Wat denk je dat de kat fijner vind? In een warm flatje wegkwijnen, of over straat zwerven muisjes en vogels vangen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:30 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ik heb liever dat een kat binnenhuis bleef dan dat die in een asiel moet wegkwijnen of een zwerfkat is.
In een warm flatje een knuffel en kambeurtje wanneer ze wilt, met genoeg voer en zonder last van wormen en andere parasieten en spelen met haar zusje. Net zoals haar moeder, grootmoeder, overgrootmoeder, bet-overgrootmoeder.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:36 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Wat denk je dat de kat fijner vind? In een warm flatje wegkwijnen, of over straat zwerven muisjes en vogels vangen?
Jammer dat sommige mensen denken dat er maar 1 mogelijkheid is. Of helemaal los, of helemaal niet. Ook al zijn er zoveel mensen die oplossingen gevonden om een kat en buiten te laten spelen en niet in gevaar kunnen komen en anderen niet tot last kunnen brengen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:47 schreef Xs2Shanna het volgende:
Psychooooooooooooo....![]()
Jammer dat mensen denken dat ze voor katten kunnen denken, ook al hebben ze hun kat nog nooit de keuze gegeven (met uitzondering van 1 minuut in de tuin, en ze was zooooooooo bang).
Nee, we hebben deze alquote:
Maar jij mag wel voor katten denken natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:47 schreef Xs2Shanna het volgende:
Psychooooooooooooo....![]()
Jammer dat mensen denken dat ze voor katten kunnen denken, ook al hebben ze hun kat nog nooit de keuze gegeven (met uitzondering van 1 minuut in de tuin, en ze was zooooooooo bang).
Is dit niks voor je?
[ afbeelding ]
Ze hebben er ook kammetjes bij.
[ afbeelding ]
De kat. En dan wordt het berekend op de schaal van Purr-db en TotalHugs/second.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
En wat is dan goede/lieve verzorging. Wie bepaald dat?
Purr-db en TotalHugs/secondquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:21 schreef Xs2Shanna het volgende:
En die kat laat dat hoe zien?
quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Shit.. houden ze jou ook altijd een zak met 1 miljoen euro voor, maar je kan er net niet bij?
Wat kunnen mensen toch bekrompen denken zeg...
Het dier ziet toch door het raam de buitenwereld, zit te mekkeren naar vogeltjes en vliegende blaadjes. Je bent echt steenkoud als je hem dan binnen laten zitten, omdat jij zonodig een kat wilt.
Eindelijk eens wijsheid uit de mond van mevrouw die claimt dat het harteloos is om je katten binnen te houden. Je weet er niks van, je projecteert je eigen behoefte op die katten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:46 schreef Xs2Shanna het volgende:
Geen enkel mens kan voor een dier bepalen of hij gelukkig is.
...
Blijkbaar ben jij wel in staat om te bepalen dat een dier buiten gelukkiger is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:46 schreef Xs2Shanna het volgende:
Konden ze vroeger niet, en kunnen ze nu niet. Ze kunnen alleen speculeren. Onderzoeken dat het niet kwadelijk is voor een dier (of dit nu een hond, kat paard etc is) om heel veel uur binnen te zitten (of desnoods een heel leven) zijn gewoon grote smoesjes om het verdompelen.
Maar dieren hoeven toch niet een heel jaar binnen te zitten?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:46 schreef Xs2Shanna het volgende:
Konden ze vroeger niet, en kunnen ze nu niet. Ze kunnen alleen speculeren. Onderzoeken dat het niet kwadelijk is voor een dier (of dit nu een hond, kat paard etc is) om heel veel uur binnen te zitten (of desnoods een heel leven) zijn gewoon grote smoesjes om het verdompelen.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:34 schreef Countess het volgende:
Die van mij mag en kan niet verder dan de hekken van de tuin. Hij heeft bij de vorige eigenaars ook altijd binnen de omheining gelopen, dus hij kan zich niet eens redden als hij daarbuiten zou komen.
En ik wil niet dat hij bij anderen gaat zitten schijten.
Moet kunnen toch? Da's "natuur".quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:57 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar dieren hoeven toch niet een heel jaar binnen te zitten?
Er zijn al een aantal manieren aangedragen waarop katten lekker in de tuin kunnen zonder dat iemand anders last van ze heeft.
Maar als je het over het welzijn van dieren hebt he? Katten zijn uitheemse dieren en er zijn heel wat vogelsoorten die aan de grond broeden die op het punt van uitsterven staan door de grote hoeveelheden huiskatten. Hoe zit het met hun belangen dan?
Ik heb zelf geen katten hoor, hoewel ik ze erg leuk vind.
Ik denk trouwens dat menig hond ook veel blijer is als hij de hele dag buiten lekker achter de katten aanmag
Ja dag, Senesta! Dat is uiteraard géén natuur. Honden zijn door de mens gemaakt,quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:57 schreef senesta het volgende:
Ik denk trouwens dat menig hond ook veel blijer is als hij de hele dag buiten lekker achter de katten aanmag
Goed, dan laat ik wel een olifant buiten rondstruinenquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja dag, Senesta! Dat is uiteraard géén natuur. Honden zijn door de mens gemaakt,.
Als je dan maar wel een luikje maakt, dan kan 'ie tenminste wel naar binnen om daar op de bak te schijten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed, dan laat ik wel een olifant buiten rondstruinen!
Mijn tuin is niet groot genoeg en zo'n beest is gewoon een buitendier dat ruimte nodig heeft!
Als ie het maar begraaft is het toch goed genoeg?quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je dan maar wel een luikje maakt, dan kan 'ie tenminste wel naar binnen om daar op de bak te schijten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |