abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71705889
TS is al 19 dagen niet meer online geweest.
pi_71708877
Dank jullie wel voor het doorplaatsen van reacties en tips. Ik ben er inderdaad een tijdje niet geweest en in de tussentijd is er wel wat gebeurd.

- Allereerst merk ik dat ik behoorlijk koel tegen haar doe, dat valt haar natuurlijk ook op en daar heeft ze het moeilijk mee.
- Ik heb er inderdaad aan gedacht het uit te maken maar dit (nog) niet gedaan. Noem het zwak maar als je al een tijdje met iemand gaat met wie je zo close bent/was/dacht te zijn is het be eindigen toch even moeilijker dan verwacht. Daarnaast speelt het ook mee dat het bedrijf waarvoor ik werk over de kop is gegaan en ik nu meer bezig ben met het zoeken van een nieuwe baan.
- We zijn bij schuldhulp geweest (daar moest ze van mij naar toe) en het een en ander blijkt te zijn veranderd: je kan tegenwoordig zelfs 5 jaar in de sanering zitten. Is nog steeds een cadeautje (zo noemde die man dat) want 15 of 5 jaar aan iets vastzitten is een heel verschil.

Ik weet best veel van de schuldsanering af maar haar familie/vrienden toch wat minder. Iedereen adviseert haar ongeveer het huis waar ze nu in zit aan te houden want dat is waarde. Nou ja waarde..voor mij is het gewoon schuld want het huis gaat niet in de komende jaren 25% stijgen , eerder wat dalen. Maar veel mensen denken nog steeds dat de huizen flink in waarde gaat stijgen. Dan wordt die 35k schuld misschien wel 40k. Wat ook een mogelijkheid is om de hypotheek mee te nemen naar een nieuwe woning en dan ben je wel van dat gedeelte af. Mits die woning natuurlijk duurder is dan het totaal van haar huidige hypotheek.

Doordat ze er niet aan zit te denken haar huis te verkopen, kan ze ook niet in de sanering komen. En blijft eigenlijk alles hetzelfde. Ik ben er nog niet uit of ik dit wel wil... en natuurlijk heeft ze het over samenwonen gehad. Daar ben ik heel stellig in geweest: ik ga echt de komende tijd niet met je samenwonen omdat jouw schulden mijn schulden worden. NIet helemaal natuurlijk maar als er een deurwaarder voor de deur staat, heb ik er wel degelijk mee te maken. Ze snapte het wel dat ik niet meteen met haar ga samenwonen.

Ze vind overigens dat ik het er erg inwrijf, elke keer maar weer beginnen over die schuld. Ze kan het niet meer terugdraaien. Nee dat is lekker makkelijk. Haar zus zei ook zoiets... zo van .. we snappen je wel maar je moet wel op een gegeven moment doorgaan of niet en niet mijn zus aan het lijntje houden. Wauw die is effe makkelijk. Rollen worden omgedraaid... daar ben ik dus even flink tegen uitgevallen. Grappenmakers. Nu is iedereen weer rustig.

Wel is ze nu haar shit op orde aan het houden: onnodige spullen worden verkocht en daarmee wordt elke keer een gedeelte afgelost. Gaat natuurlijk niet hard maar toont in ieder geval wat inzet. Niet dat ik mij daar nu meteen door laat leiden maar het is goed om te zien dat er in ieder geval wat gebeurt Overigens werd het mij wel aardig duidelijk waar veel van het geld naar toe is gegaan (kleding, schoenen, vakanties) want uit wat kasten kwamen meer schoenen dan een kleine schoenenzaak. Duidelijk sprake van een koopziekte van een tijdje geleden al moet ik zeggen dat ik wel vind dat ze in de afgelopen 2,5 jaar niet veel gekocht heeft. Dus of het wordt inderdaad minder of ze had gewoon het geld niet omdat ze al aan een hoge schuld zat.

Afijn... dus... wat ga ik nu doen. Ik kijk het even aan, betaal verder niets voor haar (qua schulden), kijk hoe ze met dingen omgaat, zeker niet samenwonen en kijken of het vertrouwen terugkomt of niet. Uiteraard hebben jullie vast wel weer een mening over maar dit is hoe ik er nu even over denk. In een keer stoppen is toch moeilijker dan je denkt.
pi_71709816
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:23 schreef Zaandam1978 het volgende:

Wel is ze nu haar shit op orde aan het houden: onnodige spullen worden verkocht en daarmee wordt elke keer een gedeelte afgelost. Gaat natuurlijk niet hard maar toont in ieder geval wat inzet. Niet dat ik mij daar nu meteen door laat leiden maar het is goed om te zien dat er in ieder geval wat gebeurt Overigens werd het mij wel aardig duidelijk waar veel van het geld naar toe is gegaan (kleding, schoenen, vakanties) want uit wat kasten kwamen meer schoenen dan een kleine schoenenzaak. Duidelijk sprake van een koopziekte van een tijdje geleden al moet ik zeggen dat ik wel vind dat ze in de afgelopen 2,5 jaar niet veel gekocht heeft. Dus of het wordt inderdaad minder of ze had gewoon het geld niet omdat ze al aan een hoge schuld zat.
Als het koop ziekte is!, dat gaat vanzelf niet over, het is nu een tijdje niet aanwezig/vermindert,maar zal zeker in de toekomst weer boven komen.
Dus ik denk dat psychologische hulp ook gewenst is, iig sta je sterker in je schoenen dan een tijd terug en laat je je niet onder druk zetten door haar familie.
uiteindelijk denk ik toch dat ze bij je weggaat als jouw beslissing te lang uitblijft, zal ook wel onder invloed van die zus zijn.
pi_71709951
Ze zal idd ook wat aan haar uitgavepatroon moeten doen.
pi_71709966
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:23 schreef Zaandam1978 het volgende:

Ze vind overigens dat ik het er erg inwrijf, elke keer maar weer beginnen over die schuld. Ze kan het niet meer terugdraaien. Nee dat is lekker makkelijk. Haar zus zei ook zoiets... zo van .. we snappen je wel maar je moet wel op een gegeven moment doorgaan of niet en niet mijn zus aan het lijntje houden. Wauw die is effe makkelijk. Rollen worden omgedraaid... daar ben ik dus even flink tegen uitgevallen. Grappenmakers. Nu is iedereen weer rustig.

En het liegen dan..? Die schuld is iets wat ze zelf op moet lossen vind ik, dat zijn jouw problemen niet. Zo lang ze dat huis niet wilt verkopen houdt het helemaal op. En 'overbodige spulletjes' verkopen is leuk, maar zolang dat geen auto of huis is zal het geen zooien aan de dijk zetten denk ik.. Jij kan doen wat je wilt maar het is toch echt iets wat ze zelf aan moet pakken, anders houdt het niet op.

Maar het liegen en verzwijgen, en haar zus die zich ermee bemoeit.. Ik kan me voorstellen dat je uitgevallen bent En wat betreft haar zus aan het lijntje houden, wat een onzin. Wat je vandaag voelt en doet hoeft niet hetzelfde te zijn als volgende week/maand/jaar. Dat is een kwestie van vertrouwen hebben, en eerlijk gezegt lijkt het me dat de dames daar de mond niet vol van hoeven te hebben.
pi_71710398
TS bedankt voor de update.

Ik begrijp dat het ontzettend moeilijk is om hier zo afstand van te doen want het is tenslotte wel iemand waar je van lijkt te houden. Echter kan je je ook afvragen aan wie je in tijden van crisis wat aan hebt. Zij lijkt vooral de makkelijkste weg, ook nu weer, te kiezen. En dan kan het ooit voorkomen dat uiteindelijk jullie samen ergens voor staan waar zij een andere weg wil inslaan en probeer dan maar eens niet haar verleden weer naar boven te halen... dat gaat dan moeilijk worden.
Verder kan je je afvragen of ze wanneer jij in zo'n situatie zou staan zij hetzelfde voor jou zou doen. Heb je dat al eens aan haar gevraagd?

Voel je in ieder geval niet schuldig dat jij het telkens weer oprakelt want zij zit nu eenmaal in de shit. Een beetje hetzelfde idee als dat zij in een brandend huis zou zitten, waarop jij constant roept dat ze er uit moet en je door middel van haar stem haar naar de uitgang begeleid. Dan komt haar zus naast je staan en zou dan ineens zeggen, "ja we weten wel dat ze in een branden huis staat, je moet de situaties niet erger maken dan het is". Dat idee..

Ik weet niet wat je jezelf nu op dit moment allemaal aan doet, maar je moet wel verdomde goed sex met haar hebben en zij moet wel bijzonder interessant zijn.
pi_71710525
Je kan ook zo denken, als die familie er zich wil mee bemoeien, kunnen ze ook de schuld overnemen en kan je snel samenwonen met haar.
pi_71710552
Hi,

Ook al zouden ze nu de schuld overnemen, zou ik niet snel met haar gaan samenwonen. Ze gaat eerst maar laten zien dat ze met geld om kan gaan. En tot die tijd woon ik lekker in mijn eigen huis.

En Heathen, ik snap je helemaal. Zo denk ik er zelf ook over inmiddels.
pi_71710642
sjee zeg, wat ingewikkeld allemaal.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze nu haar best doet; mede omdat ze heel graag met je wil samenwonen.

het lijkt erop dat haar familie dezelfde mentaliteit heeft als zijzelf; bovenstand wonen en/of op grote voet leven.het is voor hen vanzelfsprekend dat ze haar huis niet verkoopt; terwijl ze gewoon geen geld ervoor heeft, eigenlijk.

minder gekocht de afgelopen periode? heb je dat getjekt op haar bankrekening? iemand met koopziekte; of hebben-hebben-hebben verstopt zaken/verzwijgd zaken (net als elke andere verslaafde)

ben echt blij dat ik niet in jouw schoenen sta zeg; je ziet dat iemand haar best doet; maar t feit dat ze met jou heeft gedroomd over een toekomst; jullie het daar vaak over hebben gehad; en zij jou gewoon de woningmarkt opstuurt, terwijl zij weet dat dat niet kan...ai...genaaid, pijnlijk hoor!
heel veel sterkte en wijsheid!
pi_71713730
Wat ik vooral lees nu, is dat er met name gekeken wordt naar het oplossen van de schulden. Dit is natuurlijk belangrijk, maar voor je relatie lijkt het me nog belangrijker om het eens te hebben over het geschonden vertrouwen, het verzwijgen van / liegen over alle schulden de afgelopen drie jaar. Wat zegt ze daarover?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:36:09 #211
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71718089
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:58 schreef Zaandam1978 het volgende:

Ook al zouden ze nu de schuld overnemen, zou ik niet snel met haar gaan samenwonen. Ze gaat eerst maar laten zien dat ze met geld om kan gaan. En tot die tijd woon ik lekker in mijn eigen huis.

Met dit vooruitzicht kun je een opstokend 'schoonzusje' verwachten dat haar telkens inwrijft dat je haar aan het lijntje houdt.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_71718630
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:36 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Met dit vooruitzicht kun je een opstokend 'schoonzusje' verwachten dat haar telkens inwrijft dat je haar aan het lijntje houdt.
jep en TS zegt dan, neem dan de schuld over, helden!
pi_71720206
Ik heb zon beetje alles gelezen (tot op een gegeven moment alles wel gezegd was)

1 ding heb ik niet gezien....werkt ze fulltime? Misschien is er plek voor een baantje erbij? of iets simpels als ochtendkrant rondbrengen. Kweenie hoeveel dat oplevert? maar dat kan best bij een fulltime job.

Verder twijfel ik ook of die vriendin van je het wel waard is. 1 ze heeft 3,5 jaar tegen je gelogen. 2 ze wil jou ervoor laten opdraaien (al zegt ze dat niet) 3 ze beseft niet dat ze een probleem heeft. 4 ze heeft niet zon haast met schulden aflossen. Dit is niet om je over te halen om ermee te stoppen...maar ik twijfel nogal over haar bedoelingen.

ik vind trouwens dat je wel goed handelt, door het hele gebeuren heen. Succes
Karma will get back @ you
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:45:41 #214
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_71754127
Ik ben nog altijd benieuwd naar de reden/ het moment dat ze eindelijk t verteld heeft.
Vrat het schuld gevoel aan dr en kwam ze er boempaf zelf mee of was het omdat het gewoon niet anders meer kon bv serieus zoeken naar woning en eens navraag doen naar nieuwe hypotheek....
In geval 1 kan je nog een beetje een voordeel van de twijfel geven in het 2e geval sja.....

begrijp best dat je een relatie niet zomaar opgeeft maar wat er gebeurd is en gebeurd is wel een goede reden om heel goed na te denken of je wel door wil. En als mensen dan willen denken: tsk wat een vent blijkt ze schulden te hebben is hij weg.... laat die maar lekker denken dan het is toch je leven en over 5 a 10 jaar als mevrouw dr schulden geslonken zijn en ze er vandoor gaat zal ook niemand zeggen: zozo ze is van dr schulden af en nu is ze er vandoor
pi_71754523
quote:

Uiteraard hebben jullie vast wel weer een mening over maar dit is hoe ik er nu even over denk. In een keer stoppen is toch moeilijker dan je denkt.
Toch hebben ze ergens wel gelijk, je bent een softie die de boel aan het lijntje houdt en dat is niet eerlijk, zeg dat je stopt ermee en wees een vent
pi_71755291
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:45 schreef Duimelot het volgende:
...En als mensen dan willen denken: tsk wat een vent blijkt ze schulden te hebben is hij weg....
Dat moet inderdaad geen criterium zijn. Als zij laat zien dat ze eruit kan komen is dat één ding.
Die schulden en de manier waarop ze er mee omgaat zeggen ook iets over haar karakter.

Volgens mij kan ze een heel eind komen zonder dat ze zich failliet laat verklaren.
Maar dan moet ze wel alles op een rijtje hebben.
Jij kunt maar beperkt helpen, omdat je zo dicht bij haar staat. Als ze van hulpverlening gebruik zou maken zou die zus het ook niet in haar hoofd halen om tegen die mensen te zeggen dat ze niet telkens over die schuld moeten beginnen

Wat jij kunt doen: Eisen dat ze hulp zoekt voor die koopverslaving. Professionele hulp.
Als ze van het troostkopen af is houdt ze waarschijnlijk erg veel geld over.
Als ze zich zielig voelt, kan ze naar jou komen. Is beter & goedkoper.
Inkomsten, uitgaven en schuld op een rijtje. Waar gaat veel geld naar toe (my guess is: auto)? Koop een 2e hands fiets en ruil die auto in voor een greenwheels abonnement. Scheelt een vermogen.
Schrijf de totaalschuld op en schrijf elke maand het nieuwe bedrag eronder. Dan kan ze zelf zien waar ze het voor doet.
40K is veel maar niet onmogelijk.
pi_71755570
Had ook een ex die van alles wou kopen en leefde van een uitkering...

We woonden niet samen..

Ze wou dit en dat hebben zei ze tegen me

Ik zei: dan moet je ervoor gaan werken, dan kan je de dingen gaan kopen die je wilt..

zij weer boos

Ik hecht waarde aan mijn geld...

Geeft haast nooit geld uit aan onzinnige dingen

Nu heb ik een lieve vriendin die ook goed met geld omgaat...
pi_71826644
En hijgt de familie alweer bij je in de nek? hebben ze jou een deadline gegeven?
pi_72571396
Heeft de TS nog updates?
  woensdag 9 september 2009 @ 10:01:51 #220
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_72575013
TS doet het erg goed. Hij helpt zijn vriendin zonder zelf in de problemen te komen. Hopelijk blijft de relatie overeind.
pi_72577492
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:01 schreef bankrupcy het volgende:
TS doet het erg goed. Hij helpt zijn vriendin zonder zelf in de problemen te komen. Hopelijk blijft de relatie overeind.
Inderdaad, heb het hele topic doorgelezen en de TS doet erg zijn best.
En naar blijkt probeert de vriendin van de TS ook de boel weer op de rails te krijgen.

Maar even met betrekking tot het huis.
Ik zou haar aanraden het huis te verkopen en die schuld te nemen en in de sociale woningbouw wat te gaan huren voor 300 euro in de maand exclusief vaste lasten. Anders zit ze tot haar 40ste aan die woning vast. Nu gaat het om het zo snel mogelijk aflossen van die schuld en niet om die woning.

Maar TS naar mijn mening hou je haar niet aan het lijntje. Er is gewoon een beetje vertrouwen weg na die opgebiechtte leugen, waar jullie nog zeker 7 jaar de naweeen van voelen. En volgens mij wil je nu eerst zien of ze wel het doorzettingsvermogen heeft en niet in haar oude gedrag vervalt.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_72577667
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:47 schreef THEFXR het volgende:
Heeft de TS nog updates?
TS is al een dikke maand niet meer online geweest. Kap eens met onnodig topic kicken . Als hij wat nieuws te melden komt hij daar vanzelf wel mee.
pi_72580956
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:53 schreef Mordreth het volgende:

[..]

TS is al een dikke maand niet meer online geweest. Kap eens met onnodig topic kicken . Als hij wat nieuws te melden komt hij daar vanzelf wel mee.
nee, want als ik mensen help met advies, wil ik ook graag de afloop weten, er zijn best veel mensen die vergeten te updaten, vandaar mijn kick
pi_72582129
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:46 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

Inderdaad, heb het hele topic doorgelezen en de TS doet erg zijn best.
En naar blijkt probeert de vriendin van de TS ook de boel weer op de rails te krijgen.

Maar even met betrekking tot het huis.
Ik zou haar aanraden het huis te verkopen en die schuld te nemen en in de sociale woningbouw wat te gaan huren voor 300 euro in de maand exclusief vaste lasten. Anders zit ze tot haar 40ste aan die woning vast. Nu gaat het om het zo snel mogelijk aflossen van die schuld en niet om die woning.

Maar TS naar mijn mening hou je haar niet aan het lijntje. Er is gewoon een beetje vertrouwen weg na die opgebiechtte leugen, waar jullie nog zeker 7 jaar de naweeen van voelen. En volgens mij wil je nu eerst zien of ze wel het doorzettingsvermogen heeft en niet in haar oude gedrag vervalt.
300 in de maand aan huur? Moet ze in een garagebox gaan wonen dan? Bovendien krijg je echt niet zomaar een huurwoning, iig niet via de woningbouw. Daar zijn wachttijden voor, lange wachttijden.
Als zij verkoopt en vervolgens aangewezen is op particuliere huur dan is ze wss meer geld kwijt dan nu aan hypotheek.
Kan zij evt niet bij haar ouders intrekken voor een tijd? Dan kan zij het geld wat zij eerder aan hypotheek ed kwijt was, als aflossing gebruiken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')