Da's wel hard ...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gelijk bij haar weggaan. En zeker niet trouwen want dan zit je er voor je rest van je leven aan vast. Haar en HAAR schulden.
DOE HET NIET.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frysk bloed tsjoch op!
Ik kan me aan één kant wel voorstellen hoe dat gaat.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:51 schreef Druktemaker het volgende:
Ze heeft sowieso erg gelogen, niet echt een goede start voor een huwelijk.
Wie weet waar ze zich nog meer voor schaamt idd.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:51 schreef Druktemaker het volgende:
Ze heeft sowieso erg gelogen, niet echt een goede start voor een huwelijk.
Hoe langer je ermee wacht hoe groter de teleurstelling zal zijn voor de andere partner. Lastig.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kan me aan één kant wel voorstellen hoe dat gaat.
Je ontmoet iemand die je leuk vindt maar bent bang dat als je je geheim vertelt dat je partner je dumpt als een oude koelkast.
Wat doe je dan? Je stelt het uit tot een goed moment om het te vertellen... En wanneer komt dat moment?
Bij mij ook wel een beetje ja... de vriendin van TS heeft ervoor gezorgt dat ze samen plannen hadden en kwam toen met nog een 'kleinigheidje' naar buiten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Oldenzaal het volgende:
Het zou mij het gevoel geven alsof ze vreemd is gegaan (gevoelsmatig dus hé)
Ik begrijp niet dat jij het ook niet gezien of gemerkt hebt. Maar goed... Ja sorry, laat het haar eerst lekker oplossen. Ik zou dus lekker weggaanquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ik bevind mij in een erg moeilijke situatie. 3,5 jaar geleden heb ik een prachtvrouw ontmoet nadat ik zelf door een diep dal was gegaan. Ik heb (door toedoen van anderen) veel schulden gehad en was zo blij toen ik er eindelijk na hard werken (en op een houtje bijten in de schuldsanering) vanaf was. Toen leerde ik haar kennen en heb haar ook altijd verteld van mijn situatie. Niets aan de hand dus tot.... 2 weken geleden. Toen kwam dus naar voren dat ze heel veel schulden heeft (50.000 euro en daarboven zou nog 40000 euro komen als ze haar huis nu zou verkopen). Ik schrok hier enorm van.... Uiteraard kreeg ik te horen dat ze ze zich hiervoor schaamde en dat ze het daarom in die 3,5 jaar nooit verteld. Ik kijk daar toch wat anders tegenaan: juist aan mij had ze het kunnen vertellen en dan hadden we er wellicht nog wat aan kunnen doen (bijv. niet gaan bijlenen wat wel gebeurd is) maar wat mij meer steekt is dat we toekomst plannen hebben (samenwonen, trouwen, kinderen). Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar? Liefde gaat boven alles maar wil ik de rest van ons leven (en laten we eerlijk zijn: met zulke bedragen zit je er ook heel lang aan vast) daaraan vast zitten gezien mijn eigen ervaring? Zij ziet het niet zo zwaar ... en het schaamte excuus is hetgeen wat ik keer op keer hoor. Ik voel mij wat belazerd.... Wat denken jullie? Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Dat maakt het erg moeilijk.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:54 schreef Zaandam1978 het volgende:
Het was het welbekende gaten vullen met nieuwe leningen: ze kan helaas ook niet precies aangeven waaraan ze het heeft uitgegeven en geeft zelf aan dat ze niet goed met geld kon omgaan. Samen hebben we tegen de 4200 netto per maand dus dat gaat wel een tijdje duren voordat het weg is. Natuurlijk was ik niet met haar begonnen als ik dit meteen wist en het lijkt mij ook niet iets wat je echt meteen vertel maar op het moment dat je weet dat je verder wil met elkaar (en dat wisten wij al vrij snel), vind ik niet dat je dan vervolgens 3,5 jaar moet wachten. Maar ik hou met heel mijn hart van haar en dat is wat het het moeilijk maakt..
Maar het feit dat ze haar schulden (10 tot 20 keer hun gezamenlijke netto inkomen) 3,5 jaar heeft achtergehouden, vind je niet belangrijk?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat maakt het erg moeilijk.
Die schuld verdwijnt niet vanzelf.
Als je met haar doorgaat betekent dat dus dat je voor de volle 100% moet gaan aflossen, samen.
Daarmee loop je het risico, dat als de relatie toch stukloopt dat het voor "niets" was.
Wat is wijsheid? Je leeft 1x en jij bepaalt wat je wilt...
Lees mijn eerdere stukjes, plaats ze in de context en leer begrijpend lezenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:59 schreef Grulez het volgende:
[..]
Maar het feit dat ze haar schulden 3,5 achter heeft achtergehouden, vind je niet belangrijk?
Pff meteen zo'n potsierlijke reactie.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lees mijn eerdere stukjes, plaats ze in de context en leer begrijpend lezen
Ze heeft heel wat uit te leggen in ieder geval.. het klinkt niet alsof ze een goede verklaring heeft voor de schulden (1 hele grote vergissing of tegenvaller) dus dat zou mij ook enorm pissig maken, want inderdaad, na 3,5 jaar zijn dat toch wel dingen die je van elkaar verwacht te weten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:55 schreef RijstNatie het volgende:
Ja wat nogal belangrijk is in dit verhaal:
Hoe zijn de schulden ontstaan?
Waar is er allemaal geleend?
Wat voor werk doet ze?
Nee.quote:Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar?
Nee, gebruik je verstand. Verliefd zijn/van iemand houden betekent niet dat je je ratio opzij moet zetten. Het gaat hier immers om flinke bedragen en zij heeft wat voor je achtergehouden. En dat terwijl ze, zoals je zelf zei, zeker in de gelegenheid was om het je te vertellen. Het lijkt me trouwens wel moeilijk, een relatie hebben met iemand die zo veel schulden heeft. Echt samen bouwen aan een toekomst zit er niet in... Succes in ieder geval.quote:Liefde gaat boven alles
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:02 schreef Grulez het volgende:
[..]
Pff meteen zo'n potsierlijke reactie.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gelijk bij haar weggaan. En zeker niet trouwen want dan zit je er voor je rest van je leven aan vast. Haar en HAAR schulden.
DOE HET NIET.
Jij leest hele andere dingen dan een normale lezer.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:02 schreef Grulez het volgende:
[..]
Pff meteen zo'n potsierlijke reactie.
Schuldsanering kan volgens mij altijd.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:06 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Muppet,
Het schuldhulp (WSNP) ziet ze niet zo zitten maar is wel het juiste.. er is alleen 1 grote maar. Als er sprake is van geldverkwisting.. kom je er niet voor in aanmerking. Ze weet immers niet goed te verklaren waar het allemaal aan uit is gegeven :-( Verliefd zijn is soms dus heel kut... zeker in dit soort situaties.
Omdat ik over z'n eerste reactie had heen gelezen? Ajoh laat me lekker niet scherp zijn vandaag.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:04 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Jij leest hele andere dingen dan een normale lezer.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:09 schreef Grulez het volgende:
[..]
Omdat ik over z'n eerste reactie had heen gelezen? Ajoh laat me lekker niet scherp zijn vandaag.
edit 2 reacties![]()
PARDON?? sorry hoor maar is ze blind/stom ofzo? 50.000 schuld mogelijk 90.000 en dan bovenstaande reactie?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:06 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Muppet,
Het schuldhulp (WSNP) ziet ze niet zo zitten....
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:06 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Muppet,
Het schuldhulp ziet ze niet zo zitten maar is wel het juiste.. er is alleen 1 grote maar. Als er sprake is van geldverkwisting.. kom je er niet voor in aanmerking. Ze weet immers niet goed te verklaren waar het allemaal aan uit is gegeven :-( Verliefd zijn is soms dus heel kut... zeker in dit soort situaties.
Dat dacht ik ook.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Schuldsanering kan volgens mij altijd.
Desnoods verzin je een verhaal over een hele moeilijke periode vol drugs en drank.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:19 schreef Duimelot het volgende:
1 ze heeft er 3,5 jaar over gelogen, dat is erg lang. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets niet de eerste weken of maanden misschien verteld maar 3,5 jaar!?!?
verder was er de uitgesproken kans om het te vertellen toen jij over jou eerdere schuldproblemen gesproken hebt met haar, toen zei ze niets!?
Als je toch zoveel om haar geeft en echt een toekomst met haar ziet, zet dan een stappenplan samen op, help haar maar niet fincnancieel.
Jullie wonen niet samen, houd dit zo. Laat haar eerst zien dat ze er echt ZELF uit wil komen en hier ook moeite voor doet. Je kan haar emotioneel bijstaan maar ga niet samenwonen of schulden samen aflossen ofzo.
Je kan ook bv als jullie gaan uit eten, het dan betalen en dr afentoe eens iets leuks kopen (kleren ofzo) en dr zo toch wel wat helpen, maar niet letterlijk dingen aflossen.
Zo kan zij bewijzen dat ze t zelf kan en wil en kunnen jullie daarna ook op een veel gezondere en sterkere manier samen verder gaan.
Zoals je het beschrijft denk ik dat je beter verder kan zoeken helaas... Als ze ook niet eens kan verklaren waar al het geld is gebleven en de schuldsanering niet ziet zitten dan...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:15 schreef Zaandam1978 het volgende:
Was meer haar eerste reactie.. denk wel dat ze het gaat inzien dat dit de enige oplossing gaat zijn. Dat betekent dat als we willen gaan samenwonen, we het gaan merken en alles gecontroleerd moeten doen (alles op mijn naam zetten qua inboedel zodat de bewindvoerder niets kan innemen). Ik moet even helder gaan denken, denk met mijn hart.
Nee omdat de voorwaarden die je had met een ander in een relatie hetzelfde zijn gebleven.Als je van tevoren had geweten dat ze enorme schulden had, had je waarschijnlijk niet met haar ingelaten. Komt nog eens bij dat ze jou iets niet heeft verteld/voorgehouden wat van essentieel belang is. Kortom zou zij zich schuldig moeten voelen en niet jijquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar?
Het feit dat zij het niet zo zwaar ziet zegt genoeg over haar houding en de mogelijke problemen die je er bij kan gaan hebben wanneer je dit zo op deze manier laat door gaan.quote:Liefde gaat boven alles maar wil ik de rest van ons leven (en laten we eerlijk zijn: met zulke bedragen zit je er ook heel lang aan vast) daaraan vast zitten gezien mijn eigen ervaring? Zij ziet het niet zo zwaar ... en het schaamte excuus is hetgeen wat ik keer op keer hoor. Ik voel mij wat belazerd.... Wat denken jullie? Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Dat is onzin. Er hoeft niets mis te zijn met haar als persoon, behalve dat ze gewoon een volslagen noob is op het gebied van financien.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:24 schreef F04 het volgende:
Zo'n schuld komt zeker niet uit de lucht vallen, er zal dan toch wel iets aan haar mis zijn.
Maar dat was gebaseerd op een leugen van haar kant. Heb je haar al eens gevraagd of ze nog meer dingen achter hield die jij zou moeten weten? Het feit dat ze in eerste instantie de situatie niet goed kan inschatten en jou ook niet er bij wil betrekken kan naast dit enorme debacle in de toekomst ook voor andere problemen zorgen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:46 schreef Zaandam1978 het volgende:
Nee nooit een vermoeden gehad: niet met vakanties, niet met uit eten gaan... Ze had altijd geld en bij vakanties vroeg ik naar budget en op basis daarvan ging ik dan zoeken naar een vakantie. Als we samen zijn, doen we niet extreem dure dingen... Ik weet uit ervaring dat je het best lang kan volhouden zonder dat je het partner merkt. Wat het nu moeilijk maakt, is nu ze weet dat ik er over aan het nadenken ben ze zelf van haar onzekerheid af wil over wat ik ga doen. Dan wil ze het ook meteen weten zo van... wat ga je doen, blijf je bij mij... etc etc. Gek word ik er van. Wil het eerst even laten bezinken en kijken wat we nog zouden kunnen doen. Daardoor voel ik mij zelf af en toe schuldig (heel stom ik weet het) omdat ik ook altijd zei dat wij "voor altijd"zijn..
