Als je er dan ook voor zorgt dat dat beest in je eigen tuin blijft, prima. Maar ik moet dat beest niet bij mij in de tuin hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:12 schreef Jooppiejj het volgende:
mijn mening: kat mag binnen en buiten, waar zij zin in heeft. zo kan het beestje ook lekker doen waar die zin in heeft en komt t ook nog aan beweging + een frisse neus. Alleen maar binnen is niet goed voor een mens dus waarom wel voor een kat
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo'n beest heeft 0 bestaansrecht. Het is geen inheems dier. Dat hoort niet buiten. In mijn tuin te schijten, op mijn auto te krassen, in mijn tuin vogels te (ver)jagen, etc.
Het hoort wél binnen. Of geen kat, of binnen. Denk je dat een kat bij jou binnen niet gelukkig kan zijn? Dan neem je toch geen kat.
Wel makkelijk natuurlijk, als je 't beest beu bent trap je 'm naar buiten hè. Wel de lusten maar niet de lasten.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Je mist het punt.
Een kat is gecreëerd door de mens. Het is, zeker in Nederland, geen inheems beest. Het hoort dus niet in de natuur thuis. De natuur, als in: bui-ten. Maw: zo'n beest heeft buiten geen bestaansrecht wmb. En denk je dat hij onvoldoende leefplezier heeft binnenshuis, nou, dan neem je geen kat. Of zorg dat hij in jóuw tuin blijft.
Ik word schijtziek van alle katten die hier door mijn tuin struinen en op mijn auto krassen maken. Maak van jouw kat niet het probleem van de rest van de buurt.
quote:De huiskat is daarmee het meest verspreide roofdier in Nederland, en de invloed van poezen op het buitenleven is groter dan van bijvoorbeeld de vos. Alleen al het aantal vogels dat sneuvelt in de bek van de poes (dertig miljoen), is duizend keer groter dan in alle Nederlandse windmolens samen.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn kitten heeft het prima naar d'r zin buiten, veel spannender dan binnen! En 's zomers doe ik graag ramen en deuren open, dus ik kan d'r niet heb geen zin om moeite te doen om dat klotebeest tegenhouden...
Idd, zo komt 't ook bij mij over. Wel de lusten maar niet de lasten. Die zijn voor de rest van de buurt.quote:
Hoe kom jij er bij dat er iemand last van mijn kitten heeft? Aan de achterkant klimt ze op het dak, aan de voorkant houdt ze staring-contests met 3 andere katten. Niemand heeft er last van.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Idd, zo komt 't ook bij mij over. Wel de lusten maar niet de lasten. Die zijn voor de rest van de buurt.
Chapeau!
Sowieso is dat hele 'natuur'-argument de grootst onzin want a) de oorsprong van de (huis)kat ligt in Azië en de huiskat Egypte, en b) de huiskat is een verre van natuurlijk beest. Het is 't resultaat van domestificatie door mensen en hoort niet thuis in het Nederlandse ecosysteem.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:35 schreef Sakura het volgende:
Het is heel erg simpel, als je van je kat houd, hou je hem/haar binnen, geef je geen drol om dat beest, dan trap je hem/haar naar buiten zodat ze tenminste doodgereden kan worden of vergiftigd kan worden.
Helaas hebben maar weinig kattenbezitters door dat een huisdier ook verantwoordelijkheid met zich mee brengt en kiezen de makkelijke weg van dat beest gewoon naar buiten trappen. De kat wil wel, die is nieuwschierig en wil graag buiten verkennen.
Als mensen dat met een hond doen, klaagt iedereen steen en been dat die hond in de kinderspeelplaats zit te schijten en achter iedereen blaffend en grommend aanrent. De hond heeft het dan prima naar zijn zin "dat is toch zijn natuur"
Maar dat is echt de grootste nonsense die je kan verzinnen, de kat is een roofdier en hoort niet vrij rond te lopen.
Wat de natuur is van een hond, kon je zien in Bosnie, daar vormden de honden weer troepen en gingen op rooftocht uit. Spreek de militairen die in Bosnie zaten er maar eens op aan, die hebben vaak honden zien lopen met stukken menselijke resten, benen en armen. Honden werden daar namelijk lijkenvreters, en dode mensen waren er genoeg te vinden helaas, dus voedsel genoeg voor de honden.
Katten (ver)jagen hier de vogels in de tuin, schijten in de tuin, bekrassen mijn auto. Niemand heeft er last van? Dat valt toch vies tegen denk ik.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe kom jij er bij dat er iemand last van mijn kitten heeft? Aan de achterkant klimt ze op het dak, aan de voorkant houdt ze staring-contests met 3 andere katten. Niemand heeft er last van.
Eens, maar daar gaat het hier toch niet over?quote:Nee dan honden... De hele stad stinkt naar rottende stront in de zon!
En een mens is wel een inheems dier? Wat is dit voor een achterlijke redenatie manquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:18 schreef Isdatzo het volgende:
Goed, omdat ik te lui ben om alles opnieuw te typen doe ik wel ctrl-c/v.
[..]
[..]
-1 generalisatiequote:Op woensdag 22 juli 2009 19:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Katten (ver)jagen hier de vogels in de tuin, schijten in de tuin, bekrassen mijn auto. Niemand heeft er last van?
Tsja, en als jij je kat buiten laat (nu nog in de tuin maar als ze volwassen is echt wel verder) heb jij al je rechten verspeeld om ook maar iets te mogen zeggen over hondenstront.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe kom jij er bij dat er iemand last van mijn kitten heeft? Aan de achterkant klimt ze op het dak, aan de voorkant houdt ze staring-contests met 3 andere katten. Niemand heeft er last van.
Nee dan honden... De hele stad stinkt naar rottende stront in de zon!
Bewijs eens dat jouw kat dat niet doet? Jij weet niet wat dat beest doet als 't buiten is. Misschien nu nog wel, maar over een half jaar? En een jaar? En 2 jaar?quote:
Ooit gehoord van "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bewijs eens dat jouw kat dat niet doet? Jij weet niet wat dat beest doet als 't buiten is. Misschien nu nog wel, maar over een half jaar? En een jaar? En 2 jaar?
Dat is een heel prima redenatie. Leg jij eens uit waarom dat een achterlijke redenatie is. Moet je dan maar toekijken terwijl de lokale fauna de vernieling in wordt geholpen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:46 schreef sander-3 het volgende:
[..]
En een mens is wel een inheems dier? Wat is dit voor een achterlijke redenatie man![]()
That's the spirrit!quote:Mijn katten zou ik nooit buiten laten.. of ik moet een met gaas omheinde en overdekte tuin hebben. Ik wil niet dat ze weglopen of platgereden of mishandeld worden door van die dwazen. Niet vanwege evt. buren.. die interesseren me niet.. ik heb ook genoeg last van hun, dus daar ga ik niet iets voor doen of laten.
http://www.volkskrant.nl/(...)_roofdier_is_de_poesquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ooit gehoord van "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"?
Ok. Leuk?quote:En voor de rest: binnenkort krijgt ze deze: http://www.katz23.de/
Overdrijven is ook een vak..quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is een heel prima redenatie. Leg jij eens uit waarom dat een achterlijke redenatie is. Moet je dan maar toekijken terwijl de lokale fauna de vernieling in wordt geholpen?
[..]
Is lezen nou werkelijk zo veel gevraagdquote:
quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ah leuk, deze discussie levert op elk forum weer een rel op. Zeker met fanatici als Isdatzo.![]()
Ik doe maar eens zo'n TVP.
OK. Ik heb mijn katten wel altijd buiten gelaten waar dat ging. Toen er klachten kwamen heb ik zo'n electrisch draadje gekocht voor boven de schutting, maar voor ik het kon installeren waren mijn ex en ik al uit elkaar. Ik hou ze alleen binnen als het hun eigen leven in gevaar kan brengen om naar buiten te gaan. Ik heb daar alleen non-argumenten voor, ik ben nu eenmaal opgegroeid met katten die alleen maar buiten waren en zelfs niet binnen mochten van mijn moeder (buitenaf wonen). Overigens heeft mijn ex de voogdij nu en ik bezoek ze 2 keer per jaar in hun flatje waar het te gevaarlijk is om naar buiten te gaan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
. Nu moeten ze wel ff leuk meedoen en zich er niet zo makkelijk vanaf maken
.
Weet je.. jij hebt gewoon gelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
. Nu moeten ze wel ff leuk meedoen en zich er niet zo makkelijk vanaf maken
.
