abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71428616
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:30 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik heb liever dat een kat binnenhuis bleef dan dat die in een asiel moet wegkwijnen of een zwerfkat is.
Wat denk je dat de kat fijner vind? In een warm flatje wegkwijnen, of over straat zwerven muisjes en vogels vangen?

pi_71428772
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:36 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Wat denk je dat de kat fijner vind? In een warm flatje wegkwijnen, of over straat zwerven muisjes en vogels vangen?

In een warm flatje een knuffel en kambeurtje wanneer ze wilt, met genoeg voer en zonder last van wormen en andere parasieten en spelen met haar zusje. Net zoals haar moeder, grootmoeder, overgrootmoeder, bet-overgrootmoeder.
pi_71428999
Psychooooooooooooo....

Jammer dat mensen denken dat ze voor katten kunnen denken, ook al hebben ze hun kat nog nooit de keuze gegeven (met uitzondering van 1 minuut in de tuin, en ze was zooooooooo bang).

Is dit niks voor je?

Ze hebben er ook kammetjes bij.
pi_71429215
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:47 schreef Xs2Shanna het volgende:
Psychooooooooooooo....

Jammer dat mensen denken dat ze voor katten kunnen denken, ook al hebben ze hun kat nog nooit de keuze gegeven (met uitzondering van 1 minuut in de tuin, en ze was zooooooooo bang).
Jammer dat sommige mensen denken dat er maar 1 mogelijkheid is. Of helemaal los, of helemaal niet. Ook al zijn er zoveel mensen die oplossingen gevonden om een kat en buiten te laten spelen en niet in gevaar kunnen komen en anderen niet tot last kunnen brengen.

Maar nee. Het is of helemaal los, of helemaal niet. En andere mensen kunnen geen last hebben van katten, want katten zijn lief.
quote:
Is dit niks voor je?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nee, we hebben deze al
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:55:04 #130
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71429293
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:47 schreef Xs2Shanna het volgende:
Psychooooooooooooo....

Is dit niks voor je?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Maar jij mag wel voor katten denken natuurlijk.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 14:58:27 #131
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71429431
Ik vind de discussie echt een interessante maar ik zou het fijn vinden als er niet op de man gespeeld zou worden. Verder hoeven er ook echt geen gore foto´s of filmpjes gepost te worden
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_71429442
Wij hebben 5 binnenkatten, komen niet buiten ivm drukte in de stad en de gracht waar ik aan woon.
Ze mogen wel in het hele huis komen (behalve op de kinderslaapkamers) en we wonen vrij riant.

Ze vermaken zich verder prima met elkaar, volgens mij vinden ze het best zo. En anders hebben ze pech
Ga er verder ook niet over discussieren, dat lukt hier toch nooit inhoudelijk op dit gebied. En iedereen maakt toch zijn eigen keuzes? Als de kat maar liefde / goede verzorging krijgt, dan vind ik het prima.
pi_71430118
En wat is dan goede/lieve verzorging. Wie bepaald dat?
pi_71430236
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
En wat is dan goede/lieve verzorging. Wie bepaald dat?
De kat. En dan wordt het berekend op de schaal van Purr-db en TotalHugs/second.
pi_71430277
En die kat laat dat hoe zien?
pi_71430318
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:21 schreef Xs2Shanna het volgende:
En die kat laat dat hoe zien?
Purr-db en TotalHugs/second
pi_71430366
Voor degene die toch besluiten om hun kat veilig buiten te laten.

Een paar handige linkjes:
http://www.nettenlijn.com/nlkat.html
http://www.ottenpetcages.nl/nl/index.htm
http://www.eurokooi.nl/
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:45:46 #138
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71431078
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Shit.. houden ze jou ook altijd een zak met 1 miljoen euro voor, maar je kan er net niet bij?
Wat kunnen mensen toch bekrompen denken zeg...

Het dier ziet toch door het raam de buitenwereld, zit te mekkeren naar vogeltjes en vliegende blaadjes. Je bent echt steenkoud als je hem dan binnen laten zitten, omdat jij zonodig een kat wilt.
Denk jij nou bekrompen of ik?
Mijn beide katten zijn al twintig jaar mijn beste vrienden hoor, ik laat me door jou niet wijsmaken dat ik steenkoud ben.

Natuurlijk wil een kat naar buiten als je hem van jongsafaan naar buiten laat gaan.
Vijftien jaar geleden zaten mijn katjes ook heerlijk naar buiten te kwekken als er vogeltjes langskwamen.
Ik sluit ze niet op hoor, ik laat ze gewoon niet wennen aan vrij buiten lopen.

Gevolg, die kat was ineens zo dapper niet meer als ik de deur voor hem opendeed om het vogeltje te vangen hoor. Begon ie verbaasd naar mij te miauwen, in plaats van naar het vogeltje te rennen.

Nu nog, als er iemand binnenkomt of aanbelt, zal 1 van de twee vaak wel nieuwsgierig even naar buiten gaan. Maar drie minuten later komen ze vanzelf weer naar binnen gedrenteld hoor.

Als ze die buitenwereld niet kennen, en jij als baas went ze er niet aan, is het gewoon decor van hun leefwereld.

Mijn kater mekkerde ook weleens naar formule 1 wagens op tv, ging ie meppen naar het scherm. Ben ik dan een koude bruut dat ik hem niet het circuit op laat?

Kom eens aan mijn bejaarde katten vragen hoe koud ik wel of niet ben, trutje.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_71431092
Geen enkel mens kan voor een dier bepalen of hij gelukkig is.

Konden ze vroeger niet, en kunnen ze nu niet. Ze kunnen alleen speculeren. Onderzoeken dat het niet kwadelijk is voor een dier (of dit nu een hond, kat paard etc is) om heel veel uur binnen te zitten (of desnoods een heel leven) zijn gewoon grote smoesjes om het verdompelen.

woensdag 29 juli 2009 @ 15:49:20 #140
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71431196
Kwadelijk en verdompelen
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:50:24 #141
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71431229
XsShanna beticht iedereen hier van alles wat ze zelf doet, en ze heeft het niet eens door.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:50:28 #142
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71431234
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:46 schreef Xs2Shanna het volgende:

...
Eindelijk eens wijsheid uit de mond van mevrouw die claimt dat het harteloos is om je katten binnen te houden. Je weet er niks van, je projecteert je eigen behoefte op die katten.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_71431242
quote:

Konden ze vroeger niet, en kunnen ze nu niet. Ze kunnen alleen speculeren. Onderzoeken dat het niet kwadelijk is voor een dier (of dit nu een hond, kat paard etc is) om heel veel uur binnen te zitten (of desnoods een heel leven) zijn gewoon grote smoesjes om het verdompelen.

Blijkbaar ben jij wel in staat om te bepalen dat een dier buiten gelukkiger is.
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 15:57:11 #144
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71431430
quote:

Maar dieren hoeven toch niet een heel jaar binnen te zitten?
Er zijn al een aantal manieren aangedragen waarop katten lekker in de tuin kunnen zonder dat iemand anders last van ze heeft.

Maar als je het over het welzijn van dieren hebt he? Katten zijn uitheemse dieren en er zijn heel wat vogelsoorten die aan de grond broeden die op het punt van uitsterven staan door de grote hoeveelheden huiskatten. Hoe zit het met hun belangen dan?

Ik heb zelf geen katten hoor, hoewel ik ze erg leuk vind.
Ik denk trouwens dat menig hond ook veel blijer is als hij de hele dag buiten lekker achter de katten aanmag
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_71431560
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:34 schreef Countess het volgende:
Die van mij mag en kan niet verder dan de hekken van de tuin. Hij heeft bij de vorige eigenaars ook altijd binnen de omheining gelopen, dus hij kan zich niet eens redden als hij daarbuiten zou komen.
En ik wil niet dat hij bij anderen gaat zitten schijten.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:01:21 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71431561
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar dieren hoeven toch niet een heel jaar binnen te zitten?
Er zijn al een aantal manieren aangedragen waarop katten lekker in de tuin kunnen zonder dat iemand anders last van ze heeft.

Maar als je het over het welzijn van dieren hebt he? Katten zijn uitheemse dieren en er zijn heel wat vogelsoorten die aan de grond broeden die op het punt van uitsterven staan door de grote hoeveelheden huiskatten. Hoe zit het met hun belangen dan?

Ik heb zelf geen katten hoor, hoewel ik ze erg leuk vind.
Ik denk trouwens dat menig hond ook veel blijer is als hij de hele dag buiten lekker achter de katten aanmag
Moet kunnen toch? Da's "natuur".

Net zoiets als een pedofiel lekker vrij rond laten lopen terwijl die zich vergrijpt aan allerlei kindertjes. Da's nou eenmaal de natuur van 't beestje!
Huilen dan.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:21:54 #147
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71432178
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:57 schreef senesta het volgende:

Ja dag, Senesta! Dat is uiteraard géén natuur. Honden zijn door de mens gemaakt, .
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:26:06 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71432312
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:21 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja dag, Senesta! Dat is uiteraard géén natuur. Honden zijn door de mens gemaakt, .
Goed, dan laat ik wel een olifant buiten rondstruinen !

Mijn tuin is niet groot genoeg en zo'n beest is gewoon een buitendier dat ruimte nodig heeft!
Huilen dan.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:27:37 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71432355
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Goed, dan laat ik wel een olifant buiten rondstruinen !

Mijn tuin is niet groot genoeg en zo'n beest is gewoon een buitendier dat ruimte nodig heeft!
Als je dan maar wel een luikje maakt, dan kan 'ie tenminste wel naar binnen om daar op de bak te schijten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_71432405
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je dan maar wel een luikje maakt, dan kan 'ie tenminste wel naar binnen om daar op de bak te schijten.
Als ie het maar begraaft is het toch goed genoeg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')