Je moet je niet schuldig voelen. En laat je nu ook niet dwingen. ZIJ heeft jouw vertrouwen geschaad, dan moet ZIJ ook maar wachten tot JIJ er genoeg over nagedacht hebt om een beslissing te nemen. Als ze weer zeurt, moet je dat gewoon zeggen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:46 schreef Zaandam1978 het volgende:
Nee nooit een vermoeden gehad: niet met vakanties, niet met uit eten gaan... Ze had altijd geld en bij vakanties vroeg ik naar budget en op basis daarvan ging ik dan zoeken naar een vakantie. Als we samen zijn, doen we niet extreem dure dingen... Ik weet uit ervaring dat je het best lang kan volhouden zonder dat je het partner merkt. Wat het nu moeilijk maakt, is nu ze weet dat ik er over aan het nadenken ben ze zelf van haar onzekerheid af wil over wat ik ga doen. Dan wil ze het ook meteen weten zo van... wat ga je doen, blijf je bij mij... etc etc. Gek word ik er van. Wil het eerst even laten bezinken en kijken wat we nog zouden kunnen doen. Daardoor voel ik mij zelf af en toe schuldig (heel stom ik weet het) omdat ik ook altijd zei dat wij "voor altijd"zijn..
Studieschuld zat er ook bij?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:58 schreef Zaandam1978 het volgende:
De bedragen kloppen: heb de bedragen gezien.. (en het BKR)
hier ben ik het volledig mee eens. Laat haar het zelf betalen, via schuldhulp kunnen ook sommige schulden kwijtgescholden worden of verminderd.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:19 schreef Duimelot het volgende:
1 ze heeft er 3,5 jaar over gelogen, dat is erg lang. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets niet de eerste weken of maanden misschien verteld maar 3,5 jaar!?!?
verder was er de uitgesproken kans om het te vertellen toen jij over jou eerdere schuldproblemen gesproken hebt met haar, toen zei ze niets!?
Als je toch zoveel om haar geeft en echt een toekomst met haar ziet, zet dan een stappenplan samen op, help haar maar niet fincnancieel.
Jullie wonen niet samen, houd dit zo. Laat haar eerst zien dat ze er echt ZELF uit wil komen en hier ook moeite voor doet. Je kan haar emotioneel bijstaan maar ga niet samenwonen of schulden samen aflossen ofzo.
Je kan ook bv als jullie gaan uit eten, het dan betalen en dr afentoe eens iets leuks kopen (kleren ofzo) en dr zo toch wel wat helpen, maar niet letterlijk dingen aflossen.
Zo kan zij bewijzen dat ze t zelf kan en wil en kunnen jullie daarna ook op een veel gezondere en sterkere manier samen verder gaan.
En dan... dan komt ze bij jou wonen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:56 schreef Zaandam1978 het volgende:
Mischien moet ze juist wel haar huis verkopen om alle schulden onder 1 dak te krijgen en daar dan schuldhulp/wsnp op toepassen... ongeacht of wij nou doorgaan of niet. Het grootste struikelblok is nu nog wel het vertrouwen..
Vertrouw je haar nog?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:56 schreef Zaandam1978 het volgende:
Mischien moet ze juist wel haar huis verkopen om alle schulden onder 1 dak te krijgen en daar dan schuldhulp/wsnp op toepassen... ongeacht of wij nou doorgaan of niet. Het grootste struikelblok is nu nog wel het vertrouwen..
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
DOE HET NIET.
Die opmerking snap ik niet. Dat is hetzelfde als iemand zegt die mishandeld wordt dat die persoon alleen geestelijk mishandeld wordt, maar niet lichamelijk. En dat er dus van volledige mishandeling geen sprake is.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:02 schreef Zaandam1978 het volgende:
Vertrouwen... hmm.. op al het andere gebied wel maar geld gebied... moeilijk.
Dat klopt, maar als je verder had gelezen is dat haar houding nogal laconiek is rondom dit probleem. Als ze zich geschaamd had hierover dan had ze direct overal ja op elk voorstel van haar vriend gezegd. Daarbij mag schaamte geen excuus zijn. Het is niet dat ze een kennis tegenover zich heeft.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:31 schreef SG-sam het volgende:
Soms is het zo, dat iemand zich zo erg voor iets schaamt, dat hij / zij de situatie liever zelf op wil lossen zonder er met iemand over te praten.
Dat heeft er niets mee te maken dat ze het niet willen vertellen, maar dit komt puur door het feit dat de schaamte in hun beleving te groot is om het probleem te bespreken.
Ik weet natuurlijk niet hoe hoog je vaste lasten zijn, maar met 4200 netto zou je zo'n schuld (die 50.000) toch behoorlijk snel moeten kunnen afbetalen. Dat zou toch niet veel langer dan een jaar of 3-4 te hoeven duren lijkt mij. En dan hoef je nog niet eens zo heel zuinig te gaan leven.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:54 schreef Zaandam1978 het volgende:
Samen hebben we tegen de 4200 netto per maand dus dat gaat wel een tijdje duren voordat het weg is.
jonge, ik zag laatst ook zo een DOM wijf op tv, bij 'geen cent te makken'quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:58 schreef scrub_nurse het volgende:
ze beseft nog niet hoe erg haar probleem is geloof ik, want ze komt iedere maand rond, ze wordt r huis niet uitgezet, ook al is het niet haar eigen geld, dan is het moeilijk om die situatie op te geven en via schuldhulp nog maar van erg weinig geld rond te moeten komen gedurende 3 jaar
ook gezien, kon m'n ogen en oren niet geloven..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:01 schreef Markster het volgende:
[..]
jonge, ik zag laatst ook zo een DOM wijf op tv, bij 'geen cent te makken'
Dat wijf zat tegen de 10.000 in de schulden, ging voor VIERHONDERD euro uit per maand, en belde voor VIJFHONDERD, je je leest het goed VIJFHONDERD, dat is dus 500!!!! euro per maand, en ze kreeg nog een uitkering van 1000 ook !!!
Nou vraag je ik je! Doe dan godverdomme wat zuiniger aan als je geld van de overheid kjrijgt, zo een kuthoer verdient het niet eens!!!
En toen zei ze dat ze binnenkort een baan had, en weet je wat ze zei ?!?!?!
' ja binnenkort heb ik een baan, en dan kan ik weer een lening afsluiten''
JEZUS HOE DOM BEN JE!!!! GA GODVER EERST JE SCHULDEN EENS AFBETALEN MAN!
Hoe kan dat? Zij het geen direct opeisbare schulden? Trouw in geen geval met iemand die niet met geld kan omgaan, dat is doffe ellende. Gezien het bedrag vraag ik mij af of hier geen psychisch probleem aan ten grondslag ligt, koopverslaviing oid. Dat moet dan eerst maar eens helder worden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:58 schreef scrub_nurse het volgende:
ze beseft nog niet hoe erg haar probleem is geloof ik, want ze komt iedere maand rond, ze wordt r huis niet uitgezet, ook al is het niet haar eigen geld, dan is het moeilijk om die situatie op te geven en via schuldhulp nog maar van erg weinig geld rond te moeten komen gedurende 3 jaar
Lieve scrub_nurse, als ze dat niet beseft was er ook geen schaamte en had ze dat waarschijnlijk al eerder verteld. Heeft ze die schaamte wel dan beseft ze donders goed wat het probleem is. Het is een van de twee, niet een of/of situatie. Als het een en/en situatie zou zijn dan mankeert er ook iets psychisch aan dat meisje.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:58 schreef scrub_nurse het volgende:
Maar geloof je die smoes? Ik vind het nogal een clichematige uitspraak. Dingen niet zeggen uit angst dat de ander hem/haar niet verlaat. Dan zegt ze in feite ook dat jij niet van haar houd om wie ze is maar dat ze zich gedraagt zoals van haar verwacht wordt. In wat voor schijnwereld leef je dan?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:42 schreef Zaandam1978 het volgende:
Zij heeft letterlijk gezegd dat ze dat niet wilde vertellen uit angst dat ik haar zou verlate...
hoezo te klein? Is het 1 kamer?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:42 schreef Zaandam1978 het volgende:
Zij heeft letterlijk gezegd dat ze dat niet wilde vertellen uit angst dat ik haar zou verlate... We hebben het hier over de beginperiode... En de schulden zijn geen studieschulden. Kijk er staat nu 50 maar ik verwacht niet dat het huis met 30-40k in waarde gaat stijgen de komende jaren. Dat zou meer dan 20% waardevermeerdering zijn... Het huis is te klein om samen in te wonen.
Ach, ik heb jarenlang tegen mezelf gelogen wat betreft mijn schulden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:31 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Dat is onzin. Er hoeft niets mis te zijn met haar als persoon, behalve dat ze gewoon een volslagen noob is op het gebied van financien.
Wat er wel mis is, is dat ze het 3,5 jaar verborgen heeft gehouden. Dat zou mij veel meer zorgen baren.
Ja. Ik dacht ook, ooh, arme luitjes, bijstandsniveau enzo.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:59 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe hoog je vaste lasten zijn, maar met 4200 netto zou je zo'n schuld (die 50.000) toch behoorlijk snel moeten kunnen afbetalen. Dat zou toch niet veel langer dan een jaar of 3-4 te hoeven duren lijkt mij. En dan hoef je nog niet eens zo heel zuinig te gaan leven.
HELEMAAL mee eensquote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:19 schreef Duimelot het volgende:
Dit dus, ze is gewoon een bitch om zulke info achter te houden... voor 3.5 jaar nogwel...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
DOE HET NIET.
Niks negatiefs over TS, maar met zo'n instelling is het inderdaad niet zo raar om diep in de schulden te raken.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:42 schreef Zaandam1978 het volgende:
Het huis is te klein om samen in te wonen.
Die indruk krijg ik ook... Vooral omdat TS zegt: "We verdienen 4200 euro per maand". Het is haar schuld, TS, haar probleem, je gaat toch niet meebetalenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En ze ziet schuldsanering ' niet zitten' kennelijk...ze gokt er dus op dat TS zal gaan meebetalen aan haar schulden. Maar dat lost dus geen bal op, want dan kan ze nog steeds niet met geld omgaan. Uiteindelijk zal TS merken dat ze een manier vindt om dat wat hij aan schuld met haar aflost, op een andere plek weer bij te lenen. Waardoor TS zelf weer in de shit komt.
Rennen TS, heel hard rennen, Ver weg van deze vrouw.
Ik kan je alleen sterkte wensen gezien je situatie, allebei je opties zullen moeilijk zijn, dus bij deze.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:53 schreef Zaandam1978 het volgende:
Dankjewel allemaal voor de reacties ... het merendeel komt overeen wat ik al dacht. Iemand vroeg, ziet je vriendin er goed uit. Ja absoluut... Ik heb ook die aflevering gekeken van een dubbeltje op zijn kant (de laatste) en het verhaal komt wel wat overeen. Ik heb alleen nooit haar schuld overgenomen (en ga ik ook niet doen) alleen wel wat hoognodige rekeningen betaald want je wil er wel voor haar zijn (eerste gedachte tot dat je dus zoals nu gaat na denken over de toekomst). Zou zij in haar plaats ook die rekeningen voor mij betalen als ik in die situatie zat: absoluut. Wat mij tegenstaat is dat zij het niet snapt (of wil het niet snappen) dat dit een vertrouwenskwestie is... dat gaat er niet in. Het enige wat ik dan hoor is: ik kan het niet meer terugdraaien. Daarnaast mis ik wat initiatief... Aan de ene wil ze het geregel (praten met bank, lastenlijstje maken... kortom de standaarddingen) nu aan mij overlaten omdat duidelijk is gebleken dat ze daar niet goed in is maar aan de andere kant geeft ze prioriteiten aan de verkeerde dingen (kon vandaag niet bellen met de schuldeiser voor een betalingsafspraak want ik had het te druk op het werk). Daarnaast gaat ze er nu erg opdringen of ik er nou wel of niet voor haar ga zijn (niet om de rekeningen te betalen maar als steun in het algemeen ALS HAAR PARTNER). Ik wil gewoon mijn tijd nemen, 3,5 jaar gooi je niet zo maar meer weg. Misschien is het ook de leeftijd.. 10 jaar geleden had ik zo de knoop doorgehakt. Dat is zwak dat weet ik... F.uck.. dit is moeilijk.
Hoi,quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ik bevind mij in een erg moeilijke situatie. 3,5 jaar geleden heb ik een prachtvrouw ontmoet nadat ik zelf door een diep dal was gegaan. Ik heb (door toedoen van anderen) veel schulden gehad en was zo blij toen ik er eindelijk na hard werken (en op een houtje bijten in de schuldsanering) vanaf was. Toen leerde ik haar kennen en heb haar ook altijd verteld van mijn situatie. Niets aan de hand dus tot.... 2 weken geleden. Toen kwam dus naar voren dat ze heel veel schulden heeft (50.000 euro en daarboven zou nog 40000 euro komen als ze haar huis nu zou verkopen). Ik schrok hier enorm van.... Uiteraard kreeg ik te horen dat ze ze zich hiervoor schaamde en dat ze het daarom in die 3,5 jaar nooit verteld. Ik kijk daar toch wat anders tegenaan: juist aan mij had ze het kunnen vertellen en dan hadden we er wellicht nog wat aan kunnen doen (bijv. niet gaan bijlenen wat wel gebeurd is) maar wat mij meer steekt is dat we toekomst plannen hebben (samenwonen, trouwen, kinderen). Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar? Liefde gaat boven alles maar wil ik de rest van ons leven (en laten we eerlijk zijn: met zulke bedragen zit je er ook heel lang aan vast) daaraan vast zitten gezien mijn eigen ervaring? Zij ziet het niet zo zwaar ... en het schaamte excuus is hetgeen wat ik keer op keer hoor. Ik voel mij wat belazerd.... Wat denken jullie? Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Hoi,quote:Op zondag 19 juli 2009 12:40 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Nathalie,
Dank voor je verhaal ! Daar ben je ook lekker klaar mee met zo'n ex. Wellicht valt er gerechtelijk nog wat te verhalen? Een financieel adviesbureau is wel een goed idee daar zat ik zelf aan te denken. Nou nog even de juiste vinden want er zijn ook veel oplichters. Wij wonen nog niet samen (in dit geval, gelukkig niet) en het bedrag is ook aanzienlijk hoger dan bij jullie maar kan mij voorstellen dat het heel zwaar is geweest. Die eerlijkheid heb ik ook erg gemist. 14.000 is nog te overzien.. had de hoogte van zijn schuld nog uitgemaakt voor jou of wel of niet wat met hem zou beginnen?
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:47 schreef Zaandam1978 het volgende:
Eh ja... ze heeft het tussentijds verhoogd toen ze al met mij was. Toen wij begonnen stond ie op 20k.. Ik heb haar BKR gezien daar zag ik ook het patroon verhogen. Ik heb haar toen ook gevraagd: waar heb je dat aan uitgegeven maar dat weet ze niet meer. Om rekeningen te betalen krijg ik dan te horen... Ik heb gister het schuld hulp verhaal al wat aangekaard en daar niet negatief tegenover. Van de opmerking dat we voorlopig nog niet gaan samenwonen werd ze een stuk minder vrolijk maar dat lijkt mij echt het beste mocht ik besluiten het een kans te geven.
Richt je je wel op het juiste?quote:Op zondag 19 juli 2009 12:56 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi MGerben.. , daar ben ik dus al mee bezig geweest. Inkomsten/Uitgaven lijstje gemaakt en gekeken welke dingen we kunnen verlagen (bijv. energie, foon, internetaansluiting, boodschappen bij de Liddle ipv de Super De Boer etc). Dan houdt ze 250 euro over voor leuke dingen/schulden aflossen... Ik hik gewoon wat tegen het totaal bedrag aan.
Dit is vrij risicovol. Want je begint zelf al door bijvoorbeeld de auto als cruciaal te bestempelen.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:19 schreef Zaandam1978 het volgende:
Yes that makes sense.
De reden van de lijstjes was overigens omdat ze nog steeds geld te kort kwam per maand en we toch ergens wat geld moeten vrijmaken voor het aflossen van de lening. In feite kan ik nu dus al zien deze maanden of ze zich aan het schema gaat houden. Die auto is voor haar wel cruciaal omdat we niet in dezelfde plaats wonen Afijn, lots of things to think about. Maar dank voor het meedenken.
Ik weet niet wat je vriendin per maand verdient, maar als ze nu iedere maand nog geld tekort komt terwijl ze 50K aan schulden heeft, is er serieus iets mis met haar instelling. Ze leeft gewoon op veel te grote voet. Lijstjes maken is dan geen optie meer denk ik. Ze zal vrij grote financiele opofferingen moeten maken, en die liggen echt niet in de lijn van, god, dan verbel ik een tientje minder per maand..quote:Op zondag 19 juli 2009 13:19 schreef Zaandam1978 het volgende:
Yes that makes sense.
De reden van de lijstjes was overigens omdat ze nog steeds geld te kort kwam per maand en we toch ergens wat geld moeten vrijmaken voor het aflossen van de lening. In feite kan ik nu dus al zien deze maanden of ze zich aan het schema gaat houden. Die auto is voor haar wel cruciaal omdat we niet in dezelfde plaats wonen Afijn, lots of things to think about. Maar dank voor het meedenken.
Nog even een aanvulling:quote:Op zondag 19 juli 2009 12:40 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Nathalie,
Dank voor je verhaal ! Daar ben je ook lekker klaar mee met zo'n ex. Wellicht valt er gerechtelijk nog wat te verhalen? Een financieel adviesbureau is wel een goed idee daar zat ik zelf aan te denken. Nou nog even de juiste vinden want er zijn ook veel oplichters. Wij wonen nog niet samen (in dit geval, gelukkig niet) en het bedrag is ook aanzienlijk hoger dan bij jullie maar kan mij voorstellen dat het heel zwaar is geweest. Die eerlijkheid heb ik ook erg gemist. 14.000 is nog te overzien.. had de hoogte van zijn schuld nog uitgemaakt voor jou of wel of niet wat met hem zou beginnen?
Met 250 euro per maand gaat het echt niet lukken. Moet daar ook de rente nog van betaald worden, of is die er dan al van af?quote:Op zondag 19 juli 2009 12:56 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi MGerben.. , daar ben ik dus al mee bezig geweest. Inkomsten/Uitgaven lijstje gemaakt en gekeken welke dingen we kunnen verlagen (bijv. energie, foon, internetaansluiting, boodschappen bij de Liddle ipv de Super De Boer etc). Dan houdt ze 250 euro over voor leuke dingen/schulden aflossen... Ik hik gewoon wat tegen het totaal bedrag aan.
Eens met wat je nog meer zei, maar dit is een gevaarlijk punt. Als zij haar levensstijl niet aanpast omdat TS toch wel bijspringt als de nood hoog genoeg is, is het huwelijk ook gedoemd te mislukken. Dan blijft zij in de levensstijl van meer-uitgeven-dan-er-binnenkomt. Ik denk dat er dán juist weinig toekomst zit in de relatie.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:00 schreef nerd4sale het volgende:
En een ander punt: ik snap best dat jij er niet om zit te springen om haar schulden (mee) af te betalen. Maar dan vraag ik me wel af hoe serieus die relatie dan is. Als je echt samen verder wil, dan zou je allebei toch alles doen om van die schuld af te komen. Wil je dat niet, dan zit er denk ik weinig toekomst in je relatie.
Het punt is nu ook dat jij er nu een beetje alleen voor staat (opnieuw) zo lijkt het. Wil je dat nóg een keer mee maken? Nog afgezien van dat hele relatie gedoe er nu om heen of je nu wel of niet voor haar moet kiezen.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:21 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ok Nerd dus de serieusheid van onze relatie is afhankelijk van het feit of ik mee wil betalen aan die 50k? Gezien mijn ervaring, kijk ik daar toch anders tegen aan. Als het 10k-20k was geweest was dat een heel ander verhaal geweest dan hoe het nu ervoor staat.
onmiddellijk kappen ermee , je komt er nooit meer uit anders, je leven wordt een helquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ik bevind mij in een erg moeilijke situatie. 3,5 jaar geleden heb ik een prachtvrouw ontmoet nadat ik zelf door een diep dal was gegaan. Ik heb (door toedoen van anderen) veel schulden gehad en was zo blij toen ik er eindelijk na hard werken (en op een houtje bijten in de schuldsanering) vanaf was. Toen leerde ik haar kennen en heb haar ook altijd verteld van mijn situatie. Niets aan de hand dus tot.... 2 weken geleden. Toen kwam dus naar voren dat ze heel veel schulden heeft (50.000 euro en daarboven zou nog 40000 euro komen als ze haar huis nu zou verkopen). Ik schrok hier enorm van.... Uiteraard kreeg ik te horen dat ze ze zich hiervoor schaamde en dat ze het daarom in die 3,5 jaar nooit verteld. Ik kijk daar toch wat anders tegenaan: juist aan mij had ze het kunnen vertellen en dan hadden we er wellicht nog wat aan kunnen doen (bijv. niet gaan bijlenen wat wel gebeurd is)
kan ook in waarde dalenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:42 schreef Zaandam1978 het volgende:
Zij heeft letterlijk gezegd dat ze dat niet wilde vertellen uit angst dat ik haar zou verlate... We hebben het hier over de beginperiode... En de schulden zijn geen studieschulden. Kijk er staat nu 50 maar ik verwacht niet dat het huis met 30-40k in waarde gaat stijgen de komende jaren. Dat zou meer dan 20% waardevermeerdering zijn... Het huis is te klein om samen in te wonen.
is gewoon oplichtingquote:Op zondag 19 juli 2009 14:45 schreef HiZ het volgende:
Het bedrag is niet heel erg relevant, maar 3,5 jaar dit verzwijgen voor je partner. Dan houdt het voor mij ook wel op.
Daar heb je absoluut gelijk in. Ze zal haar uitgavenpatroon sowieso moeten aanpassen. Maar stel dat haar dat lukt (met of zonder hulp van TS), dan is er nog altijd die schuld die afbetaald moet worden.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
Eens met wat je nog meer zei, maar dit is een gevaarlijk punt. Als zij haar levensstijl niet aanpast omdat TS toch wel bijspringt als de nood hoog genoeg is, is het huwelijk ook gedoemd te mislukken. Dan blijft zij in de levensstijl van meer-uitgeven-dan-er-binnenkomt. Ik denk dat er dán juist weinig toekomst zit in de relatie.
Niet per se. Maar als je serieus de rest van je leven met iemand wil delen (daar ga ik dan maar even van uit), dan zijn haar problemen nu jullie problemen. En die los je samen op. Hoe jullie dat precies moeten doen, kan ik niet beoordelen, maar gebaseerd op wat je schreef, denk ik niet dat ze het in haar eentje voor elkaar krijgt.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:21 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ok Nerd dus de serieusheid van onze relatie is afhankelijk van het feit of ik mee wil betalen aan die 50k?
Als ze het gelijk had gezegd was de TS gillend weggerend, op deze manier verschafte ze zichzelf een kans en die is nu ontstaan omdat de TS emotioneel verbonden is. Heel begrijpelijk van die vriendin en tevens egoistisch.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:05 schreef _Nathalie_ het volgende:
Ik denk inderdaad dat het punt is,dat ze het 3,5 jaar heeft verzwegen,valt bij mij onder liegen en daar heb ik een giga hekel aan,(mijn partner ook trouwens).Voor jullie relatie was het beter geweest als ze het eerlijk vanaf het begin had gezegd.Als zij zoveel vertrouwen heeft in de relatie met jou,had ze het toch gewoon in het begin kunnen zeggen?.
Het vertrouwen is toch op de een of andere manier beschadigd,nu heeft ze het 3,5 jaar verzwegen over die schulden,het is aan jou wat je er mee doet.
kan me voorstellen dat je je om die reden flink genaaid voelt.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:51 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Nathalie...
Nu je veel dieper met elkaar zit, is het moeilijker afscheid te nemen.
Nu ik deze reactie zo lees vind ik eigenlijk dat ze jou buitenspel heeft gezet, in de relatie maar ook voor de toekomst. Dit was ws absoluut niet de bedoeling; schaamte veroorzaakt dat ws.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:05 schreef _Nathalie_ het volgende:
Ik denk inderdaad dat het punt is,dat ze het 3,5 jaar heeft verzwegen,valt bij mij onder liegen en daar heb ik een giga hekel aan,(mijn partner ook trouwens).Voor jullie relatie was het beter geweest als ze het eerlijk vanaf het begin had gezegd.Als zij zoveel vertrouwen heeft in de relatie met jou,had ze het toch gewoon in het begin kunnen zeggen?.
Het vertrouwen is toch op de een of andere manier beschadigd,nu heeft ze het 3,5 jaar verzwegen over die schulden,het is aan jou wat je er mee doet.
hahaha ze heeft het echt wel goed voor mekaar zegquote:Op zondag 19 juli 2009 16:46 schreef Zaandam1978 het volgende:
Mijn aandeel is toevallig wel die 2500
quote:Op zondag 19 juli 2009 14:23 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Het punt is nu ook dat jij er nu een beetje alleen voor staat (opnieuw) zo lijkt het. Wil je dat nóg een keer mee maken? Nog afgezien van dat hele relatie gedoe er nu om heen of je nu wel of niet voor haar moet kiezen.
yes, dank! Ik is errug blijquote:Op zondag 19 juli 2009 16:37 schreef Zaandam1978 het volgende:
@ Babbelz... goed dat je het nu zo voor elkaar hebt!!
Ik volg ook inderdaad altijd van die programma's vanwege mijn eigen verleden. Je kan ook zo de mensen eruit halen die er echt voor willen gaan en die maar een beetje aan lopen klooien. Maar als je dan zelf in die situatie zit met je partner, ben je soms een stuk minder hard dan je graag zou willen.
Bij jou is de situatie ook anders.quote:
Das wel zuur! en ik snap vanuit dát perspectief dat je niet zomaar verder kunt, nu zij (ineens) open is geweest. het rotte is idd dat je gevoel voor haar diep zit, dit wederzijds is, maar ze om t maar ff op z'n FOKs te zeggen je enorm genaaid heeft. ook al was dat niet haar bedoeling etc.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:22 schreef Zaandam1978 het volgende:
Denk dat die weergave helaas aardig klopt.
ik had t door wat aanpassingen ook makkelijk zelf kunnen rechttrekken, gelukkig, maar was er nog niet van gekomen.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:16 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Bij jou is de situatie ook anders.
Je was open, ook al schaamde je je. Het bedrag was relatief laag en je was welwillend.
Ik vraag mij af,hoe heeft ze dit dan voor elkaar gekregen?..quote:Op zondag 19 juli 2009 17:47 schreef Zaandam1978 het volgende:
[quote]Babbelzz...precies mijn punt over het max. leenbedrag. Ik heb haar gegevens notabene ingevoerd op de site en het bedrag wat ze mag lenen is 15k lager dan ze nu heeft. En je maakt mij echt niet wijs dat je een jaar geleden 15k meer kon lenen op basis van een persoonlijke lening
met andere woorden, ze woont te duur.quote:Ze heeft uit schaamte niet verteld in het begin dat ze dit probleem had uit angst dat ik haar zou verlaten. En eerlijk is eerlijk...toen had ik ook gezegd dat ik er niets mee te maken wilde hebben. Hard maar waar. Nu zit ik er emotioneler veel dieper in.
Wat betreft financien... dat is nooit echt goed besproken. Ik wist haar brutosalaris natuurlijk wel omdat ik toch een beetje om mij heen aan het kijken was of we tzt een huisje zouden kunnen kopen maar het lenig aspect is nooit genoemd (vanuit de schaamte reden). Ook wist ik niet dat haar hyp. zo hoog was.
Blijkbaar niet,eerlijkheid staat en valt alles mee.quote:Stom maar ik ging er vanuit dat onze relatie zo open en goed genoeg was dat je alles tegen je partner kan zeggen ook al is het nog zo moeilijk.
n00b op gebied van financien en dan 50.000 euro schuld? Dan zouden heel wat meer mensen heel veel schulden hebben.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:31 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Dat is onzin. Er hoeft niets mis te zijn met haar als persoon, behalve dat ze gewoon een volslagen noob is op het gebied van financien.
Ik denk dat het een kansloze zaak is, mocht ze ooit van de schulden afkomen, begint het weer van voren aan.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:47 schreef Zaandam1978 het volgende:
Eh ja... ze heeft het tussentijds verhoogd toen ze al met mij was. Toen wij begonnen stond ie op 20k.. Ik heb haar BKR gezien daar zag ik ook het patroon verhogen. Ik heb haar toen ook gevraagd: waar heb je dat aan uitgegeven maar dat weet ze niet meer. Om rekeningen te betalen krijg ik dan te horen... Ik heb gister het schuld hulp verhaal al wat aangekaard en daar niet negatief tegenover. Van de opmerking dat we voorlopig nog niet gaan samenwonen werd ze een stuk minder vrolijk maar dat lijkt mij echt het beste mocht ik besluiten het een kans te geven.
Ja ook gezien en dan zo'n programma nodig hebben om er wat aan te doen. Nou daar had ik haar ook wel mee kunnen helpenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:01 schreef Markster het volgende:
jonge, ik zag laatst ook zo een DOM wijf op tv, bij 'geen cent te makken'
Dat wijf zat tegen de 10.000 in de schulden, ging voor VIERHONDERD euro uit per maand, en belde voor VIJFHONDERD, je je leest het goed VIJFHONDERD, dat is dus 500!!!! euro per maand, en ze kreeg nog een uitkering van 1000 ook !!!
Nou vraag je ik je! Doe dan godverdomme wat zuiniger aan als je geld van de overheid kjrijgt, zo een kuthoer verdient het niet eens!!!
En toen zei ze dat ze binnenkort een baan had, en weet je wat ze zei ?!?!?!
' ja binnenkort heb ik een baan, en dan kan ik weer een lening afsluiten''
Hij zal niet stoppen, hormonen he?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:16 schreef THEFXR het volgende:
Weet de TS al, wat het gaat worden, doorgaan met de relatie en mee betalen of is de relatie ten einde?
ben ik benieuwd op wat voor manier ze dát gezegd heeft. Zoals je het hier schrijft klinkt het namelijk nogal als een dreigement: "als je niet wil meebetalen aan mijn schulden dan donder je maar op"..quote:Op zondag 19 juli 2009 19:04 schreef Zaandam1978 het volgende:
Klopt Heathen. Ze heeft aangegeven nooit alleen vrienden te kunnen zijn dus raak ook een familie erom heen kwijt waar ik mij altijd erg thuis heb gevoeld.
Ik heb zo het idee dat die partner niet akkoord gaat met een huwelijk buiten gemeenschap van goederenquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:31 schreef SadKingBilly het volgende:
Erg moeilijk dus.
Als ik er heel eerlijk tegen aan kijk denk ik, "niet doen" maar als je hart je wat anders ingeeft..
Het enige dat ik wel kan vertellen is dat wanneer je met haar in een huwelijk stapt je dat NOOIT moet doen in gemeenschap van goederen.
Dan weet TS in ieder geval direct waar hij aan toe is en is het tijd om een ander te zoekenquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:04 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat die partner niet akkoord gaat met een huwelijk buiten gemeenschap van goederen
Ik ben het niet vaak met je eens.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
DOE HET NIET.
Hij is gezwicht voor zijn liefde.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
ik weet niet maar hoe kan ik dit aardig zeggen ......quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef Zaandam1978 het volgende:
Is het raar als ik dit behoorlijk psychopatisch vind? Als ik jouw vriendin was geweest had ik je hard in je ballen getrapt en was zelf weggegaan. Wat denk je wel niet?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:40 schreef ikbenik het volgende:
Aantal jaren geleden had ik ook zo'n type. Ze bleek een schuld te hebben en ook al was dat bedrag klein (maximale wat ze rood mocht staan bij de bank, dus ¤1000), ik stelde haar toen wel de voorwaarde dat ze die schuld moest aflossen. Dat duurde wat maanden (stufi, maar te lui om te werken).
Waarom? Ik vind het nogal logisch..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:26 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Is het raar als ik dit behoorlijk psychopatisch vind? Als ik jouw vriendin was geweest had ik je hard in je ballen getrapt en was zelf weggegaan. Wat denk je wel niet?
Inderdaad. Er zijn zo veel studenten die rood staan. Is toch haar probleemquote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:26 schreef HassieBassie het volgende:
Is het raar als ik dit behoorlijk psychopatisch vind? Als ik jouw vriendin was geweest had ik je hard in je ballen getrapt en was zelf weggegaan. Wat denk je wel niet?
ligt eraan hoe lang ze 'hadden' eer dattie daar mee kwam. als je gaat samenwonen kan ik me er iets bij voorstellen. maar bij net verkering? waar bemoei je je dan mee zeg!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:26 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Als het koop ziekte is!, dat gaat vanzelf niet over, het is nu een tijdje niet aanwezig/vermindert,maar zal zeker in de toekomst weer boven komen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:23 schreef Zaandam1978 het volgende:
Wel is ze nu haar shit op orde aan het houden: onnodige spullen worden verkocht en daarmee wordt elke keer een gedeelte afgelost. Gaat natuurlijk niet hard maar toont in ieder geval wat inzet. Niet dat ik mij daar nu meteen door laat leiden maar het is goed om te zien dat er in ieder geval wat gebeurt Overigens werd het mij wel aardig duidelijk waar veel van het geld naar toe is gegaan (kleding, schoenen, vakanties) want uit wat kasten kwamen meer schoenen dan een kleine schoenenzaak. Duidelijk sprake van een koopziekte van een tijdje geleden al moet ik zeggen dat ik wel vind dat ze in de afgelopen 2,5 jaar niet veel gekocht heeft. Dus of het wordt inderdaad minder of ze had gewoon het geld niet omdat ze al aan een hoge schuld zat.
En het liegen dan..? Die schuld is iets wat ze zelf op moet lossen vind ik, dat zijn jouw problemen niet. Zo lang ze dat huis niet wilt verkopen houdt het helemaal op. En 'overbodige spulletjes' verkopen is leuk, maar zolang dat geen auto of huis is zal het geen zooien aan de dijk zetten denk ik.. Jij kan doen wat je wilt maar het is toch echt iets wat ze zelf aan moet pakken, anders houdt het niet op.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:23 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ze vind overigens dat ik het er erg inwrijf, elke keer maar weer beginnen over die schuld. Ze kan het niet meer terugdraaien. Nee dat is lekker makkelijk. Haar zus zei ook zoiets... zo van .. we snappen je wel maar je moet wel op een gegeven moment doorgaan of niet en niet mijn zus aan het lijntje houden. Wauw die is effe makkelijk. Rollen worden omgedraaid... daar ben ik dus even flink tegen uitgevallen. Grappenmakers. Nu is iedereen weer rustig.
Met dit vooruitzicht kun je een opstokend 'schoonzusje' verwachten dat haar telkens inwrijft dat je haar aan het lijntje houdt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:58 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ook al zouden ze nu de schuld overnemen, zou ik niet snel met haar gaan samenwonen. Ze gaat eerst maar laten zien dat ze met geld om kan gaan. En tot die tijd woon ik lekker in mijn eigen huis.
jep en TS zegt dan, neem dan de schuld over, helden!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:36 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Met dit vooruitzicht kun je een opstokend 'schoonzusje' verwachten dat haar telkens inwrijft dat je haar aan het lijntje houdt.
Toch hebben ze ergens wel gelijk, je bent een softie die de boel aan het lijntje houdt en dat is niet eerlijk, zeg dat je stopt ermee en wees een ventquote:Ze vind overigens dat ik het er erg inwrijf, elke keer maar weer beginnen over die schuld. Ze kan het niet meer terugdraaien. Nee dat is lekker makkelijk. Haar zus zei ook zoiets... zo van .. we snappen je wel maar je moet wel op een gegeven moment doorgaan of niet en niet mijn zus aan het lijntje houden. Wauw die is effe makkelijk. Rollen worden omgedraaid... daar ben ik dus even flink tegen uitgevallen. Grappenmakers. Nu is iedereen weer rustig.
Uiteraard hebben jullie vast wel weer een mening over maar dit is hoe ik er nu even over denk. In een keer stoppen is toch moeilijker dan je denkt.
Dat moet inderdaad geen criterium zijn. Als zij laat zien dat ze eruit kan komen is dat één ding.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:45 schreef Duimelot het volgende:
...En als mensen dan willen denken: tsk wat een vent blijkt ze schulden te hebben is hij weg....
Inderdaad, heb het hele topic doorgelezen en de TS doet erg zijn best.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:01 schreef bankrupcy het volgende:
TS doet het erg goed. Hij helpt zijn vriendin zonder zelf in de problemen te komen. Hopelijk blijft de relatie overeind.
TS is al een dikke maand niet meer online geweest. Kap eens met onnodig topic kickenquote:
nee, want als ik mensen help met advies, wil ik ook graag de afloop weten, er zijn best veel mensen die vergeten te updaten, vandaar mijn kickquote:Op woensdag 9 september 2009 11:53 schreef Mordreth het volgende:
[..]
TS is al een dikke maand niet meer online geweest. Kap eens met onnodig topic kicken. Als hij wat nieuws te melden komt hij daar vanzelf wel mee.
300 in de maand aan huur? Moet ze in een garagebox gaan wonen dan? Bovendien krijg je echt niet zomaar een huurwoning, iig niet via de woningbouw. Daar zijn wachttijden voor, lange wachttijden.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:46 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Inderdaad, heb het hele topic doorgelezen en de TS doet erg zijn best.
En naar blijkt probeert de vriendin van de TS ook de boel weer op de rails te krijgen.
Maar even met betrekking tot het huis.
Ik zou haar aanraden het huis te verkopen en die schuld te nemen en in de sociale woningbouw wat te gaan huren voor 300 euro in de maand exclusief vaste lasten. Anders zit ze tot haar 40ste aan die woning vast. Nu gaat het om het zo snel mogelijk aflossen van die schuld en niet om die woning.
Maar TS naar mijn mening hou je haar niet aan het lijntje. Er is gewoon een beetje vertrouwen weg na die opgebiechtte leugen, waar jullie nog zeker 7 jaar de naweeen van voelen. En volgens mij wil je nu eerst zien of ze wel het doorzettingsvermogen heeft en niet in haar oude gedrag vervalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |