Shhhh, no one will know it's youuuu!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:42 schreef cyclechick het volgende:
SEPO en een soort van naamtopic, maar of ik daar nu zo blij mee ben
Dikke trui aan en koppie thee erinquote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:48 schreef kwakveense het volgende:
oehoehoeh een nieuwe topique!
ik heb na t zwemmen een hanjde kroepoek en een boel gegrilde kip gegeten, en nu zit ik nog heel erg vol...nog maar even wachten met koken.
ik ben tevens heul erg moeen ik heb t koud...
Ik doe tegenwoordig nog wel eens die 2e.. ;oquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hula hoepen met de wii fit is wel hyper-intensief! Vind ikDoe dat maar eens 10 keer achter mekaar, volgens mij pleurt de gemiddelde persoon dan zo van dat balance board af!
Ik heb ook wel vaker gezegd dat ik wel eens kaal wilde proberen. Gelukkig was er toen niemand met een tondeuse in de buurtquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:46 schreef P.F het volgende:
Mijn broertje had al jaren best lang haar en hij zei net: Hmm ik wil wel kaal. M'n kapsel even resetten.
Dus ik: oké en ik pakte de tondeuse en nu is hij kaal!
Gabberrrrrquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:46 schreef P.F het volgende:
Mijn broertje had al jaren best lang haar en hij zei net: Hmm ik wil wel kaal. M'n kapsel even resetten.
Dus ik: oké en ik pakte de tondeuse en nu is hij kaal!
Ik zie het nog voor me ook dat zoiets gebeurt met mijn fiets. Hihi :$quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:26 schreef kaasplankje het volgende:
Over onschuldige fietsjes gesproken; vandaag reed ik over de Mathenesserweg en ik wilde een stoepje opwippen dus ik trek aan mn stuurtje, valt mn voorwiel eruit zegIk probeerde nog overeind te blijven maar dat lukte niet dus BOEM daar schoof ik over straat. Het regende bovendien dus ik glee goed
Er kwamen gelijk mensen aangesneld maar ik had verder niks. Zonder erg dus..
print je dit even uit voor je mevrouw?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Allooo
Aangezien ik niet acuut in levensgevaar verkeer volgens de dokter, ben ik wezen RPMën. Ja, ik ben gek. Maar, maandag voor het laatst geweest en het weekend niet in Gouda, dus ik vond dat ik moest. Ging tamelijk moeizaam, maar toch even lekker gezwoten.
Nu met een bakje havermout als D op de bank voor de buis. Lekker Top Gear kijken straks!
Waar staat dan dat ik havermout heb genomen omdat ik nog ziek ben? We hadden niks beters in huis en de les was om 19:00, dus ervoor of erna uitgebreid eten was niet echt een optie. En dan leek havermout me nog het meest voedzaam.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:42 schreef kwakveense het volgende:
[..]
print je dit even uit voor je mevrouw?hoe kun je nou als je ziek bent je lichaam tot t uiterste drijven en dan alsnog niet normaal eten "omdat je ziek bent"
Ik vind dat persoonlijk niet zo prettig, omdat ik doorgaans redelijk bijtijds naar bed ga. En dan lig ik zo te burpen in bedquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:51 schreef cyclechick het volgende:
Erna eten is een prima optie hoor. ik eet vaak zat pas na 20.00u omdat ik moest sporten. ook regelmatig om half 5.5u als ik ga wielrennen, trouwens.
Wij hebben voor die van ons (8 jaar!) een speciaal rood truitje, voor bij zulke gerechtenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:17 schreef ColdFeet het volgende:
XM, eigenlijk wil ik je nu op je mieter geven, maar ik vind het echt een prettige gedachte dat je nu De Mevrouw hebt om je bij te sturen, da's vast veel effectiever dan een vage Vlaamse internetkennis
Hemel. Vrienden met kinderen zijn weer pleite; het huis is een ravage. Een anderhalfjarige bobotie geven resulteert in kerrievlekken op de vloer
Ja? Wat tof!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:26 schreef Laureline het volgende:
[..]
Wij hebben voor die van ons (8 jaar!) een speciaal rood truitje, voor bij zulke gerechten![]()
Oooo, jij loopt echt over van moederliefdegevoelensquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:31 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja? Wat tof!
Ik hou van zulke ouders
Ja en eigenlijk hoort dat niet bij mij, ik haat mensen namelijkquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:38 schreef Laureline het volgende:
[..]
Oooo, jij loopt echt over van moederliefdegevoelensLas ik in het vorige topic.
Lijkt me heel normaal hoor, volgens mij hebben alle vrouwen dat gewoon genetisch meegekregen. En de een uit die gevoelens door zelf kinderen te krijgen, de ander geeft die liefde aan andermans kinderen, of aan dieren, of oude omaatjes![]()
De jager schoot mis ¤ 13.90quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welk gerecht heb je nou uiteindelijk genomen Vik?
Sinds die uitzending van de Keuringsdienst van Waarde let ik er wel op dat het echt vis is uit de wilde vangst, geen kweekvis. Dan heb je wel gezonde vetten, en veel minder gifstoffen, omdat die kweekvis allerlei vleesrommel te eten kreeg.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:51 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja en eigenlijk hoort dat niet bij mij, ik haat mensen namelijk![]()
![]()
Best een mooi lijstje heb je daar.. Hoki nee weet ik niet, soort van claresse ofzo?
Komen ook steeds meer witvis soorten in de winkel.
Zonnevis b.v. is een heerlijke vis!
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:14 schreef P.F het volgende:
Hmmmm bij nader inzien... Hij heeft een beetje een drugshoofd als hij lacht.
Ommeghaad, iet ies Geraaaaard Depardieuuuuuuuu. In retard-mode, oui.quote:
Nee die vrouw heeft hem gekochtquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:31 schreef cyclechick het volgende:
PF heb je die jas nu niet meer gekregen uiteindelijk?
Ik ga maandag naar Maastricht of Breda of zo iets dus dan ga ik daar wel kijkenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:32 schreef cyclechick het volgende:
Ah dat is echt balen! hebben ze 'm ook niet meer in een ander filiaal misschien?
allemaal 1 pot nat he, onder die rivierenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:33 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik ga maandag naar Maastricht of Breda of zo iets dus dan ga ik daar wel kijken
dat is uiteraard niet gebeurd, tenzij foto's!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:32 schreef P.F het volgende:
Als troost heb ik mij laten opmaken door een make up jongen bij Sephora![]()
Ik 'ken' hem van mijn selectie Heerlijke Programma's Tijdens het half uurtje op de Crosstrainer. Hij ging dan met ontspoorde drugsgebruikende pubers (en hun familie! Drie keer raden waar hem de kneep zat) kamperen en groepstherapieën. Smullen hoorquote:
En ElisaB was de kloon van Nadine26 aan het ontmaskeren! Zie [Vervolgstory] Beste vriend verliefd op mijn vriendin #3quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:34 schreef cyclechick het volgende:
[..]
dat is uiteraard niet gebeurd, tenzij foto's!
Heee weet iemand waar elisa is, heb dr al een tijdje niet gezien, of ligt dat aan mij?
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:34 schreef cyclechick het volgende:
[..]
dat is uiteraard niet gebeurd, tenzij foto's!
Heee weet iemand waar elisa is, heb dr al een tijdje niet gezien, of ligt dat aan mij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door P.F op 10-07-2009 22:53:29 ]
Je mag morgen of zondag wel langskomen als je zin hebtquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:36 schreef Chicolate het volgende:Ik ben weer thuis, het heeft bijna de hele dag geregend dus ik heb mn portie regen wel gehad voorlopig. Maar was heel erg gezellig dagje weg in de Efteling
. Daarna nog uit eten geweest in een heel leuk tentje vlakbij Station Den Bosch (Le Figaro), heeerlijke tonijnsalade voor maar 9 euro enzo. Nu doen mn benen pijn. En mn ouders zijn vannacht op vakantie gegaan en ik heb nú al genoeg van het alleen in huis zijn
. Ik ga echt nooit in mn eentje op een kamer wonen.
Zo nu bijlezen
Whehehe, daar hou ik ook vanquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:39 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ik 'ken' hem van mijn selectie Heerlijke Programma's Tijdens het half uurtje op de Crosstrainer. Hij ging dan met ontspoorde drugsgebruikende pubers (en hun familie! Drie keer raden waar hem de kneep zat) kamperen en groepstherapieën. Smullen hoor![]()
Verder kan ik aanbevelen, voor wie zich verveelt op trainingsapparatuur:
- Miss en Mrs Perfect (bijzonder foute moeder èn dochtermissverkiezing met de plastic make-updeskundige man, een verrassende serie, omdat ze werkelijk iedere uitzending het minst onsympatieke koppel naar huis sturen)
- Dames in de Dop (ook wel van Del tot Dame, spreekt voor zich, proleetmeisjes worden door rijkere proleten opgeleid tot 'dame')
- Smaken Verschillen (vijf mensen die meestal niet kunnen koken strijden om een messenset, roepen om het hardst tegen de kok van die avond:"Heerlijk!" en gaan dan voor de camera het complete menu, gerecht voor gerecht, afkraken)
- ANTM
Ik houd van leedvermaak tijdens mijn gesport, geloof ik
Oeh.... ik vond het dus niet eens zó slecht. De eerste blazers waren vreselijk, maar de invallers waren goed. Het koor was volgens mij best goed (al zakten we wel erg...daar hielp geen hijsen door de jeugdigen meer aan). De strijkers waren medium tot goed....quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:15 schreef Laureline het volgende:
Ik weeg me altijd in een zijden nachtpon! Vandaar die 60 kilo natuurlijk.
En Kwak, die recensie, oeioeioeiEn dat van Erik Voermans, die is normaal altijd heel aardig en supermild! Kejje nagaan
Het klinkt een beetje als de Mahler-uitvoeringen van mijn schoolorkest vroeger
Dat schoolorkest was met een hyperenthousiaste leraar Engels, ze deden bijvoorbeeld rustig de 9e van Beethoven, hehe. Het was wel altijd een beetje: zoek de melodie.
Heb je me gemistquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:34 schreef cyclechick het volgende:
Maar wel afgevallen, van de spanning en sensatie?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Heb je me gemist
Ik ben er weer hoor! Ben de afgelopen dagen een beetje druk geweest en kon de topics niet meer bijhouden. En ik heb géén kloon ontmaskerd, daar ben ik te dom voor
ah je bent er nog, ja ik miste jequote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Heb je me gemist
Ik ben er weer hoor! Ben de afgelopen dagen een beetje druk geweest en kon de topics niet meer bijhouden. En ik heb géén kloon ontmaskerd, daar ben ik te dom voor
Don't askquote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:03 schreef Laureline het volgende:
Maar wel afgevallen, van de spanning en sensatie?
Ik vind 'm werkelijk briljantquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:55 schreef SiTu het volgende:
Cake for everyone![]()
[ afbeelding ]
En ja, het is een beetje treurig om je leeftijd op je eigen taart te zetten, maar ik wilde m'n cijfervormpjes proberen
Vorige week vrijdag 3 aanvallen, zaterdag nog eentje en dat was het voor nu. Mag ook wel na drie weken; ik was het een beetje zatquote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:04 schreef cyclechick het volgende:
ah je bent er nog, ja ik miste jegaat het goed? geen migraine meer gehad?
Ach,je kunt niet alles hebben: ik wilde soms ook dat ik wat slimmer was en niet zo knap
quote:Vorige week vrijdag 3 aanvallen, zaterdag nog eentje en dat was het voor nu. Mag ook wel na drie weken; ik was het een beetje zat
Mmmmquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:55 schreef SiTu het volgende:
Cake for everyone![]()
[ afbeelding ]
En ja, het is een beetje treurig om je leeftijd op je eigen taart te zetten, maar ik wilde m'n cijfervormpjes proberen
Morgenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:04 schreef cyclechick het volgende:
Ik vind het een supermooie taart situ, mogen we een stukje komen eten?
Wanneer ben je jarig eigenlijk, of heb ik dat helemaal gemist en is het vandaag ofzo?
Dat heb ik zelf nooit als ik zo'n felgekleurd ding zie, dat ik het er lekker uit vindt zienquote:
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:14 schreef cyclechick het volgende:
zoveel! dat is echt niet goed zeg!
![]()
Hier, een mooi liedje voor jou
Wat goehoedquote:
Vriendje wilde al dat ik vandaag nog langskwam, maar ik ben helemaal op johquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:43 schreef P.F het volgende:
[..]
Je mag morgen of zondag wel langskomen als je zin hebtOf ik kom naar jou
!
Dat kan ik heel snel en lang volhoudenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hula hoepen met de wii fit is wel hyper-intensief! Vind ikDoe dat maar eens 10 keer achter mekaar, volgens mij pleurt de gemiddelde persoon dan zo van dat balance board af!
Ja stuur maar door!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:05 schreef Viking84 het volgende:
Whaha, die eetcafégast heeft een Hyves met een foto. Nou, vinden jullie het wat?. Ik vind hem er in het echt leuker uit zien: http://nondeju.hyves.nl/
Ik wou een plaatje van een gespierde langharige man met een grote rode strik om zich heen posten maar ik kon het niet vindenquote:
Dankje!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:23 schreef cyclechick het volgende:
Dan feliciteer ik je nu alvast!!
Van harte met je 21e verjaardag, dat de taart (je moeder) maar mag smaken en je een heel leuke dag hebt!!
[ afbeelding ]
Ik ben gistermiddag naar de dokter geweest, ik heb niet standaard antibiotica in huisquote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:00 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Goedemorgen.
Drie topics bijgelezen:
vrouwen.![]()
Moblo, balen van de hoge kosten voor je motor.
Maar dan ga je nu wel veilig op vakantie, toch?
Have fun!![]()
Mooie feedback PF!
Gefeliciteerd!![]()
Wat een snoezig taartje, SiTu!
Gefeli met je jaardag!![]()
Beterschap Goodbye.![]()
Heb je al een dokter gebeld of heb je enig idee waar de zwelling vandaan komt?
Oh, wat naar! Ik heb dat ook wel eens gehad tijdens het sporten en dat is inderdaad niet fijn! Mijn advies: neem een beter ontbijt dan special k, een boterham ofzo!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Smaken capucijners eigenlijk net als bruine bonen of linzen ofzo? Ik heb ze nog nooit gegeten!
Zumba was weer leukNieuwe pasjes die zowaar niet eens zo supermoeilijk leken
wel erg leuk en intensief weer! Heb alleen de salsa grotendeels gemist vandaag omdat ik na een van de eerste stukken bijna van mn stokkie ging
Heel stom, heb ik nog nooit gehad! Schaamde me ook wel een beetje want was even op de grond gaan zitten om de vlekjes uit mn zichtsveld te laten verdwijnen
Durrrrp. Even naar buiten gegaan en daarna verder mee gedaan!
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De asymmetrie zal ook niet meehelpen denk ikquote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:33 schreef Goodbye het volgende:
Ik ben foto's van mijn gezicht aan het maken. Als in; leuk voor het nageslacht. Nu weet ik alleen wel zeker dat dik mij nooit zal staan, wat een rotkop krijg ik er van
Auw, dat klijnkt wel pijnlijk ja.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:20 schreef Goodbye het volgende:
Ik ben gistermiddag naar de dokter geweest, ik heb niet standaard antibiotica in huis. Waarschijnlijk is het een ontstoken lymfeklier oid. Of het de lymfeklier was kon hij niet met zekerheid zeggen, maar het is een(beginnende) ontsteking en niet in mijn mond ofzo.
Verse zijn meer een soort erwtjes.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Smaken capucijners eigenlijk net als bruine bonen of linzen ofzo? Ik heb ze nog nooit gegeten!
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:36 schreef conleche het volgende:
Die foto......zeker niet nodig te vragen of je die gaat posten hè?![]()
Ik ga 10 oktober en dit ga ik doen:Oh, nou, die foto is wel echt heel lelijk hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel misschien per pm nog een keer vandaag, zodat jullie kunnen lachen
Maar dan doe ik er wel een foto bij hoe ik normaal ben
![]()
![]()
En die reis, wat gaaf![]()
Ik ga even paracetamol halen en dan lekker met vriendje Blood Diamond kijken, doeg
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
Blood diamondquote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:41 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, nou, die foto is wel echt heel lelijk hoorHeel misschien per pm nog een keer vandaag, zodat jullie kunnen lachen
Maar dan doe ik er wel een foto bij hoe ik normaal ben
![]()
![]()
En die reis, wat gaaf![]()
Ik ga even paracetamol halen en dan lekker met vriendje Blood Diamond kijken, doeg
Ik heb iets van 5 jaar lang regelmatig een kaak- of neusholteontsteking gehad waar geen oorzaak voor te vinden was. De dokter stuurde me naar de tandarts en de tandarts naar de dokter. Gelukkig hebben wij wel standaard AB in huis. Een aantal keer was het gewoon té erg.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:20 schreef Goodbye het volgende:
Ik ben gistermiddag naar de dokter geweest, ik heb niet standaard antibiotica in huis. Waarschijnlijk is het een ontstoken lymfeklier oid. Of het de lymfeklier was kon hij niet met zekerheid zeggen, maar het is een(beginnende) ontsteking en niet in mijn mond ofzo.
Ibu werkt gelukkig nu, al voel ik nog een beetje pijn. Zo even naar de drogist, want ik had geen paracetamol in huis en die heb ik toch wel dringend nodig.
Pff, heb ik weer zeg. Hoop dat het maandag weer wat de goede kant op gaat!
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:45 schreef sigme het volgende:
Ruim 2 uur gerend (7 min inrennen, 5 wandelen, 2 uur hardlopen, 15 min wandelen, 8 min uitrennen). En nu doen m'n benen zeer.
En vandaag mag eindelijk de kachel weer eens aan, dus ik heb brooddeeg gemaakt en ik ga nog cakebeslag maken en vanavond een stuk lamsvlees uit de oven.
En er staat nog een mega-afwas en er moet nog gemoestuinierd worden en het is al bijna 12 uur..
Even uit mijn hoofd, dus give or take een paar calorietjes.:quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:53 schreef sigme het volgende:
Vraag aan degenen met verstand van kilocaloriën. Ik heb nogal vreetaanvallen de laatste tijd. Als in 8 snickers. Of vijf kokosmacronen en een zak nootjes. Die orde van grootte.
Ik probeer dat nu te ondervangen door extra brood mee te nemen naar kantoor, en bij 6 extra boterhammen met pindakaas kom ik de dag wel door. Maar hoe verhouden 6 boterhammen pindakaas zich tot een pak kokosmacronen of een pak chocoladekoekies? Enig idee?
Het stond wel op de lijst voornemens maar eigenlijk niet voor vandaag maar ik verdwaaldequote:
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Het stond wel op de lijst voornemens maar eigenlijk niet voor vandaag maar ik verdwaalde![]()
![]()
Thanxquote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:59 schreef conleche het volgende:
[..]
Even uit mijn hoofd, dus give or take een paar calorietjes.:
8 grote snickers ja. Daarna was ik misselijk en heb ik het avondeten overgeslagenquote:een pak chocoladekoekjes van 200 gram is ongeveer 1100 cal. 1 boterham met pindakaas is ongeveer 160 cal. dat x 6 is: 960. Dus. Van kokosmakronen heb ik geen verstand en van snickers denk ik dat ze zo'n 225 cal. bevatten. Dus die zijn het ergst als je er 8 eet. (acht grote snickers???)
Echt een end rennen is maar 1 keer per week. Ik ren daarnaast nog een keer een half uur en ik probeer drie dagen te fietsen (= 6 x 40 minuten).quote:Maar goed. Als je 2 uur rent dan kan je zo'n beetje alles eten waar je trek in hebt.
Daar heb ik dus echt helemaal geen verstand van. Maar ik eet gewoonlijk:quote:Tip om de vreetbuien te verminderen: eet minder koolhydraten. Die veroorzaken de trek in meer koolhydraten.
Oh ja, dat zie ik hier wel vaker voorbijkomen. Goeie en foute koolhydraten. Iets in die bewoording maakt me altijd wat giechelig, ik heb steeds de indruk dat 'goed' en 'fout' in de koolhydraat een moreel oordeel is, en dus voornamelijk op een geloof berust. Maar dat zal wel niet hmm?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:16 schreef conleche het volgende:
Slechte koolhydraten: alle koek, snoep, wittebrood, witte pasta en rijst en andere snelle suikers.
Goede koolhydraten: volkoren producten. groenten. peulvruchten. fruit met mate, want ook snelle suiker.
Dat herken ik (zo) niet, maar ik denk dat je wel gelijk hebt dat 8 snickers op dag 1 de vreetbuien op dag 2 en 3 in de hand werken. Als ik een tijd -en meestal is dat máánden- niet snoep, heb ik er ook geen trek in.quote:Hmmmm je gewone menu ziet er qua koolhydraatgehalte wel goed uit. Dus het zijn dan de vreetbui items, die in zijn geheel uit rotzooi bestaan (koolhydraten en vetten) die de zin tot meer doen toenemen. Heb jij dan ook, nadat je misselijk bent van 8 snickers, dat je een paar uur later, of de volgende dag een raar hongergevoel hebt?
Interessant. Want het sluit aan bij wat ik doe / wil, zonder erover nagedacht te hebben. Gister wel brood gegegeten (om geen koekkoopbui te krijgen in de pauze) maar 's avonds alleen groente gegegeten, en ik kan niet wachten tot de komkommers gaan groeien want ik wil zo graag véél komkommer eten op kantoordagen.quote:Als het je niet lukt om ervan af te komen. Dan kan je overwegen om een week echt bijna geen koolhydraten te eten. Dus wel eieren, kaas vlees groene groenten. Maar geen brood/pasta/aardappels/rijst. Maar ik denk niet dat dat nodig is.
Als ik onder de 65 kg kom, komen deze buien. En aangezien ik nu onder de 65 wens te blijven, moet ik er maar eens wat aan gaan doen.quote:Hoe lang heb je die vreetbuien al?
Je hebt nog nooit verse kapucijners gegeten?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:49 schreef sigme het volgende:
Er zit (in pot/blik) een héél groot verschil tussen (gewone) capucijners en baby-capucijners. Tegenwoordig kan je in sommige supermarkten alleen nog maar babycapucijners kopen. Ik vind daar niks aan - als babyvoer is het vast heel geschikt. Zachte flatsjes.
Gewone capucijners zijn steviger dan bruine bonen / linzen.
Jazeker welquote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:30 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit verse kapucijners gegeten?
Die zijn echt overheerlijk!![]()
Helemaal niet stevig, maar ik zou het toch ook geen zachte flatsjes noemen.
Qua structuur vergelijkbaar met verse erwtjes.
Helaas zijn die uit mijn tuin alweer op.
Oh. Dat van die suiker en dip weet ik wel, dat dat dan weer de link was met het moreel gehalte van de koolhydraat was niet blijven hangen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:34 schreef conleche het volgende:
Goede koolhydraten bestaan uit suikers die langzaam in je lijf worden opgenomen en die geen grote schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel. (Heeft ook nog iets met insuline-afgifte te maken)
Slechte koolhydraten bestaan uit snelle suikers die je bloedsuikerspiegel heel snel doen stijgen, maar na een klein poosje ook heel hard doen dalen. (de zgn suikerdip)
Dit alles heeft effect op hoe je je voelt. En ook op je hongergevoel. Mensen die Atkins doen bijvoorbeeld. (een bijna koolhydraatloos dieet), vallen oa zo af, omdat hun hongergevoel helemaal weg is en ze na een paar happen al vol zitten.
Ik eet gewoonlijk achter mijn bureau, omdat ik het eten over de dag verdeel. En dan zijn broodjes zo makkelijk. Komkommers zou ook wel gaan, maar de komkommertijd is nog niet aangebroken.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:38 schreef Laureline het volgende:
Als je de 6 boterhammen weglaat tijdens je lunch, verdwijnt denk ik de vreetbuizin direct! Die pindakaas kan je ook wel op een komkommer smeren, toch? Verder omelettes, gerookte kip, salades als lunch nemen. Ik mik tegenwoordig na de traditionele boterham kroket op mijn werk er direct een bak sla achteraan, anders sta ik zo weer bij het buffet voor nòg 2 kroketten brood, en een chocolademuffin en roze glazuurdonut
Ik heb weleens lekkere gehaald bij de natuurvoedingswinkel, maar kan me voorstellen dat het toeval is dat die nog aardig vers waren.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:38 schreef sigme het volgende:
Jazeker wel. Ik ben opgegroeid met een moestuin
.
Maar verse capucijners liggen buiten bereik van "gewone" consumenten. Je kan ze nergens kopen, en als je dat wel kan moet je het meestal niet doen: alleen vers bij een boer / moestuin.
Toch vind ik die lekkerder dan de gewone uit pot, maar dat komt waarschijnlijk door die slijmerige derrie die erbij zit. Maar ik zal ze toch nog eens proberen en de derrie er gewoon goed afwassen.quote:Verse capucijners zijn geen zachte flatsjes. Babycapucijners uit pot/blik wel.
Tomaatjes zijn er toch al wel? Of maak een sperziebonensalade.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:47 schreef sigme het volgende:
Ik eet gewoonlijk achter mijn bureau, omdat ik het eten over de dag verdeel. En dan zijn broodjes zo makkelijk. Komkommers zou ook wel gaan, maar de komkommertijd is nog niet aangebroken.
Kip staat hier ook niet op het menu. Ik heb niet echt de vrijheid om zomaar dingen te gaan kopen - ik heb een moestuin en schapen. Dus het moet het seizoen zijn, of schaapsvlees.
Ik heb ook kippen, en eieren in overvloed. Ga je van omelettes niet raar ruiken?
Lekker sate cambing eten achter je bureau!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik eet gewoonlijk achter mijn bureau, omdat ik het eten over de dag verdeel. En dan zijn broodjes zo makkelijk. Komkommers zou ook wel gaan, maar de komkommertijd is nog niet aangebroken.
Kip staat hier ook niet op het menu. Ik heb niet echt de vrijheid om zomaar dingen te gaan kopen - ik heb een moestuin en schapen. Dus het moet het seizoen zijn, of schaapsvlees.
Ik heb ook kippen, en eieren in overvloed. Ga je van omelettes niet raar ruiken?
Oh ja, op kantoordagen eet ik ook een pakje Smints (o.i.d) leeg. Het laxerend effect verneem ik niet zo - op de niet-kantoordagen / 3 weken vakantie merk ik geen verschil.
Dat Atkins dieet is dus ook niet echt gezond lijkt mij?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:34 schreef conleche het volgende:
Goede koolhydraten bestaan uit suikers die langzaam in je lijf worden opgenomen en die geen grote schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel. (Heeft ook nog iets met insuline-afgifte te maken)
Slechte koolhydraten bestaan uit snelle suikers die je bloedsuikerspiegel heel snel doen stijgen, maar na een klein poosje ook heel hard doen dalen. (de zgn suikerdip)
Dit alles heeft effect op hoe je je voelt. En ook op je hongergevoel. Mensen die Atkins doen bijvoorbeeld. (een bijna koolhydraatloos dieet), vallen oa zo af, omdat hun hongergevoel helemaal weg is en ze na een paar happen al vol zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |