abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:21:42 #76
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71403120
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, ik hoef haar probleem niet in MIJN tuin.
[..]

Nee, ik hoef jouw oplossing niet in MIJN tuin.
Haar kat, jouw probleem, leer het.
pi_71404899
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:21 schreef fs180 het volgende:

[..]

Haar kat, jouw probleem, leer het.
haar kat, zijn probleem, zijn oplossing?

[ Bericht 10% gewijzigd door athlonkmf op 29-07-2009 13:06:48 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:26:57 #78
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71404962
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:25 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Geen idee wat je linkt doet maar ergens over praten is tegenwoordig zo'n probleem.. Als je ergens last van hebt zeg je dat even. Bang dat je meteen neer wordt geschoten ofzo?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:29:14 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71405034
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:26 schreef fs180 het volgende:

[..]

Geen idee wat je linkt doet maar ergens over praten is tegenwoordig zo'n probleem.. Als je ergens last van hebt zeg je dat even. Bang dat je meteen neer wordt geschoten ofzo?
Da's leuk, maar ik heb geen flauw idee van wie de katten zijn die hier regelmatig door de tuin struinen. En al wist ik dat wel, ik heb zo'n vermoeden dat mijn verzoek aan dovemansoren gericht zal zijn.

Door dat laatste laat ik mij natuurlijk niet weerhouden, maar het zou natuurlijk wel helpen als ik wist waar die kutbeesten vandaan kwamen .
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:35:56 #80
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71405205
Uiteraard, maar dat zou toch geen groot probleem moeten zijn? Die katten zullen er ook al jaren wonen..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:36:56 #81
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71405232
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:35 schreef fs180 het volgende:
Uiteraard, maar dat zou toch geen groot probleem moeten zijn? Die katten zullen er ook al jaren wonen..
Ik weet ook niet van wie al die krengen hier zijn hoor
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:41:29 #82
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71405348
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:35 schreef fs180 het volgende:
Mag jij komen uitzoeken hier. Ik woon aan een bosrand, in deze straat staan +/- 20 (vrijstaande) huizen in een in de breedte uitgerekte U-vorm. Aan beide kanten eindigt die u op een grotere straat. Ook met vrijstaande huizen. De achtertuinen van díe huizen grenzen aan de achtertuinen van onze overburen (wij wonen dus aan de buitenkant van de 'U'). Zowel in deze straat als in die andere zijn de tuinen redelijk groot, vaak afgesloten met een heg of bosjes.. voor een kat natuurlijk geen probleem.

Nou, veel plezier met uitzoeken hè.
Huilen dan.
pi_71405596
Als er een mogelijkheid zou zijn voor ze hier om buiten te spelen zouden ze dat mogen onder voorwaarde dat ik dan ook zou zorgen dat ze in eigen tuin zouden blijven. Ben er niet zo'n fan van dat je opgescheept zit met andermans huisdier en zijn ontlasting e.d.

Plus ik heb vroeger een keer gehad dat mijn konijntjes dus waren weggeroofd omdat iemand anders zijn huisdier dus echt niet bij kon houden. En denk maar niet dat de eigenaar van de kat dan wil zorgen voor een oplossing of deze wil betalen. Neen wij moesten de kosten maar dragen van een stroomklokje, afzetten van konijnenren e.d om deze anti-kat te maken, terwijl HUN dier bij ONS zit. Vind ik gewoon onfatsoenlijk. Zou dit geen ander kind of wat voor eigenaar dan ook aan willen doen.

Het is zijn mijn beestjes dus mijn verantwoording vind ik.
Je laat je hond toch ook niet in andermans tuin?

Daarnaast zijn er voor katten zat gevaren buiten, hier drukke weg en duivenmelkers in de buurt. En daar wil ik mijn zeer mensvriendelijke beestjes ook niet op los laten. En als je raskatten hebt is het ook nog altijd riskant dat ze worden weg gehaald.

