abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71224387
Nou aangezien in veel topics uiteindelijk in de discussie komt te zitten of de kat binnen moet blijven of ook buiten mag heb ik hier maar een topic voor geopend zodat de andere topics gewoon over het onderwerp kunnen blijven gaan.

Dus wat vind jij?

Kat moet binnen blijven of kat mag binnen en buiten of Kat alleen buiten.

mijn mening: kat mag binnen en buiten, waar zij zin in heeft. zo kan het beestje ook lekker doen waar die zin in heeft en komt t ook nog aan beweging + een frisse neus. Alleen maar binnen is niet goed voor een mens dus waarom wel voor een kat
'..Live the life you've dreamed..'
pi_71224427
binnen, of buiten maar dan aangelijnd of in een omheinde tuin. Niemand anders moet last hebben van jouw huisdier.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_71224545
Hier zijn ze in ieder geval binnenkatten. Reden drukke wegen, ben zelf geen mens voor buitenkatten (totaal of gedeeltelijk) i.v.m. beelden van platgereden en verdwenen katten, mijn katten zijn vriendelijk voor iedereen en voornamelijk raskatten dus zo verdwenen en nog een heel belangrijke..ik wil mijn buren niet lastig vallen met het feit dat ik katten als huisdieren heb (de bekende drollen in de tuin en uitgegraven planten), ik sta liever op goede voet met mijn buren wel zo lekker rustig.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:18:24 #4
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_71224570
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:12 schreef Jooppiejj het volgende:
mijn mening: kat mag binnen en buiten, waar zij zin in heeft. zo kan het beestje ook lekker doen waar die zin in heeft en komt t ook nog aan beweging + een frisse neus. Alleen maar binnen is niet goed voor een mens dus waarom wel voor een kat
Als je er dan ook voor zorgt dat dat beest in je eigen tuin blijft, prima. Maar ik moet dat beest niet bij mij in de tuin hebben.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:18:34 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71224576
Goed, omdat ik te lui ben om alles opnieuw te typen doe ik wel ctrl-c/v.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zo'n beest heeft 0 bestaansrecht. Het is geen inheems dier. Dat hoort niet buiten. In mijn tuin te schijten, op mijn auto te krassen, in mijn tuin vogels te (ver)jagen, etc.

Het hoort wél binnen. Of geen kat, of binnen. Denk je dat een kat bij jou binnen niet gelukkig kan zijn? Dan neem je toch geen kat.

Wel makkelijk natuurlijk, als je 't beest beu bent trap je 'm naar buiten hè. Wel de lusten maar niet de lasten .
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Je mist het punt.

Een kat is gecreëerd door de mens. Het is, zeker in Nederland, geen inheems beest. Het hoort dus niet in de natuur thuis. De natuur, als in: bui-ten. Maw: zo'n beest heeft buiten geen bestaansrecht wmb. En denk je dat hij onvoldoende leefplezier heeft binnenshuis, nou, dan neem je geen kat. Of zorg dat hij in jóuw tuin blijft.

Ik word schijtziek van alle katten die hier door mijn tuin struinen en op mijn auto krassen maken. Maak van jouw kat niet het probleem van de rest van de buurt.
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:19:54 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71224619
Leesvoer: Nederlands gulzigste roofdier.
quote:
De huiskat is daarmee het meest verspreide roofdier in Nederland, en de invloed van poezen op het buitenleven is groter dan van bijvoorbeeld de vos. Alleen al het aantal vogels dat sneuvelt in de bek van de poes (dertig miljoen), is duizend keer groter dan in alle Nederlandse windmolens samen.
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:20:41 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71224644
Mijn kitten heeft het prima naar d'r zin buiten, veel spannender dan binnen! En 's zomers doe ik graag ramen en deuren open, dus ik kan d'r niet tegenhouden...
censuur :O
pi_71224895
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn kitten heeft het prima naar d'r zin buiten, veel spannender dan binnen! En 's zomers doe ik graag ramen en deuren open, dus ik kan d'r niet heb geen zin om moeite te doen om dat klotebeest tegenhouden...
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:29:35 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71224959
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:27 schreef Sakura het volgende:

[..]
Idd, zo komt 't ook bij mij over. Wel de lusten maar niet de lasten. Die zijn voor de rest van de buurt.

Chapeau!
Huilen dan.
pi_71225180
Het is heel erg simpel, als je van je kat houd, hou je hem/haar binnen, geef je geen drol om dat beest, dan trap je hem/haar naar buiten zodat ze tenminste doodgereden kan worden of vergiftigd kan worden.

Helaas hebben maar weinig kattenbezitters door dat een huisdier ook verantwoordelijkheid met zich mee brengt en kiezen de makkelijke weg van dat beest gewoon naar buiten trappen. De kat wil wel, die is nieuwschierig en wil graag buiten verkennen.
Als mensen dat met een hond doen, klaagt iedereen steen en been dat die hond in de kinderspeelplaats zit te schijten en achter iedereen blaffend en grommend aanrent. De hond heeft het dan prima naar zijn zin "dat is toch zijn natuur"

Maar dat is echt de grootste nonsense die je kan verzinnen, de kat is een roofdier en hoort niet vrij rond te lopen.

Wat de natuur is van een hond, kon je zien in Bosnie, daar vormden de honden weer troepen en gingen op rooftocht uit. Spreek de militairen die in Bosnie zaten er maar eens op aan, die hebben vaak honden zien lopen met stukken menselijke resten, benen en armen. Honden werden daar namelijk lijkenvreters, en dode mensen waren er genoeg te vinden helaas, dus voedsel genoeg voor de honden.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:39:39 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71225293
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Idd, zo komt 't ook bij mij over. Wel de lusten maar niet de lasten. Die zijn voor de rest van de buurt.

Chapeau!
Hoe kom jij er bij dat er iemand last van mijn kitten heeft? Aan de achterkant klimt ze op het dak, aan de voorkant houdt ze staring-contests met 3 andere katten. Niemand heeft er last van.

Nee dan honden... De hele stad stinkt naar rottende stront in de zon!
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:43:21 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71225396
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:35 schreef Sakura het volgende:
Het is heel erg simpel, als je van je kat houd, hou je hem/haar binnen, geef je geen drol om dat beest, dan trap je hem/haar naar buiten zodat ze tenminste doodgereden kan worden of vergiftigd kan worden.

Helaas hebben maar weinig kattenbezitters door dat een huisdier ook verantwoordelijkheid met zich mee brengt en kiezen de makkelijke weg van dat beest gewoon naar buiten trappen. De kat wil wel, die is nieuwschierig en wil graag buiten verkennen.
Als mensen dat met een hond doen, klaagt iedereen steen en been dat die hond in de kinderspeelplaats zit te schijten en achter iedereen blaffend en grommend aanrent. De hond heeft het dan prima naar zijn zin "dat is toch zijn natuur"

Maar dat is echt de grootste nonsense die je kan verzinnen, de kat is een roofdier en hoort niet vrij rond te lopen.

