Als je er dan ook voor zorgt dat dat beest in je eigen tuin blijft, prima. Maar ik moet dat beest niet bij mij in de tuin hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:12 schreef Jooppiejj het volgende:
mijn mening: kat mag binnen en buiten, waar zij zin in heeft. zo kan het beestje ook lekker doen waar die zin in heeft en komt t ook nog aan beweging + een frisse neus. Alleen maar binnen is niet goed voor een mens dus waarom wel voor een kat
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo'n beest heeft 0 bestaansrecht. Het is geen inheems dier. Dat hoort niet buiten. In mijn tuin te schijten, op mijn auto te krassen, in mijn tuin vogels te (ver)jagen, etc.
Het hoort wél binnen. Of geen kat, of binnen. Denk je dat een kat bij jou binnen niet gelukkig kan zijn? Dan neem je toch geen kat.
Wel makkelijk natuurlijk, als je 't beest beu bent trap je 'm naar buiten hè. Wel de lusten maar niet de lasten.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Je mist het punt.
Een kat is gecreëerd door de mens. Het is, zeker in Nederland, geen inheems beest. Het hoort dus niet in de natuur thuis. De natuur, als in: bui-ten. Maw: zo'n beest heeft buiten geen bestaansrecht wmb. En denk je dat hij onvoldoende leefplezier heeft binnenshuis, nou, dan neem je geen kat. Of zorg dat hij in jóuw tuin blijft.
Ik word schijtziek van alle katten die hier door mijn tuin struinen en op mijn auto krassen maken. Maak van jouw kat niet het probleem van de rest van de buurt.
quote:De huiskat is daarmee het meest verspreide roofdier in Nederland, en de invloed van poezen op het buitenleven is groter dan van bijvoorbeeld de vos. Alleen al het aantal vogels dat sneuvelt in de bek van de poes (dertig miljoen), is duizend keer groter dan in alle Nederlandse windmolens samen.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn kitten heeft het prima naar d'r zin buiten, veel spannender dan binnen! En 's zomers doe ik graag ramen en deuren open, dus ik kan d'r niet heb geen zin om moeite te doen om dat klotebeest tegenhouden...
Idd, zo komt 't ook bij mij over. Wel de lusten maar niet de lasten. Die zijn voor de rest van de buurt.quote:
Hoe kom jij er bij dat er iemand last van mijn kitten heeft? Aan de achterkant klimt ze op het dak, aan de voorkant houdt ze staring-contests met 3 andere katten. Niemand heeft er last van.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Idd, zo komt 't ook bij mij over. Wel de lusten maar niet de lasten. Die zijn voor de rest van de buurt.
Chapeau!
Sowieso is dat hele 'natuur'-argument de grootst onzin want a) de oorsprong van de (huis)kat ligt in Azië en de huiskat Egypte, en b) de huiskat is een verre van natuurlijk beest. Het is 't resultaat van domestificatie door mensen en hoort niet thuis in het Nederlandse ecosysteem.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:35 schreef Sakura het volgende:
Het is heel erg simpel, als je van je kat houd, hou je hem/haar binnen, geef je geen drol om dat beest, dan trap je hem/haar naar buiten zodat ze tenminste doodgereden kan worden of vergiftigd kan worden.
Helaas hebben maar weinig kattenbezitters door dat een huisdier ook verantwoordelijkheid met zich mee brengt en kiezen de makkelijke weg van dat beest gewoon naar buiten trappen. De kat wil wel, die is nieuwschierig en wil graag buiten verkennen.
Als mensen dat met een hond doen, klaagt iedereen steen en been dat die hond in de kinderspeelplaats zit te schijten en achter iedereen blaffend en grommend aanrent. De hond heeft het dan prima naar zijn zin "dat is toch zijn natuur"
Maar dat is echt de grootste nonsense die je kan verzinnen, de kat is een roofdier en hoort niet vrij rond te lopen.
Wat de natuur is van een hond, kon je zien in Bosnie, daar vormden de honden weer troepen en gingen op rooftocht uit. Spreek de militairen die in Bosnie zaten er maar eens op aan, die hebben vaak honden zien lopen met stukken menselijke resten, benen en armen. Honden werden daar namelijk lijkenvreters, en dode mensen waren er genoeg te vinden helaas, dus voedsel genoeg voor de honden.
Katten (ver)jagen hier de vogels in de tuin, schijten in de tuin, bekrassen mijn auto. Niemand heeft er last van? Dat valt toch vies tegen denk ik.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe kom jij er bij dat er iemand last van mijn kitten heeft? Aan de achterkant klimt ze op het dak, aan de voorkant houdt ze staring-contests met 3 andere katten. Niemand heeft er last van.
Eens, maar daar gaat het hier toch niet over?quote:Nee dan honden... De hele stad stinkt naar rottende stront in de zon!
En een mens is wel een inheems dier? Wat is dit voor een achterlijke redenatie manquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:18 schreef Isdatzo het volgende:
Goed, omdat ik te lui ben om alles opnieuw te typen doe ik wel ctrl-c/v.
[..]
[..]
-1 generalisatiequote:Op woensdag 22 juli 2009 19:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Katten (ver)jagen hier de vogels in de tuin, schijten in de tuin, bekrassen mijn auto. Niemand heeft er last van?
Tsja, en als jij je kat buiten laat (nu nog in de tuin maar als ze volwassen is echt wel verder) heb jij al je rechten verspeeld om ook maar iets te mogen zeggen over hondenstront.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe kom jij er bij dat er iemand last van mijn kitten heeft? Aan de achterkant klimt ze op het dak, aan de voorkant houdt ze staring-contests met 3 andere katten. Niemand heeft er last van.
Nee dan honden... De hele stad stinkt naar rottende stront in de zon!
Bewijs eens dat jouw kat dat niet doet? Jij weet niet wat dat beest doet als 't buiten is. Misschien nu nog wel, maar over een half jaar? En een jaar? En 2 jaar?quote:
Ooit gehoord van "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bewijs eens dat jouw kat dat niet doet? Jij weet niet wat dat beest doet als 't buiten is. Misschien nu nog wel, maar over een half jaar? En een jaar? En 2 jaar?
Dat is een heel prima redenatie. Leg jij eens uit waarom dat een achterlijke redenatie is. Moet je dan maar toekijken terwijl de lokale fauna de vernieling in wordt geholpen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:46 schreef sander-3 het volgende:
[..]
En een mens is wel een inheems dier? Wat is dit voor een achterlijke redenatie man![]()
That's the spirrit!quote:Mijn katten zou ik nooit buiten laten.. of ik moet een met gaas omheinde en overdekte tuin hebben. Ik wil niet dat ze weglopen of platgereden of mishandeld worden door van die dwazen. Niet vanwege evt. buren.. die interesseren me niet.. ik heb ook genoeg last van hun, dus daar ga ik niet iets voor doen of laten.
http://www.volkskrant.nl/(...)_roofdier_is_de_poesquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ooit gehoord van "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"?
Ok. Leuk?quote:En voor de rest: binnenkort krijgt ze deze: http://www.katz23.de/
Overdrijven is ook een vak..quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is een heel prima redenatie. Leg jij eens uit waarom dat een achterlijke redenatie is. Moet je dan maar toekijken terwijl de lokale fauna de vernieling in wordt geholpen?
[..]
Is lezen nou werkelijk zo veel gevraagdquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |