abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2009 @ 22:58:29 #226
187510 IrCute
Americunt
pi_70950331
Alle jongetjes van 15 op FOK! zijn later supervaders en hebben zelf de beste opvoeding gehad . Volgens mij zijn ze allemaal nog nooit in contact gekomen met een peuter.
pi_70950862
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:58 schreef IrCute het volgende:
Alle jongetjes van 15 op FOK! zijn later supervaders en hebben zelf de beste opvoeding gehad . Volgens mij zijn ze allemaal nog nooit in contact gekomen met een peuter.
Right Niet allemaal lieve schat.

Dus jij staat niet afwijzend tegenover je kind aan een riem te houden?

-edit- *FoBo checkt*. 18 jaar... poeh poeh....
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 13 juli 2009 @ 23:15:25 #228
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70950993
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:58 schreef IrCute het volgende:
Dat het jou niet lukt betekent niet dat de gemiddelde potentiële vader het ook niet lukt. Jij hebt kennelijk gefaald in je opvoeding.

't Is heel simpel hoor dat opvoeden. Maar je moet er :
- een goede ouder voor zijn
- goede opvoeding geven
- er bereidwillig voor zijn om je hele hebben en houden er voor op te geven

En drie punten lukt slechts een deel omdat andere tokkies niet na kunnen denken wat de gevolgen zijn van kinderen nemen en het eerder zien als huisdieren of om de relatie 'naar een hoger plan' te brengen.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:19:40 #229
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70951166
Pubers die het allemaal wel beter weten + Ouders met lange tenen = topics van minstens 10 pagina's
  maandag 13 juli 2009 @ 23:26:43 #230
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70951443
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:19 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Pubers die het allemaal wel beter weten
Pubers weten het ook beter omdat zij het voorbeeld zijn van slecht ouderschap.
pi_70951828
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:29 schreef IrCute het volgende:

[..]

Beter er stom uitzien dan je kind verliezen. Mijn moeder kreeg anders ook veel commentaar hoor. Ik geloof dat net in die tijd ook een paar kinderen van mijn leeftijd in Engeland waren doodgestenigd door andere kinderen ofzoiets.
Oh nee, dán!
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_70951843
Oh we waren al op pagina 5.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_70953121
Zo gek is het niet. Mijn ouders deden het ook om ons buiten te kunnen laten spelen maar niet de sloot in konden lopen. Door het beperkte speelveld dat we hadden konden we niet de sloot in wandelen en ook niet uit het zicht verdwijnen terwijl mijn ouders binnen bezig waren met koken bijv.
pi_70953395
Kinderen die tuigjestraining hebben gehad zijn tenminste veel beter te verkopen als SM-slaven.
pi_70953520
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:21 schreef Nepthys het volgende:
Kinderen die tuigjestraining hebben gehad zijn tenminste veel beter te verkopen als SM-slaven.
Aparte humor
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:41:59 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_70953979
Wel grappig dit: een groot deel van de users van voor 1975 heeft zo'n tuigje gewoon meegemaakt, en dat betekende vooral wat meer vrijheid als ze met de ouders buiten liepen, dan hoefden ze tenminste niet de hele tijd strak aan het handje, en alle (post)pubers uit de periode dat het tuigje helemaal uit was schreeuwen hier moord en brand dat het niet normaal is, zo'n tuigje.

De ouders die nu een tuigje gebruiken voor hun kinderen, hebben waarschijnlijk zelf ooit ook in een tuigje gelopen, en volgens mij heeft vrijwel niemand dat als drama ervaren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_70954356
Gewoon kind leren opvoeden zou genoeg moeten zijn? Met een touwtje om leer je het kind niet zelf te bepalen wat ie moet doen en wat fout/gevaarlijk is.
pi_70954552
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:56 schreef koffiegast het volgende:
Gewoon kind leren opvoeden zou genoeg moeten zijn? Met een touwtje om leer je het kind niet zelf te bepalen wat ie moet doen en wat fout/gevaarlijk is.
ja maar ben je er nu wel van bewust dat je de HAMVRAAG opgooit?

Wanneer voed je je kind goed op?

In mijn ogen echt niet snel..... (komt dat ik heel erg overbezorgd ben over kinderen die niet eens van mij zijn of van mijn familieleden)
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_70954911
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:04 schreef prupke het volgende:

Wanneer je je er alles aan doet ze te beschermen en de juiste normen en waarden kan geven zodat ze later moeiteloos kunnen meedraaien in de maatschappij.
quote:
In mijn ogen echt niet snel..... (komt dat ik heel erg overbezorgd ben over kinderen die niet eens van mij zijn of van mijn familieleden)
Andere kids boeien me niet. Ik focus alleen op mijn eigen kids, want dat is mijn verantwoording.
pi_70954921
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:04 schreef prupke het volgende:

[..]

ja maar ben je er nu wel van bewust dat je de HAMVRAAG opgooit?

Wanneer je je kind goed opvoedt? Dat zie je pas achteraf uiteraard, maar wat mijn interpretatie is van het gebruik van een riempje is dat je het kind niks bijleert over hoe het zich hoort te gedragen, je belemmert het alleen maar waar het naartoe kan, maar daarmee leert het niets over veiligheid en normale sociale omgang. Als ouder moet je gewoon duidelijk maken wat mag en wat niet. Als ik vroeger zomaar de straat opliep nou dan wist ik het wel, wat me toe zou komen... andere kinderen waarmee ik omging werden net zo opgevoed.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 05:41:14 #241
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_70956076
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:30 schreef swollywood het volgende:
In Utrecht is het zelfs verplicht voor de Kinderopvang die kinderen meeneemt naar buiten.

http://www.rtl.nl/compone(...)e_riem.avi_plain.xml
W..t..f... Ik zit hier echt letterlijk zo nu..
pi_70956599
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:17 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Wanneer je je kind goed opvoedt? Dat zie je pas achteraf uiteraard, maar wat mijn interpretatie is van het gebruik van een riempje is dat je het kind niks bijleert over hoe het zich hoort te gedragen, je belemmert het alleen maar waar het naartoe kan, maar daarmee leert het niets over veiligheid en normale sociale omgang. Als ouder moet je gewoon duidelijk maken wat mag en wat niet. Als ik vroeger zomaar de straat opliep nou dan wist ik het wel, wat me toe zou komen... andere kinderen waarmee ik omging werden net zo opgevoed.
Als ouder van een kind met een tuigje doe je verder wel dezelfde dingen met je kind als een ouder met kind aan een handje neem ik aan? Uitleggen, praten, samen dingen doen, dingen laten zien...

Een tuigje is niet alleen, vastbinden, bij je houden, kind belemmeren en verder negeren.

Oja, even ter info: ik heb zelf géén kind aan een tuigje en voorlopig ook geen plannen in die richting. Al sluit ik niet uit dat er ooit een situatie komt dat het wél handig is
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juli 2009 @ 08:50:59 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70957150
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:56 schreef koffiegast het volgende:
Goed opvoeden en je kind laten leren is door hem vrijheid te bieden binnen bepaalde grenzen. Of die grens nu bestaat uit een hand vasthouden of iets meer vrijheid met een tuigje, dat maakt heus niet uit...

Ben wel blij dat ik bij die van mij nooit de keuze heb hoeven maken, geen tuigje nodig, ze kwam zelf wel aan de hand lopen als het nodig was.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_70958729
Ik vraag mij heel erg af hoeveel van de mensen die hier zo afgeven op tuigjes, op hun 3e of 4e levensjaar al bergwandelingen maakten met hun ouders. En dan heb ik het over rotsige steile 'paadjes' langs afgronden met paadjes tussen aanhalingstekens omdat er nauwelijks sprake was van paden.
Mijn ouders konden mij namelijk met behulp van het tuigje veilig leren hoe ik me daar hoorde te gedragen. En reken maar dat een buggy dan geen oplossing is want die kan daar überhaupt niet komen.

Niks overbezorgde ouders. Dat los rennen klinkt misschien leuk op de Utrechtse heuvelrug maar in de bergen heb je toch echt een situatie waarin dat niet verantwoord is. Hetzelfde geldt natuurlijk voor op boten.

Oh wacht, die overbezorgde ouders die hun kind in de buggy snoeren deden dat soort dingen natuurlijk helemaal niet met hun kinderen. Die gingen gewoon naar center parks.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:23:33 #245
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_70958982
Ik had heel vaak een riem om. Anders zakt je broek tenslotte af!

OT: NEe heb dus geen "hondenriem" of tuigje gehad en ben er zéér tegen!
patat ftw :)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:34:31 #246
111749 Dactus
Harder,Better,Faster,Stronger
pi_70959229
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vraag mij heel erg af hoeveel van de mensen die hier zo afgeven op tuigjes, op hun 3e of 4e levensjaar al bergwandelingen maakten met hun ouders. En dan heb ik het over rotsige steile 'paadjes' langs afgronden met paadjes tussen aanhalingstekens omdat er nauwelijks sprake was van paden.
Mijn ouders konden mij namelijk met behulp van het tuigje veilig leren hoe ik me daar hoorde te gedragen. En reken maar dat een buggy dan geen oplossing is want die kan daar überhaupt niet komen.

Niks overbezorgde ouders. Dat los rennen klinkt misschien leuk op de Utrechtse heuvelrug maar in de bergen heb je toch echt een situatie waarin dat niet verantwoord is. Hetzelfde geldt natuurlijk voor op boten.

Oh wacht, die overbezorgde ouders die hun kind in de buggy snoeren deden dat soort dingen natuurlijk helemaal niet met hun kinderen. Die gingen gewoon naar center parks.
Ja, er gaan niet zo heel veel mensen bergwandelingen maken met hun kinderen nee en in zo'n geval kan dat ook best handig zijn...voel je jezelf nu speciaal? Het gaat erom dat zo'n tuigje in bepaalde gevallen best handig kan zijn, net zoals een helm bij het skaten en een zwemvest op het water. Een tuigje bij dagelijkse bezigheden is gewoon paranoïde net zoals een helm tijdens het schaken of een zwemvest in de supermarkt.
...stomme lul
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:35:23 #247
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_70959246
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:26 schreef Heathen. het volgende:

[..]

JIj bent zeker zo'n moeder dat zijn kind laat jengelen.
patat ftw :)
pi_70959466
Dat is wel erg eigenlijk, leer je kutkind gewoon manieren aan .
Cool story, Hansel.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juli 2009 @ 10:49:09 #249
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70959582
Waarom is vastsnoeren in een kinderwagen wel ok en iets meer bewegingsvrijheid geven in datzelfde tuigje niet? Ik vat 'm even niet...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_70959662
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:12 schreef MinderMutsig het volgende:

Nu is het een feit dat veel ouders het hier hebben over een tuigje gebruiken als ze in de randstad rondlopen. Dat is weleven wat andersalsbergwandelingen over rotsige steile paadjes.

Daarnaast vind ik het persoonlijk een vage vakantie als je een kind van 3-4 hebt, maar goed.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')