Lieve scrub_nurse, als ze dat niet beseft was er ook geen schaamte en had ze dat waarschijnlijk al eerder verteld. Heeft ze die schaamte wel dan beseft ze donders goed wat het probleem is. Het is een van de twee, niet een of/of situatie. Als het een en/en situatie zou zijn dan mankeert er ook iets psychisch aan dat meisje.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:58 schreef scrub_nurse het volgende:
ze beseft nog niet hoe erg haar probleem is geloof ik, want ze komt iedere maand rond, ze wordt r huis niet uitgezet, ook al is het niet haar eigen geld, dan is het moeilijk om die situatie op te geven en via schuldhulp nog maar van erg weinig geld rond te moeten komen gedurende 3 jaar
Maar geloof je die smoes? Ik vind het nogal een clichematige uitspraak. Dingen niet zeggen uit angst dat de ander hem/haar niet verlaat. Dan zegt ze in feite ook dat jij niet van haar houd om wie ze is maar dat ze zich gedraagt zoals van haar verwacht wordt. In wat voor schijnwereld leef je dan?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:42 schreef Zaandam1978 het volgende:
Zij heeft letterlijk gezegd dat ze dat niet wilde vertellen uit angst dat ik haar zou verlate...
hoezo te klein? Is het 1 kamer?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:42 schreef Zaandam1978 het volgende:
Zij heeft letterlijk gezegd dat ze dat niet wilde vertellen uit angst dat ik haar zou verlate... We hebben het hier over de beginperiode... En de schulden zijn geen studieschulden. Kijk er staat nu 50 maar ik verwacht niet dat het huis met 30-40k in waarde gaat stijgen de komende jaren. Dat zou meer dan 20% waardevermeerdering zijn... Het huis is te klein om samen in te wonen.
Ach, ik heb jarenlang tegen mezelf gelogen wat betreft mijn schulden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:31 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Dat is onzin. Er hoeft niets mis te zijn met haar als persoon, behalve dat ze gewoon een volslagen noob is op het gebied van financien.
Wat er wel mis is, is dat ze het 3,5 jaar verborgen heeft gehouden. Dat zou mij veel meer zorgen baren.
Ja. Ik dacht ook, ooh, arme luitjes, bijstandsniveau enzo.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:59 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe hoog je vaste lasten zijn, maar met 4200 netto zou je zo'n schuld (die 50.000) toch behoorlijk snel moeten kunnen afbetalen. Dat zou toch niet veel langer dan een jaar of 3-4 te hoeven duren lijkt mij. En dan hoef je nog niet eens zo heel zuinig te gaan leven.
HELEMAAL mee eensquote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:19 schreef Duimelot het volgende:
Jullie wonen niet samen, houd dit zo. Laat haar eerst zien dat ze er echt ZELF uit wil komen en hier ook moeite voor doet. Je kan haar emotioneel bijstaan maar ga niet samenwonen of schulden samen aflossen ofzo.
Je kan ook bv als jullie gaan uit eten, het dan betalen en dr afentoe eens iets leuks kopen (kleren ofzo) en dr zo toch wel wat helpen, maar niet letterlijk dingen aflossen.
Zo kan zij bewijzen dat ze t zelf kan en wil en kunnen jullie daarna ook op een veel gezondere en sterkere manier samen verder gaan.
Dit dus, ze is gewoon een bitch om zulke info achter te houden... voor 3.5 jaar nogwel...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gelijk bij haar weggaan. En zeker niet trouwen want dan zit je er voor je rest van je leven aan vast. Haar en HAAR schulden.
DOE HET NIET.
Niks negatiefs over TS, maar met zo'n instelling is het inderdaad niet zo raar om diep in de schulden te raken.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:42 schreef Zaandam1978 het volgende:
Het huis is te klein om samen in te wonen.
Die indruk krijg ik ook... Vooral omdat TS zegt: "We verdienen 4200 euro per maand". Het is haar schuld, TS, haar probleem, je gaat toch niet meebetalenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En ze ziet schuldsanering ' niet zitten' kennelijk...ze gokt er dus op dat TS zal gaan meebetalen aan haar schulden. Maar dat lost dus geen bal op, want dan kan ze nog steeds niet met geld omgaan. Uiteindelijk zal TS merken dat ze een manier vindt om dat wat hij aan schuld met haar aflost, op een andere plek weer bij te lenen. Waardoor TS zelf weer in de shit komt.
Rennen TS, heel hard rennen, Ver weg van deze vrouw.
Ik kan je alleen sterkte wensen gezien je situatie, allebei je opties zullen moeilijk zijn, dus bij deze.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:53 schreef Zaandam1978 het volgende:
Dankjewel allemaal voor de reacties ... het merendeel komt overeen wat ik al dacht. Iemand vroeg, ziet je vriendin er goed uit. Ja absoluut... Ik heb ook die aflevering gekeken van een dubbeltje op zijn kant (de laatste) en het verhaal komt wel wat overeen. Ik heb alleen nooit haar schuld overgenomen (en ga ik ook niet doen) alleen wel wat hoognodige rekeningen betaald want je wil er wel voor haar zijn (eerste gedachte tot dat je dus zoals nu gaat na denken over de toekomst). Zou zij in haar plaats ook die rekeningen voor mij betalen als ik in die situatie zat: absoluut. Wat mij tegenstaat is dat zij het niet snapt (of wil het niet snappen) dat dit een vertrouwenskwestie is... dat gaat er niet in. Het enige wat ik dan hoor is: ik kan het niet meer terugdraaien. Daarnaast mis ik wat initiatief... Aan de ene wil ze het geregel (praten met bank, lastenlijstje maken... kortom de standaarddingen) nu aan mij overlaten omdat duidelijk is gebleken dat ze daar niet goed in is maar aan de andere kant geeft ze prioriteiten aan de verkeerde dingen (kon vandaag niet bellen met de schuldeiser voor een betalingsafspraak want ik had het te druk op het werk). Daarnaast gaat ze er nu erg opdringen of ik er nou wel of niet voor haar ga zijn (niet om de rekeningen te betalen maar als steun in het algemeen ALS HAAR PARTNER). Ik wil gewoon mijn tijd nemen, 3,5 jaar gooi je niet zo maar meer weg. Misschien is het ook de leeftijd.. 10 jaar geleden had ik zo de knoop doorgehakt. Dat is zwak dat weet ik... F.uck.. dit is moeilijk.
Hoi,quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ik bevind mij in een erg moeilijke situatie. 3,5 jaar geleden heb ik een prachtvrouw ontmoet nadat ik zelf door een diep dal was gegaan. Ik heb (door toedoen van anderen) veel schulden gehad en was zo blij toen ik er eindelijk na hard werken (en op een houtje bijten in de schuldsanering) vanaf was. Toen leerde ik haar kennen en heb haar ook altijd verteld van mijn situatie. Niets aan de hand dus tot.... 2 weken geleden. Toen kwam dus naar voren dat ze heel veel schulden heeft (50.000 euro en daarboven zou nog 40000 euro komen als ze haar huis nu zou verkopen). Ik schrok hier enorm van.... Uiteraard kreeg ik te horen dat ze ze zich hiervoor schaamde en dat ze het daarom in die 3,5 jaar nooit verteld. Ik kijk daar toch wat anders tegenaan: juist aan mij had ze het kunnen vertellen en dan hadden we er wellicht nog wat aan kunnen doen (bijv. niet gaan bijlenen wat wel gebeurd is) maar wat mij meer steekt is dat we toekomst plannen hebben (samenwonen, trouwen, kinderen). Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar? Liefde gaat boven alles maar wil ik de rest van ons leven (en laten we eerlijk zijn: met zulke bedragen zit je er ook heel lang aan vast) daaraan vast zitten gezien mijn eigen ervaring? Zij ziet het niet zo zwaar ... en het schaamte excuus is hetgeen wat ik keer op keer hoor. Ik voel mij wat belazerd.... Wat denken jullie? Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Hoi,quote:Op zondag 19 juli 2009 12:40 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Nathalie,
Dank voor je verhaal ! Daar ben je ook lekker klaar mee met zo'n ex. Wellicht valt er gerechtelijk nog wat te verhalen? Een financieel adviesbureau is wel een goed idee daar zat ik zelf aan te denken. Nou nog even de juiste vinden want er zijn ook veel oplichters. Wij wonen nog niet samen (in dit geval, gelukkig niet) en het bedrag is ook aanzienlijk hoger dan bij jullie maar kan mij voorstellen dat het heel zwaar is geweest. Die eerlijkheid heb ik ook erg gemist. 14.000 is nog te overzien.. had de hoogte van zijn schuld nog uitgemaakt voor jou of wel of niet wat met hem zou beginnen?
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:47 schreef Zaandam1978 het volgende:
Eh ja... ze heeft het tussentijds verhoogd toen ze al met mij was. Toen wij begonnen stond ie op 20k.. Ik heb haar BKR gezien daar zag ik ook het patroon verhogen. Ik heb haar toen ook gevraagd: waar heb je dat aan uitgegeven maar dat weet ze niet meer. Om rekeningen te betalen krijg ik dan te horen... Ik heb gister het schuld hulp verhaal al wat aangekaard en daar niet negatief tegenover. Van de opmerking dat we voorlopig nog niet gaan samenwonen werd ze een stuk minder vrolijk maar dat lijkt mij echt het beste mocht ik besluiten het een kans te geven.
Richt je je wel op het juiste?quote:Op zondag 19 juli 2009 12:56 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi MGerben.. , daar ben ik dus al mee bezig geweest. Inkomsten/Uitgaven lijstje gemaakt en gekeken welke dingen we kunnen verlagen (bijv. energie, foon, internetaansluiting, boodschappen bij de Liddle ipv de Super De Boer etc). Dan houdt ze 250 euro over voor leuke dingen/schulden aflossen... Ik hik gewoon wat tegen het totaal bedrag aan.
Dit is vrij risicovol. Want je begint zelf al door bijvoorbeeld de auto als cruciaal te bestempelen.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:19 schreef Zaandam1978 het volgende:
Yes that makes sense.
De reden van de lijstjes was overigens omdat ze nog steeds geld te kort kwam per maand en we toch ergens wat geld moeten vrijmaken voor het aflossen van de lening. In feite kan ik nu dus al zien deze maanden of ze zich aan het schema gaat houden. Die auto is voor haar wel cruciaal omdat we niet in dezelfde plaats wonen Afijn, lots of things to think about. Maar dank voor het meedenken.
Ik weet niet wat je vriendin per maand verdient, maar als ze nu iedere maand nog geld tekort komt terwijl ze 50K aan schulden heeft, is er serieus iets mis met haar instelling. Ze leeft gewoon op veel te grote voet. Lijstjes maken is dan geen optie meer denk ik. Ze zal vrij grote financiele opofferingen moeten maken, en die liggen echt niet in de lijn van, god, dan verbel ik een tientje minder per maand..quote:Op zondag 19 juli 2009 13:19 schreef Zaandam1978 het volgende:
Yes that makes sense.
De reden van de lijstjes was overigens omdat ze nog steeds geld te kort kwam per maand en we toch ergens wat geld moeten vrijmaken voor het aflossen van de lening. In feite kan ik nu dus al zien deze maanden of ze zich aan het schema gaat houden. Die auto is voor haar wel cruciaal omdat we niet in dezelfde plaats wonen Afijn, lots of things to think about. Maar dank voor het meedenken.
Nog even een aanvulling:quote:Op zondag 19 juli 2009 12:40 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Nathalie,
Dank voor je verhaal ! Daar ben je ook lekker klaar mee met zo'n ex. Wellicht valt er gerechtelijk nog wat te verhalen? Een financieel adviesbureau is wel een goed idee daar zat ik zelf aan te denken. Nou nog even de juiste vinden want er zijn ook veel oplichters. Wij wonen nog niet samen (in dit geval, gelukkig niet) en het bedrag is ook aanzienlijk hoger dan bij jullie maar kan mij voorstellen dat het heel zwaar is geweest. Die eerlijkheid heb ik ook erg gemist. 14.000 is nog te overzien.. had de hoogte van zijn schuld nog uitgemaakt voor jou of wel of niet wat met hem zou beginnen?
Met 250 euro per maand gaat het echt niet lukken. Moet daar ook de rente nog van betaald worden, of is die er dan al van af?quote:Op zondag 19 juli 2009 12:56 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi MGerben.. , daar ben ik dus al mee bezig geweest. Inkomsten/Uitgaven lijstje gemaakt en gekeken welke dingen we kunnen verlagen (bijv. energie, foon, internetaansluiting, boodschappen bij de Liddle ipv de Super De Boer etc). Dan houdt ze 250 euro over voor leuke dingen/schulden aflossen... Ik hik gewoon wat tegen het totaal bedrag aan.
Eens met wat je nog meer zei, maar dit is een gevaarlijk punt. Als zij haar levensstijl niet aanpast omdat TS toch wel bijspringt als de nood hoog genoeg is, is het huwelijk ook gedoemd te mislukken. Dan blijft zij in de levensstijl van meer-uitgeven-dan-er-binnenkomt. Ik denk dat er dán juist weinig toekomst zit in de relatie.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:00 schreef nerd4sale het volgende:
En een ander punt: ik snap best dat jij er niet om zit te springen om haar schulden (mee) af te betalen. Maar dan vraag ik me wel af hoe serieus die relatie dan is. Als je echt samen verder wil, dan zou je allebei toch alles doen om van die schuld af te komen. Wil je dat niet, dan zit er denk ik weinig toekomst in je relatie.
Het punt is nu ook dat jij er nu een beetje alleen voor staat (opnieuw) zo lijkt het. Wil je dat nóg een keer mee maken? Nog afgezien van dat hele relatie gedoe er nu om heen of je nu wel of niet voor haar moet kiezen.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:21 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ok Nerd dus de serieusheid van onze relatie is afhankelijk van het feit of ik mee wil betalen aan die 50k? Gezien mijn ervaring, kijk ik daar toch anders tegen aan. Als het 10k-20k was geweest was dat een heel ander verhaal geweest dan hoe het nu ervoor staat.
onmiddellijk kappen ermee , je komt er nooit meer uit anders, je leven wordt een helquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ik bevind mij in een erg moeilijke situatie. 3,5 jaar geleden heb ik een prachtvrouw ontmoet nadat ik zelf door een diep dal was gegaan. Ik heb (door toedoen van anderen) veel schulden gehad en was zo blij toen ik er eindelijk na hard werken (en op een houtje bijten in de schuldsanering) vanaf was. Toen leerde ik haar kennen en heb haar ook altijd verteld van mijn situatie. Niets aan de hand dus tot.... 2 weken geleden. Toen kwam dus naar voren dat ze heel veel schulden heeft (50.000 euro en daarboven zou nog 40000 euro komen als ze haar huis nu zou verkopen). Ik schrok hier enorm van.... Uiteraard kreeg ik te horen dat ze ze zich hiervoor schaamde en dat ze het daarom in die 3,5 jaar nooit verteld. Ik kijk daar toch wat anders tegenaan: juist aan mij had ze het kunnen vertellen en dan hadden we er wellicht nog wat aan kunnen doen (bijv. niet gaan bijlenen wat wel gebeurd is)
kan ook in waarde dalenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:42 schreef Zaandam1978 het volgende:
Zij heeft letterlijk gezegd dat ze dat niet wilde vertellen uit angst dat ik haar zou verlate... We hebben het hier over de beginperiode... En de schulden zijn geen studieschulden. Kijk er staat nu 50 maar ik verwacht niet dat het huis met 30-40k in waarde gaat stijgen de komende jaren. Dat zou meer dan 20% waardevermeerdering zijn... Het huis is te klein om samen in te wonen.
is gewoon oplichtingquote:Op zondag 19 juli 2009 14:45 schreef HiZ het volgende:
Het bedrag is niet heel erg relevant, maar 3,5 jaar dit verzwijgen voor je partner. Dan houdt het voor mij ook wel op.
Daar heb je absoluut gelijk in. Ze zal haar uitgavenpatroon sowieso moeten aanpassen. Maar stel dat haar dat lukt (met of zonder hulp van TS), dan is er nog altijd die schuld die afbetaald moet worden.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
Eens met wat je nog meer zei, maar dit is een gevaarlijk punt. Als zij haar levensstijl niet aanpast omdat TS toch wel bijspringt als de nood hoog genoeg is, is het huwelijk ook gedoemd te mislukken. Dan blijft zij in de levensstijl van meer-uitgeven-dan-er-binnenkomt. Ik denk dat er dán juist weinig toekomst zit in de relatie.
Niet per se. Maar als je serieus de rest van je leven met iemand wil delen (daar ga ik dan maar even van uit), dan zijn haar problemen nu jullie problemen. En die los je samen op. Hoe jullie dat precies moeten doen, kan ik niet beoordelen, maar gebaseerd op wat je schreef, denk ik niet dat ze het in haar eentje voor elkaar krijgt.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:21 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ok Nerd dus de serieusheid van onze relatie is afhankelijk van het feit of ik mee wil betalen aan die 50k?
Als ze het gelijk had gezegd was de TS gillend weggerend, op deze manier verschafte ze zichzelf een kans en die is nu ontstaan omdat de TS emotioneel verbonden is. Heel begrijpelijk van die vriendin en tevens egoistisch.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:05 schreef _Nathalie_ het volgende:
Ik denk inderdaad dat het punt is,dat ze het 3,5 jaar heeft verzwegen,valt bij mij onder liegen en daar heb ik een giga hekel aan,(mijn partner ook trouwens).Voor jullie relatie was het beter geweest als ze het eerlijk vanaf het begin had gezegd.Als zij zoveel vertrouwen heeft in de relatie met jou,had ze het toch gewoon in het begin kunnen zeggen?.
Het vertrouwen is toch op de een of andere manier beschadigd,nu heeft ze het 3,5 jaar verzwegen over die schulden,het is aan jou wat je er mee doet.
kan me voorstellen dat je je om die reden flink genaaid voelt.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:51 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Nathalie...
Nu je veel dieper met elkaar zit, is het moeilijker afscheid te nemen.
Nu ik deze reactie zo lees vind ik eigenlijk dat ze jou buitenspel heeft gezet, in de relatie maar ook voor de toekomst. Dit was ws absoluut niet de bedoeling; schaamte veroorzaakt dat ws.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:05 schreef _Nathalie_ het volgende:
Ik denk inderdaad dat het punt is,dat ze het 3,5 jaar heeft verzwegen,valt bij mij onder liegen en daar heb ik een giga hekel aan,(mijn partner ook trouwens).Voor jullie relatie was het beter geweest als ze het eerlijk vanaf het begin had gezegd.Als zij zoveel vertrouwen heeft in de relatie met jou,had ze het toch gewoon in het begin kunnen zeggen?.
Het vertrouwen is toch op de een of andere manier beschadigd,nu heeft ze het 3,5 jaar verzwegen over die schulden,het is aan jou wat je er mee doet.
hahaha ze heeft het echt wel goed voor mekaar zegquote:Op zondag 19 juli 2009 16:46 schreef Zaandam1978 het volgende:
Mijn aandeel is toevallig wel die 2500
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |