Waarom zou ik daar nou weer heengaanquote:Op donderdag 30 juli 2009 10:33 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nee, want jij laat je hond uit, ga jij erbij staan dan?
Nog nooit van hondenuitlaatplaatsen gehoord?
Jij geeft geen argumenten met degelijke onderbouwing, ergo, jij bent de enige zonder goed argument.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:33 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Dit is nog triester. Nooit van onderbouwen gehoord?
Nee, dan moet je geen hond nemen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:45 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar nou weer heengaanHet zit in de natuur van een hond om een territorium van 400km² te hebben, en dan moet ik hem naar een stukje van 2 meter brengen?
![]()
![]()
Precies hetzelfde als net, andere woordkeuze, kom op meid. Je kan het vast wel.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:45 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jij geeft geen argumenten met degelijke onderbouwing, ergo, jij bent de enige zonder goed argument.
En dan moet jij geen kat nemen. C'est tres simple.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:50 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Nee, dan moet je geen hond nemen.
Err, waarom mag jouw kat wel maar mijn hond niet?quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:50 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Nee, dan moet je geen hond nemen.
Mag jij eerst uitleggen wat er nou precies 'gebeurd' (dat hoort op een 't' te eindigenquote:Op donderdag 30 juli 2009 10:50 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Precies hetzelfde als net, andere woordkeuze, kom op meid. Je kan het vast wel.
Maar waarom dan niet lekker in je eigen tuin? Er zijn genoeg middelen om ervoor te kunnen zorgen dat ze in hun eigen tuin blijven, andere mensen hebben er geen last van, voor de kat zou het veel veiliger zijn en als meer mensen dat zouden doen dan zouden er misschien ook niet zoveel inheemse vogeltjes met uitsterven bedreigd worden.quote:
quote:
psss, misschien moet je je sarcasmemeter effe laten keurenquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
![]()
Je kat in een opvouwkrat laten opsluiten, wachten tot z'n oortjes recht staan, om aan te tonen dat ze gelukkig is, je kat scheren omdat ze zo ziek kan worden en een dekentje om doen....
En je noemt dat een keuze...![]()
A: Een kat raakt gewend aan zijn omgeving, hoe klein die ook is, een kat/poes kan vrede sluiten met het feit dat hij opgesloten zit. Een kat heeft van nature (zover hij deze heeft ontwikkeld) best wel veel geduld....dus wacht rustig af wanneer hij bevrijd word en wacht vervolgens nog even tot de kust echt veilig is.
B: Je kat scheren, omdat hij anders ziek kan worden, omdat hij gezweet heeft (jaja...)....hoe idioot kan je zijn. Katten hebben een bepaald vet laagje, dat hun beschermd tegen extreme hitte en kou. Jij hebt die bescherming van hem afgenomen.....
Ik zou je aan kunnen geven bij de dierenbescherming...
Bron: http://utrecht.partijvoor(...)ctie/view/speech/181quote:Met het lot van katten en de eigenaren daarvan leeft men duidelijk minder mee. Op het moment dat een kat vaak ’s ochtends en ’s avonds buiten (in het veld zoals men dat noemt) wordt aangetroffen, dan krijgt de kat het stempel “verwilderd” en mag dan afgeschoten worden. Natuurlijk kan je op die manier niet bepalen of een kat verwilderd is. Op jaarbasis worden er in de provincie Utrecht zo’n 1.000 katten afgeschoten. Vele eigenaren hebben op deze wijze hun kat verloren. Waarschijnlijk worden met name veel katten afgeschoten rond recreatieterreinen (campings e.d.) en industrieterreinen. De Dierenbescherming is bereid om mee te denken voor oplossingen indien zich daar problemen voordoen. De Dierenbescherming kan dan bijvoorbeeld voorlichting geven en de katten vangen en steriliseren. Wij willen dan ook een amendement indienen gericht op het verwijderen van de verwilderde kat van de art. 67 lijst. Het besluit luidt: “verwijderen van “verwilderde kat” op pg. 14 in de passage “Daarom heeft de provincie Utrecht alle jachtaktehouders aangewezen als categorie van personen die de stand van Verwilderde postduif, Verwilderde kat en Soepgans in de provincie Utrecht mogen beperken
We kunnen ze ook gewoon 'importeren'. Net zoals die kudde olifanten. Is toch natuur?quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:25 schreef Harajuku. het volgende:
De wolven komen naar Nederland hè, iemand in FF heeft er al één gespot. Ik hoop dat haar katten tegen een stootje kunnen.
.
Geeft meteen aan over wat voor aantallen loslopende katten we 't hebben. Het is natuurlijk maar een klein deel van het totaal dat afgeschoten wordt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Bron: http://utrecht.partijvoor(...)ctie/view/speech/181
Ik was op zoek naar cijfers over het aantal doodgereden katten per jaar en stuitte hier toevallig op. 1000 katten per jaar!! Die afgeschoten worden in Utrecht alleen, ik vind het nogal wat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |