Shit... laat je nakijkenquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
![]()
Je kat in een opvouwkrat laten opsluiten, wachten tot z'n oortjes recht staan, om aan te tonen dat ze gelukkig is, je kat scheren omdat ze zo ziek kan worden en een dekentje om doen....
En je noemt dat een keuze...![]()
A: Een kat raakt gewend aan zijn omgeving, hoe klein die ook is, een kat/poes kan vrede sluiten met het feit dat hij opgesloten zit. Een kat heeft van nature (zover hij deze heeft ontwikkeld) best wel veel geduld....dus wacht rustig af wanneer hij bevrijd word en wacht vervolgens nog even tot de kust echt veilig is.
B: Je kat scheren, omdat hij anders ziek kan worden, omdat hij gezweet heeft (jaja...)....hoe idioot kan je zijn. Katten hebben een bepaald vet laagje, dat hun beschermd tegen extreme hitte en kou. Jij hebt die bescherming van hem afgenomen.....
Ik zou je aan kunnen geven bij de dierenbescherming...
Waarom wel? Onze buurt is echt super kat vriendelijk, de vorige buurt waar we woonden ook. Alles is bij ons met gaas afgespannen, maar katten zijn klimmers, dus ze zijn zo foetsie! Nouja, moeten ze toch zelf weten. De 1 gaat een rondje doen, de ander gaat gezellig bij de spelende kinderen in de buurt liggen, de ander gaat op het bankje in de voortuin zitten, de ander gaat zich verstoppen in een bosje in de tuin, zodat ze hele snelle bewegende blaadjes zo onopvallende mogelijk kan pakken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet lekker in je eigen tuin? Er zijn genoeg middelen om ervoor te kunnen zorgen dat ze in hun eigen tuin blijven, andere mensen hebben er geen last van, voor de kat zou het veel veiliger zijn en als meer mensen dat zouden doen dan zouden er misschien ook niet zoveel inheemse vogeltjes met uitsterven bedreigd worden.
Wat een big deal........ Snap niet dat mensen proberen goed te praten dat een dier naar buiten moet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:30 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Waarom wel? Onze buurt is echt super kat vriendelijk, de vorige buurt waar we woonden ook. Alles is bij ons met gaas afgespannen, maar katten zijn klimmers, dus ze zijn zo foetsie! Nouja, moeten ze toch zelf weten. De 1 gaat een rondje doen, de ander gaat gezellig bij de spelende kinderen in de buurt liggen, de ander gaat op het bankje in de voortuin zitten, de ander gaat zich verstoppen in een bosje in de tuin, zodat ze hele snelle bewegende blaadjes zo onopvallende mogelijk kan pakken.
Wat een big deal........ Snap niet dat mensen proberen goed te praten dat een dier binnen moet blijven. En dat heb ik het dus over de dieren die echt binnen blijven, niet over een afgezette tuin.
...En de flora en fauna vernielen, en gewoon voor overlast zorgen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:33 schreef Sakura het volgende:
[..]
Wat een big deal........ Snap niet dat mensen proberen goed te praten dat een dier naar buiten moet.
...en 30 miljoen vogels vermoorden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
...En de flora en fauna vernielen, en gewoon voor overlast zorgen.
Ik heb toch al tig keer aan haar gevraagd waarom kat wel mag en hond niet, reageert ze toch niet op. De niewsberichten van Senesta en Isdatzo worden ook genegeerd. Dan kan ik er ook vrij weinig mee hoorquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:39 schreef Lienekien het volgende:
Is dit nou een klaagbaaktopic, of een slechte poging tot een constructieve discussie? Ik zie alleen maar herhalingen van zetten met veel onverdraagzaamheid en veel sneren naar elkaar. Echt zo zinloos.
Misschien dat meneer Bush het wel weet...quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:37 schreef Harajuku. het volgende:
Terugkomend op dat bericht van Senesta, hoe smaakt kat eigenlijk?
Oh. ok. Het is een bitchfight met Xs4Shanna geworden. ONZ, dus.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:41 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik heb toch al tig keer aan haar gevraagd waarom kat wel mag en hond niet, reageert ze toch niet op. De niewsberichten van Senesta en Isdatzo worden ook genegeerd. Dan kan ik er ook vrij weinig mee hoor
Inderdaad, net zo zinloos als katteneigenaren die hun HUISdier naar buiten trappen omdat ze er last van hebben.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:39 schreef Lienekien het volgende:
Is dit nou een klaagbaaktopic, of een slechte poging tot een constructieve discussie? Ik zie alleen maar herhalingen van zetten met veel onverdraagzaamheid en veel sneren naar elkaar. Echt zo zinloos.
Ik vind jouw reacties in dit topic het toonbeeld van ongenuanceerd, zwart-wit en met de botte bijl en dan maar lekker hakken en hakken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:43 schreef Sakura het volgende:
[..]
Inderdaad, net zo zinloos als katteneigenaren die hun HUISdier naar buiten trappen omdat ze er last van hebben.
Er is werkelijk geen enkele reden te bedenken waarom je een HUISdier niet binnen zou houden. Maar ik denk dat het dezelfde reden is dat rond de vakantieperiode veel HUISdieren ergens aan een boom gebonden worden, of in het beste geval nog naar een asiel gebracht worden.
Het merendeel van de katteneigenaren wil wel katten hebben, maar er geen last van hebben, en wat is er makkelijker dan ze naar buiten te trappen, dan ben je er van af.
Dat dat de vogelstand zeer veel kwaad doet en dus zoals gezegt 30 miljoen vogels per jaar het leven kost, interresseert die katten eigenaren geen drol, als ze maar geen krasjes op hun mooie nieuwe bankstel krijgen
Dierenambulance.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:46 schreef Countess het volgende:
Ik vermoed van buurtbewoners dat ze een kitten op straat hebben gezet, ik zou hem het liefst binnen willen laten.
Maar mijn eigen kat accepteert helaas absoluut geen concurrenten.
Tsja, met normaal reageren dringt het blijkbaar niet in de botte koppen van de katteneigenaren door. En om in een botte kop wel door te dringen dan maar proberen wat harder te meppen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind jouw reacties in dit topic het toonbeeld van ongenuanceerd, zwart-wit en met de botte bijl en dan maar lekker hakken en hakken.
Daar pas ik voor.
En je denkt dat je met de spreekwoordelijke botte bijl katteneigenaren gaat overtuigen? Dream on. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je zelf gelooft daarmee iets positiefs te bereiken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:49 schreef Sakura het volgende:
[..]
Tsja, met normaal reageren dringt het blijkbaar niet in de botte koppen van de katteneigenaren door. En om in een botte kop wel door te dringen dan maar proberen wat harder te meppen.
En het is gewoon heel erg zwartwit, een kat hoort gewoon niet buiten, maar binnen te blijven en/of op een afgesloten buiten terrein, balkon of tuin.
Eens hoor, je dwingt er mensen mee in de verdediging en dat leid meestal niet tot constructieve gesprekken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je denkt dat je met de spreekwoordelijke botte bijl katteneigenaren gaat overtuigen? Dream on. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je zelf gelooft daarmee iets positiefs te bereiken.
Ik heb het precies andersom.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je denkt dat je met de spreekwoordelijke botte bijl katteneigenaren gaat overtuigen? Dream on. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je zelf gelooft daarmee iets positiefs te bereiken.
Soms moet je je ideaal beeld volgen, ook al is dat tegen beter weten in.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij stelt je mening dus radicaal bij omdat iemand op een forum haar standpunt onhandig verdedigt?quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:55 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik heb het precies andersom.
Ik heb me nog nooit ge-ergerd aan katten, integendeel, lief op straat, en om de praktische reden van niet op de begane grond wonen zitten mijn katten altijd al binnen, maar door het bottebijlengewauwel van XS2Shanna ben ik ineens faliekant tegen katten buiten.
Terwijl ik mijn beestjes vorige week nog best een leuke speeltuin had gegund.
Maar dit topic is wat mij betreft hands-down door de kattenhaters gewonnen op argumenten.
Welke kattenhaters?quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:55 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik heb me nog nooit ge-ergerd aan katten, integendeel, lief op straat, en om de praktische reden van niet op de begane grond wonen zitten mijn katten altijd al binnen, maar door het bottebijlengewauwel van XS2Shanna ben ik ineens faliekant tegen katten buiten.
Maar dit topic is wat mij betreft hands-down door de kattenhaters gewonnen op argumenten.
Dat, hè. Dat die katteneigenaren die jij allemaal over één kam scheert 'geen drol' om hun kat zouden geven. Of dat meen je niet en je zegt het alleen om er effect mee te sorteren. Of je meent het wel en dan slik ik nu bij dezen een heleboel lelijke woorden in.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:55 schreef Sakura het volgende:
[..]
Soms moet je je ideaal beeld volgen, ook al is dat tegen beter weten in.
En ach, als ik maar 1 katteneigenaar weet te overtuigen van zijn/haar ongelijk, is dat iig weer 1 eigenaar winst.
Misschien moeten er gewoon nog meer katten doodgereden worden en mishandeld worden voordat het eindelijk eens doordringt (en nee, ik zou dat zelf nooit kunnen, het is sowieso al niet de schuld van de kat dat die een eigenaar heeft die geen drol om hem geeft)
Komt denk ik ook omdat het gewoon absoluut niet te verdedigen is dat je een kat naar buiten trapt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij stelt je mening dus radicaal bij omdat iemand op een forum haar standpunt onhandig verdedigt?
Jeetje.
Kattenhaters? Ik heb zelf ook een kat hoor, wil ze alleen niet los buiten hebben lopen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:55 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ja meid, je hebt de waarheid in pacht. Veel geluk ermee.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:00 schreef Sakura het volgende:
[..]
Komt denk ik ook omdat het gewoon absoluut niet te verdedigen is dat je een kat naar buiten trapt.
Binnen zijn ze gewoon veel gelukkiger en vooral niet te vergeten veel veiliger.
Uiteraard gaat dit alleen over de katteneigenaren die hun katten ongecontroleerd buiten laten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat, hè. Dat die katteneigenaren die jij allemaal over één kam scheert 'geen drol' om hun kat zouden geven. Of dat meen je niet en je zegt het alleen om er effect mee te sorteren. Of je meent het wel en dan slik ik nu bij dezen een heleboel lelijke woorden in.
Had ik zelf overheen gelezen, maar ik denk dat dat niet zo zwartwit bedoeld wordt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Kattenhaters? Ik heb zelf ook een kat hoor, wil ze alleen niet los buiten hebben lopen.
Ik weet het, op dit punt heb ik idd de waarheid in pacht zoals elk argument in dit (en vele voorgaande) topic overduidelijk aantoont.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja meid, je hebt de waarheid in pacht. Veel geluk ermee.
Goede beargumentatie johquote:
Figure of speech, ik bedoelde dat niet letterlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Kattenhaters? Ik heb zelf ook een kat hoor, wil ze alleen niet los buiten hebben lopen.
Het spijt mij dat ik in een onbezonnen moment het kamp van mensen die beargumenteerden dat er uitstekende redenen zijn om katten binnen te houden i.p.v. buiten te dumpen, verbaal reduceerde tot "kattenhaters". Ik had het niet moeten doen, het was lomp, en geen weergave van de feitelijkheden zoals die tot op dit moment in deze discussie ter tafel zijn gekomen. Ik neem de benaming dan ook terug, in grote schaamte en ontsteltenis over mijn eigen onzorgvuldigheid en ongepaste manier van generaliseren.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:35 schreef Harajuku. het volgende:
Oh, allemaal figuurlijke kattenhaters, okay.
als ik dat hier zou wagen krijg ik juist ruzie met de buren hoor.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:02 schreef Sakura het volgende:
[..]
Uiteraard gaat dit alleen over de katteneigenaren die hun katten ongecontroleerd buiten laten.
Gelukkig zijn er ook (niet in de minste plaats voor de katten zelf) veel katten eigenaren de wel echt om hun dieren geven en hun verantwoordelijkheid nemen en ze binnen houden (eventueel met extra een afgesloten buiten verblijf)
nou kan ik me vergissen maar iig de laatste pagina is de stelling "het is aso om je kat buiten te gooien want dan hebben je buren er last van"quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:03 schreef Harajuku. het volgende:
Wat hebben jouw buren daar nu weer mee te maken, kun je zelf niet denken?
De mening van je buren weegt vast zwaarder dan dit, inderdaad. Wat een geweldig praktijkvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:57 schreef Harajuku. het volgende:
Goed dan.
Kat buiten:
Nog heel vaak niet gecastreerd = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken
Kat buiten wel of niet gecastreerd:
Overlast bij andere mensen: kattenpoep, haren, 's nachts keihard gejank omdat of vechten of geil
Auto's
Mishandelaars
Kat wordt afgeschoten blijkbaarLink Senesta.
Kat kan ergens vast komen te zitten en de hongerdood sterven
Ziektes die ze binnen hoogstwaarschijnlijk niet zullen krijgen
Grotere kans op vlooien/oormijt/you name it.
Flora en fauna wordt dusdanig aangetast dat het er echt onder lijdt, link Isdatzo.
Kat binnen
Kat vermaakt zich prima met slapen, kroelen, rondrennen, spelen, eten
Kat kan in de tuin zodat ie allebei heeft maar vrijwel niet de risico's die een kat die los buiten komt wel heeft.
Mijn stelling is dus dat het veel beter is voor een kat om een binnenkat te zijn, en dan voor de leuk de tuin in.
meerdere van de genoemde dingen heb ik al in eerdere posts aangestipt. en op de persoonlijke schaal: je mag dan (volgens eigen zeggen) geweldig voor dieren zijn, maar met mensen lukt het minder. wat is dit topic verkloot zeg! doei!quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:09 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
De mening van je buren weegt vast zwaarder dan dit, inderdaad. Wat een geweldig praktijkvoorbeeld.
En ja, die zag ik al aankomen. Ik had nog gehoopt dat je zelf wel zou begrijpen dat dat van de andere kant nergens op slaat.
steriliseren. valt onder goede verzorging mbt huiskat itt fokkat, nonargument dus.quote:Kat buiten:
Nog heel vaak niet gecastreerd = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken = verwilderde kittens die ook weer gaan rondneuken
allemaal afhankelijk van waar je woont (en hoe je je dier opvoedt). geldt trouwens ook voor je kinderen. wat had je willen doen? die ook fijn binnen'houden'. dus ook nonargumentquote:Kat buiten wel of niet gecastreerd:
Overlast bij andere mensen: kattenpoep, haren, 's nachts keihard gejank omdat of vechten of geil
Auto's
Mishandelaars
Kat wordt afgeschoten blijkbaar Link Senesta.
quote:Kat kan ergens vast komen te zitten en de hongerdood sterven
sinds wanneer hoef je een dier opeens niet meer te verzorgen als die buiten komt? ineneten, ontvlooien en naar de dierenarts hoor je ook te doen bij een buitenkant. weer een nonargument dus.quote:Ziektes die ze binnen hoogstwaarschijnlijk niet zullen krijgen
Grotere kans op vlooien/oormijt/you name it.
is alweer afhankelijk van de omgeving. non argument dus. valt zelfs nog tegen in te brengen dat katten ooit inheems waren in nederland.quote:Flora en fauna wordt dusdanig aangetast dat het er echt onder lijdt, link Isdatzo.
goed verzorgde kat binnen heeft het ook prima hoorquote:Kat binnen
Kat vermaakt zich prima met slapen, kroelen, rondrennen, spelen, eten
Kat kan in de tuin zodat ie allebei heeft maar vrijwel niet de risico's die een kat die los buiten komt wel heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |