abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71593460
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kan zijn, maar bij mijn werkgever werken bijna geen "ouderen". De gemiddelde leeftijd is volgens mij nog niet eens 25.
Dan klopt het ook wel dat je niet zoveel verdient. Bedrijven als Logica zijn echter een stuk scheutiger (en professioneler ook) met hun beloningen.
pi_71593509
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:17 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Dan klopt het ook wel dat je niet zoveel verdient. Bedrijven als Logica zijn echter een stuk scheutiger (en professioneler ook) met hun beloningen.
Alleen nemen zij niemand meer aan .
pi_71593524
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:16 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Nou ja een koophuis is natuurlijk geen probleem dat heb ik zelf ook. Ik ga me alleen niet in de schulden steken en ben nu nog zeker tevreden maar als ik om me heen kijk dat mensen zich in de schulden steken voor een huis omdat dat voor de buitenwereld moet, maar ondertussen de euroshopper cola serveren weet ik wel hoe laat het is
Het is natuurlijk ook mogelijk dat ze de euroschopper ( ) cola lekker vinden...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2009 14:19:41 ]
pi_71593570
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:18 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Alleen nemen zij niemand meer aan .
Dat klopt.
pi_71593741
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook mogelijk dat ze de euroschopper ( ) cola lekker vinden...
Right
pi_71593870
Ik drink ook altijd Euroshopper cola. Ik vind dat onheilspellende gevoel in m'n maag-darm-kanaal altijd zo apart, een echte sensatie.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:17:33 #107
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_71595253
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:19 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik denk dat die ontslaggolf onder het IT personeel bij bedrijven zoals Logica,Atos/Cap etc wel mee zal vallen. Denk dat de meeste ontslagen vallen bij IT personeel bij bedrijven zelf, er zijn immers heel wat outsourcingtrajexten opgestart om intern personeel kwijt te raken. Verder hebben de meeste IT bedrijven, als ik de interne berichten moet geloven, een dik plan opgesteld aangaande de mexicaanse griep. Lijkt me sterk dat daarbij hoort dat je na het laten afvloeien van 8-10% van je werknemers er nog eens 10% naar huis stuurt. Interne signalen dat er gedwongen ontslagen gaan vallen zijn er ook niet. Interne cijfers zagen er ook "goed" uit.

Er is wel een acceleratie van het het aantal offshoreprojecten te zien, dat kan t.z.t. bij afronding wel wat banen gaan schelen.

Ik denk iig dat Sanderink het vooral over het licht in zijn eigen tunnel heeft, misschien zit hij op een anders spoor...
Ik denk dat dat heel erg meevalt, ben net sinds een jaar vanuit detachering, intern gegaan en ben daar momenteel erg blij toe. Hier worden zoveel mogelijk externen eruit gewipt, projecten stil gezet etc. etc..
Internen worden zoveel mogelijk gespaard omdat dat "eigen" kapitaal is. Kortom, jouw feestje als hierboven beschreven zie ik hier iig niet gebeuren . Keerzijde is overigens wel dat dit hier een stukje minder florisant toekomst perspectief biedt dan mijn vorige WG waar ik gemiddeld 3500 euro per jaar op salaris vooruit ging.
pi_71597881
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:36 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Vanmiddag komt mn accountmanager langs voor het maandelijkse gesprek... Eens vragen hoe het bij ons zit met de toekomstverwachtingen.
Volgens mn accountmanager; bedrijf zit nog in de groene cijfers en neemt weer mensen aan.

Alleen "mag" ik nu wel een aantal certificaten gaan halen... Want "marktonderzoek wijst uit dat de opdrachtgevers deze kennis waarderen".
pi_71597949
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Volgens mn accountmanager; bedrijf zit nog in de groene cijfers en neemt weer mensen aan.

Alleen "mag" ik nu wel een aantal certificaten gaan halen... Want "marktonderzoek wijst uit dat de opdrachtgevers deze kennis waarderen".
Is dat erg dan, dat je certificaten moet halen? Lijkt me niet meer dan logisch. Als ik zie wat er allemaal voor prutsers in de ICT werkzaam zijn, werkelijk beschamend gewoon.
pi_71598024
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:45 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Is dat erg dan, dat je certificaten moet halen? Lijkt me niet meer dan logisch. Als ik zie wat er allemaal voor prutsers in de ICT werkzaam zijn, werkelijk beschamend gewoon.
eigenlijk een andere discussie, maar goed...

Nee, natuurlijk wil ik graag doorleren. Maar dan wel in de richting die ik wil. Niet het certificaat wat mij nu verplicht wordt. Maar goed, gevalletje "u vraagt, wij draaien".
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:48:44 #111
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71598056
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lijkt me eerder positief. hoe meer je (aantoonbaar op papier) kan hoe sterker je straks staat mocht het toch misgaan. Heb je wel weer deze certificaten erbij.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71598099
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

eigenlijk een andere discussie, maar goed...

Nee, natuurlijk wil ik graag doorleren. Maar dan wel in de richting die ik wil. Niet het certificaat wat mij nu verplicht wordt. Maar goed, gevalletje "u vraagt, wij draaien".
Wat moet je nu doen dan? Beetje MCSE-dingetjes ofzo, beginnend met MCP?
pi_71598101
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:48 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Lijkt me eerder positief. hoe meer je (aantoonbaar op papier) kan hoe sterker je straks staat mocht het toch misgaan. Heb je wel weer deze certificaten erbij.
Heb nogal een aversie tegen het onderwerp (Office2k7).
pi_71598157
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:50 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Wat moet je nu doen dan? Beetje MCSE-dingetjes ofzo, beginnend met MCP?
Office2k7 dus, maar ook een upgrade van mn MCSA naar MCITP. Dat laatste doe ik ook met enige tegenzin, maar dat komt vooral door Vista. Moet alleen wel ff kijken hoeveel certificaten ik moet halen voor die upgrade. 1 of 2, hoop 1
pi_71598313
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Office2k7 dus
Gadverdamme inderdaad. I feel your agony.
pi_71598384
Afijn, als ik jou was zou ik een èchte studie oppakken en een vak leren. Anders blijf je deze ellende krijgen.
pi_71598435
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:59 schreef jkdjjsop het volgende:
Afijn, als ik jou was zou ik een èchte studie oppakken en een vak leren. Anders blijf je deze ellende krijgen.
Zit al een tijdje te denken om psychologie op te pakken... Al was het alleen maar voor mn eigen lol, maar een full-time studie is momenteel ietwat duur denk ik.

Daarbij is de IT sowieso niet zo leuk meer, teveel prutsers.
pi_71598575
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:01 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zit al een tijdje te denken om psychologie op te pakken... Al was het alleen maar voor mn eigen lol, maar een full-time studie is momenteel ietwat duur denk ik.
Is psychologie niet fulltime? Normaal wel toch?
quote:

Eensch. Ik vind het daarom ook niet leuk meer. Je zit constant de rotzooi van een ander op te ruimen. Is overigens niet alleen de schuld van die mensen, komt ook door de tijdsdruk en het beperkte budget waaronder veel "ICT-oplossingen" vaak in elkaar gedraaid worden.
pi_71599129
Wanneer komen de cijfers van het 2e kwartaal of zijn die er al?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71599311
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:01 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik zit ook in de IT, niet meer in de techniek, dat scheelt voor mij persoonlijk al een berg. Maar ik baal er wel dagelijks van dat ik "in de IT zit". Probeer er maar eens uit te komen Alcatraz
Doe deeltijd Psychologie, propedeuse bijna af. valt best te doen. Kost wel een berg, maar de belasting geeft je dan wel weer 42% terug, dat scheelt dan weer.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:37:53 #121
246373 Idler
Simplicity!
pi_71600907
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer komen de cijfers van het 2e kwartaal of zijn die er al?
Hier iig die van CAP:

http://www.nl.capgemini.c(...)-line-with-targets-/
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_71601042
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:37 schreef Idler het volgende:

[..]

Hier iig die van CAP:

http://www.nl.capgemini.c(...)-line-with-targets-/
Bedoel natuurlijk de werkeloosheidscijfers
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:59:33 #123
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_71601475
Een vak leren en Psychologie studeren op 1 pagina is toch wel 1 van de meest lachwekkende dingen die ik vandaag tegen gekomen ben . Kan je beter in de "IT zitten".
pi_71605007
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:59 schreef bleiblei het volgende:
Een vak leren en Psychologie studeren op 1 pagina is toch wel 1 van de meest lachwekkende dingen die ik vandaag tegen gekomen ben . Kan je beter in de "IT zitten".
Vandaar dan de opmerking "Al was het alleen maar voor mn eigen lol"
pi_71605040
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:32 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik zit ook in de IT, niet meer in de techniek, dat scheelt voor mij persoonlijk al een berg. Maar ik baal er wel dagelijks van dat ik "in de IT zit". Probeer er maar eens uit te komen Alcatraz
Doe deeltijd Psychologie, propedeuse bijna af. valt best te doen. Kost wel een berg, maar de belasting geeft je dan wel weer 42% terug, dat scheelt dan weer.
Ook daar zijn 3 man uit ontsnapt, dus het is mogelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')