Wat de natuur is van een hond, kon je zien in Bosnie, daar vormden de honden weer troepen en gingen op rooftocht uit. Spreek de militairen die in Bosnie zaten er maar eens op aan, die hebben vaak honden zien lopen met stukken menselijke resten, benen en armen. Honden werden daar namelijk lijkenvreters, en dode mensen waren er genoeg te vinden helaas, dus voedsel genoeg voor de honden.
Sowieso is dat hele 'natuur'-argument de grootst onzin want a) de oorsprong van de (huis)kat ligt in Azië en de huiskat Egypte, en b) de huiskat is een verre van natuurlijk beest. Het is 't resultaat van domestificatie door mensen en hoort niet thuis in het Nederlandse ecosysteem.
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:45:09 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71225463
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe kom jij er bij dat er iemand last van mijn kitten heeft? Aan de achterkant klimt ze op het dak, aan de voorkant houdt ze staring-contests met 3 andere katten. Niemand heeft er last van.
Katten (ver)jagen hier de vogels in de tuin, schijten in de tuin, bekrassen mijn auto. Niemand heeft er last van? Dat valt toch vies tegen denk ik.
quote:
Eens, maar daar gaat het hier toch niet over?

Net zoiets als zeggen: ja maar de buurman heeft z'n vrouw vermoord DUS dat ik haar mishandel valt wel mee .
Huilen dan.
pi_71225491
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:18 schreef Isdatzo het volgende:
Goed, omdat ik te lui ben om alles opnieuw te typen doe ik wel ctrl-c/v.
[..]

[..]
En een mens is wel een inheems dier? Wat is dit voor een achterlijke redenatie man

Mijn katten zou ik nooit buiten laten.. of ik moet een met gaas omheinde en overdekte tuin hebben. Ik wil niet dat ze weglopen of platgereden of mishandeld worden door van die dwazen. Niet vanwege evt. buren.. die interesseren me niet.. ik heb ook genoeg last van hun, dus daar ga ik niet iets voor doen of laten.
Er gaat niets boven Groningen
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:46:58 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71225517
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Katten (ver)jagen hier de vogels in de tuin, schijten in de tuin, bekrassen mijn auto. Niemand heeft er last van?
-1 generalisatie

Ontopic:
Vogels zijn binnen de EU-Vogelrichtlijn alleen beschermd tegen mensen, niet tegen andere dieren. Of jij vogels wel of niet leuk vindt is daarbij niet relevant, als je zelf in de tuin zit verjaag je ook vogels.
Katten die in je tuin schijten, kan je de eigenaar op aanspreken. Hetzelfde voor het bekrassen van je auto.
pi_71225518
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tsja, en als jij je kat buiten laat (nu nog in de tuin maar als ze volwassen is echt wel verder) heb jij al je rechten verspeeld om ook maar iets te mogen zeggen over hondenstront.

Honden eigenaren verwijten dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen maar zelf geen zin om verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen kat omdat het meneer teveel moeite is
pi_71225520
Ik hou mijn kat binnen. Achter mijn huis loopt een hele drukke weg, dus ik wil haar niet kwijtraken. Ze blijft gewoon binnen, liever een kleinere ruimte dan plat.
♥ scars make us who we are ♥
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:47:45 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71225547
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

-1 generalisatie
Bewijs eens dat jouw kat dat niet doet? Jij weet niet wat dat beest doet als 't buiten is. Misschien nu nog wel, maar over een half jaar? En een jaar? En 2 jaar?
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:49:33 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71225605
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Bewijs eens dat jouw kat dat niet doet? Jij weet niet wat dat beest doet als 't buiten is. Misschien nu nog wel, maar over een half jaar? En een jaar? En 2 jaar?
Ooit gehoord van "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"?

En voor de rest: binnenkort krijgt ze deze: http://www.katz23.de/
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:49:45 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71225614
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:46 schreef sander-3 het volgende:

[..]

En een mens is wel een inheems dier? Wat is dit voor een achterlijke redenatie man
Dat is een heel prima redenatie. Leg jij eens uit waarom dat een achterlijke redenatie is. Moet je dan maar toekijken terwijl de lokale fauna de vernieling in wordt geholpen?
quote:
Mijn katten zou ik nooit buiten laten.. of ik moet een met gaas omheinde en overdekte tuin hebben. Ik wil niet dat ze weglopen of platgereden of mishandeld worden door van die dwazen. Niet vanwege evt. buren.. die interesseren me niet.. ik heb ook genoeg last van hun, dus daar ga ik niet iets voor doen of laten.
That's the spirrit!
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:50:50 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71225661
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ooit gehoord van "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"?
http://www.volkskrant.nl/(...)_roofdier_is_de_poes

't Was toch 'de natuur' van het beestje om te jagen dacht ik . Of gaat dat argument ineens niet meer op nu .
quote:
En voor de rest: binnenkort krijgt ze deze: http://www.katz23.de/
Ok. Leuk?
Huilen dan.
pi_71225736
Mijn katten hebben een afgezet balkon als "buiten", tussen de plantjes doorschuiven, op de verpottafel liggen ronken en ook op die tafel zo ook naar de buitenwereld kijken. Moet ik wel ook op het balkon zijn anders is het blijkbaar niet leuk genoeg voor de dames en heren. Als het naar hun zin te koud is dan laten ze het balkon ook links liggen al staat de deur de hele dag open dus buitenkatten nee niet echt
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71225748
Absoluut binnen en in onze eigen achtertuin. Zijn mijn katten en niemand anders hoeft daar last van te hebben. En ik wil ze veilig en in de gaten kunnen houden, moet er niet aan denken dat ze buiten ergens rondlopen en ik niet weer waar. Een ongeluk zit in een klein hoekje..
pi_71225959
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat is een heel prima redenatie. Leg jij eens uit waarom dat een achterlijke redenatie is. Moet je dan maar toekijken terwijl de lokale fauna de vernieling in wordt geholpen?
[..]
Overdrijven is ook een vak..
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:01:57 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71226069
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:59 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak..
Is lezen nou werkelijk zo veel gevraagd .

http://www.volkskrant.nl/(...)_roofdier_is_de_poes

Zijn trouwens meerdere onderzoeken naar geweest, met vergelijkbare uitkomst. Niet alleen in Nederland, maar bijvoorbeeld ook in Engeland en Duitsland. In Australië is het helemaal een ramp, maar dat ecosysteem is niet te vergelijken met de situatie in Nederland dus dat laat ik maar even buiten beschouwing.

Maar goed, zo'n oneliner is natuurlijk veel makkelijk dan inhoudelijk reageren .
Huilen dan.
pi_71226077
Binnen en in onze achtertuin en die van de buren, beide tuinen zijn afgezet met een stroomringleiding.
Tussen onze tuinen zit een lage schutting en het achterste gedeelte is open,tussen onze andere buren zit een hoge schutting en de schuren staan overdwars over de hele tuin, gelukkig vinden onze buren het leuk als de katten op visite komen anders had er een hoge schutting tussen ons moeten komen te staan.
Ik wil niet mijn katten, vergiftigd, mishandeld, gevoerd (zijn dieetkatten) of dood gereden worden en dat anderen last van mijn katten hebben net zoals ik geen last van andermans katten wil hebben.
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:03:37 #27
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71226144
Ah leuk, deze discussie levert op elk forum weer een rel op. Zeker met fanatici als Isdatzo.

Ik doe maar eens zo'n TVP.
Resistance is futile
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:03:53 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71226157
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ah leuk, deze discussie levert op elk forum weer een rel op. Zeker met fanatici als Isdatzo.

Ik doe maar eens zo'n TVP.
. Nu moeten ze wel ff leuk meedoen en zich er niet zo makkelijk vanaf maken .
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:08:55 #29
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71226362
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

OK. Ik heb mijn katten wel altijd buiten gelaten waar dat ging. Toen er klachten kwamen heb ik zo'n electrisch draadje gekocht voor boven de schutting, maar voor ik het kon installeren waren mijn ex en ik al uit elkaar. Ik hou ze alleen binnen als het hun eigen leven in gevaar kan brengen om naar buiten te gaan. Ik heb daar alleen non-argumenten voor, ik ben nu eenmaal opgegroeid met katten die alleen maar buiten waren en zelfs niet binnen mochten van mijn moeder (buitenaf wonen). Overigens heeft mijn ex de voogdij nu en ik bezoek ze 2 keer per jaar in hun flatje waar het te gevaarlijk is om naar buiten te gaan.
Resistance is futile
pi_71226674
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Weet je.. jij hebt gewoon gelijk.

De eidereend staat op het punt van uitsterven.. en de laatste broedparen worden op dit moment opgegeten door Minoes uit lauwersoog. En wat te denken van al die arme ratten? Vroeger hadden we rattenplagen.. maar nu? Geen enkele rat meer te vinden. De enige rat die je nog tegenkomt is op het dorpsplein omgeven door scooters..

Nee,.. die goeie oude tijd.. met al die huismussen en fazanten. Dat is allemaal afgelopen..

Pleur toch op..
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:26:31 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71227065
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:08 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

OK. Ik heb mijn katten wel altijd buiten gelaten waar dat ging. Toen er klachten kwamen heb ik zo'n electrisch draadje gekocht voor boven de schutting, maar voor ik het kon installeren waren mijn ex en ik al uit elkaar. Ik hou ze alleen binnen als het hun eigen leven in gevaar kan brengen om naar buiten te gaan. Ik heb daar alleen non-argumenten voor, ik ben nu eenmaal opgegroeid met katten die alleen maar buiten waren en zelfs niet binnen mochten van mijn moeder (buitenaf wonen). Overigens heeft mijn ex de voogdij nu en ik bezoek ze 2 keer per jaar in hun flatje waar het te gevaarlijk is om naar buiten te gaan.
Je bent in iedergeval wel eerlijk en verschuilt je niet achter allerlei smoesjes .
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:16 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Weet je.. jij hebt gewoon gelijk.
Maar natuurlijk. Overigens sta je vrij om te bewijzen dat dat niet zo is, maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.
quote:
De eidereend staat op het punt van uitsterven.. en de laatste broedparen worden op dit moment opgegeten door Minoes uit lauwersoog. En wat te denken van al die arme ratten? Vroeger hadden we rattenplagen.. maar nu? Geen enkele rat meer te vinden. De enige rat die je nog tegenkomt is op het dorpsplein omgeven door scooters..

Nee,.. die goeie oude tijd.. met al die huismussen en fazanten. Dat is allemaal afgelopen..

Pleur toch op..
Ah, het blijkt dus toch moeilijk. Dat inhoudelijk reageren. Doe dan maar die oneliners, dan hoef ik minder te lezen .
Huilen dan.
pi_71228516
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je bent in iedergeval wel eerlijk en verschuilt je niet achter allerlei smoesjes .
[..]

Maar natuurlijk. Overigens sta je vrij om te bewijzen dat dat niet zo is, maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.
[..]

Ah, het blijkt dus toch moeilijk. Dat inhoudelijk reageren. Doe dan maar die oneliners, dan hoef ik minder te lezen .
Gelukkig dat we die katten dan nog hebben zeg! (keurig in 'one line' he! )
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:15:00 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71228857
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:05 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Gelukkig dat we die katten dan nog hebben zeg! (keurig in 'one line' he! )
Ik denk dat een marter zich niet laat afschrikken door een kat.

Sterker nog, dat weet ik vrij zeker.
Huilen dan.
  donderdag 23 juli 2009 @ 01:05:54 #34
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71237426
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:53 schreef _Nienna_ het volgende:
Absoluut binnen en in onze eigen achtertuin. Zijn mijn katten en niemand anders hoeft daar last van te hebben. En ik wil ze veilig en in de gaten kunnen houden, moet er niet aan denken dat ze buiten ergens rondlopen en ik niet weer waar. Een ongeluk zit in een klein hoekje..
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 23 juli 2009 @ 01:07:38 #35
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71237452
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn kitten heeft het prima naar d'r zin buiten, veel spannender dan binnen! En 's zomers doe ik graag ramen en deuren open, dus ik kan d'r niet tegenhouden...
Mijn ramen en deuren staan ook open, kat binnen.
  Moderator / Miss SHO donderdag 23 juli 2009 @ 01:15:03 #36
22592 crew  Ole
pi_71237557
Hier in een binnentuin midden in de stad heeft 'kat buiten' wel degelijk een functie. Het voorkomt/ verhelpt muizenplagen. Vogels hebben zich wel aangepast, die maken nesten in/op de daken.
Toen mijn katten en ik hier kwamen wonen was het prijsschieten voor de katten! Door de bouwput stikte het van de muizen. Mede dankzij de Indiaase, Italiaanse, Snackbars etc... Wat is dan wijsheid? Gif strooien of een paar katten neerzetten?

Maar goed, binnentuin hier komt bijna overeen met omheinde tuin, zijn ong 10 tuinen. Bijna iedereen heeft een kat, dus dat bij elkaar in de tuin schijten is dan ook niet zo heel erg...
En ja, mijn kat heeft zijn eigen kattenbak in zijn eigen tuin. Tuin is niet omheind, maar hij komt er nauwelijks uit.
Hooguit om een buurkat weg te jagen

Uiteraard heb ik er wel voor gezorgd dat mijn katten geen (ongewenst) nageslacht kunnen voortbrengen. Dat is zeker je plicht als je je kat buitenlaat!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 23 juli 2009 @ 01:21:05 #37
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_71237643
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:12 schreef Jooppiejj het volgende:
Nou aangezien in veel topics uiteindelijk in de discussie komt te zitten of de kat binnen moet blijven of ook buiten mag heb ik hier maar een topic voor geopend zodat de andere topics gewoon over het onderwerp kunnen blijven gaan.

Dus wat vind jij?

Kat moet binnen blijven of kat mag binnen en buiten of Kat alleen buiten.

Mijn katten blijven binnen, ik vind het risico te groot dat ze worden aangereden/vergiftigd of gewoon verdwijnen. (mede door mijn werk voor de dierenambulance word ik regelmatig hiermee geconfronteerd) Ook wil ik niet dat andere mensen last hebben van mijn dieren, net zoals ik niet wil dat er een hond op mijn stoep schijt.

Mocht ik echter op een landgoed wonen van een aantal hectare, dan zouden ze vrij mogen rondlopen.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  donderdag 23 juli 2009 @ 01:22:01 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71237652
Jazz is een paar keer ontsnapt, elke keer hart in de keel of ie wel heel terugkomt.
  Moderator / Miss SHO donderdag 23 juli 2009 @ 10:01:23 #39
22592 crew  Ole
pi_71241680
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 01:22 schreef Harajuku. het volgende:
Jazz is een paar keer ontsnapt, elke keer hart in de keel of ie wel heel terugkomt.
Vreselijk is dat
Jazz is nog jong toch? Dan zijn ze ook nog zo onbezonnen...
Die van mij was de eerste 5 jaar binnen, toen woonde ik nog 2 hoog. Is ie een keer van het balkon gelazerd
Toen ie na 5 jaar in de (afgeschermde) tuin kon was hij heel voorzichtig. Hij is altijd in de buurt. Als ik thuiskom staat hij altijd al voor de voordeur.

Hij is één keer aan de straatkant buiten gekomen (hoe is me nog steeds een raadsel) en dat was heel eng. Was hij echt helemaal in paniek opgevangen door buren. Gelukkig is dat allemaal goedgekomen!
pi_71249011
Er is wel een groot verschil tussen een "buitenkat" welke gewoon los op straat mag rondlopen midden in de stad en een "buitenkat" welke in een omheinde tuin zit.

Met het eerste ben je als baasje onverantwoord omdat je onnodig je kat overlast laat bezorgen bij anderen EN omdat je je kat onnodig aan gevaren blootstelt.

In het tweede bescherm je je eigen kat, en je bezorgd niemand last. Perfect toch?

PS mijn Maine Coons blijven binnen, en mogen enkel op ons omheinde balkon. Zij zijn de 3e generatie die altijd al binnen bleven. En bij 9 van de 10 fokkers moet je een contract tekenen dat de katten niet naar buiten mogen.
Zijn die gefokte katten dan binnen of buitenkatten? Als hun soort al decenia's niet "buiten" zijn geweest en ook nog eens gefokt zijn op gedrag?
pi_71252463
Ik ben blij dat wij hier lekker buitenaf wonen waar de mensen niet zo zeuren over de kat van een ander die buiten los loopt... Onze twee poezen mogen binnen of buiten, waar ze maar zin in hebben. Alleen 's avonds proberen we ze 'verplicht' binnen te houden, dit om gemiauw voor ons raam tegen te gaan als ze rond 5 uur besluiten dat ze toch liever op de bank willen liggen

Onze dames vinden het buitenleven trouwens heerlijk, ze houden de muizen en ratten een beetje in toom, en dat er af en toe een vogeltje sneuvelt... tja, vervelend, maar ik zie ze zo snel nog niet uitsterven. De vogeltjes (met name een grote kolonie huismussen en een groep Turkse tortels) worden hier toch ook voldoende bijgevoerd door mee te snoepen van het kippenvoer, dus dat houdt elkaar wel in evenwicht denk ik.

Onze poezen zijn natuurlijk wel ontvlooid, ontwormd, ingeënt, gechipt en gesteriliseerd (en ontzettend verwend). Dit in tegenstelling tot de poes van onze buren, die helemaal niet in huis mag en niet eens is 'geholpen', zodat ze daar nu met een nest kittens zitten die nog nooit in mensenhanden zijn geweest (en waar ze ook geen baasjes voor zoeken). Over een jaar of twee zullen we hier dus wel met een plaag van een stuk of 50 inteeltkatten zitten. Dat is pas onverantwoordelijk...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Moderator / Miss SHO donderdag 23 juli 2009 @ 15:29:48 #42
22592 crew  Ole
pi_71252618
Wat erg van die buren

Tja, wat zal ik zeggen? Onze kroegkat loopt op straat. Hij heeft al zijn 9 levens wel zo'n beetje opgebruikt
Zeker toen ie klein was. Paar keer bijna onder een auto, en ook heeft hij al een keer of 5 in de gracht gelegen.
Maar toch, in de natuur is ook overal gevaar! Het zou voor die kat ook mishandeling zijn om hem binnen te houden. Tuurlijk is hij geholpen! En hij zorgt dat de kroeg muizenvrij blijft (is nogal een probleem hier in de stad)
Anders zou er weer met gif gestrooid moeten worden.
pi_71253226
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef Ole het volgende:
Wat erg van die buren

Tja, wat zal ik zeggen? Onze kroegkat loopt op straat. Hij heeft al zijn 9 levens wel zo'n beetje opgebruikt
Zeker toen ie klein was. Paar keer bijna onder een auto, en ook heeft hij al een keer of 5 in de gracht gelegen.
Maar toch, in de natuur is ook overal gevaar! Het zou voor die kat ook mishandeling zijn om hem binnen te houden. Tuurlijk is hij geholpen! En hij zorgt dat de kroeg muizenvrij blijft (is nogal een probleem hier in de stad)
Anders zou er weer met gif gestrooid moeten worden.
Ik vind eigenlijk dat het ook verplicht zou moeten zijn om poezen en/of katers die vrij buiten komen te laten castreren of steriliseren. Er zijn al zoveel ongewenste katten, en dan heb je nog van die kneuzen die zo'n beest maar gewoon onbeperkt aan laten fokken

En het tegengaan van muizenplagen is in mijn optiek een heel groot voordeel van loslopende poezen. Gif strooien is namelijk niet alleen slecht voor de muizen maar ook voor eventuele roofdieren die een vergiftigde muis opeten en voor alle andere kleine dieren die dat gif misschien ook als lekker hapje zien.

Ik zou de door vergiftigde muizen gestorven uilen, marters, vossen etc. persoonlijk veel erger vinden dan die paar koolmeesjes of mereltjes die per jaar ten prooi vallen aan mijn kat
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_71253335
Eindeloze discussie deze...
Persoonlijk heb ik een hekel een katten die buiten lopen. Of eigenlijk aan de blikopener.
Daar gaat mijn tuintje, mijn visjes.
Ik jaag katten dan ook zonder pardon mijn tuin uit. Optyfen.

Wat wél per direct ingevoerd moet worden:
- verbod op "kittens uit huis jonger dan 13 weken"
- verplichting voor álle katten en poezen te castreren, enige uitzondering is als men een fok/cattery licentie heeft.

Zo, ik heb gesproken.
pi_71255086
Ik houd zelf mijn kat liever binnen(ook al zou ik de mogelijkheid hebben haar eenvoudig naar buiten te laten).

Ik heb er geen problemen mee al mensen hun kat naar buiten laten, mits ze wel goed voor het beestje zorgen.. zo laten mijn ouders hun kat naar buiten, maar als hij binnen is krijgt hij gewoon eten en aandacht.. maar er lopen bij mijn ouders in de straat ook een kat rond die volgens mij zodra het baasje hem/haar binnen heeft buitengetrapt wordt en er niet of bijna niet naar omgekeken wordt.. Dat beest is dan ook mager en vies en dat vind ik zielig.
  donderdag 23 juli 2009 @ 17:02:37 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71255745
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:51 schreef jack4ya het volgende:
Eindeloze discussie deze...
Persoonlijk heb ik een hekel een katten die buiten lopen. Of eigenlijk aan de blikopener.
Daar gaat mijn tuintje, mijn visjes.
Ik jaag katten dan ook zonder pardon mijn tuin uit. Optyfen.

Wat wél per direct ingevoerd moet worden:
- verbod op "kittens uit huis jonger dan 13 weken"
- verplichting voor álle katten en poezen te castreren, enige uitzondering is als men een fok/cattery licentie heeft.

Zo, ik heb gesproken.
Ja, dawilikook

Ik moet in FF ook steeds op mijn handen zitten als er weer een nestje is
Gelukkig maar dat dieren vanuit het asiel gecastreerd worden, en als ze wilde katten vangen castreren ze die ook. Nu die eigenaren nog.
  donderdag 23 juli 2009 @ 17:05:17 #47
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71255828
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:01 schreef Ole het volgende:

[..]

Vreselijk is dat
Jazz is nog jong toch? Dan zijn ze ook nog zo onbezonnen...
Die van mij was de eerste 5 jaar binnen, toen woonde ik nog 2 hoog. Is ie een keer van het balkon gelazerd
Toen ie na 5 jaar in de (afgeschermde) tuin kon was hij heel voorzichtig. Hij is altijd in de buurt. Als ik thuiskom staat hij altijd al voor de voordeur.

Hij is één keer aan de straatkant buiten gekomen (hoe is me nog steeds een raadsel) en dat was heel eng. Was hij echt helemaal in paniek opgevangen door buren. Gelukkig is dat allemaal goedgekomen!
In augustus wordt hij al weer 2 Onze straat zit aan een semi drukke straat, en die zit weer aan een echt drukke straat. Als ie elke andere kant op gaat zit ie in park, maar toch.

Met zo'n hofje van tuinen waar ze niet uit kunnen is het anders wat. Jazz zit in de tuin aan touw, maar laatst zat ie aan de andere kant van de schutting Is gewoon tussen twee planken doorgegaan, maar kon niet meer terug Hoe en waarom is me nog steeds een raadsel
pi_71275841
Oh, voor de mensen die hun katten buiten, in de wijk laten lopen.
Bedenk je wel dat er ook mensen zijn die katten haten

Edit: Ik heb dat filmpje weg gehaald, en dit soort filmpjes hoeven echt niet in F&F, er zijn prima andere manieren om je punt te maken.

[ Bericht 24% gewijzigd door senesta op 29-07-2009 14:38:22 ]
pi_71275919
ok, ik doe mee

1) katten zijn in nederland wel degelijk inheems. alleen zijn wilde katten in nederland al erg lang uitgestorven/verdwenen.

2) of je kat al dan niet naar buiten kan/mag ligt er denk ik nogal aan waar je woont. waar we eerst woonden vond ik het niet goed. op een flat in een drukke wijk. nee dus! nu wonen we aan de rand van een dorpje in drenthe. nu mogen ze wel naar buiten dus. onze buren zijn daar trouwens erg blij mee omdat mijn twee katten alle andere katten uit onze drie tuinen wegjagen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71276047
Hier een binnenkat, want we wonen 2 hoog en anders kan ik de hele dag op en neer om de deur open te doen, ik ken die kat van mij Daarbij wonen we midden in de stad en zijn hier al katten teveel buiten.

Als ik midden op het platteland of in een heel klein dorpje zou wonen zou ze los buiten mogen. In een (middel)groot dorp niet zeg maar
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:13:53 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71276057
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:06 schreef simmu het volgende:
ok, ik doe mee

1) katten zijn in nederland wel degelijk inheems. alleen zijn wilde katten in nederland al erg lang uitgestorven/verdwenen.
Niet helemaal waar, er zijn de laatste jaren nog 3 waarnemeningen geweest. Waarschijnlijk zijn die 3 vanuit de Eifel deze kant op gekomen.
Huilen dan.
pi_71353520
Katten kunnen zowel binnen als buiten leven

Maar : Poezen en katten die binnen zitten veroorzaken geen overlast voor andere mensen
Beesten die buiten lopen veroorzaken ook niet per defenitie overlast bij anderen.
Ligt er idd een beetje aan waar je woont en wat je omgeving is.

Nadeel als je kat buiten loopt (en dan bedoel ik dus verder dan de tuin of een balkon ) kan hij/zij meer ziektes krijgen .... of aangereden worden of zelfs door andere mensen weer binnen gehouden worden.

Ik ben dol op mijn etters maar die komen dus echt niet buiten.
En ze zijn gezond en ze vinden het prima om binnen te zitten omdat ze dat gewend zijn vanaf kleins af aan
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_71357796
Mijn mening is heel simpel katten zijn huisdieren en behoren geen overlast te geven aan de buren of onder een auto te komen. Ik heb nog steeds de beelden van die kat op de snelweg die we niet konden ontwijken op mijn netvliesje gebrand zitten. Ik wil ook geen overlast van mijn buurkatten. Die van mij mogen in mijn tuin en niet verder. Ze zijn allebei geholpen en dus krijg ik ook geen nestjes.

Zoals de katten van (sorry naam vergeten) die keurig de katten ook uit de tuin van de buren jagen vind ik prima. Zolang er geen overlast is maar je buren plezier hebben van jou kat is het toch ok.

Denk ook dat het ervan afhangt waar je woont en hoe je omgeving is.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  maandag 27 juli 2009 @ 15:29:14 #54
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_71367238
Mijn poes Cato zou ook een binnenkat worden. Geen overlast voor anderen, geen risico voor haar, zo dacht ik erover.

Maar na drie maand zat ze zielig voor te raam naar buiten te kijken, was ze enorm op binnen uitgekeken en wou ze vogels en vliegen vangen. Na 7 maanden hebben we haar laten sterriliseren en toen langzaam aan buiten laten wennen. Eerst twee maanden alleen 's avonds buiten als we thuis waren en in t weekend overdag en de avond. Ze blijft gelukkig in de buurt, loopt niet echt verder weg dan een paar tuinen.

Daarna overdag en 's avonds. Sinds Dec, toen werd ze 1 jaar, hebben we een kattenluik, sinddien ook een andere kat. In huis kon ze in de gordijnen hangen en enorm kattewaad uithalen, ook heeft ze wel eens geplast in huis uit nijd. Nu is ze helemaal in haar sas en een heel blij beest.

Het ligt volgens mij heel erg aan het karakter van de kat of je hem/haar dus binnen kan houden of niet.

Onze nieuwe kitten is 9 weken, die mag over zes weken ook fijn naar buiten.
  maandag 27 juli 2009 @ 15:36:26 #55
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71367434
Edit: Reactie op een al aangepaste post, bedankt voor de melding!

[ Bericht 95% gewijzigd door senesta op 29-07-2009 14:41:24 ]
  maandag 27 juli 2009 @ 15:48:02 #56
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71367751
Ik durfde niet te klikken. Maar goed ook dus blijkbaar.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 27 juli 2009 @ 15:49:36 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71367797
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:48 schreef tonja het volgende:
Ik durfde niet te klikken. Maar goed ook dus blijkbaar.
Ik had t net uitgetypt in een PM, ik ben serieus nog misselijk

Fotoserie van een laars met een kitten, kitten zit aan een touw en wordt meegesleurd, dan zie je m aan de schoen kauwen, dan zie je de stilettohak in zijn bek, dan zie je een platte kitten met plopoog, dan zie je dat het oog eruit is geplopt etc etc
daarna gingen ze erin knippen en toen heb ik m weggeklikt
  maandag 27 juli 2009 @ 17:02:42 #58
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_71369894
Onze Pluisje poes kwam ook nooit verder dan onze tuin, totdat mevrouw besloot om te kijken waar haar personeel toch iedere dag naartoe ging en ons volgde.
Resultaat was dat ze aangereden werd door een brommer, gelukkig heeft ze het overleefd. Nu hebben we het balkon volledig afgeschermd en volgend jaar doen we de tuin (staat nu nog een heg in). Mevrouw mist niks en heeft het prima naar haar zin.
Sinds kort hebben we er twee maine coon kittens bij en die mogen sowieso niet naar buiten.

(en wat een vreselijke foto's van dat Japanse griet )
pi_71370621
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:29 schreef Juud79 het volgende:

Onze nieuwe kitten is 9 weken, die mag over zes weken ook fijn naar buiten.
Ahh, wat lief, dan heb je 2 katten die anderen tot last zijn en doodgereden kunnen worden.

Tering mens, neem dan geen kat als je ze toch naar buiten trapt omdat je geen drol om ze geeft
pi_71376207
wie zegt dat ze er geen drol om geeft. ze geeft net aan dat dr kat doodongelukkig voor het raam zat te staren toen het nog niet naar buiten mag? om hem dan binnen te houden dan pas ben je egoistisch en hou je niet van je kat. dan wil je alleen jezelf een plezier doen en niet dat beest.
'..Live the life you've dreamed..'
  Moderator / Miss SHO maandag 27 juli 2009 @ 20:46:54 #61
22592 crew  Ole
pi_71376262
mijn katten vonden het heerlijk dat ze eindelijk naar buiten konden!

Maar OK, ik heb geluk (en zij ook) ze komen niet op de openbare weg.
  maandag 27 juli 2009 @ 20:47:32 #62
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71376283
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:45 schreef Jooppiejj het volgende:
wie zegt dat ze er geen drol om geeft. ze geeft net aan dat dr kat doodongelukkig voor het raam zat te staren toen het nog niet naar buiten mag? om hem dan binnen te houden dan pas ben je egoistisch en hou je niet van je kat. dan wil je alleen jezelf een plezier doen en niet dat beest.
Kan ook in je tuin, wordt ie ook niet overreden ed.
pi_71377289
ligt ook aan de woonsituatie hoor. bij ons is soweiso het hele dorp 30 km zone, en wonen we aan de rand van het dorp. maar goed; bij ons kom je op de weg ook gewoon nog paard & wagen tegen
pi_71377380
laatst verrastte de buurvrouw van hiertegenover me nog. ik zat met selene & de katjes buiten aan de voorkant, ze komt ff babbelen en shin (die valse...) komt erbij. buuv begint te roepen 'poespoes, kom dan poes' en ik zeg oooh, pas op hoor, die's vals! wat gebeurt er: shin gedraagt zich voorbeeldig en de buuv zegt: 'oh, maar ze ligt vaak bij mij op bed hoor'. echt iedereen heeft hier katten. wij kregen toen we hier net woonden op ons donder dat ze nog niet naar buiten mochten. 'da's toch zielig! katten horen buiten hoor'. zelfs de kattenhatende buurman. die nu heel blij ios met die van mij want ze jagen alle andere katten weg en jagen niet op vogeltjes (alleen motjes)
  maandag 27 juli 2009 @ 21:45:40 #65
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71378090
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Verbied maar eens eerst kinderen.
pi_71380872
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:45 schreef Jooppiejj het volgende:
Doodongelukkig?
hoe kan je dat zien?

Die van ons liggen ook voor de raam naar buiten te staren ....voornamelijk naar duiven en eksters en ander rondvliegend spul.... (we zitten op anderhalf hoog zeg maar) en ja ze maken wel geluidjes (niet allemaal) als ze een beest zien.

Maar of dat ze dan ongelukkig kijken/staren?
Een kat kan je dat echt niet vertellen hoor.

Maar goed , zo denk ik er over
pi_71380929
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:45 schreef fs180 het volgende:

[..]

Verbied maar eens eerst kinderen.
op kinderen hoort een regelbare decibel meter te zitten ...en een : ikmaakgeenschadealsikergensaankomwatiknietvanmijnoudersmag-knop
(ander topic denk ik dan maar )
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:40:38 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_71386767
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:11 schreef prupke het volgende:

[..]

Doodongelukkig?
hoe kan je dat zien?

Die van ons liggen ook voor de raam naar buiten te staren ....voornamelijk naar duiven en eksters en ander rondvliegend spul.... (we zitten op anderhalf hoog zeg maar) en ja ze maken wel geluidjes (niet allemaal) als ze een beest zien.

Maar of dat ze dan ongelukkig kijken/staren?
Een kat kan je dat echt niet vertellen hoor.

Maar goed , zo denk ik er over
Sinds dat ze buiten is, krabt ze niet meer aan de bank, loopt ze niet meer door het huis te razen, is ze aanhankelijker en vriendelijker. Als het een dag regent en ze kan niet buitenspelen, dan loopt ze te knorren door huis. Dus ja, ze is veel gelukkiger nu ze lekker buiten kan zijn. Tis ook een heel actief beest en ze speelt graag met de buurkatten, die ook gewoon buiten lopen. En ja, ze kan op een dag onder een auto lopen, dat is ook mijn grootste angst, maar moet je dan daarom maar een kat binnenhouden?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:44:46 #69
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_71386832
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:27 schreef Sakura het volgende:

[..]

Ahh, wat lief, dan heb je 2 katten die anderen tot last zijn en doodgereden kunnen worden.

Tering mens, neem dan geen kat als je ze toch naar buiten trapt omdat je geen drol om ze geeft
Val dood.
Ik geef heel veel om mijn katten en ze zijn andere mensen niet tot last. De oudste komt bij de buren in de tuin en die hebben zelf ook een kat, waar ze mee speelt.

Tis juist zielig om ze binnen te houden als ze naar buiten willen, ik zorg er juist goed voor door te geven wat ze nodig hebben. Ze krijgen hier t beste eten, veel knuffels, aandacht en goede zorg van ons. En vrijheid.
pi_71387051
gelukkig is iedereen in dit topic weer aardig en begripvol voor elkaar.....
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:06:35 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71387279
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:44 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Val dood.
! Mens toch.
quote:
Ik geef heel veel om mijn katten en ze zijn andere mensen niet tot last. De oudste komt bij de buren in de tuin en die hebben zelf ook een kat, waar ze mee speelt.
Jij weet niet wat jouw kat uitspookt. "Niemand heeft last van mijn kat hooooooooooor", terwijl dat beest in mijn tuin schijt, in mijn tuin vogels verjaagd, krassen op mijn auto maakt, etc.
quote:
Tis juist zielig om ze binnen te houden als ze naar buiten willen, ik zorg er juist goed voor door te geven wat ze nodig hebben. Ze krijgen hier t beste eten, veel knuffels, aandacht en goede zorg van ons. En vrijheid.
Zolang jouw lieve katje het maar naar z'n zin heeft, natuurlijk De overlast die daarbij veroorzaakt wordt, tjaaa.. dat hóórt er bij hoor. Nee, dat hoort er niet bij. Het is JOUW kat. JOUW probleem, niet het probleem van de bbuurt. Houd die beesten gewoon binnen (of in je eigen tuin for that matter). Daar horen ze thuis.
Huilen dan.
pi_71388046
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:06 schreef Isdatzo het volgende:

Jij weet niet wat jouw kat uitspookt. "Niemand heeft last van mijn kat hooooooooooor", terwijl dat beest in mijn tuin schijt, in mijn tuin vogels verjaagd, krassen op mijn auto maakt, etc.
Misschien een idee om een kat die overlast bezorgd te vangen en een halsband om te doen als deze al niet heeft, met een bericht erin zo van "je kat bezorgd overlast".

Er zijn teveel mensen die zeggen dat hun kinderen katten geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen vlieg kwaad doet.....
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:02:57 #73
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71401129
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

! Mens toch.
[..]

[..]

Zolang jouw lieve katje het maar naar z'n zin heeft, natuurlijk De overlast die daarbij veroorzaakt wordt, tjaaa.. dat hóórt er bij hoor. Nee, dat hoort er niet bij. Het is JOUW kat. JOUW probleem, niet het probleem van de bbuurt. Houd die beesten gewoon binnen (of in je eigen tuin for that matter). Daar horen ze thuis.
JIJ maakt anders een groot probleem, van HAAR probleem

Waar er hier last is (er hier zijn dik een tiental katten!) zijn vogels juist. Tientallen grote zwarte rotbeesten
pi_71401512
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:55 schreef simmu het volgende:
gelukkig is iedereen in dit topic weer aardig en begripvol voor elkaar.....
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:41:55 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71402209
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:02 schreef fs180 het volgende:

[..]

JIJ maakt anders een groot probleem, van HAAR probleem
Nee, ik hoef haar probleem niet in MIJN tuin.
quote:
Waar er hier last is (er hier zijn dik een tiental katten!) zijn vogels juist. Tientallen grote zwarte rotbeesten
Nee, ik hoef jouw oplossing niet in MIJN tuin.
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:21:42 #76
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71403120
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, ik hoef haar probleem niet in MIJN tuin.
[..]

Nee, ik hoef jouw oplossing niet in MIJN tuin.
Haar kat, jouw probleem, leer het.
pi_71404899
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:21 schreef fs180 het volgende:

[..]

Haar kat, jouw probleem, leer het.
haar kat, zijn probleem, zijn oplossing?

[ Bericht 10% gewijzigd door athlonkmf op 29-07-2009 13:06:48 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:26:57 #78
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71404962
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:25 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Geen idee wat je linkt doet maar ergens over praten is tegenwoordig zo'n probleem.. Als je ergens last van hebt zeg je dat even. Bang dat je meteen neer wordt geschoten ofzo?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:29:14 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71405034
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:26 schreef fs180 het volgende:

[..]

Geen idee wat je linkt doet maar ergens over praten is tegenwoordig zo'n probleem.. Als je ergens last van hebt zeg je dat even. Bang dat je meteen neer wordt geschoten ofzo?
Da's leuk, maar ik heb geen flauw idee van wie de katten zijn die hier regelmatig door de tuin struinen. En al wist ik dat wel, ik heb zo'n vermoeden dat mijn verzoek aan dovemansoren gericht zal zijn.

Door dat laatste laat ik mij natuurlijk niet weerhouden, maar het zou natuurlijk wel helpen als ik wist waar die kutbeesten vandaan kwamen .
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:35:56 #80
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71405205
Uiteraard, maar dat zou toch geen groot probleem moeten zijn? Die katten zullen er ook al jaren wonen..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:36:56 #81
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71405232
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:35 schreef fs180 het volgende:
Uiteraard, maar dat zou toch geen groot probleem moeten zijn? Die katten zullen er ook al jaren wonen..
Ik weet ook niet van wie al die krengen hier zijn hoor
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:41:29 #82
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71405348
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:35 schreef fs180 het volgende:
Mag jij komen uitzoeken hier. Ik woon aan een bosrand, in deze straat staan +/- 20 (vrijstaande) huizen in een in de breedte uitgerekte U-vorm. Aan beide kanten eindigt die u op een grotere straat. Ook met vrijstaande huizen. De achtertuinen van díe huizen grenzen aan de achtertuinen van onze overburen (wij wonen dus aan de buitenkant van de 'U'). Zowel in deze straat als in die andere zijn de tuinen redelijk groot, vaak afgesloten met een heg of bosjes.. voor een kat natuurlijk geen probleem.

Nou, veel plezier met uitzoeken hè.
Huilen dan.
pi_71405596
Als er een mogelijkheid zou zijn voor ze hier om buiten te spelen zouden ze dat mogen onder voorwaarde dat ik dan ook zou zorgen dat ze in eigen tuin zouden blijven. Ben er niet zo'n fan van dat je opgescheept zit met andermans huisdier en zijn ontlasting e.d.

Plus ik heb vroeger een keer gehad dat mijn konijntjes dus waren weggeroofd omdat iemand anders zijn huisdier dus echt niet bij kon houden. En denk maar niet dat de eigenaar van de kat dan wil zorgen voor een oplossing of deze wil betalen. Neen wij moesten de kosten maar dragen van een stroomklokje, afzetten van konijnenren e.d om deze anti-kat te maken, terwijl HUN dier bij ONS zit. Vind ik gewoon onfatsoenlijk. Zou dit geen ander kind of wat voor eigenaar dan ook aan willen doen.

Het is zijn mijn beestjes dus mijn verantwoording vind ik.
Je laat je hond toch ook niet in andermans tuin?

Daarnaast zijn er voor katten zat gevaren buiten, hier drukke weg en duivenmelkers in de buurt. En daar wil ik mijn zeer mensvriendelijke beestjes ook niet op los laten. En als je raskatten hebt is het ook nog altijd riskant dat ze worden weg gehaald.

Schrikdraad, netten, kattenren, tuigje, opties zat lijkt me.
Vind het jammer dat niet iedereen er zo over denkt. Mensen zitten meestal echt niet te wachten op jou dier. En meestal is het dan ook gewoon lui-heid van de katten eigenaar in mijn ogen...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:52:15 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71405736
.
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:15:05 #85
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71406532
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mag jij komen uitzoeken hier. Ik woon aan een bosrand, in deze straat staan +/- 20 (vrijstaande) huizen in een in de breedte uitgerekte U-vorm. Aan beide kanten eindigt die u op een grotere straat. Ook met vrijstaande huizen. De achtertuinen van díe huizen grenzen aan de achtertuinen van onze overburen (wij wonen dus aan de buitenkant van de 'U'). Zowel in deze straat als in die andere zijn de tuinen redelijk groot, vaak afgesloten met een heg of bosjes.. voor een kat natuurlijk geen probleem.

Nou, veel plezier met uitzoeken hè.
Als een kind uit de buurt een kras op je autobrommer heeft gemaakt ga je echt wel uitzoeken wie het was, er wonen hier in de buurt ook een tiental katten en ik weet van de meeste van wie de kat is, en anders wel waar hij in de buurt woont. Dus onmogelijk is het is, maar het willen doen is misshcien toch iets teveel gevraagd
Toch vind ik het knap dat een kat krassen op je auto kan maken..
pi_71406691
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:40 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Sinds dat ze buiten is, krabt ze niet meer aan de bank, loopt ze niet meer door het huis te razen, is ze aanhankelijker en vriendelijker. Als het een dag regent en ze kan niet buitenspelen, dan loopt ze te knorren door huis. Dus ja, ze is veel gelukkiger nu ze lekker buiten kan zijn. Tis ook een heel actief beest en ze speelt graag met de buurkatten, die ook gewoon buiten lopen. En ja, ze kan op een dag onder een auto lopen, dat is ook mijn grootste angst, maar moet je dan daarom maar een kat binnenhouden?
ja
pi_71406735
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:44 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Val dood.

Mensen die denken dat het zielig is om katten binnen te houden
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:22:45 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71406821
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als een kind uit de buurt een kras op je autobrommer heeft gemaakt ga je echt wel uitzoeken wie het was,
Goed vergelijking joh. Lijkt me trouwens sterk want als ik er niet op rijd staat die achter slot en grendel. Knap kutkind dat er een kras op krijgt .
quote:
er wonen hier in de buurt ook een tiental katten en ik weet van de meeste van wie de kat is, en anders wel waar hij in de buurt woont. Dus onmogelijk is het is, maar het willen doen is misshcien toch iets teveel gevraagd
Oja ik ga hier even 50 huizen langs met een lijstje met foto's om uit te zoeken welke kat bij welk huis hoort. En dan wat? Dan weet ik welke kat bij welk huis hoort. Zoals je hier goed kan lezen 'horen' katten buiten en moet de buurt de overlast maar voor lief nemen. Denk je heus dat 't veel effect heeft als ik lief ga vragen of ze dat beest op eigen terrein houden?
quote:
Vruuugaaaah toen m'n vader nog een rode auto had had je eens moeten kijken. Allemaal krasjes op 't dak en de motorkap. Ja, van de katten.
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:23:11 #89
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71406842
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als een kind uit de buurt een kras op je autobrommer heeft gemaakt ga je echt wel uitzoeken wie het was, er wonen hier in de buurt ook een tiental katten en ik weet van de meeste van wie de kat is, en anders wel waar hij in de buurt woont. Dus onmogelijk is het is, maar het willen doen is misshcien toch iets teveel gevraagd
De verantwoordelijkheid hoort dan ook bij de baas te liggen.

Net wat vahmpcat zegt:Schrikdraad, netten, kattenren, tuigje, opties zat lijkt me
Maar dat is dus inderdaad teveel moeite en de mensen die geen eens een kat hebben móeten dan maar de zaken gaan oplossen? Ja dag hè.
Kan me niet voorstellen dat er ook maar één katteneigenaar zo dom is om serieus te denken dat zijn kat geen overlast veroorzaakt, in welke mate dan ook.
pi_71408590
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:22 schreef Isdatzo het volgende:

Oja ik ga hier even 50 huizen langs met een lijstje met foto's om uit te zoeken welke kat bij welk huis hoort. En dan wat? Dan weet ik welke kat bij welk huis hoort.
Dit is denk ik best wel een erg goede oplossing

Smurfenspray, (onschadelijk uiteraard, kat kan er niets aan doen dat die asociale baasjes heeft), eigenaar komt vanzelf in de buurt informeren hoe het komt dat hun kat helemaal blauw is, en dan weet je gelijk van wie die kat is
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:26:24 #91
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71409020
Dit topic!
Ik heb twee binnenkatten, dus ik veroorzaak geen overlast geloof ik.

Ik moet erg lachen om de "beargumenteerde" "discussie"-technieken van Isdatzo. Tering, wat een frustratie. Of je reageert effe gezond ofzo, hoe komt een mens in 's hemelsnaam aan zo'n belachelijk kattentrauma?

Maar die lui hier die hun kat naar buiten gooien omdat ie dan niet meer aan de bank krabt! Kom op zeg, een kat is een kat, dat is nou net wat je af moet wegen voordat je zo'n beestje neemt en niet zeuren dat dat beestje zijn natuur dan uitleeft bij jou. Dat ie zo zielig kijkt voor het raam en zo veel gelukkiger is nu ie naar buiten mag is natuurlijk menselijke projectie en dikke vette kolder. Laat het beestje gewoon niet buiten, als ie nooit buiten komt en is geweest mist ie daar helemaal niks aan. En nogmaals, neem dan geen kat als je je ergert aan binnenshuis geren en gekrab aan je bank.

Wat nog steeds onverlet laat overigens dat het getuigt van een onverwerkt trauma als je je opwind over een kat die je buiten tegenkomt, alsof we het hier hebben over het equivalent van een groep kutmarokkanen die de buurt terroriseert.

[ Bericht 87% gewijzigd door drijfhout op 28-07-2009 21:35:24 ]
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:32:40 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71409241
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:14 schreef Sakura het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Smurfenspray, (onschadelijk uiteraard, kat kan er niets aan doen dat die asociale baasjes heeft), eigenaar komt vanzelf in de buurt informeren hoe het komt dat hun kat helemaal blauw is, en dan weet je gelijk van wie die kat is
. Da's wel een idee natuurlijk. Als die kat keer op keer blauw thuis komt krijgen ze misschien het idee om 'm gewoon binnen te houden.

</illusie>
Huilen dan.
pi_71410283
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:14 schreef Sakura het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Niet helemaal onschadelijk. Echt niet goed voor de vacht van een kat.
Je kan dan beter de kat vangen en kaal scheren. De kat heeft daar geen last van (want in de winter komt ie toch niet buiten en in de zomer is het juist lekker) maar de eigenaar gaat dan toch denken

En met een beetje geluk gaat die kat toch denken... neuh, toch maar niet in deze tuin.

En zoals ik al zei. Even een halsbandje om doen met een berichtje gericht aan de eigenaar.
  woensdag 29 juli 2009 @ 02:07:44 #94
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71416835
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Goed vergelijking joh. Lijkt me trouwens sterk want als ik er niet op rijd staat die achter slot en grendel. Knap kutkind dat er een kras op krijgt .
[..]

Oja ik ga hier even 50 huizen langs met een lijstje met foto's om uit te zoeken welke kat bij welk huis hoort. En dan wat? Dan weet ik welke kat bij welk huis hoort. Zoals je hier goed kan lezen 'horen' katten buiten en moet de buurt de overlast maar voor lief nemen. Denk je heus dat 't veel effect heeft als ik lief ga vragen of ze dat beest op eigen terrein houden?
[..]

Vruuugaaaah toen m'n vader nog een rode auto had had je eens moeten kijken. Allemaal krasjes op 't dak en de motorkap. Ja, van de katten.
Weetje, ik zal eens op de motorkappen hier kijken morgen, ben namelijk best benieuwd of zo'n beestje krassen je in dikke lak kan krijgen
En verder, het zit in de natuur van het beestje om buiten te lopen, en zeg nou serieus, wat kan zon poes nou kwaad doen
Hij verjaagt vogels uit je tuin, ohnoes en hij poept in je tuin, katten begraven het bijna altijd dus daar zal je weinig last van hebben. Je komt beetje over als een gefrustreed iemand
pi_71417824
Reken maar dat je krassen op je lak krijgt als er een kat op je auto zit, niet als hij er gewoon op en afspringt maar wel als hij om wat voor reden dan ook er in paniek afgaat (hond of vervelende kinderen/volwassenen bv)
Niet elke kat begraaft zijn stront of maar een klein beetje zodat je het toch nog ziet.
Ook kunnen katten de rust van vogels verstoren als ze aan het broeden zijn.
Het is wel makkelijk zeggen dat een kat buiten behoort te lopen maar je moet dan ook eerlijk zijn en toegeven dat katten overlast kunnen bezorgen.
En ik vind het van de zotte dat mensen spullen aan moeten schaffen om te zorgen dat andermans kat niet in hun tuin komt.
pi_71417951
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 02:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

Weetje, ik zal eens op de motorkappen hier kijken morgen, ben namelijk best benieuwd of zo'n beestje krassen je in dikke lak kan krijgen
En verder, het zit in de natuur van het beestje om buiten te lopen, en zeg nou serieus, wat kan zon poes nou kwaad doen
Hij verjaagt vogels uit je tuin, ohnoes en hij poept in je tuin, katten begraven het bijna altijd dus daar zal je weinig last van hebben. Je komt beetje over als een gefrustreed iemand
juist, en dan ga je lekker in je tuin werken en graaf je een kuiltje om je nieuwe bollen te planten, krijg je een leuke geurige verrassing.
Of je kinderen gaan lekker in hun zandbak spelen en...

Dat andermans ergernissen simpelweg niet bij je op kan komen getuigd maar meer van een asociaal karakter.
pi_71418055
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 02:07 schreef fs180 het volgende:

En verder, het zit in de natuur van het beestje om buiten te lopen,
Dat is wel een heel erg onnozel "argument" het is namelijk volledig tegennatuurlijk om een kat als huisdier te hebben.
Ga dus niet lullen over dat het "in zijn natuur zit", slaat namelijk absoluut nergens op.
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:34:46 #98
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_71420750
Die van mij mag en kan niet verder dan de hekken van de tuin. Hij heeft bij de vorige eigenaars ook altijd binnen de omheining gelopen, dus hij kan zich niet eens redden als hij daarbuiten zou komen.
En ik wil niet dat hij bij anderen gaat zitten schijten.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_71422884
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:25 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Gadverdamme. Waarschuw in het vervolg ff wil je.........
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:56:25 #100
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71423150
athlonkmf, wat ben jij voor halve gare? Ga je idiote Aziatische fetisjen ergens anders spammen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')