Je bent in iedergeval wel eerlijk en verschuilt je niet achter allerlei smoesjesquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:08 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
OK. Ik heb mijn katten wel altijd buiten gelaten waar dat ging. Toen er klachten kwamen heb ik zo'n electrisch draadje gekocht voor boven de schutting, maar voor ik het kon installeren waren mijn ex en ik al uit elkaar. Ik hou ze alleen binnen als het hun eigen leven in gevaar kan brengen om naar buiten te gaan. Ik heb daar alleen non-argumenten voor, ik ben nu eenmaal opgegroeid met katten die alleen maar buiten waren en zelfs niet binnen mochten van mijn moeder (buitenaf wonen). Overigens heeft mijn ex de voogdij nu en ik bezoek ze 2 keer per jaar in hun flatje waar het te gevaarlijk is om naar buiten te gaan.
Maar natuurlijk. Overigens sta je vrij om te bewijzen dat dat niet zo is, maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.quote:
Ah, het blijkt dus toch moeilijk. Dat inhoudelijk reageren. Doe dan maar die oneliners, dan hoef ik minder te lezenquote:De eidereend staat op het punt van uitsterven.. en de laatste broedparen worden op dit moment opgegeten door Minoes uit lauwersoog. En wat te denken van al die arme ratten? Vroeger hadden we rattenplagen.. maar nu? Geen enkele rat meer te vinden. De enige rat die je nog tegenkomt is op het dorpsplein omgeven door scooters..
Nee,.. die goeie oude tijd.. met al die huismussen en fazanten. Dat is allemaal afgelopen..
Pleur toch op..
Gelukkig dat we die katten dan nog hebben zeg! (keurig in 'one line' he!quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bent in iedergeval wel eerlijk en verschuilt je niet achter allerlei smoesjes.
[..]
Maar natuurlijk. Overigens sta je vrij om te bewijzen dat dat niet zo is, maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.
[..]
Ah, het blijkt dus toch moeilijk. Dat inhoudelijk reageren. Doe dan maar die oneliners, dan hoef ik minder te lezen.
Ik denk dat een marter zich niet laat afschrikken door een kat.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:05 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Gelukkig dat we die katten dan nog hebben zeg! (keurig in 'one line' he!)
quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:53 schreef _Nienna_ het volgende:
Absoluut binnen en in onze eigen achtertuin. Zijn mijn katten en niemand anders hoeft daar last van te hebben. En ik wil ze veilig en in de gaten kunnen houden, moet er niet aan denken dat ze buiten ergens rondlopen en ik niet weer waar. Een ongeluk zit in een klein hoekje..
Mijn ramen en deuren staan ook open, kat binnen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn kitten heeft het prima naar d'r zin buiten, veel spannender dan binnen! En 's zomers doe ik graag ramen en deuren open, dus ik kan d'r niet tegenhouden...
Mijn katten blijven binnen, ik vind het risico te groot dat ze worden aangereden/vergiftigd of gewoon verdwijnen. (mede door mijn werk voor de dierenambulance word ik regelmatig hiermee geconfronteerd) Ook wil ik niet dat andere mensen last hebben van mijn dieren, net zoals ik niet wil dat er een hond op mijn stoep schijt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:12 schreef Jooppiejj het volgende:
Nou aangezien in veel topics uiteindelijk in de discussie komt te zitten of de kat binnen moet blijven of ook buiten mag heb ik hier maar een topic voor geopend zodat de andere topics gewoon over het onderwerp kunnen blijven gaan.
Dus wat vind jij?
Kat moet binnen blijven of kat mag binnen en buiten of Kat alleen buiten.
mijn mening: kat mag binnen en buiten, waar zij zin in heeft. zo kan het beestje ook lekker doen waar die zin in heeft en komt t ook nog aan beweging + een frisse neus. Alleen maar binnen is niet goed voor een mens dus waarom wel voor een kat
Vreselijk is datquote:Op donderdag 23 juli 2009 01:22 schreef Harajuku. het volgende:
Jazz is een paar keer ontsnapt, elke keer hart in de keel of ie wel heel terugkomt.
Ik vind eigenlijk dat het ook verplicht zou moeten zijn om poezen en/of katers die vrij buiten komen te laten castreren of steriliseren. Er zijn al zoveel ongewenste katten, en dan heb je nog van die kneuzen die zo'n beest maar gewoon onbeperkt aan laten fokkenquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef Ole het volgende:
Wat erg van die buren![]()
Tja, wat zal ik zeggen? Onze kroegkat loopt op straat. Hij heeft al zijn 9 levens wel zo'n beetje opgebruikt![]()
Zeker toen ie klein was. Paar keer bijna onder een auto, en ook heeft hij al een keer of 5 in de gracht gelegen.
Maar toch, in de natuur is ook overal gevaar! Het zou voor die kat ook mishandeling zijn om hem binnen te houden. Tuurlijk is hij geholpen! En hij zorgt dat de kroeg muizenvrij blijft (is nogal een probleem hier in de stad)
Anders zou er weer met gif gestrooid moeten worden.
Ja, dawilikookquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:51 schreef jack4ya het volgende:
Eindeloze discussie deze...
Persoonlijk heb ik een hekel een katten die buiten lopen. Of eigenlijk aan de blikopener.
Daar gaat mijn tuintje, mijn visjes.![]()
Ik jaag katten dan ook zonder pardon mijn tuin uit. Optyfen.
Wat wél per direct ingevoerd moet worden:
- verbod op "kittens uit huis jonger dan 13 weken"
- verplichting voor álle katten en poezen te castreren, enige uitzondering is als men een fok/cattery licentie heeft.
Zo, ik heb gesproken.
In augustus wordt hij al weer 2quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:01 schreef Ole het volgende:
[..]
Vreselijk is dat
Jazz is nog jong toch? Dan zijn ze ook nog zo onbezonnen...
Die van mij was de eerste 5 jaar binnen, toen woonde ik nog 2 hoog. Is ie een keer van het balkon gelazerd![]()
Toen ie na 5 jaar in de (afgeschermde) tuin kon was hij heel voorzichtig. Hij is altijd in de buurt. Als ik thuiskom staat hij altijd al voor de voordeur.
Hij is één keer aan de straatkant buiten gekomen (hoe is me nog steeds een raadsel) en dat was heel eng. Was hij echt helemaal in paniek opgevangen door buren. Gelukkig is dat allemaal goedgekomen!
Niet helemaal waar, er zijn de laatste jaren nog 3 waarnemeningen geweest. Waarschijnlijk zijn die 3 vanuit de Eifel deze kant op gekomen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:06 schreef simmu het volgende:
ok, ik doe mee
1) katten zijn in nederland wel degelijk inheems. alleen zijn wilde katten in nederland al erg lang uitgestorven/verdwenen.
Ik had t net uitgetypt in een PM, ik ben serieus nog misselijkquote:Op maandag 27 juli 2009 15:48 schreef tonja het volgende:
Ik durfde niet te klikken. Maar goed ook dus blijkbaar.
Ahh, wat lief, dan heb je 2 katten die anderen tot last zijn en doodgereden kunnen worden.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:29 schreef Juud79 het volgende:
Onze nieuwe kitten is 9 weken, die mag over zes weken ook fijn naar buiten.
Kan ook in je tuin, wordt ie ook niet overreden ed.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:45 schreef Jooppiejj het volgende:
wie zegt dat ze er geen drol om geeft. ze geeft net aan dat dr kat doodongelukkig voor het raam zat te staren toen het nog niet naar buiten mag? om hem dan binnen te houden dan pas ben je egoistisch en hou je niet van je kat. dan wil je alleen jezelf een plezier doen en niet dat beest.
Verbied maar eens eerst kinderen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bewijs eens dat jouw kat dat niet doet? Jij weet niet wat dat beest doet als 't buiten is. Misschien nu nog wel, maar over een half jaar? En een jaar? En 2 jaar?
Doodongelukkig?quote:Op maandag 27 juli 2009 20:45 schreef Jooppiejj het volgende:
wie zegt dat ze er geen drol om geeft. ze geeft net aan dat dr kat doodongelukkig voor het raam zat te staren toen het nog niet naar buiten mag? om hem dan binnen te houden dan pas ben je egoistisch en hou je niet van je kat. dan wil je alleen jezelf een plezier doen en niet dat beest.
op kinderen hoort een regelbare decibel meter te zitten ...en een : ikmaakgeenschadealsikergensaankomwatiknietvanmijnoudersmag-knopquote:
Sinds dat ze buiten is, krabt ze niet meer aan de bank, loopt ze niet meer door het huis te razen, is ze aanhankelijker en vriendelijker. Als het een dag regent en ze kan niet buitenspelen, dan loopt ze te knorren door huis. Dus ja, ze is veel gelukkiger nu ze lekker buiten kan zijn. Tis ook een heel actief beest en ze speelt graag met de buurkatten, die ook gewoon buiten lopen. En ja, ze kan op een dag onder een auto lopen, dat is ook mijn grootste angst, maar moet je dan daarom maar een kat binnenhouden?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:11 schreef prupke het volgende:
[..]
Doodongelukkig?
hoe kan je dat zien?
Die van ons liggen ook voor de raam naar buiten te staren ....voornamelijk naar duiven en eksters en ander rondvliegend spul.... (we zitten op anderhalf hoog zeg maar) en ja ze maken wel geluidjes (niet allemaal) als ze een beest zien.
Maar of dat ze dan ongelukkig kijken/staren?
Een kat kan je dat echt niet vertellen hoor.
Maar goed , zo denk ik er over
Val dood.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:27 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ahh, wat lief, dan heb je 2 katten die anderen tot last zijn en doodgereden kunnen worden.
Tering mens, neem dan geen kat als je ze toch naar buiten trapt omdat je geen drol om ze geeft
quote:
Jij weet niet wat jouw kat uitspookt. "Niemand heeft last van mijn kat hooooooooooor", terwijl dat beest in mijn tuin schijt, in mijn tuin vogels verjaagd, krassen op mijn auto maakt, etc.quote:Ik geef heel veel om mijn katten en ze zijn andere mensen niet tot last. De oudste komt bij de buren in de tuin en die hebben zelf ook een kat, waar ze mee speelt.
Zolang jouw lieve katje het maar naar z'n zin heeft, natuurlijk De overlast die daarbij veroorzaakt wordt, tjaaa.. dat hóórt er bij hoor. Nee, dat hoort er niet bij. Het is JOUW kat. JOUW probleem, niet het probleem van de bbuurt. Houd die beesten gewoon binnen (of in je eigen tuin for that matter). Daar horen ze thuis.quote:Tis juist zielig om ze binnen te houden als ze naar buiten willen, ik zorg er juist goed voor door te geven wat ze nodig hebben. Ze krijgen hier t beste eten, veel knuffels, aandacht en goede zorg van ons. En vrijheid.
Misschien een idee om een kat die overlast bezorgd te vangen en een halsband om te doen als deze al niet heeft, met een bericht erin zo van "je kat bezorgd overlast".quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:06 schreef Isdatzo het volgende:
Jij weet niet wat jouw kat uitspookt. "Niemand heeft last van mijn kat hooooooooooor", terwijl dat beest in mijn tuin schijt, in mijn tuin vogels verjaagd, krassen op mijn auto maakt, etc.
JIJ maakt anders een groot probleem, van HAAR probleemquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]! Mens toch.
[..]
Jij weet niet wat jouw kat uitspookt. "Niemand heeft last van mijn kat hooooooooooor", terwijl dat beest in mijn tuin schijt, in mijn tuin vogels verjaagd, krassen op mijn auto maakt, etc.
[..]
Zolang jouw lieve katje het maar naar z'n zin heeft, natuurlijk De overlast die daarbij veroorzaakt wordt, tjaaa.. dat hóórt er bij hoor. Nee, dat hoort er niet bij. Het is JOUW kat. JOUW probleem, niet het probleem van de bbuurt. Houd die beesten gewoon binnen (of in je eigen tuin for that matter). Daar horen ze thuis.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:55 schreef simmu het volgende:
gelukkig is iedereen in dit topic weer aardig en begripvol voor elkaar.....
Nee, ik hoef haar probleem niet in MIJN tuin.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:02 schreef fs180 het volgende:
[..]
JIJ maakt anders een groot probleem, van HAAR probleem![]()
Nee, ik hoef jouw oplossing niet in MIJN tuin.quote:Waar er hier last is (er hier zijn dik een tiental katten!) zijn vogels juist. Tientallen grote zwarte rotbeesten
Haar kat, jouw probleem, leer het.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, ik hoef haar probleem niet in MIJN tuin.
[..]
Nee, ik hoef jouw oplossing niet in MIJN tuin.
haar kat, zijn probleem, zijn oplossing?quote:
Geen idee wat je linkt doet maar ergens over praten is tegenwoordig zo'n probleem.. Als je ergens last van hebt zeg je dat even. Bang dat je meteen neer wordt geschoten ofzo?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:25 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
haar kat, zijn probleem, zijn oplossing?
Da's leuk, maar ik heb geen flauw idee van wie de katten zijn die hier regelmatig door de tuin struinen. En al wist ik dat wel, ik heb zo'n vermoeden dat mijn verzoek aan dovemansoren gericht zal zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:26 schreef fs180 het volgende:
[..]
Geen idee wat je linkt doet maar ergens over praten is tegenwoordig zo'n probleem.. Als je ergens last van hebt zeg je dat even. Bang dat je meteen neer wordt geschoten ofzo?
Ik weet ook niet van wie al die krengen hier zijn hoorquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:35 schreef fs180 het volgende:
Uiteraard, maar dat zou toch geen groot probleem moeten zijn? Die katten zullen er ook al jaren wonen..
Mag jij komen uitzoeken hier. Ik woon aan een bosrand, in deze straat staan +/- 20 (vrijstaande) huizen in een in de breedte uitgerekte U-vorm. Aan beide kanten eindigt die u op een grotere straat. Ook met vrijstaande huizen. De achtertuinen van díe huizen grenzen aan de achtertuinen van onze overburen (wij wonen dus aan de buitenkant van de 'U'). Zowel in deze straat als in die andere zijn de tuinen redelijk groot, vaak afgesloten met een heg of bosjes.. voor een kat natuurlijk geen probleem.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:35 schreef fs180 het volgende:
Uiteraard, maar dat zou toch geen groot probleem moeten zijn? Die katten zullen er ook al jaren wonen..
Als een kind uit de buurt een kras op je autobrommer heeft gemaakt ga je echt wel uitzoeken wie het was, er wonen hier in de buurt ook een tiental katten en ik weet van de meeste van wie de kat is, en anders wel waar hij in de buurt woont. Dus onmogelijk is het is, maar het willen doen is misshcien toch iets teveel gevraagdquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mag jij komen uitzoeken hier. Ik woon aan een bosrand, in deze straat staan +/- 20 (vrijstaande) huizen in een in de breedte uitgerekte U-vorm. Aan beide kanten eindigt die u op een grotere straat. Ook met vrijstaande huizen. De achtertuinen van díe huizen grenzen aan de achtertuinen van onze overburen (wij wonen dus aan de buitenkant van de 'U'). Zowel in deze straat als in die andere zijn de tuinen redelijk groot, vaak afgesloten met een heg of bosjes.. voor een kat natuurlijk geen probleem.
Nou, veel plezier met uitzoeken hè.
jaquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:40 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Sinds dat ze buiten is, krabt ze niet meer aan de bank, loopt ze niet meer door het huis te razen, is ze aanhankelijker en vriendelijker. Als het een dag regent en ze kan niet buitenspelen, dan loopt ze te knorren door huis. Dus ja, ze is veel gelukkiger nu ze lekker buiten kan zijn. Tis ook een heel actief beest en ze speelt graag met de buurkatten, die ook gewoon buiten lopen. En ja, ze kan op een dag onder een auto lopen, dat is ook mijn grootste angst, maar moet je dan daarom maar een kat binnenhouden?
Mensen die denken dat het zielig is om katten binnen te houdenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:44 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Val dood.
Ik geef heel veel om mijn katten en ze zijn andere mensen niet tot last. De oudste komt bij de buren in de tuin en die hebben zelf ook een kat, waar ze mee speelt.
Tis juist zielig om ze binnen te houden als ze naar buiten willen, ik zorg er juist goed voor door te geven wat ze nodig hebben. Ze krijgen hier t beste eten, veel knuffels, aandacht en goede zorg van ons. En vrijheid.
Goed vergelijking joh. Lijkt me trouwens sterk want als ik er niet op rijd staat die achter slot en grendel. Knap kutkind dat er een kras op krijgtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als een kind uit de buurt een kras op je autobrommer heeft gemaakt ga je echt wel uitzoeken wie het was,
Oja ik ga hier even 50 huizen langs met een lijstje met foto's om uit te zoeken welke kat bij welk huis hoort. En dan wat? Dan weet ik welke kat bij welk huis hoort. Zoals je hier goed kan lezen 'horen' katten buiten en moet de buurt de overlast maar voor lief nemen. Denk je heus dat 't veel effect heeft als ik lief ga vragen of ze dat beest op eigen terrein houden?quote:er wonen hier in de buurt ook een tiental katten en ik weet van de meeste van wie de kat is, en anders wel waar hij in de buurt woont. Dus onmogelijk is het is, maar het willen doen is misshcien toch iets teveel gevraagd
Vruuugaaaah toen m'n vader nog een rode auto had had je eens moeten kijken. Allemaal krasjes op 't dak en de motorkap. Ja, van de katten.quote:Toch vind ik het knap dat een kat krassen op je auto kan maken..
De verantwoordelijkheid hoort dan ook bij de baas te liggen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als een kind uit de buurt een kras op je autobrommer heeft gemaakt ga je echt wel uitzoeken wie het was, er wonen hier in de buurt ook een tiental katten en ik weet van de meeste van wie de kat is, en anders wel waar hij in de buurt woont. Dus onmogelijk is het is, maar het willen doen is misshcien toch iets teveel gevraagd
Toch vind ik het knap dat een kat krassen op je auto kan maken..
Dit is denk ik best wel een erg goede oplossingquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
Oja ik ga hier even 50 huizen langs met een lijstje met foto's om uit te zoeken welke kat bij welk huis hoort. En dan wat? Dan weet ik welke kat bij welk huis hoort.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:14 schreef Sakura het volgende:
[..]
Dit is denk ik best wel een erg goede oplossing
[ afbeelding ]
Smurfenspray, (onschadelijk uiteraard, kat kan er niets aan doen dat die asociale baasjes heeft), eigenaar komt vanzelf in de buurt informeren hoe het komt dat hun kat helemaal blauw is, en dan weet je gelijk van wie die kat is
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:14 schreef Sakura het volgende:
[..]
Dit is denk ik best wel een erg goede oplossing
[ afbeelding ]
Smurfenspray, (onschadelijk uiteraard, kat kan er niets aan doen dat die asociale baasjes heeft), eigenaar komt vanzelf in de buurt informeren hoe het komt dat hun kat helemaal blauw is, en dan weet je gelijk van wie die kat is
Weetje, ik zal eens op de motorkappen hier kijken morgen, ben namelijk best benieuwd of zo'n beestje krassen je in dikke lak kan krijgenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed vergelijking joh. Lijkt me trouwens sterk want als ik er niet op rijd staat die achter slot en grendel. Knap kutkind dat er een kras op krijgt.
[..]
Oja ik ga hier even 50 huizen langs met een lijstje met foto's om uit te zoeken welke kat bij welk huis hoort. En dan wat? Dan weet ik welke kat bij welk huis hoort. Zoals je hier goed kan lezen 'horen' katten buiten en moet de buurt de overlast maar voor lief nemen. Denk je heus dat 't veel effect heeft als ik lief ga vragen of ze dat beest op eigen terrein houden?
[..]
Vruuugaaaah toen m'n vader nog een rode auto had had je eens moeten kijken. Allemaal krasjes op 't dak en de motorkap. Ja, van de katten.
juist, en dan ga je lekker in je tuin werken en graaf je een kuiltje om je nieuwe bollen te planten, krijg je een leuke geurige verrassing.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Weetje, ik zal eens op de motorkappen hier kijken morgen, ben namelijk best benieuwd of zo'n beestje krassen je in dikke lak kan krijgen
En verder, het zit in de natuur van het beestje om buiten te lopen, en zeg nou serieus, wat kan zon poes nou kwaad doen![]()
Hij verjaagt vogels uit je tuin, ohnoes![]()
![]()
en hij poept in je tuin, katten begraven het bijna altijd dus daar zal je weinig last van hebben. Je komt beetje over als een gefrustreed iemand
![]()
Dat is wel een heel erg onnozel "argument" het is namelijk volledig tegennatuurlijk om een kat als huisdier te hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:07 schreef fs180 het volgende:
En verder, het zit in de natuur van het beestje om buiten te lopen,
Gadverdamme. Waarschuw in het vervolg ff wil je.........quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:25 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
haar kat, zijn probleem, zijn oplossing?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |