abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:36:49 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71460884
Goed, dat weet je ook wanneer er gesproken wordt over 30 miljoen vogels die door katten gedood worden.

http://www.volkskrant.nl/(...)_roofdier_is_de_poes
Huilen dan.
pi_71462110
Och het is geen verassing dat katten zo'n enorm aantal beestjes vermoorden. En ze zeggen dan altijd wel aard van het beestje, het is de natuur etc.

Voordat die reacties komen mag ik dan even de ballon stuk prikken. Hoeveel katten eten ze daadwerkelijk op? Vrij weinig. Is voor de lol omdat ze thuis wel lekker prakje krijgen, dus sterven o.a veel vogels op rode lijsten voor niets Leuk hoor, katje buiten laten spelen.
pi_71462150
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Je kat in een opvouwkrat laten opsluiten, wachten tot z'n oortjes recht staan, om aan te tonen dat ze gelukkig is, je kat scheren omdat ze zo ziek kan worden en een dekentje om doen....

En je noemt dat een keuze...

A: Een kat raakt gewend aan zijn omgeving, hoe klein die ook is, een kat/poes kan vrede sluiten met het feit dat hij opgesloten zit. Een kat heeft van nature (zover hij deze heeft ontwikkeld) best wel veel geduld....dus wacht rustig af wanneer hij bevrijd word en wacht vervolgens nog even tot de kust echt veilig is.
B: Je kat scheren, omdat hij anders ziek kan worden, omdat hij gezweet heeft (jaja... )....hoe idioot kan je zijn. Katten hebben een bepaald vet laagje, dat hun beschermd tegen extreme hitte en kou. Jij hebt die bescherming van hem afgenomen.....

Ik zou je aan kunnen geven bij de dierenbescherming...

Shit... laat je nakijken
pi_71462203
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:09 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar waarom dan niet lekker in je eigen tuin? Er zijn genoeg middelen om ervoor te kunnen zorgen dat ze in hun eigen tuin blijven, andere mensen hebben er geen last van, voor de kat zou het veel veiliger zijn en als meer mensen dat zouden doen dan zouden er misschien ook niet zoveel inheemse vogeltjes met uitsterven bedreigd worden.
Waarom wel? Onze buurt is echt super kat vriendelijk, de vorige buurt waar we woonden ook. Alles is bij ons met gaas afgespannen, maar katten zijn klimmers, dus ze zijn zo foetsie! Nouja, moeten ze toch zelf weten. De 1 gaat een rondje doen, de ander gaat gezellig bij de spelende kinderen in de buurt liggen, de ander gaat op het bankje in de voortuin zitten, de ander gaat zich verstoppen in een bosje in de tuin, zodat ze hele snelle bewegende blaadjes zo onopvallende mogelijk kan pakken.

Wat een big deal........ Snap niet dat mensen proberen goed te praten dat een dier binnen moet blijven. En dat heb ik het dus over de dieren die echt binnen blijven, niet over een afgezette tuin.
pi_71462276
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:30 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Waarom wel? Onze buurt is echt super kat vriendelijk, de vorige buurt waar we woonden ook. Alles is bij ons met gaas afgespannen, maar katten zijn klimmers, dus ze zijn zo foetsie! Nouja, moeten ze toch zelf weten. De 1 gaat een rondje doen, de ander gaat gezellig bij de spelende kinderen in de buurt liggen, de ander gaat op het bankje in de voortuin zitten, de ander gaat zich verstoppen in een bosje in de tuin, zodat ze hele snelle bewegende blaadjes zo onopvallende mogelijk kan pakken.

Wat een big deal........ Snap niet dat mensen proberen goed te praten dat een dier binnen moet blijven. En dat heb ik het dus over de dieren die echt binnen blijven, niet over een afgezette tuin.
Wat een big deal........ Snap niet dat mensen proberen goed te praten dat een dier naar buiten moet.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:34:04 #206
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71462303
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:33 schreef Sakura het volgende:

[..]

Wat een big deal........ Snap niet dat mensen proberen goed te praten dat een dier naar buiten moet.
...En de flora en fauna vernielen, en gewoon voor overlast zorgen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71462353
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:34 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

...En de flora en fauna vernielen, en gewoon voor overlast zorgen.
...en 30 miljoen vogels vermoorden.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_71462388
Wel weer leuk voor de jagers. Werkverschaffing en zo in crisistijden.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:37:48 #209
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71462416
Terugkomend op dat bericht van Senesta, hoe smaakt kat eigenlijk?
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:38:05 #210
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_71462424
Die van mij lust geen vogels en muizen, hij is er bang voor als hij oog-in-oog met ze staat....
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:39:09 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71462451
Is dit nou een klaagbaaktopic, of een slechte poging tot een constructieve discussie? Ik zie alleen maar herhalingen van zetten met veel onverdraagzaamheid en veel sneren naar elkaar. Echt zo zinloos.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:41:01 #212
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71462500
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:39 schreef Lienekien het volgende:
Is dit nou een klaagbaaktopic, of een slechte poging tot een constructieve discussie? Ik zie alleen maar herhalingen van zetten met veel onverdraagzaamheid en veel sneren naar elkaar. Echt zo zinloos.
Ik heb toch al tig keer aan haar gevraagd waarom kat wel mag en hond niet, reageert ze toch niet op. De niewsberichten van Senesta en Isdatzo worden ook genegeerd. Dan kan ik er ook vrij weinig mee hoor
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:42:12 #213
223428 Countess
pi_71462532
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:37 schreef Harajuku. het volgende:
Terugkomend op dat bericht van Senesta, hoe smaakt kat eigenlijk?
Misschien dat meneer Bush het wel weet...
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:43:15 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71462562
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:41 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik heb toch al tig keer aan haar gevraagd waarom kat wel mag en hond niet, reageert ze toch niet op. De niewsberichten van Senesta en Isdatzo worden ook genegeerd. Dan kan ik er ook vrij weinig mee hoor
Oh. ok. Het is een bitchfight met Xs4Shanna geworden. ONZ, dus.
pi_71462587
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:39 schreef Lienekien het volgende:
Inderdaad, net zo zinloos als katteneigenaren die hun HUISdier naar buiten trappen omdat ze er last van hebben.
Er is werkelijk geen enkele reden te bedenken waarom je een HUISdier niet binnen zou houden. Maar ik denk dat het dezelfde reden is dat rond de vakantieperiode veel HUISdieren ergens aan een boom gebonden worden, of in het beste geval nog naar een asiel gebracht worden.

Het merendeel van de katteneigenaren wil wel katten hebben, maar er geen last van hebben, en wat is er makkelijker dan ze naar buiten te trappen, dan ben je er van af.
Dat dat de vogelstand zeer veel kwaad doet en dus zoals gezegt 30 miljoen vogels per jaar het leven kost, interresseert die katten eigenaren geen drol, als ze maar geen krasjes op hun mooie nieuwe bankstel krijgen
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:46:05 #216
223428 Countess
pi_71462635
Ik vermoed van buurtbewoners dat ze een kitten op straat hebben gezet, ik zou hem het liefst binnen willen laten.
Maar mijn eigen kat accepteert helaas absoluut geen concurrenten.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:46:34 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71462649
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:43 schreef Sakura het volgende:

[..]

Inderdaad, net zo zinloos als katteneigenaren die hun HUISdier naar buiten trappen omdat ze er last van hebben.
Er is werkelijk geen enkele reden te bedenken waarom je een HUISdier niet binnen zou houden. Maar ik denk dat het dezelfde reden is dat rond de vakantieperiode veel HUISdieren ergens aan een boom gebonden worden, of in het beste geval nog naar een asiel gebracht worden.

Het merendeel van de katteneigenaren wil wel katten hebben, maar er geen last van hebben, en wat is er makkelijker dan ze naar buiten te trappen, dan ben je er van af.
Dat dat de vogelstand zeer veel kwaad doet en dus zoals gezegt 30 miljoen vogels per jaar het leven kost, interresseert die katten eigenaren geen drol, als ze maar geen krasjes op hun mooie nieuwe bankstel krijgen
Ik vind jouw reacties in dit topic het toonbeeld van ongenuanceerd, zwart-wit en met de botte bijl en dan maar lekker hakken en hakken.

Daar pas ik voor.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:47:02 #218
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71462660
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:46 schreef Countess het volgende:
Ik vermoed van buurtbewoners dat ze een kitten op straat hebben gezet, ik zou hem het liefst binnen willen laten.
Maar mijn eigen kat accepteert helaas absoluut geen concurrenten.
Dierenambulance.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:48:12 #219
223428 Countess
pi_71462692
yes, daar heb je helemaal gelijk in.
pi_71462711
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind jouw reacties in dit topic het toonbeeld van ongenuanceerd, zwart-wit en met de botte bijl en dan maar lekker hakken en hakken.

Daar pas ik voor.
Tsja, met normaal reageren dringt het blijkbaar niet in de botte koppen van de katteneigenaren door. En om in een botte kop wel door te dringen dan maar proberen wat harder te meppen.

