abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70940963
Valt mij trouwens op dat het volgens de tuigje-voorstanders meestal is van: "Of het kind zit aan een tuigje, of is binnen de kortste keren doodgereden, verdonken, etc."

Ligt het aan mij of zijn er zon pakweg 6 miljard mensen die op dit moment leven, die het zonder tuigje hebben overleefd!?

Het is gewoon onzin en totaal overbodig. De meeste mensen om mij heen hebben geen tuigje gehad vroeger, en die leven ook nog.
Je kan je kind ook de hele tijd binnen zetten als bescherming, maar daar worden ze ook niet gelukkig van.

Daarnaast vind ik een tuigje mensonterend. Je geeft ze ook geen muilkorf als ze teveel herrie maken
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 13 juli 2009 @ 18:44:29 #202
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_70941082
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:40 schreef Trommeldaris het volgende:
Daarnaast vind ik een tuigje mensonterend. Je geeft ze ook geen muilkorf als ze teveel herrie maken
Goed idee voor het Openbaar Vervoer

Duct tape mag ook gewoon hoor.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  maandag 13 juli 2009 @ 18:51:09 #203
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_70941299
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:48 schreef Buschetta het volgende:
Ik denk sowiezo dat de ouders die dit gebruiken al vrij onstabiel zijn en mogelijk drugs gebruiken.

Welnee mijn moeder is niet aan de drugs maar ik liep gewoon vaak weg. Liever aan de lijn en me er nu niks meer van kunnen herinneren dan ontvoert worden door een pedo beer en opgroeien in een kelder.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  maandag 13 juli 2009 @ 19:05:40 #204
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70941752
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:40 schreef Trommeldaris het volgende:

Je brengt me wel op een idee... ik zal mijn vrienden eens adviseren die naast zo'n schreeuwlelijk wonen.
  maandag 13 juli 2009 @ 19:08:09 #205
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70941835
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:55 schreef Axia het volgende:
Doe gewoon meer moeite. En kan je geen 2 kinderen aan, neem ze dan ook niet.
Eigenlijk dat dus. Of dacht je dat nadat ze vijf of zes zijn het probleem was opgelost?
Dan heb je alleen geen tuigje meer bij de hand voor een ander 'probleem'
pi_70942094
wel makkelijk, als je kind in zon tuigje zit kan je em altijd binnen 2seconden slaan alstie lawaai begint te maken
pi_70942170
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:15 schreef LoggedIn het volgende:
wel makkelijk, als je kind in zon tuigje zit kan je em altijd binnen 2seconden slaan alstie lawaai begint te maken
Waarom slaan? Gewoon een tactisch rukje aan de riem zodat het met zijn tandjes op de stoeprand klettert.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_70942227
bizar dat mensen dat doen, echt bizar. ja bescherm je kind volledig, zodat je kind dadelijk gek word als de bescherming weg is!

laat je kind vallen en opstaan, zo werkt dat in de natuur, en dat werkt goed.
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:30 schreef swollywood het volgende:
In Utrecht is het zelfs verplicht voor de Kinderopvang die kinderen meeneemt naar buiten.

http://www.rtl.nl/compone(...)e_riem.avi_plain.xml
ik ga nog niet niet een nieuwe KLB topic openen voor die site. werkt hier niet, geen windows pc beschikbaar...... silverlight
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_70942327
Vind die tuigjes ook nogal bizar. Meestal zijn het ook heeeel rare ouders die zo'n tuigje gebruiken. Op een gegeven moment kwam er op m'n werk een stel met hun kind wat dus altijd aan een riempje liep en alleen een onderbroek aan had. Echt, te gek voor woorden.
Sanity is (not) statistical
pi_70942606
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Waarom slaan? Gewoon een tactisch rukje aan de riem zodat het met zijn tandjes op de stoeprand klettert.
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:05 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Je brengt me wel op een idee... ik zal mijn vrienden eens adviseren die naast zo'n schreeuwlelijk wonen.
Ik zie de voordelen van zo'n tuigje opeens
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_70942795
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:08 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Eigenlijk dat dus. Of dacht je dat nadat ze vijf of zes zijn het probleem was opgelost?
Dan heb je alleen geen tuigje meer bij de hand voor een ander 'probleem'
Als ze 5 of 6 zijn kan je afspreken bij het postkantoor als ze mama kwijt zijn. En luisteren is ook makkelijker voor een kind van 6 dan voor een 2-jarige
pi_70942960
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:41 schreef simmu het volgende:

[..]
selene is nog geen jaar, maar geloof maar goed dat ik er eentje haal zodra ze loopt en wij op familiebezoek naar de randstad gaan hoor!
Oprotten man, we zijn hier niet in OUD.
  maandag 13 juli 2009 @ 19:43:20 #213
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_70942993
Toen mijn zusje nog 2 was ofzo moest ze ook eens 'aan de lijn' Maar dat kwam dus puur dat ze overal en nergens heen liep en niet luisterde

Doet me trouwens denken aan afgelopen keer in de walibi Loopt er zo een moeder met haar zoontje, zoontje wilt niet mee, dus zegt die moeder "ja, ik ga, da-hag!"
Dus dat zoontje kijkt zo naar zijn moeder en loopt zo tegen een paal op
maar dat soort mensen wat TS beschrijft in de OP zijn volgens mij paranoide ofzo Geef dat kind de vrijheid, als ie een paar jaar ouder is dan durft ie niks meer zonder mammie of pappie
Kaleidoscopiklimax
  maandag 13 juli 2009 @ 19:57:18 #214
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70943444
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Als ze 5 of 6 zijn kan je afspreken bij het postkantoor als ze mama kwijt zijn. En luisteren is ook makkelijker voor een kind van 6 dan voor een 2-jarige
Hmm... doe je onnozel of ben je dat echt?
pi_70943477
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik vind het toch gemakszucht van de ouders.
Een kind van die leeftijd zit toch ook vaak nog in een wandelwagen, dus dan heb je geen touwtje nodig. In de supermarkt zet je ze net als al die andere duizenden kinderen zonder riem gewoon in het kinderzitje. Op drukke plekken draag je ze even zodat ze niet platgelopen worden of je laat ze je hand vasthouden met oversteken.

Oh en geen enkel kind luistert uit zichzelf. Daarom moet je ze nou opvoeden.

Welke kinderen rennen weg? Nou, die van papa en mama die alleen maar naar hun eigen dingen kijken of die mobiel lopen te bellen - als je geen rekening met je kind houdt, houdt het ook geen rekening met jou, om de simpele reden dat het niet weet dat dat zou moeten. Of de kinderen die het dolkomisch vinden dat mama gillend achter ze aan komt rennen, omdat mama blijkbaar niet snapt dat het voor kinderen een kwestie is van grenzen zoeken. Zodra mama niet meer achter ze aan rent, is de lol eraf en rennen ze niet meer weg.
pi_70943549
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:58 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik vind het toch gemakszucht van de ouders.
Een kind van die leeftijd zit toch ook vaak nog in een wandelwagen, dus dan heb je geen touwtje nodig. In de supermarkt zet je ze net als al die andere duizenden kinderen zonder riem gewoon in het kinderzitje. Op drukke plekken draag je ze even zodat ze niet platgelopen worden of je laat ze je hand vasthouden met oversteken.
We hadden het ook niet over supermarkten volgens mij Die waren zelfs al diverse keren uitgesloten als plaats waar je een kind een tuigje om zou doen.
En wandelwagen is ook een vorm van gemakszucht natuurlijk. Een hummel van bijna 3 kan prima zelf lopen Alleen papa en mama kunnen sneller als het kind de hele dag vastgesjord in een wandelwagen zit.
pi_70943661
whehe, zeiken dat zo'n tuigje de heilige bewegingsvrijheid van het kind aantast en dan gaan roepen dat het kind toch in de wandelwagen zit. goeie!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70943676
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:00 schreef freecell het volgende:

[..]

We hadden het ook niet over supermarkten volgens mij Die waren zelfs al diverse keren uitgesloten als plaats waar je een kind een tuigje om zou doen.
En wandelwagen is ook een vorm van gemakszucht natuurlijk. Een hummel van bijna 3 kan prima zelf lopen Alleen papa en mama kunnen sneller als het kind de hele dag vastgesjord in een wandelwagen zit.
Nou ja, voor lange stukken, als je op vakantie een flink eind door het bos of de dierentuin gaat wandelen of zo... Ik liep al vroeg, maar op vakantie hebben m'n ouders wel opmerkelijk veel foto's van mij in de wandelwagen (meestal slapend of rood aangelopen van vermoeidheid). Daarnaast vond ik het altijd tof als m'n vader hard ging rennen met de wandelwagen, zo hard kun je als driejarige gewoon zelf nog niet.

En in sommige situaties is het ook wel veiliger, als je met het OV moet of door een drukke winkelstraat wil je niet dat daar een kind van drie turven hoog tussendoor loopt, want die wordt onder de voet gelopen.

De hele dag vastbinden in een wandelwagen is ook niet echt mijn idee van een kindvriendelijke oplossing.
pi_70943784
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:03 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nou ja, voor lange stukken, als je op vakantie een flink eind door het bos of de dierentuin gaat wandelen of zo... Ik liep al vroeg, maar op vakantie hebben m'n ouders wel opmerkelijk veel foto's van mij in de wandelwagen (meestal slapend of rood aangelopen van vermoeidheid). Daarnaast vond ik het altijd tof als m'n vader hard ging rennen met de wandelwagen, zo hard kun je als driejarige gewoon zelf nog niet.

En in sommige situaties is het ook wel veiliger, als je met het OV moet of door een drukke winkelstraat wil je niet dat daar een kind van drie turven hoog tussendoor loopt, want die wordt onder de voet gelopen.

De hele dag vastbinden in een wandelwagen is ook niet echt mijn idee van een kindvriendelijke oplossing.
Ik ben het ook wel met je eens hoor Maar een beetje zelf lopen is ook wel lekker voor zo'n hummel
  maandag 13 juli 2009 @ 20:09:40 #220
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70943865
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:03 schreef simmu het volgende:
whehe, zeiken dat zo'n tuigje de heilige bewegingsvrijheid van het kind aantast en dan gaan roepen dat het kind toch in de wandelwagen zit. goeie!
Wie zegt dat?
  Spellchecker maandag 13 juli 2009 @ 20:13:17 #221
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70943991
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:21 schreef afcajos het volgende:
Het zou wat zijn als dat kindje zich perongeluk zelf ophangt
Ik doe het liever zelf, dan
Tevens -purist.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:30:11 #222
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70944599
Zowiezo zijn het een bepaalde slag mensen die zulks een instrumenten gebruiken.
Ik herriner me de familie Richel uit mijn geboorteplaats. Die kinderen groeiden ook op met tuigjes.
Al snel werden die kinderen toen ze opgroeiden nageroepen door hun gedrag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:30:53 #223
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70944618
Ik moest lachen
  maandag 13 juli 2009 @ 21:54:04 #224
111749 Dactus
Harder,Better,Faster,Stronger
pi_70947797
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:51 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Welnee mijn moeder is niet aan de drugs maar ik liep gewoon vaak weg. Liever aan de lijn en me er nu niks meer van kunnen herinneren dan ontvoert worden door een pedo beer en opgroeien in een kelder.
OMG HET IS DE SCHULD VAN DE REPTILIANS!!11!111!11 IK SPREEK JULLIE NOG WEL IN 2012. NOACH BOUW JE ARK. BEKEER JE TOT DE ISLAM EN VECHT...VECHT...VECHT...EN DANS MET DE DUIVEL!!!

Maar ff serieus, weet je hoe enorm paranoïde dit klinkt? Echt...wat bangmakerij zeg. Dit soort ontwikkelingen maakt mij echt aan t janken
...stomme lul
  maandag 13 juli 2009 @ 21:56:25 #225
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70947912
ik ben benieuwd volgens welke pedagogische visie dit is...
Dit gaat helemaal nergens over.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')