abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71593460
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kan zijn, maar bij mijn werkgever werken bijna geen "ouderen". De gemiddelde leeftijd is volgens mij nog niet eens 25.
Dan klopt het ook wel dat je niet zoveel verdient. Bedrijven als Logica zijn echter een stuk scheutiger (en professioneler ook) met hun beloningen.
pi_71593509
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:17 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Dan klopt het ook wel dat je niet zoveel verdient. Bedrijven als Logica zijn echter een stuk scheutiger (en professioneler ook) met hun beloningen.
Alleen nemen zij niemand meer aan .
pi_71593524
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:16 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Nou ja een koophuis is natuurlijk geen probleem dat heb ik zelf ook. Ik ga me alleen niet in de schulden steken en ben nu nog zeker tevreden maar als ik om me heen kijk dat mensen zich in de schulden steken voor een huis omdat dat voor de buitenwereld moet, maar ondertussen de euroshopper cola serveren weet ik wel hoe laat het is
Het is natuurlijk ook mogelijk dat ze de euroschopper ( ) cola lekker vinden...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2009 14:19:41 ]
pi_71593570
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:18 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Alleen nemen zij niemand meer aan .
Dat klopt.
pi_71593741
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook mogelijk dat ze de euroschopper ( ) cola lekker vinden...
Right
pi_71593870
Ik drink ook altijd Euroshopper cola. Ik vind dat onheilspellende gevoel in m'n maag-darm-kanaal altijd zo apart, een echte sensatie.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:17:33 #107
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_71595253
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:19 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik denk dat die ontslaggolf onder het IT personeel bij bedrijven zoals Logica,Atos/Cap etc wel mee zal vallen. Denk dat de meeste ontslagen vallen bij IT personeel bij bedrijven zelf, er zijn immers heel wat outsourcingtrajexten opgestart om intern personeel kwijt te raken. Verder hebben de meeste IT bedrijven, als ik de interne berichten moet geloven, een dik plan opgesteld aangaande de mexicaanse griep. Lijkt me sterk dat daarbij hoort dat je na het laten afvloeien van 8-10% van je werknemers er nog eens 10% naar huis stuurt. Interne signalen dat er gedwongen ontslagen gaan vallen zijn er ook niet. Interne cijfers zagen er ook "goed" uit.

Er is wel een acceleratie van het het aantal offshoreprojecten te zien, dat kan t.z.t. bij afronding wel wat banen gaan schelen.

Ik denk iig dat Sanderink het vooral over het licht in zijn eigen tunnel heeft, misschien zit hij op een anders spoor...
Ik denk dat dat heel erg meevalt, ben net sinds een jaar vanuit detachering, intern gegaan en ben daar momenteel erg blij toe. Hier worden zoveel mogelijk externen eruit gewipt, projecten stil gezet etc. etc..
Internen worden zoveel mogelijk gespaard omdat dat "eigen" kapitaal is. Kortom, jouw feestje als hierboven beschreven zie ik hier iig niet gebeuren . Keerzijde is overigens wel dat dit hier een stukje minder florisant toekomst perspectief biedt dan mijn vorige WG waar ik gemiddeld 3500 euro per jaar op salaris vooruit ging.
pi_71597881
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:36 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Vanmiddag komt mn accountmanager langs voor het maandelijkse gesprek... Eens vragen hoe het bij ons zit met de toekomstverwachtingen.
Volgens mn accountmanager; bedrijf zit nog in de groene cijfers en neemt weer mensen aan.

Alleen "mag" ik nu wel een aantal certificaten gaan halen... Want "marktonderzoek wijst uit dat de opdrachtgevers deze kennis waarderen".
pi_71597949
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Volgens mn accountmanager; bedrijf zit nog in de groene cijfers en neemt weer mensen aan.

Alleen "mag" ik nu wel een aantal certificaten gaan halen... Want "marktonderzoek wijst uit dat de opdrachtgevers deze kennis waarderen".
Is dat erg dan, dat je certificaten moet halen? Lijkt me niet meer dan logisch. Als ik zie wat er allemaal voor prutsers in de ICT werkzaam zijn, werkelijk beschamend gewoon.
pi_71598024
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:45 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Is dat erg dan, dat je certificaten moet halen? Lijkt me niet meer dan logisch. Als ik zie wat er allemaal voor prutsers in de ICT werkzaam zijn, werkelijk beschamend gewoon.
eigenlijk een andere discussie, maar goed...

Nee, natuurlijk wil ik graag doorleren. Maar dan wel in de richting die ik wil. Niet het certificaat wat mij nu verplicht wordt. Maar goed, gevalletje "u vraagt, wij draaien".
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:48:44 #111
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71598056
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lijkt me eerder positief. hoe meer je (aantoonbaar op papier) kan hoe sterker je straks staat mocht het toch misgaan. Heb je wel weer deze certificaten erbij.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71598099
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

eigenlijk een andere discussie, maar goed...

Nee, natuurlijk wil ik graag doorleren. Maar dan wel in de richting die ik wil. Niet het certificaat wat mij nu verplicht wordt. Maar goed, gevalletje "u vraagt, wij draaien".
Wat moet je nu doen dan? Beetje MCSE-dingetjes ofzo, beginnend met MCP?
pi_71598101
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:48 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Lijkt me eerder positief. hoe meer je (aantoonbaar op papier) kan hoe sterker je straks staat mocht het toch misgaan. Heb je wel weer deze certificaten erbij.
Heb nogal een aversie tegen het onderwerp (Office2k7).
pi_71598157
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:50 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Wat moet je nu doen dan? Beetje MCSE-dingetjes ofzo, beginnend met MCP?
Office2k7 dus, maar ook een upgrade van mn MCSA naar MCITP. Dat laatste doe ik ook met enige tegenzin, maar dat komt vooral door Vista. Moet alleen wel ff kijken hoeveel certificaten ik moet halen voor die upgrade. 1 of 2, hoop 1
pi_71598313
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Office2k7 dus
Gadverdamme inderdaad. I feel your agony.
pi_71598384
Afijn, als ik jou was zou ik een èchte studie oppakken en een vak leren. Anders blijf je deze ellende krijgen.
pi_71598435
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:59 schreef jkdjjsop het volgende:
Afijn, als ik jou was zou ik een èchte studie oppakken en een vak leren. Anders blijf je deze ellende krijgen.
Zit al een tijdje te denken om psychologie op te pakken... Al was het alleen maar voor mn eigen lol, maar een full-time studie is momenteel ietwat duur denk ik.

Daarbij is de IT sowieso niet zo leuk meer, teveel prutsers.
pi_71598575
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:01 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zit al een tijdje te denken om psychologie op te pakken... Al was het alleen maar voor mn eigen lol, maar een full-time studie is momenteel ietwat duur denk ik.
Is psychologie niet fulltime? Normaal wel toch?
quote:

Eensch. Ik vind het daarom ook niet leuk meer. Je zit constant de rotzooi van een ander op te ruimen. Is overigens niet alleen de schuld van die mensen, komt ook door de tijdsdruk en het beperkte budget waaronder veel "ICT-oplossingen" vaak in elkaar gedraaid worden.
pi_71599129
Wanneer komen de cijfers van het 2e kwartaal of zijn die er al?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71599311
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:01 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik zit ook in de IT, niet meer in de techniek, dat scheelt voor mij persoonlijk al een berg. Maar ik baal er wel dagelijks van dat ik "in de IT zit". Probeer er maar eens uit te komen Alcatraz
Doe deeltijd Psychologie, propedeuse bijna af. valt best te doen. Kost wel een berg, maar de belasting geeft je dan wel weer 42% terug, dat scheelt dan weer.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:37:53 #121
246373 Idler
Simplicity!
pi_71600907
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer komen de cijfers van het 2e kwartaal of zijn die er al?
Hier iig die van CAP:

http://www.nl.capgemini.c(...)-line-with-targets-/
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_71601042
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:37 schreef Idler het volgende:

[..]

Hier iig die van CAP:

http://www.nl.capgemini.c(...)-line-with-targets-/
Bedoel natuurlijk de werkeloosheidscijfers
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:59:33 #123
36431 bleiblei
pi_71601475
Een vak leren en Psychologie studeren op 1 pagina is toch wel 1 van de meest lachwekkende dingen die ik vandaag tegen gekomen ben . Kan je beter in de "IT zitten".
pi_71605007
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:59 schreef bleiblei het volgende:
Een vak leren en Psychologie studeren op 1 pagina is toch wel 1 van de meest lachwekkende dingen die ik vandaag tegen gekomen ben . Kan je beter in de "IT zitten".
Vandaar dan de opmerking "Al was het alleen maar voor mn eigen lol"
pi_71605040
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:32 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik zit ook in de IT, niet meer in de techniek, dat scheelt voor mij persoonlijk al een berg. Maar ik baal er wel dagelijks van dat ik "in de IT zit". Probeer er maar eens uit te komen Alcatraz
Doe deeltijd Psychologie, propedeuse bijna af. valt best te doen. Kost wel een berg, maar de belasting geeft je dan wel weer 42% terug, dat scheelt dan weer.
Ook daar zijn 3 man uit ontsnapt, dus het is mogelijk
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:21:19 #126
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_71608086
TVP, omdat ik opzoek ben naar een koop-appartement hier ook wat nieuws meepikken
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_71608183
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:21 schreef XDo het volgende:
TVP, omdat ik opzoek ben naar een koop-appartement hier ook wat nieuws meepikken
Kopen .

Kijk over een paar jaar nog eens.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:27:17 #128
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_71608282
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Kopen .

Kijk over een paar jaar nog eens.
Dat duurt me te lang, iets huren vind ik zonde van mijn geld en krakers heb ik een hekel aan.

Daarentegen ben ik allesbehalve financieel onderlegt dus misschien wil je je standpunt aan me uitleggen? (De prijzen zijn nu toch al gedaald tov een jaar terug??)
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:01:39 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71609899
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:27 schreef XDo het volgende:

[..]

Dat duurt me te lang, iets huren vind ik zonde van mijn geld en krakers heb ik een hekel aan.

Daarentegen ben ik allesbehalve financieel onderlegt dus misschien wil je je standpunt aan me uitleggen? (De prijzen zijn nu toch al gedaald tov een jaar terug??)
Als je verwacht dat de huizenprijzen met 10% dalen is huren geen weggegooid geld. Als je koopt betaal je ook rente (zie je ook niks van terug) en ben je ook nog 10% van je aankoopbedrag kwijt (want als je een jaar later koopt kun je een soortgelijk appartement krijgen voor 10% minder geld). Als je niet hoeft nu en gelooft dat de markt verder daalt, dan loont het zich dus om te wachten. Ook als je 6000 euro huur betaald hebt.

Huren:
huur 6000 p/j

Kopen:
Rente 6000 p/j
waardevermindering woning: 30.000 p/j

Het is dus wat je denkt dat de markt gaat doen. Ik denk ook zakken.
The End Times are wild
pi_71610922
De jongeren hebben zeer slechte inkomens vooruitzichten, mede door het beleid van de regering die werkenden steeds verder afknijpt.
Steeds meer tijdelijke contracten en een financiering op basis van 6 keer twee maal een tijdelijk inkomen is afgelopen

Daarom wordt de payability steeds moeilijker.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:32:21 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71611113
Er zullen wel veel ZZP'ers in de problemen komen na de vakantie. Ik heb er een aantal gesproken en die hebben dus gewoon helemaal geen werk na de vakantie! Terug naar hun baas kunnen ze ook niet, want die weet al niet hoe hij zijn eigen personeel aan de gang moet houden.

De ene ZZP-er zal een buffertje hebben, de andere niet. Zonder buffertje wordt het allemaal toch lastig. Als ZZP-er heb je ook geen WW.
The End Times are wild
pi_71615372
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:27 schreef XDo het volgende:

[..]

Gewoon lekker kopen laat die pberends lekker lullen en echt onderbouwen doet hij ook niet
pi_71615388
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:27 schreef henkway het volgende:
Daarom wordt de payability steeds moeilijker.
Ik kan nog steeds hetzelfde bedrag lenen als een half jaar geleden
pi_71615418
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:05 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Gewoon lekker kopen laat die pberends lekker lullen en echt onderbouwen doet hij ook niet
Kijk gewoon om je heen en je ziet dat er 40-50% van de top af moet. Situatie te vergelijken met Japan in de jaren '90
pi_71615436
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:08 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Kijk gewoon om je heen en je ziet dat er 40-50% van de top af moet. Situatie te vergelijken met Japan in de jaren '90
[ afbeelding ]
Leuk zo'n grafiekje maar wat zegt dat dan over NL?
pi_71615466
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:09 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Situatie vergelijkbaar met Nederland, wij gaan ook een periode in met deflatie, en in Japan werd ook lange tijd gedacht dat prijzen niet konden dalen door ruimteschaarste.
pi_71615500
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:09 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Dat ook in een dichtbevolkt land met grondschaarste de vastgoedprijzen kunnen dalen. Zelf in een stad als Tokyo waar er meer schaarste heerst dan hier.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71615515
Oke dus ik kan binnenkort een huis kopen voor 125k die nu voor 250k op funda staat?
pi_71615542
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:15 schreef Bulletdodger het volgende:
Oke dus ik kan binnenkort een huis kopen voor 125k die nu voor 250k op funda staat?
Binnenkort is wel over enkele jaren, en ja waarschijnlijk is het dan mogelijk.
pi_71615589
Misschien kan je dan met een modaal salaris een modale woning aanschaffen. Dat zal de samenleving als geheel ten goede komen i.p.v. collectief kromliggen voor de banken.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71615608
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:17 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Binnenkort is wel over enkele jaren, en ja waarschijnlijk is het dan mogelijk.
ik geloof het niet zo.. Eigenaren blijven dan met een gigantische restschuld zitten die blijven dus gewoon zitten waar ze zitten.

Zien de doemdenkers hier dan niet dat het niet zo makkelijk is als ze denken: Ooh daar moet 40% af zonder even verder te denken dat een eigenaar met restschuld bliijft zitten ( ff 125k bijlenen kost ook niets natuurlijk)

Makkelijk gezegd natuurlijk, wens blijft de vader van de gedachte nietwaar?

Als ik met 1 potientieel 125k restschuld zou blijven zitten zou ik echt niet gaan verkopen jij wel?
pi_71615650
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:21 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

ik geloof het niet zo.. Eigenaren blijven dan met een gigantische restschuld zitten die blijven dus gewoon zitten waar ze zitten.

Zien de doemdenkers hier dan niet dat het niet zo makkelijk is als ze denken: Ooh daar moet 40% af zonder even verder te denken dat een eigenaar met restschuld bliijft zitten ( ff 125k bijlenen kost ook niets natuurlijk)

Makkelijk gezegd natuurlijk, wens blijft de vader van de gedachte nietwaar?

Als ik met 1 potientieel 125k restschuld zou blijven zitten zou ik echt niet gaan verkopen jij wel?
Verplichte verkopen zul je gaan krijgen net zoals in de US, veel mensen die werkloos worden, zullen hun hypotheek verplichtingen niet meer kunnen voldoen.

Dan verkopen ze het zelf niet, dat doet de bank wel voor ze..
pi_71615666
De meeste eigenaren hebben nog steeds overwaarde als de prijzen flink zakken. Mensen die de afgelopen 4 jaar hun eerste woning gekocht hebben zijn de klos. De rest lacht nog steeds.
pi_71615674
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Verplichte verkopen zul je gaan krijgen net zoals in de US, veel mensen die werkloos worden, zullen hun hypotheek verplichtingen niet meer kunnen voldoen.

Dan verkopen ze het zelf niet, dat doet de bank wel voor ze..
Een bank ziet ook wel dat als iemand met een restschuld van 125k blijft zitten dat diegene ook dat niet kan betalen daar heeft een bank ook geen belang bij.
pi_71615697
Naast de kredietcrisis helpt de vergrijzing natuurlijk ook een handje. Veel 55+-ers gaan de komende jaren kleiner wonen omdat de kinderen het huis uit zijn. Er komen relatief meer eengezinswoningen op de markt. Dit zal de prijzen ook wel drukken.
pi_71615702
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:25 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Een bank ziet ook wel dat als iemand met een restschuld van 125k blijft zitten dat diegene ook dat niet kan betalen daar heeft een bank ook geen belang bij.
Ok baas, geloof maar in de goede wil van banken in dit alles. Uiteindelijk zullen de huizenprijzen toch wel 40-50% gaan corrigeren, of U het nu graag ziet of niet.
pi_71615720
quote:

[..]

Daar is de NHG voor uitgevonden. Als het goed gaat wint de bank, als het fout gaat ook.
pi_71615811
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:27 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ok baas, geloof maar in de goede wil van banken in dit alles. Uiteindelijk zullen de huizenprijzen toch wel 40-50% gaan corrigeren, of U het nu graag ziet of niet.
Persoonlijk schat ik 80% lager in 2011 en bloed op de straat
pi_71615875
quote:

[..]

Tsjah echte onderbouwingen hoef je ook niet te verwachten in dit topic dit zijn meer onderbuik gevoelens. Moet ik naar aanleiding van een japans grafiekje meteen klakkeloos geloven dat hetzelfde hier gaat gebeuren? Hebben ze daar ook HRA etcetera? Dat is pas een prijsopdrijvende factor.

Mensen die hier roepen dat er makkelijk 50% af kan neem ik niet echt serieus. dat zijn vaak uitiingen van frustratie.

Ik ben zelf geen profiteur van stijgende huizenprijzen, mijn volgende huis zal dan duurder worden, het gaat mij meer om het effect op de economie maar goed daar denken jullie ook niet bij na of wel soms?

Dus jullie zijn blij dat als het 40-50 procent "gecorrigeerd" is en de economie komt niet meer uit het slop dat jullie dan blij zijn?
pi_71615906
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:38 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Tsjah echte onderbouwingen hoef je ook niet te verwachten in dit topic dit zijn meer onderbuik gevoelens. Moet ik naar aanleiding van een japans grafiekje meteen klakkeloos geloven dat hetzelfde hier gaat gebeuren? Hebben ze daar ook HRA etcetera? Dat is pas een prijsopdrijvende factor.

Mensen die hier roepen dat er makkelijk 50% af kan neem ik niet echt serieus. dat zijn vaak uitiingen van frustratie.

Ik ben zelf geen profiteur van stijgende huizenprijzen, mijn volgende huis zal dan duurder worden, het gaat mij meer om het effect op de economie maar goed daar denken jullie ook niet bij na of wel soms?

Dus jullie zijn blij dat als het 40-50 procent "gecorrigeerd" is en de economie komt niet meer uit het slop dat jullie dan blij zijn?
Joh, laat lekker lullen die gast, die 50% correctie kan hij (voorlopig) alleen maar van dromen
pi_71615918
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:38 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik niet blij mee, maar het is wel realistisch. Als je kijkt naar de langere termijn dan zie je dat huizenprijzen inflatiegecorrigeerd amper stijgen, dus waarom zou dat in de afgelopen 15 jaar veranderd zijn?
pi_71615933
quote:

[..]

Banken hebben absoluut geen enkele baat bij hypotheekschulden die op korte termijn niet kunnen worden ingelost. Ze hebben er absoluut wel baat bij dat ze na 30, 40 of 50 jaar de hypotheekschuld hebben afgelost. Banken zullen ten allen tijde continuiteit willen op hun uitstaande hypotheekleningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2009 09:52:27 ]
pi_71615973
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Joh, laat lekker lullen die gast, die 50% correctie kan hij (voorlopig) alleen maar van dromen
Inderdaad, het is vast een gefrustreerde huurder. Mensen die in 1990 riepen dat de prijzen niet hoger konden en dat ze gingen wachten tot de daling, nou die hebben heel lang gewacht tot 2008 iig
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Banken hebben absoluut geen enkele baat bij hypotheekschulden die op korte termijn niet kunnen worden ingelost. Ze hebben er absoluut wel baat bij dat ze na 30, 40 of 50 jaar de hypotheekschuld hebben afgelast. Banken zullen ten allen tijde continuiteit willen op hun uitstaande hypotheekleningen.
Dat dus.
pi_71616003
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:40 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik niet blij mee, maar het is wel realistisch. Als je kijkt naar de langere termijn dan zie je dat huizenprijzen inflatiegecorrigeerd amper stijgen, dus waarom zou dat in de afgelopen 15 jaar veranderd zijn?
Realistisch op basis waarvan? Een japanse grafiek? Het feit dat we (wederom) in een crisis zouden zitten, a la de jaren 80?
pi_71616033
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Realistisch op basis waarvan? Een japanse grafiek? Het feit dat we (wederom) in een crisis zouden zitten, a la de jaren 80?
Ja, we zitten op dit moment in dezelfde situatie waar Japan al 20 jaar in zit.. Deflatie here we come
pi_71616205
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:46 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ja, we zitten op dit moment in dezelfde situatie waar Japan al 20 jaar in zit.. Deflatie here we come
En Japan heeft precies dezelfde huizenmarkt? Dezelfde regulerende maatregelen door de overheid? Dezelfde 'woningnood' (200.000 huizen in de verkoop and counting) ? Hetzelfde huur/koop gat?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:18:55 #157
36431 bleiblei
pi_71616689
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Persoonlijk schat ik 80% lager in 2011 en bloed op de straat

*Bookmark*

Hebben we weer wat te lachen over 2 jaar.
Al roep je dan ws. dat het in 2015 wel flink lager is. Zoals jullie doemdenkers al 3 jaar doen .
Lekker voorspellen zo, elk jaar de termijn stukje oprekken'.

Al tuint mijn vriendin daar ook al een jaar of 2 in, als we het over beginnen met kinderen hebben .
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 10:45:29 #158
236264 crew  capricia
pi_71617373
Ik neem aan dat mensen die verwachten dat de huizenprijzen met 50% gaan dalen, ook de komende 20 jaar gaan wachten op die daling...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71617429
Volgens de maya kalender 100% daling in 2012, zo ik zit het hoogst. Kan ik nog wat winnen met deze quiz.
pi_71618686
quote:

[..]

De bank heeft liever 125K dan helemaal niets. Als iemand zijn lasten niet meer kan betalen, zal die persoon momenteel wat uitstelling van executie krijgen. Maar ook dat houdt op een gegeven moment op.
pi_71618742
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:45 schreef capricia het volgende:
Ik neem aan dat mensen die verwachten dat de huizenprijzen met 50% gaan dalen, ook de komende 20 jaar gaan wachten op die daling...

Nee hoor, ik verwacht ook een daling van vele procenten, maar we (vriendin en ik) hebben besloten om of over 5 jaar, of als we ons droomhuisje tegenkomen, te gaan kopen.
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 11:41:43 #162
236264 crew  capricia
pi_71618966
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:34 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nee hoor, ik verwacht ook een daling van vele procenten, maar we (vriendin en ik) hebben besloten om of over 5 jaar, of als we ons droomhuisje tegenkomen, te gaan kopen.
Als je het betalen kunt, dan moet je gewoon voor je droomhuis gaan. Het is zonde van de jaren in je leven als je alleen maar gaat zitten wachten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71618973
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:34 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ook als je droomhuis volgens velen hier overpriced is? Ik bedoel 50% is toch flink besparen op de maandlasten (als er dan nog een bank is die daarop een hypotheek verstrekt)
pi_71619361
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De bank heeft liever 125K dan helemaal niets. Als iemand zijn lasten niet meer kan betalen, zal die persoon momenteel wat uitstelling van executie krijgen. Maar ook dat houdt op een gegeven moment op.

Natuurlijk niet. Als de bank 10 jaar lang wat minder krijgt maar op het eind meer dan 70% van de schuld terugkrijgt, dan zullen ze dat natuurlijk veel sneller doen dan een of andere executieverkoop die maar de helft oplevert.
pi_71619560
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:42 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Ook als je droomhuis volgens velen hier overpriced is? Ik bedoel 50% is toch flink besparen op de maandlasten (als er dan nog een bank is die daarop een hypotheek verstrekt)
Yep, met als onderstaande reden:
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je het betalen kunt, dan moet je gewoon voor je droomhuis gaan. Het is zonde van de jaren in je leven als je alleen maar gaat zitten wachten.
De 5 jaar termijn is BTW puur om te sparen. We gaan de kk en de inrichting niet financieren. Vreemd genoeg, sparen wij voor dat soort zaken .
pi_71619585
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Als de bank 10 jaar lang wat minder krijgt maar op het eind meer dan 70% van de schuld terugkrijgt, dan zullen ze dat natuurlijk veel sneller doen dan een of andere executieverkoop die maar de helft oplevert.
Klopt, maar banken zullen zo weinig mogelijk risico willen lopen. Dus ze zullen als eerste een analyse maken over hoe groot de kans is dat ze überhaupt hetzelfde (of groter) bedrag terug zullen krijgen als dat de executie verkoop op zal leveren.

Lijkt mij, iig.
pi_71620203
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:04 schreef RvLaak het volgende:

De 5 jaar termijn is BTW puur om te sparen. We gaan de kk en de inrichting niet financieren. Vreemd genoeg, sparen wij voor dat soort zaken .
Prima plan hoor om dat niet mee te financieren de AFM is blij met je

KK financier ik liever mee, toch belastingaftrekbaar
pi_71620784
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Klopt, maar banken zullen zo weinig mogelijk risico willen lopen. Dus ze zullen als eerste een analyse maken over hoe groot de kans is dat ze überhaupt hetzelfde (of groter) bedrag terug zullen krijgen als dat de executie verkoop op zal leveren.

Lijkt mij, iig.
En die analyse zal bij een executieverkoop altijd nadelig uitvallen, geloof mij maar
pi_71625164
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En die analyse zal bij een executieverkoop altijd nadelig uitvallen, geloof mij maar
Lig aan de verwachtte waardedaling in de toekomst. Een executieverkoop nu kan veel voordeliger zijn, dan er mee wachten.
pi_71628337
Huizenkopers gelokt met hypotheek en paard

AMSTERDAM – Dirk Kat en Monique Hoogvliet, van supermarktfamilies Dekamarkt en Hoogvliet, raken hun huizen maar niet kwijt. Reden om het anders aan te pakken; zij helpen de koper met de hypotheek en geven een paard naar keuze weg.

http://www.nuzakelijk.nl/(...)otheek-en-paard.html
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:56:22 #171
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71628544
Ja handig, voor de kosten van zo'n paard moet je een 2e hypotheek nemen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71628655
Ik snap dat ook niet. Auto's, paarden e.d. bij een huis aanbieden. Kost mij uiteindelijk alleen maar meer geld.
Waarom gooien ze niet gewoon de vraagprijs naar beneden?
pi_71628741
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:45 schreef capricia het volgende:

Ik denk dat de huizenprijzen mogelijk met 50 of 60% kunnen dalen, maar als ze 25% gezakt zijn vanaf het hoogtepunt zou je opzich al best kunnen instappen.
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 23:04:38 #174
236264 crew  capricia
pi_71637084
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat de huizenprijzen mogelijk met 50 of 60% kunnen dalen, maar als ze 25% gezakt zijn vanaf het hoogtepunt zou je opzich al best kunnen instappen.
alles kan. Maar ooit ga je dood, dus stel ik voor om maar gewoon NU te leven...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71637729
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:00 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik snap dat ook niet. Auto's, paarden e.d. bij een huis aanbieden. Kost mij uiteindelijk alleen maar meer geld.
Waarom gooien ze niet gewoon de vraagprijs naar beneden?
Doen ze uiteindelijk ook, zo ook die woning op Ijburg in Amsterdam, kreeg je een vliegtuig bij voor 2 miljoen
Nu zonder vliegtuig een paar maanden later vragen ze er 1,5 miljoen voor
pi_71654579
Het wordt bijna genant dat er nog mensen zijn die denken dat een daling van 40 a 50% onmogelijk is. Uiteraard zullen er verschillen zijn in daling per locatie en segment, maar na de top in Q2 2008 is er gemiddeld al ruim 10% af. En in bepaalde regio's al veel meer, bv Blaricum -/- 19% ! http://www.fd.nl/artikel/(...)an-volledig-onderuit
En dit is pas na 1 jaar van dalingen zonder massa-werkloosheid en met geforceerd lage rente! Wat er de komende jaren zal gebeuren is niet te voorspellen, maar grote dalingen zijn simpelweg niet meer uit te sluiten als optie.

Wij stonden 3 jaar geleden voor de keuze om wel of niet te kopen en hebben het gelukkig niet gedaan. Inmiddels 40k eur gespaard en er komt elk jaar dat we wachten 20k eur bij. Stel: al gaan huizenprijzen in ons gebied maar 30% omlaag dan kopen we over 3 jr huis wat eerst 200k eur kostte voor 140k eur, wat resulteert in hypotheek / lening van 50k eur die we versneld gaan aflossen. Binnen enkele jaren dus geen huur/rente/aflossing meer
Dan zouden we wel complete debielen zijn geweest als we 3 jr geleden voor 220k eur (incl kk) een hypotheek voor 30 jaar hadden afgesloten.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:24:59 #177
36431 bleiblei
pi_71654752
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:18 schreef Startertjes het volgende:
Het wordt bijna genant dat er nog mensen zijn die denken dat een daling van 40 a 50% onmogelijk is. Uiteraard zullen er verschillen zijn in daling per locatie en segment, maar na de top in Q2 2008 is er gemiddeld al ruim 10% af. En in bepaalde regio's al veel meer, bv Blaricum -/- 19% ! http://www.fd.nl/artikel/(...)an-volledig-onderuit
En dit is pas na 1 jaar van dalingen zonder massa-werkloosheid en met geforceerd lage rente! Wat er de komende jaren zal gebeuren is niet te voorspellen, maar grote dalingen zijn simpelweg niet meer uit te sluiten als optie.

Wij stonden 3 jaar geleden voor de keuze om wel of niet te kopen en hebben het gelukkig niet gedaan. Inmiddels 40k eur gespaard en er komt elk jaar dat we wachten 20k eur bij. Stel: al gaan huizenprijzen in ons gebied maar 30% omlaag dan kopen we over 3 jr huis wat eerst 200k eur kostte voor 140k eur, wat resulteert in hypotheek / lening van 50k eur die we versneld gaan aflossen. Binnen enkele jaren dus geen huur/rente/aflossing meer
Dan zouden we wel complete debielen zijn geweest als we 3 jr geleden voor 220k eur (incl kk) een hypotheek voor 30 jaar hadden afgesloten.
Je vergeet dat de klappen (flink dalende vraagprijzen) ALLEEN gelden voor mensen die hun huis MOETEN verkopen.
Zodra die tendens voorbij is (als in, mensen die net op het verkeerde moment een huis gekocht hebben en nu hun oude huis niet verkocht krijgen, EN mensen die de hypo niet meer op kunnen brengen en in executieachtige taferelen belanden) veert de gehele markt weer terug naar de huidige maatstaven.

Kortom, je kan wachten tot je een ons weegt. Maar blijf er wel bovenop zitten, want die dalende prijzen (verwacht ik iig) kunnen hoppetee omhoog vliegen naar het oude niveau als de ellende voorbij is. Dit is in ieder geval geen luilekkerland waar je de komende jaren lekker op je gemakje kan rondkijken naar een goeie deal omdat de prijzen toch tijden blijven dalen.
pi_71654846
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je vergeet dat de klappen (flink dalende vraagprijzen) ALLEEN gelden voor mensen die hun huis MOETEN verkopen.
Zodra die tendens voorbij is (als in, mensen die net op het verkeerde moment een huis gekocht hebben en nu hun oude huis niet verkocht krijgen, EN mensen die de hypo niet meer op kunnen brengen en in executieachtige taferelen belanden) veert de gehele markt weer terug naar de huidige maatstaven.

Kortom, je kan wachten tot je een ons weegt. Maar blijf er wel bovenop zitten, want die dalende prijzen (verwacht ik iig) kunnen hoppetee omhoog vliegen naar het oude niveau als de ellende voorbij is. Dit is in ieder geval geen luilekkerland waar je de komende jaren lekker op je gemakje kan rondkijken naar een goeie deal omdat de prijzen toch tijden blijven dalen.
Prijzen vliegen echt niet weer 1,2,3 zohard omhoog als voor de crisis. Er was een bubbel ontstaan op de huizenmarkt, en voordat die prijzen weer volledig hersteld zijn ben je vele en vele jaren bezig..
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:29:54 #179
36431 bleiblei
pi_71654880
Daarnaast "Startertje", ik weet niet waar je een huis zoekt, maar als je 3 jaar geleden in Amsterdam een huis had gekocht, had je daar nu al 30% winst op gepakt. Wat overigens compleet debiel is. Maar dan heb je WEL nog een buffertje om terugvallende prijzen op te vangen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:33:00 #180
36431 bleiblei
pi_71654951
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:28 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Prijzen vliegen echt niet weer 1,2,3 zohard omhoog als voor de crisis. Er was een bubbel ontstaan op de huizenmarkt, en voordat die prijzen weer volledig hersteld zijn ben je vele en vele jaren bezig..
Als je net een huis gekocht hebt, dan zet je em niet snel te koop met verlies.
Of dat slim is of niet, laat ik ff buiten beschouwing, maar dat betekend wel dat er een enorme stop komt op de markt omdat veeeeel minder mensen hun huis weer te koop gaan zetten, als ze dat niet hoeven. Zolang er geen huizen op de markt zijn, valt er bar weinig te scoren voor de lui die hier al tijden roepen dat alles in elkaar gaat donderen.

Als je wil scoren moet je goed gokken waar het dieptepunt zit en dan direct toe slaan. Zodra het aanbod op is, zal er niet heel veel meer bij komen.... Denk ik. Tot de prijzen weer op een niveau zitten dat de minder slim denkende persoon denkt "weet je wat, ik wil nu weer mijn huis te koop zetten".
pi_71654953
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:29 schreef bleiblei het volgende:
Daarnaast "Startertje", ik weet niet waar je een huis zoekt, maar als je 3 jaar geleden in Amsterdam een huis had gekocht, had je daar nu al 30% winst op gepakt. Wat overigens compleet debiel is. Maar dan heb je WEL nog een buffertje om terugvallende prijzen op te vangen.
hij vergeet alleen dat hij zich nu helemaal lekker maakt, (bla bla bla ik koop over 3 jaar een huis voor 140k) en teleurgesteld zal zijn als dit niet zo is.

Hij vergeet ook dat hij wel lekker roept dat hij dan een lage hypotheek gaat hebben door veel eigen geld in te brengen maar in NL kan je beter een schuld hebben ivm de renteaftrek.

Geld in bakstenen is echt niet zo voordelig als hij denkt dat krijg je er ook niet 123 uit
pi_71654987
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:33 schreef bleiblei het volgende:
Zolang er geen huizen op de markt zijn, valt er bar weinig te scoren voor de lui die hier al tijden roepen dat alles in elkaar gaat donderen.

Tsjah en je weet wat er gaat gebeuren met weinig aanbod en veel vraag (al die klaplopers die denken voor een prikkie een huis te kunnen kopen)

Hoppa prijs omhoog
pi_71655006
quote:

[..]

Of dat slim is of niet, laat ik ff buiten beschouwing, maar dat betekend wel dat er een enorme stop komt op de markt omdat veeeeel minder mensen hun huis weer te koop gaan zetten, als ze dat niet hoeven. Zolang er geen huizen op de markt zijn, valt er bar weinig te scoren voor de lui die hier al tijden roepen dat alles in elkaar gaat donderen.

Als je wil scoren moet je goed gokken waar het dieptepunt zit en dan direct toe slaan. Zodra het aanbod op is, zal er niet heel veel meer bij komen.... Denk ik. Tot de prijzen weer op een niveau zitten dat de minder slim denkende persoon denkt "weet je wat, ik wil nu weer mijn huis te koop zetten".
Vanaf volgend jaar zul je ook gedwongen huizenverkopen in Nederland steeds meer gaan zien, hoe triest het ook is. De klap voor de economie moet nog komen, is pas amper begonnen..
pi_71655027
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:34 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Tsjah en je weet wat er gaat gebeuren met weinig aanbod en veel vraag (al die klaplopers die denken voor een prikkie een huis te kunnen kopen)

Hoppa prijs omhoog
Dachten ze in Tokyo ook altijd, uiteindelijk bleek dat de prijs toch kon halveren
pi_71655129
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:35 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Dachten ze in Tokyo ook altijd, uiteindelijk bleek dat de prijs toch kon halveren
O ja post dat plaatje nog eens want precies datzelfde gaat hier toch ook gebeuren?
pi_71655166
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:40 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

O ja post dat plaatje nog eens want precies datzelfde gaat hier toch ook gebeuren?
Nee, jij zegt dat huizenprijzen niet gaan dalen omdat er meer vraag dan aanbod is.. Hetzelfde was aan de hand in Tokyo, en daar gingen de huizenprijzen uiteindelijk ook dalen.. Ik vraag me wel eens af wanneer sommige mensen eens REALISTISCH worden, en die nuchtere hollandse kop van ze gaan gebruiken..
pi_71655205
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:41 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nee, jij zegt dat huizenprijzen niet gaan dalen omdat er meer vraag dan aanbod is.. Hetzelfde was aan de hand in Tokyo, en daar gingen de huizenprijzen uiteindelijk ook dalen.. Ik vraag me wel eens af wanneer sommige mensen eens REALISTISCH worden, en die nuchtere hollandse kop van ze gaan gebruiken..
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat de prijs niet gaat dalen, dus leg me aub geen woorden in de mond
pi_71655231
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:43 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat de prijs niet gaat dalen, dus leg me aub geen woorden in de mond

Maar blijkbaar ben je erg goed op de hoogte van mijn persoonlijjke situatie omdat ik realistisch moet worden

Hoppa prijs omhoog

Nee sorry jij hebt het over stijgende prijzen
pi_71655352
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:44 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Hoppa prijs omhoog

Nee sorry jij hebt het over stijgende prijzen
Tsjah als we toch al 25 delen aan het speculeren zijn doen ik natuurlijk lekker mee.

Maar om jullie toch even gerust te stellen: Dalende prijzen prima hoor kom ik ook goedkoper aan mijn volgende huis.

Nu tevreden? praat ik toch even met jullie mee
pi_71656218
quote:

[..]

Volgens mij denk jij er iets te gemakkelijk over:

1) Je bent te zwart-wit in je indeling van mensen die moeten vs. die (nog) niet hoeven verkopen. De 1e groep groeit langzamerhand t.o.v. de 2e groep in de nu zekere situatie van oplopende werkloosheid. De (lagere) prijzen die naar buiten gaan komen zijn bovendien die van transacties en niet de gehoopte prijzen in de hoofden van de wachters. De wachters botsen vanzelf een keer tegen de muur en gaan door krijgen dat er een omslagpunt heeft plaatsgevonden, dat de bubble-economie dood is en dat langer wachten simpelweg een nog slechtere deal betekent. Het gaat niet noodzakelijk om de hoeveelheid, het gaat om de trend.

2) Als de economie weer zou opveren volgt een sterk oplopende inflatie, na de enorme bakken nieuw geld die uit het niets zijn gecreerd sinds herfst '08 en door het terugdraaien van de kunstmatig laag gehouden rente door de centrale banken. Gevolg is 100% zeker oplopende rente. Combineer dit met het feit dat de werkloosheid in ons land traag reageert op economische opleving en je hebt een dodelijke combi (hoge werkloosheid + oplopende rente) voor (potentiele) huizenkopers.

3) Zoals je ongetwijfeld niet is ontgaan heeft de overheid met enorme bedragen 'redding' moeten brengen met een heftig opgelopen staatsschuld en grote begrotingstekorten als ongemakkelijke gevolgen. Reken er maar op dat de hypotheekrenteaftrek aangepakt gaat worden bij oplopende rente. Inperken wordt noodzaak, of je moet serieus geloven dat NL ervoor kiest om dan het onderwijs en de gezondheidszorg (i.p.v. de HRA) te laten bloeden in een tijd van oplopende vergrijzing.

Conclusie: het economische verhaal is overduidelijk, laat je niet teveel wijsmaken door de huis-tuin-en-keuken wijsheid van huizenbezitters, makelaars en andere belanghebbenden in de kroeg of op verjaardagen. Je hebt met eigen ogen kunnen zien hoe sterk een opgaande trend kan zijn, ookal was ie irrationeel. Zo sterk, en waarschijnlijker veel sterker, ga je nu zien in neerwaartse richting. De NL-se huizenmarkt is een giga-bubble die nu eindelijk eens leegloopt en dat is in-the-end een ZEGEN voor iedereen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:14:42 #191
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71657527
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]

De "ellende" gaat niet meer "voorbij"! De "ellende" is juist ontstaan door de veel te hoge huizenprijzen die totaal niet meer gebaseerd zijn op de prijs van bakstenen en arbeid. Die situatie komt voorlopig niet meer terug. En terecht ook
censuur :O
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:21:34 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71657679
Ik denk toch zeker ook dat er een jarenlange, langzame neerwaartse trend te zien zal zijn. Vergeet niet dat een groot deel van Nederlands groei juist uit die stijgende huizenprijzen kwam. Want er is voor honderden miljarden geleend de afgelopen jaren en een groot deel van dat geld is in de economie terecht gekomen. Die werd daardoor aangejaagd, wat weer tot hogere huizenprijzen leidde, etc.

Als de huizenprijzen dalen en al dat geleende geld juist weer moet worden terugbetaald draait die spiraal de andere kant op.

Er is geen land ter wereld waar de stijging van de huizenprijzen zo veel heeft bijgedragen aan de economie als Nederland. Er is ook geen land ter wereld waar de hypotheekschulden zo hoog zijn als in Nederland. Er is ook geen land waar de overheid de hypotheekrente zo veel terugbetaalt als Nederland. Dat hangt allemaal met elkaar samen.

Nee, je kunt juist wel de komende jaren rustig achteroverleunend kijken hoe de markt steeds verbetert voor de koper. Er zullen heus wel sprongetjes omhoog komen, maar de algemene trend is dalend. En de prijzen van 2007 komen (inflatiegecorrigeerd) denk ik in onze levenstijd nooit meer terug.
The End Times are wild
pi_71657825
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:21 schreef LXIV het volgende:
Ik denk toch zeker ook dat er een jarenlange, langzame neerwaartse trend te zien zal zijn. Vergeet niet dat een groot deel van Nederlands groei juist uit die stijgende huizenprijzen kwam. Want er is voor honderden miljarden geleend de afgelopen jaren en een groot deel van dat geld is in de economie terecht gekomen. Die werd daardoor aangejaagd, wat weer tot hogere huizenprijzen leidde, etc.

Als de huizenprijzen dalen en al dat geleende geld juist weer moet worden terugbetaald draait die spiraal de andere kant op.

Er is geen land ter wereld waar de stijging van de huizenprijzen zo veel heeft bijgedragen aan de economie als Nederland. Er is ook geen land ter wereld waar de hypotheekschulden zo hoog zijn als in Nederland. Er is ook geen land waar de overheid de hypotheekrente zo veel terugbetaalt als Nederland. Dat hangt allemaal met elkaar samen.

Nee, je kunt juist wel de komende jaren rustig achteroverleunend kijken hoe de markt steeds verbetert voor de koper. Er zullen heus wel sprongetjes omhoog komen, maar de algemene trend is dalend. En de prijzen van 2007 komen (inflatiegecorrigeerd) denk ik in onze levenstijd nooit meer terug.
Er is gewoon een verband tussen het inkomen en de huizenprijzen dus als het inkomen niet hard daalt dan zullen de huizenprijzen ook niet hard dalen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:32:52 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71657995
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er is gewoon een verband tussen het inkomen en de huizenprijzen dus als het inkomen niet hard daalt dan zullen de huizenprijzen ook niet hard dalen
Dat is waar. Nog beter gezegd: hetgeen je met een bepaald inkomen kunt financieren. Want of je met hetzelfde inkomen nu 4x zonder HRA kunt lenen of 8x mét HRA scheelt ook erg veel.

Er zullen toch behoorlijk wat mensen hun baan kwijtraken. Vooral ZZP-ers, mensen uit de bouw, financiele instellingen die reorganiseren, zelfs in de techniek. Dat zijn ook dalende inkomens.
The End Times are wild
pi_71658125
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is waar. Nog beter gezegd: hetgeen je met een bepaald inkomen kunt financieren. Want of je met hetzelfde inkomen nu 4x zonder HRA kunt lenen of 8x mét HRA scheelt ook erg veel.

Er zullen toch behoorlijk wat mensen hun baan kwijtraken. Vooral ZZP-ers, mensen uit de bouw, financiele instellingen die reorganiseren, zelfs in de techniek. Dat zijn ook dalende inkomens.
Als er nieuwe bedrijven opstaan dan kunnen de ontslagenen daar voor 35% minder aan de slag in een tijdelijk dienstverband, die zijn als huizenkoper voorgoed uitgeschakeld
pi_71658161
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Beetje nutteloos om van een totaal onrelatische situatie uit te gaan niet?

De situatie is nu 4x je inkomen met HRA en hij was 5x je inkomen met HRA, als je daar van uitgaat daalt de huizenprijzen een beetje en hij is nu ook een beetje aan het dalen.

Als dadelijk de werkeloosheid verder oploopt zal de huizenprijzen wel een beetje oplopen maar er zijn voldoende huizenbezitters met 2 inkomens en/of veel spaargeld om een minder jaar uit te kunnen zitten
pi_71660029
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Beetje nutteloos om van een totaal onrelatische situatie uit te gaan niet?

De situatie is nu 4x je inkomen met HRA en hij was 5x je inkomen met HRA, als je daar van uitgaat daalt de huizenprijzen een beetje en hij is nu ook een beetje aan het dalen.

Als dadelijk de werkeloosheid verder oploopt zal de huizenprijzen wel een beetje oplopen maar er zijn voldoende huizenbezitters met 2 inkomens en/of veel spaargeld om een minder jaar uit te kunnen zitten
De huizenprijzen worden toch bepaald door de transacties?
Het zijn dan juist de mensen zonder twee inkomens en/of spaargeld die moeten verkopen. Leuk voor de mensen die het uitzitten maar die bepalen de prijzen niet.
pi_71661411
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:42 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

De huizenprijzen worden toch bepaald door de transacties?
Het zijn dan juist de mensen zonder twee inkomens en/of spaargeld die moeten verkopen. Leuk voor de mensen die het uitzitten maar die bepalen de prijzen niet.
Zolang er niet veel mensen zijn die moeten verkopen of hun huis uitgezet worden zal de prijs niet al te veel zakken

Starters blijven er toch wel
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:27:53 #199
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71661502
En die knaap hierboven, met zijn 19% daling van de huizenprijs (in Blaricum, denkt 'ie). Die heeft het ook begrepen. Ik quote hem straks nog effe voor over 3 jaar.
pi_71661541
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:27 schreef BeamofLight het volgende:
En die knaap hierboven, met zijn 19% daling van de huizenprijs (in Blaricum, denkt 'ie). Die heeft het ook begrepen. Ik quote hem straks nog effe voor over 3 jaar.
Vertel, zijn dan de huizenprijzen verdubbeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')