abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2009 @ 17:05:57 #151
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71123093
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:23 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Het punt is nu ook dat jij er nu een beetje alleen voor staat (opnieuw) zo lijkt het. Wil je dat nóg een keer mee maken? Nog afgezien van dat hele relatie gedoe er nu om heen of je nu wel of niet voor haar moet kiezen.
pi_71123211
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:37 schreef Zaandam1978 het volgende:
@ Babbelz... goed dat je het nu zo voor elkaar hebt!!

Ik volg ook inderdaad altijd van die programma's vanwege mijn eigen verleden. Je kan ook zo de mensen eruit halen die er echt voor willen gaan en die maar een beetje aan lopen klooien. Maar als je dan zelf in die situatie zit met je partner, ben je soms een stuk minder hard dan je graag zou willen.
yes, dank! Ik is errug blij

Maar als ik dan mezelf vergelijk met jouw partner denk ik dat ze (altijd) confrontaties uit de weg gaat?
Tav jou vind ik het lastig dat ze vrnl aan zichzelf lijkt te denken; verliezen relatie en niet lijkt te snappen wat haar rol hierin is (behalve stom stom)?

Ze heeft je buitenspel gezet; ze heeft willens en wetens jou mee laten lopen in een doodlopende weg
Ze heeft alleen aan zichzelf gedacht?

Klopt deze weergave?
  zondag 19 juli 2009 @ 17:16:49 #153
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71123512
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:09 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

yes, dank! Ik is errug blij
Bij jou is de situatie ook anders.
Je was open, ook al schaamde je je. Het bedrag was relatief laag en je was welwillend.
pi_71123739
Denk dat die weergave helaas aardig klopt.
pi_71123893
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:22 schreef Zaandam1978 het volgende:
Denk dat die weergave helaas aardig klopt.
Das wel zuur! en ik snap vanuit dát perspectief dat je niet zomaar verder kunt, nu zij (ineens) open is geweest. het rotte is idd dat je gevoel voor haar diep zit, dit wederzijds is, maar ze om t maar ff op z'n FOKs te zeggen je enorm genaaid heeft. ook al was dat niet haar bedoeling etc.

Ik kan me voorstellen dat je twijfels hebt over eerlijkheid; er is denk ik veel beschadigd.
Je spreekt en droomt over een toekomst samen en je partner is dan niet open en eerlijk; terwijl dit van enorme invloed is op jullie relatie.

Ik vind het wel wat wonderlijk dat geld niet eerder zo open besproken is; als je zulke plannen samen hebt? is dit vermeden?
pi_71124266
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:16 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Bij jou is de situatie ook anders.
Je was open, ook al schaamde je je. Het bedrag was relatief laag en je was welwillend.
ik had t door wat aanpassingen ook makkelijk zelf kunnen rechttrekken, gelukkig, maar was er nog niet van gekomen.
Toch was mijn bedrag 1:10, met vriendin van TS maar ik kan me die schaamte wel voorstellen; ik had vooraf ook zoiets van stel nou dat ik een nieuwe vriend krijg; ik moet dat wel een x gaan zeggen.
Toen kreeg ik mijn lief; kwam ik erachter dat hij erg spaarderig is en genoeg geld heeft; toen werd het moeilijker ipv makkelijker. omdat hij nooit met schulden te maken had, en ik ging invullen dat hij dat onbegrijpelijk zou vinden etc...maar toch een x gezegd; of gevraagd hoe hij het zou vinden als mensen schulden hebben; zo heb ik t geloof ik gezegd...en toen later zijn hulp gevraagd...

daarnaast vind ik het verwerpelijk dat mensen met zo'n salarisje als TSgirlfriend ZOveel kunnen lenen, naast hun hypotheek! de overheid bemoeit zich met alles; ajb ook eens hiermee. mensen hebben kennelijk bescherming tegen zichzelf nodig...
pi_71124605
¤50.000 schuld en niet weten waaraan je al dat geld hebt besteed?

Ik zou sowieso weggaan, straks kun jij mee gaan helpen háár schulden af te lossen. Dikke doei.
pi_71124776
Babbelzz...precies mijn punt over het max. leenbedrag. Ik heb haar gegevens notabene ingevoerd op de site en het bedrag wat ze mag lenen is 15k lager dan ze nu heeft. En je maakt mij echt niet wijs dat je een jaar geleden 15k meer kon lenen op basis van een persoonlijke lening.

Ze heeft uit schaamte niet verteld in het begin dat ze dit probleem had uit angst dat ik haar zou verlaten. En eerlijk is eerlijk...toen had ik ook gezegd dat ik er niets mee te maken wilde hebben. Hard maar waar. Nu zit ik er emotioneler veel dieper in.

Wat betreft financien... dat is nooit echt goed besproken. Ik wist haar brutosalaris natuurlijk wel omdat ik toch een beetje om mij heen aan het kijken was of we tzt een huisje zouden kunnen kopen maar het lenig aspect is nooit genoemd (vanuit de schaamte reden). Ook wist ik niet dat haar hyp. zo hoog was.

Stom maar ik ging er vanuit dat onze relatie zo open en goed genoeg was dat je alles tegen je partner kan zeggen ook al is het nog zo moeilijk.
  zondag 19 juli 2009 @ 17:49:08 #159
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71124851
Ik vind het slecht nieuws. Dit is nou juist bij uitstek een onderwerp waarbij ze kan weten dat ze bij jou terecht kan, en dat jij niet bij voorbaat veroordelend kan zijn.

Als ze dit al zo lang weet te verbergen zonder daar iets van te laten merken, hoe moet dat dan wanneer er echt eens een relatie-issue is.

Kortom geen topvrouw volgens mij.

Die schulden dat valt allemaal wel te regelen (50k is nou ook weer niet ondoenlijk) en bij doorzetten is het juridisch ook allemaal wel in te dekken (gelukkig ben je nog niet getrouwd), ik vind dat allemaal niet zo heel interessant, maar als ze niet kan communiceren en structureel fundamentele zaken verbergt, waarom zou je er dan uberhaupt moeite voor gaan doen?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71125892
Die toplelingen zijn afschuwelijk!

Ik snap die schaamte; maar echt hoor TS je verdient beter, in die zin; iemand die eerlijk tegen je durft te zijn en je niet met een droomballonnetje de huizenmarkt opstuurt en ondertussen niet eerlijk tegen je te zijn.
Ik ga me, na een paar uur erover na denken aansluiten bij eleusis....dit is geen goede start voor een droomtoekomst!
Ook al zit je er nu verder in dan 1 of 2 jr geleden; ik zou je willen zeggen dat je bioj je standpunt van toen moet blijven; waar je geen zin in hebt is ongevraagd veel pijn en verdriet; dat heb je nu ook!?
pi_71127083
Tja.. je hebt ook wel een punt. Het klinkt alleen zo makkelijk. Ik ben altijd iemand van beslissingen nemen... zonder problemen maar op dit vlak... bah.
  zondag 19 juli 2009 @ 19:01:52 #162
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71127195
Jouw grootste probleem op dit moment is gewoon dat je een mooie relatie dacht te hebben en er nu misschien afscheid van moet nemen terwijl je daar geen zin in hebt.... toch?
Bedenk wel dat het nooit meer zo wordt als voorheen als je door wilt gaan met deze relatie. Voor hetzelfde geld (pun intended) gaat ze twee jaar nadat de schuld is afgelost er vandoor met een ander of loopt de relatie gewoon op de klippen. Je weet nooit hoe zulk soort dingen gaan. Dus zie dit zeker niet als een investering op een langdurige relatie.
pi_71127228
ja wij hebben hier vanaf de zijlijn makkelijk praten; maar t gaat er om dat jij ff hoort hoe anderen er tegenaan kijken, zodat je of argumenten hebt om bij haar neer te leggen; of dat je ogen opengaan en denkt; zo ga ik het doen (met of zonder haar).

Jij blijft degene die ene keuze moet maken en het is Zuur, dat je ongevraagd met deze shit zo plotseling geconfronteerd wordt! sterkte!

Ben wel benieuwd hoe je t verder gaat aanpakken...
pi_71127267
Klopt Heathen. Ze heeft aangegeven nooit alleen vrienden te kunnen zijn dus raak ook een familie erom heen kwijt waar ik mij altijd erg thuis heb gevoeld.
  zondag 19 juli 2009 @ 19:29:59 #165
258997 _Nathalie_
part of five
pi_71128176
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:47 schreef Zaandam1978 het volgende:
[quote]Babbelzz...precies mijn punt over het max. leenbedrag. Ik heb haar gegevens notabene ingevoerd op de site en het bedrag wat ze mag lenen is 15k lager dan ze nu heeft. En je maakt mij echt niet wijs dat je een jaar geleden 15k meer kon lenen op basis van een persoonlijke lening
Ik vraag mij af,hoe heeft ze dit dan voor elkaar gekregen?..
quote:
Ze heeft uit schaamte niet verteld in het begin dat ze dit probleem had uit angst dat ik haar zou verlaten. En eerlijk is eerlijk...toen had ik ook gezegd dat ik er niets mee te maken wilde hebben. Hard maar waar. Nu zit ik er emotioneler veel dieper in.

Wat betreft financien... dat is nooit echt goed besproken. Ik wist haar brutosalaris natuurlijk wel omdat ik toch een beetje om mij heen aan het kijken was of we tzt een huisje zouden kunnen kopen maar het lenig aspect is nooit genoemd (vanuit de schaamte reden). Ook wist ik niet dat haar hyp. zo hoog was.
met andere woorden, ze woont te duur.
quote:
Stom maar ik ging er vanuit dat onze relatie zo open en goed genoeg was dat je alles tegen je partner kan zeggen ook al is het nog zo moeilijk.
Blijkbaar niet,eerlijkheid staat en valt alles mee.
Mr & Mrs M..
* Parents hold their children's hands a while and their hearts forever
pi_71129691
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:31 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Dat is onzin. Er hoeft niets mis te zijn met haar als persoon, behalve dat ze gewoon een volslagen noob is op het gebied van financien.
n00b op gebied van financien en dan 50.000 euro schuld? Dan zouden heel wat meer mensen heel veel schulden hebben.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 19 juli 2009 @ 21:41:34 #167
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_71132247
hoe kan haar hypotheek zo hoog zijn,maar in een huis wonen dat niet groot genoeg is voor 2 personen, en dan nog, hoe kan zij een hypotheek krijgen met zo'n grote schuld? kan ik daaruit afleiden dat haar schuld ontstaan is na het afsluiten van haar hypotheek?
pi_71132954
Het verneukeratieve van Nederland is dat bij het afsluiten van je hypotheek je lening moet inlossen maar dat je hem daarna gewoon weer kan lenen.
  zondag 19 juli 2009 @ 22:17:44 #169
131066 scrub_nurse
pi_71133322
ja i know,maar hoeveel was haar schuld toen dan? en waarom heeft ze er toen niks aan gedaan? hoelang heeft ze haar hypotheek nu? is dat dan ook de reden waarom ze 40000 kwijt zal zijn als ze haar huis verkoopt? omdat er een enorme lening nog in die hypotheek verstopt zit? pf en dan te bedenken dat ze bij mij 7 jaar geleden moeilijk deden om 2300e flexibel krediet
pi_71133401
Precies zoals je het omschrijft :-(
  zondag 19 juli 2009 @ 22:23:53 #171
131066 scrub_nurse
pi_71133505
omg...je zit echt in n rotpositie..ik zou niet met je willen ruilen. Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd,dat meisje heeft echt n zware koopverslaving en veel hulp nodig, er is maar 1 oplossing en dat is de schuldsanering in, met het volledige begeleidingspakket. anders is het onbegonnen werk
  maandag 20 juli 2009 @ 01:09:28 #172
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71138309
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:47 schreef Zaandam1978 het volgende:
Eh ja... ze heeft het tussentijds verhoogd toen ze al met mij was. Toen wij begonnen stond ie op 20k.. Ik heb haar BKR gezien daar zag ik ook het patroon verhogen. Ik heb haar toen ook gevraagd: waar heb je dat aan uitgegeven maar dat weet ze niet meer. Om rekeningen te betalen krijg ik dan te horen... Ik heb gister het schuld hulp verhaal al wat aangekaard en daar niet negatief tegenover. Van de opmerking dat we voorlopig nog niet gaan samenwonen werd ze een stuk minder vrolijk maar dat lijkt mij echt het beste mocht ik besluiten het een kans te geven.
Ik denk dat het een kansloze zaak is, mocht ze ooit van de schulden afkomen, begint het weer van voren aan.
Het is niet zozeer de schulden,maar de mindset van geld uitgeven wat je niet hebt.
Denk dat ze ook naar een psycholoog moet ofzo.
pi_71206684
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 17:01 schreef Markster het volgende:

jonge, ik zag laatst ook zo een DOM wijf op tv, bij 'geen cent te makken'

Dat wijf zat tegen de 10.000 in de schulden, ging voor VIERHONDERD euro uit per maand, en belde voor VIJFHONDERD, je je leest het goed VIJFHONDERD, dat is dus 500!!!! euro per maand, en ze kreeg nog een uitkering van 1000 ook !!!

Nou vraag je ik je! Doe dan godverdomme wat zuiniger aan als je geld van de overheid kjrijgt, zo een kuthoer verdient het niet eens!!!

En toen zei ze dat ze binnenkort een baan had, en weet je wat ze zei ?!?!?!

' ja binnenkort heb ik een baan, en dan kan ik weer een lening afsluiten''

Ja ook gezien en dan zo'n programma nodig hebben om er wat aan te doen. Nou daar had ik haar ook wel mee kunnen helpen
  woensdag 22 juli 2009 @ 10:33:06 #174
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71207048
djeez wat een verhaal

mijn tip: vooral niet, maar dan ook niet trouwen/samenwonen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:16:21 #175
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71220947
Weet de TS al, wat het gaat worden, doorgaan met de relatie en mee betalen of is de relatie ten einde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')