Schrikdraad, netten, kattenren, tuigje, opties zat lijkt me.
Vind het jammer dat niet iedereen er zo over denkt. Mensen zitten meestal echt niet te wachten op jou dier. En meestal is het dan ook gewoon lui-heid van de katten eigenaar in mijn ogen...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:52:15 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71405736
.
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:15:05 #85
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71406532
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mag jij komen uitzoeken hier. Ik woon aan een bosrand, in deze straat staan +/- 20 (vrijstaande) huizen in een in de breedte uitgerekte U-vorm. Aan beide kanten eindigt die u op een grotere straat. Ook met vrijstaande huizen. De achtertuinen van díe huizen grenzen aan de achtertuinen van onze overburen (wij wonen dus aan de buitenkant van de 'U'). Zowel in deze straat als in die andere zijn de tuinen redelijk groot, vaak afgesloten met een heg of bosjes.. voor een kat natuurlijk geen probleem.

Nou, veel plezier met uitzoeken hè.
Als een kind uit de buurt een kras op je autobrommer heeft gemaakt ga je echt wel uitzoeken wie het was, er wonen hier in de buurt ook een tiental katten en ik weet van de meeste van wie de kat is, en anders wel waar hij in de buurt woont. Dus onmogelijk is het is, maar het willen doen is misshcien toch iets teveel gevraagd
Toch vind ik het knap dat een kat krassen op je auto kan maken..
pi_71406691
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:40 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Sinds dat ze buiten is, krabt ze niet meer aan de bank, loopt ze niet meer door het huis te razen, is ze aanhankelijker en vriendelijker. Als het een dag regent en ze kan niet buitenspelen, dan loopt ze te knorren door huis. Dus ja, ze is veel gelukkiger nu ze lekker buiten kan zijn. Tis ook een heel actief beest en ze speelt graag met de buurkatten, die ook gewoon buiten lopen. En ja, ze kan op een dag onder een auto lopen, dat is ook mijn grootste angst, maar moet je dan daarom maar een kat binnenhouden?
ja
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_71406735
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:44 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Val dood.
Ik geef heel veel om mijn katten en ze zijn andere mensen niet tot last. De oudste komt bij de buren in de tuin en die hebben zelf ook een kat, waar ze mee speelt.

Tis juist zielig om ze binnen te houden als ze naar buiten willen, ik zorg er juist goed voor door te geven wat ze nodig hebben. Ze krijgen hier t beste eten, veel knuffels, aandacht en goede zorg van ons. En vrijheid.
Mensen die denken dat het zielig is om katten binnen te houden
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:22:45 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71406821
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als een kind uit de buurt een kras op je autobrommer heeft gemaakt ga je echt wel uitzoeken wie het was,
Goed vergelijking joh. Lijkt me trouwens sterk want als ik er niet op rijd staat die achter slot en grendel. Knap kutkind dat er een kras op krijgt .
quote:
er wonen hier in de buurt ook een tiental katten en ik weet van de meeste van wie de kat is, en anders wel waar hij in de buurt woont. Dus onmogelijk is het is, maar het willen doen is misshcien toch iets teveel gevraagd
Oja ik ga hier even 50 huizen langs met een lijstje met foto's om uit te zoeken welke kat bij welk huis hoort. En dan wat? Dan weet ik welke kat bij welk huis hoort. Zoals je hier goed kan lezen 'horen' katten buiten en moet de buurt de overlast maar voor lief nemen. Denk je heus dat 't veel effect heeft als ik lief ga vragen of ze dat beest op eigen terrein houden?
quote:
Vruuugaaaah toen m'n vader nog een rode auto had had je eens moeten kijken. Allemaal krasjes op 't dak en de motorkap. Ja, van de katten.
Huilen dan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:23:11 #89
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71406842
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als een kind uit de buurt een kras op je autobrommer heeft gemaakt ga je echt wel uitzoeken wie het was, er wonen hier in de buurt ook een tiental katten en ik weet van de meeste van wie de kat is, en anders wel waar hij in de buurt woont. Dus onmogelijk is het is, maar het willen doen is misshcien toch iets teveel gevraagd
De verantwoordelijkheid hoort dan ook bij de baas te liggen.

Net wat vahmpcat zegt:Schrikdraad, netten, kattenren, tuigje, opties zat lijkt me
Maar dat is dus inderdaad teveel moeite en de mensen die geen eens een kat hebben móeten dan maar de zaken gaan oplossen? Ja dag hè.
Kan me niet voorstellen dat er ook maar één katteneigenaar zo dom is om serieus te denken dat zijn kat geen overlast veroorzaakt, in welke mate dan ook.
pi_71408590
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:22 schreef Isdatzo het volgende:

Oja ik ga hier even 50 huizen langs met een lijstje met foto's om uit te zoeken welke kat bij welk huis hoort. En dan wat? Dan weet ik welke kat bij welk huis hoort.
Dit is denk ik best wel een erg goede oplossing

Smurfenspray, (onschadelijk uiteraard, kat kan er niets aan doen dat die asociale baasjes heeft), eigenaar komt vanzelf in de buurt informeren hoe het komt dat hun kat helemaal blauw is, en dan weet je gelijk van wie die kat is
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:26:24 #91
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71409020
Dit topic!
Ik heb twee binnenkatten, dus ik veroorzaak geen overlast geloof ik.

Ik moet erg lachen om de "beargumenteerde" "discussie"-technieken van Isdatzo. Tering, wat een frustratie. Of je reageert effe gezond ofzo, hoe komt een mens in 's hemelsnaam aan zo'n belachelijk kattentrauma?

Maar die lui hier die hun kat naar buiten gooien omdat ie dan niet meer aan de bank krabt! Kom op zeg, een kat is een kat, dat is nou net wat je af moet wegen voordat je zo'n beestje neemt en niet zeuren dat dat beestje zijn natuur dan uitleeft bij jou. Dat ie zo zielig kijkt voor het raam en zo veel gelukkiger is nu ie naar buiten mag is natuurlijk menselijke projectie en dikke vette kolder. Laat het beestje gewoon niet buiten, als ie nooit buiten komt en is geweest mist ie daar helemaal niks aan. En nogmaals, neem dan geen kat als je je ergert aan binnenshuis geren en gekrab aan je bank.

Wat nog steeds onverlet laat overigens dat het getuigt van een onverwerkt trauma als je je opwind over een kat die je buiten tegenkomt, alsof we het hier hebben over het equivalent van een groep kutmarokkanen die de buurt terroriseert.

[ Bericht 87% gewijzigd door drijfhout op 28-07-2009 21:35:24 ]
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:32:40 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71409241
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:14 schreef Sakura het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Smurfenspray, (onschadelijk uiteraard, kat kan er niets aan doen dat die asociale baasjes heeft), eigenaar komt vanzelf in de buurt informeren hoe het komt dat hun kat helemaal blauw is, en dan weet je gelijk van wie die kat is
. Da's wel een idee natuurlijk. Als die kat keer op keer blauw thuis komt krijgen ze misschien het idee om 'm gewoon binnen te houden.

</illusie>
Huilen dan.
pi_71410283
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:14 schreef Sakura het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Niet helemaal onschadelijk. Echt niet goed voor de vacht van een kat.
Je kan dan beter de kat vangen en kaal scheren. De kat heeft daar geen last van (want in de winter komt ie toch niet buiten en in de zomer is het juist lekker) maar de eigenaar gaat dan toch denken

En met een beetje geluk gaat die kat toch denken... neuh, toch maar niet in deze tuin.

En zoals ik al zei. Even een halsbandje om doen met een berichtje gericht aan de eigenaar.
  woensdag 29 juli 2009 @ 02:07:44 #94
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71416835
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Goed vergelijking joh. Lijkt me trouwens sterk want als ik er niet op rijd staat die achter slot en grendel. Knap kutkind dat er een kras op krijgt .
[..]

Oja ik ga hier even 50 huizen langs met een lijstje met foto's om uit te zoeken welke kat bij welk huis hoort. En dan wat? Dan weet ik welke kat bij welk huis hoort. Zoals je hier goed kan lezen 'horen' katten buiten en moet de buurt de overlast maar voor lief nemen. Denk je heus dat 't veel effect heeft als ik lief ga vragen of ze dat beest op eigen terrein houden?
[..]

Vruuugaaaah toen m'n vader nog een rode auto had had je eens moeten kijken. Allemaal krasjes op 't dak en de motorkap. Ja, van de katten.
Weetje, ik zal eens op de motorkappen hier kijken morgen, ben namelijk best benieuwd of zo'n beestje krassen je in dikke lak kan krijgen
En verder, het zit in de natuur van het beestje om buiten te lopen, en zeg nou serieus, wat kan zon poes nou kwaad doen
Hij verjaagt vogels uit je tuin, ohnoes en hij poept in je tuin, katten begraven het bijna altijd dus daar zal je weinig last van hebben. Je komt beetje over als een gefrustreed iemand
pi_71417824
Reken maar dat je krassen op je lak krijgt als er een kat op je auto zit, niet als hij er gewoon op en afspringt maar wel als hij om wat voor reden dan ook er in paniek afgaat (hond of vervelende kinderen/volwassenen bv)
Niet elke kat begraaft zijn stront of maar een klein beetje zodat je het toch nog ziet.
Ook kunnen katten de rust van vogels verstoren als ze aan het broeden zijn.
Het is wel makkelijk zeggen dat een kat buiten behoort te lopen maar je moet dan ook eerlijk zijn en toegeven dat katten overlast kunnen bezorgen.
En ik vind het van de zotte dat mensen spullen aan moeten schaffen om te zorgen dat andermans kat niet in hun tuin komt.
pi_71417951
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 02:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

Weetje, ik zal eens op de motorkappen hier kijken morgen, ben namelijk best benieuwd of zo'n beestje krassen je in dikke lak kan krijgen
En verder, het zit in de natuur van het beestje om buiten te lopen, en zeg nou serieus, wat kan zon poes nou kwaad doen
Hij verjaagt vogels uit je tuin, ohnoes en hij poept in je tuin, katten begraven het bijna altijd dus daar zal je weinig last van hebben. Je komt beetje over als een gefrustreed iemand
juist, en dan ga je lekker in je tuin werken en graaf je een kuiltje om je nieuwe bollen te planten, krijg je een leuke geurige verrassing.
Of je kinderen gaan lekker in hun zandbak spelen en...

Dat andermans ergernissen simpelweg niet bij je op kan komen getuigd maar meer van een asociaal karakter.
pi_71418055
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 02:07 schreef fs180 het volgende:

En verder, het zit in de natuur van het beestje om buiten te lopen,
Dat is wel een heel erg onnozel "argument" het is namelijk volledig tegennatuurlijk om een kat als huisdier te hebben.
Ga dus niet lullen over dat het "in zijn natuur zit", slaat namelijk absoluut nergens op.
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:34:46 #98
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_71420750
Die van mij mag en kan niet verder dan de hekken van de tuin. Hij heeft bij de vorige eigenaars ook altijd binnen de omheining gelopen, dus hij kan zich niet eens redden als hij daarbuiten zou komen.
En ik wil niet dat hij bij anderen gaat zitten schijten.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_71422884
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:25 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Gadverdamme. Waarschuw in het vervolg ff wil je.........
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:56:25 #100
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71423150
athlonkmf, wat ben jij voor halve gare? Ga je idiote Aziatische fetisjen ergens anders spammen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')