abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71615918
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:38 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Dus jullie zijn blij dat als het 40-50 procent "gecorrigeerd" is en de economie komt niet meer uit het slop dat jullie dan blij zijn?
Nee, daar ben ik niet blij mee, maar het is wel realistisch. Als je kijkt naar de langere termijn dan zie je dat huizenprijzen inflatiegecorrigeerd amper stijgen, dus waarom zou dat in de afgelopen 15 jaar veranderd zijn?
pi_71615933
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:27 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ok baas, geloof maar in de goede wil van banken in dit alles. Uiteindelijk zullen de huizenprijzen toch wel 40-50% gaan corrigeren, of U het nu graag ziet of niet.
Banken hebben absoluut geen enkele baat bij hypotheekschulden die op korte termijn niet kunnen worden ingelost. Ze hebben er absoluut wel baat bij dat ze na 30, 40 of 50 jaar de hypotheekschuld hebben afgelost. Banken zullen ten allen tijde continuiteit willen op hun uitstaande hypotheekleningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2009 09:52:27 ]
pi_71615973
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Joh, laat lekker lullen die gast, die 50% correctie kan hij (voorlopig) alleen maar van dromen
Inderdaad, het is vast een gefrustreerde huurder. Mensen die in 1990 riepen dat de prijzen niet hoger konden en dat ze gingen wachten tot de daling, nou die hebben heel lang gewacht tot 2008 iig
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Banken hebben absoluut geen enkele baat bij hypotheekschulden die op korte termijn niet kunnen worden ingelost. Ze hebben er absoluut wel baat bij dat ze na 30, 40 of 50 jaar de hypotheekschuld hebben afgelast. Banken zullen ten allen tijde continuiteit willen op hun uitstaande hypotheekleningen.
Dat dus.
pi_71616003
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:40 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik niet blij mee, maar het is wel realistisch. Als je kijkt naar de langere termijn dan zie je dat huizenprijzen inflatiegecorrigeerd amper stijgen, dus waarom zou dat in de afgelopen 15 jaar veranderd zijn?
Realistisch op basis waarvan? Een japanse grafiek? Het feit dat we (wederom) in een crisis zouden zitten, a la de jaren 80?
pi_71616033
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Realistisch op basis waarvan? Een japanse grafiek? Het feit dat we (wederom) in een crisis zouden zitten, a la de jaren 80?
Ja, we zitten op dit moment in dezelfde situatie waar Japan al 20 jaar in zit.. Deflatie here we come
pi_71616205
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:46 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ja, we zitten op dit moment in dezelfde situatie waar Japan al 20 jaar in zit.. Deflatie here we come
En Japan heeft precies dezelfde huizenmarkt? Dezelfde regulerende maatregelen door de overheid? Dezelfde 'woningnood' (200.000 huizen in de verkoop and counting) ? Hetzelfde huur/koop gat?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:18:55 #157
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_71616689
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Persoonlijk schat ik 80% lager in 2011 en bloed op de straat

*Bookmark*

Hebben we weer wat te lachen over 2 jaar.
Al roep je dan ws. dat het in 2015 wel flink lager is. Zoals jullie doemdenkers al 3 jaar doen .
Lekker voorspellen zo, elk jaar de termijn stukje oprekken'.

Al tuint mijn vriendin daar ook al een jaar of 2 in, als we het over beginnen met kinderen hebben .
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 10:45:29 #158
236264 crew  capricia
pi_71617373
Ik neem aan dat mensen die verwachten dat de huizenprijzen met 50% gaan dalen, ook de komende 20 jaar gaan wachten op die daling...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71617429
Volgens de maya kalender 100% daling in 2012, zo ik zit het hoogst. Kan ik nog wat winnen met deze quiz.
pi_71618686
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:25 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Een bank ziet ook wel dat als iemand met een restschuld van 125k blijft zitten dat diegene ook dat niet kan betalen daar heeft een bank ook geen belang bij.
De bank heeft liever 125K dan helemaal niets. Als iemand zijn lasten niet meer kan betalen, zal die persoon momenteel wat uitstelling van executie krijgen. Maar ook dat houdt op een gegeven moment op.
pi_71618742
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:45 schreef capricia het volgende:
Ik neem aan dat mensen die verwachten dat de huizenprijzen met 50% gaan dalen, ook de komende 20 jaar gaan wachten op die daling...

Nee hoor, ik verwacht ook een daling van vele procenten, maar we (vriendin en ik) hebben besloten om of over 5 jaar, of als we ons droomhuisje tegenkomen, te gaan kopen.
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 11:41:43 #162
236264 crew  capricia
pi_71618966
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:34 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nee hoor, ik verwacht ook een daling van vele procenten, maar we (vriendin en ik) hebben besloten om of over 5 jaar, of als we ons droomhuisje tegenkomen, te gaan kopen.
Als je het betalen kunt, dan moet je gewoon voor je droomhuis gaan. Het is zonde van de jaren in je leven als je alleen maar gaat zitten wachten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71618973
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:34 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ook als je droomhuis volgens velen hier overpriced is? Ik bedoel 50% is toch flink besparen op de maandlasten (als er dan nog een bank is die daarop een hypotheek verstrekt)
pi_71619361
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De bank heeft liever 125K dan helemaal niets. Als iemand zijn lasten niet meer kan betalen, zal die persoon momenteel wat uitstelling van executie krijgen. Maar ook dat houdt op een gegeven moment op.

Natuurlijk niet. Als de bank 10 jaar lang wat minder krijgt maar op het eind meer dan 70% van de schuld terugkrijgt, dan zullen ze dat natuurlijk veel sneller doen dan een of andere executieverkoop die maar de helft oplevert.
pi_71619560
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:42 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Ook als je droomhuis volgens velen hier overpriced is? Ik bedoel 50% is toch flink besparen op de maandlasten (als er dan nog een bank is die daarop een hypotheek verstrekt)
Yep, met als onderstaande reden:
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je het betalen kunt, dan moet je gewoon voor je droomhuis gaan. Het is zonde van de jaren in je leven als je alleen maar gaat zitten wachten.
De 5 jaar termijn is BTW puur om te sparen. We gaan de kk en de inrichting niet financieren. Vreemd genoeg, sparen wij voor dat soort zaken .
pi_71619585
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Als de bank 10 jaar lang wat minder krijgt maar op het eind meer dan 70% van de schuld terugkrijgt, dan zullen ze dat natuurlijk veel sneller doen dan een of andere executieverkoop die maar de helft oplevert.
Klopt, maar banken zullen zo weinig mogelijk risico willen lopen. Dus ze zullen als eerste een analyse maken over hoe groot de kans is dat ze überhaupt hetzelfde (of groter) bedrag terug zullen krijgen als dat de executie verkoop op zal leveren.

Lijkt mij, iig.
pi_71620203
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:04 schreef RvLaak het volgende:

De 5 jaar termijn is BTW puur om te sparen. We gaan de kk en de inrichting niet financieren. Vreemd genoeg, sparen wij voor dat soort zaken .
Prima plan hoor om dat niet mee te financieren de AFM is blij met je

KK financier ik liever mee, toch belastingaftrekbaar
pi_71620784
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Klopt, maar banken zullen zo weinig mogelijk risico willen lopen. Dus ze zullen als eerste een analyse maken over hoe groot de kans is dat ze überhaupt hetzelfde (of groter) bedrag terug zullen krijgen als dat de executie verkoop op zal leveren.

Lijkt mij, iig.
En die analyse zal bij een executieverkoop altijd nadelig uitvallen, geloof mij maar
pi_71625164
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En die analyse zal bij een executieverkoop altijd nadelig uitvallen, geloof mij maar
Lig aan de verwachtte waardedaling in de toekomst. Een executieverkoop nu kan veel voordeliger zijn, dan er mee wachten.
pi_71628337
Huizenkopers gelokt met hypotheek en paard

AMSTERDAM – Dirk Kat en Monique Hoogvliet, van supermarktfamilies Dekamarkt en Hoogvliet, raken hun huizen maar niet kwijt. Reden om het anders aan te pakken; zij helpen de koper met de hypotheek en geven een paard naar keuze weg.

http://www.nuzakelijk.nl/(...)otheek-en-paard.html
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:56:22 #171
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71628544
Ja handig, voor de kosten van zo'n paard moet je een 2e hypotheek nemen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71628655
Ik snap dat ook niet. Auto's, paarden e.d. bij een huis aanbieden. Kost mij uiteindelijk alleen maar meer geld.
Waarom gooien ze niet gewoon de vraagprijs naar beneden?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71628741
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:45 schreef capricia het volgende:

Ik denk dat de huizenprijzen mogelijk met 50 of 60% kunnen dalen, maar als ze 25% gezakt zijn vanaf het hoogtepunt zou je opzich al best kunnen instappen.
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 23:04:38 #174
236264 crew  capricia
pi_71637084
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat de huizenprijzen mogelijk met 50 of 60% kunnen dalen, maar als ze 25% gezakt zijn vanaf het hoogtepunt zou je opzich al best kunnen instappen.
alles kan. Maar ooit ga je dood, dus stel ik voor om maar gewoon NU te leven...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71637729
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:00 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik snap dat ook niet. Auto's, paarden e.d. bij een huis aanbieden. Kost mij uiteindelijk alleen maar meer geld.
Waarom gooien ze niet gewoon de vraagprijs naar beneden?
Doen ze uiteindelijk ook, zo ook die woning op Ijburg in Amsterdam, kreeg je een vliegtuig bij voor 2 miljoen
Nu zonder vliegtuig een paar maanden later vragen ze er 1,5 miljoen voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')