abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70940963
Valt mij trouwens op dat het volgens de tuigje-voorstanders meestal is van: "Of het kind zit aan een tuigje, of is binnen de kortste keren doodgereden, verdonken, etc."

Ligt het aan mij of zijn er zon pakweg 6 miljard mensen die op dit moment leven, die het zonder tuigje hebben overleefd!?

Het is gewoon onzin en totaal overbodig. De meeste mensen om mij heen hebben geen tuigje gehad vroeger, en die leven ook nog.
Je kan je kind ook de hele tijd binnen zetten als bescherming, maar daar worden ze ook niet gelukkig van.

Daarnaast vind ik een tuigje mensonterend. Je geeft ze ook geen muilkorf als ze teveel herrie maken
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 13 juli 2009 @ 18:44:29 #202
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_70941082
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:40 schreef Trommeldaris het volgende:
Daarnaast vind ik een tuigje mensonterend. Je geeft ze ook geen muilkorf als ze teveel herrie maken
Goed idee voor het Openbaar Vervoer

Duct tape mag ook gewoon hoor.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  maandag 13 juli 2009 @ 18:51:09 #203
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_70941299
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:48 schreef Buschetta het volgende:
Ik denk sowiezo dat de ouders die dit gebruiken al vrij onstabiel zijn en mogelijk drugs gebruiken.

Welnee mijn moeder is niet aan de drugs maar ik liep gewoon vaak weg. Liever aan de lijn en me er nu niks meer van kunnen herinneren dan ontvoert worden door een pedo beer en opgroeien in een kelder.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  maandag 13 juli 2009 @ 19:05:40 #204
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70941752
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:40 schreef Trommeldaris het volgende:

Je brengt me wel op een idee... ik zal mijn vrienden eens adviseren die naast zo'n schreeuwlelijk wonen.
  maandag 13 juli 2009 @ 19:08:09 #205
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70941835
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:55 schreef Axia het volgende:
Doe gewoon meer moeite. En kan je geen 2 kinderen aan, neem ze dan ook niet.
Eigenlijk dat dus. Of dacht je dat nadat ze vijf of zes zijn het probleem was opgelost?
Dan heb je alleen geen tuigje meer bij de hand voor een ander 'probleem'
pi_70942094
wel makkelijk, als je kind in zon tuigje zit kan je em altijd binnen 2seconden slaan alstie lawaai begint te maken
pi_70942170
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:15 schreef LoggedIn het volgende:
wel makkelijk, als je kind in zon tuigje zit kan je em altijd binnen 2seconden slaan alstie lawaai begint te maken
Waarom slaan? Gewoon een tactisch rukje aan de riem zodat het met zijn tandjes op de stoeprand klettert.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_70942227
bizar dat mensen dat doen, echt bizar. ja bescherm je kind volledig, zodat je kind dadelijk gek word als de bescherming weg is!

laat je kind vallen en opstaan, zo werkt dat in de natuur, en dat werkt goed.
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:30 schreef swollywood het volgende:
In Utrecht is het zelfs verplicht voor de Kinderopvang die kinderen meeneemt naar buiten.

http://www.rtl.nl/compone(...)e_riem.avi_plain.xml
ik ga nog niet niet een nieuwe KLB topic openen voor die site. werkt hier niet, geen windows pc beschikbaar...... silverlight
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_70942327
Vind die tuigjes ook nogal bizar. Meestal zijn het ook heeeel rare ouders die zo'n tuigje gebruiken. Op een gegeven moment kwam er op m'n werk een stel met hun kind wat dus altijd aan een riempje liep en alleen een onderbroek aan had. Echt, te gek voor woorden.
Sanity is (not) statistical
pi_70942606
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Waarom slaan? Gewoon een tactisch rukje aan de riem zodat het met zijn tandjes op de stoeprand klettert.
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:05 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Je brengt me wel op een idee... ik zal mijn vrienden eens adviseren die naast zo'n schreeuwlelijk wonen.
Ik zie de voordelen van zo'n tuigje opeens
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_70942795
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:08 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Eigenlijk dat dus. Of dacht je dat nadat ze vijf of zes zijn het probleem was opgelost?
Dan heb je alleen geen tuigje meer bij de hand voor een ander 'probleem'
Als ze 5 of 6 zijn kan je afspreken bij het postkantoor als ze mama kwijt zijn. En luisteren is ook makkelijker voor een kind van 6 dan voor een 2-jarige
pi_70942960
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:41 schreef simmu het volgende:

[..]
selene is nog geen jaar, maar geloof maar goed dat ik er eentje haal zodra ze loopt en wij op familiebezoek naar de randstad gaan hoor!
Oprotten man, we zijn hier niet in OUD.
  maandag 13 juli 2009 @ 19:43:20 #213
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_70942993
Toen mijn zusje nog 2 was ofzo moest ze ook eens 'aan de lijn' Maar dat kwam dus puur dat ze overal en nergens heen liep en niet luisterde

Doet me trouwens denken aan afgelopen keer in de walibi Loopt er zo een moeder met haar zoontje, zoontje wilt niet mee, dus zegt die moeder "ja, ik ga, da-hag!"
Dus dat zoontje kijkt zo naar zijn moeder en loopt zo tegen een paal op
maar dat soort mensen wat TS beschrijft in de OP zijn volgens mij paranoide ofzo Geef dat kind de vrijheid, als ie een paar jaar ouder is dan durft ie niks meer zonder mammie of pappie
Kaleidoscopiklimax
  maandag 13 juli 2009 @ 19:57:18 #214
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70943444
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Als ze 5 of 6 zijn kan je afspreken bij het postkantoor als ze mama kwijt zijn. En luisteren is ook makkelijker voor een kind van 6 dan voor een 2-jarige
Hmm... doe je onnozel of ben je dat echt?
pi_70943477
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik vind het toch gemakszucht van de ouders.
Een kind van die leeftijd zit toch ook vaak nog in een wandelwagen, dus dan heb je geen touwtje nodig. In de supermarkt zet je ze net als al die andere duizenden kinderen zonder riem gewoon in het kinderzitje. Op drukke plekken draag je ze even zodat ze niet platgelopen worden of je laat ze je hand vasthouden met oversteken.

Oh en geen enkel kind luistert uit zichzelf. Daarom moet je ze nou opvoeden.

Welke kinderen rennen weg? Nou, die van papa en mama die alleen maar naar hun eigen dingen kijken of die mobiel lopen te bellen - als je geen rekening met je kind houdt, houdt het ook geen rekening met jou, om de simpele reden dat het niet weet dat dat zou moeten. Of de kinderen die het dolkomisch vinden dat mama gillend achter ze aan komt rennen, omdat mama blijkbaar niet snapt dat het voor kinderen een kwestie is van grenzen zoeken. Zodra mama niet meer achter ze aan rent, is de lol eraf en rennen ze niet meer weg.
pi_70943549
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:58 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik vind het toch gemakszucht van de ouders.
Een kind van die leeftijd zit toch ook vaak nog in een wandelwagen, dus dan heb je geen touwtje nodig. In de supermarkt zet je ze net als al die andere duizenden kinderen zonder riem gewoon in het kinderzitje. Op drukke plekken draag je ze even zodat ze niet platgelopen worden of je laat ze je hand vasthouden met oversteken.
We hadden het ook niet over supermarkten volgens mij Die waren zelfs al diverse keren uitgesloten als plaats waar je een kind een tuigje om zou doen.
En wandelwagen is ook een vorm van gemakszucht natuurlijk. Een hummel van bijna 3 kan prima zelf lopen Alleen papa en mama kunnen sneller als het kind de hele dag vastgesjord in een wandelwagen zit.
pi_70943661
whehe, zeiken dat zo'n tuigje de heilige bewegingsvrijheid van het kind aantast en dan gaan roepen dat het kind toch in de wandelwagen zit. goeie!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70943676
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:00 schreef freecell het volgende:

[..]

We hadden het ook niet over supermarkten volgens mij Die waren zelfs al diverse keren uitgesloten als plaats waar je een kind een tuigje om zou doen.
En wandelwagen is ook een vorm van gemakszucht natuurlijk. Een hummel van bijna 3 kan prima zelf lopen Alleen papa en mama kunnen sneller als het kind de hele dag vastgesjord in een wandelwagen zit.
Nou ja, voor lange stukken, als je op vakantie een flink eind door het bos of de dierentuin gaat wandelen of zo... Ik liep al vroeg, maar op vakantie hebben m'n ouders wel opmerkelijk veel foto's van mij in de wandelwagen (meestal slapend of rood aangelopen van vermoeidheid). Daarnaast vond ik het altijd tof als m'n vader hard ging rennen met de wandelwagen, zo hard kun je als driejarige gewoon zelf nog niet.

En in sommige situaties is het ook wel veiliger, als je met het OV moet of door een drukke winkelstraat wil je niet dat daar een kind van drie turven hoog tussendoor loopt, want die wordt onder de voet gelopen.

De hele dag vastbinden in een wandelwagen is ook niet echt mijn idee van een kindvriendelijke oplossing.
pi_70943784
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:03 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nou ja, voor lange stukken, als je op vakantie een flink eind door het bos of de dierentuin gaat wandelen of zo... Ik liep al vroeg, maar op vakantie hebben m'n ouders wel opmerkelijk veel foto's van mij in de wandelwagen (meestal slapend of rood aangelopen van vermoeidheid). Daarnaast vond ik het altijd tof als m'n vader hard ging rennen met de wandelwagen, zo hard kun je als driejarige gewoon zelf nog niet.

En in sommige situaties is het ook wel veiliger, als je met het OV moet of door een drukke winkelstraat wil je niet dat daar een kind van drie turven hoog tussendoor loopt, want die wordt onder de voet gelopen.

De hele dag vastbinden in een wandelwagen is ook niet echt mijn idee van een kindvriendelijke oplossing.
Ik ben het ook wel met je eens hoor Maar een beetje zelf lopen is ook wel lekker voor zo'n hummel
  maandag 13 juli 2009 @ 20:09:40 #220
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70943865
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:03 schreef simmu het volgende:
whehe, zeiken dat zo'n tuigje de heilige bewegingsvrijheid van het kind aantast en dan gaan roepen dat het kind toch in de wandelwagen zit. goeie!
Wie zegt dat?
  Spellchecker maandag 13 juli 2009 @ 20:13:17 #221
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70943991
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:21 schreef afcajos het volgende:
Het zou wat zijn als dat kindje zich perongeluk zelf ophangt
Ik doe het liever zelf, dan
Tevens -purist.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:30:11 #222
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70944599
Zowiezo zijn het een bepaalde slag mensen die zulks een instrumenten gebruiken.
Ik herriner me de familie Richel uit mijn geboorteplaats. Die kinderen groeiden ook op met tuigjes.
Al snel werden die kinderen toen ze opgroeiden nageroepen door hun gedrag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:30:53 #223
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70944618
Ik moest lachen
  maandag 13 juli 2009 @ 21:54:04 #224
111749 Dactus
Harder,Better,Faster,Stronger
pi_70947797
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:51 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Welnee mijn moeder is niet aan de drugs maar ik liep gewoon vaak weg. Liever aan de lijn en me er nu niks meer van kunnen herinneren dan ontvoert worden door een pedo beer en opgroeien in een kelder.
OMG HET IS DE SCHULD VAN DE REPTILIANS!!11!111!11 IK SPREEK JULLIE NOG WEL IN 2012. NOACH BOUW JE ARK. BEKEER JE TOT DE ISLAM EN VECHT...VECHT...VECHT...EN DANS MET DE DUIVEL!!!

Maar ff serieus, weet je hoe enorm paranoïde dit klinkt? Echt...wat bangmakerij zeg. Dit soort ontwikkelingen maakt mij echt aan t janken
...stomme lul
  maandag 13 juli 2009 @ 21:56:25 #225
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70947912
ik ben benieuwd volgens welke pedagogische visie dit is...
Dit gaat helemaal nergens over.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 13 juli 2009 @ 22:58:29 #226
187510 IrCute
Americunt
pi_70950331
Alle jongetjes van 15 op FOK! zijn later supervaders en hebben zelf de beste opvoeding gehad . Volgens mij zijn ze allemaal nog nooit in contact gekomen met een peuter.
pi_70950862
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:58 schreef IrCute het volgende:
Alle jongetjes van 15 op FOK! zijn later supervaders en hebben zelf de beste opvoeding gehad . Volgens mij zijn ze allemaal nog nooit in contact gekomen met een peuter.
Right Niet allemaal lieve schat.

Dus jij staat niet afwijzend tegenover je kind aan een riem te houden?

-edit- *FoBo checkt*. 18 jaar... poeh poeh....
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 13 juli 2009 @ 23:15:25 #228
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70950993
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:58 schreef IrCute het volgende:
Dat het jou niet lukt betekent niet dat de gemiddelde potentiële vader het ook niet lukt. Jij hebt kennelijk gefaald in je opvoeding.

't Is heel simpel hoor dat opvoeden. Maar je moet er :
- een goede ouder voor zijn
- goede opvoeding geven
- er bereidwillig voor zijn om je hele hebben en houden er voor op te geven

En drie punten lukt slechts een deel omdat andere tokkies niet na kunnen denken wat de gevolgen zijn van kinderen nemen en het eerder zien als huisdieren of om de relatie 'naar een hoger plan' te brengen.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:19:40 #229
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70951166
Pubers die het allemaal wel beter weten + Ouders met lange tenen = topics van minstens 10 pagina's
  maandag 13 juli 2009 @ 23:26:43 #230
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70951443
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:19 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Pubers die het allemaal wel beter weten
Pubers weten het ook beter omdat zij het voorbeeld zijn van slecht ouderschap.
pi_70951828
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:29 schreef IrCute het volgende:

[..]

Beter er stom uitzien dan je kind verliezen. Mijn moeder kreeg anders ook veel commentaar hoor. Ik geloof dat net in die tijd ook een paar kinderen van mijn leeftijd in Engeland waren doodgestenigd door andere kinderen ofzoiets.
Oh nee, dán!
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_70951843
Oh we waren al op pagina 5.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_70953121
Zo gek is het niet. Mijn ouders deden het ook om ons buiten te kunnen laten spelen maar niet de sloot in konden lopen. Door het beperkte speelveld dat we hadden konden we niet de sloot in wandelen en ook niet uit het zicht verdwijnen terwijl mijn ouders binnen bezig waren met koken bijv.
pi_70953395
Kinderen die tuigjestraining hebben gehad zijn tenminste veel beter te verkopen als SM-slaven.
pi_70953520
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:21 schreef Nepthys het volgende:
Kinderen die tuigjestraining hebben gehad zijn tenminste veel beter te verkopen als SM-slaven.
Aparte humor
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:41:59 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_70953979
Wel grappig dit: een groot deel van de users van voor 1975 heeft zo'n tuigje gewoon meegemaakt, en dat betekende vooral wat meer vrijheid als ze met de ouders buiten liepen, dan hoefden ze tenminste niet de hele tijd strak aan het handje, en alle (post)pubers uit de periode dat het tuigje helemaal uit was schreeuwen hier moord en brand dat het niet normaal is, zo'n tuigje.

De ouders die nu een tuigje gebruiken voor hun kinderen, hebben waarschijnlijk zelf ooit ook in een tuigje gelopen, en volgens mij heeft vrijwel niemand dat als drama ervaren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_70954356
Gewoon kind leren opvoeden zou genoeg moeten zijn? Met een touwtje om leer je het kind niet zelf te bepalen wat ie moet doen en wat fout/gevaarlijk is.
pi_70954552
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:56 schreef koffiegast het volgende:
Gewoon kind leren opvoeden zou genoeg moeten zijn? Met een touwtje om leer je het kind niet zelf te bepalen wat ie moet doen en wat fout/gevaarlijk is.
ja maar ben je er nu wel van bewust dat je de HAMVRAAG opgooit?

Wanneer voed je je kind goed op?

In mijn ogen echt niet snel..... (komt dat ik heel erg overbezorgd ben over kinderen die niet eens van mij zijn of van mijn familieleden)
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_70954911
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:04 schreef prupke het volgende:

Wanneer je je er alles aan doet ze te beschermen en de juiste normen en waarden kan geven zodat ze later moeiteloos kunnen meedraaien in de maatschappij.
quote:
In mijn ogen echt niet snel..... (komt dat ik heel erg overbezorgd ben over kinderen die niet eens van mij zijn of van mijn familieleden)
Andere kids boeien me niet. Ik focus alleen op mijn eigen kids, want dat is mijn verantwoording.
pi_70954921
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:04 schreef prupke het volgende:

[..]

ja maar ben je er nu wel van bewust dat je de HAMVRAAG opgooit?

