Randstad eng?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Weet je hoe eng de randstad is als je in de provincie bent opgegroeid?
Nee het gaat gezien de reacties om dat tuigjes per definitie niet kunnen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:34 schreef Dactus het volgende:
[..]
Ja, er gaan niet zo heel veel mensen bergwandelingen maken met hun kinderen nee en in zo'n geval kan dat ook best handig zijn...voel je jezelf nu speciaal? Het gaat erom dat zo'n tuigje in bepaalde gevallen best handig kan zijn, net zoals een helm bij het skaten en een zwemvest op het water. Een tuigje bij dagelijkse bezigheden is gewoon paranoïde net zoals een helm tijdens het schaken of een zwemvest in de supermarkt.
heh, true. daarom hebben ze bij ons in het dorp (drenthe) overal drempels en bochtjes en klinkerweggetjesquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:23 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Randstad eng?
Was laatst in Drenthe, en vond dat ze juist daar als gekken door de dorpen reden
Sarcasme is je vreemd?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:23 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Randstad eng?
Was laatst in Drenthe, en vond dat ze juist daar als gekken door de dorpen reden
Jaquote:
uh, ik ook nietquote:
Ik vindt het platteland engquote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:45 schreef simmu het volgende:
[..]
uh, ik ook niet![]()
mensen van het platteland vinden de randstad vaak ook eng.
Ik neem aan dat kinderen onder de drie jaar niet alleen buiten lopen als de ouders aan het koken zijn en daarboven kun je een kind gewoon op zwemles doen. Lijkt me een stuk nuttiger.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:10 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Zo gek is het niet. Mijn ouders deden het ook om ons buiten te kunnen laten spelen maar niet de sloot in konden lopen. Door het beperkte speelveld dat we hadden konden we niet de sloot in wandelen en ook niet uit het zicht verdwijnen terwijl mijn ouders binnen bezig waren met koken bijv.
Sinds wanneer is vastsnoeren in een kinderwagen 'ok' dan?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:49 schreef Sjeen het volgende:
Waarom is vastsnoeren in een kinderwagen wel ok en iets meer bewegingsvrijheid geven in datzelfde tuigje niet? Ik vat 'm even niet...
vanaf een maand of 6 mogen (moeten, past niet meer dan in de kinderwagenbak) kindjes in een buggyding. en als je ze dan niet vastsnoert pleuren ze eruitquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:44 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Sinds wanneer is vastsnoeren in een kinderwagen 'ok' dan?
Het wordt in dit topic regelmatig als wel geaccepteerd alternatief aangedragen...quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:44 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Sinds wanneer is vastsnoeren in een kinderwagen 'ok' dan?
handje vasthouden is niet meer genoeg?quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:45 schreef littledrummergirl het volgende:
ik kan het op een station oid wel goed voorstellen.. ze wilt niet hebben dat je kind op het spoor belandmaar in een supermarkt
probeer jij maar eens een half uur een hand van een kleintje vast te houden als het niet wil...quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:52 schreef ASroma het volgende:
[..]
handje vasthouden is niet meer genoeg?
dan er is er al eerder in de opvoeding iets fout gegaan, een kind gehoorzaamd bij een goede opvoeding direct.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
probeer jij maar eens een half uur een hand van een kleintje vast te houden als het niet wil...
kindjes van 4 zijn geen kleine robotjes hoor.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:00 schreef ASroma het volgende:
[..]
dan er is er al eerder in de opvoeding iets fout gegaan, een kind gehoorzaamd bij een goede opvoeding direct.
maar zeker geen huisdieren, je gedachtengang is verkeerd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:02 schreef simmu het volgende:
[..]
kindjes van 4 zijn geen kleine robotjes hoor.
nou, dit is nu juist wat ik bedoel. kinderen doen onverwachte dingen, hoe goed je opvoeding ook is. en dat geeft niks. maar soms is er nu eenmaal een situatie waarin daar echt geen ruimte voor is.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:07 schreef ASroma het volgende:
[..]
maar zeker geen huisdieren, je gedachtengang is verkeerd.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:00 schreef ASroma het volgende:
[..]
dan er is er al eerder in de opvoeding iets fout gegaan, een kind gehoorzaamd bij een goede opvoeding direct.
ok true, de enige keer dat ik ooit een riempje om heb gehad was op een bergkam van 2km hoogte tjah....quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:13 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, dit is nu juist wat ik bedoel. kinderen doen onverwachte dingen, hoe goed je opvoeding ook is. en dat geeft niks. maar soms is er nu eenmaal een situatie waarin daar echt geen ruimte voor is.
Dat is toch ook logisch?quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:17 schreef ASroma het volgende:
[..]
wat ik probeer te zeggen is dat ouders tegenwoordig over het algemeen te overprotective zijn.
laat ik voorop stellen dat ik van 88 ben, dus je hebt hier niet te maken met een oude dude ofzo. De wereld is helemaal niet zo erg geworden hoor, kwade bedoelingen vallen reuze mee, tegenwoordig zie je het alleen meer en is het meer exposed door talloze media wat alleen maar goed is.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is toch ook logisch?
Weet niet of je het geheel in de gaten hebt maar de wereld is heel anders dan 30 jaar geleden.
Er is meer verkeer, er zijn meer mensen ( waardoor dus ook meer mensen kwade bedoelingen hebben), er is meer drukte en meer hectiek, vooral in de grote steden.
Als ouder pas je je daar op aan.
Uiteraard waren bepaalde zaken er "vroegah"ook al.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:53 schreef ASroma het volgende:
[..]
laat ik voorop stellen dat ik van 88 ben, dus je hebt hier niet te maken met een oude dude ofzo. De wereld is helemaal niet zo erg geworden hoor, kwade bedoelingen vallen reuze mee, tegenwoordig zie je het alleen meer en is het meer exposed door talloze media wat alleen maar goed is.
Voor de rest is het grappig als je het over een enge drukke wereld hebt terwijl al die zogenaamd beschermde kinderen hier tegenover al wel op hun 10e met een mobiel, tv, computer op hun eigen kamer hebben. Nou reken maar dat er op het internet meer enge dingen zijn dan wanneer een kind verder speelt dan de eigen achtertuin. Ik verbaas me vaak over de naieviteit van ouders tegenwoordig.
Op zo'n moment heeft dat kind toch even niets te willen zeker?quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
probeer jij maar eens een half uur een hand van een kleintje vast te houden als het niet wil...
ongetwijfeld, maar een tuigje of lijntje heeft (vind ik persoonlijk) iets vernederends.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:39 schreef snakelady het volgende:
Iedereen heeft het hier wel over hoe je moet opvoeden en over dat je je kind niet mag beperken.
Maar beperken is juist een heel groot gedeelte van de opvoeding.
De wereld is nog erg groot voor zo'n kleintje, die kan je nog niet ineens de weide wereld insturen zonder eerst grenzen meegegeven te hebben.
Hoe je die grenzen aangeeft ( wandelwagen, hand, tuigje) dat doet er toch niet toe?
Dat heeft verders geen effect op het uiteindelijke resultaat van de opvoeding, dat blijkt wel uit dit topic, degene die als kind aan een lijntje hebben gelopen functioneren ook prima.
Dat is dan jouw perceptie.. het is wel de meest kindvriendelijke..quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:50 schreef daniman het volgende:
[..]
ongetwijfeld, maar een tuigje of lijntje heeft (vind ik persoonlijk) iets vernederends.
Het meest kindvriendelijke is gewoon los laten lopen, en op gevaarlijke plekken bij je roepen. Of je hem fysiek vast moet pakken ligt aan de situatie en het kind.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:04 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dat is dan jouw perceptie.. het is wel de meest kindvriendelijke..
Dat kan, maar dat is waarschijnlijk omdat jij de associatie legt met een hond, er zijn complete volksstammen die er bij zweren.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:50 schreef daniman het volgende:
[..]
ongetwijfeld, maar een tuigje of lijntje heeft (vind ik persoonlijk) iets vernederends.
Zoals al eerder is geschreven, dit tuigje is juist voor op de gevaarlijke en drukke plekken, niet voor in de speeltuin.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:16 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het meest kindvriendelijke is gewoon los laten lopen, en op gevaarlijke plekken bij je roepen. Of je hem fysiek vast moet pakken ligt aan de situatie en het kind.
Ik zou een kind alleen vasthouden als we een weg over moeten steken. Verder moet hij op het voetpad blijven. Welke andere gevaarlijke plekken zijn er?
ik snap je punt welquote:Op donderdag 16 juli 2009 17:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is waarschijnlijk omdat jij de associatie legt met een hond, er zijn complete volksstammen die er bij zweren.
en zeg nou zelf, zo verschrikkelijk ziet dit er toch niet uit?
[ afbeelding ]
Is dit nou zoveel anders?
[ afbeelding ]
Behalve dan dat bij een buggy het kindje niet kan lopen.
Tja, maar moet je dan alles voorkomen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:13 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, dit is nu juist wat ik bedoel. kinderen doen onverwachte dingen, hoe goed je opvoeding ook is. en dat geeft niks. maar soms is er nu eenmaal een situatie waarin daar echt geen ruimte voor is.
Ik ook. Ik ben van 1983 en toen ik hier als kind woonde, werden mijn schoenen, zakgeld en snoepjes gejat, lagen de drugsnaalden bij de speeltuin en liep er een kinderlokker rond. Wat dat betreft is het er hier enorm op vooruit gegaan, want dat is nu dus echt allemaal niet meer zo. Toen ik acht was gingen we naar een 'betere buurt', waar ik na drie dagen ongeveer al m'n eerste beroving zag en daarna volgden er nog vele.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Uiteraard waren bepaalde zaken er "vroegah"ook al.
Maar dat het nu drukker is en hectischer is een feit, dat is niet door de media opgeblazen.
Ik ben dan van '81 maar als ik in mijn oude buurt kijk zie je wel degelijk verschil met toen ik daar opgroeide.
Waar zeg ik dat vroeger alles beter was? waarom leggen mensen me woorden in de mond?quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:16 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat het vroeger allemaal zo ok was, is helemaal niet zo in mijn beleving.
Nou ja, we hebben het hier wel over hele jonge kinderen, zeg 1 tot 4 jaar. Lijkt me logisch dat je hen niet zo "los" laat.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:12 schreef Maeghan het volgende:
Tja, maar moet je dan alles voorkomen?
Ik ben heel beschermd opgevoed en daar word je m.i. echt niet beter van. Ik mocht bijv. niet 's avonds weg of alleen naar de stad of uitgaan of iets dergelijks. Nee, ok, ik ben niet verkracht of ontvoerd waar mijn moeder bang voor was. Maar verder heeft het me alleen maar een achterstand gegeven op de ervaring van andere mensen, qua zelfstandigheid, qua zelfvertrouwen, qua straatwijsheid, etc.
In een buggy zit een kind ook vast en gaat het ook de kant op die jij als ouder wilt. Ik zie echt het verschil niet, wat dat betreft.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:12 schreef Maeghan het volgende:
En hetzelfde vind ik dus met zo'n riempje. Ik vind dat een rare maatregel, ten eerste vind ik het iets wat je niet doet - een kind is geen hond of iets wat maar aan jou vast bungelt en altijd jouw kant op moet lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |