Rightquote:Op maandag 13 juli 2009 22:58 schreef IrCute het volgende:
Alle jongetjes van 15 op FOK! zijn later supervaders en hebben zelf de beste opvoeding gehad. Volgens mij zijn ze allemaal nog nooit in contact gekomen met een peuter.
Dat het jou niet lukt betekent niet dat de gemiddelde potentiële vader het ook niet lukt. Jij hebt kennelijk gefaald in je opvoeding.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:58 schreef IrCute het volgende:
Alle jongetjes van 15 op FOK! zijn later supervaders en hebben zelf de beste opvoeding gehad. Volgens mij zijn ze allemaal nog nooit in contact gekomen met een peuter.
Pubers weten het ook beter omdat zij het voorbeeld zijn van slecht ouderschap.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:19 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Pubers die het allemaal wel beter weten
Oh nee, dán!quote:Op zondag 12 juli 2009 19:29 schreef IrCute het volgende:
[..]
Beter er stom uitzien dan je kind verliezen. Mijn moeder kreeg anders ook veel commentaar hoor. Ik geloof dat net in die tijd ook een paar kinderen van mijn leeftijd in Engeland waren doodgestenigd door andere kinderen ofzoiets.
Aparte humorquote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:21 schreef Nepthys het volgende:
Kinderen die tuigjestraining hebben gehad zijn tenminste veel beter te verkopen als SM-slaven.
ja maar ben je er nu wel van bewust dat je de HAMVRAAG opgooit?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:56 schreef koffiegast het volgende:
Gewoon kind leren opvoeden zou genoeg moeten zijn? Met een touwtje om leer je het kind niet zelf te bepalen wat ie moet doen en wat fout/gevaarlijk is.
Wanneer je je er alles aan doet ze te beschermen en de juiste normen en waarden kan geven zodat ze later moeiteloos kunnen meedraaien in de maatschappij.quote:
Andere kids boeien me niet. Ik focus alleen op mijn eigen kids, want dat is mijn verantwoording.quote:In mijn ogen echt niet snel..... (komt dat ik heel erg overbezorgd ben over kinderen die niet eens van mij zijn of van mijn familieleden)
Wanneer je je kind goed opvoedt? Dat zie je pas achterafquote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:04 schreef prupke het volgende:
[..]
ja maar ben je er nu wel van bewust dat je de HAMVRAAG opgooit?
Wanneer voed je je kind goed op?
In mijn ogen echt niet snel..... (komt dat ik heel erg overbezorgd ben over kinderen die niet eens van mij zijn of van mijn familieleden)
W..t..f... Ik zit hier echt letterlijk zo nu..quote:Op zondag 12 juli 2009 18:30 schreef swollywood het volgende:
In Utrecht is het zelfs verplicht voor de Kinderopvang die kinderen meeneemt naar buiten.![]()
http://www.rtl.nl/compone(...)e_riem.avi_plain.xml
Als ouder van een kind met een tuigje doe je verder wel dezelfde dingen met je kind als een ouder met kind aan een handje neem ik aan? Uitleggen, praten, samen dingen doen, dingen laten zien...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:17 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Wanneer je je kind goed opvoedt? Dat zie je pas achterafuiteraard, maar wat mijn interpretatie is van het gebruik van een riempje is dat je het kind niks bijleert over hoe het zich hoort te gedragen, je belemmert het alleen maar waar het naartoe kan, maar daarmee leert het niets over veiligheid en normale sociale omgang. Als ouder moet je gewoon duidelijk maken wat mag en wat niet. Als ik vroeger zomaar de straat opliep nou dan wist ik het wel, wat me toe zou komen... andere kinderen waarmee ik omging werden net zo opgevoed.
Goed opvoeden en je kind laten leren is door hem vrijheid te bieden binnen bepaalde grenzen. Of die grens nu bestaat uit een hand vasthouden of iets meer vrijheid met een tuigje, dat maakt heus niet uit...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:56 schreef koffiegast het volgende:
Gewoon kind leren opvoeden zou genoeg moeten zijn? Met een touwtje om leer je het kind niet zelf te bepalen wat ie moet doen en wat fout/gevaarlijk is.
Ja, er gaan niet zo heel veel mensen bergwandelingen maken met hun kinderen nee en in zo'n geval kan dat ook best handig zijn...voel je jezelf nu speciaal? Het gaat erom dat zo'n tuigje in bepaalde gevallen best handig kan zijn, net zoals een helm bij het skaten en een zwemvest op het water. Een tuigje bij dagelijkse bezigheden is gewoon paranoïde net zoals een helm tijdens het schaken of een zwemvest in de supermarkt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vraag mij heel erg af hoeveel van de mensen die hier zo afgeven op tuigjes, op hun 3e of 4e levensjaar al bergwandelingen maakten met hun ouders. En dan heb ik het over rotsige steile 'paadjes' langs afgronden met paadjes tussen aanhalingstekens omdat er nauwelijks sprake was van paden.
Mijn ouders konden mij namelijk met behulp van het tuigje veilig leren hoe ik me daar hoorde te gedragen. En reken maar dat een buggy dan geen oplossing is want die kan daar überhaupt niet komen.
Niks overbezorgde ouders.Dat los rennen klinkt misschien leuk op de Utrechtse heuvelrug maar in de bergen heb je toch echt een situatie waarin dat niet verantwoord is. Hetzelfde geldt natuurlijk voor op boten.
Oh wacht, die overbezorgde ouders die hun kind in de buggy snoeren deden dat soort dingen natuurlijk helemaal niet met hun kinderen. Die gingen gewoon naar center parks.
quote:Op maandag 13 juli 2009 14:26 schreef Heathen. het volgende:
[..]
JIj bent zeker zo'n moeder dat zijn kind laat jengelen.
Nu is het een feit dat veel ouders het hier hebben over een tuigje gebruiken als ze in de randstad rondlopen. Dat is weleven wat andersalsbergwandelingen over rotsige steile paadjes.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vraag mij heel erg af hoeveel van de mensen die hier zo afgeven op tuigjes, op hun 3e of 4e levensjaar al bergwandelingen maakten met hun ouders. En dan heb ik het over rotsige steile 'paadjes' langs afgronden met paadjes tussen aanhalingstekens omdat er nauwelijks sprake was van paden.
Mijn ouders konden mij namelijk met behulp van het tuigje veilig leren hoe ik me daar hoorde te gedragen. En reken maar dat een buggy dan geen oplossing is want die kan daar überhaupt niet komen.
Niks overbezorgde ouders.Dat los rennen klinkt misschien leuk op de Utrechtse heuvelrug maar in de bergen heb je toch echt een situatie waarin dat niet verantwoord is. Hetzelfde geldt natuurlijk voor op boten.
Oh wacht, die overbezorgde ouders die hun kind in de buggy snoeren deden dat soort dingen natuurlijk helemaal niet met hun kinderen. Die gingen gewoon naar center parks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |