Als het koop ziekte is!, dat gaat vanzelf niet over, het is nu een tijdje niet aanwezig/vermindert,maar zal zeker in de toekomst weer boven komen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:23 schreef Zaandam1978 het volgende:
Wel is ze nu haar shit op orde aan het houden: onnodige spullen worden verkocht en daarmee wordt elke keer een gedeelte afgelost. Gaat natuurlijk niet hard maar toont in ieder geval wat inzet. Niet dat ik mij daar nu meteen door laat leiden maar het is goed om te zien dat er in ieder geval wat gebeurt Overigens werd het mij wel aardig duidelijk waar veel van het geld naar toe is gegaan (kleding, schoenen, vakanties) want uit wat kasten kwamen meer schoenen dan een kleine schoenenzaak. Duidelijk sprake van een koopziekte van een tijdje geleden al moet ik zeggen dat ik wel vind dat ze in de afgelopen 2,5 jaar niet veel gekocht heeft. Dus of het wordt inderdaad minder of ze had gewoon het geld niet omdat ze al aan een hoge schuld zat.
En het liegen dan..? Die schuld is iets wat ze zelf op moet lossen vind ik, dat zijn jouw problemen niet. Zo lang ze dat huis niet wilt verkopen houdt het helemaal op. En 'overbodige spulletjes' verkopen is leuk, maar zolang dat geen auto of huis is zal het geen zooien aan de dijk zetten denk ik.. Jij kan doen wat je wilt maar het is toch echt iets wat ze zelf aan moet pakken, anders houdt het niet op.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:23 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ze vind overigens dat ik het er erg inwrijf, elke keer maar weer beginnen over die schuld. Ze kan het niet meer terugdraaien. Nee dat is lekker makkelijk. Haar zus zei ook zoiets... zo van .. we snappen je wel maar je moet wel op een gegeven moment doorgaan of niet en niet mijn zus aan het lijntje houden. Wauw die is effe makkelijk. Rollen worden omgedraaid... daar ben ik dus even flink tegen uitgevallen. Grappenmakers. Nu is iedereen weer rustig.
Met dit vooruitzicht kun je een opstokend 'schoonzusje' verwachten dat haar telkens inwrijft dat je haar aan het lijntje houdt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:58 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ook al zouden ze nu de schuld overnemen, zou ik niet snel met haar gaan samenwonen. Ze gaat eerst maar laten zien dat ze met geld om kan gaan. En tot die tijd woon ik lekker in mijn eigen huis.
jep en TS zegt dan, neem dan de schuld over, helden!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:36 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Met dit vooruitzicht kun je een opstokend 'schoonzusje' verwachten dat haar telkens inwrijft dat je haar aan het lijntje houdt.
Toch hebben ze ergens wel gelijk, je bent een softie die de boel aan het lijntje houdt en dat is niet eerlijk, zeg dat je stopt ermee en wees een ventquote:Ze vind overigens dat ik het er erg inwrijf, elke keer maar weer beginnen over die schuld. Ze kan het niet meer terugdraaien. Nee dat is lekker makkelijk. Haar zus zei ook zoiets... zo van .. we snappen je wel maar je moet wel op een gegeven moment doorgaan of niet en niet mijn zus aan het lijntje houden. Wauw die is effe makkelijk. Rollen worden omgedraaid... daar ben ik dus even flink tegen uitgevallen. Grappenmakers. Nu is iedereen weer rustig.
Uiteraard hebben jullie vast wel weer een mening over maar dit is hoe ik er nu even over denk. In een keer stoppen is toch moeilijker dan je denkt.
Dat moet inderdaad geen criterium zijn. Als zij laat zien dat ze eruit kan komen is dat één ding.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:45 schreef Duimelot het volgende:
...En als mensen dan willen denken: tsk wat een vent blijkt ze schulden te hebben is hij weg....
Inderdaad, heb het hele topic doorgelezen en de TS doet erg zijn best.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:01 schreef bankrupcy het volgende:
TS doet het erg goed. Hij helpt zijn vriendin zonder zelf in de problemen te komen. Hopelijk blijft de relatie overeind.
TS is al een dikke maand niet meer online geweest. Kap eens met onnodig topic kickenquote:
nee, want als ik mensen help met advies, wil ik ook graag de afloop weten, er zijn best veel mensen die vergeten te updaten, vandaar mijn kickquote:Op woensdag 9 september 2009 11:53 schreef Mordreth het volgende:
[..]
TS is al een dikke maand niet meer online geweest. Kap eens met onnodig topic kicken. Als hij wat nieuws te melden komt hij daar vanzelf wel mee.
300 in de maand aan huur? Moet ze in een garagebox gaan wonen dan? Bovendien krijg je echt niet zomaar een huurwoning, iig niet via de woningbouw. Daar zijn wachttijden voor, lange wachttijden.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:46 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Inderdaad, heb het hele topic doorgelezen en de TS doet erg zijn best.
En naar blijkt probeert de vriendin van de TS ook de boel weer op de rails te krijgen.
Maar even met betrekking tot het huis.
Ik zou haar aanraden het huis te verkopen en die schuld te nemen en in de sociale woningbouw wat te gaan huren voor 300 euro in de maand exclusief vaste lasten. Anders zit ze tot haar 40ste aan die woning vast. Nu gaat het om het zo snel mogelijk aflossen van die schuld en niet om die woning.
Maar TS naar mijn mening hou je haar niet aan het lijntje. Er is gewoon een beetje vertrouwen weg na die opgebiechtte leugen, waar jullie nog zeker 7 jaar de naweeen van voelen. En volgens mij wil je nu eerst zien of ze wel het doorzettingsvermogen heeft en niet in haar oude gedrag vervalt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |