prima met elkaar, volgens mij vinden ze het best zo. En anders hebben ze pech
Ga er verder ook niet over discussieren, dat lukt hier toch nooit inhoudelijk op dit gebied. En iedereen maakt toch zijn eigen keuzes? Als de kat maar liefde / goede verzorging krijgt, dan vind ik het prima.
pi_71430118
En wat is dan goede/lieve verzorging. Wie bepaald dat?
pi_71430236
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
En wat is dan goede/lieve verzorging. Wie bepaald dat?
De kat. En dan wordt het berekend op de schaal van Purr-db en TotalHugs/second.
pi_71430277
En die kat laat dat hoe zien?
pi_71430318
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:21 schreef Xs2Shanna het volgende:
En die kat laat dat hoe zien?
Purr-db en TotalHugs/second
pi_71430366
Voor degene die toch besluiten om hun kat veilig buiten te laten.

Een paar handige linkjes:
http://www.nettenlijn.com/nlkat.html
http://www.ottenpetcages.nl/nl/index.htm
http://www.eurokooi.nl/
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:45:46 #138
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71431078
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Denk jij nou bekrompen of ik?
Mijn beide katten zijn al twintig jaar mijn beste vrienden hoor, ik laat me door jou niet wijsmaken dat ik steenkoud ben.

Natuurlijk wil een kat naar buiten als je hem van jongsafaan naar buiten laat gaan.
Vijftien jaar geleden zaten mijn katjes ook heerlijk naar buiten te kwekken als er vogeltjes langskwamen.
Ik sluit ze niet op hoor, ik laat ze gewoon niet wennen aan vrij buiten lopen.

Gevolg, die kat was ineens zo dapper niet meer als ik de deur voor hem opendeed om het vogeltje te vangen hoor. Begon ie verbaasd naar mij te miauwen, in plaats van naar het vogeltje te rennen.

Nu nog, als er iemand binnenkomt of aanbelt, zal 1 van de twee vaak wel nieuwsgierig even naar buiten gaan. Maar drie minuten later komen ze vanzelf weer naar binnen gedrenteld hoor.

Als ze die buitenwereld niet kennen, en jij als baas went ze er niet aan, is het gewoon decor van hun leefwereld.

Mijn kater mekkerde ook weleens naar formule 1 wagens op tv, ging ie meppen naar het scherm. Ben ik dan een koude bruut dat ik hem niet het circuit op laat?

Kom eens aan mijn bejaarde katten vragen hoe koud ik wel of niet ben, trutje.
pi_71431092
Geen enkel mens kan voor een dier bepalen of hij gelukkig is.

Konden ze vroeger niet, en kunnen ze nu niet. Ze kunnen alleen speculeren. Onderzoeken dat het niet kwadelijk is voor een dier (of dit nu een hond, kat paard etc is) om heel veel uur binnen te zitten (of desnoods een heel leven) zijn gewoon grote smoesjes om het verdompelen.

woensdag 29 juli 2009 @ 15:49:20 #140
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71431196
Kwadelijk en verdompelen
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:50:24 #141
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71431229
XsShanna beticht iedereen hier van alles wat ze zelf doet, en ze heeft het niet eens door.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:50:28 #142
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71431234
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:46 schreef Xs2Shanna het volgende:

...
Eindelijk eens wijsheid uit de mond van mevrouw die claimt dat het harteloos is om je katten binnen te houden. Je weet er niks van, je projecteert je eigen behoefte op die katten.
pi_71431242
quote:

Konden ze vroeger niet, en kunnen ze nu niet. Ze kunnen alleen speculeren. Onderzoeken dat het niet kwadelijk is voor een dier (of dit nu een hond, kat paard etc is) om heel veel uur binnen te zitten (of desnoods een heel leven) zijn gewoon grote smoesjes om het verdompelen.

Blijkbaar ben jij wel in staat om te bepalen dat een dier buiten gelukkiger is.
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 15:57:11 #144
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71431430
quote:

Maar dieren hoeven toch niet een heel jaar binnen te zitten?
Er zijn al een aantal manieren aangedragen waarop katten lekker in de tuin kunnen zonder dat iemand anders last van ze heeft.

Maar als je het over het welzijn van dieren hebt he? Katten zijn uitheemse dieren en er zijn heel wat vogelsoorten die aan de grond broeden die op het punt van uitsterven staan door de grote hoeveelheden huiskatten. Hoe zit het met hun belangen dan?

Ik heb zelf geen katten hoor, hoewel ik ze erg leuk vind.
Ik denk trouwens dat menig hond ook veel blijer is als hij de hele dag buiten lekker achter de katten aanmag
pi_71431560
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:34 schreef Countess het volgende:
Die van mij mag en kan niet verder dan de hekken van de tuin. Hij heeft bij de vorige eigenaars ook altijd binnen de omheining gelopen, dus hij kan zich niet eens redden als hij daarbuiten zou komen.
En ik wil niet dat hij bij anderen gaat zitten schijten.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:01:21 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71431561
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar dieren hoeven toch niet een heel jaar binnen te zitten?
Er zijn al een aantal manieren aangedragen waarop katten lekker in de tuin kunnen zonder dat iemand anders last van ze heeft.

Maar als je het over het welzijn van dieren hebt he? Katten zijn uitheemse dieren en er zijn heel wat vogelsoorten die aan de grond broeden die op het punt van uitsterven staan door de grote hoeveelheden huiskatten. Hoe zit het met hun belangen dan?

Ik heb zelf geen katten hoor, hoewel ik ze erg leuk vind.
Ik denk trouwens dat menig hond ook veel blijer is als hij de hele dag buiten lekker achter de katten aanmag
Moet kunnen toch? Da's "natuur".

Net zoiets als een pedofiel lekker vrij rond laten lopen terwijl die zich vergrijpt aan allerlei kindertjes. Da's nou eenmaal de natuur van 't beestje!
Huilen dan.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:21:54 #147
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71432178
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:57 schreef senesta het volgende:

Ja dag, Senesta! Dat is uiteraard géén natuur. Honden zijn door de mens gemaakt, .
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:26:06 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71432312
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:21 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja dag, Senesta! Dat is uiteraard géén natuur. Honden zijn door de mens gemaakt, .
Goed, dan laat ik wel een olifant buiten rondstruinen !

Mijn tuin is niet groot genoeg en zo'n beest is gewoon een buitendier dat ruimte nodig heeft!
Huilen dan.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:27:37 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71432355
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mijn tuin is niet groot genoeg en zo'n beest is gewoon een buitendier dat ruimte nodig heeft!
Als je dan maar wel een luikje maakt, dan kan 'ie tenminste wel naar binnen om daar op de bak te schijten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_71432405
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je dan maar wel een luikje maakt, dan kan 'ie tenminste wel naar binnen om daar op de bak te schijten.
Als ie het maar begraaft is het toch goed genoeg?
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:30:12 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71432431
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:29 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als ie het maar begraaft is het toch goed genoeg?
Da's geen begraven, dat is de tuin ophogen!
pi_71432445
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:31:17 #153
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71432469
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Da's geen begraven, dat is de tuin ophogen!
Heb je heus geen last van. Je liegt. Aansteller.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:32:32 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71432510
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:31 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ehm...
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:32:53 #155
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71432521
Was sarcasme, zoals de vorige 10 posts.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:35:15 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71432599
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:31 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Precies! Dat hóórt er gewoon bij, da's natuur . Beetje tolerantie ja!
Huilen dan.
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 16:36:45 #157
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71432632
Ey, jullie draven wel een beetje door nu he
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:37:10 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71432647
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Precies! Dat hóórt er gewoon bij, da's natuur . Beetje tolerantie ja!
Ik heb er geen problemen mee, hoor. Je olifant mag best lekker komen rollen bij mij op het gras.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:41:13 #159
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71432760
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb er geen problemen mee, hoor. Je olifant mag best lekker komen rollen bij mij op het gras.
En toen hij laatst per ongeluk (maar één keer, ja ) op jouw auto ging staan kwam je klagen . Stom mens . Dat is gewoon natuur verdomme, kan 't beestje ook niks aan doe-hoen .

Ok ok, ik stop al .
Huilen dan.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:45:43 #160
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71432898
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:36 schreef senesta het volgende:
Ey, jullie draven wel een beetje door nu he
Scusi
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:49:30 #161
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71433015
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een olifant rolt alleen als ie stress heeft. En jij maar denken dat ie zo blij en gelukkig is.
Een mens weet helemaal niet wat zo'n beestje gelukkig maakt.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:51:39 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71433080
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:49 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Een olifant rolt alleen als ie stress heeft. En jij maar denken dat ie zo blij en gelukkig is.
Een mens weet helemaal niet wat zo'n beestje gelukkig maakt.
Hé, 't is niet mijn olifant, hè. Ga klagen bij Isdatzo.
pi_71433089
Bij mensen waar ik thuis kom buiten.
Bij alle andere mensen binnen.

Hier al een paar keer tussen de honden en een kat moeten springen. En nee, dat helpt niet.
Je zegt elke keer weer tegen jezelf, dat doe ik nooit weer. En toch doe je het de volgende keer weer..

Zijn er ook nog eens van die gasten zo brutaal om de vergelijking met kinderen te maken.
Je kan ze daarom maar het beste gewoon in de container flikkeren. Leren ze er misschien nog eens wat van.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:55:37 #164
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71433197
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:51 schreef Kabolter het volgende:
Bij mensen waar ik thuis kom buiten.
Bij alle andere mensen binnen.

Hier al een paar keer tussen de honden en een kat moeten springen. En nee, dat helpt niet.
Je zegt elke keer weer tegen jezelf, dat doe ik nooit weer. En toch doe je het de volgende keer weer..

Zijn er ook nog eens van die gasten zo brutaal om de vergelijking met kinderen te maken.
Je kan ze daarom maar het beste gewoon in de container flikkeren. Leren ze er misschien nog eens wat van.
Ik snap vrij weinig van jouw post.
pi_71433807
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik snap vrij weinig van jouw post.
Ik vind katten stinken, als ze de hele dag binnen zitten.
Daarom heb ik liever buitenkatten voor de mensen waar ik thuis kom.

Verder hebben wij honden. En die honden houden niet van katten.
Maar omdat je meteen aan het gezinnetje van de kat moet denken als ze ze aanvallen spring je er elke keer tussen. Wat dus niet werkt.
pi_71433847
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de natuur van een olifant om gewoon lekker buiten te lopen en overal te schijten waar hij maar schijt op voelt komen.

Ik zat zelf overigens meer te denken aan een troep leeuwen, gewoon lekker buiten laten en hun eigen kostje bij elkaar laten jagen. Op de gemiddelde kleuterschool moeten ze toch meer dan genoeg voedsel kunnen vinden.
En uiteraard mag niemand daar wat van zeggen, want dat is immers de natuur van dat beest.
  woensdag 29 juli 2009 @ 17:19:53 #167
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71433916
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:15 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Verder hebben wij honden. En die honden houden niet van katten.
Maar omdat je meteen aan het gezinnetje van de kat moet denken als ze ze aanvallen spring je er elke keer tussen. Wat dus niet werkt.
Oh? Mijn hond en kat doen het uitstekend samen.
pi_71434019
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:19 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oh? Mijn hond en kat doen het uitstekend samen.
Dat is dus het probleem.
Wij hebben 2 honden. En 1 hond heeft als taak de rotzooi op te ruimen van 'kattenliefhebbers' die pas echt denken dat de kat natuur is (lees: verwilderde katten). Is een jachthond.

Misschien dat het anders zou zijn als we een eigen kat zouden hebben. Maar dat lijkt mij sterk, al heeft die dan natuurlijk wel een plaats.
  woensdag 29 juli 2009 @ 17:28:24 #169
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71434112
Oh scusi, er staat 'die honden' ik heb over 'die' heengelezen.
pi_71440762
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:15 schreef Kabolter het volgende:
Heb je weleens een hond geroken? Die vind ik erger stinken dan een kattenbak.
pi_71450135

Dat gebeurd er altijd als ze geen goede argumenten weten.
pi_71450148
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:50 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Blijkbaar ben jij wel in staat om te bepalen dat een dier buiten gelukkiger is.
Bij mij hebben ze een keuze.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:31:20 #173
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71451679
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:25 schreef Xs2Shanna het volgende:

Dat gebeurd er altijd als ze geen goede argumenten weten.
Jij bent de enige zonder goed argument.

Maar goed, mijn hond mag in jouw tuin poepen dus?
pi_71451732
Nee, want jij laat je hond uit, ga jij erbij staan dan?

Nog nooit van hondenuitlaatplaatsen gehoord?
pi_71451743
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:31 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Jij bent de enige zonder goed argument.

Dit is nog triester. Nooit van onderbouwen gehoord?
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:45:08 #176
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71452035
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:33 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nee, want jij laat je hond uit, ga jij erbij staan dan?

Nog nooit van hondenuitlaatplaatsen gehoord?
Waarom zou ik daar nou weer heengaan Het zit in de natuur van een hond om een territorium van 400km² te hebben, en dan moet ik hem naar een stukje van 2 meter brengen?
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:45:52 #177
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71452056
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:33 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Dit is nog triester. Nooit van onderbouwen gehoord?
Jij geeft geen argumenten met degelijke onderbouwing, ergo, jij bent de enige zonder goed argument.
pi_71452160
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:45 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Waarom zou ik daar nou weer heengaan Het zit in de natuur van een hond om een territorium van 400km² te hebben, en dan moet ik hem naar een stukje van 2 meter brengen?
Nee, dan moet je geen hond nemen.
pi_71452174
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:45 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Jij geeft geen argumenten met degelijke onderbouwing, ergo, jij bent de enige zonder goed argument.
Precies hetzelfde als net, andere woordkeuze, kom op meid. Je kan het vast wel.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:58:25 #180
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71452401
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:50 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

En dan moet jij geen kat nemen. C'est tres simple.

Als jij, in jouw ogen, niet genoeg ruimte voor dat beest OP EIGEN TERREIN hebt moet je geen kat nemen. En als dat wel het geval is dien je er gewoon voor te zorgen dat die kat dan ook daadwerkelijk op dat terrein blijft en niet bij de buren in de tuin gaat zitten kakken.
Huilen dan.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:59:28 #181
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71452429
quote:

[..]

Err, waarom mag jouw kat wel maar mijn hond niet?
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:01:10 #182
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71452473
quote:

[..]

Precies hetzelfde als net, andere woordkeuze, kom op meid. Je kan het vast wel.
Mag jij eerst uitleggen wat er nou precies 'gebeurd' (dat hoort op een 't' te eindigen ) als mensen geen goede argumenten 'weten' (vreemde woordkeuze, maar whatever).

"Dat gebeurd er altijd als ze geen goede argumenten weten."

Definieer 'dat' eens, wat is dat precies?
Huilen dan.
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:01:42 #183
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71452485
Dan kopen ze een olifant
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:02:37 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71452519
Oh, en als je dan toch bezig bent mag je meteen uitleggen waarom jij het nodig vindt dat IK overlast van JOUW kat moet ondervinden, maar JIJ niet van MIJN hond.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 11:09:21 #185
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71452707
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:26 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Maar waarom dan niet lekker in je eigen tuin? Er zijn genoeg middelen om ervoor te kunnen zorgen dat ze in hun eigen tuin blijven, andere mensen hebben er geen last van, voor de kat zou het veel veiliger zijn en als meer mensen dat zouden doen dan zouden er misschien ook niet zoveel inheemse vogeltjes met uitsterven bedreigd worden.
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:11:31 #186
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71452770
Ja, dat irriteert me nog het meest. 't Is of helemaal naar buiten of je bent slecht voor je kat. Hang lekker een net over je tuin, kat blij, jij blij, rest van de wereld blij. Behalve de kattenmishandelaars dan.
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:16:29 #187
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71452928
Je bent slecht voor je buurt als je dat beest gewoon naar buiten schopt. Het moet niet zo zijn dat anderen structureel last hebben van jouw plezier. Of dat nu een kat, hond, olifant of een rebelse postzegelverzameling is.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 11:22:14 #188
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71453087
We hadden trouwens eerder dit jaar ook al een topic over binnenkatten: Binnenkatten (of meerdere) zielig?
Daarin staan ook wel wat onderzoeken en stukken zowel voor als tegen het alleen binnen houden van katten

Voor de geintresseerden.
pi_71453916
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:26 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Je kat in een opvouwkrat laten opsluiten, wachten tot z'n oortjes recht staan, om aan te tonen dat ze gelukkig is, je kat scheren omdat ze zo ziek kan worden en een dekentje om doen....

En je noemt dat een keuze...

A: Een kat raakt gewend aan zijn omgeving, hoe klein die ook is, een kat/poes kan vrede sluiten met het feit dat hij opgesloten zit. Een kat heeft van nature (zover hij deze heeft ontwikkeld) best wel veel geduld....dus wacht rustig af wanneer hij bevrijd word en wacht vervolgens nog even tot de kust echt veilig is.
B: Je kat scheren, omdat hij anders ziek kan worden, omdat hij gezweet heeft (jaja... )....hoe idioot kan je zijn. Katten hebben een bepaald vet laagje, dat hun beschermd tegen extreme hitte en kou. Jij hebt die bescherming van hem afgenomen.....

Ik zou je aan kunnen geven bij de dierenbescherming...

pi_71454208
We hebben hier 2 katten en 1 poes. Ze blijven alledrie binnen, al hebben Bolle en Meise pas geleden nog even een avontuur meegemaakt buitenshuis, omdat het raam open stond. Dat geeft bij mij wel aan, dat katten graag naar buiten willen. Niet zozeer dat ik denk dat dat de natuur is, maar naast geduldigheid, zijn katten/poezen meestal ook nieuwsgierig naar nieuwe dingen/omgeving. Zet je nieuwe aankopen (kleding/nieuwe televisie/zithoek) maar neer en e poezebeesten gaan op onderzoek uit.... dat is ook voor buiten.

Die van mij blijven dus alleen binnen omdat we er al 2 verloren hebben door de hardrijders in dit dorp.
(en nog zo'n vreemde eigenschap van katten: 3 kilometer weiland achter je huis, maar toch de weg willen oversteken)
pi_71454327
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Je kat in een opvouwkrat laten opsluiten, wachten tot z'n oortjes recht staan, om aan te tonen dat ze gelukkig is, je kat scheren omdat ze zo ziek kan worden en een dekentje om doen....

A: Een kat raakt gewend aan zijn omgeving, hoe klein die ook is, een kat/poes kan vrede sluiten met het feit dat hij opgesloten zit. Een kat heeft van nature (zover hij deze heeft ontwikkeld) best wel veel geduld....dus wacht rustig af wanneer hij bevrijd word en wacht vervolgens nog even tot de kust echt veilig is.
B: Je kat scheren, omdat hij anders ziek kan worden, omdat hij gezweet heeft (jaja... )....hoe idioot kan je zijn. Katten hebben een bepaald vet laagje, dat hun beschermd tegen extreme hitte en kou. Jij hebt die bescherming van hem afgenomen.....

psss, misschien moet je je sarcasmemeter effe laten keuren
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:07:51 #192
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71454530
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:24:36 #193
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71455048
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:07 schreef Harajuku. het volgende:
Huilen dan.
pi_71455701
Pssst.. ik kwam daar bij 2e keer lezen van haar reactie ook achter...

2 fails binnen een maand...
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:25:21 #195
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71460520
De wolven komen naar Nederland hè, iemand in FF heeft er al één gespot . Ik hoop dat haar katten tegen een stootje kunnen.

.
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:26:43 #196
231003 Muki
I will kick your ass.
pi_71460566
Mijn kat zit gewoon altijd binnen;
ze is te bang om naar buiten te gaan.. ze wilt zelf niet
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 15:31:19 #197
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71460696
quote:
Met het lot van katten en de eigenaren daarvan leeft men duidelijk minder mee. Op het moment dat een kat vaak ’s ochtends en ’s avonds buiten (in het veld zoals men dat noemt) wordt aangetroffen, dan krijgt de kat het stempel “verwilderd” en mag dan afgeschoten worden. Natuurlijk kan je op die manier niet bepalen of een kat verwilderd is. Op jaarbasis worden er in de provincie Utrecht zo’n 1.000 katten afgeschoten. Vele eigenaren hebben op deze wijze hun kat verloren. Waarschijnlijk worden met name veel katten afgeschoten rond recreatieterreinen (campings e.d.) en industrieterreinen. De Dierenbescherming is bereid om mee te denken voor oplossingen indien zich daar problemen voordoen. De Dierenbescherming kan dan bijvoorbeeld voorlichting geven en de katten vangen en steriliseren. Wij willen dan ook een amendement indienen gericht op het verwijderen van de verwilderde kat van de art. 67 lijst. Het besluit luidt: “verwijderen van “verwilderde kat” op pg. 14 in de passage “Daarom heeft de provincie Utrecht alle jachtaktehouders aangewezen als categorie van personen die de stand van Verwilderde postduif, Verwilderde kat en Soepgans in de provincie Utrecht mogen beperken
Bron: http://utrecht.partijvoor(...)ctie/view/speech/181

Ik was op zoek naar cijfers over het aantal doodgereden katten per jaar en stuitte hier toevallig op. 1000 katten per jaar!! Die afgeschoten worden in Utrecht alleen, ik vind het nogal wat
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:32:35 #198
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71460744
Ja, dat krijg je met die mensen die hun volle katten naar buiten laten.
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:34:15 #199
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71460805
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:25 schreef Harajuku. het volgende:
De wolven komen naar Nederland hè, iemand in FF heeft er al één gespot . Ik hoop dat haar katten tegen een stootje kunnen.

.
We kunnen ze ook gewoon 'importeren'. Net zoals die kudde olifanten. Is toch natuur?

Alhoewel wolven hier van oorsprong wél voorkwamen.
Huilen dan.
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:35:28 #200
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71460846
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:31 schreef senesta het volgende:

[..]

Bron: http://utrecht.partijvoor(...)ctie/view/speech/181

Ik was op zoek naar cijfers over het aantal doodgereden katten per jaar en stuitte hier toevallig op. 1000 katten per jaar!! Die afgeschoten worden in Utrecht alleen, ik vind het nogal wat
Geeft meteen aan over wat voor aantallen loslopende katten we 't hebben. Het is natuurlijk maar een klein deel van het totaal dat afgeschoten wordt.
Huilen dan.
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:36:49 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71460884
Goed, dat weet je ook wanneer er gesproken wordt over 30 miljoen vogels die door katten gedood worden.

Huilen dan.
pi_71462110
Och het is geen verassing dat katten zo'n enorm aantal beestjes vermoorden. En ze zeggen dan altijd wel aard van het beestje, het is de natuur etc.

Voordat die reacties komen mag ik dan even de ballon stuk prikken. Hoeveel katten eten ze daadwerkelijk op? Vrij weinig. Is voor de lol omdat ze thuis wel lekker prakje krijgen, dus sterven o.a veel vogels op rode lijsten voor niets Leuk hoor, katje buiten laten spelen.
pi_71462150
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Shit... laat je nakijken
pi_71462203
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:09 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar waarom dan niet lekker in je eigen tuin? Er zijn genoeg middelen om ervoor te kunnen zorgen dat ze in hun eigen tuin blijven, andere mensen hebben er geen last van, voor de kat zou het veel veiliger zijn en als meer mensen dat zouden doen dan zouden er misschien ook niet zoveel inheemse vogeltjes met uitsterven bedreigd worden.
Waarom wel? Onze buurt is echt super kat vriendelijk, de vorige buurt waar we woonden ook. Alles is bij ons met gaas afgespannen, maar katten zijn klimmers, dus ze zijn zo foetsie! Nouja, moeten ze toch zelf weten. De 1 gaat een rondje doen, de ander gaat gezellig bij de spelende kinderen in de buurt liggen, de ander gaat op het bankje in de voortuin zitten, de ander gaat zich verstoppen in een bosje in de tuin, zodat ze hele snelle bewegende blaadjes zo onopvallende mogelijk kan pakken.

Wat een big deal........ Snap niet dat mensen proberen goed te praten dat een dier binnen moet blijven. En dat heb ik het dus over de dieren die echt binnen blijven, niet over een afgezette tuin.
pi_71462276
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:30 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Waarom wel? Onze buurt is echt super kat vriendelijk, de vorige buurt waar we woonden ook. Alles is bij ons met gaas afgespannen, maar katten zijn klimmers, dus ze zijn zo foetsie! Nouja, moeten ze toch zelf weten. De 1 gaat een rondje doen, de ander gaat gezellig bij de spelende kinderen in de buurt liggen, de ander gaat op het bankje in de voortuin zitten, de ander gaat zich verstoppen in een bosje in de tuin, zodat ze hele snelle bewegende blaadjes zo onopvallende mogelijk kan pakken.

Wat een big deal........ Snap niet dat mensen proberen goed te praten dat een dier binnen moet blijven. En dat heb ik het dus over de dieren die echt binnen blijven, niet over een afgezette tuin.
Wat een big deal........ Snap niet dat mensen proberen goed te praten dat een dier naar buiten moet.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:34:04 #206
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71462303
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:33 schreef Sakura het volgende:

[..]

Wat een big deal........ Snap niet dat mensen proberen goed te praten dat een dier naar buiten moet.
...En de flora en fauna vernielen, en gewoon voor overlast zorgen.
pi_71462353
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:34 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

...En de flora en fauna vernielen, en gewoon voor overlast zorgen.
...en 30 miljoen vogels vermoorden.
pi_71462388
Wel weer leuk voor de jagers. Werkverschaffing en zo in crisistijden.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:37:48 #209
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71462416
Terugkomend op dat bericht van Senesta, hoe smaakt kat eigenlijk?
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:38:05 #210
223428 Countess
pi_71462424
Die van mij lust geen vogels en muizen, hij is er bang voor als hij oog-in-oog met ze staat....
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:39:09 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71462451
Is dit nou een klaagbaaktopic, of een slechte poging tot een constructieve discussie? Ik zie alleen maar herhalingen van zetten met veel onverdraagzaamheid en veel sneren naar elkaar. Echt zo zinloos.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:41:01 #212
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71462500
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:39 schreef Lienekien het volgende:
Is dit nou een klaagbaaktopic, of een slechte poging tot een constructieve discussie? Ik zie alleen maar herhalingen van zetten met veel onverdraagzaamheid en veel sneren naar elkaar. Echt zo zinloos.
Ik heb toch al tig keer aan haar gevraagd waarom kat wel mag en hond niet, reageert ze toch niet op. De niewsberichten van Senesta en Isdatzo worden ook genegeerd. Dan kan ik er ook vrij weinig mee hoor
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:42:12 #213
223428 Countess
pi_71462532
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:37 schreef Harajuku. het volgende:
Terugkomend op dat bericht van Senesta, hoe smaakt kat eigenlijk?
Misschien dat meneer Bush het wel weet...
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:43:15 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71462562
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:41 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik heb toch al tig keer aan haar gevraagd waarom kat wel mag en hond niet, reageert ze toch niet op. De niewsberichten van Senesta en Isdatzo worden ook genegeerd. Dan kan ik er ook vrij weinig mee hoor
Oh. ok. Het is een bitchfight met Xs4Shanna geworden. ONZ, dus.
pi_71462587
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:39 schreef Lienekien het volgende:
Inderdaad, net zo zinloos als katteneigenaren die hun HUISdier naar buiten trappen omdat ze er last van hebben.
Er is werkelijk geen enkele reden te bedenken waarom je een HUISdier niet binnen zou houden. Maar ik denk dat het dezelfde reden is dat rond de vakantieperiode veel HUISdieren ergens aan een boom gebonden worden, of in het beste geval nog naar een asiel gebracht worden.

Het merendeel van de katteneigenaren wil wel katten hebben, maar er geen last van hebben, en wat is er makkelijker dan ze naar buiten te trappen, dan ben je er van af.
Dat dat de vogelstand zeer veel kwaad doet en dus zoals gezegt 30 miljoen vogels per jaar het leven kost, interresseert die katten eigenaren geen drol, als ze maar geen krasjes op hun mooie nieuwe bankstel krijgen
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:46:05 #216
223428 Countess
pi_71462635
Ik vermoed van buurtbewoners dat ze een kitten op straat hebben gezet, ik zou hem het liefst binnen willen laten.
Maar mijn eigen kat accepteert helaas absoluut geen concurrenten.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:46:34 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71462649
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:43 schreef Sakura het volgende:

[..]

Inderdaad, net zo zinloos als katteneigenaren die hun HUISdier naar buiten trappen omdat ze er last van hebben.
Er is werkelijk geen enkele reden te bedenken waarom je een HUISdier niet binnen zou houden. Maar ik denk dat het dezelfde reden is dat rond de vakantieperiode veel HUISdieren ergens aan een boom gebonden worden, of in het beste geval nog naar een asiel gebracht worden.

Het merendeel van de katteneigenaren wil wel katten hebben, maar er geen last van hebben, en wat is er makkelijker dan ze naar buiten te trappen, dan ben je er van af.
Dat dat de vogelstand zeer veel kwaad doet en dus zoals gezegt 30 miljoen vogels per jaar het leven kost, interresseert die katten eigenaren geen drol, als ze maar geen krasjes op hun mooie nieuwe bankstel krijgen
Ik vind jouw reacties in dit topic het toonbeeld van ongenuanceerd, zwart-wit en met de botte bijl en dan maar lekker hakken en hakken.

Daar pas ik voor.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:47:02 #218
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71462660
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:46 schreef Countess het volgende:
Ik vermoed van buurtbewoners dat ze een kitten op straat hebben gezet, ik zou hem het liefst binnen willen laten.
Maar mijn eigen kat accepteert helaas absoluut geen concurrenten.
Dierenambulance.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:48:12 #219
223428 Countess
pi_71462692
yes, daar heb je helemaal gelijk in.
pi_71462711
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind jouw reacties in dit topic het toonbeeld van ongenuanceerd, zwart-wit en met de botte bijl en dan maar lekker hakken en hakken.

Daar pas ik voor.
Tsja, met normaal reageren dringt het blijkbaar niet in de botte koppen van de katteneigenaren door. En om in een botte kop wel door te dringen dan maar proberen wat harder te meppen.

En het is gewoon heel erg zwartwit, een kat hoort gewoon niet buiten, maar binnen te blijven en/of op een afgesloten buiten terrein, balkon of tuin.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:51:28 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71462796
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:49 schreef Sakura het volgende:

[..]

Tsja, met normaal reageren dringt het blijkbaar niet in de botte koppen van de katteneigenaren door. En om in een botte kop wel door te dringen dan maar proberen wat harder te meppen.

En het is gewoon heel erg zwartwit, een kat hoort gewoon niet buiten, maar binnen te blijven en/of op een afgesloten buiten terrein, balkon of tuin.
En je denkt dat je met de spreekwoordelijke botte bijl katteneigenaren gaat overtuigen? Dream on. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je zelf gelooft daarmee iets positiefs te bereiken.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 16:54:08 #222
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71462888
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En je denkt dat je met de spreekwoordelijke botte bijl katteneigenaren gaat overtuigen? Dream on. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je zelf gelooft daarmee iets positiefs te bereiken.
Eens hoor, je dwingt er mensen mee in de verdediging en dat leid meestal niet tot constructieve gesprekken.
Ik vind ook dat de discussie best op een wat vriendelijkere manier gevoerd mag worden, maar ook het sarcasme van sommigen mag best wat minder want ook dat draagt echt niet bij tot een normale discussie
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:55:39 #223
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71462928
quote:

[..]

Ik heb het precies andersom.
Ik heb me nog nooit ge-ergerd aan katten, integendeel, lief op straat, en om de praktische reden van niet op de begane grond wonen zitten mijn katten altijd al binnen, maar door het bottebijlengewauwel van XS2Shanna ben ik ineens faliekant tegen katten buiten.

Terwijl ik mijn beestjes vorige week nog best een leuke speeltuin had gegund.
Maar dit topic is wat mij betreft hands-down door de kattenhaters gewonnen op argumenten.
pi_71462932
quote:

[..]

Soms moet je je ideaal beeld volgen, ook al is dat tegen beter weten in.

En ach, als ik maar 1 katteneigenaar weet te overtuigen van zijn/haar ongelijk, is dat iig weer 1 eigenaar winst.

Misschien moeten er gewoon nog meer katten doodgereden worden en mishandeld worden voordat het eindelijk eens doordringt (en nee, ik zou dat zelf nooit kunnen, het is sowieso al niet de schuld van de kat dat die een eigenaar heeft die geen drol om hem geeft)
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:57:29 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71462994
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:55 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ik heb me nog nooit ge-ergerd aan katten, integendeel, lief op straat, en om de praktische reden van niet op de begane grond wonen zitten mijn katten altijd al binnen, maar door het bottebijlengewauwel van XS2Shanna ben ik ineens faliekant tegen katten buiten.

Maar dit topic is wat mij betreft hands-down door de kattenhaters gewonnen op argumenten.
Jij stelt je mening dus radicaal bij omdat iemand op een forum haar standpunt onhandig verdedigt?

Jeetje.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:57:59 #226
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71463013
Goed dan.

Kat buiten:
Nog heel vaak niet gecastreerd = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken

Kat buiten wel of niet gecastreerd:
Overlast bij andere mensen: kattenpoep, haren, 's nachts keihard gejank omdat of vechten of geil
Auto's
Mishandelaars
Kat wordt afgeschoten blijkbaar Link Senesta.
Kat kan ergens vast komen te zitten en de hongerdood sterven
Ziektes die ze binnen hoogstwaarschijnlijk niet zullen krijgen
Grotere kans op vlooien/oormijt/you name it.
Flora en fauna wordt dusdanig aangetast dat het er echt onder lijdt, link Isdatzo.

Kat binnen
Kat vermaakt zich prima met slapen, kroelen, rondrennen, spelen, eten
Kat kan in de tuin zodat ie allebei heeft maar vrijwel niet de risico's die een kat die los buiten komt wel heeft.

Mijn stelling is dus dat het veel beter is voor een kat om een binnenkat te zijn, en dan voor de leuk de tuin in.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 16:59:29 #227
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71463067
quote:

[..]

Welke kattenhaters?

Ik denk echt dat er heel weinig kattenhaters in dit topic zitten hoor
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:59:57 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71463080
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:55 schreef Sakura het volgende:

[..]

Soms moet je je ideaal beeld volgen, ook al is dat tegen beter weten in.

En ach, als ik maar 1 katteneigenaar weet te overtuigen van zijn/haar ongelijk, is dat iig weer 1 eigenaar winst.

Misschien moeten er gewoon nog meer katten doodgereden worden en mishandeld worden voordat het eindelijk eens doordringt (en nee, ik zou dat zelf nooit kunnen, het is sowieso al niet de schuld van de kat dat die een eigenaar heeft die geen drol om hem geeft)
Dat, hè. Dat die katteneigenaren die jij allemaal over één kam scheert 'geen drol' om hun kat zouden geven. Of dat meen je niet en je zegt het alleen om er effect mee te sorteren. Of je meent het wel en dan slik ik nu bij dezen een heleboel lelijke woorden in.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:59:59 #229
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71463082
En oh ja, als zo'n buitenkat met vlooien/besmettelijk whatever in mijn tuin komt kan die van mij het ook krijgen, bedankt hè .
pi_71463096
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij stelt je mening dus radicaal bij omdat iemand op een forum haar standpunt onhandig verdedigt?

Jeetje.
Komt denk ik ook omdat het gewoon absoluut niet te verdedigen is dat je een kat naar buiten trapt.
Binnen zijn ze gewoon veel gelukkiger en vooral niet te vergeten veel veiliger.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:00:45 #231
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71463110
quote:

[..]

Kattenhaters? Ik heb zelf ook een kat hoor, wil ze alleen niet los buiten hebben lopen.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:02:05 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71463145
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:00 schreef Sakura het volgende:

[..]

Komt denk ik ook omdat het gewoon absoluut niet te verdedigen is dat je een kat naar buiten trapt.
Binnen zijn ze gewoon veel gelukkiger en vooral niet te vergeten veel veiliger.
Ja meid, je hebt de waarheid in pacht. Veel geluk ermee.
pi_71463172
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat, hè. Dat die katteneigenaren die jij allemaal over één kam scheert 'geen drol' om hun kat zouden geven. Of dat meen je niet en je zegt het alleen om er effect mee te sorteren. Of je meent het wel en dan slik ik nu bij dezen een heleboel lelijke woorden in.
Uiteraard gaat dit alleen over de katteneigenaren die hun katten ongecontroleerd buiten laten.

Gelukkig zijn er ook (niet in de minste plaats voor de katten zelf) veel katten eigenaren de wel echt om hun dieren geven en hun verantwoordelijkheid nemen en ze binnen houden (eventueel met extra een afgesloten buiten verblijf)
pi_71463312
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Kattenhaters? Ik heb zelf ook een kat hoor, wil ze alleen niet los buiten hebben lopen.
Had ik zelf overheen gelezen, maar ik denk dat dat niet zo zwartwit bedoeld wordt.
Ikzelf ben in ieder geval absoluut helemaal gek op katten. Ben er alleen een jaar of tien terug allergisch voor geworden
Had zelfs mijn huis al helemaal katvriendelijk ingericht met krab en klimpalen en zelfs al enkele raskatten besteld. Gelukkig merkte ik het vlak voor ik de eerste kittens zou krijgen.
pi_71463349
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja meid, je hebt de waarheid in pacht. Veel geluk ermee.
Ik weet het, op dit punt heb ik idd de waarheid in pacht zoals elk argument in dit (en vele voorgaande) topic overduidelijk aantoont.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:09:43 #236
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71463397
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:28 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Shit... laat je nakijken
Goede beargumentatie joh .

Overigens negeer je wel heel knap mijn posts, ik zou er toch graag een reactie op hebben eigenlijk .
Huilen dan.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:10:12 #237
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71463415
Nou, ik zal nog eens zo degelijk gaan posten zeg
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:26:00 #238
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71463959
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Figure of speech, ik bedoelde dat niet letterlijk.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:35:30 #239
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71464258
Oh, allemaal figuurlijke kattenhaters, okay.
pi_71464370
Mijn katten mogen in- en uitlopen wanneer ze daar zin in hebben. Een kat is nou eenmaal van nature een buitendier. Ze nemen ook regelmatig cadeaus voor me mee (muizen, vogels, kikkers) en laten merken dat ze het heerlijk vinden buiten.

Ik laat ze inenten, ontwormen en ontvlooien, dus mijn katten dragen geen ziektes over op andere katten en kunnen ook geen overdraagbare ziektes krijgen.
It is your friends who make your world!
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:41:49 #241
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71464422
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:35 schreef Harajuku. het volgende:
Oh, allemaal figuurlijke kattenhaters, okay.
Het spijt mij dat ik in een onbezonnen moment het kamp van mensen die beargumenteerden dat er uitstekende redenen zijn om katten binnen te houden i.p.v. buiten te dumpen, verbaal reduceerde tot "kattenhaters". Ik had het niet moeten doen, het was lomp, en geen weergave van de feitelijkheden zoals die tot op dit moment in deze discussie ter tafel zijn gekomen. Ik neem de benaming dan ook terug, in grote schaamte en ontsteltenis over mijn eigen onzorgvuldigheid en ongepaste manier van generaliseren.

Mijn excuses aan al wie ik hiermee gekwetst heb.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:50:00 #242
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71464642
pi_71466451
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:02 schreef Sakura het volgende:

[..]

Uiteraard gaat dit alleen over de katteneigenaren die hun katten ongecontroleerd buiten laten.

Gelukkig zijn er ook (niet in de minste plaats voor de katten zelf) veel katten eigenaren de wel echt om hun dieren geven en hun verantwoordelijkheid nemen en ze binnen houden (eventueel met extra een afgesloten buiten verblijf)
als ik dat hier zou wagen krijg ik juist ruzie met de buren hoor.
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:03:14 #244
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71466625
Wat hebben jouw buren daar nu weer mee te maken, kun je zelf niet denken?
pi_71466741
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:03 schreef Harajuku. het volgende:
Wat hebben jouw buren daar nu weer mee te maken, kun je zelf niet denken?
nou kan ik me vergissen maar iig de laatste pagina is de stelling "het is aso om je kat buiten te gooien want dan hebben je buren er last van"

mijn argument daartegen is dat het allemaal gewoon afhangt van waar je woont ondersteund met een praktijkvoorbeeld.

ik kan prima nadenken voor mezelf en ik vind het normaal om rekening te houden met je buren. ik ben dus voordat ze naar buiten mochten gewoon even overal langs geweest. vandaar dat ik hun mening ken.
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:09:26 #246
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71466807
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:57 schreef Harajuku. het volgende:
Goed dan.

Kat buiten:
Nog heel vaak niet gecastreerd = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken

Overlast bij andere mensen: kattenpoep, haren, 's nachts keihard gejank omdat of vechten of geil
Auto's
Mishandelaars
Flora en fauna wordt dusdanig aangetast dat het er echt onder lijdt, link Isdatzo.

Kat binnen
Kat kan in de tuin zodat ie allebei heeft maar vrijwel niet de risico's die een kat die los buiten komt wel heeft.

Mijn stelling is dus dat het veel beter is voor een kat om een binnenkat te zijn, en dan voor de leuk de tuin in.
De mening van je buren weegt vast zwaarder dan dit, inderdaad. Wat een geweldig praktijkvoorbeeld.

En ja, die zag ik al aankomen. Ik had nog gehoopt dat je zelf wel zou begrijpen dat dat van de andere kant nergens op slaat.
pi_71467043
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:09 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

De mening van je buren weegt vast zwaarder dan dit, inderdaad. Wat een geweldig praktijkvoorbeeld.

En ja, die zag ik al aankomen. Ik had nog gehoopt dat je zelf wel zou begrijpen dat dat van de andere kant nergens op slaat.
meerdere van de genoemde dingen heb ik al in eerdere posts aangestipt. en op de persoonlijke schaal: je mag dan (volgens eigen zeggen) geweldig voor dieren zijn, maar met mensen lukt het minder. wat is dit topic verkloot zeg! doei!
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:18:55 #248
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71467078
Pardon? Je zegt hier dat je je kat buiten laat omdat je anders mot krijgt met de buren. Daar reageer ik op, ik ga niet je AT uitpluizen.
pi_71467567
quote:
Kat buiten:
steriliseren. valt onder goede verzorging mbt huiskat itt fokkat, nonargument dus.
quote:
Auto's
Mishandelaars
allemaal afhankelijk van waar je woont (en hoe je je dier opvoedt). geldt trouwens ook voor je kinderen. wat had je willen doen? die ook fijn binnen'houden'. dus ook nonargument
quote:
quote:
sinds wanneer hoef je een dier opeens niet meer te verzorgen als die buiten komt? ineneten, ontvlooien en naar de dierenarts hoor je ook te doen bij een buitenkant. weer een nonargument dus.
quote:
is alweer afhankelijk van de omgeving. non argument dus. valt zelfs nog tegen in te brengen dat katten ooit inheems waren in nederland.
quote:
Kat binnen
goed verzorgde kat binnen heeft het ook prima hoor
pi_71467616
whehe, ik postte toch nog wel
en ik doelde op posts in dit topic.
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:44:42 #251
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71467901
Ehm, stichting Redcat gemist? Asiels die, ALLEMAAL, in de neukmaanden overvol zitten door verwilderde katten met verwilderde kittens die dus weldegelijk niet gecastreerd buiten rondlopen, hoezo nonargument?

Flora en fauna heb je overal, maakt echt geen flikker uit waar je woont.

En nu ben ik je helemaal kwijt, als jij je kat op een bepaalde manier opvoedt komt ie geen mishandelaar tegen én komt ie niet onder een auto?
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:45:58 #252
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71467947
En ik heb het over katten, niet over kinderen. Die heb ik overigens ook nooit in mijn tuin en krijsen s nachts niet onder mijn raam van geilheid, .
pi_71468273
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:45 schreef Harajuku. het volgende:
En ik heb het over katten, niet over kinderen. Die heb ik overigens ook nooit in mijn tuin en krijsen s nachts niet onder mijn raam van geilheid, .
...en worden niet naar buiten getrapt en moeten zelf maar uitzoeken wat ze doen en waar ze lopen.
pi_71468336
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:07 schreef simmu het volgende:

[..]

mijn argument daartegen is dat het allemaal gewoon afhangt van waar je woont ondersteund met een praktijkvoorbeeld.

En dat heeft er dus geen drol mee te maken, katten zijn verantwoordelijk voor 30 miljoen vermoorde vogels, en dat is dus onafhankelijk van waar je woont (tenzij je ergens woont waar geen vogels voor komen)

Katten naar buiten trappen is gewoon per definitie asociaal
pi_71468450
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:34 schreef simmu het volgende:

is alweer afhankelijk van de omgeving. non argument dus. valt zelfs nog tegen in te brengen dat katten ooit inheems waren in nederland.

Wolven ook, zullen we die dan ook maar weer gewoon vrij los rond laten lopen (raken we gelijk van al die loslopende katten af )

Tering, wat een non-argumenten weer, maar ja, wat verwacht je van mensen die wel katten wilen hebben, maar er geen last van willen hebben en ze maar naar buiten trappen.
pi_71468468
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:44 schreef Harajuku. het volgende:
Ehm, stichting Redcat gemist? Asiels die, ALLEMAAL, in de neukmaanden overvol zitten door verwilderde katten met verwilderde kittens die dus weldegelijk niet gecastreerd buiten rondlopen, hoezo nonargument?

Flora en fauna heb je overal, maakt echt geen flikker uit waar je woont.

En nu ben ik je helemaal kwijt, als jij je kat op een bepaalde manier opvoedt komt ie geen mishandelaar tegen én komt ie niet onder een auto?
ik weet prima dat er veel te veel zwerfkatten zijn. ik heb vrijwilligerswerk gedaan voor de dierenbescherming, ik probeerde ze te socialiseren. dat is ook heel kut, mensen die hun kat niet steriliseren (uitgezonders fokkatten) horen wat mij betreft gewoon geen kat te hebben. het argument heeft alleen geen zak te maken met binnen of buitenkat te maken. een goede katteneigenaar zorgt daar gewoon voor. ongeacht binnen of buiten.
pi_71468518
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:59 schreef Sakura het volgende:

[..]

Wolven ook, zullen we die dan ook maar weer gewoon vrij los rond laten lopen (raken we gelijk van al die loslopende katten af )

Tering, wat een non-argumenten weer, maar ja, wat verwacht je van mensen die wel katten wilen hebben, maar er geen last van willen hebben en ze maar naar buiten trappen.
vogels ook

maar wat verwacht ik ook van mensen die zeiken over nonargumenten en er dan zelf mee komen
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:04:15 #258
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71468618
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:59 schreef simmu het volgende:

[..]

ik weet prima dat er veel te veel zwerfkatten zijn. ik heb vrijwilligerswerk gedaan voor de dierenbescherming, ik probeerde ze te socialiseren. dat is ook heel kut, mensen die hun kat niet steriliseren (uitgezonders fokkatten) horen wat mij betreft gewoon geen kat te hebben. het argument heeft alleen geen zak te maken met binnen of buitenkat te maken. een goede katteneigenaar zorgt daar gewoon voor. ongeacht binnen of buiten.
Ja, dan weet je toch ook dat er dus vrij veel slechte eigenaren zijn om met jouw woorden te spreken wat deze kwestie betreft. En dan maakt het wel degelijk uit, want die cijfers vallen echt niet te verwaarlozen zo veel gebeurt het.
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:06:22 #259
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71468688
En nu nog even hoe je door jouw opvoeding mishandelaars en auto's ontloopt?
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:55:49 #260
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71470475
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:34 schreef simmu het volgende:

[..]

steriliseren. valt onder goede verzorging mbt huiskat itt fokkat, nonargument dus.
Laat dat nou vaak niet gebeuren onder de hoede van een so-called 'buitenkat'-eigenaar. Vaak is het wel de lusten maar niet de lasten, wel 't plezier maar niet de verantwoordelijkheden.
quote:
[..]

allemaal afhankelijk van waar je woont (en hoe je je dier opvoedt). geldt trouwens ook voor je kinderen. wat had je willen doen? die ook fijn binnen'houden'. dus ook nonargument
Nee hoor. In buitengebieden is het vóóral de aantasting van de inheemse fauna en in dichtbewoond gebied is het vóóral de overlast in de buurt. Dus daarmee geldt dat argument in nagenoeg alle situaties.
quote:
[..]

[..]

sinds wanneer hoef je een dier opeens niet meer te verzorgen als die buiten komt? ineneten, ontvlooien en naar de dierenarts hoor je ook te doen bij een buitenkant. weer een nonargument dus.
Feit is dat dat vaak niet gebeurd. En feit is ook dat een kat die buiten komt een aanzienlijk grotere kans heeft om ziektes op te lopen die hij binnen niet op zou lopen, ongeacht de verzorging, de kans is groter. Geen discussiepunt.
quote:
[..]

Zie puntje 2. Als buurtoverlast niet van toepassing is is het wel de aantasting van de lokale fauna, als dat niet het geval is is het de buurtoverlast. Hoe je het ook wendt of keert.
quote:
[..]

goed verzorgde kat binnen heeft het ook prima hoor
Yup.
Huilen dan.
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:57:35 #261
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71470541
Overigens is de huiskat nooit een inheemse diersoort geweest, de Europese wilde kat wel, ja. Maar dat is een ander beest. En het belangrijkste, die is nooit in dusdanige hoeveelheid in Nederland voorgekomen.

Het kan toch niet zo zijn dat een _HUISDIER_ verantwoordelijk is voor het meeste slachtoffers onder vogels in Nederland .
Huilen dan.
pi_71471061
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:57 schreef Isdatzo het volgende:

Het kan toch niet zo zijn dat een _HUISDIER_ verantwoordelijk is voor het meeste slachtoffers onder vogels in Nederland .
Zolang je asociale katten eigenaars hebt, is dat helaas het geval.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:13:17 #263
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71471089
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:12 schreef Sakura het volgende:

[..]

Zolang je asociale katten eigenaars hebt, is dat helaas het geval.
Dat blijkt ja. Ik had beter "het zou toch niet zo moeten zijn dat.. " kunnen zeggen.
Huilen dan.
pi_71471790
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:57 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens is de huiskat nooit een inheemse diersoort geweest, de Europese wilde kat wel, ja. Maar dat is een ander beest. En het belangrijkste, die is nooit in dusdanige hoeveelheid in Nederland voorgekomen.

Auto's en windmolens kunnen er anders ook wat van heb ik wel eens gelezen... ook maar binnenhouden dan?
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:58:01 #265
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71472486
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:36 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Auto's en windmolens kunnen er anders ook wat van heb ik wel eens gelezen... ook maar binnenhouden dan?
Heb je dat artikel uberhaupt wel gelezen .
quote:
Alleen al het aantal vogels dat sneuvelt in de bek van de poes (dertig miljoen), is duizend keer groter dan in alle Nederlandse windmolens samen.
En dan nóg? Omdat er X mensen onder een trein komen waar ze bij overlijden moet je maar niks doen om te voorkomen dat mensen tijdens een verkeersongeval om het leven komen ?

Zo kan je alles wel goedpraten natuurlijk.
Huilen dan.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:58:56 #266
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71472513
Godsamme zeg, wat een kul vergelijkingen hier
pi_71474201
Altijd grappig deze discussie, komt hier jaarlijks voorbij en steeds dezelfde mensen die reageren

Vraag me altijd af hoe die mensen in het echt zijn, zouden ze vrienden hebben die binnenkatten hebben? En zo ja, zouden ze er dan elke keer over gaan zeuren totdat de vriendschap verbroken wordt? Of zouden ze alleen omgaan met mensen die de katten naar buiten laten?

Echt, waar maken mensen zich druk om... een aantal jaren geleden was het nog redelijk normaal om jonge katjes die ongewenst waren te verzuipen, ken genoeg mensen die dat gedaan hebben, zou je nu eens moeten doen
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 00:30:41 #268
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71477730
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:36 schreef willempjewever het volgende:
Altijd grappig deze discussie, komt hier jaarlijks voorbij en steeds dezelfde mensen die reageren

Vraag me altijd af hoe die mensen in het echt zijn, zouden ze vrienden hebben die binnenkatten hebben? En zo ja, zouden ze er dan elke keer over gaan zeuren totdat de vriendschap verbroken wordt? Of zouden ze alleen omgaan met mensen die de katten naar buiten laten?

Echt, waar maken mensen zich druk om... een aantal jaren geleden was het nog redelijk normaal om jonge katjes die ongewenst waren te verzuipen, ken genoeg mensen die dat gedaan hebben, zou je nu eens moeten doen
Hij komt inderdaad jaarlijks terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')