abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:21:19 #126
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_71608086
TVP, omdat ik opzoek ben naar een koop-appartement hier ook wat nieuws meepikken
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_71608183
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:21 schreef XDo het volgende:
TVP, omdat ik opzoek ben naar een koop-appartement hier ook wat nieuws meepikken
Kopen .

Kijk over een paar jaar nog eens.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:27:17 #128
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_71608282
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Kopen .

Kijk over een paar jaar nog eens.
Dat duurt me te lang, iets huren vind ik zonde van mijn geld en krakers heb ik een hekel aan.

Daarentegen ben ik allesbehalve financieel onderlegt dus misschien wil je je standpunt aan me uitleggen? (De prijzen zijn nu toch al gedaald tov een jaar terug??)
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:01:39 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71609899
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:27 schreef XDo het volgende:

[..]

Dat duurt me te lang, iets huren vind ik zonde van mijn geld en krakers heb ik een hekel aan.

Daarentegen ben ik allesbehalve financieel onderlegt dus misschien wil je je standpunt aan me uitleggen? (De prijzen zijn nu toch al gedaald tov een jaar terug??)
Als je verwacht dat de huizenprijzen met 10% dalen is huren geen weggegooid geld. Als je koopt betaal je ook rente (zie je ook niks van terug) en ben je ook nog 10% van je aankoopbedrag kwijt (want als je een jaar later koopt kun je een soortgelijk appartement krijgen voor 10% minder geld). Als je niet hoeft nu en gelooft dat de markt verder daalt, dan loont het zich dus om te wachten. Ook als je 6000 euro huur betaald hebt.

Huren:
huur 6000 p/j

Kopen:
Rente 6000 p/j
waardevermindering woning: 30.000 p/j

Het is dus wat je denkt dat de markt gaat doen. Ik denk ook zakken.
The End Times are wild
pi_71610922
De jongeren hebben zeer slechte inkomens vooruitzichten, mede door het beleid van de regering die werkenden steeds verder afknijpt.
Steeds meer tijdelijke contracten en een financiering op basis van 6 keer twee maal een tijdelijk inkomen is afgelopen

Daarom wordt de payability steeds moeilijker.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:32:21 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71611113
Er zullen wel veel ZZP'ers in de problemen komen na de vakantie. Ik heb er een aantal gesproken en die hebben dus gewoon helemaal geen werk na de vakantie! Terug naar hun baas kunnen ze ook niet, want die weet al niet hoe hij zijn eigen personeel aan de gang moet houden.

De ene ZZP-er zal een buffertje hebben, de andere niet. Zonder buffertje wordt het allemaal toch lastig. Als ZZP-er heb je ook geen WW.
The End Times are wild
pi_71615372
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:27 schreef XDo het volgende:

[..]

Gewoon lekker kopen laat die pberends lekker lullen en echt onderbouwen doet hij ook niet
pi_71615388
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:27 schreef henkway het volgende:
Daarom wordt de payability steeds moeilijker.
Ik kan nog steeds hetzelfde bedrag lenen als een half jaar geleden
pi_71615418
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:05 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Gewoon lekker kopen laat die pberends lekker lullen en echt onderbouwen doet hij ook niet
Kijk gewoon om je heen en je ziet dat er 40-50% van de top af moet. Situatie te vergelijken met Japan in de jaren '90
pi_71615436
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:08 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Kijk gewoon om je heen en je ziet dat er 40-50% van de top af moet. Situatie te vergelijken met Japan in de jaren '90
[ afbeelding ]
Leuk zo'n grafiekje maar wat zegt dat dan over NL?
pi_71615466
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:09 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Situatie vergelijkbaar met Nederland, wij gaan ook een periode in met deflatie, en in Japan werd ook lange tijd gedacht dat prijzen niet konden dalen door ruimteschaarste.
pi_71615500
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:09 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Dat ook in een dichtbevolkt land met grondschaarste de vastgoedprijzen kunnen dalen. Zelf in een stad als Tokyo waar er meer schaarste heerst dan hier.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71615515
Oke dus ik kan binnenkort een huis kopen voor 125k die nu voor 250k op funda staat?
pi_71615542
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:15 schreef Bulletdodger het volgende:
Oke dus ik kan binnenkort een huis kopen voor 125k die nu voor 250k op funda staat?
Binnenkort is wel over enkele jaren, en ja waarschijnlijk is het dan mogelijk.
pi_71615589
Misschien kan je dan met een modaal salaris een modale woning aanschaffen. Dat zal de samenleving als geheel ten goede komen i.p.v. collectief kromliggen voor de banken.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71615608
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:17 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Binnenkort is wel over enkele jaren, en ja waarschijnlijk is het dan mogelijk.
ik geloof het niet zo.. Eigenaren blijven dan met een gigantische restschuld zitten die blijven dus gewoon zitten waar ze zitten.

Zien de doemdenkers hier dan niet dat het niet zo makkelijk is als ze denken: Ooh daar moet 40% af zonder even verder te denken dat een eigenaar met restschuld bliijft zitten ( ff 125k bijlenen kost ook niets natuurlijk)

Makkelijk gezegd natuurlijk, wens blijft de vader van de gedachte nietwaar?

Als ik met 1 potientieel 125k restschuld zou blijven zitten zou ik echt niet gaan verkopen jij wel?
pi_71615650
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:21 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

ik geloof het niet zo.. Eigenaren blijven dan met een gigantische restschuld zitten die blijven dus gewoon zitten waar ze zitten.

Zien de doemdenkers hier dan niet dat het niet zo makkelijk is als ze denken: Ooh daar moet 40% af zonder even verder te denken dat een eigenaar met restschuld bliijft zitten ( ff 125k bijlenen kost ook niets natuurlijk)

Makkelijk gezegd natuurlijk, wens blijft de vader van de gedachte nietwaar?

Als ik met 1 potientieel 125k restschuld zou blijven zitten zou ik echt niet gaan verkopen jij wel?
Verplichte verkopen zul je gaan krijgen net zoals in de US, veel mensen die werkloos worden, zullen hun hypotheek verplichtingen niet meer kunnen voldoen.

Dan verkopen ze het zelf niet, dat doet de bank wel voor ze..
pi_71615666
De meeste eigenaren hebben nog steeds overwaarde als de prijzen flink zakken. Mensen die de afgelopen 4 jaar hun eerste woning gekocht hebben zijn de klos. De rest lacht nog steeds.
pi_71615674
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Verplichte verkopen zul je gaan krijgen net zoals in de US, veel mensen die werkloos worden, zullen hun hypotheek verplichtingen niet meer kunnen voldoen.

Dan verkopen ze het zelf niet, dat doet de bank wel voor ze..
Een bank ziet ook wel dat als iemand met een restschuld van 125k blijft zitten dat diegene ook dat niet kan betalen daar heeft een bank ook geen belang bij.
pi_71615697
Naast de kredietcrisis helpt de vergrijzing natuurlijk ook een handje. Veel 55+-ers gaan de komende jaren kleiner wonen omdat de kinderen het huis uit zijn. Er komen relatief meer eengezinswoningen op de markt. Dit zal de prijzen ook wel drukken.
pi_71615702
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:25 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Een bank ziet ook wel dat als iemand met een restschuld van 125k blijft zitten dat diegene ook dat niet kan betalen daar heeft een bank ook geen belang bij.
Ok baas, geloof maar in de goede wil van banken in dit alles. Uiteindelijk zullen de huizenprijzen toch wel 40-50% gaan corrigeren, of U het nu graag ziet of niet.
pi_71615720
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:25 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Daar is de NHG voor uitgevonden. Als het goed gaat wint de bank, als het fout gaat ook.
pi_71615811
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:27 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ok baas, geloof maar in de goede wil van banken in dit alles. Uiteindelijk zullen de huizenprijzen toch wel 40-50% gaan corrigeren, of U het nu graag ziet of niet.
Persoonlijk schat ik 80% lager in 2011 en bloed op de straat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71615875
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:27 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Tsjah echte onderbouwingen hoef je ook niet te verwachten in dit topic dit zijn meer onderbuik gevoelens. Moet ik naar aanleiding van een japans grafiekje meteen klakkeloos geloven dat hetzelfde hier gaat gebeuren? Hebben ze daar ook HRA etcetera? Dat is pas een prijsopdrijvende factor.

Mensen die hier roepen dat er makkelijk 50% af kan neem ik niet echt serieus. dat zijn vaak uitiingen van frustratie.

Ik ben zelf geen profiteur van stijgende huizenprijzen, mijn volgende huis zal dan duurder worden, het gaat mij meer om het effect op de economie maar goed daar denken jullie ook niet bij na of wel soms?

Dus jullie zijn blij dat als het 40-50 procent "gecorrigeerd" is en de economie komt niet meer uit het slop dat jullie dan blij zijn?
pi_71615906
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:38 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Tsjah echte onderbouwingen hoef je ook niet te verwachten in dit topic dit zijn meer onderbuik gevoelens. Moet ik naar aanleiding van een japans grafiekje meteen klakkeloos geloven dat hetzelfde hier gaat gebeuren? Hebben ze daar ook HRA etcetera? Dat is pas een prijsopdrijvende factor.

Mensen die hier roepen dat er makkelijk 50% af kan neem ik niet echt serieus. dat zijn vaak uitiingen van frustratie.

Ik ben zelf geen profiteur van stijgende huizenprijzen, mijn volgende huis zal dan duurder worden, het gaat mij meer om het effect op de economie maar goed daar denken jullie ook niet bij na of wel soms?

Dus jullie zijn blij dat als het 40-50 procent "gecorrigeerd" is en de economie komt niet meer uit het slop dat jullie dan blij zijn?
Joh, laat lekker lullen die gast, die 50% correctie kan hij (voorlopig) alleen maar van dromen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')