En het is gewoon heel erg zwartwit, een kat hoort gewoon niet buiten, maar binnen te blijven en/of op een afgesloten buiten terrein, balkon of tuin.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:51:28 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71462796
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:49 schreef Sakura het volgende:

[..]

Tsja, met normaal reageren dringt het blijkbaar niet in de botte koppen van de katteneigenaren door. En om in een botte kop wel door te dringen dan maar proberen wat harder te meppen.

En het is gewoon heel erg zwartwit, een kat hoort gewoon niet buiten, maar binnen te blijven en/of op een afgesloten buiten terrein, balkon of tuin.
En je denkt dat je met de spreekwoordelijke botte bijl katteneigenaren gaat overtuigen? Dream on. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je zelf gelooft daarmee iets positiefs te bereiken.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 16:54:08 #222
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71462888
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En je denkt dat je met de spreekwoordelijke botte bijl katteneigenaren gaat overtuigen? Dream on. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je zelf gelooft daarmee iets positiefs te bereiken.
Eens hoor, je dwingt er mensen mee in de verdediging en dat leid meestal niet tot constructieve gesprekken.
Ik vind ook dat de discussie best op een wat vriendelijkere manier gevoerd mag worden, maar ook het sarcasme van sommigen mag best wat minder want ook dat draagt echt niet bij tot een normale discussie
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:55:39 #223
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71462928
quote:

[..]

Ik heb het precies andersom.
Ik heb me nog nooit ge-ergerd aan katten, integendeel, lief op straat, en om de praktische reden van niet op de begane grond wonen zitten mijn katten altijd al binnen, maar door het bottebijlengewauwel van XS2Shanna ben ik ineens faliekant tegen katten buiten.

Terwijl ik mijn beestjes vorige week nog best een leuke speeltuin had gegund.
Maar dit topic is wat mij betreft hands-down door de kattenhaters gewonnen op argumenten.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_71462932
quote:

[..]

Soms moet je je ideaal beeld volgen, ook al is dat tegen beter weten in.

En ach, als ik maar 1 katteneigenaar weet te overtuigen van zijn/haar ongelijk, is dat iig weer 1 eigenaar winst.

Misschien moeten er gewoon nog meer katten doodgereden worden en mishandeld worden voordat het eindelijk eens doordringt (en nee, ik zou dat zelf nooit kunnen, het is sowieso al niet de schuld van de kat dat die een eigenaar heeft die geen drol om hem geeft)
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:57:29 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71462994
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:55 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ik heb me nog nooit ge-ergerd aan katten, integendeel, lief op straat, en om de praktische reden van niet op de begane grond wonen zitten mijn katten altijd al binnen, maar door het bottebijlengewauwel van XS2Shanna ben ik ineens faliekant tegen katten buiten.

Maar dit topic is wat mij betreft hands-down door de kattenhaters gewonnen op argumenten.
Jij stelt je mening dus radicaal bij omdat iemand op een forum haar standpunt onhandig verdedigt?

Jeetje.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:57:59 #226
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71463013
Goed dan.

Kat buiten:
Nog heel vaak niet gecastreerd = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken

Kat buiten wel of niet gecastreerd:
Overlast bij andere mensen: kattenpoep, haren, 's nachts keihard gejank omdat of vechten of geil
Auto's
Mishandelaars
Kat wordt afgeschoten blijkbaar Link Senesta.
Kat kan ergens vast komen te zitten en de hongerdood sterven
Ziektes die ze binnen hoogstwaarschijnlijk niet zullen krijgen
Grotere kans op vlooien/oormijt/you name it.
Flora en fauna wordt dusdanig aangetast dat het er echt onder lijdt, link Isdatzo.

Kat binnen
Kat vermaakt zich prima met slapen, kroelen, rondrennen, spelen, eten
Kat kan in de tuin zodat ie allebei heeft maar vrijwel niet de risico's die een kat die los buiten komt wel heeft.

Mijn stelling is dus dat het veel beter is voor een kat om een binnenkat te zijn, en dan voor de leuk de tuin in.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 16:59:29 #227
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71463067
quote:

[..]

Welke kattenhaters?

Ik denk echt dat er heel weinig kattenhaters in dit topic zitten hoor
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:59:57 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71463080
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:55 schreef Sakura het volgende:

[..]

Soms moet je je ideaal beeld volgen, ook al is dat tegen beter weten in.

En ach, als ik maar 1 katteneigenaar weet te overtuigen van zijn/haar ongelijk, is dat iig weer 1 eigenaar winst.

Misschien moeten er gewoon nog meer katten doodgereden worden en mishandeld worden voordat het eindelijk eens doordringt (en nee, ik zou dat zelf nooit kunnen, het is sowieso al niet de schuld van de kat dat die een eigenaar heeft die geen drol om hem geeft)
Dat, hè. Dat die katteneigenaren die jij allemaal over één kam scheert 'geen drol' om hun kat zouden geven. Of dat meen je niet en je zegt het alleen om er effect mee te sorteren. Of je meent het wel en dan slik ik nu bij dezen een heleboel lelijke woorden in.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:59:59 #229
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71463082
En oh ja, als zo'n buitenkat met vlooien/besmettelijk whatever in mijn tuin komt kan die van mij het ook krijgen, bedankt hè .
pi_71463096
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij stelt je mening dus radicaal bij omdat iemand op een forum haar standpunt onhandig verdedigt?

Jeetje.
Komt denk ik ook omdat het gewoon absoluut niet te verdedigen is dat je een kat naar buiten trapt.
Binnen zijn ze gewoon veel gelukkiger en vooral niet te vergeten veel veiliger.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:00:45 #231
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71463110
quote:

[..]

Kattenhaters? Ik heb zelf ook een kat hoor, wil ze alleen niet los buiten hebben lopen.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:02:05 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71463145
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:00 schreef Sakura het volgende:

[..]

Komt denk ik ook omdat het gewoon absoluut niet te verdedigen is dat je een kat naar buiten trapt.
Binnen zijn ze gewoon veel gelukkiger en vooral niet te vergeten veel veiliger.
Ja meid, je hebt de waarheid in pacht. Veel geluk ermee.
pi_71463172
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat, hè. Dat die katteneigenaren die jij allemaal over één kam scheert 'geen drol' om hun kat zouden geven. Of dat meen je niet en je zegt het alleen om er effect mee te sorteren. Of je meent het wel en dan slik ik nu bij dezen een heleboel lelijke woorden in.
Uiteraard gaat dit alleen over de katteneigenaren die hun katten ongecontroleerd buiten laten.

Gelukkig zijn er ook (niet in de minste plaats voor de katten zelf) veel katten eigenaren de wel echt om hun dieren geven en hun verantwoordelijkheid nemen en ze binnen houden (eventueel met extra een afgesloten buiten verblijf)
pi_71463312
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Kattenhaters? Ik heb zelf ook een kat hoor, wil ze alleen niet los buiten hebben lopen.
Had ik zelf overheen gelezen, maar ik denk dat dat niet zo zwartwit bedoeld wordt.
Ikzelf ben in ieder geval absoluut helemaal gek op katten. Ben er alleen een jaar of tien terug allergisch voor geworden
Had zelfs mijn huis al helemaal katvriendelijk ingericht met krab en klimpalen en zelfs al enkele raskatten besteld. Gelukkig merkte ik het vlak voor ik de eerste kittens zou krijgen.
pi_71463349
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja meid, je hebt de waarheid in pacht. Veel geluk ermee.
Ik weet het, op dit punt heb ik idd de waarheid in pacht zoals elk argument in dit (en vele voorgaande) topic overduidelijk aantoont.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:09:43 #236
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71463397
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:28 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Shit... laat je nakijken
Goede beargumentatie joh .

Overigens negeer je wel heel knap mijn posts, ik zou er toch graag een reactie op hebben eigenlijk .
Huilen dan.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:10:12 #237
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71463415
Nou, ik zal nog eens zo degelijk gaan posten zeg
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:26:00 #238
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71463959
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Figure of speech, ik bedoelde dat niet letterlijk.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:35:30 #239
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71464258
Oh, allemaal figuurlijke kattenhaters, okay.
pi_71464370
Mijn katten mogen in- en uitlopen wanneer ze daar zin in hebben. Een kat is nou eenmaal van nature een buitendier. Ze nemen ook regelmatig cadeaus voor me mee (muizen, vogels, kikkers) en laten merken dat ze het heerlijk vinden buiten.

Ik laat ze inenten, ontwormen en ontvlooien, dus mijn katten dragen geen ziektes over op andere katten en kunnen ook geen overdraagbare ziektes krijgen.
It is your friends who make your world!
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:41:49 #241
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71464422
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:35 schreef Harajuku. het volgende:
Oh, allemaal figuurlijke kattenhaters, okay.
Het spijt mij dat ik in een onbezonnen moment het kamp van mensen die beargumenteerden dat er uitstekende redenen zijn om katten binnen te houden i.p.v. buiten te dumpen, verbaal reduceerde tot "kattenhaters". Ik had het niet moeten doen, het was lomp, en geen weergave van de feitelijkheden zoals die tot op dit moment in deze discussie ter tafel zijn gekomen. Ik neem de benaming dan ook terug, in grote schaamte en ontsteltenis over mijn eigen onzorgvuldigheid en ongepaste manier van generaliseren.

Mijn excuses aan al wie ik hiermee gekwetst heb.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:50:00 #242
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71464642
pi_71466451
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:02 schreef Sakura het volgende:

[..]

Uiteraard gaat dit alleen over de katteneigenaren die hun katten ongecontroleerd buiten laten.

Gelukkig zijn er ook (niet in de minste plaats voor de katten zelf) veel katten eigenaren de wel echt om hun dieren geven en hun verantwoordelijkheid nemen en ze binnen houden (eventueel met extra een afgesloten buiten verblijf)
als ik dat hier zou wagen krijg ik juist ruzie met de buren hoor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:03:14 #244
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71466625
Wat hebben jouw buren daar nu weer mee te maken, kun je zelf niet denken?
pi_71466741
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:03 schreef Harajuku. het volgende:
Wat hebben jouw buren daar nu weer mee te maken, kun je zelf niet denken?
nou kan ik me vergissen maar iig de laatste pagina is de stelling "het is aso om je kat buiten te gooien want dan hebben je buren er last van"

mijn argument daartegen is dat het allemaal gewoon afhangt van waar je woont ondersteund met een praktijkvoorbeeld.

ik kan prima nadenken voor mezelf en ik vind het normaal om rekening te houden met je buren. ik ben dus voordat ze naar buiten mochten gewoon even overal langs geweest. vandaar dat ik hun mening ken.
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:09:26 #246
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71466807
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:57 schreef Harajuku. het volgende:
Goed dan.

Kat buiten:
Nog heel vaak niet gecastreerd = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken

Overlast bij andere mensen: kattenpoep, haren, 's nachts keihard gejank omdat of vechten of geil
Auto's
Mishandelaars
Flora en fauna wordt dusdanig aangetast dat het er echt onder lijdt, link Isdatzo.

Kat binnen
Kat kan in de tuin zodat ie allebei heeft maar vrijwel niet de risico's die een kat die los buiten komt wel heeft.

Mijn stelling is dus dat het veel beter is voor een kat om een binnenkat te zijn, en dan voor de leuk de tuin in.
De mening van je buren weegt vast zwaarder dan dit, inderdaad. Wat een geweldig praktijkvoorbeeld.

En ja, die zag ik al aankomen. Ik had nog gehoopt dat je zelf wel zou begrijpen dat dat van de andere kant nergens op slaat.
pi_71467043
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:09 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

De mening van je buren weegt vast zwaarder dan dit, inderdaad. Wat een geweldig praktijkvoorbeeld.

En ja, die zag ik al aankomen. Ik had nog gehoopt dat je zelf wel zou begrijpen dat dat van de andere kant nergens op slaat.
meerdere van de genoemde dingen heb ik al in eerdere posts aangestipt. en op de persoonlijke schaal: je mag dan (volgens eigen zeggen) geweldig voor dieren zijn, maar met mensen lukt het minder. wat is dit topic verkloot zeg! doei!
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:18:55 #248
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71467078
Pardon? Je zegt hier dat je je kat buiten laat omdat je anders mot krijgt met de buren. Daar reageer ik op, ik ga niet je AT uitpluizen.
pi_71467567
quote:
Kat buiten:
steriliseren. valt onder goede verzorging mbt huiskat itt fokkat, nonargument dus.
quote:
Auto's
Mishandelaars
allemaal afhankelijk van waar je woont (en hoe je je dier opvoedt). geldt trouwens ook voor je kinderen. wat had je willen doen? die ook fijn binnen'houden'. dus ook nonargument
quote:
quote:
sinds wanneer hoef je een dier opeens niet meer te verzorgen als die buiten komt? ineneten, ontvlooien en naar de dierenarts hoor je ook te doen bij een buitenkant. weer een nonargument dus.
quote:
is alweer afhankelijk van de omgeving. non argument dus. valt zelfs nog tegen in te brengen dat katten ooit inheems waren in nederland.
quote:
Kat binnen
goed verzorgde kat binnen heeft het ook prima hoor
pi_71467616
whehe, ik postte toch nog wel
en ik doelde op posts in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties