Da's wel hard ...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gelijk bij haar weggaan. En zeker niet trouwen want dan zit je er voor je rest van je leven aan vast. Haar en HAAR schulden.
DOE HET NIET.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frysk bloed tsjoch op!
Ik kan me aan één kant wel voorstellen hoe dat gaat.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:51 schreef Druktemaker het volgende:
Ze heeft sowieso erg gelogen, niet echt een goede start voor een huwelijk.
Wie weet waar ze zich nog meer voor schaamt idd.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:51 schreef Druktemaker het volgende:
Ze heeft sowieso erg gelogen, niet echt een goede start voor een huwelijk.
Hoe langer je ermee wacht hoe groter de teleurstelling zal zijn voor de andere partner. Lastig.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kan me aan één kant wel voorstellen hoe dat gaat.
Je ontmoet iemand die je leuk vindt maar bent bang dat als je je geheim vertelt dat je partner je dumpt als een oude koelkast.
Wat doe je dan? Je stelt het uit tot een goed moment om het te vertellen... En wanneer komt dat moment?
Bij mij ook wel een beetje ja... de vriendin van TS heeft ervoor gezorgt dat ze samen plannen hadden en kwam toen met nog een 'kleinigheidje' naar buiten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Oldenzaal het volgende:
Het zou mij het gevoel geven alsof ze vreemd is gegaan (gevoelsmatig dus hé)
Ik begrijp niet dat jij het ook niet gezien of gemerkt hebt. Maar goed... Ja sorry, laat het haar eerst lekker oplossen. Ik zou dus lekker weggaanquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ik bevind mij in een erg moeilijke situatie. 3,5 jaar geleden heb ik een prachtvrouw ontmoet nadat ik zelf door een diep dal was gegaan. Ik heb (door toedoen van anderen) veel schulden gehad en was zo blij toen ik er eindelijk na hard werken (en op een houtje bijten in de schuldsanering) vanaf was. Toen leerde ik haar kennen en heb haar ook altijd verteld van mijn situatie. Niets aan de hand dus tot.... 2 weken geleden. Toen kwam dus naar voren dat ze heel veel schulden heeft (50.000 euro en daarboven zou nog 40000 euro komen als ze haar huis nu zou verkopen). Ik schrok hier enorm van.... Uiteraard kreeg ik te horen dat ze ze zich hiervoor schaamde en dat ze het daarom in die 3,5 jaar nooit verteld. Ik kijk daar toch wat anders tegenaan: juist aan mij had ze het kunnen vertellen en dan hadden we er wellicht nog wat aan kunnen doen (bijv. niet gaan bijlenen wat wel gebeurd is) maar wat mij meer steekt is dat we toekomst plannen hebben (samenwonen, trouwen, kinderen). Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar? Liefde gaat boven alles maar wil ik de rest van ons leven (en laten we eerlijk zijn: met zulke bedragen zit je er ook heel lang aan vast) daaraan vast zitten gezien mijn eigen ervaring? Zij ziet het niet zo zwaar ... en het schaamte excuus is hetgeen wat ik keer op keer hoor. Ik voel mij wat belazerd.... Wat denken jullie? Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Dat maakt het erg moeilijk.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:54 schreef Zaandam1978 het volgende:
Het was het welbekende gaten vullen met nieuwe leningen: ze kan helaas ook niet precies aangeven waaraan ze het heeft uitgegeven en geeft zelf aan dat ze niet goed met geld kon omgaan. Samen hebben we tegen de 4200 netto per maand dus dat gaat wel een tijdje duren voordat het weg is. Natuurlijk was ik niet met haar begonnen als ik dit meteen wist en het lijkt mij ook niet iets wat je echt meteen vertel maar op het moment dat je weet dat je verder wil met elkaar (en dat wisten wij al vrij snel), vind ik niet dat je dan vervolgens 3,5 jaar moet wachten. Maar ik hou met heel mijn hart van haar en dat is wat het het moeilijk maakt..
Maar het feit dat ze haar schulden (10 tot 20 keer hun gezamenlijke netto inkomen) 3,5 jaar heeft achtergehouden, vind je niet belangrijk?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat maakt het erg moeilijk.
Die schuld verdwijnt niet vanzelf.
Als je met haar doorgaat betekent dat dus dat je voor de volle 100% moet gaan aflossen, samen.
Daarmee loop je het risico, dat als de relatie toch stukloopt dat het voor "niets" was.
Wat is wijsheid? Je leeft 1x en jij bepaalt wat je wilt...
Lees mijn eerdere stukjes, plaats ze in de context en leer begrijpend lezenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:59 schreef Grulez het volgende:
[..]
Maar het feit dat ze haar schulden 3,5 achter heeft achtergehouden, vind je niet belangrijk?
Pff meteen zo'n potsierlijke reactie.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lees mijn eerdere stukjes, plaats ze in de context en leer begrijpend lezen
Ze heeft heel wat uit te leggen in ieder geval.. het klinkt niet alsof ze een goede verklaring heeft voor de schulden (1 hele grote vergissing of tegenvaller) dus dat zou mij ook enorm pissig maken, want inderdaad, na 3,5 jaar zijn dat toch wel dingen die je van elkaar verwacht te weten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:55 schreef RijstNatie het volgende:
Ja wat nogal belangrijk is in dit verhaal:
Hoe zijn de schulden ontstaan?
Waar is er allemaal geleend?
Wat voor werk doet ze?
Nee.quote:Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar?
Nee, gebruik je verstand. Verliefd zijn/van iemand houden betekent niet dat je je ratio opzij moet zetten. Het gaat hier immers om flinke bedragen en zij heeft wat voor je achtergehouden. En dat terwijl ze, zoals je zelf zei, zeker in de gelegenheid was om het je te vertellen. Het lijkt me trouwens wel moeilijk, een relatie hebben met iemand die zo veel schulden heeft. Echt samen bouwen aan een toekomst zit er niet in... Succes in ieder geval.quote:Liefde gaat boven alles
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:02 schreef Grulez het volgende:
[..]
Pff meteen zo'n potsierlijke reactie.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gelijk bij haar weggaan. En zeker niet trouwen want dan zit je er voor je rest van je leven aan vast. Haar en HAAR schulden.
DOE HET NIET.
Jij leest hele andere dingen dan een normale lezer.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:02 schreef Grulez het volgende:
[..]
Pff meteen zo'n potsierlijke reactie.
Schuldsanering kan volgens mij altijd.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:06 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Muppet,
Het schuldhulp (WSNP) ziet ze niet zo zitten maar is wel het juiste.. er is alleen 1 grote maar. Als er sprake is van geldverkwisting.. kom je er niet voor in aanmerking. Ze weet immers niet goed te verklaren waar het allemaal aan uit is gegeven :-( Verliefd zijn is soms dus heel kut... zeker in dit soort situaties.
Omdat ik over z'n eerste reactie had heen gelezen? Ajoh laat me lekker niet scherp zijn vandaag.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:04 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Jij leest hele andere dingen dan een normale lezer.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:09 schreef Grulez het volgende:
[..]
Omdat ik over z'n eerste reactie had heen gelezen? Ajoh laat me lekker niet scherp zijn vandaag.
edit 2 reacties![]()
PARDON?? sorry hoor maar is ze blind/stom ofzo? 50.000 schuld mogelijk 90.000 en dan bovenstaande reactie?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:06 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Muppet,
Het schuldhulp (WSNP) ziet ze niet zo zitten....
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:06 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Muppet,
Het schuldhulp ziet ze niet zo zitten maar is wel het juiste.. er is alleen 1 grote maar. Als er sprake is van geldverkwisting.. kom je er niet voor in aanmerking. Ze weet immers niet goed te verklaren waar het allemaal aan uit is gegeven :-( Verliefd zijn is soms dus heel kut... zeker in dit soort situaties.
Dat dacht ik ook.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Schuldsanering kan volgens mij altijd.
Desnoods verzin je een verhaal over een hele moeilijke periode vol drugs en drank.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:19 schreef Duimelot het volgende:
1 ze heeft er 3,5 jaar over gelogen, dat is erg lang. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets niet de eerste weken of maanden misschien verteld maar 3,5 jaar!?!?
verder was er de uitgesproken kans om het te vertellen toen jij over jou eerdere schuldproblemen gesproken hebt met haar, toen zei ze niets!?
Als je toch zoveel om haar geeft en echt een toekomst met haar ziet, zet dan een stappenplan samen op, help haar maar niet fincnancieel.
Jullie wonen niet samen, houd dit zo. Laat haar eerst zien dat ze er echt ZELF uit wil komen en hier ook moeite voor doet. Je kan haar emotioneel bijstaan maar ga niet samenwonen of schulden samen aflossen ofzo.
Je kan ook bv als jullie gaan uit eten, het dan betalen en dr afentoe eens iets leuks kopen (kleren ofzo) en dr zo toch wel wat helpen, maar niet letterlijk dingen aflossen.
Zo kan zij bewijzen dat ze t zelf kan en wil en kunnen jullie daarna ook op een veel gezondere en sterkere manier samen verder gaan.
Zoals je het beschrijft denk ik dat je beter verder kan zoeken helaas... Als ze ook niet eens kan verklaren waar al het geld is gebleven en de schuldsanering niet ziet zitten dan...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:15 schreef Zaandam1978 het volgende:
Was meer haar eerste reactie.. denk wel dat ze het gaat inzien dat dit de enige oplossing gaat zijn. Dat betekent dat als we willen gaan samenwonen, we het gaan merken en alles gecontroleerd moeten doen (alles op mijn naam zetten qua inboedel zodat de bewindvoerder niets kan innemen). Ik moet even helder gaan denken, denk met mijn hart.
Nee omdat de voorwaarden die je had met een ander in een relatie hetzelfde zijn gebleven.Als je van tevoren had geweten dat ze enorme schulden had, had je waarschijnlijk niet met haar ingelaten. Komt nog eens bij dat ze jou iets niet heeft verteld/voorgehouden wat van essentieel belang is. Kortom zou zij zich schuldig moeten voelen en niet jijquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar?
Het feit dat zij het niet zo zwaar ziet zegt genoeg over haar houding en de mogelijke problemen die je er bij kan gaan hebben wanneer je dit zo op deze manier laat door gaan.quote:Liefde gaat boven alles maar wil ik de rest van ons leven (en laten we eerlijk zijn: met zulke bedragen zit je er ook heel lang aan vast) daaraan vast zitten gezien mijn eigen ervaring? Zij ziet het niet zo zwaar ... en het schaamte excuus is hetgeen wat ik keer op keer hoor. Ik voel mij wat belazerd.... Wat denken jullie? Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Dat is onzin. Er hoeft niets mis te zijn met haar als persoon, behalve dat ze gewoon een volslagen noob is op het gebied van financien.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:24 schreef F04 het volgende:
Zo'n schuld komt zeker niet uit de lucht vallen, er zal dan toch wel iets aan haar mis zijn.
Maar dat was gebaseerd op een leugen van haar kant. Heb je haar al eens gevraagd of ze nog meer dingen achter hield die jij zou moeten weten? Het feit dat ze in eerste instantie de situatie niet goed kan inschatten en jou ook niet er bij wil betrekken kan naast dit enorme debacle in de toekomst ook voor andere problemen zorgen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:46 schreef Zaandam1978 het volgende:
Nee nooit een vermoeden gehad: niet met vakanties, niet met uit eten gaan... Ze had altijd geld en bij vakanties vroeg ik naar budget en op basis daarvan ging ik dan zoeken naar een vakantie. Als we samen zijn, doen we niet extreem dure dingen... Ik weet uit ervaring dat je het best lang kan volhouden zonder dat je het partner merkt. Wat het nu moeilijk maakt, is nu ze weet dat ik er over aan het nadenken ben ze zelf van haar onzekerheid af wil over wat ik ga doen. Dan wil ze het ook meteen weten zo van... wat ga je doen, blijf je bij mij... etc etc. Gek word ik er van. Wil het eerst even laten bezinken en kijken wat we nog zouden kunnen doen. Daardoor voel ik mij zelf af en toe schuldig (heel stom ik weet het) omdat ik ook altijd zei dat wij "voor altijd"zijn..
Je moet je niet schuldig voelen. En laat je nu ook niet dwingen. ZIJ heeft jouw vertrouwen geschaad, dan moet ZIJ ook maar wachten tot JIJ er genoeg over nagedacht hebt om een beslissing te nemen. Als ze weer zeurt, moet je dat gewoon zeggen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:46 schreef Zaandam1978 het volgende:
Nee nooit een vermoeden gehad: niet met vakanties, niet met uit eten gaan... Ze had altijd geld en bij vakanties vroeg ik naar budget en op basis daarvan ging ik dan zoeken naar een vakantie. Als we samen zijn, doen we niet extreem dure dingen... Ik weet uit ervaring dat je het best lang kan volhouden zonder dat je het partner merkt. Wat het nu moeilijk maakt, is nu ze weet dat ik er over aan het nadenken ben ze zelf van haar onzekerheid af wil over wat ik ga doen. Dan wil ze het ook meteen weten zo van... wat ga je doen, blijf je bij mij... etc etc. Gek word ik er van. Wil het eerst even laten bezinken en kijken wat we nog zouden kunnen doen. Daardoor voel ik mij zelf af en toe schuldig (heel stom ik weet het) omdat ik ook altijd zei dat wij "voor altijd"zijn..
Studieschuld zat er ook bij?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:58 schreef Zaandam1978 het volgende:
De bedragen kloppen: heb de bedragen gezien.. (en het BKR)
hier ben ik het volledig mee eens. Laat haar het zelf betalen, via schuldhulp kunnen ook sommige schulden kwijtgescholden worden of verminderd.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:19 schreef Duimelot het volgende:
1 ze heeft er 3,5 jaar over gelogen, dat is erg lang. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets niet de eerste weken of maanden misschien verteld maar 3,5 jaar!?!?
verder was er de uitgesproken kans om het te vertellen toen jij over jou eerdere schuldproblemen gesproken hebt met haar, toen zei ze niets!?
Als je toch zoveel om haar geeft en echt een toekomst met haar ziet, zet dan een stappenplan samen op, help haar maar niet fincnancieel.
Jullie wonen niet samen, houd dit zo. Laat haar eerst zien dat ze er echt ZELF uit wil komen en hier ook moeite voor doet. Je kan haar emotioneel bijstaan maar ga niet samenwonen of schulden samen aflossen ofzo.
Je kan ook bv als jullie gaan uit eten, het dan betalen en dr afentoe eens iets leuks kopen (kleren ofzo) en dr zo toch wel wat helpen, maar niet letterlijk dingen aflossen.
Zo kan zij bewijzen dat ze t zelf kan en wil en kunnen jullie daarna ook op een veel gezondere en sterkere manier samen verder gaan.
En dan... dan komt ze bij jou wonen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:56 schreef Zaandam1978 het volgende:
Mischien moet ze juist wel haar huis verkopen om alle schulden onder 1 dak te krijgen en daar dan schuldhulp/wsnp op toepassen... ongeacht of wij nou doorgaan of niet. Het grootste struikelblok is nu nog wel het vertrouwen..
Vertrouw je haar nog?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:56 schreef Zaandam1978 het volgende:
Mischien moet ze juist wel haar huis verkopen om alle schulden onder 1 dak te krijgen en daar dan schuldhulp/wsnp op toepassen... ongeacht of wij nou doorgaan of niet. Het grootste struikelblok is nu nog wel het vertrouwen..