Wanneer je je kind goed opvoedt? Dat zie je pas achteraf uiteraard, maar wat mijn interpretatie is van het gebruik van een riempje is dat je het kind niks bijleert over hoe het zich hoort te gedragen, je belemmert het alleen maar waar het naartoe kan, maar daarmee leert het niets over veiligheid en normale sociale omgang. Als ouder moet je gewoon duidelijk maken wat mag en wat niet. Als ik vroeger zomaar de straat opliep nou dan wist ik het wel, wat me toe zou komen... andere kinderen waarmee ik omging werden net zo opgevoed.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 05:41:14 #241
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_70956076
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:30 schreef swollywood het volgende:
In Utrecht is het zelfs verplicht voor de Kinderopvang die kinderen meeneemt naar buiten.

http://www.rtl.nl/compone(...)e_riem.avi_plain.xml
W..t..f... Ik zit hier echt letterlijk zo nu..
pi_70956599
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:17 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Wanneer je je kind goed opvoedt? Dat zie je pas achteraf uiteraard, maar wat mijn interpretatie is van het gebruik van een riempje is dat je het kind niks bijleert over hoe het zich hoort te gedragen, je belemmert het alleen maar waar het naartoe kan, maar daarmee leert het niets over veiligheid en normale sociale omgang. Als ouder moet je gewoon duidelijk maken wat mag en wat niet. Als ik vroeger zomaar de straat opliep nou dan wist ik het wel, wat me toe zou komen... andere kinderen waarmee ik omging werden net zo opgevoed.
Als ouder van een kind met een tuigje doe je verder wel dezelfde dingen met je kind als een ouder met kind aan een handje neem ik aan? Uitleggen, praten, samen dingen doen, dingen laten zien...

Een tuigje is niet alleen, vastbinden, bij je houden, kind belemmeren en verder negeren.

Oja, even ter info: ik heb zelf géén kind aan een tuigje en voorlopig ook geen plannen in die richting. Al sluit ik niet uit dat er ooit een situatie komt dat het wél handig is
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juli 2009 @ 08:50:59 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70957150
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:56 schreef koffiegast het volgende:
Goed opvoeden en je kind laten leren is door hem vrijheid te bieden binnen bepaalde grenzen. Of die grens nu bestaat uit een hand vasthouden of iets meer vrijheid met een tuigje, dat maakt heus niet uit...

Ben wel blij dat ik bij die van mij nooit de keuze heb hoeven maken, geen tuigje nodig, ze kwam zelf wel aan de hand lopen als het nodig was.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_70958729
Ik vraag mij heel erg af hoeveel van de mensen die hier zo afgeven op tuigjes, op hun 3e of 4e levensjaar al bergwandelingen maakten met hun ouders. En dan heb ik het over rotsige steile 'paadjes' langs afgronden met paadjes tussen aanhalingstekens omdat er nauwelijks sprake was van paden.
Mijn ouders konden mij namelijk met behulp van het tuigje veilig leren hoe ik me daar hoorde te gedragen. En reken maar dat een buggy dan geen oplossing is want die kan daar überhaupt niet komen.

Niks overbezorgde ouders. Dat los rennen klinkt misschien leuk op de Utrechtse heuvelrug maar in de bergen heb je toch echt een situatie waarin dat niet verantwoord is. Hetzelfde geldt natuurlijk voor op boten.

Oh wacht, die overbezorgde ouders die hun kind in de buggy snoeren deden dat soort dingen natuurlijk helemaal niet met hun kinderen. Die gingen gewoon naar center parks.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:23:33 #245
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_70958982
Ik had heel vaak een riem om. Anders zakt je broek tenslotte af!

OT: NEe heb dus geen "hondenriem" of tuigje gehad en ben er zéér tegen!
patat ftw :)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:34:31 #246
111749 Dactus
Harder,Better,Faster,Stronger
pi_70959229
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vraag mij heel erg af hoeveel van de mensen die hier zo afgeven op tuigjes, op hun 3e of 4e levensjaar al bergwandelingen maakten met hun ouders. En dan heb ik het over rotsige steile 'paadjes' langs afgronden met paadjes tussen aanhalingstekens omdat er nauwelijks sprake was van paden.
Mijn ouders konden mij namelijk met behulp van het tuigje veilig leren hoe ik me daar hoorde te gedragen. En reken maar dat een buggy dan geen oplossing is want die kan daar überhaupt niet komen.

Niks overbezorgde ouders. Dat los rennen klinkt misschien leuk op de Utrechtse heuvelrug maar in de bergen heb je toch echt een situatie waarin dat niet verantwoord is. Hetzelfde geldt natuurlijk voor op boten.

Oh wacht, die overbezorgde ouders die hun kind in de buggy snoeren deden dat soort dingen natuurlijk helemaal niet met hun kinderen. Die gingen gewoon naar center parks.
Ja, er gaan niet zo heel veel mensen bergwandelingen maken met hun kinderen nee en in zo'n geval kan dat ook best handig zijn...voel je jezelf nu speciaal? Het gaat erom dat zo'n tuigje in bepaalde gevallen best handig kan zijn, net zoals een helm bij het skaten en een zwemvest op het water. Een tuigje bij dagelijkse bezigheden is gewoon paranoïde net zoals een helm tijdens het schaken of een zwemvest in de supermarkt.
...stomme lul
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:35:23 #247
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_70959246
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:26 schreef Heathen. het volgende:

[..]

JIj bent zeker zo'n moeder dat zijn kind laat jengelen.
pi_70959466
Dat is wel erg eigenlijk, leer je kutkind gewoon manieren aan .
Cool story, Hansel.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juli 2009 @ 10:49:09 #249
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70959582
Waarom is vastsnoeren in een kinderwagen wel ok en iets meer bewegingsvrijheid geven in datzelfde tuigje niet? Ik vat 'm even niet...
pi_70959662
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:12 schreef MinderMutsig het volgende:

Nu is het een feit dat veel ouders het hier hebben over een tuigje gebruiken als ze in de randstad rondlopen. Dat is weleven wat andersalsbergwandelingen over rotsige steile paadjes.

Daarnaast vind ik het persoonlijk een vage vakantie als je een kind van 3-4 hebt, maar goed.
pi_70960440
Weet je hoe eng de randstad is als je in de provincie bent opgegroeid?
pi_70960548
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Weet je hoe eng de randstad is als je in de provincie bent opgegroeid?
Randstad eng?

Was laatst in Drenthe, en vond dat ze juist daar als gekken door de dorpen reden
pi_70960964
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:34 schreef Dactus het volgende:

[..]

Ja, er gaan niet zo heel veel mensen bergwandelingen maken met hun kinderen nee en in zo'n geval kan dat ook best handig zijn...voel je jezelf nu speciaal? Het gaat erom dat zo'n tuigje in bepaalde gevallen best handig kan zijn, net zoals een helm bij het skaten en een zwemvest op het water. Een tuigje bij dagelijkse bezigheden is gewoon paranoïde net zoals een helm tijdens het schaken of een zwemvest in de supermarkt.
Nee het gaat gezien de reacties om dat tuigjes per definitie niet kunnen.
Dat ze in de supermarkt stom zijn daar is bijna iedereen het wel over eens.
pi_70961007
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:23 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Randstad eng?

Was laatst in Drenthe, en vond dat ze juist daar als gekken door de dorpen reden
heh, true. daarom hebben ze bij ons in het dorp (drenthe) overal drempels en bochtjes en klinkerweggetjes
hier gaat het steeds mis op de bosweggetjes, zowat elk weekend rijdt er wel eentje tegen een boom op/een sloot in/tegen een ander op. en dan heb ik het nog niet eens over het idee dat men hier algeheel zuipt als een ketter en dan gerust de auto in stapt! maar goed; er lijkt een ongeschreven wet te zijn dat scheuren pas 's avonds is.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:44:04 #255
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_70961233
Jemig
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_70961306
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:23 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Randstad eng?

Sarcasme is je vreemd?
pi_70961675
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:46 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Sarcasme is je vreemd?
Ja

Had het niet door
pi_70963218
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:56 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ja

Had het niet door
uh, ik ook niet
mensen van het platteland vinden de randstad vaak ook eng.
pi_70963538
pi_70963680
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:45 schreef simmu het volgende:

[..]

uh, ik ook niet
mensen van het platteland vinden de randstad vaak ook eng.
Ik vindt het platteland eng

Liever mijn kinderen op laten groeien in een semi-grote stad dan op het platteland

Zonder tuigje uiteraard
pi_71009040
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:10 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Zo gek is het niet. Mijn ouders deden het ook om ons buiten te kunnen laten spelen maar niet de sloot in konden lopen. Door het beperkte speelveld dat we hadden konden we niet de sloot in wandelen en ook niet uit het zicht verdwijnen terwijl mijn ouders binnen bezig waren met koken bijv.
Ik neem aan dat kinderen onder de drie jaar niet alleen buiten lopen als de ouders aan het koken zijn en daarboven kun je een kind gewoon op zwemles doen. Lijkt me een stuk nuttiger.
pi_71029734
ah ik zag t gisteren nog, diep triest.
loop ik daar met mn zoontje, in de speeltuin, die rent lekker in het rond, en er zat een kleine meid aan een riempje, die hem zag en hem wilde nadoen. En die oma met dat riempje maar achter dat kind aanrennen omdat ze het niet bij kon houden. Toen ze weg waren zei mn vriend 'vond je dat niet zielig voor dat kindje? het leek wel een hondje!!' maar onze kleine had t niet eens door
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:44:17 #263
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_71030366
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:49 schreef Sjeen het volgende:
Waarom is vastsnoeren in een kinderwagen wel ok en iets meer bewegingsvrijheid geven in datzelfde tuigje niet? Ik vat 'm even niet...
Sinds wanneer is vastsnoeren in een kinderwagen 'ok' dan?
Primum non nocere
pi_71030596
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:44 schreef Florian_ het volgende:

[..]

vanaf een maand of 6 mogen (moeten, past niet meer dan in de kinderwagenbak) kindjes in een buggyding. en als je ze dan niet vastsnoert pleuren ze eruit
  Licht Ontvlambaar donderdag 16 juli 2009 @ 13:10:32 #265
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71031169
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:44 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Het wordt in dit topic regelmatig als wel geaccepteerd alternatief aangedragen...
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:32:32 #266
97934 ASroma
Flamboyant
pi_71031889
sowieso overbezorgde ouders kinderen spelen tegenwoordig alleen nog maar in de achtertuin

vroeger waren we van 10 uur sochtends tot de lantaarnpalen uitgingen op straat overal en nergens, geen mobieltjes etc. Laat die kinderen de wereld zelf ontdekken.....

incompetente ouders
pi_71032005
De wereld is verkloot.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_71032085
Deed m,n moeder ook vroeger bij mij en m,n zus. Wel zo fijn als je op de markt bent even wat groentes kopen en je bent je kind niet kwijt.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:39:42 #269
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71032122
Mijn ouders hebben gewoon zo'n schok-bandje om de nek van de kids, net als bij de hond.
Kinderen kwijt op de markt, gewoon even het knopje indrukken.
pi_71032168
"Loslopend kind.. Hmm dat zal wel een lokpeuter zijn, ik blijf er vanaf"
pi_71032320
ik kan het op een station oid wel goed voorstellen.. ze wilt niet hebben dat je kind op het spoor beland maar in een supermarkt
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:52:20 #272
97934 ASroma
Flamboyant
pi_71032530
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:45 schreef littledrummergirl het volgende:
ik kan het op een station oid wel goed voorstellen.. ze wilt niet hebben dat je kind op het spoor beland maar in een supermarkt
handje vasthouden is niet meer genoeg?
pi_71032623
nou was ik niet van plan om het te vertellen, maar een paar jaar terug heb ik er wel op staan kijken hoe een moeder een kindje bij de hand vasthad om een drukke straat over te steken. en het kindje trok zich los van moeders en de rest laat zich denk ik wel raden.

soms kan zo'n tuigje heus wel handig en/of verantwoord zijn.
pi_71032673
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:52 schreef ASroma het volgende:

[..]

handje vasthouden is niet meer genoeg?
probeer jij maar eens een half uur een hand van een kleintje vast te houden als het niet wil...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:00:58 #275
97934 ASroma
Flamboyant
pi_71032790
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

probeer jij maar eens een half uur een hand van een kleintje vast te houden als het niet wil...
dan er is er al eerder in de opvoeding iets fout gegaan, een kind gehoorzaamd bij een goede opvoeding direct.
pi_71032825
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:00 schreef ASroma het volgende:

[..]

dan er is er al eerder in de opvoeding iets fout gegaan, een kind gehoorzaamd bij een goede opvoeding direct.
kindjes van 4 zijn geen kleine robotjes hoor.
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:07:17 #277
97934 ASroma
Flamboyant
pi_71033001
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:02 schreef simmu het volgende:

[..]

kindjes van 4 zijn geen kleine robotjes hoor.
maar zeker geen huisdieren, je gedachtengang is verkeerd.
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:10:24 #278
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71033102
Ik heb 2 dochters, de oudste ( 4 jaar) is heel makkelijk en is nog nooit weggelopen en de jongste kan nog niet eens lopen.
De oudste hebben we aangeleerd dat als ik met de kinderwagen loop ze de kinderwagen vasthoud, dat doet ze ook goed.

Maar, ik ken genoeg kinderen die anders zijn, kan me voorstellen dat in bepaalde situaties zo'n riempje heel handig is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_71033198
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:07 schreef ASroma het volgende:

[..]

maar zeker geen huisdieren, je gedachtengang is verkeerd.
nou, dit is nu juist wat ik bedoel. kinderen doen onverwachte dingen, hoe goed je opvoeding ook is. en dat geeft niks. maar soms is er nu eenmaal een situatie waarin daar echt geen ruimte voor is.
  Licht Ontvlambaar donderdag 16 juli 2009 @ 14:13:47 #280
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71033224
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:00 schreef ASroma het volgende:

[..]

donderdag 16 juli 2009 @ 14:17:13 #281
97934 ASroma
Flamboyant
pi_71033347
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:13 schreef simmu het volgende:

[..]

nou, dit is nu juist wat ik bedoel. kinderen doen onverwachte dingen, hoe goed je opvoeding ook is. en dat geeft niks. maar soms is er nu eenmaal een situatie waarin daar echt geen ruimte voor is.
ok true, de enige keer dat ik ooit een riempje om heb gehad was op een bergkam van 2km hoogte tjah....

wat ik probeer te zeggen is dat ouders tegenwoordig over het algemeen te overprotective zijn.
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:39:47 #282
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71034141
Iedereen heeft het hier wel over hoe je moet opvoeden en over dat je je kind niet mag beperken.

Maar beperken is juist een heel groot gedeelte van de opvoeding.

De wereld is nog erg groot voor zo'n kleintje, die kan je nog niet ineens de weide wereld insturen zonder eerst grenzen meegegeven te hebben.
Hoe je die grenzen aangeeft ( wandelwagen, hand, tuigje) dat doet er toch niet toe?
Dat heeft verders geen effect op het uiteindelijke resultaat van de opvoeding, dat blijkt wel uit dit topic, degene die als kind aan een lijntje hebben gelopen functioneren ook prima.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:42:20 #283
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71034232
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:17 schreef ASroma het volgende:

[..]

wat ik probeer te zeggen is dat ouders tegenwoordig over het algemeen te overprotective zijn.
Dat is toch ook logisch?
Weet niet of je het geheel in de gaten hebt maar de wereld is heel anders dan 30 jaar geleden.
Er is meer verkeer, er zijn meer mensen ( waardoor dus ook meer mensen kwade bedoelingen hebben), er is meer drukte en meer hectiek, vooral in de grote steden.
Als ouder pas je je daar op aan.
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:53:03 #284
97934 ASroma
Flamboyant
pi_71034553
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is toch ook logisch?
Weet niet of je het geheel in de gaten hebt maar de wereld is heel anders dan 30 jaar geleden.
Er is meer verkeer, er zijn meer mensen ( waardoor dus ook meer mensen kwade bedoelingen hebben), er is meer drukte en meer hectiek, vooral in de grote steden.
Als ouder pas je je daar op aan.
laat ik voorop stellen dat ik van 88 ben, dus je hebt hier niet te maken met een oude dude ofzo. De wereld is helemaal niet zo erg geworden hoor, kwade bedoelingen vallen reuze mee, tegenwoordig zie je het alleen meer en is het meer exposed door talloze media wat alleen maar goed is.

Voor de rest is het grappig als je het over een enge drukke wereld hebt terwijl al die zogenaamd beschermde kinderen hier tegenover al wel op hun 10e met een mobiel, tv, computer op hun eigen kamer hebben. Nou reken maar dat er op het internet meer enge dingen zijn dan wanneer een kind verder speelt dan de eigen achtertuin. Ik verbaas me vaak over de naieviteit van ouders tegenwoordig.
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:58:56 #285
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71034745
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:53 schreef ASroma het volgende:

[..]

laat ik voorop stellen dat ik van 88 ben, dus je hebt hier niet te maken met een oude dude ofzo. De wereld is helemaal niet zo erg geworden hoor, kwade bedoelingen vallen reuze mee, tegenwoordig zie je het alleen meer en is het meer exposed door talloze media wat alleen maar goed is.

Voor de rest is het grappig als je het over een enge drukke wereld hebt terwijl al die zogenaamd beschermde kinderen hier tegenover al wel op hun 10e met een mobiel, tv, computer op hun eigen kamer hebben. Nou reken maar dat er op het internet meer enge dingen zijn dan wanneer een kind verder speelt dan de eigen achtertuin. Ik verbaas me vaak over de naieviteit van ouders tegenwoordig.
Uiteraard waren bepaalde zaken er "vroegah"ook al.
Maar dat het nu drukker is en hectischer is een feit, dat is niet door de media opgeblazen.
Ik ben dan van '81 maar als ik in mijn oude buurt kijk zie je wel degelijk verschil met toen ik daar opgroeide.

Ik heb het overigens ook niet over een 'enge' drukke wereld gehad( waar heb ik dat getypt?), het is gewoon anders, in sommige opzichten beter en in andere zaken weer minder, maar dat hoort erbij en daar pas je je ook op aan.

Wat betreft die naiviteit, heeft dat iets met deze discussie te maken?
Dat is dus een van de zaken die ik negatief veranderd vind, de technologie die voor handen is bij jonge kinderen maar dat is helemaal Off topic.
Gelukkig zie ik nog heel veel kinderen gewoon buiten spelen op die leeftijd.

We hebben het nu over de leeftijdscatogorie van ongeveer 1.5 tot 5 jaar.
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:48:40 #286
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_71038567
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Op zo'n moment heeft dat kind toch even niets te willen zeker? Duidelijk maken dat ie je hand moet vast houden of til hem op oid, genoeg mogelijkheden volgens mij.
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:50:55 #287
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_71038631
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:39 schreef snakelady het volgende:
Iedereen heeft het hier wel over hoe je moet opvoeden en over dat je je kind niet mag beperken.

Maar beperken is juist een heel groot gedeelte van de opvoeding.

De wereld is nog erg groot voor zo'n kleintje, die kan je nog niet ineens de weide wereld insturen zonder eerst grenzen meegegeven te hebben.
Hoe je die grenzen aangeeft ( wandelwagen, hand, tuigje) dat doet er toch niet toe?
Dat heeft verders geen effect op het uiteindelijke resultaat van de opvoeding, dat blijkt wel uit dit topic, degene die als kind aan een lijntje hebben gelopen functioneren ook prima.
ongetwijfeld, maar een tuigje of lijntje heeft (vind ik persoonlijk) iets vernederends.
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:04:03 #288
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_71039054
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:50 schreef daniman het volgende:

[..]

ongetwijfeld, maar een tuigje of lijntje heeft (vind ik persoonlijk) iets vernederends.
Dat is dan jouw perceptie.. het is wel de meest kindvriendelijke..

Kinderwagen: kind kan helemaal geen kant op en alleen maar vastgesnoerd zitten
Hand vasthouden: hou jij je arm maar eens vijf minuten omhoog..
Tuigje: kind kan lekker zelf lopen en een paar stappen naar links of rechts doen als het dat wil, maar heeft niet de nadelen van wagen of hand vasthouden..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_71039479
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:04 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dat is dan jouw perceptie.. het is wel de meest kindvriendelijke..
Het meest kindvriendelijke is gewoon los laten lopen, en op gevaarlijke plekken bij je roepen. Of je hem fysiek vast moet pakken ligt aan de situatie en het kind.

Ik zou een kind alleen vasthouden als we een weg over moeten steken. Verder moet hij op het voetpad blijven. Welke andere gevaarlijke plekken zijn er?
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:56:27 #290
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71040849
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:50 schreef daniman het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat is waarschijnlijk omdat jij de associatie legt met een hond, er zijn complete volksstammen die er bij zweren.

en zeg nou zelf, zo verschrikkelijk ziet dit er toch niet uit?

Is dit nou zoveel anders?

Behalve dan dat bij een buggy het kindje niet kan lopen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:06:56 #291
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71041161
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:16 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Het meest kindvriendelijke is gewoon los laten lopen, en op gevaarlijke plekken bij je roepen. Of je hem fysiek vast moet pakken ligt aan de situatie en het kind.

Ik zou een kind alleen vasthouden als we een weg over moeten steken. Verder moet hij op het voetpad blijven. Welke andere gevaarlijke plekken zijn er?
Zoals al eerder is geschreven, dit tuigje is juist voor op de gevaarlijke en drukke plekken, niet voor in de speeltuin.

Zoals iemand anders ook al schreef, de hele tijd als kind met je arm omhoog hangen is ook geen pretje, denk ook maar aan het zondagsarmpje.

En voor een peuter is overigens heel veel gevaarlijk, het concentratievrmogen van een peutertje is maar heel kort en zodra het een lief vogeltje, poesje of een bal ziet schiet zo'n kleintje de weg op.

Nou hebben wij geluk met onze oudste, die voelt zich veiliger dicht bij ons in de buurt maar merk nu al dat onze jongste wat baldadiger is en zich ook een stuk zekerder voelt om van ons weg te kruipen/lopen.
Aan de opvoeding kan dat niet liggen, die is exact hetzelfde.
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:17:18 #292
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_71041456
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat is waarschijnlijk omdat jij de associatie legt met een hond, er zijn complete volksstammen die er bij zweren.

en zeg nou zelf, zo verschrikkelijk ziet dit er toch niet uit?

[ afbeelding ]

Is dit nou zoveel anders?

[ afbeelding ]

Behalve dan dat bij een buggy het kindje niet kan lopen.
ik snap je punt wel het is gewoon het beeld dat ik er bij heb. Gebruik jij rustig zo'n tuigje, ik houd je niet tegen. Ik denk alleen niet zo snel dat ik het zou doen.

[lolbroek-modus]
En zo'n buggy kun je ook anders bekijken Wij moeten maar lopen en lopen en niemand die voor ons loopt terwijl wij op onze luie krent zitten. Een kleintje heeft die luxe wel
[/lolbroek-modus]
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:55:37 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71042295
Ik zou ook niet snel zo'n tuigje gebruiken hoor, tenminste, heb er tot op heden nog geen behoefte aan gehad.

Maar ik begrijp de aversie van sommige ( die roepen dat je dat een kutmoeder bent, geen kind kan opvoeden en zelfs van mishandeling spreken) gewoonweg niet.
pi_71042738
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:13 schreef simmu het volgende:

[..]

Tja, maar moet je dan alles voorkomen?
Ik ben heel beschermd opgevoed en daar word je m.i. echt niet beter van. Ik mocht bijv. niet 's avonds weg of alleen naar de stad of uitgaan of iets dergelijks. Nee, ok, ik ben niet verkracht of ontvoerd waar mijn moeder bang voor was. Maar verder heeft het me alleen maar een achterstand gegeven op de ervaring van andere mensen, qua zelfstandigheid, qua zelfvertrouwen, qua straatwijsheid, etc.

En hetzelfde vind ik dus met zo'n riempje. Ik vind dat een rare maatregel, ten eerste vind ik het iets wat je niet doet - een kind is geen hond of iets wat maar aan jou vast bungelt en altijd jouw kant op moet lopen. Er wordt hierboven wel gezegd dat men die riempjes vroeger normaal vond, maar vroeger werden kinderen sowieso anders behandeld dus dat moet je m.i. niet vergelijken. Vroeger mocht je als kind ook niet kiezen wat je wilde worden als je groot was, dat willen we ook niet terug, dus waarom dan wel dat riempje?
Daarnaast vind ik het vaak wel een teken van incompetentie van de kant van de ouders. Het zijn in mijn ervaring vaak mensen die gewoon niet met een kind om kunnen gaan en het dan maar aan de riem doen. Mensen die helemaal geen zin hebben om op hun kind te letten in de supermarkt, mensen die roepen dat hun kind steeds wegrent als ze het niet vastbinden, maar die de moeite nog niet nemen hun kind te corrigeren als het wegrent of iets anders fout doet of de moeite nemen uit te leggen waarom iets niet kan.

En er zullen vast uitzonderingen zijn, kinderen die niet helemaal 100% zijn, uitzonderlijke situaties op vakantie, etc. maar in Nederland heb je m.i. gewoon nergens een riem nodig.
pi_71042867
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Uiteraard waren bepaalde zaken er "vroegah"ook al.
Maar dat het nu drukker is en hectischer is een feit, dat is niet door de media opgeblazen.
Ik ben dan van '81 maar als ik in mijn oude buurt kijk zie je wel degelijk verschil met toen ik daar opgroeide.
Ik ook. Ik ben van 1983 en toen ik hier als kind woonde, werden mijn schoenen, zakgeld en snoepjes gejat, lagen de drugsnaalden bij de speeltuin en liep er een kinderlokker rond. Wat dat betreft is het er hier enorm op vooruit gegaan, want dat is nu dus echt allemaal niet meer zo. Toen ik acht was gingen we naar een 'betere buurt', waar ik na drie dagen ongeveer al m'n eerste beroving zag en daarna volgden er nog vele.

Dat het vroeger allemaal zo ok was, is helemaal niet zo in mijn beleving.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maeghan op 16-07-2009 19:22:40 ]
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:17:26 #296
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_71042887
zo onderhand had het topic wel in OUD kunnen staan.
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:21:39 #297
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71042997
Maar denk eens vanuit het kind zelf, dus niet aan hoe het eruit ziet en welke associatie je erbij legt.

Buggy, de meeste kindjes vinden dit maar even leuk maar lopen liever, ze willen de wereld ontdekken en dat kan niet vanuit een buggy

Aan de hand, Je zit continu met een armpje omhoog, dat is niet prettig en mama of papa wil niet iedere keer meelopen dat om dat grappige grassprietje te bekijken.

Aan een tuigje, Je hebt meer vrijheid ( wat juist goed is voor zelfvertrouwen) je kan meer onderzoeken , je hoeft je armpje niet de hele tijd ongemakkelijk omhoog te houden en je bent toch veilig.

Ik begrijp best dat mensen het raar vinden, maar om ouders die hier voor kiezen nou incompetent te noemen vind ik zwaar overdreven.
Moet zeggen dat ik ook nog nooit iemand tegen ben gekomen met de instellingen zoals hier beschreven worden door tegenstanders.
Juist alleen mensen die zo'n ding gebruiken op braderietjes, drukke winkelstraten en andere gevaarlijke plekken.

Overigens is het ook niet zo dat zodra het een lijntje omkrijgt al het contact met het kind verbroken wordt, het niet meer gecorrigeerd wordt, er niet meer tegen gepraat wordt en het niet meer aangeraakt wordt.
Heb het idee dat mensen de indruk hebben dat zodra het riempje erom zit er totaal niet meer op het kind gelet wordt en het geen aandacht meer krijgt, dat is natuurlijk absurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 16-07-2009 19:27:35 ]
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:24:19 #298
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71043059
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:16 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat het vroeger allemaal zo ok was, is helemaal niet zo in mijn beleving.
Waar zeg ik dat vroeger alles beter was? waarom leggen mensen me woorden in de mond?

Jij bent dus duidelijk in een klote buurt opgegroeid, ik gelukkig niet, een hele leuke en fijne buurt, is het nu nog alleen drukker bevolkt en meer verkeer dus minder vrijheid voor jonge kinderen.
pi_71043072
Het ziet er wel anders uit dan bijvoorbeeld een buggy, maar ik zie het verschil niet zo.
Zien jullie zo'n tuigje trouwens vaak. Ik heb het volgens mij nog niet "in het wild" gezien?
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:12 schreef Maeghan het volgende:
Tja, maar moet je dan alles voorkomen?
Ik ben heel beschermd opgevoed en daar word je m.i. echt niet beter van. Ik mocht bijv. niet 's avonds weg of alleen naar de stad of uitgaan of iets dergelijks. Nee, ok, ik ben niet verkracht of ontvoerd waar mijn moeder bang voor was. Maar verder heeft het me alleen maar een achterstand gegeven op de ervaring van andere mensen, qua zelfstandigheid, qua zelfvertrouwen, qua straatwijsheid, etc.
Nou ja, we hebben het hier wel over hele jonge kinderen, zeg 1 tot 4 jaar. Lijkt me logisch dat je hen niet zo "los" laat.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:12 schreef Maeghan het volgende:

En hetzelfde vind ik dus met zo'n riempje. Ik vind dat een rare maatregel, ten eerste vind ik het iets wat je niet doet - een kind is geen hond of iets wat maar aan jou vast bungelt en altijd jouw kant op moet lopen.
In een buggy zit een kind ook vast en gaat het ook de kant op die jij als ouder wilt. Ik zie echt het verschil niet, wat dat betreft.

Maar goed. Ik zal het ook niet snel gebruiken, daar niet van, maar ik vind het niet raar verder.
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:27:00 #300
202348 Susi
Temple of Love
pi_71043131
Dit meen je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')