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
DOE HET NIET.
Die opmerking snap ik niet. Dat is hetzelfde als iemand zegt die mishandeld wordt dat die persoon alleen geestelijk mishandeld wordt, maar niet lichamelijk. En dat er dus van volledige mishandeling geen sprake is.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:02 schreef Zaandam1978 het volgende:
Vertrouwen... hmm.. op al het andere gebied wel maar geld gebied... moeilijk.
Dat klopt, maar als je verder had gelezen is dat haar houding nogal laconiek is rondom dit probleem. Als ze zich geschaamd had hierover dan had ze direct overal ja op elk voorstel van haar vriend gezegd. Daarbij mag schaamte geen excuus zijn. Het is niet dat ze een kennis tegenover zich heeft.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:31 schreef SG-sam het volgende:
Soms is het zo, dat iemand zich zo erg voor iets schaamt, dat hij / zij de situatie liever zelf op wil lossen zonder er met iemand over te praten.
Dat heeft er niets mee te maken dat ze het niet willen vertellen, maar dit komt puur door het feit dat de schaamte in hun beleving te groot is om het probleem te bespreken.
Ik weet natuurlijk niet hoe hoog je vaste lasten zijn, maar met 4200 netto zou je zo'n schuld (die 50.000) toch behoorlijk snel moeten kunnen afbetalen. Dat zou toch niet veel langer dan een jaar of 3-4 te hoeven duren lijkt mij. En dan hoef je nog niet eens zo heel zuinig te gaan leven.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:54 schreef Zaandam1978 het volgende:
Samen hebben we tegen de 4200 netto per maand dus dat gaat wel een tijdje duren voordat het weg is.
jonge, ik zag laatst ook zo een DOM wijf op tv, bij 'geen cent te makken'quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:58 schreef scrub_nurse het volgende:
ze beseft nog niet hoe erg haar probleem is geloof ik, want ze komt iedere maand rond, ze wordt r huis niet uitgezet, ook al is het niet haar eigen geld, dan is het moeilijk om die situatie op te geven en via schuldhulp nog maar van erg weinig geld rond te moeten komen gedurende 3 jaar
ook gezien, kon m'n ogen en oren niet geloven..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:01 schreef Markster het volgende:
[..]
jonge, ik zag laatst ook zo een DOM wijf op tv, bij 'geen cent te makken'
Dat wijf zat tegen de 10.000 in de schulden, ging voor VIERHONDERD euro uit per maand, en belde voor VIJFHONDERD, je je leest het goed VIJFHONDERD, dat is dus 500!!!! euro per maand, en ze kreeg nog een uitkering van 1000 ook !!!
Nou vraag je ik je! Doe dan godverdomme wat zuiniger aan als je geld van de overheid kjrijgt, zo een kuthoer verdient het niet eens!!!
En toen zei ze dat ze binnenkort een baan had, en weet je wat ze zei ?!?!?!
' ja binnenkort heb ik een baan, en dan kan ik weer een lening afsluiten''
JEZUS HOE DOM BEN JE!!!! GA GODVER EERST JE SCHULDEN EENS AFBETALEN MAN!
Hoe kan dat? Zij het geen direct opeisbare schulden? Trouw in geen geval met iemand die niet met geld kan omgaan, dat is doffe ellende. Gezien het bedrag vraag ik mij af of hier geen psychisch probleem aan ten grondslag ligt, koopverslaviing oid. Dat moet dan eerst maar eens helder worden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:58 schreef scrub_nurse het volgende:
ze beseft nog niet hoe erg haar probleem is geloof ik, want ze komt iedere maand rond, ze wordt r huis niet uitgezet, ook al is het niet haar eigen geld, dan is het moeilijk om die situatie op te geven en via schuldhulp nog maar van erg weinig geld rond te moeten komen gedurende 3 jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |